>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

11 Νοε 2014

Κάτω από 500.000 τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, έως 40% κάτω τα ασφάλιστρα

Κάτω από 500.000 εκτιμά ότι έχει μειωθεί ο στόλος των ανασφάλιστων οχημάτων ο πρόεδρος του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Αυτοκινήτων κ Δ Ζορμπάς, ενώ όπως ανέφερε είναι σε πλήρη λειτουργία το σύστημα online διασταυρώσεων με Τροχαία, υπουργείο Μεταφορών και ΚΕΠΥΟ. Ο κ Ζορμπάς μιλώντας σε εκδήλωση των ασφαλιστών στη Θεσσαλονίκη ανέφερε ότι σήμερα ο στόλος των ασφαλισμένων αυτοκινήτων φθάνει τα 5.682.000 από 5.200.000 που ήταν το 2012.

Έτσι εκτιμά ότι ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων έχει μειωθεί κάτω από 500.000 ενώ ανέφερε ότι πλέον είναι σε πλήρη λειτουργία το σύστημα online διασταυρώσεων και είναι εκατοντάδες χιλιάδες οι online έλεγχοι κάθε μήνα από την Τροχαία. Παράλληλα ανέφερε και σε σχέση με το ΚΕΠΥΟ δίνονται όλα τα δεδομένα του συστήματος και είναι θέμα του υπουργείου αν θα προχωρήσει και πότε σε ειδοποιήσεις στους κατόχους των ανασφάλιστων ή στην επιβολή των προστίμων που προβλέπει ο νόμος.


Στην ίδια εκδήλωση αναφέρθηκε επίσης ότι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης και του ανταγωνισμού των εταιριών το κόστος των ασφαλίστρων στο κλάδο του αυτοκινήτου έχει μειωθεί έως και 40%.


Ωστόσο πολλά από τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς που συμμετείχαν στην εκδήλωση επισήμαναν ότι αυτές οι μειώσεις είναι ο «πάτος» της αγοράς και ότι μελλοντικά οι εταιρίες θα αναγκαστούν να αυξήσουν τα τιμολόγια των ασφαλίστρων για τα αυτοκίνητα, καθώς θα μεταβληθούν τα δεδομένα που ως ένα βαθμό επιτρέπουν στις εταιρίες, ειδικά λόγω του ανταγωνισμού και τις οικονομικής κρίσης, να κρατούν χαμηλό το κόστος των ασφαλίστρων.


(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης ΑΧΑ & Ι.Ο.ΑΣ. για την οδική ασφάλεια για 4η χρονιά στα σχολεία

Συνεχίζεται για 4η χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κάντο Σωστά» που έχει δημιουργήσει η ΑΧΑ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την επίσημη έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την αποστολή σχετικής εγκυκλίου σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Η ΑΧΑ έχει προχωρήσει σε στρατηγική συνεργασία με το Ι.Ο.ΑΣ. για την εκπαίδευση των νέων στην πρόληψη των τροχαίων συμβάντων, έχοντας λάβει υπόψη πως τα οδικά δυστυχήματα αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για σοβαρούς και θανάσιμους τραυματισμούς στην ηλικιακή ομάδα 15-29 ετών.
Το «Κάντο Σωστά», ένα αρθρωτό, διαδραστικό πρόγραμμα το οποίο εμβαθύνει σε σημαντικά θέματα για την οδική ασφάλεια, έχει ήδη προσεγγίσει 16.250 μαθητές από όλη την Ελλάδα.


Η πρόληψη μέσα από την εκπαίδευση και την ενημέρωση για την οδική ασφάλεια αποτελεί βασικό πυλώνα στη στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας της ΑΧΑ. Για το σκοπό αυτό, η Εταιρεία συμμετέχει στη Συμμαχία για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο Δρόμο «Δρόμοι στο Μέλλον» του Ι.Ο.ΑΣ., έχει καταθέσει προτάσεις σχετικά με το Σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής για την Εταιρική Υπευθυνότητα και υλοποιεί σειρά από ενέργειες στις οποίες συμμετέχουν εθελοντικά άνθρωποι της Εταιρείας.


10 Νοε 2014

Οργανωμένες συμμορίες έχουν τη μερίδα του λέοντος στα στημένα τροχαία

Σε ιστορικό υψηλό ανήλθε ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων που στήνονται από εγκληματικές συμμορίες προκειμένου να βγάλουν χρήματα από την αποζημίωση για δήθεν αυχενικούς τραυματισμούς, σύμφωνα με τη βρετανική ασφαλιστική Aviva.

Μέχρι στιγμής, το 2014 τα περιστατικά οργανωμένης απάτης είναι ήδη κατά 21% αυξημένα σε σχέση με το σύνολο του 2013, με περισσότερες από το 50% των ψευδών απαιτήσεων για τραυματισμούς λόγω τροχαίου να γίνονται από οργανωμένες συμμορίες.

Crash for cash: Ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα

Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για τακτικές «crash for cash», όπου οι απατεώνες είτε ηθελημένα βάζουν δυο δικά τους οχήματα να συγκρουστούν είτε φρενάρουν απότομα ενώ προπορεύονται ενός αθώου οδηγού, αναγκάζοντάς τον να πέσει πάνω τους. 

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι συμμορίες στοχοποιούν οχήματα που είναι κατά πάσα πιθανότητα ασφαλισμένα και οδηγούς που δύσκολα θα… τσαμπουκαλευτούν, όπως γονείς με παιδιά, ή ηλικιωμένους. 

Το 2013 το Insurance Fraud Bureau –μη κερδοσκοπικός οργανισμό που χρηματοδοτείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες και έχει ως σκοπό την καταγραφή και την πρόληψη των αντίστοιχων περιστατικώναπάτης– υποστήριξε σε έκθεσή του πως το ετήσιο κόστος των εκούσιων συγκρούσεων ανέρχεται σε 392 εκατ. λίρες και ανεβάζει κατά 14 λίρες κάθε ασφάλιστρο.

«Το crash for cash δεν είναι απλώς οικονομικό πρόβλημα – είναι σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα. Καμία άλλη μορφή ασφαλιστικής απάτης δεν βάζει τους πολίτες σε κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού» σχολίασε ο Tom Gardiner, επικεφαλής του τμήματος ψευδών απαιτήσεων της Aviva. «Πέρυσι η Aviva διαπίστωσε ότι τα εν λόγω τροχαία αυξήθηκαν κατά 51%, και συνεχίζουν να αυξάνονται. Μέρος της αύξησης οφείλεται στο ότι οιαπατεώνες αφήνουν τις λίγες συνήθεις τοποθεσίες και επεκτείνουν κατά πολύ την ακτίνα δράσης τους». 

Στο παρελθόν, π.χ., οι βορειοδυτικές περιοχές –ειδικά το Μάντσεστερ– ήταν το κέντρο των ψευδών απαιτήσεων. Καθώς όμως πολλές από τις εκεί απάτες αποκαλύφθηκαν και αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς, οι δράστες πλέον προτιμούν το Μπέρμιγχαμ, το Λούτον και το βόρειο Λονδίνο, σύμφωνα τουλάχιστον με τη σχετική λίστα της Aviva

Η κυβέρνηση παίρνει μέτρα

Νωρίτερα το 2014 η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα μειώσει σε Αγγλία και Ουαλία την ιατρική αμοιβή για όσους υποστηρίζουν ότι υπέστησαν αυχενικό τραυματισμό. Έτσι, χρεώσεις που φτάνουν μέχρι τις 700 λίρες για μια αρχική εκτίμηση θα μειωθούν στις 180 λίρες. 

Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια σειρά μέτρων που εξετάζονται με στόχο να μειωθεί ο αριθμός των ψευδών απαιτήσεων για τροχαία ατυχήματα. Ένα από τα προβλήματα με τον αυχενικό τραυματισμό είναι ότι δύσκολα αποδεικνύεται αν κάποιος πράγματι τον έχει υποστεί ή όχι. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα υποχρεώνονται να μη δέχονται αξιώσεις χωρίς ιατρική έκθεση που θα περιλαμβάνει αποδεικτικά στοιχεία για τον εκάστοτε τραυματισμό.

«Οι ασφαλιστικές αναγνωρίζουν ότι η σύγκρουση οχημάτων με σκοπό το κέρδος είναι σοβαρό ζήτημα, που έχει επιπτώσεις όχι μόνο στα ασφάλιστρα, αλλά και στην ασφάλεια των αθώων οδηγών» δήλωσε εκπρόσωπος της Ένωσης Βρετανών Ασφαλιστών (ABI). «Αυτός είναι ένας απ’ τους λόγους που οι ασφαλιστικές επενδύουν τώρα πάνω από 200 εκατ. λίρες στην αντιμετώπιση της απάτης».


(Πηγή: Nextdeal.gr)

Τι αλλάζει με τη νέα ασφαλιστική νομοθεσία

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο εποπτείας των ασφαλιστικών εταιρειών επιφέρει το νέο καθεστώς ελέγχου του κλάδου, όπως αυτό προβλέπεται από νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με το οποίο τροποποιείται ο βασικός νόμος της αγοράς, το ν.δ. 400/70, και ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο η οδηγία περί Solvency II.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, που σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση:
- Οι ασφαλιστικές εταιρείες:
• υποχρεούνται στη δημοσιοποίηση εκτεταμένων στοιχείων της φερεγγυότητας και της χρηματοπιστωτικής τους κατάστασης, προς ενημέρωση του επόπτη, αλλά και του ευρύτερου κοινού.
• υποχρεούνται να τηρούν σύστημα διαχείρισης κινδύνων και να διαθέτουν τις αντίστοιχες έγγραφες πολιτικές.
• υποχρεούνται να διαθέτουν δική τους εσωτερική αξιολόγηση κινδύνου και φερεγγυότητας.
• Έχουν τη δυνατότητά τους να προβαίνουν σε εξωτερικές αναθέσεις ακόμη και κρίσιμων ή σημαντικών λειτουργιών ή εργασιών σε τρίτα προς αυτές φυσικά ή νομικά πρόσωπα.
• υποχρεούνται να δημοσιοποιούν σε ετήσια βάση έκθεση σχετικά με τη φερεγγυότητα και τη χρηματοοικονομική τους κατάσταση (Solvency and Financial Condition Report-SFCR).
• υποχρεούνται να ταξινομούν τα ίδια κεφάλαια σε τρεις κατηγορίες (tiers).
• μπορούν να κάνουν χρήση εσωτερικού υποδείγματος για τη διατήρηση επιλέξιμων κεφαλαίων.
• υποχρεούνται για τις ασφαλίσεις Ζωής να ενημερώνουν τους ασφαλισμένους για την επωνυμία, τον σκοπό και τη νομική μορφή της επιχείρησης, το κράτος μέλος καταγωγής της επιχείρησης και τη διεύθυνση της έδρας.
• υποχρεούνται επίσης να δίνουν στοιχεία σχετικά με την περιγραφή κάθε παρεχόμενης κάλυψης και των επιλογών τη διάρκεια της σύμβασης, τον τρόπο καταγγελίας της σύμβασης, τον τρόπο και χρόνο καταβολής των ασφαλίστρων και τον τρόπο υπολογισμού και συμμετοχής στα κέρδη. ενδεικτικές τιμές της αξίας εξαγοράς και του κεφαλαίου ελευθέρου περαιτέρω καταβολών και το βαθμό στον οποίο αυτά είναι εγγυημένα. Επίσης πρέπει να δίνουν πληροφορίες για τα ασφάλιστρα που αφορούν σε κάθε κάλυψη, είτε κύρια είτε συμπληρωματική, τον καθορισμό των μεριδίων που αντιστοιχούν στις συμβάσεις συνδεδεμένες με επενδύσεις, τη φύση των στοιχείων του ενεργητικού που καλύπτουν τις unit linked συμβάσεις, τον τρόπο άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης, τις γενικές ενδείξεις περί του φορολογικού καθεστώτος που ισχύει για τον συγκεκριμένο τύπο ασφαλιστηρίου, τους μηχανισμούς διευθέτησης των αιτιάσεων των αντισυμβαλλομένων ή των δικαιούχων αποζημίωσης, το εφαρμοστέο δίκαιο της σύμβασης, ειδικότερες πληροφορίες που θα επιτρέπουν στον αντισυμβαλλόμενο να κατανοήσει τους κινδύνους που ενέχει η προσχώρησή του στη σύμβαση και να παρέχουν, ετησίως, ενημέρωση του αντισυμβαλλόμενου για το ύψος της συμμετοχής του στα υπό διανομή κέρδη.
- Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει τη δυνατότητα:
• να αξιολογεί τις εταιρείες τουλάχιστον μια φορά ανά 12μηνο.
• να επιβάλλει τη ρευστοποίηση συγκεκριμένων επενδύσεων σε περιπτώσεις ασφαλιστικών εταιρειών που δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους
• να απαγορεύει υπό προϋποθέσεις την ελεύθερη διάθεση στοιχείων του ενεργητικού
• να παρατείνει την περίοδο εφαρμογής του σχεδίου οικονομικής ανάκαμψης μιας εταιρείας με επιπλέον κατάλληλο χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα επτά έτη
• να παρεμβαίνει για την αποτροπή συστημικού κινδύνου, επιβάλλοντας σε εταιρείες:
1. το διορισμό διαχειριστή,
2. την αύξηση κεφαλαίου,
3. την υποχρεωτική μεταβίβαση χαρτοφυλακίου,
4. την αναστολή πληρωμών και τη μείωση του συνόλου ή μέρους των ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
- Η Τράπεζα της Ελλάδος μπορεί να επιβάλλει πρόσθετη κεφαλαιακή απαίτηση:
• όταν διαπιστώνει ότι το προφίλ κινδύνου της ασφαλιστικής επιχείρησης αποκλίνει σημαντικά από τις παραδοχές στις οποίες βασίζεται ο υπολογισμός της Κεφαλαιακής Απαίτησης Φερεγγυότητας με την τυποποιημένη μέθοδο.
• όταν διαπιστώνει ότι για τον υπολογισμό της Κεφαλαιακής Απαίτησης Φερεγγυότητας, στο εσωτερικό υπόδειγμα ορισμένοι ποσοτικοποιήσιμοι κίνδυνοι δεν λαμβάνονται επαρκώς υπόψη.
• όταν διαπιστώνει ως ανεπαρκές το σύστημα διακυβέρνησης της ασφαλιστικής επιχείρησης
• όταν διαπιστώνει ότι το προφίλ κινδύνου της ασφαλιστικής επιχείρησης αποκλίνει σημαντικά από τη χρήση εσωτερικών υποδειγμάτων.
- Η Τράπεζα της Ελλάδος μπορεί να λαμβάνει μέτρα εξυγίανσης εφόσον διαπιστώνει:
• αδυναμία ασφαλιστικής επιχείρησης να ανακάμψει κεφαλαιακά.
• αδυναμία λήψης εναλλακτικών μέτρων ισοδύναμου αποτελέσματος για αφερέγγυες εταιρείες.
• σοβαρές συνέπειες από την αδυναμία πληρωμών ασφαλιστικής επιχείρησης για το χρηματοπιστωτικό σύστημα, λαμβανομένων υπόψη ιδίως:
1. του είδους των ασφαλιστικών εργασιών και του ύψους των τεχνικών προβλέψεων και των απαιτήσεων επενδυτών
2. του είδους και εύρους των υποχρεώσεων της ασφαλιστικής επιχείρησης έναντι πιστωτικών ιδρυμάτων, επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών, οργανισμών συλλογικών επενδύσεων
- Σε ότι αφορά, τέλος, το νέο πλαίσιο επιβολής κυρώσεων αυτό προβλέπει:
• Πρόστιμο μέχρι 2.000.000 ευρώ για παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας σε ασφαλιστική και σε μέλη διοίκησής.
• Πρόστιμο μέχρι 200.000 ευρώ σε ασφαλιστική, σε μέλη διοίκησης ή σε όποιον αρνείται συνεργασία ή παρακωλύει τον έλεγχο.
• Πρόστιμο ύψους μέχρι 100.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 300.000 ευρώ σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που παραβαίνει τις διατάξεις περί ασφάλισης οχημάτων και ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
• Σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί ειδική συμμετοχή ή αυξηθεί η υφιστάμενη συμμετοχή στο μ/κ ασφαλιστικής, χωρίς προηγούμενη έγκρισή της επιβάλλεται στους κατόχους των συμμετοχών:
1. Πρόστιμο μέχρι 10% της αξίας των μετοχών που απέκτησαν.
2. Αποκλεισμό φυσικών προσώπων από το ΔΣ ασφαλιστικών και από μέλος διοίκησης ή διευθυντική θέση.
• Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων γνωστοποίησης στην ΤτΕ περί της αλλαγής της ταυτότητας φυσικών προσώπων που ελέγχουν νομικά πρόσωπα, κατόχους ειδικής συμμετοχής επιβάλλεται στα φυσικά πρόσωπα αποκλεισμό από το ΔΣ εταιρειών, από μέλος διοίκησης ή διευθυντική θέση.
• Σε περίπτωση κατά την οποία δεν τηρείται από μετόχους η υποχρέωση ενημέρωσης της ΤτΕ περί παύσης ειδικής συμμετοχής ή μείωσής της λιγότερο από 20%, 1/3 ή 50% του μ/κ, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους μέχρι 5% της αξίας των μετοχών που μεταβιβάσθηκαν.
• Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης στην ΤτΕ για τη λήψη διορθωτικών μέτρων:
1. Επιβάλλεται η απομάκρυνση των ανωτέρω προσώπων, για ορισμένο ή αόριστο χρόνο, από το Δ.Σ. ασφαλιστικών, από μέλος διοίκησης ή διευθυντική θέση.
2. Αναστέλλεται η άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου που απορρέουν από τις μετοχές που κατέχουν τα πρόσωπα αυτά.
3. Απαγορεύεται οποιαδήποτε νέα συναλλαγή ασφαλιστικών με τα πρόσωπα αυτά, καθώς και να κηρύσσεται ληξιπρόθεσμα και αμέσως απαιτητά τα δάνεια που έχουν λάβει.
• Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των προσώπων που κατέχουν ειδική συμμετοχή σε ασφαλιστική και τους έχει υποδειχθεί λήψη κατάλληλων διορθωτικών μέτρων:
i. Επιβάλλεται η απομάκρυνση των ανωτέρω προσώπων, για ορισμένο ή αόριστο χρόνο, από το ΔΣ, από μέλος διοίκησης ή διευθυντική θέση.
ii. Αναστέλλεται η άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου, που απορρέουν από τις μετοχές που κατέχουν τα πρόσωπα αυτά.
iii. Απαγορεύεται οποιαδήποτε νέα συναλλαγή ασφαλιστικών εταιρειών με τα πρόσωπα αυτά, καθώς και κηρύσσονται ληξιπρόθεσμα και αμέσως απαιτητά τα δάνεια που έχουν λάβει όλα τα πιο πάνω πρόσωπα.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

Καταργούνται και συγχωνεύονται όλα τα ασφαλιστικά ταμεία εκτός ΙΚΑ και ΟΓΑ

Από την 1/7/2015 όλα τα απομείναντα ασφαλιστικά ταμεία θα ενσωματωθούν σε ΙΚΑ και ΕΤΕΑ υπό τον όρο ότι δεν έχουν μετατραπεί σε ΝΠΙΔ προβλέπει «εμπιστευτικό» σχέδιο της Κυβέρνησης με την τρόικα, που αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα Αυγή.

Όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο του υπουργείου Εργασίας, το σχέδιο προβλέπει τη συγχώνευση όλων των ταμείων επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών στο ΙΚΑ. Κάτι άλλωστε που περιείχε σαν σενάριο και μελέτη του ΚΕΠΕ.

Η ενοποίηση αφορά τόσο τις κύριες συντάξεις όσο και τις επικουρικές και το εφάπαξ. Το σχέδιο προβλέπει ενιαίους κανόνες εισφορών και παροχών, δεδομένο που ανοίγει τον δρόμο για νέες μειώσεις όχι μόνο στις επικουρικές, αλλά και στις κύριες συντάξεις.


Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι παρά την ενοποίηση διατηρείται η «οικονομική αυτονομία για τους λογαριασμούς της επικουρικής ασφάλισης».


Σχετικά δε με την ενοποίηση των ταμείων κύριας ασφάλισης ΕΤΕΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΠ ΜΜΕ, ΚΕΑΝ διευκρινίζεται ότι «η συμπερίληψη των προαναφερθέντων ταμείων θα οδηγήσει στην κατάργηση της οικονομικής αυτονομίας των ξεχωριστών λογαριασμών για εισφορές και παροχές των ταμείων αυτών».


(Πηγή: Asfalisinet.gr)

8 Νοε 2014

Χρήσιμες συμβουλές αν εμπλακείς σε τροχαίο ατύχημα

Ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων (Σ.Α.Δ.Χ.), δίνει μερικές χρήσιμες συμβουλές για ασφαλέστερη οδήγηση και καλύτερη διευθέτηση της ζημιάς σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος:

Πριν το ατύχημα:

  • Φροντίστε να οδηγείτε έχοντας θεωρημένη την άδεια οδήγησης για την κατηγορία του οχήματός σας. Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν καλύπτουν ατυχήματα εφόσον διαπιστωθεί ότι το δίπλωμα οδήγησης είτε έχει λήξει είτε δεν είναι κατάλληλο για τον τύπο του οχήματος που οδηγείτε.
  • Το να οδηγεί κάποιος νηφάλιος, έχοντας δεμένη τη ζώνη ασφαλείας και φορώντας το κράνος όσον αφορά τους μοτοσικλετιστές, πέραν της ασφάλειας που είναι το κυρίως ζητούμενο, εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τη διευθέτηση της ζημιάς του
Μετά το ατύχημα:
  • Λάβετε μέτρα διευκόλυνσης της κυκλοφορίας προς αποφυγή δεύτερου ατυχήματος. Μετακινείστε τα εμπλεκόμενα οχήματα σε ασφαλές μέρος
  • Βγάλετε φωτογραφίες της αρχικής θέσης των οχημάτων πριν τα μετακινήσετε, έστω και με το κινητό σας τηλέφωνο. Βοηθά τους εκκαθαριστές ζημιών να αποφανθούν για την υπαιτιότητα και την έκταση της ζημιάς
  • Καλέστε αμέσως την φροντίδα ατυχήματος για καταγραφή της δήλωσης ατυχήματος και μεταφορά του οχήματος στο συνεργείο της επιλογής σας, εφόσον εξαιτίας της σύγκρουσης το όχημά σας δεν μπορεί να μετακινηθεί. Το τηλέφωνο της φροντίδας ατυχήματος αναγράφεται σε εμφανές σημείο στο ασφαλιστήριο του οχήματός σας
  • Αν υπάρχει διαφωνία για τις συνθήκες του ατυχήματος ή/και τραυματισμός, ή εφόσον το άλλο εμπλεκόμενο όχημα είναι ανασφάλιστο καλέστε την τροχαία οπωσδήποτε, ούτως ώστε να γίνει καταγραφή του συμβάντος και καταγραφή υπαιτιότητας. Σε διαφορετική περίπτωση δεν ισχύει η κάλυψη από ανασφάλιστο όχημα
  • Αν δεν επιληφθεί η Φροντίδα Ατυχήματος, ενημερώστε οπωσδήποτε τον ασφαλιστή σας το συντομότερο δυνατόν για το ατύχημα
  • Ανταλλάξτε στοιχεία με τον/τους άλλους εμπλεκόμενους στο ατύχημα όπως ονοματεπώνυμο, αριθμό κυκλοφορίας, σταθερό και κινητό τηλέφωνο, ασφαλιστική εταιρεία
  • Αν υπάρχουν μάρτυρες που μπορούν να περιγράψουν πως έγινε το συμβάν, κρατείστε τα στοιχεία τους
  • Πριν την επισκευή του αυτοκινήτου σας επικοινωνήστε με τον ασφαλιστή σας για κλείσιμο ραντεβού με πραγματογνώμονα
Όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων (Σ.Α.Δ.Χ.): «η ουσιώδης διαφορά του να έχει κάποιος στο πλευρό του τον προσωπικό του ασφαλιστή αντί να είναι ασφαλισμένος μέσω ίντερνετ ή τράπεζας, φαίνεται από τη στιγμή του ατυχήματος μέχρι την αποζημίωση του παθόντα. Ο ασφαλιστής μπορεί να σας συμβουλέψει ούτως ώστε να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις λόγω παραμέτρων του ασφαλιστηρίου που αγνοείτε, να διαμεσολαβήσει μεταξύ του ασφαλισμένου και της ασφαλιστικής εταιρείας, να σας γλυτώσει από δικαστικά έξοδα και χρονοβόρες διαδικασίες αποζημίωσης».

Advertisement

7 Νοε 2014

Ανακόπτονται οι ακυρώσεις συμβολαίων

Το στοίχημα του δραστικού περιορισμού των ακυρώσεων συμβολαίων κερδίζουν πλέον με βεβαιότητα οι ασφαλιστικές εταιρείες, αφού, βάσει στοιχείων Αυγούστου 2014, οι επιστροφές κινήθηκαν σε πολύ περιορισμένα επίπεδα, στα χαμηλότερα των τελευταίων περίπου τεσσάρων ετών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, φέτος τον Αύγουστο ο δείκτης ακυρώσεων στον κλάδο Ζημιών διαμορφώθηκε κοντά στο 50, όταν πέρυσι ήταν στο 65, τον Ιανουάριο του 2011 στο 100 και τον Ιανουάριο του 2013 στο 97.
Αντίστοιχα στον κλάδο Ζωής ο δείκτης επιστροφών επίσης μειώθηκε στο 90 από 104 που ήταν τον Αύγουστο του 2013, 100 τον Ιανουάριο του 2011 και 137 που ήταν τον Ιανουάριο του 2013.
Πρόκειται για εξέλιξη η οποία, συνδυαζόμενη με την πορεία των ασφαλίστρων που πλέον βρίσκονται πολύ κοντά στη σταθεροποίησή τους και, άρα, ένα βήμα πριν την άνοδο, διαμορφώνουν αισιόδοξα συναισθήματα στην ασφαλιστική αγορά.
Σημειώνεται ότι, στο οκτάμηνο του 2014 το σύνολο της παραγωγής διαμορφώθηκε στα 2,531 δισ. ευρώ καταγράφοντας μείωση μόλις 1,2%, με τις ασφαλίζεις Ζωής να σέρνουν το «άρμα» της ασφαλιστικής βιομηχανίας κινούμενες ανοδικά κατά 11,1% και τις ασφαλίσεις κατά Ζημιών, κυρίως λόγω του κλάδου Αυτοκινήτου, να εμφανίζουν πτώση 9,7%, προκαλούμενη όμως από την ίδια την αγορά και ειδικότερα από την τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών και όχι από τις συνθήκες της οικονομίας.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

6 Νοε 2014

Ιατρικό Περιστερίου: Δωρεάν επισκέψεις στους πλημμυροπαθείς

Στo πλαίσιο της συνεχούς προσφοράς στην τοπική κοινωνία και με κύριο γνώμονα την ανακούφιση των πληγέντων από τις πρόσφατες πλημμύρες στην Αττική, o Όμιλος Ιατρικού Αθηνών προσφέρει δωρεάν επισκέψεις στους εφημερεύοντες ιατρούς της κλινικής του Ιατρικού Περιστερίου για όσους επλήγησαν στις πλημμύρες του Οκτωβρίου.

Συγκεκριμένα, οι πληγέντες θα μπορούν να επισκέπτονται δωρεάν τους εφημερεύοντες ιατρούς του Ιατρικού Περιστερίου για όλο τον Νοέμβριο, είτε με την επίδειξη της βεβαίωσης από την Πυροσβεστική, είτε με τον αριθμό πρωτοκόλλου από τον Δήμο.


Οι εφημερεύοντες ιατροί του Ιατρικού Περιστερίου θα καλύπτουν τις εξής ειδικότητες :
  • Παθολόγος
  • Καρδιολόγος
  • Ορθοπαιδικός
  • Γενικός χειρουργός
Για ραντεβού, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν στο 210 5799029 από τις 09.00 έως τις 15.00, εκτός Σαββατοκύριακου, δηλώνοντας το έγγραφο με το οποίο θα προσέλθουν για τις εξετάσεις.

Η προσφορά ισχύει για όσους καλέσουν έως την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014 και προγραμματίσουν το ραντεβού τους.

Generali: Μειώνει τα τιμολόγια για τα αυτοκίνητα εκτός Αθηνών

Στην ουσιαστική μείωση του Τιμολογίου Αυτοκινήτων εκτός Αθηνών προχωρά η Generali σύμφωνα με εγκύκλιο που απέστειλε στους συνεργάτες της.
Διαβάστε αναλυτικά την σχετική εγκύκλιο που απευθύνεται στους συνεργάτες:
"Η στρατηγική μας ανάπτυξης του κύκλου εργασιών διαμέσου των ανθρωποκεντρικών Δικτύων με retail ασφαλίσεις Γενικών και Ζωής έχει αποδώσει τα μέγιστα έως τώρα, γεγονός που αποδεικνύεται από τα πολύ υψηλότερα από την Αγορά ποσοστά αύξησης του κοινού μας Χαρτοφυλακίου και σας ευχαριστούμε για την ενεργό συμμετοχή σας.
Με στόχο την επιβράβευση της άμεσης ανταπόκρισης σας στην παραγωγική μας πρόσκληση με ταυτόχρονη εστίαση στη συνέχιση της κερδοφόρου πορείας μας, καταλήξαμε, μετά από συστηματική μελέτη των ποιοτικών στοιχείων, ότι υπάρχουν περιθώρια ασφαλούς περαιτέρω ουσιαστικής μείωσης του Τιμολογίου Αυτοκινήτων εκτός Αθήνας. Τα ακριβή διψήφια, στις περισσότερες περιπτώσεις, ποσοστά ελάφρυνσης της τιμολόγησης προς όφελος του καταναλωτή, σημαντικά για τα ΕΙΧ και υψηλότερα για τα ΦΙΧ / Αγροτικά, είσαστε σε θέση να τα διαπιστώσετε εύκολα είτε μέσω του IRIS, είτε διαμέσου επικοινωνίας σας με τις Διευθύνσεις Πωλήσεων και Εκπαίδευσης.
Οι διαφοροποιήσεις στις τιμές ανά Νομό βάσει των χαρακτηριστικών του οδηγού και του οχήματος που ενεργοποιούνται από 13/10/2014 για τα πρωτασφαλιστήρια και από το Νοέμβριο για τις ανανεώσεις, βρίσκονται σε πλήρη αρμονία με τις αρχές της παραμετροποίησης που αξιοποιούμε διασφαλίζοντας μακροπρόθεσμη “υγεία” στην προσδοκώμενη διαχρονική ανάπτυξη.
Είμαστε βέβαιοι ότι πρόκειται να βρεθείτε για μια ακόμα φορά δίπλα μας στη νέα μας πρωτοβουλία που αφήνει περιθώρια και δημιουργεί ευκαιρίες για τη δική σας οικονομική στήριξη αλλά και για την επέκταση του μεριδίου Αγοράς Συνεργατών και Εταιρίας" τονίζεται στην σχετική εγκύκλιο προς τους συνεργάτες.
(Πηγή: Nextdeal.gr)

5 Νοε 2014

Τα «Θύματα» της «Ασπίς» θα λάβουν το 70% της αποζημίωσης που διεκδικούν

Το Συμβούλιο της Επικρατίας (ΣτΕ) έκρινε ότι τα θύματα της «Ασπίς» δεν μπορούν να διεκδικήσουν την αποζημίωση από το Δημόσιο μέσω του άρθρου 105 εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα, καθώς το Νομοθετικό Διάταγμα 400/1970 (περί ιδιωτικής επιχειρήσεως ασφαλίσεως), προβλέπει ειδικό μηχανισμό για τις περιπτώσεις αυτές.
Το επίμαχο Νομοθετικό Διάταγμα προβλέπει ένα μηχανισμό χρηματοδότησης προερχόμενο από εισφορές των ασφαλιστικών εταιρειών (κάτι ανάλογο με Επικουρικό Κεφάλαιο για την κάλυψη ζημιών από τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα).
Ο μηχανισμός αυτός καλύπτει τις περιπτώσεις αφερεγγυότητας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, όπως είναι όταν αυτές βρίσκονται υπό πτώχευση, όταν ανακαλείται η άδεια λειτουργίας τους για παράβαση νόμου, κ.λπ.
Και αυτό, ανεξάρτητα αν η άδεια ανακλήθηκε λόγω σκόπιμων ή εσφαλμένων ενεργειών ή παραλείψεων της κρατικής μηχανής ή πλημμελούς άσκησης κρατικής εποπτείας ή «απρόβλεπτων και μεγάλης έκτασης οικονομικών και χρηματοπιστωτικών κρίσεων».
Σύμφωνα λοιπόν με τον εν λόγω μηχανισμό εγγυήσεων, τα θύματα της «Ασπίς», θα λάβουν μετά την εκκαθάριση της ασφαλιστικής εταιρείας το 70% των απαιτήσεων τους από το εγγυητικό κεφάλαιο.
Ο μηχανισμός αυτός είναι συνταγματικός και νόμιμος, αλλά και σύμφωνος με την νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ακόμη, οι σύμβουλοι Επικρατείας αναφέρουν ότι «ευθύνη προς αποζημίωση από τυχόν πλημμελή άσκηση κρατικής εποπτείας επί των ασφαλιστικών επιχειρήσεων δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τις διατάξεις του άρθρου 105 του εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα», εφόσον υπάρχει το Νομοθετικό Διάταγμα 400/1970 το οποίο επικυρώνει ουσιαστικά Ευρωπαϊκές οδηγίες.
Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο 105 του εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα η δικαστική διαδικασία είναι πολύπλοκη και χρονοβόρα, καθώς μάλιστα πρέπει να αποδειχθεί το «πρόδηλο και σοβαρό σφάλμα των εποπτικών οργάνων» των κρατικών οργάνων.
Δηλαδή, να αποδειχθεί η ύπαρξη «προφανής και σοβαρής παρανομία των εποπτικών οργάνων» του κράτους. Και μετά από όλα αυτά να επιδικαστεί τελικά στα θύματα της «Ασπίς», μια εύλογη αποζημίωση, χωρίς να μπορεί να είναι πλήρης.
Παράλληλα, οι σύμβουλοι Επικρατείας στην απόφασή τους υπογραμμίζουν:
«Ο ειδικός μηχανισμός αποζημιώσεως των ασφαλισμένων ασφαλιστικών επιχειρήσεων αποτελεί μηχανισμό κατάλληλο και πρόσφορο για την αποκατάσταση ζημιών που τυχόν προκαλούνται και από την πλημμελή άσκηση της κρατικής δραστηριότητας.
Η θέσπιση δε του μηχανισμού αυτού αποκλείει, κατά την έννοια των σχετικών διατάξεων, με τις οποίες καταστρώνεται ο ως άνω μηχανισμός, όχι μόνον την ευθεία αλλά και την ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 105 του εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα».
Κλείνοντας, η δικαστική απόφαση αναφέρει:
«Ο επίμαχος μηχανισμός, όπως οργανώνεται από το νομοθέτη, δεν προσκρούει σε καμία διάταξη του Συντάγματος».
Με λίγα λόγια τα «θύματα» της ασφαλιστικής εταιρείας «Ασπίς – Πρόνοια», μετά από απόφαση του Α” τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ΄ αριθμ. 3783/2014 απόφασή του (πρόεδρος ο Νικόλαος Σακελλαρίου και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Άννα Καλογεροπούλου) θα λάβουν, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ασφαλιστικής εκκαθάρισης -μέσω του εγγυητικού κεφαλαίου, το 70% των ποσών που διεκδικούν ως αποζημίωση από το Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να χρειαστεί να καταθέσουν σχετικές αγωγές.
Την αποζημίωση και την χρηματική ικανοποίηση τα θύματα της «Ασπίς» την διεκδικούν για την ζημιά που υπέστησαν από τις παραλείψεις των οργάνων του Δημοσίου, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα την αφαίρεση της άδειας λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας, αλλά και για την ηθική βλάβη που υπέστησαν από τη συμπεριφορά αυτή των δημοσιών οργάνων (κρατική εποπτεία).
Τέσσερα από τα «θύματα» της ασφαλιστικής εταιρείας «Ασπίς –Πρόνοια Α.Ε. Γενικών Ασφαλίσεων» διεκδικούσαν από το Ελληνικό Δημόσιο το ποσό των 2.589.702 ευρώ για την ζημιά που υπέστησαν από τις παραλείψεις των οργάνων του Δημοσίου. Πάντως, συνολικά τα ποσά που διεκδικούνται είναι πολύ μεγάλα.
Ειδικότερα, οι ασφαλισμένοι διεκδικούν για την ζημιά που υπέστησαν και για διαφυγόντα κέρδη το ποσό των 2.309.702 ευρώ και για την ικανοποίηση της ηθικής βλάβης που δέχθηκαν το ποσό των 280.000 ευρώ.
Αναλυτικότερα, οι ασφαλισμένοι είχαν συνάψει με την «Ασπίς –Πρόνοια» διάφορα ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής συνδεόμενα με επενδύσεις, ενώ παράλληλα είχαν και αποταμιευτικό χαρακτήρα. Μάλιστα, κατέβαλαν υψηλά ασφάλιστρα και με την λήξει των συμβολαίων θα ελάμβαναν το κεφάλαιο, συν bonus.
Οι ασφαλισμένοι υποστήριζαν ότι σύμφωνα με το άρθρο 105 του εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα το Δημόσιο έχει την ευθύνη για τις πράξεις και παραλείψεις των αρμοδίων οργάνων του. Στην προκειμένη περίπτωση, σημειώνουν τα θύματα της «Ασπίς» ότι τα αρμόδια όργανα του Δημοσίου, δεν προέβησαν στου αναγκαίους προληπτικούς ελέγχους και στη λήψη των αναγκαίων κατασταλτικών μέτρων, πριν γίνει η ανάκληση της άδειας λειτουργίας της επίμαχης ασφαλιστικής εταιρείας.
Η υπόθεση είχε εισαχθεί στο ΣτΕ ως «δίκη πιλότος» σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νόμου 3900/2010. Δηλαδή την επίμαχη απόφαση του ΣτΕ, πρέπει να την ακολουθήσουν πιστά όλα τα Διοικητικά Δικαστήρια της χώρας που έχουν όμοιες εκκρεμείς υποθέσεις.
(Πηγή: Insurancedaily.gr)