Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.
Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH
Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας
Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της
Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη
Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες και ηλεκτρονικές επικοινωνίες αναδεικνύονται στον εμπορικό κλάδο με τις περισσότερες αναφορές εις βάρος τους. Ακολουθούν οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, που εμπεριέχουν αναφορές τόσο κατά πιστωτικών ιδρυμάτων όσο και κατά ασφαλιστικών εταιρειών, και ο κλάδος των γενικών καταναλωτικών αγαθών. Αυτό επισημαίνει η έκθεση του Συνήγορου του Καταναλωτή για το 2013 που κατατέθηκε στη Βουλή. Ο αριθμός των αναφορών που υποβλήθηκαν εντός του 2013 στην Αρχή παρουσιάζεται σημαντικά αυξημένος κατά 16,1% σε σχέση με το 2012, σημειώνοντας πορεία αντιστρόφως ανάλογη της πτώσης (κατά 6,7%) της ιδιωτικής κατανάλωσης στο αντίστοιχο διάστημα. Η μεγαλύτερη αύξηση αναφορών εντοπίζεται στις υπηρεσίες εκπαίδευσης και υγείας, στις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Επιπροσθέτως, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επεξεργάστηκε 247 νέες αναφορές, στο πλαίσιο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή της Ελλάδας, το οποίο εποπτεύει.Οι αναφορές στην Αρχή υποβλήθηκαν κατά 61,3% από γυναίκες και κατά 38,7% από άνδρες, με το 33,7% των αναφορών να προέρχεται από διαμένοντες καταναλωτές εκτός Αττικής. Τέλος, ο τραπεζικός τομέας αναδείχθηκε πρωταγωνιστής το 2013, σε ό,τι αφορά παρεμβάσεις που χρειάστηκε να κάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή για την αποκατάσταση δυσλειτουργιών. Οι δυσλειτουργίες αυτές αφορούσαν συγκεκριμένα: (α) την ανάθεση, παρανόμως, σε εισπρακτικές εταιρείες της ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές, οι οποίες είχαν ήδη τεθεί σε καθεστώς αναγνωρισμένης διαδικασίας ρύθμισης, (β) την αδικαιολόγητη άρνηση πιστωτικών ιδρυμάτων να δέχονται αιτήματα χορήγησης βεβαιώσεων οφειλών σε δανειολήπτες, οι οποίοι επιθυμούσαν να υπαχθούν στις προστατευτικές διατάξεις του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, και (γ) την εξίσου αδικαιολόγητη άρνηση τραπεζών να παραλαμβάνουν υπεύθυνες δηλώσεις των καταθετών-πελατών τους προς προσδιορισμό του λογαριασμού, για τον οποίο επιθυμούσαν να ισχύει το ακατάσχετο του άρθρου 20 του ν. 4161/2013.
Αλλαγές στον τρόπο ασφάλισης, την καταβολή των ασφαλίστρων και αποζημιώσεων
Κατατέθηκε νομοθετική ρύθμιση που σφίγγει τον κλοιό στο αυτοκίνητο. Τροπολογία που συμπεριέλαβε το υπουργείο Οικονομικών σε πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπει αλλαγές στον τρόπο ασφάλισης οχημάτων και την καταβολή ασφαλίστρων καθώς και την πληρωμή αποζημιώσεων..
Μεταξύ των βασικότερων αλλαγών στο ισχύον πλαίσιο συμπεριλαμβάνονται:
- Κατάργηση της ανανέωσης των ασφαλιστηρίων συμβολαίων - Καταβολή ασφαλίστρων και εν συνεχεία έκδοση των συμβολαίων - Κατάργηση του ειδικού αυτοκόλλητου σήματος ασφάλισης στο αυτοκίνητο - Καθιέρωση 16ημερης κάλυψης του οδηγού μετά τη λήξη του συμβολαίου εφόσον αυτό δεν ανανεώνεται - 10ημερη προθεσμία εξόφλησης του ασφαλισμένου μετά την υποβολή προσφοράς αποζημίωσης από την ασφαλιστική Αναλυτικότερα:
Επί του άρθρου 169: Τροποποιήσεις του π.δ. 237/1986
1. Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις των άρθρων 5, 11, 11α, επιχειρείται ο εξορθολογισμός του συστήματος της λύσεως της ασφαλιστικής συμβάσεως της υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτων, ώστε να αρχίζει και να λήγει η σύμβαση αυτή κατά τον αναφερόμενο σε αυτήν χρόνο. Η σύμβαση ανανεώνεται μόνον μετά την καταβολή του αντίστοιχου ασφαλίστρου από τον ασφαλισμένο. Για τον λόγο αυτό οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, αλλά και οι ασφαλισμένοι, θα πρέπει εγκαίρως να προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ήτοι την τυχόν ενημέρωση ότι η ασφαλιστική εταιρεία δεν θα προβεί σε ανανέωση της σύμβασης, τη συμφωνία για τη σύναψη νέας / ανανέωση της παλιάς σύμβασης, την καταβολή από τον πελάτη και είσπραξη από την ασφαλιστική εταιρεία του ασφαλίστρου η οποία θα πρέπει επίσης εγκαίρως να φροντίζει για την αποστολή της βεβαίωσης ασφάλισης προς τον ασφαλισμένο. Το αποδεικτικό έγγραφο για την ύπαρξη σύμβασης υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία αυτοκινήτου εναρμονίζεται με τα ισχύοντα και στους άλλους κλάδους ασφάλισης, και προς τούτο καταργείται η Υπουργική Απόφαση που προέβλεπε το ειδικό αυτοκόλλητο σήμα. Με όλες τις παραπάνω προβλέψεις, αλλά και με την κατάργηση των σημάτων προσωρινής ασφάλισης, εξυπηρετείται η ασφάλεια των συναλλαγών και εξυγιαίνεται η οικεία ασφαλιστική αγορά, ώστε να εκδίδονται μόνον υγιή και ενεργά ασφαλιστικά συμβόλαια αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά εξυπηρετείται ταυτοχρόνως και ο κοινωνικός χαρακτήρας της ιδιωτικής ασφάλισης, με την παροχή κάλυψης προς τον τρίτο ζημιωθέντα για δεκαέξι ημέρες μετά την επομένη της ημερομηνίας κατά την οποία λήγει η ισχύς της σύμβασης.
Περαιτέρω, τονίζεται η ανάγκη ενημερώσεως του Κέντρου Πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο για την έναρξη και τη διάρκεια ισχύος κάθε νέας ασφαλιστικής σύμβασης, αλλά και για κάθε πρόωρη λύση αυτής κατά τα ειδικώς οριζόμενα στο άρθρο 11α όπως τροποποιείται. Τούτο διότι σκοπός του Κέντρου Πληροφοριών κατά την δ’ Οδηγία αυτοκινήτων (2000/26/ΕΚ), είναι να αποτελεί ένα μέσο κατά το δυνατόν ακριβέστερης ενημέρωσης του ζημιωθέντος για την ασφαλιστική κάλυψη του ζημιογόνου οχήματος, σκοπός που εξυπηρετείται στον βέλτιστο βαθμό με τις προτεινόμενες διατάξεις.
2. Στο άρθρο 6 παρ. 6 εδάφιο α’ του π.δ. 237/1986, προβλεπόταν ήδη τρίμηνη προθεσμία στην ασφαλιστική επιχείρηση να απαντήσει επί της αιτήσεως για αποζημίωση του ζημιωθέντος, κατά τους ειδικότερα προβλεπόμενους στο εν λόγω άρθρο όρους. Στο εδάφιο β’ της ίδιας διατάξεως, που ρυθμίζει ακριβώς την περίπτωση παράβασης της ανωτέρω υποχρεώσεως που πηγάζει από το α’ εδάφιο, εκ παραδρομής αναφέρεται «μετά τη λήξη του διμήνου» αντί για «του τριμήνου», από το οποίο άρχεται ο υπολογισμός του τόκου υπερημερίας έως την ημέρα της προσφοράς. Για τον λόγο αυτό με την προτεινόμενη διάταξη γίνεται διόρθωση προς το ορθόν: «μετά τη λήξη του τριμήνου». Επίσης, στο άρθρο 6 εισάγονται ρυθμίσεις για την βελτίωση της διαφάνειας των συναλλαγών κατά την επικοινωνία του δικαιούχου ασφαλίσματος, με την ασφαλιστική επιχείρηση. Ειδικότερα στην παρ. 6 του άρθρου 6 ως προτείνεται, στοιχεία α’ και β’ και ακόμη στην παρ. 7, στοιχεία α’ και β’, ορίζονται ρητώς τόσο η απάντηση, όσο και άλλως η προσφορά, στις οποίες αναλόγως προβαίνει η ασφαλιστική επιχείρηση κατά το εν λόγω άρθρο, εκτός από αιτιολογημένες, που ήδη προβλεπόταν, και ως έγγραφες. Περαιτέρω, προστίθεται όγδοη παράγραφος στο εν λόγω άρθρο, που προβλέπει συγκεκριμένη δεκαήμερη προθεσμία για την εξόφληση μετά την υποβολή της προσφοράς αποζημίωσης στον δικαιούχο αποζημίωσης και ακόμη προστίθεται ένατη παράγραφος στο άρθρο αυτό, με την οποία εξισώνονται όλα τα είδη δηλώσεως ατυχήματος είτε από τον ασφαλισμένο ή λήπτη της ασφάλισης, είτε από τον δικαιούχο ασφαλίσματος, ως προς την έναρξη της εν λόγω τρίμηνης προθεσμίας για την ταχύτερη δυνατόν καταβολή αποζημίωσης στον δικαιούχο αυτής.
Με την τροποποίηση του άρθρου 6α επιχειρείται η βελτίωση του πλαισίου επικοινωνίας μεταξύ του ασφαλιστή και του λήπτη της ασφάλισης ή του ασφαλισμένου, ή ακόμη και του δικαιούχου ασφαλίσματος, καθώς ειδικότερα προβλέπεται έγγραφη επικοινωνία του ασφαλιστή με τα ως άνω πρόσωπα. Η εν λόγω επικοινωνία, κατά την προτεινόμενη διάταξη, μπορεί να γίνεται είτε με επιστολή, είτε με ηλεκτρονική αλληλογραφία, ή τηλεομοιοτυπία, ή με αποστολή μηνύματος σε συσκευή κινητής τηλεφωνίας, σε στοιχεία επικοινωνίας που οι τελευταίοι έχουν δηλώσει εγγράφως, ή με νόμιμα ηχογραφημένη συνομιλία ότι επιθυμούν μέσω αυτών να συναλλάσσονται με τον ασφαλιστή.».
3. Τέλος, με τις τροποποιήσεις στα άρθρα 15 και 38 οι εν λόγω διατάξεις καθίστανται περισσότερο σαφείς και ενισχύεται η ασφάλεια δικαίου. Με την προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 15 καθορίζεται η αρμόδια Αρχή που θα χορηγεί την απαιτούμενη άδεια για την οργάνωση αγώνων ή αγωνισμάτων ταχύτητας, ακριβείας, ή δεξιοτεχνίας με αυτοκίνητα.
Επί του άρθρου 170: Τροποποιήσεις του ν. 3867/2010 και του ν.δ. 400/1970
Με την προτεινόμενη διάταξη της παρ. 1 εισάγεται ρύθμιση με στόχο την προσαρμογή της ασφαλιστικής νομοθεσίας στις τρέχουσες και διαρκώς μεταβαλλόμενες εξελίξεις της ασφαλιστικής αγοράς σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η θεσπιζόμενη ρύθμιση λαμβάνει υπόψη τις διεργασίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων, στην οποία συμμετέχει η Τράπεζα της Ελλάδος ως εποπτική αρχή της ιδιωτικής ασφάλισης και σκοπεί στη διευκόλυνση τόσο της εποπτικής αρχής όσο και των εποπτευόμενων ενόψει της Φερεγγυότητας ΙΙ.
Ειδικότερα προστίθεται νέο εδάφιο στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν. 3867/2010, με το οποίο καθιερώνεται δυνατότητα της εποπτικής αρχής να υιοθετεί τις κατευθυντήριες γραμμές, συστάσεις και πρότυπα που εκδίδονται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων με γνώμονα τη σύγκλιση των εποπτικών μέσων και μεθόδων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Με την προτεινόμενη τροποποίηση της παρ. 2 αναδιατυπώνεται ακριβέστερα ο ορισμός του εκκαθαριστή, δεδομένου ότι η αναφορά σε «όργανο» είναι πρακτικά άνευ σημασίας»
Οι απάτες αυξάνουν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου σε βάρος όλων των οδηγών, υποστηρίζουν οιΒρετανοί ασφαλιστές, ενώ η Automobile Association κάνει λόγο για αύξηση 89% και έως τις 840 λίρες στα ασφάλιστρα τα τέσσερα τελευταία χρόνια.
Ιδού τα πέντε συνηθέστερα… κόλπα:
1.Εκούσια ατυχήματα: Το απότομο φρενάρισμα, ώστε να χτυπηθεί κανείς από το όχημα που ακολουθεί, είναι από τις κλασικές μεθόδους. Μια νέα είναι η λεγόμενη flash-for-cash: ο πονηρός οδηγός δίνει προτεραιότητα σε άλλον αναβοσβήνοντας τα φώτα, για να πέσει τελικά πάνω του. Αστυνομικές πηγές εξηγούν ότι οι απάτες κοστίζουν 392 εκατ. λίρες τον χρόνο στους ασφαλιστές και μετακυλίεται επιπλέον κόστος 50-100 λιρών σε κάθε οδηγό.
2. Εκούσιες φθορές: Ο οδηγός ρίχνει το φταίξιμο σε άγνωστο δράστη και οι ασφαλιστικές συνήθως δεν μπορούν να αποδείξουν το αντίθετο.
3. Στημένες κλοπές: Μερικοί φτάνουν στο σημείο να βάλουν φωτιά στο αμάξι τους ή να το πετάξουν σε κάποια λίμνη, προκειμένου να εισπράξουν αποζημίωση όταν το όχημα τελικά εντοπιστεί.
4. Αξιώσεις για δήθεν τραυματισμούς: Συνηθέστερη πάθηση στον κλάδο του αυτοκινήτου (78% των αξιώσεων στο ΗΒ, έναντι μόλις 3% στη Γαλλία) είναι το σύνδρομο αυχενικού τραυματισμού. Σύμφωνα με στοιχεία της ΑΒΙ, κάθε χρόνο 570.000 ασφαλισμένοι οδηγοίζητούν αποζημίωση γι’ αυτόν τον λόγο, ανεβάζοντας τα ασφάλιστρα κατά 2 δισ. λίρες συνολικά και κατά 90 λίρες ατομικά.
5. Κρυφές συμφωνίες των ασφαλιστών: Και οι ασφαλιστές όμως έχουν το μερίδιό τους στο φαινόμενο. Πρόσφατη έρευνα της εφημερίδας «The Telegraph» αποκάλυψε ότι κάποιοι κατευθύνουν τους οδηγούς σε συνεργαζόμενα συνεργεία και φροντίζουν να κρατήσουν όσο πιο χαμηλά γίνεται το κόστος επισκευής του αυτοκινήτου. Κατόπιν συνεννόησης με τους μηχανικούς, γίνεται ελλιπές σέρβις ή μπαίνουν ανταλλακτικά μαϊμού, τακτική που προφανώς θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια τωνοδηγών.
Η Groupama Ασφαλιστική και η ΦΙΛΗΣGlass ανακοινώνουν τη συνεργασία τους, η οποία ξεκινάει τον Απρίλιο με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Σκοπός της συνεργασίας είναι οι πελάτες της Groupama Ασφαλιστικής που καλύπτονται για θραύση κρυστάλλων να εξυπηρετούνται από τα συνεργεία της ΦΙΛΗΣGlass με εξαιρετικά απλές διαδικασίες, και πιο συγκεκριμένα χωρίς να εκταμιεύσουν οποιοδήποτε ποσό οι ίδιοι για την αποκατάστασή της ζημιάς.
Η ΦΙΛΗΣGlass διαθέτει ένα πλήρες οργανωμένο πανελλαδικό δίκτυο, με πάνω από 80 σημεία εξυπηρέτησης, καθώς και κινητά συνεργεία επανδρωμένα με έμπειρους και άρτια καταστισμένους τεχνίτες, δίνοντας την δυνατότητα για αμεσότητα, ταχύτητα και ποιότητα στην εξυπηρέτηση. Χάρις των υψηλών προδιαγραφών λειτουργιών της, την αξιοπιστία & φερεγγυότητά της, του ανταγωνιστικού τιμοκαταλόγου της και την προσήλωσή της στην επισκευή παρμπρίζ, εναρμονίζεται πλήρως με τις ποιοτικές απαιτήσεις της Groupama Ασφαλιστικής.
Η συνεργασία των δύο εταιριών σημαίνει για τους ασφαλισμένους ποιότητα και ασφάλεια, καθώς τους προσφέρονται γνήσια κρύσταλλα (ΟΕΜ) & υλικά ανώτερης ποιότητας, που επισφραγίζονται από παροχή γραπτής Πιστοποίησης Γνησιότητας & Εγγύησης Εργασιών εφ’ όρου ζωής.
Τώρα με τα νέα προγράμματα ασφάλισης κατοικίας Ασφαλώς Κατοικείν από την Ευρωπαϊκή Ένωσις-Ασφάλειαι Μινέττα δεν έχετε καμία δικαιολογία για να μην εξασφαλίσετε την περιουσία σας, με € 8,9 το μήνα έχετε πλήρη κάλυψη για το κτίριο και το περιεχόμενο και χωρίς καμία απαλλαγή.
Η παραπάνω τιμή αφορά κύρια κατοικία (διαμέρισμα) κατασκευής 2010, 80 τετραγωνικών μέτρων και για τους παρακάτω κινδύνους (σύμφωνα με τους γενικούς και ειδικούς όρους που μπορείτε να βρείτε αναλυτικά στο minetta.gr)
Η ΟΡΙΖΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ λαμβάνοντας υπόψη την γενικότερη οικονομική κατάσταση και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς προχώρησε σε μεσοσταθμική μείωση 5% των ασφαλίστρων του βασικού της πακέτου κλάδου αυτ/των, ενώ παραμένουν ανταγωνιστικά τα ασφάλιστρα των προαιρετικών καλύψεων αυτ/του.
Ομοίως η ΟΡΙΖΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ προχώρησε σε μεσοσταθμική μείωση 7% των ασφαλίστρων της αστικής ευθύνης σκαφών αναψυχής, ενώ παράλληλα προσφέρει την κάλυψη και σε επαγγελματικά, μη περιηγητικά σκάφη, με ένα άκρως ανταγωνιστικό τιμολόγιο.
Τα νέα μειωμένα τιμολόγια ισχύουν από 01.05.2014 .
Εν τω μεταξύ, από τον Ιανουάριο, η Εταιρία διευρύνοντας την συνεργασία της με αντασφαλιστικούς οίκους, αύξησε σημαντικά το όριο αναλήψεως του κλ. πυρός για εμπορικούς και βιομηχανικούς κινδύνους, προσδοκώντας αύξηση της παραγωγής της, με στοχευμένες κινήσεις.
Σύμφωνα με δήλωση του εμπορικού Διευθυντού της Εταιρίας κ. Χρήστου Κατσάκου <<πρόθεση της Εταιρίας, είναι ο σχεδιασμός και η διάθεση ολοκληρωμένων retail ασφαλιστικών προγραμμάτων, με ανταγωνιστικά ασφάλιστρα για όλους τους κλάδους ασφαλίσεων, η πλήρης εκμετάλλευση ηλεκτρονικών και μηχανογραφικών εφαρμογών, οι οποίες διευκολύνουν την συνεργασία με διαμεσολαβούντες και η ευελιξία στην ανάληψη ή στην συμμετοχή σε ασφαλίσεις εμπορικών και βιομηχανικών κινδύνων >>.
Μεγάλη συμφωνία της εταιρείας Quindell και της εταιρείας τηλεματικής Ingenie (θυγατρική της) με τη βρετανική RAC (αντίστοιχη της δικής μας ΕΛΠΑ) φέρνει μείωση στα ασφάλιστρα για τα μέλη της τελευταίας, εφόσον δεχτούν να τοποθετήσουν «μαύρα κουτιά» στα οχήματά τους.
Και η εν λόγω αγορά θα μπορούσε να διπλασιαστεί ως το 2015, καθώς ακόμη 4 εκατ. οχήματα θα μπορούσαν να εξοπλιστούν με μαύρα κουτιά. Για αρχή όμως, η RAC θα προσφέρει τέτοιες μονάδες στα 2,5 εκατ. μέλη της.
Ως τώρα τέτοιες συσκευές δίνονταν μόνο σε νέους οδηγούς έως 25 ετών, με αντάλλαγμα χαμηλότεραασφάλιστρα – από 3.110 λίρες, π.χ., αυτά μπορούσαν να πέσουν κοντά στις 1.700.
Τα μαύρα κουτιά αυτοκινήτου, που εγκαθίστανται στο σύστημά του ή «κατεβαίνουν» μέσω μιας νέας εφαρμογής (app), καταγράφουν στοιχεία για την τοποθεσία, την ταχύτητα και την επιτάχυνση του οχήματοςπροκειμένου να διαμορφώσουν το προσωπικό σκορ κάθε οδηγού.
Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τη RAC να εντοπίσει οχήματα που έπαθαν βλάβη ή να κάνει εξ αποστάσεως διάγνωση προβλημάτων. Επίσης, η συμφωνία της RAC με την Quindell γέννησε την Connected Car Solutions, μια νέα εταιρεία, με αρχική επένδυση 30 εκατ. λιρών.
Η Ingenie εκτιμά ότι η νέα συμφωνία θα οδηγήσει στην αύξηση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων με… τηλεματικούς όρους, γεγονός που θα διπλασιάσει και τον αριθμό των εγκαταστημένων μονάδων, ενώ η RACθεωρεί ότι η συμφωνία έχει σημαντικά οφέλη και για τα μέλη της.
Τα μαύρα κουτιά και η σχετική εφαρμογή θα διατίθενται από τον Ιούλιο, ενώ η τεχνολογία μελλοντικά θα προωθηθεί στην υπόλοιπη Ευρώπη και στον Καναδά.
H Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ανακοίνωσε ότι κατόπιν εκτεταμένης έρευνας και κατ’ εφαρμογή της νοµοθεσίας για την «προστασία των καταναλωτών» (ν. 2251/94) επέβαλε πρόστιμα συνολικού ύψους 850.000,00 ευρώ σε πέντε ασφαλιστικές εταιρείες.
Συγκεκριμένα η Διεύθυνση Προστασίας της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή διεξήγαγε έρευνα ύστερα και από καταγγελίες πολλών καταναλωτών, οι οποίοι κλήθηκαν να καταβάλλουν ιδιαιτέρως αυξημένα ασφάλιστρα. Από την έρευνα αυτή προέκυψε ότι οι εν λόγω εταιρείες προέβησαν σε αυθαίρετες αυξήσεις των ασφαλίστρων τους που σε ορισμένες περιπτώσεις έφτανε το ποσοστό του 32,71% σε συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης, δίχως όμως να εξαρτούν τις αυξήσεις αυτές από ειδικά, καθορισμένα στη σύμβαση και εύλογα για τον καταναλωτή κριτήρια, όπως απαιτείται από την ισχύουσα νομοθεσία.
Σύμφωνα με τις επιταγές της διαφάνειας, οι συμβατικοί όροι που επιφυλάσσουν στην ασφαλιστική εταιρεία το δικαίωμα να προβαίνει μονομερώς σε αύξηση του ασφαλίστρου πρέπει να διατυπώνονται κατά τρόπο ορθό, ορισμένο και σαφή ώστε να επιτρέπουν στον καταναλωτή να ελέγχει κάτω από ποιες προϋποθέσεις και σε ποια έκταση θα ακολουθήσει η αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου.
Ωστόσο, οι όροι που χρησιμοποιούν οι παραπάνω εταιρείες για τη μονομερή αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου είναι αόριστοι και δεν εμπεριέχουν κριτήρια εύλογα για τον καταναλωτή με βάση τα οποία να οριοθετείται και να καθίσταται ελέγξιμη από αυτόν η μελλοντική αύξηση του ασφαλίστρου.
Οι εταιρείες αποφεύγουν οποιαδήποτε δέσμευση στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων ή δεικτών ως προς το ύψος της αναπροσαρμογής. Το αποτέλεσμα είναι να αιφνιδιάζονται οι καταναλωτές, ερχόμενοι αντιμέτωποι στη διάρκεια της σύμβασης με υπέρμετρες αυξήσεις, που με βάση τις εύλογες προσδοκίες τους δεν δικαιολογούνται.
Στον υπολογισμό του ύψους των προστίμων ελήφθησαν υπόψη οι ενέργειες που ανέλαβαν ορισμένες από τις ελεγχόμενες εταιρείες προς την κατεύθυνση αποσαφήνισης των ανωτέρω όρων.
Επιπλέον, σε μία εταιρεία επιβλήθηκε πρόστιμο λόγω άρνησης καταβολής του Φ.Π.Α επί των εξόδων νοσηλείας των καταναλωτών, στων οποίων τα συμβόλαια δεν εξαιρούνταν ρητά η μη καταβολή ΦΠΑ.
Με την άρνηση καταβολής του Φ.Π.Α. επί των εξόδων νοσηλείας των καταναλωτών, όταν αυτή η εξαίρεση δεν αποτελεί όρο του συμβολαίου, η εταιρεία διέψευσε τη δικαιολογημένη εμπιστοσύνη των ληπτών της ασφάλισης, ότι θα έχουν πλήρη κάλυψη για τις περιπτώσεις που προβλέπονται σε αυτό. Για τον ίδιο λόγο έχει υποβληθεί κατά το παρελθόν πρόστιμο στην εταιρεία ύψους 8.000 €, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Οι εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο είναι οι εξής:
ΑΛΛΙΑΝΖ ΕΛΛΑΣ Α.Α.Ε. Αυθαίρετες αυξήσεις ασφαλίστρων σε συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης. (άρθρο 2, παρ.6 και 7, εδ. ε και ια του Ν. 2251/94 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) 200.000€ Άρνηση καταβολής του Φ.Π.Α επί των εξόδων νοσηλείας των καταναλωτών. (άρθρο 8 του Ν. 2251/94 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) 100.000€ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Η ΕΘΝΙΚΗ Αυθαίρετες αυξήσεις ασφαλίστρων σε συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης. (άρθρο 2, παρ.6 και 7, εδ. ε και ια του Ν. 2251/94 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) 200.000€ INTERAMERICAN ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΖΩΗΣ ΑΕ Αυθαίρετες αυξήσεις ασφαλίστρων σε συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης. (άρθρο 2, παρ.6 και 7, εδ. ε και ια του Ν. 2251/94 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) 200.000 € METLIFE ALICO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ ΖΩΗΣ Αυθαίρετες αυξήσεις ασφαλίστρων συμβάσεις νοσοκομειακής περίθαλψης (άρθρο 2, παρ.6 και 7, εδ. ε και ια του Ν. 2251/94 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) 100.000 € ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΙΣΤΗ ΑΕΓΑ Αυθαίρετες αυξήσεις ασφαλίστρων σε συμβόλαια νοσοκομειακής περίθαλψης. (άρθρο 2, παρ.6 και 7, εδ. ε και ια του Ν. 2251/94 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει) 50.000 €
Πρωτοβουλίες που θα ελαφρύνουν οικονομικά τους ιδιοκτήτες ΙΧ και αναμένεται να ενταχθούν σε νομοσχέδια που θα κατατεθούν μετά το Πάσχα στη Βουλή εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.
Η κυβέρνηση σκέφτεται να αλλάξει τον τρόπο καταβολής των τελών κυκλοφορίας για ΙΧ αλλά και να μειώσει τα τεκμήρια διαβίωσης, προκειμένου να διευκολύνει τους εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων που καταθέτουν τις πινακίδες τους και ήδη έχουν κατατεθεί προτάσεις από την αρμόδια επιτροπή.
Σύμφωνα με πληροφορίες η μείωση στα τεκμήρια διαβίωσης θα φτάσει στο 30% ενώ όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας η πληρωμή τους θα είναι αναλογική, δηλαδή ο ιδιοκτήτης θα καταβάλλει με την άρση ακινησίας τα τέλη που αναλογούν στους μήνες που απομένουν μέχρι να συμπληρωθεί το έτος. (Πηγή: Insuranceworld.gr)
Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Υγείας, τη Δευτέρα 7 Απριλίου, ο Όμιλος ΥΓΕΙΑ προσφέρει το πρόγραμμα εξωτερικών ιατρειών «1 χρόνο υγεία» στη συμβολική τιμή των 10€ το χρόνο για ενήλικες και για παιδιά.
Το πρόγραμμα μπορούν να παραλάβουν όλοι όσοι επισκεφτούν τις ιστοσελίδες των νοσοκομείων ΥΓΕΙΑ και ΜΗΤΕΡΑ του Ομίλου ΥΓΕΙΑ: www.hygeia.gr και www.mitera.gr από την Παρασκευή 4 Απριλίου έως το Σάββατο 12 Απριλίου 2014. Οι ενδιαφερόμενοι θα δηλώσουν τα στοιχεία τους μέσω της ειδικής φόρμας συμμετοχής στα sites και θα ενημερωθούν για τον τρόπο παραλαβής του προγράμματος.
Το πρόγραμμα «1 χρόνο υγεία» για ενήλικες παρέχει δωρεάν απεριόριστες προγραμματισμένες ιατρικές επισκέψεις σε 30 ειδικότητες στα Νοσοκομεία και τα Διαγνωστικά Κέντρα του Ομίλου ΥΓΕΙΑ, δωρεάν απεριόριστες επισκέψεις για επείγοντα και έκτακτα περιστατικά στις εφημερεύουσες ειδικότητες των Εξωτερικών Ιατρείων των Νοσοκομείων, έκπτωση έως και 70% σε διαγνωστικές μη επεμβατικές εξετάσεις και χρήση τηλεφωνικού κέντρου για πληροφορίες και ραντεβού όλο το 24ωρο.
Για τα παιδιά, το πρόγραμμα προσφέρει δωρεάν απεριόριστες επισκέψεις για επείγοντα και έκτακτα περιστατικά σε παιδίατρο και παιδοχειρουργό στα Εξωτερικά Ιατρεία του Παίδων ΜΗΤΕΡΑ, έκπτωση 20% για προγραμματισμένα ραντεβού σε όλες τις υπο- ειδικότητες της παιδιατρικής και έκπτωση έως και 70% για διαγνωστικές μη επεμβατικές εξετάσεις.
Σχολιάζοντας την πρωτοβουλία, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ομίλου ΥΓΕΙΑ, κα Αρετή Σουβατζόγλου δήλωσε « Η Παγκόσμια Ημέρα της Υγείας είναι ημέρα γιορτής για όλους τους ανθρώπους. Ειδικά στις δύσκολες εποχές που βιώνουμε, οφείλουμε να θωρακίζουμε το πολύτιμο αγαθό της Υγείας μας με κάθε τρόπο. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να μεταδίδουμε το μήνυμα της πρόληψης ως στάση ζωής για όλους μας. Στον Όμιλο ΥΓΕΙΑ άλλωστε υπηρετούμε με σεβασμό και υπευθυνότητα το υπέρτατο αγαθό της Υγείας, καθώς η Υγεία μας είναι πάνω απ’ όλα».