Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.
Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH
Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας
Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της
Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη
Συμφωνία ΤτΕ, ΕΑΕΕ και Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή για τους δείκτες στους οποίους θα βασιστεί ο μαθηματικός τύπος Ένα βήμα πιο κοντά βρίσκονται Τράπεζα της Ελλάδος και υπουργείο Ανάπτυξης για τον προσδιορισμό του μαθηματικού τύπου βάσει του οποίου θα υπολογίζεται το πλαφόν για τις αυξήσεις ασφαλίστρων στα προγράμματα Υγείας που διαθέτουν στην αγορά οι ασφαλιστικές εταιρείες.
Πηγές του iw αναφέρουν ότι, μετά από διαπραγματεύσεις με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, Εποπτική Αρχή και Γενική γραμματεία Καταναλωτή κατέληξαν σε συμφωνία για τους δείκτες τους οποίους θα λάβουν υπόψη τους ώστε να διαμορφώσουν το μαθηματικό τύπο.
Ειδικότερα, πρόκειται για τρεις παραμέτρους στις οποίες θα στηριχθεί η Τράπεζα της Ελλάδος προκειμένου να δημιουργήσει τον επίμαχο αλγόριθμο, που σύμφωνα με πληροφορίες είναι:
Η πιθανότητα νοσηλείας του ασφαλισμένου ανάλογα με την ηλικία του.
Το κόστος νοσηλείας του ασφαλισμένου ανάλογα με την ηλικία του.
Η ετήσια μεταβολή του μέσου κόστους νοσηλείας βάσει του ιατρικού πληθωρισμού.
Πλέον, μένει στην Τράπεζα της Ελλάδος να διαμορφώσει το μαθηματικό τύπο για το πλαφόν στις ανατιμήσεις, τον οποίο πιθανολογείται ότι θα θεσμοθετήσει, είτε με πράξη διοικητή, είτε με τροπολογία που θα προωθήσει το υπ. Οικονομικών προς ψήφιση στη Βουλή, ώστε να καταστεί υποχρεωτική η εφαρμογή του.
Η θεσμοθέτηση του μαθηματικού τύπου δείχνει να είναι επιβεβλημένη περισσότερο από κάθε άλλη φορά, μετά και τα πρόστιμα που επέβαλλε η γενική γραμματεία Καταναλωτή σε ασφαλιστικές εταιρείες για αδικαιολόγητες ανατιμήσεις ασφαλίστρων. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι, σύμφωνα με πηγές του iw, παράγοντες της ασφαλιστικής αγοράς απέφυγαν να τοποθετηθούν στο υπουργείο Ανάπτυξης για το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα καταγράφονται αυξήσεις στα ασφάλιστρα του κλάδου Υγείας ενώ ο ιατρικός πληθωρισμός κινήθηκε πτωτικά.
Στόχος της ΑΧΑ, η περαιτέρω ανάπτυξή της στον ψηφιακό τομέα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην κινητή τηλεφωνία παγκοσμίως.
Η ΑΧΑ και η Facebook προχώρησαν σε στρατηγική συνεργασία με στόχο την επιτάχυνση της συνεργασίας τους σε θέματα εμπορικής προβολής του ασφαλιστικού ηγέτη.
▪ Μέσα από αυτή τη συνεργασία, εξειδικευμένο προσωπικό της Facebook θα συνεργαστεί με την ΑΧΑ, κυρίως στην ανάπτυξη στρατηγικής καινοτομίας και ψηφιακών αναλύσεων για την ενδυνάμωση της προώθησης του ασφαλιστικού Ομίλου στο Facebook και ιδιαίτερα μέσω κινητών συσκευών.
▪ Η Facebook θα αναλύει μέσα από την πλατφόρμα της την επίδραση των διαφημιστικών κινήσεων της ΑΧΑ και στελέχη της θα εκπαιδεύσουν τους ανθρώπους της ΑΧΑ.
Η Veronique Weill, Διευθύντρια Λειτουργιών του Ομίλου ΑΧΑ, ανέφερε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που αποτελούμε τον πρώτο διεθνή ασφαλιστικό οργανισμό που συνεργάζεται με τη Facebook. Ο ψηφιακός κόσμος επηρεάζει ιδιαίτερα τη δουλειά μας και είμαστε πεπεισμένοι πως πρόκειται για μια τεράστια ευκαιρία, ώστε να κινηθούμε σε αυτόν όσο το δυνατόν καλύτερα, στο πλαίσιο της αποστολής μας να προστατεύουμε τους ανθρώπους, τις περιουσίες και τα σχέδιά τους μακροπρόθεσμα. Το εργαστήριο της ΑΧΑ στο Σαν Φρανσίσκο, στόχος του οποίου είναι η βελτίωση της εμπειρίας τους πελάτη και η καινοτομία, καθώς και η συνεργασία με τη Facebook αποτελούν σημαντικά βήματα στην υλοποίηση της στρατηγικής μας να αποτελέσουμε ασφαλιστικό ηγέτη και στα ψηφιακά μέσα».
Για τη Facebook, η κίνηση αυτή επιβεβαιώνει τη θέλησή της να προχωρήσει σε μεγάλες συνεργασίες με διεθνείς ομίλους. Μόνο στη Γαλλία, η Facebook μετρά 27 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ανά μήνα και 19 εκατομμύρια χρήστες ανά ημέρα εκ των οποίων τα 12 εκατομμύρια έρχονται σε επαφή μέσω κινητών συσκευών.
Ο Laurent Solly, CEO της Facebook στη Γαλλία δήλωσε: «Είμαστε χαρούμενοι για αυτή τη μεγάλη συνεργασία με τον κορυφαίο ασφαλιστικό Όμιλο παγκοσμίως. Είναι σημαντική για εμάς και θα μας βοηθήσει να ενισχύσουμε το έργο της ΑΧΑ στην ήδη πολύ επιτυχημένη παρουσία της στον ψηφιακό κόσμο».
Σε ισχύ τίθεται από αύριο Τετάρτη 23/4/2014 το σύστημα τηλεφωνικών ραντεβού σε 73 μονάδες υγείας του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας σε όλη τη χώρα.
Οι ασφαλισμένοι μπορούν να καλούν για προγραμματισμένα ραντεβού στα πενταψήφια τηλεφωνικά νούμερα 14554, 14784, 14884 και 14900, από τις 07.00 το πρωί έως τις 19.00 το βράδυ.
Οι σχεδιαζόμενες εδώ και δύο χρόνια αλλαγές στο συνταξιοδοτικό σύστημα των ασφαλιστικών ταμείων από την κυβέρνηση και τους δανειστές φέρεται να παίρνουν «σάρκα και οστά» μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Όπως έγκυρα γράφτηκε στο asfalisinet.gr, πάνω από ένα χρόνο, με τις αλλαγές αυτές έρχεται το τέλος των επικουρικών ασφαλιστικών ταμείων στην Ελλάδα και όσα ταμεία λειτουργούσαν μέχρι τώρα, με τις αλλαγές αυτές, θα ενσωματωθούν στα κύρια ταμεία ασφάλισης.
Αυτό σημαίνει αυτόματα ενσωμάτωση όλων των συνταξιοδοτικών παροχών από τα ταμεία αυτά στην κύρια ασφάλιση (ενισχύοντας έτσι και τα οικονομικά-αποθεματικά του ΙΚΑ ) και όσοι έχουν εισφορές σε αυτά τα ταμεία θα λάβουν ανταποδοτικά τμήμα αυτών των παροχών στην κύρια ασφάλιση.
Με τις νέες σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις και την οργανωτική και λειτουργική κατάργηση όλων των επικουρικών ασφαλιστικών ταμείων θα σταματήσουν και οι εισφορές τόσο από τους εργοδότες όσο και από τους εργαζόμενους . Αυτό σημαίνει και νέα μείωση του εργοδοτικού κόστους για την ασφάλιση των εργαζόμενων.
Σε αντιστάθμισμα των επικουρικών ασφαλιστικών ταμείων, με τις σχεδιαζόμενες νέες ρυθμίσεις, θα γίνει αναμόρφωση των νομοθετικών ρυθμίσεων για τα επαγγελματικά ταμεία και τις επαγγελματικές συντάξεις με συμμετοχή και της ιδιωτικής ασφάλισης.
Έτσι όσοι θα θέλουν ενίσχυση των συνταξιοδοτικών προσδοκιών τους , πέρα της κοινωνικής ασφάλισης, θα πρέπει είτε να συμμετέχουν σε κλαδικά επαγγελματικά ταμεία είτε σε επαγγελματικά ταμεία που θα δημιουργήσουν και οι ασφαλιστικές εταιρίες.
Ως κίνητρο για την συμμετοχή στα επαγγελματικά ταμεία θα λειτουργήσουν οι μειωμένες εισφορές που θα έχουν οι εργαζόμενοι και οι εργοδότες στην κοινωνική ασφάλιση , ένω θα δοθούν ενδιάμεσα φορολογικά κίνητρα προς αυτή την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος ενεργό ρόλο στην αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος παίζουν οι Γερμανοί. Και γι αυτό το λόγο, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, παρουσιάστηκε σε κλειστή ενημέρωση που είχαν η διοίκηση και στελέχη του ΙΚΑ από τον πρόεδρο του Οργανισμού Γερμανικής Ασφάλισης Συντάξεων, δρ Αξελ Ράιμαν, το διήμερο της Μεγάλης Τρίτης και της Μεγάλης Τετάρτης σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, η λειτουργία του γερμανικού μοντέλου κρατικών συντάξεων.
Σύμφωνα δε με το σχετικό δημοσίευμα προετοιμάζονται αναλυτικά οι οκτώ παρακάτω παρεμβάσεις
Ατομικοί λογαριασμοί στην κύρια ασφάλιση: Κάθε εργαζόμενος θα παίρνει σύνταξη με βάση τις εισφορές που έχει πληρώσει
Ρήτρα αύξησης εισφορών ή μείωσης συντάξεων και για τα ελλείμματα των Ταμείων κύριας σύνταξης: Αυτόματες αναπροσαρμογές των συντάξεων και εισφορών σε περίπτωση που ξεφεύγουν οι συνταξιοδοτικές δαπάνες.
Ενοποιήσεις Ταμείων για κύρια σύνταξη σε 3 φορείς από το 2015: Το ΙΚΑ θα περιλαμβάνει όλους τους μισθωτούς ιδιωτικού / δημοσίου τομέα, ο ΟΑΕΕ όλους τους αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες και ο ΟΓΑ τους αγρότες.
Ενσωμάτωση επικουρικών Ταμείων στο ΙΚΑ από το 2015: Συγχώνευση κύριας και επικουρικής σύνταξης
Αλλαγές στα χαμηλά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από το 2015: Φραγμός στις πρόωρες συντάξεις πριν τα 62
Μείωση στα ποσοστά αναπλήρωσης κύριων και επικουρικών συντάξεων: Η ενοποίηση των συντάξεων θα γίνει με μείωση και των σημερινών ποσοστών αναπλήρωσης ώστε το συνολικό ποσό να μην υπερβαίνει το 65%.
Είσοδος επαγγελματικών ταμείων ασφάλισης: Τα Ταμεία που θα αποφασίσουν να δημιουργήσουν επιμέρους κλάδοι με συμφωνία εργαζομένων εργοδοτών για συμπληρωματικές παροχές.
Ένα Ταμείο για σύνταξη ως τις αρχές του 2017: Ο Εθνικός Φορέας θα είναι ουσιαστικά το ΙΚΑ μέσω στο οποίο θα λειτουργούν ως τομείς όλα τα επιμέρους ταμεία.
Είναι σημαντικό πριν από κάθε μικρό ή μεγάλο ταξίδι να αφιερώνουμε λίγο χρόνο για τον έλεγχο του αυτοκινήτου μας, ώστε να περιορίσουμε όσο γίνεται τις πιθανότητες εμφάνισης απρόοπτων περιστατικών.
Οι βασικές ενέργειες ελέγχου που οφείλει να κάνει ο καθένας από εμάς είναι:
Έλεγχος της στάθμης λαδιού: η σωστή στάθμη λαδιού πρέπει να βρίσκεται στο max και σε καμία περίπτωση στο min. Αν υπολείπεται σε ποσότητα πρέπει να συμπληρώσουμε λάδι σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
Έλεγχος δοχείων υγρών: ελέγχουμε τα δοχεία υγρών φρένων, υγρών ψυγείου, και υγρού υαλοκαθαριστήρων να βρίσκονται στη σωστή στάθμη (max).
Έλεγχος μάκτρων υαλοκαθαριστήρων: Πάντα υπάρχει πιθανότητα να βρεθούμε αντιμέτωποι με άσχημα καιρικά φαινόμενα τα οποία δυσχεραίνουν την οδήγηση. Για αυτό το λόγο και λαμβάνοντας υπόψη τις υψηλές ταχύτητες στις οποίες ταξιδεύουμε, είναι σημαντικό τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων να είναι σε καλή κατάσταση και να καθαρίζουν χωρίς πρόβλημα το παρμπρίζ.
'Ελεγχος ελαστικών: Ελέγχουμε τα ελαστικά του αυτοκινήτου για τυχόν φθορές, χτυπήματα ή σκισίματα, καθώς και το βάθος του πέλματος. Αν παρατηρήσουμε υπερβολική φθορά, καλό είναι να μην ταξιδέψουμε με αυτά, αλλά να προχωρήσουμε σε αντικατάσταση. Μη ξεχνάμε τις ταχύτητες με τις οποίες θα κινηθούμε, τα χιλιόμετρα που πρέπει να διανύσουμε καθώς και τη μειωμένη απόδοση που έχουν τα φθαρμένα ελαστικά σε συνάρτηση με τον αυξημένο κίνδυνο ενός κλαταρίσματος. Επιπλέον, είναι σημαντικό να ελέγχουμε τα ελαστικά ώστε να έχουν τις σωστές πιέσεις που ορίζει ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου. Στα περισσότερα αυτοκίνητα, το ταμπελάκι με τις οδηγίες του κατασκευαστή βρίσκεται είτε στην πόρτα του οδηγού, ή στην τάπα του ρεζερβουάρ ή στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι αρκετά φορτωμένο, καλό είναι να προσθέτουμε 1-2 ατμόσφαιρες επιπλέον αέρα από τις συνηθισμένες πιέσεις. Επίσης σημαντικό είναι να ελέγχουμε και τη ρεζέρβα.
Έλεγχος φώτων: Ελέγχουμε πως όλα τα φώτα λειτουργούν σωστά και όπως πρέπει.
Σε περίπτωση που επιθυμούμε έναν πιο διεξοδικό και ασφαλή έλεγχο, χωρίς να μας κοστίσει ακριβά, μπορούμε να απευθυνθούμε σε ένα ΙΚΤΕΟ και να ζητήσουμε έναν Εκούσιο Τεχνικό Έλεγχο. Τα περισσότερα ΙΚΤΕΟ προσφέρουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους με κόστος μόλις 5 ευρώ. Ο Εκούσιος Τεχνικός Έλεγχος περιλαμβάνει:
Οπτικό έλεγχο αυτοκινήτου
Έλεγχο καυσαερίων (και έκδοση ΚΕΚ αν χρειάζεται και ζητηθεί)
Έλεγχο σύγκλισης/απόκλισης
Έλεγχο αμορτισέρ
Έλεγχο φρένων
Έλεγχο φώτων
Οπτικό έλεγχο στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου με τη βοήθεια λάκκου κατόπτευσης και τζογόμετρου
Στη συνέχεια, ελέγχουμε αν έχουμε στο αυτοκίνητο τον απαραίτητο εξοπλισμό σε περίπτωση ανάγκης, όπως φαρμακείο, καλώδια ρεύματος, προειδοποιητικό τρίγωνο, πυροσβεστήρα και αλυσίδες (αν πρόκειται να ταξιδέψουμε με πιθανότητα χιονόπτωσης).
Καλό είναι να αφαιρέσουμε από το πορτπαγκάζ ή το εσωτερικό του αυτοκινήτου όσα αντικείμενα δεν μας χρειάζονται και συνηθίζουμε να πηγαινοφέρνουμε βόλτα μέσα στην πόλη. Τοποθετούμε τις αποσκευές στο πορτπαγκάζ με τρόπο που να είναι σωστά στερεωμένες χωρίς κίνδυνο μετατόπισης φορτίου.
Επίσης, ελέγχουμε αν έχουμε μαζί μας όλα τα απαραίτητα έγγραφα που ίσως μας ζητηθούν σε κάποιον έλεγχο της Τροχαίας, όπως δίπλωμα οδήγησης, άδεια κυκλοφορίας, Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων, Έλεγχο ΚΤΕΟ, ασφαλιστήριο. Για την ασφάλεια του αυτοκινήτου, μπορούμε να ελέγξουμε online το πότε λήγει.
Τέλος, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι σημαντικό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου να υπάρχει κατάλληλη θερμοκρασία (ούτε πολύ ζέστη, ούτε πολύ κρύο, ιδανικά 22-23 βαθμούς Κελσίου), να είμαστε ξεκούραστοι πριν το ταξίδι, να μην έχουμε φάει προηγουμένως βαριά φαγητά τα οποία ενδέχεται να προκαλέσουν βαρυστομαχιά, να φοράμε άνετα ρούχα και παπούτσια και να αφήσουμε τα άγχη της καθημερινότητας εκτός αυτοκινήτου. Ας απολαύσουμε τη διαδρομή χωρίς έννοια για το τι ώρα θα φτάσουμε, χωρίς επιθετική οδήγηση και εκνευρισμούς, προσφέροντας στον εαυτό μας ένα ήρεμο, ξεκούραστο και ασφαλές ταξίδι.
Φάρμακα «φαρμάκι» για τις τσέπες των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ , ενώ μαχαίρι θα μπεί και στις εξετάσεις με αποτέλεσμα ασφαλισμένοι να αναγκαστούν να πληρώνουν από τις τσέπες του και γι'αυτές. Σύμφωνα με το υπουργείο υγείας που είναι σε διαπραγματεύσεις με τους ιδιωτικούς παρόχους υγείας θα τεθεί πλαφόν ως προς τον αριθμό των εξετάσεων που θα δικαιολογούν ανά πάροχο και στα ασφυκτικά πλαίσια του προϋπολογισμού που έχει ο οργανισμός για το 2014. Αυτός έχει «κλειδώσει» στα 320 εκατ. Ευρώ και στο υπουργείο κάνουν λόγο για περιττές συνταγογραφήσεις εξετάσεων που θα περιοριστούν με το πλαφόν. Στο μεταξύ όπως έχει καταγγείλει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής (ΦΣΑ), οι πολίτες πληρώνουν τα διπλάσια και πλέον χρήματα για την κάλυψη των φαρμακευτικών αναγκών τους. Το κρυφό χαράτσι βρίσκεται στη διαφορά που προκύπτει ανάμεσα στην τιμή αναφοράς – δηλαδή το ποσό που αποζημιώνει το Ταμείο για κάθε σκεύασμα – και τη λιανική τιμή, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι ασφαλισμένοι.
Δύο σημαντικές βελτιώσεις στα προγράμματά της με ετησίως ανανεούμενες νοσοκομειακές καλύψεις με απαλλαγή, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος για τον πελάτη, εισήγαγε η Eurolife ERB Ασφαλιστική.
Συγκεκριμένα:
Η κάλυψη στην Ευρώπη εξισώνεται με αυτή της Ελλάδας, γίνεται δηλαδή 100% (μετά την αφαίρεση του εκπιπτόμενου).
Σε περίπτωση νοσηλείας σε δημόσιο νοσοκομείο, η όποια απαλλαγή μηδενίζεται.
Οι βελτιώσεις ισχύουν από 07.04.2014, για όλα τα συμβόλαια που περιλαμβάνουν τις παρακάτω καλύψεις, ανεξαρτήτως του πότε αυτά ανανεώνονται:
Premium Νοσοκομειακό 1500€ Economy σε Α’ και Β’ θέση
Premium Νοσοκομειακό 1500€ σε Α’ και Β’ θέση
Premium Νοσοκομειακό 750€ σε Β’ θέση
Η Eurolife ERB Ασφαλιστική έχει ως βασική της αποστολή να βρίσκεται διαρκώς δίπλα στους πελάτες και τους συνεργάτες της, “διαβάζοντας” τα μηνύματα των καιρών, μελετώντας και υλοποιώντας τις προτάσεις των συνεργατών της, προκειμένου να επιτυγχάνει την καλύτερη κάλυψη των αναγκών των πελατών της.
Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες και ηλεκτρονικές επικοινωνίες αναδεικνύονται στον εμπορικό κλάδο με τις περισσότερες αναφορές εις βάρος τους. Ακολουθούν οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, που εμπεριέχουν αναφορές τόσο κατά πιστωτικών ιδρυμάτων όσο και κατά ασφαλιστικών εταιρειών, και ο κλάδος των γενικών καταναλωτικών αγαθών. Αυτό επισημαίνει η έκθεση του Συνήγορου του Καταναλωτή για το 2013 που κατατέθηκε στη Βουλή. Ο αριθμός των αναφορών που υποβλήθηκαν εντός του 2013 στην Αρχή παρουσιάζεται σημαντικά αυξημένος κατά 16,1% σε σχέση με το 2012, σημειώνοντας πορεία αντιστρόφως ανάλογη της πτώσης (κατά 6,7%) της ιδιωτικής κατανάλωσης στο αντίστοιχο διάστημα. Η μεγαλύτερη αύξηση αναφορών εντοπίζεται στις υπηρεσίες εκπαίδευσης και υγείας, στις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες. Επιπροσθέτως, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επεξεργάστηκε 247 νέες αναφορές, στο πλαίσιο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή της Ελλάδας, το οποίο εποπτεύει.Οι αναφορές στην Αρχή υποβλήθηκαν κατά 61,3% από γυναίκες και κατά 38,7% από άνδρες, με το 33,7% των αναφορών να προέρχεται από διαμένοντες καταναλωτές εκτός Αττικής. Τέλος, ο τραπεζικός τομέας αναδείχθηκε πρωταγωνιστής το 2013, σε ό,τι αφορά παρεμβάσεις που χρειάστηκε να κάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή για την αποκατάσταση δυσλειτουργιών. Οι δυσλειτουργίες αυτές αφορούσαν συγκεκριμένα: (α) την ανάθεση, παρανόμως, σε εισπρακτικές εταιρείες της ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές, οι οποίες είχαν ήδη τεθεί σε καθεστώς αναγνωρισμένης διαδικασίας ρύθμισης, (β) την αδικαιολόγητη άρνηση πιστωτικών ιδρυμάτων να δέχονται αιτήματα χορήγησης βεβαιώσεων οφειλών σε δανειολήπτες, οι οποίοι επιθυμούσαν να υπαχθούν στις προστατευτικές διατάξεις του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, και (γ) την εξίσου αδικαιολόγητη άρνηση τραπεζών να παραλαμβάνουν υπεύθυνες δηλώσεις των καταθετών-πελατών τους προς προσδιορισμό του λογαριασμού, για τον οποίο επιθυμούσαν να ισχύει το ακατάσχετο του άρθρου 20 του ν. 4161/2013.
Αλλαγές στον τρόπο ασφάλισης, την καταβολή των ασφαλίστρων και αποζημιώσεων
Κατατέθηκε νομοθετική ρύθμιση που σφίγγει τον κλοιό στο αυτοκίνητο. Τροπολογία που συμπεριέλαβε το υπουργείο Οικονομικών σε πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπει αλλαγές στον τρόπο ασφάλισης οχημάτων και την καταβολή ασφαλίστρων καθώς και την πληρωμή αποζημιώσεων..
Μεταξύ των βασικότερων αλλαγών στο ισχύον πλαίσιο συμπεριλαμβάνονται:
- Κατάργηση της ανανέωσης των ασφαλιστηρίων συμβολαίων - Καταβολή ασφαλίστρων και εν συνεχεία έκδοση των συμβολαίων - Κατάργηση του ειδικού αυτοκόλλητου σήματος ασφάλισης στο αυτοκίνητο - Καθιέρωση 16ημερης κάλυψης του οδηγού μετά τη λήξη του συμβολαίου εφόσον αυτό δεν ανανεώνεται - 10ημερη προθεσμία εξόφλησης του ασφαλισμένου μετά την υποβολή προσφοράς αποζημίωσης από την ασφαλιστική Αναλυτικότερα:
Επί του άρθρου 169: Τροποποιήσεις του π.δ. 237/1986
1. Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις των άρθρων 5, 11, 11α, επιχειρείται ο εξορθολογισμός του συστήματος της λύσεως της ασφαλιστικής συμβάσεως της υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτων, ώστε να αρχίζει και να λήγει η σύμβαση αυτή κατά τον αναφερόμενο σε αυτήν χρόνο. Η σύμβαση ανανεώνεται μόνον μετά την καταβολή του αντίστοιχου ασφαλίστρου από τον ασφαλισμένο. Για τον λόγο αυτό οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, αλλά και οι ασφαλισμένοι, θα πρέπει εγκαίρως να προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ήτοι την τυχόν ενημέρωση ότι η ασφαλιστική εταιρεία δεν θα προβεί σε ανανέωση της σύμβασης, τη συμφωνία για τη σύναψη νέας / ανανέωση της παλιάς σύμβασης, την καταβολή από τον πελάτη και είσπραξη από την ασφαλιστική εταιρεία του ασφαλίστρου η οποία θα πρέπει επίσης εγκαίρως να φροντίζει για την αποστολή της βεβαίωσης ασφάλισης προς τον ασφαλισμένο. Το αποδεικτικό έγγραφο για την ύπαρξη σύμβασης υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία αυτοκινήτου εναρμονίζεται με τα ισχύοντα και στους άλλους κλάδους ασφάλισης, και προς τούτο καταργείται η Υπουργική Απόφαση που προέβλεπε το ειδικό αυτοκόλλητο σήμα. Με όλες τις παραπάνω προβλέψεις, αλλά και με την κατάργηση των σημάτων προσωρινής ασφάλισης, εξυπηρετείται η ασφάλεια των συναλλαγών και εξυγιαίνεται η οικεία ασφαλιστική αγορά, ώστε να εκδίδονται μόνον υγιή και ενεργά ασφαλιστικά συμβόλαια αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά εξυπηρετείται ταυτοχρόνως και ο κοινωνικός χαρακτήρας της ιδιωτικής ασφάλισης, με την παροχή κάλυψης προς τον τρίτο ζημιωθέντα για δεκαέξι ημέρες μετά την επομένη της ημερομηνίας κατά την οποία λήγει η ισχύς της σύμβασης.
Περαιτέρω, τονίζεται η ανάγκη ενημερώσεως του Κέντρου Πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο για την έναρξη και τη διάρκεια ισχύος κάθε νέας ασφαλιστικής σύμβασης, αλλά και για κάθε πρόωρη λύση αυτής κατά τα ειδικώς οριζόμενα στο άρθρο 11α όπως τροποποιείται. Τούτο διότι σκοπός του Κέντρου Πληροφοριών κατά την δ’ Οδηγία αυτοκινήτων (2000/26/ΕΚ), είναι να αποτελεί ένα μέσο κατά το δυνατόν ακριβέστερης ενημέρωσης του ζημιωθέντος για την ασφαλιστική κάλυψη του ζημιογόνου οχήματος, σκοπός που εξυπηρετείται στον βέλτιστο βαθμό με τις προτεινόμενες διατάξεις.
2. Στο άρθρο 6 παρ. 6 εδάφιο α’ του π.δ. 237/1986, προβλεπόταν ήδη τρίμηνη προθεσμία στην ασφαλιστική επιχείρηση να απαντήσει επί της αιτήσεως για αποζημίωση του ζημιωθέντος, κατά τους ειδικότερα προβλεπόμενους στο εν λόγω άρθρο όρους. Στο εδάφιο β’ της ίδιας διατάξεως, που ρυθμίζει ακριβώς την περίπτωση παράβασης της ανωτέρω υποχρεώσεως που πηγάζει από το α’ εδάφιο, εκ παραδρομής αναφέρεται «μετά τη λήξη του διμήνου» αντί για «του τριμήνου», από το οποίο άρχεται ο υπολογισμός του τόκου υπερημερίας έως την ημέρα της προσφοράς. Για τον λόγο αυτό με την προτεινόμενη διάταξη γίνεται διόρθωση προς το ορθόν: «μετά τη λήξη του τριμήνου». Επίσης, στο άρθρο 6 εισάγονται ρυθμίσεις για την βελτίωση της διαφάνειας των συναλλαγών κατά την επικοινωνία του δικαιούχου ασφαλίσματος, με την ασφαλιστική επιχείρηση. Ειδικότερα στην παρ. 6 του άρθρου 6 ως προτείνεται, στοιχεία α’ και β’ και ακόμη στην παρ. 7, στοιχεία α’ και β’, ορίζονται ρητώς τόσο η απάντηση, όσο και άλλως η προσφορά, στις οποίες αναλόγως προβαίνει η ασφαλιστική επιχείρηση κατά το εν λόγω άρθρο, εκτός από αιτιολογημένες, που ήδη προβλεπόταν, και ως έγγραφες. Περαιτέρω, προστίθεται όγδοη παράγραφος στο εν λόγω άρθρο, που προβλέπει συγκεκριμένη δεκαήμερη προθεσμία για την εξόφληση μετά την υποβολή της προσφοράς αποζημίωσης στον δικαιούχο αποζημίωσης και ακόμη προστίθεται ένατη παράγραφος στο άρθρο αυτό, με την οποία εξισώνονται όλα τα είδη δηλώσεως ατυχήματος είτε από τον ασφαλισμένο ή λήπτη της ασφάλισης, είτε από τον δικαιούχο ασφαλίσματος, ως προς την έναρξη της εν λόγω τρίμηνης προθεσμίας για την ταχύτερη δυνατόν καταβολή αποζημίωσης στον δικαιούχο αυτής.
Με την τροποποίηση του άρθρου 6α επιχειρείται η βελτίωση του πλαισίου επικοινωνίας μεταξύ του ασφαλιστή και του λήπτη της ασφάλισης ή του ασφαλισμένου, ή ακόμη και του δικαιούχου ασφαλίσματος, καθώς ειδικότερα προβλέπεται έγγραφη επικοινωνία του ασφαλιστή με τα ως άνω πρόσωπα. Η εν λόγω επικοινωνία, κατά την προτεινόμενη διάταξη, μπορεί να γίνεται είτε με επιστολή, είτε με ηλεκτρονική αλληλογραφία, ή τηλεομοιοτυπία, ή με αποστολή μηνύματος σε συσκευή κινητής τηλεφωνίας, σε στοιχεία επικοινωνίας που οι τελευταίοι έχουν δηλώσει εγγράφως, ή με νόμιμα ηχογραφημένη συνομιλία ότι επιθυμούν μέσω αυτών να συναλλάσσονται με τον ασφαλιστή.».
3. Τέλος, με τις τροποποιήσεις στα άρθρα 15 και 38 οι εν λόγω διατάξεις καθίστανται περισσότερο σαφείς και ενισχύεται η ασφάλεια δικαίου. Με την προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 15 καθορίζεται η αρμόδια Αρχή που θα χορηγεί την απαιτούμενη άδεια για την οργάνωση αγώνων ή αγωνισμάτων ταχύτητας, ακριβείας, ή δεξιοτεχνίας με αυτοκίνητα.
Επί του άρθρου 170: Τροποποιήσεις του ν. 3867/2010 και του ν.δ. 400/1970
Με την προτεινόμενη διάταξη της παρ. 1 εισάγεται ρύθμιση με στόχο την προσαρμογή της ασφαλιστικής νομοθεσίας στις τρέχουσες και διαρκώς μεταβαλλόμενες εξελίξεις της ασφαλιστικής αγοράς σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η θεσπιζόμενη ρύθμιση λαμβάνει υπόψη τις διεργασίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων, στην οποία συμμετέχει η Τράπεζα της Ελλάδος ως εποπτική αρχή της ιδιωτικής ασφάλισης και σκοπεί στη διευκόλυνση τόσο της εποπτικής αρχής όσο και των εποπτευόμενων ενόψει της Φερεγγυότητας ΙΙ.
Ειδικότερα προστίθεται νέο εδάφιο στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν. 3867/2010, με το οποίο καθιερώνεται δυνατότητα της εποπτικής αρχής να υιοθετεί τις κατευθυντήριες γραμμές, συστάσεις και πρότυπα που εκδίδονται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων με γνώμονα τη σύγκλιση των εποπτικών μέσων και μεθόδων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Με την προτεινόμενη τροποποίηση της παρ. 2 αναδιατυπώνεται ακριβέστερα ο ορισμός του εκκαθαριστή, δεδομένου ότι η αναφορά σε «όργανο» είναι πρακτικά άνευ σημασίας»
Οι απάτες αυξάνουν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου σε βάρος όλων των οδηγών, υποστηρίζουν οιΒρετανοί ασφαλιστές, ενώ η Automobile Association κάνει λόγο για αύξηση 89% και έως τις 840 λίρες στα ασφάλιστρα τα τέσσερα τελευταία χρόνια.
Ιδού τα πέντε συνηθέστερα… κόλπα:
1.Εκούσια ατυχήματα: Το απότομο φρενάρισμα, ώστε να χτυπηθεί κανείς από το όχημα που ακολουθεί, είναι από τις κλασικές μεθόδους. Μια νέα είναι η λεγόμενη flash-for-cash: ο πονηρός οδηγός δίνει προτεραιότητα σε άλλον αναβοσβήνοντας τα φώτα, για να πέσει τελικά πάνω του. Αστυνομικές πηγές εξηγούν ότι οι απάτες κοστίζουν 392 εκατ. λίρες τον χρόνο στους ασφαλιστές και μετακυλίεται επιπλέον κόστος 50-100 λιρών σε κάθε οδηγό.
2. Εκούσιες φθορές: Ο οδηγός ρίχνει το φταίξιμο σε άγνωστο δράστη και οι ασφαλιστικές συνήθως δεν μπορούν να αποδείξουν το αντίθετο.
3. Στημένες κλοπές: Μερικοί φτάνουν στο σημείο να βάλουν φωτιά στο αμάξι τους ή να το πετάξουν σε κάποια λίμνη, προκειμένου να εισπράξουν αποζημίωση όταν το όχημα τελικά εντοπιστεί.
4. Αξιώσεις για δήθεν τραυματισμούς: Συνηθέστερη πάθηση στον κλάδο του αυτοκινήτου (78% των αξιώσεων στο ΗΒ, έναντι μόλις 3% στη Γαλλία) είναι το σύνδρομο αυχενικού τραυματισμού. Σύμφωνα με στοιχεία της ΑΒΙ, κάθε χρόνο 570.000 ασφαλισμένοι οδηγοίζητούν αποζημίωση γι’ αυτόν τον λόγο, ανεβάζοντας τα ασφάλιστρα κατά 2 δισ. λίρες συνολικά και κατά 90 λίρες ατομικά.
5. Κρυφές συμφωνίες των ασφαλιστών: Και οι ασφαλιστές όμως έχουν το μερίδιό τους στο φαινόμενο. Πρόσφατη έρευνα της εφημερίδας «The Telegraph» αποκάλυψε ότι κάποιοι κατευθύνουν τους οδηγούς σε συνεργαζόμενα συνεργεία και φροντίζουν να κρατήσουν όσο πιο χαμηλά γίνεται το κόστος επισκευής του αυτοκινήτου. Κατόπιν συνεννόησης με τους μηχανικούς, γίνεται ελλιπές σέρβις ή μπαίνουν ανταλλακτικά μαϊμού, τακτική που προφανώς θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια τωνοδηγών.