>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

9 Μαΐ 2014

Συναγερμός για ιδιωτικές συντάξεις

Εσπευσμένα εξετάζει τα σενάρια για τα επαγγελματικά ταμεία η κυβέρνηση καθώς μέσα σε 12 μήνες πρέπει να έχουν ληφθεί αποφάσεις σύμφωνα με τις μνημονιακές υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η χώρα. Δύο είναι σενάρια για την ενεργοποίηση των επαγγελματικών συνταξιοδοτικών ταμείων τα οποία εξετάζει η κυβέρνηση, στο πλαίσιο της μνημονιακής υποχρέωσης που ανέλαβε για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος της χώρας, μεταρρύθμιση στην οποία ενεργή συμμετοχή θα έχουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Το νέο συνταξιοδοτικό καθεστώς θα ορίζει αυστηρές προδιαγραφές για όσους φορείς θελήσουν να εγγυηθούν μελλοντικές συντάξεις. Οι φορείς αυτοί δεν θα είναι ούτε ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά ούτε και τράπεζες, θα είναι νέα νομικά πρόσωπα τα οποία ωστόσο θα μπορούν να συγκροτήσουν ασφαλιστικές εταιρείες, τράπεζες ή και επενδυτικοί οίκοι.

Όσο για τα σενάρια συγκέντρωσης των απαραίτητων κεφαλαίων, αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες του IW, είναι δύο:

Σενάριο πρώτο:

  • Θεσμοθετείται μείωση των εισφορών που καταβάλλουν σήμερα οι εργαζόμενοι στα κύρια ταμεία ασφάλισης, κατά συγκεκριμένο ποσοστό. 
  • Τα ποσά των εισφορών που αντιστοιχούν σε αυτό αποδίδονται σε ιδιωτικούς συνταξιοδοτικούς φορείς, που αναλαμβάνουν οι ίδιοι –βάσει κεφαλαιοποιητικού συστήματος- το σχηματισμό των αναγκαίων αποθεμάτων, τη διαχείρισή τους και την απόδοση των μελλοντικών συντάξεων.
  • Για τη συμμετοχή τους στο νέο σύστημα οι εργαζόμενοι δεν επιβαρύνονται με περισσότερες κρατήσεις.
  • Οι εισφορές που θα περικοπούν από τα κύρια ταμεία με την πάροδο των ετών αυξάνονται, όσο ο πληθυσμός των συνταξιούχων με το σημερινό σύστημα θα περιορίζεται.
  • Η συμμετοχή στους ιδιωτικούς φορείς συνταξιοδότησης είναι υποχρεωτική.

Σενάριο δεύτερο:


  • Η κυβέρνηση θεσμοθετεί φοροαπαλλαγές για τη συμμετοχή των εργαζομένων σε ιδιωτικούς φορείς συνταξιοδότησης.
  • Κάθε εργαζόμενος ορίζει ο ίδιος το ύψος των εισφορών που διαθέτει για την ιδιωτική του σύνταξη.
  • Η διαχείριση των αποθεμάτων βασίζεται στο κεφαλαιοποιητικό σύστημα.
  • Η καταβολή εισφορών από τους εργαζόμενους στα ιδιωτικά ταμεία συνταξιοδότησης είναι προαιρετική.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

8 Μαΐ 2014

Ξεκαθάρισμα «λογαριασμών» στην ασφαλιστική αγορά από την ΔΕΙΑ μετά τις εκλογές

Ξεκαθάρισμα «λογαριασμών» με τις εκκρεμότητες στην ασφαλιστική αγορά περιμένουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς αμέσως μετά τις εκλογές από την εποπτική αρχή των ασφαλιστικών εταιριών (ΔΕΙΑ) με δεδομένο ότι υπάρχουν ανοικτά θέματα από ελέγχους και υποδείξεις.
Οι πληροφορίες, που ούτε διαψεύδονται ούτε επιβεβαιώνονται, φέρουν την εποπτεία να έχει σοβαρές εκκρεμότητες με τουλάχιστον δύο ασφαλιστικές. Ωστόσο δεν φαίνεται να είναι μόνες αφού ο ανταγωνισμός, κύρια στο κλάδο αυτοκινήτου χτυπάει «κόκκινο» και οι εταιρίες που στηρίζουν την παραγωγή τους σε αυτό, λένε πάντα οι εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς, θα έρθουν αντιμέτωπες με νέες κεφαλαιακές ανάγκες.

Ωστόσο, στην αγορά έρπουν φήμες και πληροφορίες που θέλουν να γίνονται κινήσεις για συνενώσεις εταιριών ή απορροφήσεις χαρτοφυλακίων από μικρομεσαίες ασφαλιστικές εταιρίες των γενικών ασφαλίσεων. Ωστόσο αν και αυτές οι φήμες ή έστω ιδέες κυκλοφορούν τα τελευταία τρία χρόνια δεν υπήρξε κάποια κατάληξη.
Πάντως οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού στην αγορά θεωρούνται τα επόμενα χρόνια οι μεγάλοι πολυεθνικοί παίκτες του ασφαλιστικού κλάδου μαζί με τις θυγατρικές ασφαλιστικές των εγχώριων τραπεζών και σε συνδυασμό πάντα με το μελλοντικό ιδιοκτησιακό καθεστώς των δεύτερων.
Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι από την πλευρά της θεσμικής εκπροσώπησης των ασφαλιστικών και συγκεκριμένα την Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών γίνεται ένα γενικό λίφτινγκ της του προφίλ της σε συνδυασμό με τους νέους ρόλους που πιστεύεται που θα έχει ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης στις συντάξεις και στην υγεία.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Κλείνουν οι μαύρες τρύπες στο αυτοκίνητο

Σημαντικά οφέλη πρόκειται να επιφέρει στις ασφαλιστικές εταιρείες το νέο πλαίσιο ασφάλισης για τον κλάδο Αυτοκινήτων, που είναι ήδη σε ισχύ και προβλέπει την κατάργηση της αυτόματης ανανέωσης των ασφαλιστηρίων, ορίζει ως μη υποχρεωτικό το σήμα ασφάλισης και καθιερώνει την ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ ασφαλισμένου, διαμεσολαβητή και ασφαλιστικής εταιρείας.
 
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η κατάργηση της αυτόματης ανανέωσης των συμβολαίων εκτιμάται ότι θα βελτιώσει κατά περίπου 7 ποσοστιαίες μονάδες το loss ratio των ασφαλιστικών εταιρειών, ενισχύοντας αισθητά τα περιθώρια κερδοφορίας σε δύσκολες λόγω της κρίσης οικονομικές συνθήκες.
 
Παράλληλα, το γεγονός ότι κάθε συμβόλαιο θα ανανεώνεται εφόσον μόνο προεξοφλείται, θα οδηγήσει σε περιορισμό των ανείσπρακτων ασφαλίστρων, τόνωση της ρευστότητας της αγοράς, αλλά και στη μείωση των αποζημιώσεων που κατέβαλλαν μέχρι πρότινος οι ασφαλιστικές για τροχαία που συνέβαιναν τις πρώτες 75 ημέρες μετά τη λήξη του συμβολαίου για όσους πελάτες τους δεν μεριμνούσαν για την πληρωμή των ασφαλίστρων τους.
 
Πλέον, ο νόμος ορίζει ότι ο οδηγός λογίζεται ανασφάλιστος από την 1η ημέρα μετά τη λήξη του συμβολαίου του εφόσον δεν πληρώσει την ανανέωση, ενώ η ασφαλιστική έχει την υποχρέωση κάλυψης του ασφαλισμένου μόνο για τις πρώτες 16 ημέρες μετά τη λήξη συμβολαίου που δεν ανανεώθηκε.
 
Θα πρέπει, τέλος, να τονιστεί ότι η εφαρμογή των προαναφερόμενων διατάξεων βοηθούν τις ασφαλιστικές εταιρείες να προσαρμοστούν ευκολότερα στο νέο εποπτικό περιβάλλον που καθιερώνεται σταδιακά με το Solvency II.
 
Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, με “ανοικτά” ασφαλιστήρια συμβόλαια για 75 ημέρες μετά τη λήξη τους στον κλάδο αυτοκινήτων και με ανείσπρακτα ασφάλιστρα για τρεις ή και περισσότερους μήνες, οι κεφαλαιακές υποχρεώσεις για τις ασφαλιστικές εταιρείες θα ήταν δυσβάστακτες με βάση το Solvency II.


(Πηγή: Insuranceworld.gr)

Ανασφάλιστες σε ποσοστό 90% οι κατοικίες για σεισμό στην Ελλάδα

Το 90% των κατοικιών στην Ελλάδα παραμένουν ανασφάλιστες έναντι των κινδύνων από φυσικές καταστροφές και ειδικότερα τους σεισμούς επισημαίνουν οι ασφαλιστικές εταιρίες που επαναφέρουν το θέμα της θεσμοθέτησης της ασφάλισης από τους σεισμούς.
Σε ημερίδα που πραγματοποίησε η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιριών και η Munich RΕ, με θέμα «Η διαχείριση ζημιών σε περίπτωση φυσικών καταστροφών» οι Έλληνες ασφαλιστές αναφέρθηκαν στα θέματα της ασφάλισης από φυσικές καταστροφές .

Σύμφωνα με τον πρόεδρο επιτροπής της ΕΑΕΕ, Νότη Βαγιακάκο το δημόσιο είχε ένα ετήσιο κόστος της τάξης των 350 εκατ. ευρώ από το 1978 έως και σήμερα από σφοδρές σεισμικές καταστροφές στη χώρα ενώ οι πολίτες που επλήγησαν περίμεναν εκπληρώνοντας για βοήθεια για να ξανακτίσουν τις κατεστραμμένες περιουσίες τους .
΄46737
Στο θέμα της ασφάλισης από φυσικές καταστροφές αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου ο οποίος επέρριψε ευθύνες στην πολιτεία για την μη θεσμοθέτηση της ασφάλισης των κατοικιών από σεισμούς .

Το θέμα είχε ξεκινήσει πέρυσι αλλά ωστόσο σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΑΕΕ έχει παγώσει και αυτό κύρια για λαϊκιστικούς λόγους επισημαίνοντας μάλιστα ότι η αξία της ασφάλισης είναι μεγαλύτερη σε περιόδους οικονομικής ανέχειας απ΄ ότι σε φάσης προόδου και ανάπτυξης.

Σχετικά τώρα με το θέμα της ασφάλισης από σεισμούς και φυσικές καταστροφές η ασφαλιστική αγορά προτάσσει την συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με την δημιουργία φορέα που θα αναλάβει την ασφάλιση των ακίνητων μέχρι ενός ποσού ενώ η πραγματική τους αξία να καλύπτεται από την ιδιωτική ασφάλιση.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)

7 Μαΐ 2014

Ετοιμάζουν το «κούρεμα» στις αποζημιώσεις για Ασπίς και Commercial Value

Με νέες νομοθετικές ρυθμίσεις η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να ικανοποιήσει τους 200.000 περίπου ασφαλισμένους των πρώην ασφαλιστικών εταιριών Ασπίς και Commercial Value προτάσσοντας «κούρεμα» μικρών απαιτήσεων .
Ωστόσο, έχει ανοικτό το μέτωπο της δικαστικής κρίσης καθώς αναμένεται έκδοση απόφασης από το Συμβούλιο Επικρατείας μετά από προσφυγές ασφαλισμένων που διεκδικούν αποζημίωση από το κράτος λόγω της πλημμελούς όπως υποστηρίζουν εποπτείας.

Στα νέα σενάρια που διαρρέουν από το υπουργείο οικονομικών προτάσσουν το κούρεμα των μικρών απαιτήσεων και σε ποσοστό 70% ενώ για ένα μικρό τμήμα υψηλών απαιτήσεων δημιουργία επενδυτικού διαχειριστικού fund των ακινήτων των δύο εταιριών.


Όμως και οι δύο λύσεις , που τοποθετούνται χρονολογικά μετά τις εκλογές του Μαίου βρίσκουν αντίθετους τους ζημιωθέντες των δύο εταιριών .


Μάλιστα ο σύλλογος των ζημιωθέντων των εταιριών με ανακοινώσεις του υπογραμμίζει τι δήλωνε το 2009 με το κλείσιμο των εταιριών ο αρμόδιος την εποχή εκείνη υπουργός Οικονομικών κ Παπαθανασίου, όπως για εξασφάλιση των απαιτήσεων των ασφαλισμένων της Ασπίς Πρόνοια


Επιπλέον για τον σημερινό υφυπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα που χειρίζεται το θέμα επισημαίνουν την ερώτηση που είχε κάνει το 2010 στον τότε υπουργό ως βουλευτής, όπου επισήμανε μεταξύ άλλων :

«Το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας, και δη ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης, διαταράχθηκε από την, ενδεχομένως αναγκαία, απόφαση για οριστική ανάκληση της άδειας λειτουργίας της «Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ» από την Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης, η οποία είχε ως συνέπεια περίπου 150.000 κάτοχοι συμβολαίων ζωής και υγείας της εν λόγω εταιρίας να μείνουν εκτεθειμένοι σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας, όχι μόνο για τις τοποθετήσεις τους αλλά και για την διασφάλισή τους στο τόσο κοινωνικά ευαίσθητο ζήτημα της υγείας. Η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ., ενόψει της επερχόμενης κρίσης, που η αφερεγγυότητα της Ασπίς Πρόνοια θα προκαλούσε, οργάνωσε και θα υλοποιούσε σχέδιο αντιμετώπισής της, το οποίο, με στάθμιση των εμπλεκομένων συμφερόντων και με συνεννόηση με την αγορά, θα απέληγε σε διευθέτηση των εκκρεμοτήτων προς εξασφάλιση, κατά το μέγιστο δυνατό, των δικαιωμάτων των πελατών της εν λόγω ασφαλιστικής εταιρείας.
Ωστόσο, μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου, οι ενέργειες της νέας κυβέρνησης υπήρξαν απογοητευτικές. Είναι προφανές ότι η νέα κυβέρνηση αδυνατεί να αντιληφθεί ότι η αντιμετώπιση της αφερεγγυότητας ενός χρηματοοικονομικού ιδρύματος, και των προβλημάτων που αυτή προκαλεί μετά την διαπίστωσή της από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές, είναι επείγον ζήτημα αρμοδιότητάς της, στο οποίο, οφείλει να παρεμβαίνει, όπως κατ’ επανάληψη έχει συμβεί σε όλες τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες, ταχέως και αποτελεσματικά, χωρίς να επιτρέπει στα προβλήματα, που αναπόδραστα γεννώνται σε αυτές τις περιπτώσεις, να λιμνάζουν και να πολλαπλασιάζονται.»
(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Προσφορά Προληπτικών Εξετάσεων Υγείας

Ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών στο πλαίσιο προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποιείται απρόσκοπτα εδώ και 3 δεκαετίες θα συνεχίσει να σχεδιάζει και να υλοποιεί σειρά δράσεων συνυφασμένων με τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης όχι μόνο ως στάσης ζωής αλλά και ως αναγκαιότητας για τη διασφάλιση του βέλτιστου επιπέδου ζωής που αρμόζει στον Έλληνα πολίτη.
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μελανώματος & την Ελληνική Εβδομάδα κατά του καρκίνου του δέρματος στις 5-9 Μαΐου, ο Όμιλος Ιατρικού Αθηνών θα παρέχει δωρεάν υπηρεσίες υγείας συμβάλλοντας στη δυνατότητα ελέγχου και πρόληψης της υγείας των πολιτών.
Tο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, το Ιατρικό Κέντρο Ψυχικού, το Ιατρικό Κέντρο Φαλήρου και το Ιατρικό Διαβαλκανικό Κέντρο, το χρονικό διάστημα 5-9 Μαΐου, θα προσφέρουν δωρεάν επίσκεψη στο Δερματολογικό Τμήμα με εκτίμηση σπίλων συμμετέχοντας ενεργά στην εκστρατεία πρόληψης και ενημέρωσης του κοινού που διενεργείται στο πλαίσιο της Ελληνικής Εβδομάδας κατά του Καρκίνου του Δέρματος.
Για να κλείσουν ραντεβού οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα παρακάτω τηλέφωνα:
Ιατρικό Κέντρο Αθηνών | 210 6862108
Ιατρικό Κέντρο Ψυχικού | 210 6974032-3
Ιατρικό Κέντρο Φαλήρου | 210 9892120
Ιατρικό Διαβαλκανικό | 2310 400000

6 Μαΐ 2014

Με το χέρι στην τσέπη οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ στα Διαγνωστικά Κέντρα

Οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ θα κληθούν να πληρώνουν από την τσέπη τους για μία σειρά εξετάσεων καθώς από τις 12 Μαΐου ξεκινούν επίσχεση οι κλινικοεργαστηριακοί γιατροί (φυσικά πρόσωπα και εργαστήρια) όπως αποφάσισε αργά το βράδυ του Σαββάτου η έκτακτη Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου.
Οι γιατροί υποστηρίζουν πως τα 328 εκατ. ευρώ που είναι ο προϋπολογισμός των κλινικοεργαστηριακών γιατρών για το 2014 είναι αυτοκτονικός, όταν μάλιστα ο ίδιος ο ΟΟΣΑ υπολογίζει ότι για να είναι βιώσιμο το σύστημα ο εν λόγω προϋπολογισμός πρέπει να ανέρχεται στα 570 εκατ. ευρώ.
Οι γιατροί και τα εργαστήρια αποφάσισαν να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας εξαιτίας της εμμονής, όπως υποστηρίζουν, του υπουργού Υγείας και της Διοίκησης του ΕΟΠΥΥ, στην εφαρμογή και πάλι του απαγορευτικού και αυταρχικού claw back.
Καταγγέλλουν παράλληλα την αδυναμία του ΕΟΠΥΥ να εφαρμόσει ορθούς κανόνες συνταγογράφησης παραπεμπτικών και ελέγχου μέσα από σύγχρονη ηλεκτρονική υποδομή.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Μάθε τι αλλάζει στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Ένα νέο, πιο ξεκάθαρο και λειτουργικό νομοθετικό πλαίσιο διαμορφώνεται στην υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου με το νόμο «Πρόσβαση στη δραστηριότητα των πιστωτικών ιδρυμάτων και προληπτική εποπτεία πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2013/36/ΕΕ), κατάργηση ν.3601/2007 και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε την Παρασκευή 2.5.2014 από τη Βουλή των Ελλήνων.
Πιο συγκεκριμένα, με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις που τίθενται άμεσα σε ισχύ (από την ημερομηνία δημοσίευσης του Νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως), επέρχονται μεταξύ άλλων οι εξής σημαντικές αλλαγές :
  • η κατάργηση της αυτόματης ανανέωσης της ασφάλισης αυτοκινήτου και η αναγνώριση της πληρωμής του ασφαλίστρου ως απαραίτητης προϋπόθεσης τόσο για την έναρξη όσο και για την ανανέωση της ασφαλιστικής κάλυψης. Με τον τρόπο αυτό δεν θα απαιτείται πλέον ακύρωση / καταγγελία της ασφάλισης από τον ασφαλιστή κατά το χρόνο λήξης της ασφαλιστικής σύμβασης,
  • η κατάργηση του αυτοκόλλητου σήματος ασφάλισης και του σήματος προσωρινής ασφάλισης
  • η θεσμική αναγνώριση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας ασφαλιστή, ασφαλισμένου & δικαιούχου αποζημίωσης σε όλες τις διαδικασίες (π.χ. σύναψη ασφάλισης, διακανονισμό ζημιών κ.λπ.).
«Το νέο νομοθετικό πλαίσιο προστατεύει και διασφαλίζει τον ασφαλισμένο αλλά και τον τρίτο ζημιωθέντα σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος ενώ παράλληλα οι νέες ρυθμίσεις προστατεύουν και θωρακίζουν τη φερεγγυότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, ανέφερε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), κ. Α. Σαρρηγεωργίου.
Με την ψήφιση του Νόμου ο Πρόεδρος Επιτροπής Αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ, κ. Δ. Ζορμπάς σχολίασε : «Με τις νέες διατάξεις ανοίγει μία νέα εποχή στην υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου. Δυσλειτουργίες του παρελθόντος που έβλαπταν τους συνεπείς ασφαλισμένους, τους ζημιωθέντες αλλά και τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις όπως π.χ. η αυτόματη ανάληψη κινδύνου από την ασφαλιστική επιχείρηση χωρίς την προηγούμενη είσπραξη του ασφαλίστρου, αντιμετωπίζονται πλέον από ένα αποτελεσματικό και σαφές σύστημα έναρξης/ λήξης/ ακύρωσης της υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτου που θα ωφελήσει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Επιπλέον με την αναγνώριση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας περιορίζεται η γραφειοκρατία και διευκολύνονται οι διαδικασίες σε όλα τα στάδια της συνδιαλλαγής ασφαλιστή –ασφαλισμένου. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα είναι έτοιμες για τη μετάβαση στο νέο καθεστώς και ενημερώνουν τους ασφαλισμένους τους για τις αλλαγές».
(Πηγή: Nextdeal.gr)

5 Μαΐ 2014

Χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ αδυνατούν να πληρώσουν ΚΤΕΟ, ασφάλιση και τέλη κυκλοφορίας

Μόλις δέκα από τα συνολικά 57 δημόσια ΚΤΕΟ έχουν πιστοποιηθεί και λειτουργούν εκ νέου, ενώ άγνωστος παραμένει ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης των σχετικών διαδικασιών για τα υπόλοιπα Δημόσια Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Την ίδια στιγμή ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων εκτιμάται ότι παραμένει σταθερός στα 2 εκατ. περίπου, με την απώλεια σε επίπεδα εσόδων για το Δημόσιο να διαμορφώνεται στα 400 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση δε που τα οχήματα τα οποία δεν έχουν «περάσει» από ΚΤΕΟ υποστούν τους σχετικούς ελέγχους (και εισπραχθούν τα 400 εκατ. ευρώ, τα μισά από τα οποία αφορούν πρόστιμα για εκπρόθεσμο έλεγχο), έχει υπολογιστεί ότι το όφελος για τα κρατικά ταμεία στη συνέχεια θα διαμορφώνεται στα 200 εκατ. ευρώ ετησίως.
Απλήρωτα τέλη
Ομως οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. κάνουν περικοπές όχι μόνο σε επίπεδο εξόδων συντήρησης των οχημάτων τους, αλλά και σε επίπεδο ασφάλισης. Υπολογίζεται ότι συνολικά κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους 800.000 ανασφάλιστα οχήματα, εκ των οποίων οι 250.000 είναι Ι.Χ. Σήμα τελών κυκλοφορίας, από την άλλη, έχουν προμηθευτεί για το 2014 συνολικά 5,5 εκατ. κάτοχοι οχημάτων, έναντι 6 εκατ. την προηγούμενη χρονιά. Η μείωση δεν δικαιολογείται εξ ολοκλήρου από την ακινητοποίηση οχημάτων στην οποία προχώρησαν ορισμένοι οδηγοί, γιατί πινακίδες παρέδωσαν μόλις 200.000 ιδιοκτήτες, με αποτέλεσμα να υπολείπονται άλλοι 300.000 που θεωρητικά θα έπρεπε να έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας.
Εντύπωση μάλιστα προκαλεί το γεγονός ότι σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων διαμορφώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στα 5,6 εκατ. οχήματα από 5,8 εκατ. οχήματα που ήταν ασφαλισμένα μέχρι το περσινό καλοκαίρι. Η μείωση στην ασφάλιση των οχημάτων οφείλεται, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, στο γεγονός ότι ατόνησε ο φόβος των ελέγχων και της επιβολής υψηλών προστίμων για όσους διαθέτουν ανασφάλιστο όχημα.
Η απουσία ελέγχων είναι αυτή που δεν οδηγεί τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και στα ΚΤΕΟ προκειμένου να ελέγξουν το όχημά τους. «Πέραν του κόστους του ελέγχου ΚΤΕΟ, οι ιδιοκτήτες πλέον φοβούνται τι θα διαπιστωθεί από τον έλεγχο και τι θα σημάνει σε επίπεδο πρόσθετου κόστους αυτό για τους ίδιους», εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος της ένωσης ιδιωτικών ΚΤΕΟ Κων. Βήκας. Σε περίπτωση, για παράδειγμα, που από τον τεχνικό έλεγχο διαπιστωθεί ότι ένα Ι.Χ. διαθέτει φθαρμένα λάστιχα, ο ιδιοκτήτης οφείλει να αντικαταστήσει τα ελαστικά και να προσέλθει σε δεύτερο χρόνο προκειμένου να περάσει εκ νέου από τον τεχνικό έλεγχο και να πάρει το πολυπόθητο πιστοποιητικό. «Είναι αντιληπτό λοιπόν ότι οποιαδήποτε επιδιόρθωση βλάβης σε ένα όχημα αποτελεί απειλή για τον ιδιοκτήτη λόγω του υψηλού κόστους», περιγράφει ο κ. Βήκας.
Τα ανέλεγκτα Ι.Χ. σε όλη τη χώρα υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 2,5 εκατ., ωστόσο η απουσία στοιχείων για τον αριθμό των αποσύρσεων οδηγεί στην εκτίμηση ότι περίπου 2 εκατ. είναι τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Ελαφρώς μειωμένη παρατηρείται η κίνηση στα ΙΚΤΕΟ, η οποία όμως είναι πολύ κοντά στα περσινά επίπεδα, σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου. Η περιοδικότητα προσέλευσης για έλεγχο ΚΤΕΟ παραμένει σταθερή, όπως επισημαίνουν. Οι εκπρόσωποι του κλάδου διευκρινίζουν ότι αυξάνεται η ζήτηση για ελέγχους ΚΤΕΟ πριν από τριήμερα, περιόδους διακοπών, Πάσχα, καλοκαίρι και γενικώς εποχές που συνηθίζονται μεγάλες οδικοί έξοδοι, γιατί οι οδηγοί είναι λίγο πιο ευσυνείδητοι όσον αφορά τα επίπεδα ασφάλειας του οχήματός τους. Γεγονός πάντως παραμένει ότι όσο δεν πραγματοποιούνται συστηματικά έλεγχοι από την Τροχαία, παρά το τσουχτερό πρόστιμο των 400 ευρώ που προβλέπει ο ΚΟΚ, δεν θα αυξηθεί η συχνότητα προσέλευσης των ιδιοκτητών Ι.Χ. στα ΚΤΕΟ.
Πλαστά πιστοποιητικά
Εκτός από τα Ι.Χ., ανέλεγκτες παραμένουν και περίπου 1 εκατ. μοτοσικλέτες, οι οποίες πλέον υποχρεούνται και αυτές να περνούν από ΚΤΕΟ. Ακόμη μια μάστιγα που πλήττει την εν λόγω αγορά είναι τα πλαστά πιστοποιητικά ΚΤΕΟ, τα οποία είτε δίδονται έναντι χαμηλότερης τιμής είτε εκδίδονται για λογαριασμό του ιδιοκτήτη Ι.Χ. εν αγνοία του. Ο καλύτερος τρόπος να γνωρίζει κάποιος οδηγός εάν ο έλεγχος είναι νόμιμος και πλήρης είναι να λαμβάνει παραστατικά κατά την πληρωμή.

Θέμα χρόνου η βάση δεδομένων 

Τη διασταύρωση των βάσεων δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών και του υπουργείου Οικονομικών, ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα των ανέλεγκτων οχημάτων, εξακολουθούν να επεξεργάζονται τα συναρμόδια υπουργεία με στόχο να μπορούν να επιβάλλονται πρόστιμα και να αποστέλλονται απευθείας στους ιδιοκτήτες ανέλεγκτων Ι.Χ. Ωστόσο, πρόκειται για μια πρόταση στην οποία είχαν προχωρήσει οι εκπρόσωποι των ΙΚΤΕΟ από το περασμένο φθινόπωρο και ακόμη δεν έχει καταστεί τεχνικά εφικτή η εφαρμογή της.

Μέχρι πρότινος το βασικότερο εμπόδιο στη διασταύρωση των βάσεων δεδομένων ήταν τα δημόσια ΚΤΕΟ, τα οποία προ μηχανογράφησής τους δεν διέθεταν στοιχεία για τα οχήματα που έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο. Οσα οχήματα πέρασαν από έλεγχο έως και τον Δεκέμβριο του 2012 δεν περιλαμβάνονται στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτοί οι κατάλογοι πλέον έχουν συνταχθεί, με αποτέλεσμα να αποτελεί θέμα χρόνου η ολοκλήρωση της βάσης δεδομένων με τα διασταυρωμένα στοιχεία κυκλοφορούντων και ελεγχόμενων από ΚΤΕΟ οχημάτων.

Ωστόσο κύκλοι του υπουργείου Υποδομών επισημαίνουν ότι, εκτός από το πρόβλημα των βάσεων δεδομένων των δημόσιων ΚΤΕΟ που καθιστούσαν δύσκολη την αντιπαραβολή των στοιχείων, υπάρχει ακόμη ένα εμπόδιο, που ενδεχομένως μπορεί να ξεπεραστεί με νομοθετική ρύθμιση. Η εν λόγω παράβαση, όπως και κάθε παράβαση του ΚΟΚ, βεβαιώνεται από την Τροχαία. Ετσι τυπικά δεν γίνεται να αποστέλλεται απευθείας από το υπουργείο Υποδομών μια παράβαση χωρίς να έχει καταλογιστεί το πρόστιμο από την Τροχαία.

(Πηγή: Kathimerini.gr)

3 Μαΐ 2014

Έρχονται αυστηροί έλεγχοι στα ΙΧ με Ξένες Πινακίδες

Με απόφαση του, ο Υφυπουργός Οικονομικών, Γεώργιος Μαυραγάνης, βάζει τέλος στη κατακόρυφη αύξηση τις κυκλοφορίας αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες από Έλληνες φορολογουμένους. Η απόφαση ορίζει ότι προκειμένου τα εν λόγω αυτοκίνητα να κυκλοφορούν, θα πρέπει οι ιδιοκτήτες τους να καταθέσουν μια σειρά εγγράφων και δικαιολογητικών τα οποία να πιστοποιούν ότι έχουν πράγματι εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. ή εργάζονται για εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος-μέλος η οποία τους έχει χορηγήσει αυτοκίνητο για να κάνουν τη δουλειά τους. Με βάση λοιπόν, την απόφαση του υφυπουργού, για να αποδείξει ο ενδιαφερόμενος ότι εργάζεται θα πρέπει να προσκομίζει σειρά δικαιολογητικών όπως:
α) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη έγγραφη σύμβαση εργασίας με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και στην οποία αναφέρονται οι όροι της σύμβασης εργασίας, προκειμένου για μισθωτούς εργαζόμενους ή
β) Νόμιμα μεταφρασμένη και επικυρωμένη συμφωνία μη μισθωτού εργαζόμενου με εταιρεία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, η οποία προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή και περιγράφει την επαγγελματική του σχέση ή συνεργασία του με την εταιρεία.
Σε κάθε περίπτωση προσκομίζονται στην αρμόδια αρχή ελέγχου τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
i) Στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν την έδρα της εταιρείας και την πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα της στο άλλο κράτος μέλος όπου είναι εγκατεστημένη.
ii) Βεβαιώσεις του οικείου ασφαλιστικού φορέα του άλλου κράτους μέλους, στον οποίο υπάγεται ο εργαζόμενος, καθώς και του οικείου ασφαλιστικού φορέα στην Ελλάδα αντίστοιχα, εφόσον υπάρχει.
iii) Φορολογικές δηλώσεις που έχει υποβάλει ο ελεγχόμενος, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο κράτος μέλος όπου είναι εγκατεστημένη η εταιρεία, η οποία του έχει παραχωρήσει το επιβατικό όχημα.
Για να διαβάσετε όλη την απόφαση πατήστε εδώ 
(Πηγή: Insurancedaily.gr)