>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

21 Μαρ 2022

Η πανδημία και η οικονομική κρίση έπληξαν σοβαρά τη στοματική υγεία των Ελλήνων


Τον κώδωνα του κινδύνου για την παραμέληση της στοματικής υγείας των Ελλήνων κρούει ο Πρόεδρος του Τμήματος Οδοντιατρικής ΕΚΠΑ και Καθηγητής Περιοδοντολογίας Φοίβος Μαδιανός, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Στοματικής Υγείας που εορτάζεται στις 20 Μαρτίου και έχει ως μήνυμα: «Νιώσε περήφανος για το Στόμα σου! Οφείλουμε όλοι να εκτιμούμε και να φροντίζουμε το στόμα μας!»

Όπως σημειώνει ο κ. Μαδιανός,"«η πανδημία, όπως και η προηγούμενη οικονομική κρίση, έπληξαν σοβαρά τη στοματική υγεία των Ελλήνων, καθώς ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού αμέλησε τις τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο. Ωστόσο, εμείς στέλνουμε το μήνυμα σε όλους τους συμπολίτες μας ότι οφείλουν να φροντίζουν το στόμα τους, καθώς η διατήρηση της υγείας του στόματος συμβάλλει τα μέγιστα στη διατήρηση της γενικής υγείας, αλλά και στην ποιότητα ζωής".

Από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Οδοντιατρικής ΕΚΠΑ και Καθηγητής Στοματολογίας Νικόλαος Νικητάκης, τονίζει ότι «το στόμα είναι ο καθρέφτης της γενικής υγείας και πολλές συστηματικές ασθένειες προκαλούν βλάβες στη στοματική κοιλότητα, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις αποτελούν τις πρώτες εκδηλώσεις ενός μέχρι τότε άγνωστου προβλήματος υγείας. Επίσης, μία πληθώρα τοπικών νοσημάτων που κυμαίνονται από τις άφθες και τον επιχείλιο έρπητα μέχρι τον καρκίνο του στόματος προσβάλλουν τη στοματική κοιλότητα και συχνά παραμένουν αδιάγνωστα και αθεράπευτα, ορισμένες φορές απειλώντας ακόμη και τη ζωή των ασθενών. Ο οδοντίατρος, όμως, κατά τον τακτικό έλεγχο μπορεί να διακρίνει τα πρώιμα σημεία και συμπτώματα μιας νόσου και να ζητήσει περαιτέρω εξετάσεις, συμβάλλοντας στην έγκαιρη διάγνωση και αποτελεσματική θεραπευτική αντιμετώπιση".

Οι οδοντίατροι δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην καλή στοματική υγιεινή, υπογραμμίζοντας ότι η πλημμελής φροντίδα του στόματος είναι δυνατόν να προκαλέσει πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας. "Η κακή στοματική υγιεινή σε συνδυασμό με διάφορα γενικά νοσήματα μπορεί να είναι καταστροφική" αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μαδιανός και προσθέτει ότι "η συσχέτιση της περιοδοντικής νόσου με ποικίλα συστηματικά νοσήματα, όπως τον σακχαρώδη διαβήτη ή τα καρδιαγγειακά νοσήματα, είναι αμφίδρομη. Η περιοδοντική νόσος μπορεί να οδηγήσει στην επιδείνωσή τους, προκαλώντας σημαντικές επιπτώσεις στη γενική υγεία των ασθενών. Για το λόγο αυτό, η διατήρηση της υγείας του περιοδοντίου και η πρόληψη και αντιμετώπιση της περιοδοντικής νόσου βοηθάει ουσιαστικά στον περιορισμό της εξέλιξης διαφόρων γενικών νοσημάτων". Αντίστοιχα, ο κ. Νικητάκης τονίζει ότι "η πρόληψη πολυάριθμων στοματολογικών νοσημάτων, ακόμη και αυτών με σοβαρή πρόγνωση, π.χ. καρκίνος του στόματος, είναι εφικτή μέσω υιοθέτησης υγιεινών συνηθειών και αποφυγής έκθεσης σε παράγοντες κινδύνου, όπως το κάπνισμα και η υπερβολική κατανάλωση οινοπνευματωδών".

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα της στοματικής υγείας και την αναγκαιότητα ενημέρωσης τόσο της πανεπιστημιακής κοινότητας όσο και του ευρύτερου κοινού, διοργανώνει διαδικτυακή ημερίδα (webinar) την Τετάρτη 6 Απριλίου, με θέμα "Στοματική και Γενική Υγεία: Μία αμφίδρομη σχέση - Παγκόσμια Ημέρα Στοματικής Υγείας".

Επίσης, με αφορμή την 20η Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Στοματικής Υγείας, ο Πρύτανης ΕΚΠΑ κ. Δημόπουλος, ο Πρόεδρος του Τμήματος Οδοντιατρικής ΕΚΠΑ κ. Μαδιανός και ο Πρόεδρος της ΕΟΟ κ. Δεβλιώτης έχουν προσκληθεί και θα συμμετάσχουν, εκθέτοντας τις απόψεις τους και παρουσιάζοντας τις προτάσεις τους για την προαγωγή της στοματικής υγείας, σε ειδική συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, η οποία θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 21 Μαρτίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ




Ασφαλισμένο για 500.000 ευρώ το ταξί Mercedes 240D από την Καλαμαριά που διένυσε 4,6 εκατ. χλμ


Το "ελληνικό" ταξί Mercedes 240D που έχει πετύχει το ρεκόρ των 4,6 εκατ. χιλιομέτρων και βρίσκεται από το 2004 ως έκθεμα στο Μουσείο της Mercedes, είναι ασφαλισμένο για 500.000 ευρώ, σύμφωνα με τον μέχρι πρότινος ιδιοκτήτη του κ. Γρηγόρη Σαχινίδη.

Ο Έλληνας οδηγός ταξί, Γρηγόρης Σαχινίδης από τη Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης, κατάφερε να εμπλουτίσει με τη δική του συμμετοχή, την ήδη περίλαμπρη ιστορία της Mercedes. Με το ταξί Mercedes 240D διένυσε 4.620.000 συνολικά χιλιόμετρα, κερδίζοντας μια περίοπτη θέση στο μουσείο της γερμανικής εταιρείας στη Στουτγκάρδη, καταγράφοντας έτσι, το μεγαλύτερο χιλιομετρικό ρεκόρ μοντέλου της εταιρείας.

Ο κ. Σαχινίδης κατάφερε να μπει στο πάνθεον της ιστορίας της γερμανικής εταιρείας , καθώς το αυτοκίνητο, που τελικά δώρισε, είναι μέχρι και σήμερα το αυτοκίνητο που έχει κάνει τα περισσότερα χιλιόμετρα για την Mercedes. Το αυτοκίνητο που διένυσε όλους τους δρόμους της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και τους δρόμους αρκετών χωρών των Βαλκανίων πραγματοποιώντας εκατοντάδες χιλιάδες κούρσες, αποτελεί φωτεινό παράδειγμα της αξιοπιστίας της γερμανικής εταιρείας. Παράλληλα, έγινε το φωτεινό παράδειγμα πολλών οδηγών ταξί, δίνοντας το κίνητρο να αγοράσουν Mercedes για τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.

Ο Γρηγόρης Σαχινίδης, βρέθηκε να κάνει πολλές δουλειές την δεκαετία του ‘60 στην Ελβετία, στην Αυστρία και στην Γερμανία. Μέχρι και στο γερμανικό εργοστάσιο που βγάζει τα άρματα Leopard δούλεψε ως μετανάστης στα δύσκολα εκείνα χρόνια. Η γνώση της γερμανικής γλώσσας αποτέλεσε εφαλτήριο να βρίσκει και να στέλνει στην Ελλάδα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά σε πολύ καλή κατάσταση. Όταν αρχές του ΄70 αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα πήρε την απόφαση να γίνει οδηγός ταξί. Από το 1973 έγινε επαγγελματίας οδηγός ταξί και μετά από 10μηνη αναζήτηση αυτοκινήτου, ήρθε στην Ελλάδα από τη Γερμανία το 1981 η μεταχειρισμένη τότε, θρυλική σήμερα, Mercedes 240D. Ο λόγος που επέλεξε Mercedes είναι πως «πρόκειται για γερά αυτοκίνητα. Όταν ήμουν στην Γερμανία γνώριζα ότι πρόκειται για ξεχωριστά αυτοκίνητα. Οπότε για εμένα που ήμουν πολλές ώρες στο τιμόνι ήθελα κάτι καλό και γερό. Ο προφυλακτήρας για παράδειγμα ήταν σκέτο σίδερο και δεν πάθαινε τίποτε...Αθάνατο αυτοκίνητο», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γρηγόρης Σαχινίδης.



Στην Ελλάδα το νέο του όχημα είχε 140.000 χιλιόμετρα και το απέκτησε δίνοντας τότε 6.000 γερμανικά μάρκα. Ο κ. Σαχινίδης αποκάλυψε το βασικό λόγο που διατηρήθηκε σε αυτή την κατάσταση το αυτοκίνητό του. «Το πρόσεχα πολύ. Τότε στα αυτοκίνητα τα χιλιόμετρα καταγραφής μηδενίζονταν στις 100.000 χιλιόμετρα. Οπότε τα κατέγραφα για να ξέρω ακριβώς τα χιλιόμετρα. Εκτός από τα σέρβις και την συντήρησή του, ασχολιόμουν με το αυτοκίνητο, γιατί πραγματικά το αγάπησα. Άλλαξα 11 συνολικά μηχανές. Τότε οι μηχανές έφθαναν το ανώτατο όριο των 500.000 χιλιομέτρων. Σήμερα μπορούν να ξεπεράσουν το 1.000.000 χιλιόμετρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.


Οι δυσκολότερες κούρσες

O κ. Σαχινίδης θυμάται μια ιδιαίτερη κούρσα, όταν μια μέρα που χιόνιζε ασταμάτητα ένας πελάτης του ζήτησε να τον πάει στη Φλώρινα, όταν οι υπόλοιποι ταξιτζήδες του αρνήθηκαν την κούρσα. «Είχα κάτι αμερικάνικες αλυσίδες για τις πίσω ρόδες. Τις έβαλα και ξεκίνησα. Ο δρόμος ήταν δύσκολος και πηγαίναμε με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Το χιόνι στο δρόμο ήταν πάνω από 80 εκατοστά και εγώ υπολόγιζα να οδηγώ μεταξύ των δέντρων, στο κέντρο του δρόμου. Κατάφερα να τον πάω στην Φλώρινα και μετά χωρίς να αργήσω γύρισα στην Θεσσαλονίκη. Είχα στο αυτοκίνητο καφέ και λεμόνια για να μην με πάρει ο ύπνος και ευχόμουν να μην σβήσει το αυτοκίνητο, γιατί εκεί που ήμουν θα πάγωνα. Το μεγάλο πρόβλημα με το χιόνι ήταν για 17-18 χιλιόμετρα. Τελικά το αυτοκίνητο δεν... κατάλαβε τίποτε και επέστρεψα χωρίς πρόβλημα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θεσσαλονικιός οδηγός.


Διασημότητες στο ταξί του

Όλα αυτά τα χρόνια κατάφερε να εξυπηρετήσει αρκετούς διάσημους. Στα 23 χρόνια που ήταν κάτοχος του ταξί, εκτέλεσε χιλιάδες κούρσες. «Το 1993 ανέλαβα να διασχίσω με το ταξί την εμπόλεμη Γιουγκοσλαβία για να μεταφέρω τον επιχειρηματία Στέφανο Μήλιο. Μεταξύ των πελατών που εξυπηρέτησα ήταν ο ποδοσφαιριστής Γκερτ Μίλερ, ο ηθοποιός Μάνος Κατράκης και οι τραγουδιστές, Δημήτρης Μητροπάνος και Μαρινέλλα» θυμάται.

 



Η πορεία για το Μουσείο

Όταν το σύνολο των χιλιομέτρων έφθασε στα 4,6 εκατομμύρια, ο Γρηγόρης Σαχινίδης έστειλε επιστολή στους ανθρώπους της Mercedes, επισημαίνοντας ότι: «έχετε βγάλει στην παραγωγή ένα μοντέλο πραγματικό διαμάντι. Έχω διανύσει 4,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα και το μόνο που έχω να σας πω είναι συγχαρητήρια για την απόδοση και την αντοχή του οχήματος». Η συγκεκριμένη επιστολή στάλθηκε στον καθηγητή Χούμπερτ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση παλαιών αυτοκινήτων που σχετίζονται με την εταιρεία. Αμέσως ο τελευταίος διερεύνησε την ακρίβεια των στοιχείων, τηλεφώνησε σε πολλούς ανθρώπους στην Ελλάδα, έψαξε για τον κ. Σαχινίδη και αποφάνθηκε ότι το γεγονός των πολλών χιλιομέτρων του αυτοκινήτου ήταν αληθινό. «Η πρώτη σκέψη μου ήταν να κρατήσω το αυτοκίνητο ως αντίκα, αφού ήμουν συναισθηματικά δεμένος μαζί του. Όμως λίγο αργότερα αποφάσισα να το δωρίσω και όχι να το πωλήσω, με τον όρο να μην φύγει ποτέ από το μουσείο. Έτσι το μοντέλο αυτό κατά κάποιο τρόπο θα παρέμενε δικό μου, αφού στην επιγραφή μπροστά στο αυτοκίνητο η Mercedes θα αναφέρει ότι είναι του Έλληνα Γρηγόρη Σαχινίδη. Επίσης έχω θέσει ως μοναδική προϋπόθεση να μη τεθεί σε εκμετάλλευση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Σαχινίδης που θυμήθηκε ότι όταν το παρέδωσε στην γερμανική εταιρεία, το τιμόνι ήταν τόσο φαγωμένο που είχε φανεί το σίδερο και στο κάθισμα του συνοδηγού είχαν φανεί οι σούστες. Δύο στοιχεία τα οποία δεν αλλάχθηκαν από την Mercedes, για να δηλώνουν την αυθεντικότητα των πολλών χιλιομέτρων.

Το Mercedes-Benz 240D στις 21 Σεπτεμβρίου του 2004 μπήκε στο Μουσείο της Mercedes και από τότε κοσμεί την ιστoρία της γερμανικής εταιρείας. «Από τότε φυσικά έχει παραχωρηθεί σε πολλές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο και ο κόσμος βλέπει ένα έκθεμα που έχει διανύσει 4,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Αυτό το μοντέλο μάλιστα είναι ασφαλισμένο για 500.000 ευρώ.



Η ανάδειξη του συγκεκριμένου οχήματος ως του «καλύτερου αυτοκινήτου» ή του «ανθεκτικότερου μοντέλου» της Mercedes αναδεικνύει παράλληλα και τα ελληνικά του ρεκόρ. Το ταξί του κ Σαχινίδη έχει κάνει πάνω από 110 φορές το γύρο του κόσμου και σαφώς έχει διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα απ όλα τα ταξί της Θεσσαλονίκης( και όλων των ταξί της Ελλάδας). Είναι άλλωστε και το μόνο "διάσημο του είδους", που μπήκε στο μουσείο της μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας μεταφέροντας και την αύρα της Θεσσαλονίκης καθώς εκτίθεται όπως κυκλοφορούσε, δηλαδή, με τα εμβληματικά χρώματα των ταξί της Θεσσαλονίκης (μπλέ και άσπρο).

«Κάθε φορά που το βλέπω, καμαρώνω», αναφέρει ο κ. Σαχινίδης που με το δικό του τρόπο κατάφερε να δείξει ότι η αγάπη και το πάθος κάποιων ανθρώπων για αυτό που κάνουν, μπορεί να δώσει «ζωή» σε κάποια άψυχα αντικείμενα, προσφέροντας απλόχερα μεγάλα συναισθήματα και καταλαμβάνοντας ουσιαστικά ένα κομμάτι στην ψυχή ενός ανθρώπου...

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφίες από προσωπικό αρχείο κ. Γρ.Σαχινίδη




19 Μαρ 2022

Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας: 10 επείγοντα μέτρα για να περιοριστεί η κατανάλωση καυσίμων


Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) παρουσίασε σήμερα έναν κατάλογο με δέκα μέτρα τα οποία θα επέτρεπαν τον επείγοντα περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων, ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος ενός νέου πετρελαϊκού «σοκ».

Οι βραχυπρόθεσμες αυτές υποδείξεις, που απευθύνονται σε κυβερνήσεις και πολίτες, μπορούν να έχουν άμεσο αποτέλεσμα. Αφορούν πρώτα απ' όλα τις προηγμένες οικονομίες, «όπου είναι εφικτό και πολιτιστικά αποδεκτό να γίνουν», ενώ ο IEA υπογραμμίζει πως οι οικονομίες αυτές αντιπροσωπεύουν σήμερα σχεδόν το μισό της παγκόσμιας ζήτησης.

Αν αυτές οι χώρες εφαρμόσουν ενδελεχώς αυτά τα δέκα μέτρα, έπειτα από τέσσερις μήνες θα μπορούσαν να εξοικονομούνται 2,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα, όσο πετρέλαιο χρειάζεται ο κινεζικός στόλος αυτοκινήτων. Μαθηματικά τα μέτρα αυτά θα είχαν ακόμη μεγαλύτερο αντίκτυπο, αν εφαρμόζονταν και από τις αναδυόμενες οικονομίες, επισημαίνει ο IAE.

Ορισμένα από τα μέτρα εφαρμόζονται ήδη σε πόλεις, σε μερικές περιπτώσεις εδώ και χρόνια. «Οι κανονιστικές ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν από τις δημόσιες εξουσίες κατέδειξαν την αποτελεσματικότητά τους, εφ' όσον συνοδεύονταν από εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης», εκτιμά ο IEA.

- Μείωση τουλάχιστον κατά 10 χλμ/ώρα των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Αυτό θα ήταν ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα, εκτιμά ο IEA: θα εξοικονομούνταν περίπου 430.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα.

«Το έχουμε ήδη κάνει για λόγους που σχετίζονται με την κυκλοφορία ή την ατμοσφαιρική ρύπανση (...). Μπορούμε να το κάνουμε ξανά», υπογράμμισε ο διευθυντής του IAE Φατίχ Μπιρόλ.

- Τηλεργασία μέχρι τρεις ημέρες την εβδομάδα. Αντίκτυπος: μία ημέρα τηλεργασίας σημαίνει 170.000 βαρέλια την ημέρα λιγότερα, τρεις ημέρες είναι 500.000. Στις προηγμένες οικονομίες, περίπου το ένα τρίτο των θέσεων εργασίας επιτρέπει τη δουλειά από το σπίτι, επισημαίνει ο IAE.

- Πόλεις χωρίς αυτοκίνητα την Κυριακή, όπως κάνουν ήδη το Παρίσι, το Τόκιο, οι Βρυξέλλες, το Εδιμβούργο... Το 1973 η κίνηση αυτή είχε βρει επίσης ανταπόκριση στην Ελβετία, την Ομοσπονδιακή δημοκρατία της Γερμανίας ή ακόμη την Ολλανδία. Σήμερα θα εξοικονομούνταν με τον τρόπο αυτό 95.000 βαρέλια την ημέρα.

- Υποστήριξη των δημόσιων μεταφορών (με μείωση της τιμής των εισιτηρίων, ακόμη και με δωρεάν εισιτήρια) και ήπιων τρόπων μετακίνησης. Θα εξοικονομούνταν περίπου 330.000 βαρέλια την ημέρα. Στη Νέα Ζηλανδία, για παράδειγμα, η τιμή των εισιτηρίων θα μειωθεί στο μισό τους τρεις επόμενους μήνες μπροστά στην αύξηση των τιμών των καυσίμων.

- Κυκλοφορία των οχημάτων εναλλάξ στις μεγάλες πόλεις (210.000 βαρέλια την ημέρα λιγότερα).

- Αύξηση της κοινής χρήσης αυτοκινήτων από περισσότερα άτομα (carpooling) και της ενεργειακής απόδοσης των οχημάτων (έλεγχος της πίεσης των ελαστικών, αύξηση κατά 3 βαθμούς Κελσίου της θερμοκρασίας στα κλιματιστικά...): θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν 470.000 βαρέλια την ημέρα.

- Προώθηση της αποτελεσματικότητας των οδικών μεταφορών φορτίων και των διανομών (οικονομική οδήγηση, αριστοποίηση των φορτίων...) για να εξοικονομηθούν 320.000 βαρέλια την ημέρα.

- Αντί του αεροπλάνου, να χρησιμοποιούνται οι σιδηρόδρομοι υψηλής ταχύτητας και τα νυχτερινά τρένα, καθώς μ' αυτό τον τρόπο εξοικονομούνται περίπου 40.000 βαρέλια/ημέρα.

- Να αποφεύγονται τα επιχειρηματικά ταξίδια με αεροπλάνο, όπου υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές: εξοικονόμηση 260.000 βαρελιών/ημέρα.


ΑΠΕ-ΜΠΕ




18 Μαρ 2022

Αποτελέσματα ρεκόρ για τον Όμιλο Generali


Ισχυρή ανάπτυξη σε ασφάλιστρα, άνοδος σε λειτουργικά και καθαρά αποτελέσματα και εξαιρετικά σταθερή κεφαλαιακή θέση. Επιτυχής ολοκλήρωση του στρατηγικού σχεδίου «Generali 2021».

Ανακοινώθηκαν σήμερα τα ενοποιημένα αποτελέσματα του Ομίλου Generali για το οικονομικό έτος 2021 1 με κλείσιμο 31.12.
  • Λειτουργικά αποτελέσματα 5,9 δισ. €: Πρόκειται για τα βέλτιστα αποτελέσματα διαχρονικά καθώς παρουσιάζουν αύξηση +12,4%, χάρις στη θετική ανάπτυξη που σημειώνουν όλοι οι τομείς δραστηριότητάς μας
  • Συνολικά μεικτά εγγεγραμμένα 75,8 δισ. €: Αύξηση +6,4% -τόσο στον κλάδο Ζωής (+6,0%) όσο και στον κλάδο Γενικών Ασφαλίσεων (+7,0%). Οι καθαρές εισροές στον κλάδο Ζωής αυξήθηκαν στα 12,7 δισ. ευρώ (+4,4%), με αποκλειστική στόχευση σε επενδυτικά προϊόντα unit-linked και ασφαλιστικά προϊόντα προστασίας Ζωής και Υγείας. Το Περιθώριο Νέας Παραγωγής παρουσίασε εξαιρετική απόδοση φτάνοντας στο 4,52% (+0,57 π.μ.) ενώ ο Συνδυασμένος Δείκτης Ζημιών και Εξόδων εμφανίζεται ως ο βέλτιστος,  φτάνοντας στο 90,8% (+1,7 π.μ.) και ο λιγότερο ασταθής μεταξύ των αντίστοιχων
  • Καθαρά αποτελέσματα στα 2.847 εκατ. Ευρώ και ισχυρή αύξηση +63,3%. Προσαρμοσμένα καθαρά αποτελέσματα στα 2.795 εκατ. Ευρώ2
  • Η εξαιρετικά σταθερή κεφαλαιακή μας θέση επιβεβαιώνεται και από τον Δείκτη Φερεγγυότητας που ανήλθε στο 227%, χάρις στην κεφαλαιακή απόδοση ύψους 3,8 δισ. ευρώ
  • Προτεινόμενο μέρισμα 1,07 € ανά μετοχή
  • Σε εξέλιξη βρίσκεται το στρατηγικό σχέδιο «Lifetime Partner 24: Οδηγώντας την ανάπτυξη» που στοχεύει στη βιώσιμη ανάπτυξη, την ενίσχυση των κερδών και τη συνεχή επίτευξη βέλτιστων αποδόσεων στην κατηγορία τους

Ο CEO του Ομίλου Generali κ. Philippe Donnet δήλωσε: «Τα εξαιρετικά αποτελέσματα που παρουσιάζουμε σήμερα σηματοδοτούν την επιτυχημένη ολοκλήρωση του στρατηγικού σχεδίου ‘Generali 2021’, το οποίο αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι ως Όμιλος κάνουμε πράξη τις υποσχέσεις μας. Κατά την διάρκεια των δύο τελευταίων στρατηγικών κύκλων, έχουμε ενισχύσει την ηγετική μας θέση στην Ευρώπη και έχουμε γίνει ο Lifetime Partner 67 εκατομμυρίων ασφαλισμένων παγκοσμίως χάρις στο ταλέντο και την τεχνογνωσία των εργαζομένων και των συνεργατών μας. Η Generali ηγείται πλέον στην κατηγορία της, όσον αφορά την κεφαλαιακή της θέση, την κερδοφορία και την ανάπτυξή της ενώ παράλληλα έχει ενισχύσει την παρουσία της σε αγορές με υψηλή δυναμική και έχει αναπτύξει τις δραστηριότητες της στη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων. Ταυτόχρονα, εφαρμόζουμε αποτελεσματικά τη νέα μας στρατηγική «Lifetime Partner 24: Οδηγώντας την Ανάπτυξη», που θέτει στο επίκεντρο την βιώσιμη ανάπτυξη, και επενδύει στην βελτίωση του προφίλ εσόδων και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλους τους εταίρους μας. Η αυστηρή και πειθαρχημένη προσέγγιση στη διαχείριση κεφαλαίων, η πλήρης ενσωμάτωση των αρχών βιωσιμότητας στον επιχειρηματικό μας σχεδιασμό και η σημαντική επένδυση στην τεχνολογία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό αποτελούν τους βασικούς μοχλούς της επιτυχίας του νέου μας σχεδίου. Τέλος, θα ήταν αδύνατο να μην αναφερθούμε στην κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ουκρανία. Όπως και με την πανδημία της Covid-19, η Generali και οι άνθρωποί της έλαβαν άμεσα μέτρα για να στηρίξουν τους πρόσφυγες. Ο Όμιλός μας έχει ιστορικούς δεσμούς με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και θα συνεχίσει να προσφέρει βοήθεια στις κοινότητες που επλήγησαν από τον πόλεμο».


Σύνοψη Βασικών Μεγεθών


 

2021

2020

Change

Σύνολο εγγεγραμμένων ασφαλίστρων (€ εκ.)

75,825

70,704

6.4%

Ενοποιημένα λειτουργικά αποτελέσματα (€ εκ.)

5,852

5,208

12.4%

Έσοδα Ασφαλίστρων Ζωής

2,816

2,627

7.2%

Έσοδα Ασφάλιστρων Εμπορικών Κινδύνων Γενικών Ασφαλίσεων  

2,650

2,456

7.9%

Έσοδα Διαχείρισης Κεφαλαίων  

672

546

22.9%

Holding and other businesses operating result

561

130

α.σ.

Προσαρμογές Ενοποιημένων Οικονομικών Καταστάσεων

(847)

(551)

53.6%

Περιθώριο Νέας Παραγωγής (% PVNBP)

4.52%

3.94%

0.57 π.μ.

Συνδυασμένος Δείκτης Ζημιών και Εξόδων (%)

90.8%

89.1%

1.7 π.μ.

Καθαρά αποτελέσματα (€ εκ.)

2,847

1,744

63.3%

Προσαρμοσμένα καθαρά αποτελέσματα (1)

2,795

1,926

45.1%

Προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή (1) (€)

1.78

1.23

44.8%

Ίδια κεφάλαια (%)

12.1%

7.7%

4.4 π.μ.

Μέρισμα ανά μετοχή (€) (2)

1.07

1.01

+0.06

Μετοχικό κεφάλαιο (€ εκ.)

29,308

30,029

-2.4%

Δείκτης Φερεγγυότητα II (%)

227%

224%

3 π.μ.

(1) Το προσαρμοσμένο καθαρό αποτέλεσμα ορίζεται ως το καθαρό αποτέλεσμα χωρίς την ενσωμάτωση των κερδών και ζημιών που προκύπτουν από εξαγορές και πωλήσεις. Στο τέλος του 2021, ήταν στα 2.795 εκατ. ευρώ εξαιρουμένης της συνολικής θετικής συνεισφοράς που προέκυψε από την απόκτηση του ελέγχου του Ομίλου Cattolica έναντι 198 εκατ. ευρώ και των έκτακτων δαπανών που σχετίζονται με την ένταξή του, ύψους 147 εκατ. ευρώ. Στο τέλος του 2020 ήταν 1.926 εκατ. ευρώ, εξαιρουμένων 183 εκατ. ευρώ της συμφωνίας διακανονισμού για την πώληση της BSI. Επιπλέον, εξαιρουμένης της εφάπαξ δαπάνης των 77 εκατ. ευρώ, προ φόρων, που προήλθαν από το Έκτακτο Διεθνές Ταμείο για την Covid-19 και της δαπάνης 73 εκατ. ευρώ, προ φόρων, από τη συναλλαγή διαχείρισης υποχρεώσεων, το αναπροσαρμοσμένο καθαρό αποτέλεσμα στο το τέλος του 2020 ήταν 2.076 εκατ. € (+34,7%) και το EPS θα ήταν 1,32 €, σημειώνοντας αύξηση 34,4%.

(2) Το μέρισμα ανά μετοχή στις 31 Δεκεμβρίου 2020 ήταν 1,01 € για τη χρήση 2020 και δεν περιλαμβάνει επίσης το μέρισμα 0,46 € ανά μετοχή, το οποίο καταβλήθηκε το 2021 και ήταν για τη δεύτερη δόση του οικονομικού έτους 2019.

Επισημάνσεις

1 Οι μεταβολές στα ασφάλιστρα, οι καθαρές εισροές ασφαλίστρων ζωής και νέας παραγωγής  παρουσιάστηκαν σε ισοδύναμους όρους (σε σταθερές ισοτιμίες και εύρος ενοποίησης), με αποτέλεσμα να εξουδετερωθεί η συνεισφορά του Ομίλου Cattolica στον υπολογισμό για διακυμάνσεις με ισοδύναμους όρους. Οι αλλαγές στο λειτουργικό αποτέλεσμα, στις ίδιες επενδύσεις και στις τεχνικές προβλέψεις Ζωής εξαιρούν τα περιουσιακά στοιχεία υπό διάθεση ή διατεθειμένα για την ίδια λογιστική περίοδο, με αποτέλεσμα να λαμβάνεται υπόψη η συνεισφορά του Ομίλου Cattolica σε ποσοστιαίες  μεταβολές. Η παρούσα αξία της νέας παραγωγής ασφαλίστρων (PVNBP) και της αξίας της νέας παραγωγής δεν περιλαμβάνουν τον Όμιλο Cattolica.

2 Το προσαρμοσμένο καθαρό αποτέλεσμα ορίζεται ως το καθαρό αποτέλεσμα χωρίς την επίδραση των κερδών και ζημιών που σχετίζονται με εξαγορές και πωλήσεις. Το 2021 το προσαρμοσμένο καθαρό αποτέλεσμα ήταν 2.795 εκατ. ευρώ, εξαιρουμένων των 52 εκατ. ευρώ που σχετίζονται με την απόκτηση του ελέγχου του Ομίλου Cattolica και τα έκτακτα κόστη για την ένταξή του. Στο τέλος του 2020 ήταν 1.926 εκατ. ευρώ, εξουδετερώνοντας τη συμφωνία διακανονισμού των 183 εκατ. ευρώ για την πώληση της BSI. Επιπλέον, εξαιρουμένης της εφάπαξ δαπάνης 77 εκατ. ευρώ, καθαρά από φόρους, από το Έκτακτο Διεθνές Ταμείο για την Covid-19 και της δαπάνης 73 εκατ. ευρώ, καθαρά από φόρους, από τη συναλλαγή διαχείρισης υποχρεώσεων, το αναπροσαρμοσμένο καθαρό αποτέλεσμα στο το τέλος του 2020 ήταν 2.076 εκατ. ευρώ.




17 Μαρ 2022

Κάρτα Καυσίμων: Πως λειτουργεί και ποιοι είναι δικαιούχοι επιδότησης για βενζίνη και diesel


Τις οριστικές διευκρινίσεις για το πως θα δοθεί το επίδομα καυσίμων με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας έδωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, κατά την εξειδίκευση των μέτρων στήριξης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των ανατιμήσεων στους πολίτες.

Ως μέτρο στήριξης κατά της ακρίβειας, η κάρτα καυσίμων λειτουργεί ως απευθείας επιδότηση της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης για τους μήνες, Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο. Αφορά φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες με οικογενειακό εισόδημα έως και 30.000 ευρώ και διαθέτουν όχημα στο όνομά τους.

Η επιδότηση αφορά στην αγορά 60 λίτρων καυσίμων ανά μήνα με την τιμή να είναι μειωμένη κατά 0,22 ευρώ ανά λίτρο, ενώ για τις νησιωτικές περιοχές θα είναι 0,27 ευρώ ανά λίτρο.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Θόδωρου Σκυλακάκη, ισχύουν τα εξής:

Κάρτα καυσίμων: Χορηγείται κατά τον μήνα Απρίλιο επιδότηση καυσίμων (αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης) που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών (Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου) για φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

• Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.

• Η επιδότηση θα δοθεί με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας (στα πρότυπα του freedom pass), η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, ενώ για τους συμπολίτες μας που δεν έχουν δυνατότητα χρήσης smartphone, το ποσό θα κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.

• Για να δοθεί η ενίσχυση το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει, σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr, το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακρoχρόνιας μίσθωσης.

• Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο.

• Η επιδότηση (για αυτοκίνητο) αφορά 60 λίτρα καυσίμου μηνιαίως και ισούται με 22 λεπτά το λίτρο. Συνεπώς η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 40 ευρώ.

• Ειδικά για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 50 ευρώ (επιδότηση 28 λεπτά το λίτρο).

• Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών η επιδότηση ανέρχεται σε 30 ευρώ σε ηπειρωτική και 35 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Υπολογισμός κόστους:
- Υπάρχουν περίπου 3 εκατ. φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνεται οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.
- Σημειώνεται ότι η μέση κατανάλωση, πανελλαδικά, ανά φορολογούμενο (που διαθέτει ένα αυτοκίνητο) υπολογίζεται σε περίπου 54 λίτρα το μήνα.
- Το ύψος της ανωτέρω επιδότησης υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ.

Παραδείγματα

  • Με 2,10 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,88 ευρώ.
  • Με 2,20 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,98 ευρώ.
  • Mε 1,95 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,73 ευρώ.
  • Με 2,25 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,97 ευρώ.

Επιδότηση για diesel

Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Σταϊκούρας, επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, η τιμή πώλησης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) για τον Απρίλιο, που καταναλώνεται στην εσωτερική αγορά. Η επιδότηση αφορά 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή (συνυπολογίζοντας το ΦΠΑ) να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο. Με αυτόν τον τρόπο, όπως σημειώνει το ΥΠΟΙΚ, αναμένεται η τελική τιμή πώλησης diesel να μειωθεί, με βάση τις σημερινές τιμές από 2 σε 1,85 ευρώ το λίτρο. Ο έλεγχος της τιμής ειδικά του πετρελαίου κίνησης κρίνεται απαραίτητος για τη συγκράτηση των τιμών στην εφοδιαστική αλυσίδα. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 23 εκατ. ευρώ για τον Απρίλιο.

Ενίσχυση 200 ευρώ στα ταξί τον Απρίλιο

Επιπλέον δίνεται κατά τον μήνα Απρίλιο αποζημίωση ειδικού σκοπού στις υπηρεσίες ταξί (ΚΑΔ 49.32 και ΚΑΔ 52.21.29.01) ύψους 200 ευρώ, ώστε να καλυφθεί το αυξημένο κόστος καυσίμου Μαρτίου και Απριλίου. Αφορά 28.600 εκμεταλλευτές και οδηγούς ταξί με κόστος 5,7 εκατ. ευρώ.