Ασθενικές αντοχές στην εφαρμογή των νέων νομοθετικών απαιτήσεων εμφανίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτου που δραστηριοποιούνται στις γείτονες χώρες καθώς ήδη στη Ρουμανία δύο εταιρείες που κατείχαν το 40% της αγοράς έκλεισαν. Επίσης στην ίδια χώρα καθώς και στη Βουλγαρία υπάρχουν ακόμη περιπτώσεις που ακροβατούν.
Χιλιάδες ασφαλισμένοι αιφνιδιάστηκαν όταν ανακοινώθηκε πώς η ASTRA και η CARPATICA δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις κεφαλαιακές τους κατά τη νομοθεσία απαιτήσεις. Οι δύο εταιρείες της Ρουμάνικης αγοράς κατείχαν μεγάλο μερίδιο της τοπικής αγοράς στον κλάδο αυτοκινήτου ενώ είχαν δραστηριότητες και σε άλλες χώρες.
Όμως η παύση λειτουργίας ασφαλιστικών εταιρειών εταιρειών που εστιάζουν στο αυτοκίνητο δεν περιορίζεται σε αυτές τις δύο περιπτώσεις. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται άλλη μία εταιρεία της Ρουμανίας η οποία αναζητεί κεφάλια ενώ και από τη Βουλγαρία τα μηνύματα είναι δυσάρεστα για κάποια άλλη εταιρεία.
Οι συνθήκες αυτές που επικρατούν προκαλούν προβληματισμό δεδομένου ότι οι εταιρείες αυτές έχουν αντιπροσώπους με μικρή δραστηριότητα και σε άλλες χώρες. Τα ερωτήματα για την προοπτική των εταιρειών που ασχολούνται αποκλειστικά με το αυτοκίνητο είναι μεγάλα και πολλά.
Εξίσου σημαντικά ερωτήματα αναφύονται και για το κατά πόσο η μονοθεματική λειτουργία στον κλάδο αυτοκινήτου ευνοεί τελικά την εταιρική ανάπτυξη και υποστηρίζει τη λειτουργία των εταιρειών. Να σημειωθεί ότι στις εταιρείες αυτές η πολιτική τιμών που ακολουθείται στενεύει τα περιθώρια κερδοφορίας ενώ ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για κεφάλαια αυξάνονται σύμφωνα με την solvency.
Ακόμα και η αναζήτηση «περιοχών» εκτός ΕΕ προκειμένου να αποφευχθούν κάποιες απαιτήσεις νομοθετικές αποδεικνύεται επισφαλής επιλογή για την ομαλή λειτουργία των εταιρειών.
(Πηγή: Insurance-eea.gr)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου