>

19 Σεπ 2017

Τέλη Κυκλοφορίας 2018: Τι αλλάζει για παλιά και νέα οχήματα


Όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του επόμενου έτους δίνουν και παίρνουν. Ας δούμε όμως ποια από αυτά είναι τα επικρατέστερα που θα διαμορφώσουν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2018.

Ήδη από το προηγούμενα έτη, υπάρχει έντονος προβληματισμός και εξετάζεται ένα σύστημα συνδυαστικού υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό και τις εκπομπές ρύπων. Το συγκεκριμένο σύστημα όμως μπορεί να ισχύσει μόνο για νεότερης ηλικίας αυτοκίνητα, καθώς σύμφωνα με το υπουργείο οικονομικών δεν υπάρχουν στοιχεία για εκπομπές ρύπων σε αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μεγαλύτερη των 10 ετών.

Αυτός είναι και ο λόγος του διαχωρισμού των οχημάτων σε παλαιότερα και νεότερα με κριτήριο περίπου την 10 ετία, με βάση την πρώτη άδεια κυκλοφορίας.



Με λίγα λόγια, οι αλλαγές που αναμένονται στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, θα καθοριστούν σε πρώτη φάση με βάση την άδεια πρώτης κυκλοφορίας.  

Έτσι, οι κάτοχοι ΙΧ με παλαιότητα μεγαλύτερη των 10 ετών, αναμένεται να δουν μικρές μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας. 

Αντίθετα, μικρές επιβαρύνσεις στα τέλη κυκλοφορίας ενδέχεται να δουν οι ιδιοκτήτες στα νεότερης ηλικίας οχήματα, καθώς εξετάζεται να μεταβληθούν οι κλίμακες των εκπεμπόμενων ρύπων σε συνδυασμό με τα κυβικά και ενδεχομένως να αυξηθούν τα κλιμάκια από 11, σε 18 ή και 20.

Αναλυτικότερα, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού, έτσι ώστε τα τέλη να αυξάνονται ανά κλιμάκιο 100 κυβικών, αντί περίπου 200 κυβικών που είναι σήμερα. 

Επιπλέον, εξετάζεται η αύξηση του αριθμού των κλιμακίων υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους για τα οχήματα που έχουν πάρει πινακίδες κυκλοφορίας μετά την 31η Οκτωβρίου 2010. 

Αλλαγές εξετάζονται και στους συντελεστές υπολογισμού των τελών με βάση τους ρύπους, προκειμένου να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των τελών που επιβαρύνουν οχήματα που πήραν πινακίδες για πρώτη φορά με διαφορά μερικών μηνών ή μερικών εβδομάδων.

Μειώσεις για αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού, άνω της 10ετίας 

Στις προτεραιότητες των στελεχών του Υπουργείου Οικονομικών, είναι η επανακυκλοφορία των παλαιών οχημάτων υψηλού κυβισμού που τα τελευταία χρόνια έχουν τεθεί σε ακινησία, λόγω των υπερβολικών τελών κυκλοφορίας. Στην συγκεκριμένη κατηγορία, ανήκουν αυτοκίνητα άνω των 1929 κυβικών και με ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών, για τα οποία αναμένεται να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας ώστε να δοθεί κίνητρο στους κατόχους τους να τα επανακυκλοφορήσουν.

Κάτι άλλωστε που θα συνεισφέρει στα έσοδα του κράτους αλλά και θα τονώσει την αγορά, καθώς η επανακυκλοφορία ενός μεγάλου μέρους αυτών των οχημάτων θα φέρει αντίστοιχη αύξηση τόσο σε κατανάλωση καυσίμου, σε επισκευές-συντηρήσεις, ελαστικά, αλλά και σε ασφάλιση αυτών των οχημάτων. Θυμίζουμε ότι για να γίνει άρση της ακινησίας και να επιστραφούν οι πινακίδες κυκλοφορίας, χρειάζεται η προσκόμιση ασφαλιστηρίου συμβολαίου στην αρμόδια ΔΟΥ. 


Όποιες και αν είναι τελικά οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, ο στόχος είναι ένας. Να καταφέρει το δημόσιο να εισπράξει έσοδα 1,1 δις ευρώ ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις των δανειστών.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο χρόνος πιέζει και ο τρόπος υπολογισμού των νέων τελών κυκλοφορίας θα πρέπει να έχει καθοριστεί και να έχει "κλειδώσει" μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου. Μη ξεχνάμε, πως από τα μέσα Νοεμβρίου θα πρέπει να ανοίξει η πρόσβαση στους ιδιοκτήτες των οχημάτων να συνδεθούν στο σύστημα του Taxisnet και να τυπώσουν το ειδοποιητήριο πληρωμής.


Σε ενδιαφέρουν:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου