Ένας νέος τρόπος υπολογισμού φόρου πολυτελείας για αυτοκίνητα φαίνεται ότι μελετάται προς εφαρμογή, ο οποίος θα υπολογίζεται βάσει της αξίας του αυτοκινήτου προ φόρων και όχι του κυβισμού, όπως ισχύει και σήμερα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ελληνικού τύπου, φημολογείται πως σύντομα θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό ο θεσμός του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα, με σκοπό να επιφέρει έσοδα άνω των 77 εκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα, πλέον ο φόρος πολυτελείας αναμένεται να απειλήσει ακόμη και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κυβισμού 1.400 κ.εκ.!
Τι λέγεται ότι θα γίνει; Ο νέος φόρος πολυτελείας, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, θα αποσυνδεθεί από τον κυβισμό του αυτοκινήτου και θα υπολογίζεται βάσει της αξίας λιανικής προ φόρων. Επί παραδείγματι, πολλά αυτοκίνητα με κινητήρες έως και 1.400 κ.εκ. ξεπερνούν τις 30.000 ευρώ, σε αντίθεση με πολλά μεταχειρισμένα δίλιτρα των οποίων η αξία πλέον βρίσκεται ακόμη και κάτω από τις 3.000 ευρώ.
Με αυτό τον τρόπο, το οικονομικό επιτελείο θεωρεί ότι πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα κάνουν άρση ακινησίας, ενώ τον νέο φόρο θα κληθούν να πληρώσουν ιδιοκτήτες πραγματικά ακριβών αυτοκινήτων, ως προς το κόστος απόκτησής τους.
Εν τούτοις, οι φήμες αυτές διαψεύδονται έμμεσα από τον ΣΕΑΑ (Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), με την ανακοίνωση που είχε εκδόσει κάποιες μέρες νωρίτερα για την επικείμενη αύξηση των τελών ταξινόμησης. Σε αυτή την ανακοίνωση αναφέρθηκε πως το Υπ. Οικονομικών αναμόρφωσε πριν λίγους μήνες τη φορολογία στην αγορά αυτοκινήτων, και δεν επίκεται κάποια αλλαγή.
Συνεπώς, υπάρχουν επιφυλάξεις για το αν πρόκειται να συμβεί άμεσα ή όχι, κάποια από τις φημολογούμενες αλλαγές, ενώ θεωρείται απίθανο να πραγματοποιηθούν σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο λέγεται.
(Πηγή: Autotriti.gr)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου