>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

20 Ιουν 2017

Οι άνθρωποι της AXA μαθαίνουν πώς να προστατεύουν την υγεία τους

Η υγεία αποτελεί στρατηγικό πυλώνα για την ΑΧΑ παγκοσμίως. Οι άνθρωποι της Εταιρείας αποτελούν βασικούς πρεσβευτές μηνυμάτων καλής υγείας και διαχέουν στους οικείους τους, στους πελάτες και στην κοινωνία, μηνύματα πρόληψης για την προστασία της.

Κινούμενη προς αυτή την κατεύθυνση η ΑΧΑ Ελλάδας διοργάνωσε ενημέρωση για το προσωπικό της, σε συνεργασία με τον Όμιλο Υγεία, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Εταιρικής Υπευθυνότητας.

Ειδικός προσκεκλημένος από πλευράς του Ομίλου Υγεία ήταν ο Δρ. Στέργιος Τασιόπουλος, Ιατρός Παθολόγος, Αναπληρωτής Διευθυντής Α’ Παθολογικής Κλινικής, ο οποίος πραγματοποίησε στα κεντρικά γραφεία της Εταιρείας, παρουσίαση με θέμα: «Η αξία του προληπτικού ελέγχου για την προστασία της ζωής»


Καρδιοπάθειες, κακοήθη νεοπλάσματα, πνευμονοπάθειες, αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια, ατυχήματα, νόσος Alzheimer, σακχαρώδης διαβήτης, γρίπη – πνευμονία και αυτοκτονίες αποτέλεσαν τις βασικές θεματικές ενότητες στις οποίες κινήθηκε η παρουσίαση του κ. Τασιόπουλου.

Αυτά τα κύρια αίτια θανάτου – παγκοσμίως – αναλύθηκαν υπό το πρίσμα της πρόληψης, δηλαδή, με ποιους τρόπους μπορεί κανείς να τα προλάβει πρωτογενώς (έγκαιρη αναγνώριση και εξάλειψη παραγόντων κινδύνου), δευτερογενώς (πρώιμη διάγνωση και αντιμετώπιση ασυμπτωματικής νόσου ή πρόδρομων σταδίων νόσου), τριτογενώς (περιορισμός εγκατεστημένης νόσου).

Κύριος άξονας στην καλύτερη αξιολόγηση της πορείας ενός υγιούς ή ασθενούς είναι η σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης μεταξύ του ατόμου και του γιατρού που τον παρακολουθεί. Η σχέση αυτή χαρακτηρίστηκε κατά την παρουσίαση ως ακρογωνιαίος λίθος για την έγκαιρη αναγνώριση πιθανών κινδύνων και τη λήψη μέτρων προστασίας.
Φωτογραφία: (Από αριστερά) Χριστίνα Τριανταφυλλοπούλου (Διαχείριση Παρόχων Υγείας), Δρ. Στέργιος Τασιόπουλος (Ιατρός Παθολόγος, Αναπληρωτής Διευθυντής Α’ Παθολογικής Κλινικής Νοσοκομείου Υγεία), Λένα Πλαΐτη (Διευθύντρια Επικοινωνίας), Λυκούργος Πέτροβας (Διευθυντής Λειτουργιών), Στράτος Κεφάλας (Διεύθυνση Προμηθειών και Περιουσίας), Μπάμπης Αναστασιάδης (Διευθυντής Ανάπτυξης Προϊόντων, Marketing & Επικοινωνίας), Ευγένιος Πετούμενος (Διεύθυνση Επικοινωνίας)










Αυτή η σχέση σε συνδυασμό με μια σειρά από συνιστώμενες εξετάσεις (π.χ. γενική αίματος, σάκχαρο ορού, χοληστερόλη – HDL, LDL -, τριγλυκερίδια) και προαιρετικούς ελέγχους (π.χ. ουρία, κρεατινίνη, ουρικό οξύ, SGOT, SGPT, γGT, φεριτίνη – για τις γυναίκες -, free-T4 – TSH, γενική ούρων) μπορούν να προσφέρουν μια ισχυρή ομπρέλα προστασίας για την υγεία του κοινωνικού συνόλου.

Πρόσφατη έρευνα που απηύθυνε η ΑΧΑ Ελλάδας προς συνεργαζόμενους οργανισμούς της, κατέδειξε ότι τα θέματα της υγείας είναι τα πλέον σημαντικά και για το κοινωνικό σύνολο. H AXA επενδύει σταθερά στην ενίσχυση της πρόληψης, τόσο προς τους ανθρώπους που τη στελεχώνουν όσο και προς την ευρύτερη κοινωνία. Στόχος είναι να αυξάνεται η γνώση για την πρόληψη ώστε να δημιουργήσει τις απαραίτητες συνθήκες για μια ασφαλέστερη κοινωνία και βελτιωμένες ασφαλιστικές υπηρεσίες.

19 Ιουν 2017

Ειδοποίηση Εντοπισμού Ανασφάλιστου Οχήματος - Αναλυτικά τι αναφέρει για τους ιδιοκτήτες


Το ηλεκτρονικό μήνυμα που έλαβε κάθε κάτοχος ανασφάλιστου οχήματος από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, μετά από τον έλεγχο που εντόπισε 1.151.000 ανασφάλιστα οχήματα, είναι το παρακάτω:

«Σας γνωρίζουμε ότι κατά τη διασταύρωση που διενεργήθηκε στις 06/06/2017, του αρχείου του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων και του αρχείου των κυκλοφορούντων με ασφαλιστική κάλυψη κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5α του Π.Δ.237/1986, όπως ισχύει, προέκυψε ότι το ανωτέρω όχημά σας ήταν ανασφάλιστο. Το γεγονός αυτό αποτελεί παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας και επισύρει τις κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 5 και του άρθρου 12 του Π.Δ.237/1986, όπως ισχύει.

Κατόπιν των ανωτέρω θα πρέπει να προβείτε άμεσα στην ασφάλιση του οχήματος, έχοντας προηγουμένως καταβάλει την αξία του προβλεπόμενου από τις ίδιες διατάξεις παραβόλου, ύψους διακοσίων πενήντα (250) ευρώ.


Σας ενημερώνουμε ότι για την πληρωμή του οφειλόμενου παραβόλου έχει δημιουργηθεί παράβολο από την Α.Α.Δ.Ε. για κάθε Α.Φ.Μ. ιδιοκτήτη, το οποίο φέρει τον ίδιο αριθμό με τον αριθμό πρωτοκόλλου της παρούσας. Ανάκτηση και πληρωμή του μπορεί να γίνει μέσα από την εφαρμογή e-Παράβολο, στον ιστότοπο www.aade.gr. 

Το παράβολο οφείλεται σε κάθε περίπτωση σύναψης ασφαλιστηρίου συμβολαίου μετά την ημερομηνία διασταύρωσης, ακόμα και αν το συμβόλαιο έχει συναφθεί πριν την ενημέρωση με την παρούσα επιστολή του ιδιοκτήτη του οχήματος.

Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, απαιτείται η πληρωμή μόνο ενός παραβόλου.

Στις περιπτώσεις που μη ορθώς το όχημά σας περιλαμβάνεται στον κατάλογο των μη ασφαλισμένων, θα πρέπει, κατά περίπτωση, να ακολουθείται η κατωτέρω διαδικασία:

• Αν ήταν ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία διασταύρωσης, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην ασφαλιστική επιχείρηση στην οποία το έχετε ασφαλίσει, προκειμένου να γίνουν οι εκ μέρους της αναγκαίες ενέργειες

• Αν δεν σας ανήκε ποτέ ή έχει αλλάξει αριθμό κυκλοφορίας ή έχει διαγραφεί ή ήταν σε ακινησία κατά την ημερομηνία διασταύρωσης θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια για τη φορολογία σας Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά (βεβαίωση ακινησίας ή ιστορικό μεταβολών του συγκεκριμένου οχήματος από την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών, στην οποία έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας του κ.λπ.)

• Αν υπάρχει λάθος στα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας ή το όχημα δεν σας ανήκει πλέον, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια, κατά τα προαναφερθέντα, Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών.

• Αν υποβλήθηκε αίτηση μεταβίβασης του οχήματος σε Κ.Ε.Π. και δεν έχει εκδοθεί ακόμα η νέα άδεια κυκλοφορίας, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του Κ.Ε.Π. για την υποβολή του αιτήματος μεταβίβασης

• Αν υπάρχει εξαίρεση της υποχρεωτικής ασφάλισης κατ' εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 3 του π.δ.237/1986 (ΦΕΚ Α΄ 331), όπως ισχύει, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ., προσκομίζοντας τα σχετικά δικαιολογητικά.

Στην περίπτωση που το όχημά σας εντοπίσθηκε και από την Αστυνομική Αρχή και επιβλήθηκαν οι ποινές και τα πρόστιμα της παρ.4 του άρθρου 5 και του άρθρου 12 του π.δ.237/1986, όπως ισχύουν, δεν απαιτείται η πληρωμή του παραβόλου των 250,00 ευρώ για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Θα πρέπει όμως, πριν την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας τη σχετική πράξη της Αστυνομικής Αρχής για τη γνωστοποίηση της εξαίρεσής σας από την υποχρέωση πληρωμής του παραβόλου.

Τα παράβολα που δεν θα χρησιμοποιηθούν, καθώς και αυτά που δημιουργήθηκαν για οχήματα που εξαιρέθηκαν κατά τα προαναφερθέντα από τον κατάλογο των μη ασφαλισμένων, ακυρώνονται αυτόματα.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσής σας με τα προαναφερθέντα, μετά την παρέλευση διμήνου από την έκδοση της παρούσας, τα στοιχεία σας και τα στοιχεία του οχήματός σας θα αποσταλούν στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις (αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας κ.λ.π.)».


Σε ενδιαφέρουν:

Ο έλεγχος έδειξε 1.151.000 ανασφάλιστα οχήματα! Ηλεκτρονικό μήνυμα λαμβάνουν οι κάτοχοι

Σε 1.151.000 ανέρχονται τα ανασφάλιστα οχήματα σύμφωνα με την ηλεκτρονική διασταύρωση που πραγματοποιήθηκε στις 6/6/2017 από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ)!

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ προέβη στις 6/6/2017 σε διασταύρωση του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων και του αρχείου των κυκλοφορούντων με ασφαλιστική κάλυψη, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων και της ΠΟΛ.1033/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, προκειμένου να εντοπισθούν οχήματα, που τυχόν κυκλοφορούσαν ανασφάλιστα την συγκεκριμένη ημερομηνία.

Από τη διασταύρωση, εντοπίστηκαν 1,151 εκ. ως πιθανά ανασφάλιστα οχήματα, οι κάτοχοι των οποίων ενημερώθηκαν με μήνυμα στη θυρίδα TAXISnet, ενώ είναι σε εξέλιξη η αποστολή μηνυμάτων στο λογαριασμό του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των κατόχων.



Σε ενδιαφέρουν:

16 Ιουν 2017

INTERAMERICAN: Πρόληψη και διαχείριση χρονίων νόσων όπως του σακχαρώδους διαβήτη

Η προληπτική αντιμετώπιση χρονίων νόσων, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, απασχολεί ιδιαίτερα την INTERAMERICAN, που εντάσσει σχετικές πρωτοβουλίες στο σχέδιο εταιρικής υπευθυνότητας «Πράξεις Ζωής» για τη φροντίδα της υγείας και σε συνάφεια με τις επιχειρησιακές δραστηριότητές της για την ασφάλιση και τις υπηρεσίες υγείας. 

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ήταν και φέτος χορηγός της 3ης εκστρατείας «Με Οδηγό τον Διαβήτη» για την πρόληψη, εκπαίδευση και ενημέρωση σχετικά με τη νόσο, στον άξονα της ιδέας του «δικαιώματος στην υγεία για όλους» που η INTERAMERICAN προωθεί και υποστηρίζει με ποικίλες ενέργειες. Την εκστρατεία οργάνωσε η ομότιτλη αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία από τις 20 έως τις 27 Μαΐου, με διαδοχικούς σταθμούς στα νησιά Νάξος, Δονούσα, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Ίος, Σίκινος και Φολέγανδρος, υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Ιατρικού Συλλόγου Κυκλάδων, του φαρμακευτικού Συλλόγου Κυκλάδων και της τοπικής Αυτοδιοίκησης των νησιών.



Με στόχο την αφύπνιση περισσοτέρων από 3.000 νησιωτών όλων των ηλικιών για τη νόσο, που πλήττει μεγάλο πληθυσμό και σε σημαντικό ποσοστό δεν αναγνωρίζεται από τους πάσχοντες - δεν έχει διαγνωσθεί, οι εξειδικευμένοι επιστήμονες ιατροί που στελέχωσαν την αποστολή παρείχαν δωρεάν εξετάσεις (γλυκόζης, γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης, λιπιδαιμικού ελέγχου, συνδρόμου διαβητικού ποδιού) και πραγματοποίησαν ενημερωτικά σεμινάρια. Η χρήση διαδικτυακών - κοινωνικών μέσων επικοινωνίας πολλαπλασίασε τη διάχυση των πληροφοριών για την πρόληψη και αντιμετώπιση του διαβήτη.

Η ανησυχητική εξάπλωση της νόσου -υπολογίζονται οι πάσχοντες να φθάσουν τα 500 εκατομμύρια μέχρι το 2030, σε σχέση με τους περίπου 336 εκατομμύρια το 2011 σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Διαβήτη- από διαβήτη τύπου 2, που οφείλεται κυρίως στον σύγχρονο τρόπο ζωής και διατροφής, είναι δυνατόν να περιοριστεί με ένα συνδυασμό τακτικού ελέγχου και καλών συνηθειών. Η διαχείριση χρονίων νόσων αποτελεί αντικείμενο ενδιαφέροντος πρώτης γραμμής για την INTERAMERICAN, που τη συνδέει προοπτικά με την έμφαση στην πρωτοβάθμια υγεία και την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας. Η εταιρεία συμμετέχει σε διεθνείς συμπράξεις που αναπτύσσουν σχετική προβληματική και πρακτικές, όπως είναι η κοινοπραξία κορυφαίων ασφαλιστικών επιχειρήσεων ΕURAPCO και ο παγκόσμιος οργανισμός εταίρων υγείας Federation of Health Plans (η μοναδική από την Ελλάδα ασφαλιστική εταιρεία). 

Αυτή την ασφαλιστική προσέγγιση της INTERAMERICAN συμπληρώνουν η υποστήριξη του κοινωνικού και επιστημονικού έργου οργανισμών και φορέων για την υγεία και η χορηγική παροχή υπηρεσιών με αξιοποίηση των υποδομών της εταιρείας, με γνώμονα την οργανωμένη εταιρική υπευθυνότητα απέναντι στις ανάγκες φροντίδας της υγείας της ευρύτερης κοινωνίας.


Σε ενδιαφέρουν:

"AXA Business Day" για 3η συνεχή χρονιά

Μία ξεχωριστή εμπειρία έζησαν 40 φοιτητές από πανεπιστήμια όλης της Ελλάδας καθώς πέρασαν μια ολόκληρη μέρα στα κεντρικά γραφεία της ΑΧΑ όπου ενημερώθηκαν για την Εταιρεία, γνώρισαν τους ανθρώπους της και τις προοπτικές εξέλιξης που υπάρχουν. Για 3η συνεχή χρονιά, η ΑΧΑ Ελλάδας, πραγματοποίησε ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο «Business Day».

Το ΑΧΑ «Business Day» έγινε στο πλαίσιο της στρατηγικής που ακολουθεί η ΑΧΑ να υποστηρίζει τους νέους ανθρώπους να ενδυναμώνουν τις τεχνικές τους γνώσεις και να λαμβάνουν εμπειρίες που θα έχουν αξία για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.

Μέσα από μια σειρά παρουσιάσεων από στελέχη της ΑΧΑ, τροφοδοτήθηκε ένας παραγωγικός διάλογος που προσέφερε στους φοιτητές βαθιά κατανόηση του τρόπου που δουλεύει μια ασφαλιστική εταιρεία και τις ανάγκες που μπορούν οι ίδιοι να καλύψουν για να προσφέρουν από την πλευρά τους μια δυναμική ώθηση, τόσο στην ΑΧΑ όσο και στον ασφαλιστικό κλάδο.

Η εμπειρία των φοιτητών έλαβε βιωματική διάσταση όταν όλοι μαζί, με τη συμμετοχή και των ανθρώπων της ΑΧΑ, συμμετείχαν σε ένα εργαστήριο μαγειρικής. Μέσα από αυτό, υπό την καθοδήγηση ειδικού εκπαιδευτή, είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη σημαντικότητα της αρμονικής συνεργασίας και την προστιθέμενη αξία που μπορεί καθένας να προσφέρει, για ένα καλό αποτέλεσμα.

«Ήταν μία εξαιρετική μέρα, τόσο από πλευράς ομιλιών-παρουσιάσεων, όσο και από πλευράς ευκαιρίας να γνωρίσουμε εσάς και την Εταιρεία σας. Μας δείξατε μια Εταιρεία όπου πραγματικά θα θέλαμε να εργαστούμε και να γίνουμε μέρος της επιτυχίας της. Η ιδέα και η υλοποίηση του workshop μαγειρικής ήταν ιδιαιτέρως ευχάριστη εμπειρία. Το απολαύσαμε!» ανέφερε ένας από τους συμμετέχοντες φοιτητές.

H Άννα Μανιάτη, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της ΑΧΑ, ανέφερε: «Έχουμε να μάθουμε από τον τρόπο που οι νέοι οραματίζονται το μέλλον και την ίδια ώρα, έχουμε να προσφέρουμε σημαντικά εχέγγυα για την απρόσκοπτη ανάπτυξη τους. Η ΑΧΑ αποτελεί έναν οργανισμό που αφουγκράζεται υπεύθυνα τις ανάγκες της νέας γενιάς και στέκεται δίπλα της για ένα κοινό μέλλον που θα αποδώσει καρπούς σε όλους. Αυτή ήταν η 3η φορά που πραγματοποιήθηκε το "AXA Business Day" και με χαρά βλέπουμε το αυξανόμενο ενδιαφέρον των νέων για την Εταιρεία μας».


Σε ενδιαφέρουν:

15 Ιουν 2017

Με "καπέλο" τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Αναλυτικά τι ισχύει [Παραδείγματα υπολογισμού]

Αναλυτικά τι ισχύει για τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας καθώς και οι λεπτομέρειες είσπραξης τους, καθορίζονται με εγκύκλιο του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή.

Όσοι διαθέτουν ΙΧ οχήματα, αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες, τα οποία έχουν θέσει σε ακινησία στις κατά τόπους ΔΟΥ, τους δίνεται η δυνατότητα να κάνουν άρση ακινησίας για τα εν λόγω οχήματα, καταβάλλοντας για το σκοπό αυτό τέλη κυκλοφορίας κατ' αναλογία με βάση την χρονική διάρκεια κυκλοφορίας μέσα στο έτος, σύμφωνα με μια από τις παρακάτω επιλογές:
α) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας

β) για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας

γ) για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού (31.12.2017), καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών.


Για την αποφυγή λαθών και την ορθή εφαρμογή επισημαίνονται τα εξής:

i. η άρση της ακινησίας γίνεται κατόπιν εγγράφου αιτήματος του κατόχου του οχήματος, το οποίο τηρείται στο αρχείο της Δ.Ο.Υ.

ii. προκειμένου για τον υπολογισμό του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ο μήνας που γίνεται η άρση της ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της άρσης εάν δηλαδή αυτή γίνεται στην αρχή ή στο τέλος του μήνα.

Παράδειγμα 1:

Για επιβατικό ΙΧ 1000 κ.εκ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι 120€. Έστω ότι φορολογούμενος αιτείται εγγράφως άρσης ακινησίας στις 20 Ιουνίου 2017:
  • εάν επιλέξει την άρση για 1 μήνα τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 120€ x (2/12) = 20€. Τα στοιχεία κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή επιστρέφονται, εμπρόθεσμα, στη Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Ιουνίου, αφού ο μήνας αυτός λογίζεται ολόκληρος για τις ανάγκες υπολογισμού των τελών.
  • εάν επιλέξει την άρση για 3μήνες τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας θα είναι 120€ x (4/12) = 40€. Τα στοιχεία κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή επιστρέφονται, εμπρόθεσμα, στη Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Αυγούστου.
  • εάν επιλέξει την άρση για το υπόλοιπο του έτους δηλαδή μέχρι 31-12-2017, θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120€ x (7/12) + 120€ x (2/12) = 70€ + 20€ = 90€.
Παράδειγμα 2:

Για επιβατικό ΙΧ με εκπομπές 100γρ 0ϋ2/χλμ , τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι: 100 x 0,90 = 90€. Έστω ότι φορολογούμενος αιτείται (εγγράφως) άρσης ακινησίας στις 20 Ιουνίου 2017:
  • εάν επιλέξει την άρση για 1 μήνα τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 90€ x (2/12 ) = 15€. Τα στοιχεία κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή επιστρέφονται, εμπρόθεσμα, στη Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Ιουνίου, αφού ο μήνας αυτός λογίζεται ολόκληρος για τις ανάγκες υπολογισμού των τελών.
  • εάν επιλέξει την άρση για 3μήνες τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας θα είναι 90€ x (4/12) = 30€. Τα στοιχεία κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή επιστρέφονται, εμπρόθεσμα, στη Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Αυγούστου.
  • εάν επιλέξει την άρση για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2017, θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12, δηλαδή 90€ x [(7/12) + (2/12)] = 90€ x (9/12) = 67,5€.
Πρόστιμο εκπρόθεσμης επιστροφής

Σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διατάξεις, στην περίπτωση εκπρόθεσμης επιστροφής των στοιχείων ή μη επιστροφής αυτών στη Δ.Ο.Υ., επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των αναλογούντων ετησίων τελών κυκλοφορίας, δηλ. εάν ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος του παραδείγματος 1 έχει καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας για διάρκεια άρσης τριών μηνών (40€) και δεν επιστρέψει τα στοιχεία (άδεια και πινακίδες ) του οχήματος εμπρόθεσμα, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 120€ x 2=240€. Αυτονόητο είναι ότι δεν απαιτείται η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στη Δ.Ο.Υ. όταν η άρση γίνεται νια το υπόλοιπο του έτους που περιλαμβάνει και τον τελευταίο μήνα του έτους 2017 (Δεκέμβριο), εφόσον καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του 2018.

Έναρξη ισχύος

Με τις διατάξεις του άρθρου 17, του ίδιου νόμου, η έναρξη ισχύος των ρυθμίσεων αρχίζει από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ήτοι από 13/4/2017.

Μεταβίβαση ή διαγραφή οχήματος λόγω εξαγωγής κατά το χρονικό διάστημα της μερικής άρσης της ακινησίας

Α. Εάν εντός της χρονικής περιόδου άρσης της ακινησίας οχήματος κατά τα ανωτέρω, το όχημα μεταβιβαστεί, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της υποπαρ. Ε7 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (222 Α'), σύμφωνα με τις οποίες δεν επέρχεται μεταβίβαση της κυριότητας αυτοκινήτου οχήματος, εάν δεν καταβληθούν προηγουμένως τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου λαμβάνει χώρα η μεταβίβαση. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει κατά τον υπολογισμό των οφειλόμενων τελών έτους 2017, να αφαιρείται το ποσό των τελών κυκλοφορίας που έχουν ήδη καταβληθεί για τις ανάγκες της μερικής(προσωρινής) άρσης. Για την μεταβίβαση απαιτείται να καταβληθούν και τα τέλη κυκλοφορίας προηγουμένων ετών, τα οποία τυχόν οφείλονται, για το χρόνο που το όχημα βρισκόταν στην κατοχή του μεταβιβάζοντος, μετά των προβλεπομένων προστίμων.

Β. Τα παραπάνω ισχύουν και στην περίπτωση που έχει προηγηθεί μερική (προσωρινή) άρση της ακινησίας, σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του εδ. γ' της παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953, όπως προστέθηκε με το άρθρο τρίτο υποπαρ. Δ.4 περ. 1 του ν. 4254/2014 (ΦΕΚ Α'185/7-4-2014), και ζητείται η διαγραφή του οχήματος λόγω εξαγωγής του, δηλαδή απαιτείται ο έλεγχος καταβολής των ετήσιων τελών κυκλοφορίας τρέχοντος και παρελθόντων ετών. Σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί μεταβίβαση οχήματος ή διαγραφή του λόγω εξαγωγής, ενόσω έγινε χρήση της ευνοϊκής διάταξης της παρ. 4 του αρ. 16 του εν λόγω νομοθετήματος, χωρίς να έχουν καταβληθεί τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, τότε επιβάλλεται το προβλεπόμενο αυτοτελές πρόστιμο (διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας), το οποίο καταχωρείται πάντοτε εις ολόκληρο στον ΚΑΕ 1717.

Άπαξ χρήση του δικαιώματος μερικής άρσης εντός του 2017

Η ανωτέρω επιλογή χρονικού διαστήματος ενός ή τριών μηνών άρσης, εφόσον γίνει, είναι δεσμευτική και δεν παρέχεται η δυνατότητα εκ νέου εντός του έτους 2017, άρσης της ακινησίας και κυκλοφορίας του οχήματος.

Εντούτοις, σε περίπτωση που έχει ήδη γίνει άπαξ χρήση του δικαιώματος άρσης είτε για τον έναν είτε για τους τρεις μήνες, και ο κάτοχος επιθυμεί παρόλα αυτά να άρει την ακινησία και πάλι, θα πρέπει, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 2367/1953, να καταβάλει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει καταβληθεί για τον ένα ή τους τρεις μήνες.

Εφόσον, επιλεγεί χρήση του δικαιώματος άρσης για το υπόλοιπο του έτους και καταβληθούν τα αντίστοιχα τέλη κυκλοφορίας, προφανώς δεν τίθεται θέμα εφαρμογής των διατάξεων του αρ. 22 του ν. 2367/1953 Τέλος, επισημαίνεται, ότι εφόσον το υπόλοιπο του έτους συμπίπτει με το μήνα ή τους τρείς μήνες τότε καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ίσα με τα 2/12 και 4/12 των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών, αντίστοιχα.

Παραδείγματα

Έστω ότι ο κάτοχος του οχήματος του παραδείγματος 2 (ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 90€), αιτηθεί για τρείς μήνες άρση της ακινησίας και καταβάλει τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας ύψους 30€. Στη συνέχεια, μετά την παρέλευση των τριών μηνών ζητάει εκ νέου άρση της ακινησίας για το όχημά του, τότε ο εν λόγω κάτοχος πρέπει να καταβάλλει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας έτους 2017 αφαιρουμένου το ποσού των 30€ που έχει ήδη καταβάλλει, ήτοι καταβάλλει 60€.

Εάν, ο ως άνω κάτοχος του οχήματος του παραδείγματος 2 (ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 90€), αιτηθεί για τρείς μήνες άρση της ακινησίας και καταβάλει τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας ύψους 30€ και ενδιάμεσα αποφασίζει να το μεταβιβάσει/διαγράψει λόγω εξαγωγής, τότε επίσης πρέπει να καταβάλλει τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας έτους 2017 αφαιρουμένου του ποσού των 30€ που έχει ήδη καταβάλλει, ήτοι καταβάλλει 60€.

Θυμίζουμε επίσης, ότι για να γίνει άρση ακινησίας οχήματος, είναι απαραίτητη η προσκόμιση ασφαλιστηρίου συμβολαίου σε ισχύ, στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. 


Σε ενδιαφέρουν:

Αποζημιώσεις Ασπίς Πρόνοια - Commercial Value: 2.439 Νέες καταβολές σε δικαιούχους

Ο ασφαλιστικός εκκαθαριστής των εταιρειών ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και COMMERCIAL VALUE AAΕ, σε συνέχεια των ανακοινώσεων σχετικά με τις προσωρινές διανομές ποσών στους δικαιούχους απαιτήσεων που έχουν ενταχθεί στην Κατάσταση Δικαιούχων Απαιτήσεων από Ασφάλιση Ζωής και στους δικαιούχους που εντάσσονται σε αυτήν με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, ενημερώνει σχετικά με το διάστημα Οκτωβρίου 2016 - Μαΐου 2017, τα εξής:
  • Ο ασφαλιστικός εκκαθαριστής, από τις 17 Οκτωβρίου 2016 που ξεκίνησε η διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων και των απαιτήσεών τους έως και τον Μάιο 2017, ολοκλήρωσε τη διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων και των απαιτήσεών τους για 15,469 συμβόλαια εκ των οποίων 7,423 αφορούν στην ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και 8,046 στην COMMERCIAL VALUE ΑΑΕ.
  • Ο ασφαλιστικός εκκαθαριστής, βάσει σχετικών Αποφάσεων της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος, προχώρησε στην αποδέσμευση περιουσιακών στοιχείων των υπό εκκαθάριση εταιρειών και κατέβαλε τα ποσά των προσωρινών διανομών στους λογαριασμούς των τραπεζικών ιδρυμάτων που έχουν δηλώσει οι δικαιούχοι απαιτήσεων από ασφάλιση ζωής και είναι δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι των λογαριασμών αυτών. Συγκεκριμένα τα ποσά των προσωρινών διανομών που καταβλήθηκαν έως και τον Μάιο 2017 ανήλθαν σε περίπου 34.000.000 ευρώ.
Περαιτέρω και βάσει της διαδικασίας προσωρινών διανομών ο ασφαλιστικός εκκαθαριστής ανακοινώνει ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων και των απαιτήσεών τους για 2.439 επιπλέον συμβόλαια συνολικά και συγκεκριμένα 1.155 για την ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ (πατήστε εδώ για να δείτε τα συμβόλαια) και 1.284 για την COMMERCIAL VALUE ΑΑΕ (πατήστε εδώ για να δείτε τα συμβόλαια). Με  βάση τη διαδικασία αυτή δόθηκαν την 14 Ιουνίου 2017 εντολές πληρωμής στις πληρώτριες τράπεζες για την καταβολή του ποσού των προσωρινών διανομών των δικαιούχων.

Διευκρινίζεται ότι η διαδικασία προσωρινής διανομής είναι σε εξέλιξη και θα είναι έως ότου καταβληθεί, στο σύνολο των πιστοποιημένων δικαιούχων, το ποσό των προσωρινών διανομών, για το οποίο έχει διατηρηθεί απόθεμα. Οι καταβολές των ποσών στους δικαιούχους θα πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ακολουθώντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης – επαλήθευσης.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι μπορούν να απευθύνονται στην ιστοσελίδα των υπό εκκαθάριση εταιρειών http://www.aspispronia.gr/

Τηλέφωνα επικοινωνίας:

2114111215, 2114111657,
2114111656, 2114110942,
2107210327, 2107210689,
2114111856, 8005000018 (χωρίς χρέωση από σταθερό)


Σε ενδιαφέρουν:

NN Hellas: Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας για εφήβους

H NN Hellas, μέσω του προγράμματος Εταιρικής Υπευθυνότητας που σχεδιάζει και υλοποιεί, στηρίζει τους εφήβους, βοηθώντας τους να διαμορφώσουν το μέλλον τους. Ο «Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας» (Social Innovation Relay), που διοργανώνεται με την υποστήριξη της NN Hellas από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece τα τελευταία 2 χρόνια, ενθαρρύνει τους μαθητές να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες και λύσεις για τα σύγχρονα θέματα μέσα από την κοινωνική επιχειρηματικότητα.

Αναλυτικότερα, ο Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας αποτελεί ένα online εκπαιδευτικό πρόγραμμα και απευθύνεται σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (15 -18 ετών), με στόχο να αυξήσει την πρόσβαση της εκπαίδευσης στην επιχειρηματικότητα. Οι μαθητικές ομάδες που δημιουργήθηκαν, κλήθηκαν να αναπτύξουν καινοτόμα επιχειρηματικά σχέδια, τα οποία δίνουν λύση σε συγκεκριμένα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα.



Στο πρόγραμμα συμμετείχαν στελέχη - εθελοντές της NN Hellas, οι οποίοι ανέλαβαν ένα από τους παρακάτω ρόλους:
• σύμβουλοι: για την παρουσίαση του προγράμματος στους μαθητές, με φυσική παρουσία στην τάξη,
• e-μέντορες: για την καθοδήγηση των μαθητών κατά την κατάρτιση μίας επιχειρηματικής πρότασης μέσω online επικοινωνίας,
• κριτές: για τη βαθμολόγηση των ιδεών, και την πρόκριση της νικήτριας ομάδας στον παγκόσμιο Διαγωνισμό Κοινωνικής Καινοτομίας.

Την Παρασκευή 26 Μαΐου 2017 πραγματοποιήθηκε ο Τελικός Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας, όπου οι 10 καλύτερες μαθητικές ομάδες παρουσίασαν online τις προτάσεις τους, δέχτηκαν τις ερωτήσεις των κριτών – εθελοντών της NN Hellas και τελικά βαθμολογήθηκαν για τις παρουσιάσεις τους. Η μαθητική ομάδα που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία ήταν η «Doukas Three» των Εκπαιδευτηρίων Δούκα και θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Κοινωνικής Καινοτομίας. 



Σε ενδιαφέρουν:

Interasco: Ταξίδι επιβράβευσης συνεργατών της στο Βιετνάμ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε από τις 23 μέχρι τις 30 Μαΐου 2017, το προγραμματισμένο ταξίδι πωλήσεων της Interasco Α.Ε.Γ.Α. στο Βιετνάμ.

Περισσότεροι από σαράντα επιτυχόντες συνεργάτες του ελεύθερου δικτύου διαμεσολάβησης, μεσίτες, πράκτορες & ασφαλιστικοί σύμβουλοι, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά αυτόν τον ευλογημένο τόπο, με τα σμαραγδένια νερά, τα καταπράσινα βουνά, τα Εθνικά Πάρκα, τις ζωντανές πόλεις και μια από τις καλύτερες κουζίνες του κόσμου.

Οι «πρωταθλητές» του διαγωνισμού της Interasco, με πρώτη στάση το Ανόι, την πρωτεύουσα του Βιετνάμ, επισκέφθηκαν το μαυσωλείο του Ho Chi Minh, το Ναό της Λογοτεχνίας που χρονολογείται από τον 11 ο αιώνα, το Εθνολογικό Μουσείο, τη γραφική λίμνη Χοάν Κιέμ με τον ναό Νγκοκ Σον.


Ακολούθησε ολοήμερη κρουαζιέρα στον κόλπο Halong, μια τοποθεσία «μνημείο» παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco, με περίπου 2000 βραχονησίδες από ασβεστόλιθο καλυμμένες με πυκνή βλάστηση, ένα τοπίο μοναδικής φυσικής ομορφιάς καθώς και βόλτα με βάρκες μπαμπού στο κανάλι.

Οι επόμενες ημέρες υπήρξαν εξίσου συναρπαστικές για τους ταξιδευτές της Interasco, καθώς έφθασαν στο νότιο μέρος του Βιετνάμ, στην πόλη Χο Τσι Μινχ ή γνωστότερη σε όλους, Σαϊγκόν, που αποτελεί εμπορικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, βιομηχανικό και τουριστικό κέντρο.

Επόμενη επίσκεψη, που δεν θα μπορούσε να λείψει, το Cu Chi, το πασίγνωστο πολεμικό κρησφύγετο των Βιετναμέζων, ένα σύμπλεγμα από δαιδαλώδη τούνελ που σε συνδυασμό με το πολεμικό μουσείο, μαρτυρούν τη σύγχρονη ιστορία του Βιετνάμ.

Τους συνεργάτες συνόδευσαν, ο Πρόεδρος της Interasco κ. Κωνσταντίνος Κοτσιλίνης, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Κάρολος Σαϊας, ο νομικός σύμβουλος και μέλος του Δ.Σ. κ. Δημήτρης Γαλάνης, ο Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing κ. Θεόδωρος Ζαχαρόπουλος, η Αναπληρώτρια Διευθύντρια Πωλήσεων κα Ναταλία Γιαννιού καθώς και η Υποδιευθύντρια Κλάδου Αυτοκινήτων κα Αναστασία Αισώπου.

Το τελευταίο βράδυ, η οικογένεια της Interasco παραβρέθηκε στο καθιερωμένο, επίσημο δείπνο, όπου κυριάρχησαν οι ευχάριστες αναμνήσεις αυτού του συναρπαστικού οκταήμερου, που κύλησε μέσα σε ένα ιδιαίτερα ευδιάθετο και εξαιρετικά φιλικό κλίμα. Η διοίκηση της Εταιρίας επιβεβαίωσε τη δέσμευση της να συνεχίσει να βρίσκεται κοντά στους Συνεργάτες της, αναγνωρίζοντας τη συνεισφορά τους και ανταμείβοντας τους για τις επιδόσεις τους.

Το ραντεβού ανανεώνεται για τους κορυφαίους συνεργάτες της Interasco, για την επόμενη χρονιά, στον επόμενο προορισμό-έπαθλο, τη μοναδική Ρωσία!


Σε ενδιαφέρουν:

Έφηβοι και νέοι οδηγοί κινδυνεύουν περισσότερο στους δρόμους στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την Ημερίδα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος YEARS για την οδική ασφάλεια των νέων στο δρόμο, έφηβοι και νέοι οδηγοί κινδυνεύουν περισσότερο στους δρόμους στην Ελλάδα και απαιτείται άμεση δράση με σύμπραξη Πολιτείας και φορέων για την προστασία τους. 

Συμπεράσματα της Ημερίδας YEARS για την Οδική Ασφάλεια των νέων 

Με εξαιρετική επιτυχία και παρουσία πλήθους εκπροσώπων της Πολιτείας και φορέων για την Οδική Ασφάλεια, πραγματοποιήθηκε, τη Δευτέρα 12 Ιουνίου στην Αθήνα, η Ημερίδα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος YEARS για την ασφάλεια των νέων στο δρόμο. Την εκδήλωση διοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC) και ο στρατηγικός εταίρος του στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», στο Αμφιθέατρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου. 


Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης, κ. Δημήτριος Αναγνωστάκης, ο Γενικός Γραμματέας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, κ. Παυσανίας Παπαγεωργίου, ο Γενικός Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής, κ. Ευτύχιος Φυτράκης και ο Προϊστάμενος Κλάδου Τάξης, Ταξίαρχος κ. Δημήτριος Αθανασόπουλος, εκπροσωπώντας των Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγο κ. Κωνσταντίνο Τσουβάλα. 

Στον χαιρετισμό του ο κ. Αναγνωστάκης μίλησε για την ανάγκη μετάβασης από ένα μοντέλο καταστολής σε μια στρατηγική που θα «έχει ως προμετωπίδα την πρόληψη» και η οποία θα στηρίζεται στην ορθολογικότητα, την εξωστρέφεια, την εντατική ευαισθητοποίηση των ανθρώπων της Τροχαίας καθώς και στις συνέργειες με φορείς «όπως το Ι.Ο.ΑΣ. που με ανιδιοτέλεια είναι μπροστάρης σε μια πραγματικότητα όπως τα τροχαία, εκφράζοντας μία κοινωνική αγωνία που το Υπουργείο πάντα θα στηρίζει». 

Στο σημαντικό έλλειμα εκπαίδευσης σε θέματα οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα «όπου η αποφυγή ατυχημάτων είναι θέμα δεξιοτήτων και όχι παιδείας» αναφέρθηκε ο κ. Παπαγεωργίου, από το βήμα της Ημερίδας, ο οποίος δεσμεύτηκε πως «με την επανίδρυση της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς το θέμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής θα είναι στην κορυφή, έτσι ώστε αυτό που έχει ξεκινήσει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να μπορέσουμε να το περάσουμε και στο Γυμνάσιο και το Λύκειο όπου υπάρχουν και τα περισσότερο ενεργητικά θύματα από τροχαία συμβάντα». 


Χαιρετίζοντας την εκπροσώπηση όλων των υπουργείων στην Ημερίδα, ο κ. Φυτράκης υπογράμμισε με τη σειρά του την ανάγκη μιας συνολικής στράτευσης της κυβέρνησης στο θέμα της προστασίας των νέων στους δρόμους με στόχο να ενισχυθεί το τρίπτυχο «Πρόληψη - Οδική Ασφάλεια - Αντιμετώπιση της παραβατικότητας», η αποτελεσματικότητα του οποίου έχει φανεί και από το Πρόγραμμα «ΕΡΜΗΣ» για νέους με αποκλίνουσα συμπεριφορά, που υλοποιείται με πρωτοβουλία του Ι.Ο.ΑΣ. και υποστηρίζεται από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. 

Την Ημερίδα συντόνισε ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κ. Δημήτριος Κατσώχης ενώ τα κύρια σημεία της συνόψισε η Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, κυρία Άννα Δάντη. Ένα από τα κύρια συμπεράσματα της Ημερίδας YEARS στην Αθήνα είναι πως αποτελεί πλέον επιτακτική και κρίσιμη ανάγκη να υπάρξει και στην Ελλάδα ενεργοποίηση και συμπόρευση Πολιτείας και φορέων για το σχεδιασμό συντονισμένης και στοχευμένης δράσης με στόχο την αντιμετώπιση των ιδιαίτερα μεγάλων κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι και νεαροί οδηγοί, πεζοί και ποδηλάτες, σε σχέση με άλλες ηλικιακές ομάδες. Η χώρα μας μάλιστα αντιμετωπίζει ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα καθώς το 2015 κατέγραψε πανευρωπαϊκά τον υψηλότερο αριθμό θανάτων νέων ανθρώπων στο δρόμο αναλογικά με τον πληθυσμό της. 

Βάσει πολυάριθμων στατιστικών που αφορούν και τη χώρα μας, οι νέοι οδηγοί διατρέχουν 2 με 3 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε θανατηφόρο ή άλλο δυστύχημα σε σχέση με τους πιο έμπειρους οδηγούς. Επίσης, μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί συγκεκριμένα στην προστασία των εφήβων και νεαρών ανδρών που, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αντιπροσωπεύουν το 72% και 82% αντίστοιχα των θυμάτων από τροχαίο συμβάν σε αυτές τις ηλικίες. Σύμφωνα με στοιχεία, μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν επίσης οι έφηβοι και νεαροί οδηγοί και επιβάτες που κινούνται με δίκυκλα, σε επαρχιακές οδούς. Σύμφωνα και με σχετική έκθεση που δημοσίευσε το ETSC, η χώρα μας διατηρεί την πρωτιά και στις συγκρούσεις με μόνο ένα όχημα (single-vehicle collisions) με κύρια αίτια την υπερβολική ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και το αλκοόλ, με θύματα κυρίως νέους οδηγούς και επιβάτες. 

Τα στοιχεία που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια των νέων στην Ελλάδα επιβεβαίωσε στην κεντρική εισήγησή της η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ., Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, τονίζοντας την ανησυχία της για τις θλιβερές πρωτιές που καταγράφει πανευρωπαϊκά η χώρα μας στα τροχαία δυστυχήματα όπου εμπλέκονται νέοι ηλικίας 15 – 24. Προτείνοντας λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος, η κυρία Μυλωνά παρουσίασε στοιχεία για την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων ευαισθητοποίησης των νέων που σχεδιάζει και υλοποιεί το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς», βάσει διεθνώς βέλτιστων πρακτικών και σε συνεργασία με κορυφαίους ευρωπαϊκούς οργανισμούς για την Οδική Ασφάλεια. 

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC, Antonio Avenoso, στην εισήγησή του κάλεσε όλους τους φορείς στην Ελλάδα να εστιάσουν στην προστασία των νέων και των ευάλωτων χρηστών στους δρόμους επενδύοντας στην εκπαίδευση από μικρή ηλικία και σε στοχευμένες καμπάνιες ενημέρωσης. «Τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν από μικρά πως το να κινούνται ως πεζοί ή ποδηλάτες στους δρόμους είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που κάνουν στη ζωή τους» είπε ο κ. Avenoso, τονίζοντας ωστόσο πως «η εκπαίδευση από μόνη της δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε καμία περίπτωση την αποτελεσματικότητα της συστηματικής αστυνόμευσης και άλλων μέτρων για την πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων». 


Στην Ημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι του Γερμανικού (German Road Safety Council) και του Βελγικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (Belgian Road Safety Council), παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα, βέλτιστες πρακτικές με σπουδαία αποτελέσματα που έχουν υιοθετηθεί στις δύο χώρες. Η ταχύτητα είναι ο κυριότερος παράγοντας κινδύνου για τους εφήβους και τους νέους στη Γερμανία, ανέφερε η Jacqueline Lacroix, υπογραμμίζοντας τη θεαματική βελτίωση του επιπέδου κατάρτισης και την εμπειρίας των νεαρών Γερμανών οδηγών έπειτα από νομοθετικές πρωτοβουλίες όπως η υποχρεωτική εποπτεία των νέων οδηγών τα πρώτα δύο χρόνια από την απόκτηση του διπλώματος. Εστιάζοντας στο ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας των νέων στο Βέλγιο, η Liesje Pauwels παρουσίασε -μεταξύ άλλων- την πλατφόρμα Smart Drivers Project που προετοιμάζει τους νεαρούς Βέλγους οδηγούς με συμβουλές, καλές πρακτικές και παραδείγματα από βίντεο ενώ ενθαρρύνει την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών μεταξύ των χρηστών. 

Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας, ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, Διδάκτορας στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του ΕΜΠ παρουσίασε στοιχεία για τα κύρια αίτια του προβλήματος της ελλιπούς οδικής ασφάλειας των νέων στην Ελλάδα και στην Ευρώπη καθώς και προτάσεις για τη συστηματικότερη μελέτη και αντιμετώπισή τους. Εκπροσωπώντας τον χώρο της μοτοσικλέτας και του φορέα «ΜΟΤΟΘέσις» της ΜΟΤΟΕ, ο Θωμάς Κακαδιάρης αναφέρθηκε στα στοιχεία πρόσφατης έρευνας όπου καταγράφεται αυξημένη τάση των δικυκλιστών στην Ελλάδα να υιοθετούν ριψοκίνδυνες συμπεριφορές, αγνοώντας ή και αρνούμενοι τη σπουδαιότητα της χρήσης μέσων αυτό-προστασίας στο δρόμο, όπως το κράνος. Από την πλευρά του Ασφαλιστικού Κλάδου, η Λένα Πλαϊτη, Διευθύντρια Επικοινωνίας της ΑΧΑ Ασφαλιστική, Μέλους της Συμμαχίας «Δρόμοι στο Μέλλον» του Ι.Ο.ΑΣ., παρουσίασε την πλούσια δράση που αναπτύσσει η Εταιρία στους τομείς της Πρόληψης, Εκπαίδευσης και Ευαισθητοποίησης σε θέματα Οδικής Ασφάλειας, με έμφαση σε προγράμματα που απευθύνονται στους εφήβους και νέους, όπως το «Κάν’το Σωστά» που υλοποιείται σταθερά σε συνεργασία με το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς» σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα και η βραβευμένη πλατφόρμα ευαισθητοποίησης «Άσε τις Βλακείες». 

Η Ημερίδα διοργανώθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος YEARS (Young Europeans Acting for Road Safety) το οποίο υλοποιείται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών και το Συμβουλευτικό Όργανο του Κοινοβουλίου για  την  Ασφάλεια  των  Μεταφορών (PACTS) του Ηνωμένου  Βασιλείου, με  την  υποστήριξη  της  Ευρωπαϊκής  Επιτροπής  και  κορυφαίων  ευρωπαϊκών οργανισμών για την οδική ασφάλεια. 

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα YEARS μπορείτε να βρείτε εδώ 
Το πρόγραμμα της Ημερίδας μπορείτε να το βρείτε εδώ


Σε ενδιαφέρουν: