>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

7 Αυγ 2019

INTERAMERICAN: Χορηγός της Εθνικής Ομάδας στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου Αστέγων

Στο Κάρντιφ της Ουαλίας διεξήχθη φέτος το καθιερωμένο, ετήσιο παγκόσμιο τουρνουά αστέγων και η INTERAMERICAN, που υποστηρίζει αδιάλειπτα εδώ και 13 χρόνια την ελληνική συμμετοχή, ήταν και πάλι χορηγός ασφάλισης της αποστολής. Τα 10 άτομα της ελληνικής Ομάδας Αστέγων -ποδοσφαιριστές και συνοδοί- είχαν από την εταιρεία τη δωρεάν παροχή κάλυψης για υγειονομική και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, νοσηλεία και ασφάλιση ζωής από ατύχημα, καθώς και αστική ευθύνη έναντι τρίτων.

Το τουρνουά street soccer, που οργανώθηκε από τις 27 Ιουλίου έως τις 3 Αυγούστου, αποτελεί θεσμό παγκόσμιας απήχησης και στη φετινή συνάντηση συμμετείχαν ομάδες από 44 χώρες, που ένωσαν τη φωνή τους κατά του κοινωνικού αποκλεισμού, των διακρίσεων και της φτώχειας. Η πολυετής καμπάνια της ελληνικής συμμετοχής, που υλοποιείται από τη ΜΚΟ «Διογένης» με κεντρικό μήνυμα «Γκολ στη Φτώχεια», έχει βρει στην INTERAMERICAN ένα σταθερό «συμπαίκτη» για την ανάδειξη αυτού του μείζονος κοινωνικού ζητήματος. Με την καμπάνια υποστηρίζεται στη χώρα μας η δημιουργία συνθηκών κοινωνικής ενσωμάτωσης και αξιοπρεπούς διαβίωσης αστέγων, απόρων, ανέργων και προσφύγων. ´Ατομα με αυτά τα χαρακτηριστικά αποτελούν μέλη και της Εθνικής Ομάδας Αστέγων, που διακρίνεται στα γήπεδα του παγκόσμιου τουρνουά, έχοντας κατακτήσει μάλιστα κατ’ επανάληψη το κύπελλο ήθους.

Η INTERAMERICAN, ως κοινωνικά υπεύθυνος οργανισμός, συνεργάζεται -για τον ίδιο σκοπό και στο πλαίσιο της υιοθέτησης του Στόχου 1 για την «Αντιμετώπιση της Φτώχειας» (17 Sustainable Development Goals του Ο.Η.Ε. - Ατζέντα 2030)- με τη ΜΚΟ «Διογένης», σε ένα ευρύτερο φάσμα πρωτοβουλίων. Η συνεργασία αυτή περιλαμβάνει:
  • Την υποστήριξη του περιοδικού δρόμου «σχεδία», για τη διανομή του οποίου η εταιρεία παρέχει τακτικά πόστο στους δικούς της χώρους εργασίας, ενθαρρύνοντας τη συνδρομή των εργαζομένων της. Στους χώρους της εταιρείας, από το 2014 έως σήμερα έχουν πωληθεί περισσότερα από 3.000 τεύχη. Επιπλέον, εργαζόμενοι και στελέχη της INTERAMERICAN συμμετέχουν στην καμπάνια «Γίνε κι εσύ πωλητής της σχεδίας για μια ώρα», φορώντας το κόκκινο γιλέκο του πωλητή του περιοδικού στους δρόμους.
  • Τη δωρεάν ασφαλιστική κάλυψη του πολυχώρου «σχεδία home», που ξεκίνησε πρόσφατα στο κέντρο της Αθήνας ως καφέ-εστιατόριο, με εργαζόμενους από τις ευπαθείς ομάδες, που εκπαιδεύθηκαν σχετικά. Ο χώρος λειτουργεί και ως βάση του εργαστηρίου «σχεδία art», για την κατασκευή χειροτεχνημάτων και χρηστικών αντικειμένων από αστέγους και απόρους, με χρήση χαρτιού από τα ανακυκλούμενα αντίτυπα του περιοδικού.
  • Τη φιλοξενία bazaar για την πώληση των ειδών στα γραφεία της εταιρείας.
  • Τη συμπληρωματική οικονομική υποστήριξη της ΜΚΟ «Διογένης» από την εταιρεία, με την απόδοση του οικονομικού επάθλου που η INTERAMERICAN έχει κατακτήσει επί τρία συνεχή χρόνια (2017, 2018, 2019) ως πρωταθλήτρια του ασφαλιστικού ποδοσφαιρικού τουρνουά, το οποίο οργανώνει ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιρειών (Σ.Ε.Σ.Α.Ε.).
Επισημαίνεται ότι ο ΜΚΟ «Διογένης» αξιολογείται με την υψηλότερη βαθμολογία (10) με βάση τους πίνακες οικονομικής επίδοσης του Charity Navigator, διεθνούς κύρους αξιολογητή φιλανθρωπικών οργανώσεων και δομών αλληλεγγύης, δεν χρηματοδοτείται από το κράτος, ενώ για κάθε 1 ευρώ που δαπανά δημιουργείται περίπου πενταπλάσια αξία από τις δραστηριότητές της για την ελληνική οικονομία.


5 Αυγ 2019

Πρωτοποριακή εφαρμογή «Drive On» στο κινητό των πελατών της Οδικής Βοήθειας INTERAMERICAN

Μια απλή και ιδιαίτερα χρηστική mobile εφαρμογή παρέχει δωρεάν στους πελάτες της Οδικής Βοήθειας η INTERAMERICAN, ενισχύοντας περαιτέρω την ψηφιακή υποστήριξη των υπηρεσιών της στον τομέα. Η εταιρεία είναι, άλλωστε, πρωτοπόρος στη χρήση της τηλεματικής για τη διαχείριση των περιστατικών στην Οδική Βοήθεια. Η νέα υπηρεσία έρχεται να προστεθεί σε σειρά επιπλέον υπηρεσιών για τους ασφαλισμένους της INTERAMERICAN στον κλάδο αυτοκινήτου, στο πλαίσιο της εταιρικής στρατηγικής για τη δημιουργία μιας νέας εμπειρίας του πελάτη.

Ο ασφαλισμένος για Οδική Βοήθεια, μέσω της εφαρμογής «Drive On», μπορεί από το κινητό τηλέφωνό του:
  • να καλέσει άμεσα την Οδική Βοήθεια INTERAMERICAN, εισάγοντας απλά στοιχεία -αριθμό πινακίδας, τηλέφωνο, ονοματεπώνυμο- και εξασφαλίζοντας ταχύτητα στην επαφή του με τις υπηρεσίες της εταιρείας
  • να προσδιορίσει το πρόβλημα του οχήματός του, επιλέγοντας τον χαρακτηρισμό βλάβης στην εφαρμογή
  • να δώσει ακριβές στίγμα, δεδομένου ότι η εφαρμογή εντοπίζει αυτόματα το γεωγραφικό σημείο της θέσης του οχήματος με geolocation
  • να παρακολουθεί, ανά πάσα στιγμή, την εξέλιξη του αιτήματός του και την πορεία του οχήματος της Οδικής Βοήθειας προς το μέρος όπου βρίσκεται το δικό του όχημα.
Βασικά χαρακτηριστικά της εφαρμογής είναι ο φιλικός προς τον χρήστη σχεδιασμός, η ευκολία χρήσης και ο αυτοματισμός των διαδικασιών, η πληρότητα και σαφήνεια ενημέρωσης κατά την επικοινωνία και η εξοικονόμηση χρόνου για τον πελάτη. Μάλιστα, ο πελάτης μπορεί να βαθμολογήσει την εμπειρία του από τη χρήση. Στην εξέλιξη της εφαρμογής, η INTERAMERICAN προβλέπει τον εμπλουτισμό της με εξατομικευμένες υπηρεσίες, πληροφορίες και άλλες παροχές.


Με το «Drive On», η INTERAMERICAN ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες των πελατών της στην Οδική Βοήθεια, παρέχοντας προστιθέμενη αξία εξυπηρέτησης και αξιοποιώντας τις σύγχρονες δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία στην επικοινωνία. Η εφαρμογή αποτελεί έκφραση της γενικότερης πελατοκεντρικής προσέγγισης των αναγκών των ασφαλισμένων από την εταιρεία, ειδικότερα στο πλαίσιο της παροχής πολλαπλών υπηρεσιών για το ασφαλισμένο αυτοκίνητο και τον οδηγό. Επισημαίνεται ότι στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων η INTERAMERICAN έχει ηγετική και καινοτόμο παρουσία στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.

«Προσπαθούμε να βελτιώνουμε συνεχώς τις υπηρεσίες μας προς τον πελάτη, κτίζοντας σχέση σταθερής εμπιστοσύνης μαζί του. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τον δείκτη αφοσίωσης NPS, που είναι ιδιαίτερα υψηλός και φθάνει στο 70» τονίζει ο Γιώργος Βαλαής, γενικός διευθυντής της INTERAMERICAN Βοήθειας. Η εταιρεία στην Οδική Βοήθεια διαθέτει 220 ιδιόκτητα οχήματα, 350 εξειδικευμένους υπαλλήλους, 111 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα και απαντά στον αριθμό κλήσης 1158. Ενδεικτικό της συχνότητας των υπηρεσιών που παρέχει, είναι το ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους διαχειρίστηκε 222.721 περιστατικά, δηλαδή εξυπηρετούσε κατά μέσο όρο 1.220 πελάτες καθημερινά.

Η εφαρμογή  είναι διαθέσιμη για Android & iPhone συσκευές.




1 Αυγ 2019

Όμιλος AXA: Οικονομικά αποτελέσματα 1ο Εξάμηνο 2019

Πειθαρχημένη υλοποίηση και παράδοση αποτελεσμάτων για την AXA που κατά το 1ο Εξάμηνο του 2019 εμφάνισε:
  • Σύνολο εσόδων, αύξηση 4% στα 57,9 δις ευρώ
  • Λειτουργικά κέρδη, αύξηση 7% στα 3,6 δις ευρώ
  • Λειτουργικά κέρδη ανά μετοχή, αύξηση 10% στα 1,46 ευρώ
«Η AXA συνέχισε να παρουσιάζει ισχυρές επιδόσεις, με τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 4% και τα λειτουργικά κέρδη ανά μετοχή κατά 10% το πρώτο εξάμηνο του 2019, είπε ο Thomas Buberl, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΧΑ. «Τα κέρδη της ΑΧΑ ενισχύθηκαν από μία ισχυρή διπλή δυναμική, τόσο στην αυξημένη  παραγωγή, όσο και στη βελτιωμένη κερδοφορία σε όλες τις περιοχές που δραστηριοποιούμαστε, καθώς και στους προτιμώμενους στρατηγικούς τομείς εργασιών».

«H AXA XL πέτυχε ένα πολύ καλό πρώτο εξάμηνο με συνεχή και πειθαρχημένη αύξηση των εσόδων της και με σταθερή συμβολή  στα κέρδη του Ομίλου. Οι συνεργασίες εξελίσσονται ικανοποιητικά και η AXA XL θα πρέπει να επωφεληθεί από την αυξανόμενα θετική τάση στο περιβάλλον τιμολόγησης». 

«Η AXA έχει προχωρήσει πολύ σε αυτό το ταξίδι του μετασχηματισμού. Ο Όμιλος μείωσε την οικονομική ευαισθησία του στις χρηματοπιστωτικές αγορές, δημιούργησε την #1 ασφαλιστική πλατφόρμα εμπορικών κινδύνων (Global P&C Commercial lines insurance platform)  και ενίσχυσε τη θέση του ως παγκόσμιος ηγέτης στις ασφαλίσεις Υγείας. Επιπλέον, αναπτύξαμε περισσότερο τη στρατηγική μας να λειτουργούμε σαν συνοδοιπόρος για τους πελάτες μας, με την ίδρυση δικών μας ιατρικών κέντρων, κυρίως στο Μεξικό και την Αίγυπτο με στόχο την απλοποίηση και βελτίωση των παροχών υγειονομικής περίθαλψης».

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους και συνεργάτες μας για τον πολύ σημαντικό τους ρόλο στην υλοποίηση του μετασχηματισμού μας, καθώς και τους πελάτες μας για τη συνεχή εμπιστοσύνη τους».

Κύρια οικονομικά αποτελέσματα (σε εκατομμύρια ευρώ, εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά)







1Η18

1H19

Μεταβολή επί δημοσιευμένων αποτελεσμάτων
  
Μεταβολή σε συγκρίσιμη βάση

Σύνολο Εσόδων

53.600
57.949
+8%
 
       +4%

Λειτουργικά Κέρδη

3.298
3.620
+10%
+7%

Προσαρμοσμένα Κέρδη

3.628
4.006
+10%
+6%

Καθαρά Κέρδη         

2.796
2.333
-17%
-19%

Απόδοση Ίδιων Κεφαλαίων (Adjusted ROE) (%)

15,6%
18,3%
+2.8 pts


Λειτουργικά Κέρδη ανά μετοχή (σε Ευρώ)

1,33
1,46
+10%


Δείκτης Φερεγγυότητας ΙΙ (Solvency II)

 193%
 190%
-3 pts 







































 


31 Ιουλ 2019

Πελάτες της ΑΧΑ από το Μάτι μας θυμίζουν την ανάγκη για προστασία

Πριν λίγες ημέρες έκλεισε ένας χρόνος από την πυρκαγιά που ξέσπασε στις 23 Ιουλίου 2018, στο Μάτι, το Νέο Βουτζά, την Πεντέλη και την Κινέττα. Το αδιαμφισβήτητο μέγεθος της τραγωδίας αποτυπώνεται στον αριθμό των 102 θανούντων συμπολιτών μας, των δεκάδων εγκαυματιών και των χιλιάδων κατοίκων που είδαν τα σπίτια τους είτε να χάνονται είτε να υπόκεινται σοβαρές ζημιές.

Εν αντιστοιχία με το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς που κατέβαλε αποζημιώσεις ύψους 36 εκατομμυρίων €, η ΑΧΑ ήταν ουσιαστικά παρούσα και δίπλα στους πληγέντες, καταβάλλοντας άμεσα τις αποζημιώσεις και παρέχοντας σημαντικές υπηρεσίες από την πρώτη στιγμή, όπως παραμονή σε ξενοδοχείο και παροχή ψυχολογικής υποστήριξης, ενώ, παράλληλα, ανέλαβε εξ ολοκλήρου την επισκευή ορισμένων σπιτιών.

Όσο ξεκάθαρο κι αν είναι, όμως, το αποτύπωμα αυτής της τραγωδίας σε πολλαπλά επίπεδα, όσο επαναλαμβανόμενη και αν είναι η εκδήλωση φυσικών καταστροφών στη χώρα μας, μόνο το 17% των Ελλήνων αποφασίζουν να προστατεύσουν – ασφαλίσουν την κύρια κατοικία τους έναντι αντίστοιχων κινδύνων.

Καλύτεροι πρεσβευτές της ξεκάθαρης ανάγκης για προστασία και ασφάλιση είναι εκείνοι που επιλέγουν να προνοούν, επηρεάζοντας εκείνα που τους αναλογούν. Δύο εξ΄αυτών, πελάτες της ΑΧΑ, μοιράστηκαν την εμπειρία τους και περνούν ένα μήνυμα ανάγκης για ασφάλιση στη χώρα μας.

Δείτε παρακάτω τις μαρτυρίες των κ.κ Χρήστου Ιωακειμίδη και Φίλιππου Βογιατζή



Ο κ. Ερρίκος Μοάτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΧΑ Ελλάδας δήλωσε σχετικά: «Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους ασφαλισμένους μας που μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους και να τους διαβεβαιώσω ότι θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε δίπλα τους για να τους στηρίζουμε έμπρακτα στις δύσκολες στιγμές. Εργαζόμαστε καθημερινά, στους άξονες της ενημέρωσης για τους κινδύνους και την αξία - αναγκαιότητα της πρόληψης και της ασφάλισης, με στόχο να καταφέρουμε ν’ απολαμβάνει μια μέρα τις υπηρεσίες και τη στήριξή μας η πλειοψηφία των συμπολιτών μας.»


INTERAMERICAN: Η επίδραση των φυσικών καταστροφών στον ασφαλιστικό κλάδο

Το ερευνητικό έργο του INTERAMERCAN Research Center, που έχει οργανώσει η εταιρεία για μια σύγχρονη προσέγγιση των ασφαλιστικών αναγκών, αγγίζει κάθε περιοχή ασφαλιστικού ενδιαφέροντος και βέβαια, τα συνεχώς εντεινόμενα φαινόμενα φυσικών καταστροφών και τις συνέπειές τους. Η πρόσφατη έκδοση της τριμηνιαίας επιθεώρησης «Executive Brief» του Κέντρου Ερευνών της εταιρείας, που λειτουργεί από το 2016 υπό τον συντονισμό του επιστημονικού συνεργάτη Νικολάου Δ. Φίλιππα, καθηγητή Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και προέδρου-ιδρυτή του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, περιλαμβάνει μελέτη για τις φυσικές καταστροφές, οι οποίες αυξάνονται σε συχνότητα και κλίμακα επιδράσεων.

Φυσικές καταστροφές και ασφαλισμένες ζημιές

Σύμφωνα με έρευνα της Swiss Re, οι ασφαλισμένες ζημιές από φυσικές καταστροφές κατά το 2018 παγκοσμίως ανήλθαν στα 85 δισ. δολάρια, το τέταρτο υψηλότερο ποσόν κατά την τελευταία δεκαετία, κατά την οποία ο ετήσιος μέσος όρος ασφαλισμένων ζημιών ήταν 71 δισ. δολάρια. Οι συνολικές οικονομικές απώλειες από φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές, πέρυσι, ανήλθαν σε 165 δισ. δολάρια με περισσότερες από 13.500 απώλειες ανθρώπων. Το μεγαλύτερο φυσικό περιστατικό αποζημιώσεων ασφάλισης φυσικών καταστροφών του 2018 ήταν η πυρκαϊά στην Καλιφόρνια, που κόστισε στην ασφαλιστική αγορά πάνω από 12 δισ. δολάρια Η.Π.Α..

Οι συνολικές ασφαλισμένες ζημιές για το 2017 και το 2018, που προέκυψαν από φυσικές καταστροφές παγκοσμίως, έφθασαν στο ποσόν των 219 δισ. δολαρίων, το υψηλότερο σε χρονικό ανάπτυγμα διετίας, με τις περισσότερες από τις μισές να αφορούν σε δευτερογενείς κινδύνους. Οι αποζημιώσεις για ζημιές από καταστροφές (85 δισ. δολάρια) καλύπτουν περίπου το ήμισυ των συνολικών καταστροφών περιουσίας το 2018 μειωμένες κατά μεγάλο ποσοστό σε σχέση με το 2017, αλλά πάνω από τον ετήσιο μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας (71 δισ.). Από τις ασφαλισμένες ζημιές του περασμένου έτους, 76 δισ. δολάρια ήταν απαιτήσεις από φυσικές καταστροφές, πάνω από τον προηγούμενο δεκαετή ετήσιο μέσο όρο (63 δισ.). Οι ασφαλισμένες ζημιές που συνδέονται με φυσικές καταστροφές κατά το 2018 ήταν το 0,09% του παγκόσμιου ΑΕΠ και αντιστοιχούν στο 4,3% των μεικτών εγγεγραμμένων ασφαλίστρων (GWP) σε παγκόσμια κλίμακα, υπερβαίνοντας τους αντίστοιχους 10ετείς ετήσιους μέσους όρους (0,08% και 3,9%). Συνολικά, οι καλυπτόμενες ασφαλιστικά ζημίες -φυσικές και από ανθρώπινο παράγοντα- πέρυσι ήταν 0,1% του παγκόσμιου ΑΕΠ και 4,8% της συνολικής παγκόσμιας ασφαλιστικής παραγωγής σε μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα (διάγραμμα - Swiss Re Institute, 2019).

 

Διάγραμμα: Ασφαλιστικά καλυπτόμενες ζημιές από καταστροφές σε δισ.δολάρια (1970-2018)

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, οι απώλειες από φυσικές καταστροφές συχνά παραμένουν εντελώς ανασφάλιστες, καθώς επίσης και σε αναπτυγμένες χώρες όπως οι Η.Π.Α., των οποίων το μερίδιο των ασφαλισμένων ζημιών είναι σημαντικά μεγαλύτερο.

Οι προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο

Όπως επισημαίνεται από το INTERAMERICAN Research Center, τα στοιχεία επίδρασης των φυσικών καταστροφών στον ασφαλιστικό κλάδο θέτουν τις προκλήσεις του μέλλοντος για τις ασφαλιστικές εταιρείες και την ανθεκτικό­τητά τους. Είναι βέβαιο ότι αυτές θα πρέπει να εστιάσουν περισσότερο την προσοχή τους στον αυξανόμενο κίνδυνο που παρουσιάζουν οι φυσικές καταστροφές. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το κενό που εμφανίστηκε κατά τα δύο τελευταία έτη μεταξύ των ασφαλισμένων σε φυσικές καταστροφές και των ανασφάλιστων απαιτήσεων αποζημίωσης, το οποίο κενό ανήλθε στο εντυπωσιακά μεγάλο ποσόν των 280 δισ. δολαρίων.

Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι καλά κεφαλαιοποιημένος για να απορροφήσει αυτόν τον κίνδυνο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Swiss Re, το συνολικό κεφάλαιο στο κλάδο γενικών ασφαλίσεων ήταν πάνω από 2 τρισ. δολάρια στο τέλος του 2018. Οι εξηγήσεις, λοιπόν, για την υποασφάλιση ή τη μη ασφάλιση κινδύνων από φυσικές καταστροφές πολλές φορές αναφέρονται στην έλλει­ψη ευαισθητοποίησης και κατανόησης των καταναλωτών σε θέματα ασφάλισης φυσικών καταστρο­φών και σε ορισμένες περιπτώσεις, στον δισταγμό εκ μέρους των ασφαλιστικών εταιρειών να καλύψουν τέτοιους κινδύνους, ιδίως σε περιοχές που είναι δύσκολη η εμπειρογνωμοσύνη και η εκτίμηση του κόστους ανάληψης του συγκεκριμένου κινδύνου.

Το υφιστάμενο κενό προστασίας αποτελεί μια πρόκληση για την ασφαλιστική βιομηχανία να αναπτυχθεί και να βοηθήσει περισσότερο τον παγκόσμιο πληθυσμό, ώστε να είναι καλύτερα προετοιμασμένος για τη διαχείριση των οικονομικών δυσκολιών που μπορεί να προκαλέσουν γεγονότα φυσικών καταστροφών. Μια τέτοια πρωτοβουλία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων περιλαμβάνει την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών, την ανάπτυξη μεγαλύτερης σειράς προϊόντων και στοχοθετημένη διανομή για κάλυψη φυσικών καταστροφών. Εν όψει των αυξανομένων απωλειών από γεγονότα δευτερογενούς κινδύνου και δευτερογενούς επίδρασης, με την αξιοποίηση των τελευταίων τεχνολογιών οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να επικεντρωθούν περισσότερο στην ανάπτυξη κατάλληλων μοντέλων για την εκτίμηση του κινδύνου. Τις μεταβλητές αυτών των μοντέλων, πιθανότατα, θα πρέπει να επανεκτιμούν συνεχώς, έτσι ώστε να αντικατοπτρίζουν τις συνεχιζόμενες αλλαγές χρήσης γης και την όλο και μεγαλύτερη εμφάνιση ακραίων καιρικών φαινομένων.

Η κύρια λειτουργία των ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών οργανισμών είναι να απορροφούν και να διαχειρίζονται τους κινδύνους των πελατών. Παράλληλα όμως, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να οικοδομήσουν την κοινωνικοοικονομική ανθεκτικότητα απέναντι σε φαινόμενα φυσικών καταστροφών μέσω των επενδυτικών δραστηριοτήτων τους, ειδικότερα με τη δυνατότητα να επενδύουν περισσότερο σε μακροπρόθεσμα έργα υποδομής.

Από το Κέντρο Ερευνών της INTERAMERICAN τονίζεται ότι, με μια πιο ευνοϊκή επενδυτική πολιτική και ένα σωστό ρυθμιστικό περιβάλλον, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να διαδραματίσουν πολύ πιο αποτελεσματικό ρόλο στην εκ των προτέρων προετοιμασία των κοινωνιών για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Swiss Re Institute, τα παγκόσμια αποθέματα/ασφαλιστικά περιουσιακά στοιχεία ανέρχονται σε περίπου 30τρισ. δολάρια. Ακόμη και ένα μικρό μέρος αυτού του ποσού θα μπορούσε να ξεκλειδώσει ένα σημαντικό κεφάλαιο για ανάπτυξη σε μακροπρόθεσμη οικοδόμηση ανθεκτικότητας στις φυσικές καταστροφές, καθώς και έργων υποδομής. Επιπλέον, οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για υποδομές θα μπορούσαν να αποφέρουν πρόσθετα οφέλη από τη μείωση του κόστους των έργων στις κυβερνήσεις, αναπτύσσοντας και μια ευρύτερη κουλτούρα αποτελεσματικής κατανομής κινδύνου.

Στο «Executive Brief» της INTERAMERICAN υπογραμμίζεται ότι οι καινοτόμες προσεγγίσεις στον σχεδιασμό προϊόντων ασφάλισης περιουσίας μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση της διείσδυσης της ασφάλισης περιουσιακών στοιχείων. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να παρέχεται κάλυψη ως opt-out επιλογή, όπου οι ιδιοκτήτες ακινήτων σε περιοχές υψηλού κινδύνου θα εγγράφονται αυτόματα σε ασφαλιστικά προγράμματα, εκτός εάν απορριφθούν για ειδικούς λόγους ή οι ίδιοι δηλώσουν άρνηση να συμμετέχουν. Ακόμη, η ψηφιακή διανομή (Insurtech) μέσω κινητών τηλεφώνων και tablet μπορεί να ξεπεράσει τα εμπόδια προσβασιμότητας σε χώρες όπου δεν υπάρχουν παραδοσιακά δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊ­όντων. Λύση μπορεί να δώσει και η μικροασφάλιση (microinsurance), εφ’ όσον μπορεί να προσφέρει σε νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος ασφαλιστικά προϊόντα σε προσιτές τιμές για την κάλυψη περιεχομένου από φυσικές καταστροφές και επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα.

Συμπεραματικά, ο ασφαλιστικός κλάδος θα πρέπει να κατανοήσει και να βοηθήσει την κοινωνία να αντιμετωπίσει αυτούς τους κινδύνους, τονίζεται από την INTERAMERICAN. Οι ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να μελετήσουν πιο ενεργά τους τρόπους ανάληψης και διαχείρισης δευτερογενών κινδύνων υψηλής συχνότητας φυσικών καταστροφών, καθώς και την παρακολούθηση, την εκτίμηση και τιμολόγηση των απαιτήσεων αποζημίωσής τους. Θα πρέπει, επίσης, ο κλάδος να επικεντρωθεί στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα ασφάλισης φυσικών καταστροφών και στην ανάπτυξη σχετικών προσιτών προϊόντων, με στοχοθετημένη διανομή τους στους καταναλωτές.

Το INTERAMERICAN Research Center

Στόχος του INTERAMERICAN Research Center είναι να προωθήσει την επιστημονική αναφορά και σκέψη πάνω σε ζητήματα που απασχολούν την κοινότητα της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά και ευρύτερα την κοινωνία. Εκτός από τις μελλοντικές προσεγγίσεις επί θεμάτων τεχνολογίας -που δύναται να επηρεάσουν την ασφάλιση- στις τριμηνιαίες ηλεκτρονικές εκδόσεις του Κέντρου γίνονται αναφορές σε τάσεις στην παγκόσμια ασφαλιστική αγορά, σε επιρροές και σε προσεγγίσεις θεμάτων που αφορούν στην καθημερινότητα και συνδέονται με την ασφάλιση, ταυτόχρονα με προτάσεις για ξεκάθαρες λύσεις.


29 Ιουλ 2019

ΕΑΕΕ: Πάνω από 2.000 δηλώσεις ζημιών έφερε ο σεισμός στη Μαγούλα

Πάνω από 2.000 ζημιές έχουν μέχρι σήμερα δηλωθεί στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις μετά τον σεισμό των 5,3R της Παρασκευής, 19 Ιουλίου 2019, με επίκεντρο την περιοχή της Μαγούλας Αττικής. 

Εξ αυτών περίπου 1.700 αφορούν κατοικίες και οι υπόλοιπες 300 επιχειρήσεις. Από τις μέχρι στιγμής εκτιμήσεις της αγοράς φαίνεται ότι σε γενικές γραμμές οι ζημιές είναι περιορισμένης έκτασης. 

Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις έσπευσαν από την πρώτη στιγμή να θέσουν σε εφαρμογή τα σχέδια διαχείρισης ζημιών καταστροφικών κινδύνων και να συνδράμουν τους ασφαλισμένους πελάτες τους όπως το πράττουν σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση ζημιών από σεισμό, πλημμύρα, δασικές πυρκαγιές κ.λπ. 

Η ασφαλιστική αγορά παρακολουθεί την εξέλιξη του φαινομένου της μετασεισμικής δραστηριότητας. Θα ακολουθήσει συγκεντρωτική αναφορά από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) με αναλυτικά στοιχεία επί του πλήθους των ζημιών που θα έχουν δηλωθεί και την πρόβλεψη του ποσού των αποζημιώσεων. 

Υπενθυμίζεται ότι η ασφάλιση αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο μηχανισμό κάλυψης των οικονομικών επιπτώσεων ζημιών από φυσικές καταστροφές. Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις παραμένουν στο πλευρό των ασφαλισμένων  παρέχοντας υπηρεσίες εξυπηρέτησης μετά από κάθε συμβάν μικρής ή μεγάλης έκτασης.


25 Ιουλ 2019

Πρωταθλήτρια και Κυπελλούχος 2019 η ποδοσφαιρική ομάδα της Α.Ε.Γ.Α. Ευρωπαϊκή Πίστη

Την πρώτη θέση στο Πρωτάθλημα Ασφαλιστικών Εταιριών (Π.ΑΣΦ.Ε.) για την αγωνιστική σεζόν 2018-19, κατέλαβε η ποδοσφαιρική ομάδα της ΑΕΓΑ Ευρωπαϊκή Πίστη.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η ποδοσφαιρική ομάδα κατέκτησε την ίδια σεζόν και το Κύπελλο, καθιστώντας την Ευρωπαϊκή Πίστη την πρώτη ασφαλιστική εταιρία που καταφέρνει να κατακτήσει το «double».
 
Οι ποδοσφαιρικές διοργανώσεις της Π.ΑΣΦ.Ε ξεκίνησαν το 2014 και η ποδοσφαιρική ομάδα της Εταιρίας απαριθμεί μια σειρά διακρίσεων. Πιο συγκεκριμένα, το 2015 κατέκτησε το Κύπελλο Ήθους, το 2016 το Πρωτάθλημα, το 2018 το Κύπελλο και το 2019 το Πρωτάθλημα και το Κύπελλο.

Πολύ σημαντικό και άξιο αναφοράς είναι πως μέσω του Π.ΑΣΦ.Ε., το σύνολο των εταιριών που συμμετέχουν κάθε χρονιά αναδεικνύουν το κοινωνικό τους πρόσωπο. Έτσι και φέτος διοργάνωσαν τον 4 ο Φιλανθρωπικό Αγώνα Π.ΑΣΦ.Ε., ενισχύοντας το 5 ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου με τρόφιμα και δωροεπιταγές.

Τέλος, η ποδοσφαιρική ομάδα της Εταιρίας, με τη συμμετοχή της στις διοργανώσεις της Π.ΑΣΦ.Ε., έχει την ευκαιρία να αναδείξει γενικότερες αξίες που πρεσβεύει η Ευρωπαϊκή Πίστη, όπως το ευ ζην, η αθλητική άμιλλα και η συνεχής στήριξη του κοινωνικού συνόλου.



24 Ιουλ 2019

Ευρωπαϊκή Πίστη: Η εθελοντική αιμοδοσία αποτελεί πλέον θεσμό για τον Όμιλο

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη εθελοντική αιμοδοσία του Ομίλου Ευρωπαϊκή Πίστη, συγκεντρώνοντας μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων. Η διαδικασία πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία του Ομίλου, τα οποία εξοπλίστηκαν και διαμορφώθηκαν ειδικά για τη Δωρεά Αίματος, από την Μονάδα Κινητής Αιμοδοσίας του Λαϊκού Νοσοκομείου Αθηνών.

Η Ευρωπαϊκή Πίστη έχει δημιουργήσει δική της Τράπεζα αίματος από το 2003, διενεργώντας τρεις εθελοντικές αιμοδοσίες ανά έτος, οι οποίες αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη θέρμη από τους εργαζομένους και τη διοίκηση της Εταιρίας, καθώς έχουν συγκεντρωθεί 966 μονάδες αίματος εκ των οποίων οι 568 έχουν δοθεί σε καλύψεις.

Η εθελοντική αιμοδοσία αποτελεί μια από τις εκατοντάδες δράσεις που έχει πραγματοποιήσει ο Όμιλος τα τελευταία έτη, προκειμένου να συμβάλλει στην κάλυψη αναγκών του κοινωνικού ιστού. Η Ευρωπαϊκή Πίστη, ως υπεύθυνος εταιρικός πολίτης, θα συνεχίσει να τοποθετεί τέτοιου είδους δράσεις στην κορυφή του στρατηγικού της σχεδιασμού.



23 Ιουλ 2019

Σημαντική αύξηση κερδοφορίας για τη Groupama Ασφαλιστική το 2018

Ο απολογισμός άλλης μιας χρονιάς κλείνει με θετικό πρόσημο για τη Groupama Ασφαλιστική, η οποία συνέχισε την κερδοφόρα πορεία της, δικαιώνοντας τις στρατηγικές επιλογές της Διοίκησης, τη μεθοδική δουλειά των ανθρώπων της αλλά και τη συνεισφορά των δικτύων της.

Συνοπτικά η εταιρεία:
  • Παρουσίασε κέρδη προ φόρων €17,8 εκατ. ευρώ το 2018 σε σχέση με €13,1 εκατ. το 2017, καταγράφοντας έτσι αύξηση κατά 36%. Τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα €9,0 εκατ. ευρώ έναντι €10,6 εκατ. το 2017, λόγω της επίδρασης κατά -2,97 εκατ. ευρώ της αλλαγής των φορολογικών συντελεστών στις προβλέψεις του αναβαλλόμενου φόρου.
  • Αύξησε τον κύκλο εργασιών της σε €139,36 εκατ. (συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής των επενδυτικών προϊόντων) και σημείωσε σημαντική αύξηση 5,2%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
  • Για μια ακόμη χρονιά πέτυχε εξαιρετικά τεχνικά αποτελέσματα.
  • Ενίσχυσε σημαντικά το Δείκτη Φερεγγυότητας με το ποσοστό κάλυψης κεφαλαιακής απαίτησης φερεγγυότητας (SCR) να ανέρχεται σε 159,6%, έναντι 152,3% του 2017.
Πιο αναλυτικά, μέσα σε ένα περιβάλλον αυξημένων μακροοικονομικών προκλήσεων, η Groupama Ασφαλιστική κατέγραψε θετικά αποτελέσματα και το 2018 παρουσιάζοντας καθαρά κέρδη χρήσης €9,0 εκατ.
 
Η συνολική παραγωγή των αποταμιευτικών προϊόντων μειώθηκε κατά 3,1%, λόγω της μειωμένης παραγωγής σε προϊόντα Ζωής συνδεδεμένων με επενδύσεις, ενώ η παραγωγή των ατομικών συμβολαίων υγείας και συμπληρωματικών ασφαλίσεων εμφανίζει αύξηση κατά 4,1%. Ταυτόχρονα, η νέα παραγωγή ατομικών συμβολαίων υγείας αυξήθηκε κατά 22,7%.

Στον κλάδο αυτοκινήτου, το μερίδιο της αγοράς αυξήθηκε σημαντικά και διαμορφώθηκε στο 5,4% το 2018 από 4,6% το 2017, ενώ στον κλάδο πυρός μειώθηκε στο 5,9% το 2018, από 6,1% το 2017.


Αναφορικά με τα τεχνικά αποτελέσματα, ο καθαρός δείκτης ζημιών και προμηθειών (προ λειτουργικών εξόδων) διαμορφώθηκε στο 63,2%, αναδεικνύοντας τη σταθερή πολιτική διαχείρισης κινδύνων που εφαρμόζει η Groupama Aσφαλιστική. Στην Αστική ευθύνη αυτοκινήτου ο αντίστοιχος δείκτης διαμορφώθηκε στο 61,9% παραμένοντας σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ το αποτέλεσμα στον Κλάδο Πυρός κινήθηκε σε εξίσου ικανοποιητικά επίπεδα με το δείκτη να διαμορφώνεται στο 64,5%. Αντίστοιχα στον κλάδο Υγείας, ο καθαρός δείκτης ζημιών και προμηθειών διαμορφώθηκε στο 90,8 % το 2018, έναντι 87,7% το 2017.

Τα έσοδα των επενδύσεων παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με το 2017 καθώς η εταιρία στο πλαίσιο της αποτελεσματικής διαχείρισης κινδύνων δίνει έμφαση σε χρηματοοικονομικούς τίτλους σταθερού εισοδήματος, λαμβάνοντας υπόψιν τις κατευθύνσεις αξιολόγησης κινδύνου του ομίλου Groupama.

Παράλληλα, η εταιρία μείωσε τα λειτουργικά έξοδα κατά 5% έναντι του 2017, καθώς στο πλαίσιο των συνεχών προσπαθειών της Διοίκησης για την βελτίωση της αποτελεσματικότητάς της, δόθηκε αυξημένη έμφαση στην υλοποίηση έργων για τη βελτίωση των διαδικασιών και την περαιτέρω ψηφιοποίηση των εργασιών.

Ο κ. Χρήστος Κάτσιος, Διευθύνων Σύμβουλος της Groupama Ασφαλιστικής, σχολίασε σχετικά:
«Είμαστε περήφανοι που οι στρατηγικά μεθοδικές μας προσπάθειες αντικατοπτρίζονται στα θετικά αυτά αποτελέσματα. Και το 2019, η Groupama Ασφαλιστική συνεχίζει με την ίδια φιλοσοφία και τις ίδιες αξίες να αντιμετωπίζει τις καθημερινές προκλήσεις του ελληνικού επιχειρείν, με μοναδικό γνώμονα την παροχή αξιόπιστων λύσεων στους πελάτες της.»


11 Ιουλ 2019

Groupama Ασφαλιστική: Ταξίδι - επιβράβευση στο Βιετνάμ για τους αποκλειστικούς συνεργάτες της

H Groupama Ασφαλιστική διοργάνωσε για τους Συνεργάτες του Δικτύου “Exclusive” μία μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία στο μακρινό Βιετνάμ, από τις 2 ως τις 9 Ιουλίου, για να επιβραβεύσει τους Συνεργάτες της για την υψηλή παραγωγικότητα και την άριστη συνεργασία τους με την εταιρεία.

Η Groupama Ασφαλιστική συνεχίζει μία παράδοση χρόνων, με αντίστοιχα ταξίδια επιβράβευσης στο Μαρακές, στη Νέα Υόρκη, στο Μαϊάμι, στο Χονγκ-Κονγκ και στο Νέο Δελχί. Αυτή τη φορά οι Συνεργάτες του Δικτύου “Exclusive” έζησαν μοναδικές εμπειρίες στη χώρα της Ινδοκίνας, με το ξεχωριστό της αποτύπωμα στην ιστορία του 20ου αιώνα. Σε μια γεμάτη με δραστηριότητες εβδομάδα, οι Συνεργάτες θαύμασαν τις παγόδες Ραν Κουόκ και Κουάν Ταν, τη Δυτική Λίμνη και τον υπέροχα διακοσμημένο «Ναό της Λογοτεχνίας» του 11ου αιώνα στο Ανόι, ενώ απόλαυσαν και μια κρουαζιέρα στις μοναδικής ομορφιάς περιοχές Hang Hang και Hang Toi.

Είχαν, επίσης, την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μία παράσταση με μαριονέτες πάνω στο νερό, καθώς και να επισκεφθούν την πρώτη πρωτεύουσα της χώρας, την Χόα Λου, που βρίσκεται μέσα σε ένα τοπίο ψηλών ασβεστολιθικών βουνών με αχανείς ορυζώνες στους πρόποδές τους. Τέλος, δοκίμασαν τις ικανότητές τους στην τοπική κουζίνα φτιάχνοντας τα δικά τους παραδοσιακά βιετναμέζικα spring roll!

Μέσα από τις μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες που προσφέρει η Groupama Ασφαλιστική στο Δίκτυο Αποκλειστικής Συνεργασίας “Exclusive”, η εταιρεία στοχεύει στην οικοδόμηση προσωπικών σχέσεων, οι οποίες στη συνέχεια αποδίδουν και στο επίπεδο της καθημερινής συνεργασίας.