19 Ιαν 2015

4 στα 10 θύματα διαδικτυακής απάτης δεν ανακτούν τα χρήματα που χάνουν

Οι διαδικτυακές αγορές τα τελευταία χρόνια συνεχώς κερδίζουν σταθερό «έδαφος» στις προτιμήσεις των χρηστών του διαδικτύου. Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από ευρωπαϊκές έρευνες, αποτελεί γεγονός ότι αρκετές φορές το αποτέλεσμα που έχουν δεν συνάδει με αυτό που οι ίδιοι οι χρήστες επιθυμούν.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι σχεδόν 4 στους δέκα Ευρωπαίους χρήστες που απώλεσαν χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε online συναλλαγές δεν πέτυχαν να ανακτήσουν ολόκληρο ή έστω μέρος του ποσού.
Παρότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις 6 στους 10 περίπου Ευρωπαίους Ευρωπαίων δήλωσαν ότι κατάφεραν να αποκαταστήσουν πλήρως τις οικονομικές ζημιές που υπέστησαν. Συγκεκριμένα, το 4% των θυμάτων στην Ευρώπη έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποτα. Οι απώλειες αυτές μπορεί να είναι σημαντικές, καθώς το μέσο ποσό που κλάπηκε από ψηφιακούς εγκληματίες ήταν $313, ενώ το 16% των ερωτηθέντων ανέφερε απώλειες άνω των $1.000.
Αιτία της παραπάνω κατάστασης φαίνεται να είναι το γεγονός ότι δυστυχώς δεν έχουν όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης.
Ειδικά, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα online εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους. Ταυτόχρονα, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης. Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος.
Σύμφωνα με στελέχη ευρωπαϊκών εταιρειών που εξειδικεύονται στην αντιμετώπιση της διαδικτυακής απάτης, οι χρήστες του διαδικτύου οφείλουν να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή όταν εμπιστεύονται προσωπικά και οικονομικά δεδομένα στο διαδίκτυο έτσι ώστε να μην είναι αναγκασμένοι αργότερα να βρεθούν σε καταστάσεις που περιπλέκουν τα πράγματα και αδυνατούν να λάβουν τις αποζημιώσεις που αξιώνουν.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου