Οι πρακτικές υποτιμολογήσεων αρχίζουν να τρώνε τις σάρκες αυτών που τις εφάρμοσαν και διογκώνουν τις απαιτήσεις κεφαλαίων, ρευστότητας και παρεμβάσεων προκειμένου να διατηρηθούν σύννομα εν λειτουργία και χωρίς μαύρες τρύπες οι εταιρείες. Οι υποθέσεις αυτές σε συνδυασμό με τις εταιρείες ΕΠΥ που τείνουν να γίνουν “μόδα” και αποτελούν τάση της αγοράς τελούν υπό τον έλεγχο -του ανταγωνισμού και του επόπτη- και ανα πάσα στιγμή ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωπές με τις ίδιες τους τις πρακτικές.
Επίσης και από την πλευρά των πελατών η συνεχιζόμενη πρακτική κατάθεσης πινακίδων παραμένει διαρροή που συρρικνώνει την ασφαλιστέα ύλη.
Στον αντίποδα βέβαια υπάρχει και αισιόδοξη προοπτική ότι ο κλάδος Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων θα στηριχθεί μερικώς το 2015 από τη διατήρηση του μέτρου της απόσυρσης οχημάτων και όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς η μέση ηλικία του στόλου με τα κυκλοφορούντα οχήματα θα μειωθεί περαιτέρω και ότι έτσι θα μειωθεί και η συχνότητα των ατυχημάτων.
Η ψήφιση της σχετικής τροπολογίας εν μέσω εορτών από τη βουλή φαίνεται ότι αλλάζει μερικώς τα δεδομένα στον κλάδο, όπου λόγω της κρίσης και της μείωσης έως και το 2013 των πωλήσεων των καινούργιων οχημάτων κατέγραψε αύξηση της μέσης ηλικίας των αυτοκινήτων.
Aίσθηση της αγοράς είναι πώς οι κάτοχοι νέων οχημάτων κινούνται με μεγαλύτερη προσοχή στους δρόμους προκαλώντας έτσι λιγότερα σε αριθμό και σοβαρότητα ατυχήματα.
Επίσης αισιόδοξο είναι και το γεγονός ότι οι πωλήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν αισθητά. Πρόκειται για τάση που λόγω του μέτρου της απόσυρσης εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το 2015.
Βέβαια, όλα αυτά δεν αναιρούν τα βασικά δομικά προβλήματα της αγοράς με κύριο αυτό της υποτιμολόγησης των ασφαλίστρων, αλλά και των ανασφάλιστων οχημάτων, που λόγω των εκλογών για μια ακόμη φορά είναι ξεκάθαρο ότι ο περιορισμός τους μεταφέρεται και πάλι για αργότερα.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου