Από τις 6 Ιουλίου αλλάζουν όλα τα τεχνικά δεδομένα στο αυτοκίνητο, καθώς όλα τα νέας γενιάς αυτοκίνητα θα έχουν «μαύρο κουτί», που θα δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα, τόσο για τον τρόπο με τον οποίο οδηγεί κάποιος, όσοι και για τις συνθήκες λίγα δευτερόλεπτα πριν από ένα ατύχημα.
Οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι από τις 6 Ιουλίου να παρέχουν στα αυτοκίνητα που θα πάρουν έγκριση τύπου, συσκευές καταγραφής των δεδομένων οδήγησης. Αυτή η συσκευή θα μπορεί να δίνει απαντήσεις στις συνθήκες που επικράτησαν λίγο πριν από το ατύχημα, καθώς και κάποια δεδομένα των συνθηκών οδήγησης του αυτοκινήτου, ώστε να δοθεί μια πιο σαφής εικόνα για την υπαιτιότητα των εμπλεκομένων οδηγών σε ένα ατύχημα.
Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι το «μαύρο κουτί» αποτελούσε αποκλειστικότητα των αεροπλάνων. Έτσι από τις 6 Ιουλίου όσα αυτοκίνητα λαμβάνουν έγκριση τύπου για να βγουν προς πώληση θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν το «μαύρο κουτί». Η απόφαση αυτή δεν αφορά προς το παρόν τα αυτοκίνητα που έχουν λάβει έγκριση κυκλοφορίας και κυκλοφορούν σήμερα. Όμως από τις 7 Ιουλίου του 2024 θα υπάρχει η υποχρέωση από τους κατασκευαστές και στα καινούρια αυτοκίνητα που θα πωλούνται από εκείνη την περίοδο και έπειτα, να έχουν «μαύρο κουτί».
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία η αλλαγή αυτή έχει ως στόχο την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας. Το Electronic Data Recorder (EDR),το μαύρο κουτί δηλαδή, είναι μια συσκευή καταγραφής δεδομένων συμβάντων (EDR), παρόμοια με το «μαύρο κουτί» των αεροπλάνων η οποία θα καταγράφει πληροφορίες που σχετίζονται μόνο με τα ατυχήματα.
Στην περίπτωση του EDR, υπάρχει μεγάλη συζήτηση για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων. Όμως το EDR θα καταγράφει μόνο την δυναμική κατάσταση του οχήματος πριν από τη σύγκρουση και σε καμία περίπτωση δεν θα καταγράφει ήχο ή βίντεο. Η καταγραφή θα έχει να κάνει για κάποια ελάχιστα δευτερόλεπτα, ενώ μετά τη σύγκρουση θα ενεργοποιείται ένα αυτόματο σύστημα ειδοποίησης σύγκρουσης (ACN).
Οι πληροφορίες θα είναι εμπιστευτικές και θα εξασφαλίζεται η ανωνυμία τους. Μάλιστα δεν θα περιέχουν κανένα στοιχείο αναγνώρισης του αυτοκινήτου, του ιδιοκτήτη ή του οδηγού του. Θα μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν από τις δικαστικές αρχές σε περίπτωση ατυχήματος, προκειμένου να βγουν σωστές αποφάσεις για την υπαιτιότητα ενός οδηγού.
Το «μαύρο κουτί» στα αυτοκίνητα θα καταγράφει από την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το φρενάρισμα έως και την ακριβή θέση του αυτοκινήτου. Σημειώνεται ότι ήδη σε πολλές χώρες του εξωτερικού χρησιμοποιείται το «μαύρο κουτί» εδώ και πολλά χρόνια από χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Επίσης, σε παλαιότερη έρευνα, είχε αποδειχθεί πως οι οδηγοί που είχαν τοποθετήσει το μαύρο κουτί στο αυτοκίνητό τους ήταν πιο προσεκτικοί και συμμετείχαν σε λιγότερα τροχαία ατυχήματα από τους οδηγούς που δεν διέθεταν καταγραφέα δεδομένων. Μάλιστα οι θάνατοι των νέων οδηγών που είχαν στο όχημά τους «μαύρο κουτί» μειώθηκαν σε ποσοστό περίπου 30%.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι από τις 6 Ιουλίου να παρέχουν στα αυτοκίνητα που θα πάρουν έγκριση τύπου, συσκευές καταγραφής των δεδομένων οδήγησης. Αυτή η συσκευή θα μπορεί να δίνει απαντήσεις στις συνθήκες που επικράτησαν λίγο πριν από το ατύχημα, καθώς και κάποια δεδομένα των συνθηκών οδήγησης του αυτοκινήτου, ώστε να δοθεί μια πιο σαφής εικόνα για την υπαιτιότητα των εμπλεκομένων οδηγών σε ένα ατύχημα.
Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι το «μαύρο κουτί» αποτελούσε αποκλειστικότητα των αεροπλάνων. Έτσι από τις 6 Ιουλίου όσα αυτοκίνητα λαμβάνουν έγκριση τύπου για να βγουν προς πώληση θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν το «μαύρο κουτί». Η απόφαση αυτή δεν αφορά προς το παρόν τα αυτοκίνητα που έχουν λάβει έγκριση κυκλοφορίας και κυκλοφορούν σήμερα. Όμως από τις 7 Ιουλίου του 2024 θα υπάρχει η υποχρέωση από τους κατασκευαστές και στα καινούρια αυτοκίνητα που θα πωλούνται από εκείνη την περίοδο και έπειτα, να έχουν «μαύρο κουτί».
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία η αλλαγή αυτή έχει ως στόχο την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας. Το Electronic Data Recorder (EDR),το μαύρο κουτί δηλαδή, είναι μια συσκευή καταγραφής δεδομένων συμβάντων (EDR), παρόμοια με το «μαύρο κουτί» των αεροπλάνων η οποία θα καταγράφει πληροφορίες που σχετίζονται μόνο με τα ατυχήματα.
Στην περίπτωση του EDR, υπάρχει μεγάλη συζήτηση για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων. Όμως το EDR θα καταγράφει μόνο την δυναμική κατάσταση του οχήματος πριν από τη σύγκρουση και σε καμία περίπτωση δεν θα καταγράφει ήχο ή βίντεο. Η καταγραφή θα έχει να κάνει για κάποια ελάχιστα δευτερόλεπτα, ενώ μετά τη σύγκρουση θα ενεργοποιείται ένα αυτόματο σύστημα ειδοποίησης σύγκρουσης (ACN).
Οι πληροφορίες θα είναι εμπιστευτικές και θα εξασφαλίζεται η ανωνυμία τους. Μάλιστα δεν θα περιέχουν κανένα στοιχείο αναγνώρισης του αυτοκινήτου, του ιδιοκτήτη ή του οδηγού του. Θα μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν από τις δικαστικές αρχές σε περίπτωση ατυχήματος, προκειμένου να βγουν σωστές αποφάσεις για την υπαιτιότητα ενός οδηγού.
Το «μαύρο κουτί» στα αυτοκίνητα θα καταγράφει από την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το φρενάρισμα έως και την ακριβή θέση του αυτοκινήτου. Σημειώνεται ότι ήδη σε πολλές χώρες του εξωτερικού χρησιμοποιείται το «μαύρο κουτί» εδώ και πολλά χρόνια από χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Επίσης, σε παλαιότερη έρευνα, είχε αποδειχθεί πως οι οδηγοί που είχαν τοποθετήσει το μαύρο κουτί στο αυτοκίνητό τους ήταν πιο προσεκτικοί και συμμετείχαν σε λιγότερα τροχαία ατυχήματα από τους οδηγούς που δεν διέθεταν καταγραφέα δεδομένων. Μάλιστα οι θάνατοι των νέων οδηγών που είχαν στο όχημά τους «μαύρο κουτί» μειώθηκαν σε ποσοστό περίπου 30%.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου