3 Σεπ 2014
Η ανεργία εκτινάσσει ιδιωτική σύνταξη και υγεία
Θλιβερές προβλέψεις για το μέλλον της εργασίας αλλά και των πολιτών πυροδοτούν τα στοιχεία για την ανεργία ανοίγοντας ταυτόχρονα τον δρόμο στην ιδιωτική ασφάλιση να κινηθεί «διασωστικά» προτείνοντας λύσεις και προϊόντα ανάλογα με το οικονομικό περιβάλλον. Οι τομείς υγείας και σύνταξης θα πρωτοστατήσουν όπως διαφαίνεται από τα στοιχεία που αφορούν την ανεργία.
Όπως συζητήθηκε στο συμβούλιο απασχόλησης, η οικονομική κρίση στη χώρα μας έχει προσθέσει 1.000.000 ανέργους, Στον αριθμό αυτό δεν περιλαμβάνονται μόνο μισθωτοί εργαζόμενοι, αλλά και επαγγελματίες, έμποροι και βιοτέχνες, των οποίων οι επιχειρήσεις έχουν κλείσει οριστικά. Είναι επομένως σαφές ότι το πρόβλημα της ανεργίας έχει αποκτήσει εξαιρετικά επείγοντα χαρακτήρα και πρέπει να αντιμετωπιστεί έγκαιρα και πριν αυτή η κυκλική ανεργία μετατραπεί σε διαρθρωτική και μόνιμη.
Τα στοιχεία αυτά που έχει δώσει στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Γιώργος Καββαθάς αποτελούν ένα «χάρτη» των συνθηκών που μπορεί να σηματοδοτήσει κινήσεις από την πλευρά της ιδιωτικής ασφάλισης. Οι τομείς της υγείας και της σύνταξης οι οποίοι δυστυχώς ακόμα δεν μπορούν να ενταχθούν με επίσημο ρόλο στο ισχύον κρατικό σύστημα θα αποτελέσουν πυλώνα στήριξης των πολιτών αλλά και των εταιρειών. Έστω και εκτός επίσημου ρόλου οι ασφαλιστές οφείλουν κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση ακολουθώντας την παραδοσιακή συνταξή της ιδιωτικής ανάπτυξης.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
2 Σεπ 2014
Allianz: Ασφάλιση διαδικτυακών κινδύνων για καναδικές επιχειρήσεις
2.9.14
ασφάλιση, Ασφαλιστικές καλύψεις, Διαδικτυακές επιθέσεις, Διαδικτυακοί κίνδυνοι, Επιχειρήσεις, Allianz
No comments
Την ανάγκη ασφαλιστικής κάλυψης για διαδικτυακούς κινδύνους εξετάζουν όμιλοι και εταιρείες, οι οποίοι σταθμίζουν τις απώλειες που μπορεί να έχουν στα έσοδα τους από μία διαδικτυακή απειλή και την ωφέλεια που μπορεί να αποκομίσουν από ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα. Έρευνες που έχουν γίνει δείχνουν πως οι εταιρείες ανησυχούν για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στη λειτουργία τους η κυβερνοαπειλή και πως μελετούν τα ασφαλιστικά προγράμματα ή αναζητούν πληροφορίες σχετικά με αυτά. Τις εργασίες που ανοίγονται στον κλάδο διαβλέπει από την πλευρά της η ασφαλιστική αγορά, η οποία σχεδιάζει νέα προγράμματα με στόχο να καλύψει τις ανάγκες που δημιουργούνται.
Στον Καναδά όπου το 56% των εταιρειών δηλώνουν ότι η επιχείρηση τους δεν είναι προστατευμένη από διαδικτυακές επιθέσεις πρόσφατα η Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) λανσαρε το πρόγραμμα Allianz Cyber Protect, το οποίο καλύπτει την εταιρεία σε περίπτωση απώλειας δεδομένων ή απειλής της διαδικτυακής ασφάλειας της μονάδας. Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη της επιχείρησης να ασφαλιστεί και σε περίπτωση που διακοπεί η λειτουργία της και ταυτόχρονα παρέχει στην εταιρεία πρόσβαση σε μια ομάδα συμβούλων δημοσίων σχέσεων και των εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι όταν η επιχείρηση αντιμετωπίσει κάποιο κίνδυνο θα βρεθούν στο πλευρό της με σκοπό να περιορίσουν τη ζημιά.
Σύμφωνα με τη μελέτη Ponemon, το κόστος των διαδικτυακών επιθέσεων στις καναδικές εταιρείες έχει αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο κατά 15% και ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 3,5 εκατ. δολάρια για κάθε επιχείρηση.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
Κατρακυλούν τα ασφάλιστρα στα αυτοκίνητα
2.9.14
Ανταγωνισμός, Ασφάλεια αυτοκινήτου, Ασφαλιστικές Εταιρίες, Ασφάλιστρα, Αυτοκίνητο, μειώσεις ασφαλίστρων
No comments
Τελειωμό δεν έχουν οι μειώσεις στα τιμολόγια του κλάδου Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, με τις εταιρείες να επιμένουν σε ανταγωνιστικότερο πλαίσιο και στόχο το κυνήγι των μεριδίων και του τζίρου, δρώντας σε μια οικονομία παρατεταμένης ύφεσης.
Έτσι, μετά την AIG που κατέβασε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες το δικαίωμα ασφαλίστρου πετυχαίνοντας χαμηλότερο τιμολόγιο, αλλά και σταθερές προμήθειες προς τα δίκτυα πωλήσεων, εν μέσω Αυγούστου η ΑΤΕ Ασφαλιστική ανακοίνωσε, πριν τη συμφωνία πώλησης στην Ergo Ασφαλιστική, νέο τιμολόγιο – χαμηλότερο κατά 12% για τα ΙΧ και τα φορτηγά αυτοκίνητα, με δυνατότητα ασφάλισης για τρίμηνο διάστημα και μόνο για τις βασικές καλύψεις της.
Λίγο πριν το καλοκαίρι η Groupama προχώρησε επίσης σε μειώσεις ασφαλίστρων για οχήματα μέχρι 8 ίππους και ηλικία μέχρι τα 10 έτη, ενώ και η Generali επιμένει σε επιθετική πολιτική τιμολόγησης μειώνοντας τα ασφάλιστρα μέσω παραμετρικού συστήματος με κλιμακούμενες μειώσεις. Επιθετικότερη μέσω του Anytime έγινε και η Interamerican, η οποία μένει σταθερή στην πολιτική της χαμηλής τιμολόγησης.
Πλέον, τα ζητούμενα για την αγορά είναι δύο:
- ποιοι εκ των παικτών της θα σηκώσουν το… γάντι στον ανταγωνισμό απαντώντας με νέες μειώσεις ασφαλίστρων και, βέβαια,
- για πόσο ο κλάδος Ασφάλισης Αυτοκινήτων θα έχει πραγματικά τα περιθώρια να περιορίσει περαιτέρω τα επίπεδα ασφαλίστρων.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
1 Σεπ 2014
Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για ασφάλειες, ιατρικές δαπάνες, επενδύσεις κλπ καταργούν τα τεκμήρια
1.9.14
Ασφάλεια, Ασφαλιστικές Εταιρίες, Ηλεκτρονική διασταύρωση, Τεκμήρια διαβίωσης, Φοροδιαφυγή, Φορολογία
No comments
Η ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων από τις ασφαλιστικές εταιρίες, ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικά κέντρα, κέντρα πλαστικής χειρουργικής, πανεπιστήμια, κολέγια, σχολές, σχολεία, εταιρίες τηλεφωνίας, ηλεκτρισμού και ύδρευσης φέρνει κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης.
Σύμφωνα με την εφημερίδα της ΤΑ ΝΕΑ το υπουργείο Οικονομικών πρόκειται να καταργήσει σχετική υποχρέωση των φορολογούμενων ως προς τα τεκμήρια διαβίωσης αφού όπως επισημαίνει το δημοσίευμα το υπουργείο οικονομικών έχει τον τρόπο να γνωρίζει αυτές τις δαπάνες.
Ήδη μια σειρά από τις πιο πάνω επιχειρήσεις υποβάλουν υποχρεωτικά τις δαπάνες των πελατών τους στην Γενική Γραμματεία Εσόδων που είναι πλέον σε θέση να γνωρίζει αν υπάρχει φοροδιαφυγή ή αδικαιολόγητη αύξηση της περιουσίας των φορολογούμενων.
Σύμφωνα με την εφημερίδα της ΤΑ ΝΕΑ το υπουργείο Οικονομικών πρόκειται να καταργήσει σχετική υποχρέωση των φορολογούμενων ως προς τα τεκμήρια διαβίωσης αφού όπως επισημαίνει το δημοσίευμα το υπουργείο οικονομικών έχει τον τρόπο να γνωρίζει αυτές τις δαπάνες.
Ήδη μια σειρά από τις πιο πάνω επιχειρήσεις υποβάλουν υποχρεωτικά τις δαπάνες των πελατών τους στην Γενική Γραμματεία Εσόδων που είναι πλέον σε θέση να γνωρίζει αν υπάρχει φοροδιαφυγή ή αδικαιολόγητη αύξηση της περιουσίας των φορολογούμενων.
Η σχετική απαλλαγή των φορολογούμενων από τα τεκμήρια αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από το 2015.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
Μόνο ένας στους δέκα Έλληνες ασφαλίζει την κατοικία του
Στην Ελλάδα, σε αντίθεση με πολλές χώρες του εξωτερικού, το ποσοστό ιδιοκατοίκησης ξεπερνά το 80%, ωστόσο -αν και μοιάζει σχήμα οξύμωρο- μόλις 1 στους 10 ιδιοκτήτες κατοικιών έχει ασφαλίσει την περιουσία του για κινδύνους πυρός, διαρροών, φυσικών φαινομένων κλπ.
Αναζητώντας τους λόγους της χαμηλής ασφαλιστικής διείσδυσης σε έναν τομέα, στον οποίο οι Έλληνες είχαν ανέκαθεν μεγάλη ευαισθησία, αναμφίβολα προσανατολιζόμαστε και στη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο μέσος Έλληνας. Ωστόσο φαίνεται πως βασικός λόγος είναι και το κενό ενημέρωσης. Κι αυτό γιατί οι Έλληνες ασφάλιζαν και προ ύφεσης πάλι στα ίδια ποσοστά τις κατοικίες τους, ενώ ταυτόχρονα τα περισσότερα συμβόλαια συνοδεύονταν από τραπεζικό δανεισμό. Μετά από την περίοδο 2000-2010 που ο κλάδος παρουσίασε ανάπτυξη και τα συμβόλαια αυξήθηκαν από το 7-10% των κατοικιών στο 10-15%, η εικόνα των ασφαλίσεων κατοικιών παρέμεινε στάσιμη.
Μεταξύ των απόψεων που έχουν διατυπωθεί για την εξέλιξη του κλάδου είναι και το κατά πόσο πρέπει να υπάρξει η υποχρεωτική ασφάλιση για συγκεκριμένες παραμέτρους, όπως η κάλυψη σε περίπτωση σεισμού. Και εδώ η εικόνα είναι διττή, καθώς υπάρχει η πλευρά που υποστηρίζει ότι σε μία χώρα που οι σεισμοί εμφανίζονται με μεγάλη συχνότητα είναι απαραίτητο να προστατεύεται η περιουσία του ιδιώτη και σίγουρα την προστασία αυτή δεν μπορεί πλέον να του παρέχει το κράτος. Από την άλλη υπάρχουν και αυτοί που πρεσβεύουν ότι η υποχρεωτικότητα πρέπει να ισχύει στις περιπτώσεις που η βλάβη αφορά τρίτους και δεν είναι θεμιτό να εφαρμοστεί στη συγκεκριμένη περίπτωση. Ανεξάρτητα από τις απόψεις αυτές και το ποια θα είναι η θέση που θα λάβει μελλοντικά η πολιτεία, η ασφαλιστική αγορά μεμονωμένα και συλλογικά πρέπει να εστιάσει στην ενημέρωση. Στην εκπαίδευση του καταναλωτή και του ασφαλισμένου μέσω των διαμεσολαβητών της, του διαδικτύου και τηλεοπτικών ή ραδιοφωνικών διαφημίσεων για το τι προσφέρει η ασφάλιση κατοικίας και με τι κόστος. Η πλειοψηφία των καταναλωτών λόγου χάρη αγνοεί πως για να ασφαλίσει κανείς μία οικία 100 τετραγωνικών μέτρων για φωτιά θα χρειαστεί περίπου 5-7 ευρώ το μήνα.
Αυτό το κενό «πληροφορίας» πρέπει να γεφυρώσει η ασφαλιστική αγορά και να προετοιμάσει το έδαφος για την ανάπτυξη εργασιών και την παροχή χρήσιμων προϊόντων στους πολίτες.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
Επιστροφή στο σχολείο μαζί με το Ιατρικό Αθηνών
1.9.14
ΕΟΠΥΥ, Ιατρικό Αθηνών, Παιδιά, Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών, Πακέτο εξετάσεων, Υγεία, Back to school
No comments
Προσφορά πακέτου εξετάσεων προληπτικού ελέγχου- Check up “Back to school” – σε προνομιακή τιμή
Με αφορμή την επικείμενη έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο εξετάσεων προληπτικού ελέγχου για παιδιά - Check up “Back to school”- σε ιδιαίτερα προνομιακή τιμή.
Με αφορμή την επικείμενη έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο εξετάσεων προληπτικού ελέγχου για παιδιά - Check up “Back to school”- σε ιδιαίτερα προνομιακή τιμή.
Το πακέτο εξετάσεων περιλαμβάνει τις παρακάτω εξετάσεις στις αντίστοιχες τιμές:
- Οφθαλμολογική εξέταση, Καρδιολογική εξέταση, Ηλεκτροκαρδιογράφημα & Triplex Καρδιάς με προσκόμιση παραπεμπτικού ΕΟΠΥΥ στην προνομιακή τιμή των 60 ευρώ
- Οφθαλμολογική εξέταση, Καρδιολογική εξέταση, Ηλεκτροκαρδιογράφημα & Triplex Καρδιάς χωρίς παραπεμπτικό ΕΟΠΥΥ στην προνομιακή τιμή των 95 ευρώ
Για ραντεβού, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα παρακάτω τηλέφωνα (Δευτέρα- Παρασκευή, από τις 08.00 έως τις 15.00):
Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών : τηλ. 210 6862397 & 339, 210-6157264
Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών:
«Είμαστε κοντά σας, σε κάθε του βήμα»
Το Παιδιατρικό Κέντρο του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, η πρώτη ιδιωτική παιδιατρική κλινική στην Ελλάδα από το 1982, παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγείας υψηλής ποιότητας για τα παιδιά. Διαθέτει επιστημονικό προσωπικό όλων των παιδιατρικών ειδικοτήτων και υποειδικοτήτων, εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό στη φροντίδα των παιδιών, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό τεχνολογίας αιχμής.
«Είμαστε κοντά σας, σε κάθε του βήμα»
Το Παιδιατρικό Κέντρο του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, η πρώτη ιδιωτική παιδιατρική κλινική στην Ελλάδα από το 1982, παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγείας υψηλής ποιότητας για τα παιδιά. Διαθέτει επιστημονικό προσωπικό όλων των παιδιατρικών ειδικοτήτων και υποειδικοτήτων, εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό στη φροντίδα των παιδιών, υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό τεχνολογίας αιχμής.
Μοναδικό μέλημα των εργαζομένων του Παιδιατρικού Κέντρου Αθηνών είναι η σωστή διάγνωση και η αποτελεσματική θεραπεία στα παιδιά.
29 Αυγ 2014
Νέα χαμηλότερα ασφάλιστρα αυτοκινήτου από την Υδρόγειο Ασφαλιστική
Ανταποκρινόμενη στον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί τους τελευταίους μήνες στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, από 1η Σεπτεμβρίου η Υδρόγειος προχωρά σε σημαντικές μειώσεις ασφαλίστρων στον κλάδο οχημάτων.
Συγκεκριμένα, στα αυτοκίνητα η μείωση θα είναι της τάξης του 3% - 5%, στα φορτηγά 4% - 7%, στα αγροτικά 2% - 4% και στα λεωφορεία/πούλμαν 8% - 12%.
Επίσης στις μοτοσυκλέτες δημιουργεί νέα κατηγορία για κυβισμό από 251cc - 350cc, στην οποία τα ασφάλιστρα μειώνονται από 19% έως 23%.
Παράλληλα επιβραβεύει τους προσεκτικούς οδηγούς με 6% μείωση σε περίπτωση που δεν έχουν προκαλέσει ατύχημα την τελευταία τριετία και δίνει επιπλέον έκπτωση 5% στους παλιούς ασφαλισμένους της που έχουν κλείσει τουλάχιστον μία πενταετία χωρίς να προκαλέσουν ατύχημα.
(Πηγή: Insurance-eea.gr)
(Πηγή: Insurance-eea.gr)
Ασφαλιστική απάτη ύψους 2.2 εκατ. δολαρίων με Bugatti Veyron
Ο ιδιοκτήτης της κατεστραμμένης Bugatti Veyron -η οποία συνετρίβη σε μια λίμνη- αντιμετωπίζει ποινή μέχρι και 20 χρόνια φυλάκισης, αφού διαπιστώθηκε ότι το όλο περιστατικό ήταν μια απόπειρα εξαπάτησης της ασφαλιστικής εταιρίας.
Όταν, το 2009, η φωτογραφία με την κατεστραμμένη -από πτώση σε λίμνη- Bugatti Veyron έκανε τον γύρο του κόσμου μέσω του διαδικτύου, όλοι αισθάνθηκαν θλίψη για την ζημιά που είχε υποστεί ο επιχειρηματίας Άντι Χάουζ.
Ο ιδιοκτήτης της κατεστραμμένης Bugatti Veyron αντιμετωπίζει μέχρι και 20 χρόνια στη φυλακή, αφού διαπιστώθηκε ότι το όλο περιστατικό ήταν μια απόπειρα απάτης .
Όταν, το 2009, η φωτογραφία με την κατεστραμμένη -από πτώση σε λίμνη- Bugatti Veyron έκανε τον γύρο του κόσμου μέσω του διαδικτύου, όλοι αισθάνθηκαν θλίψη για την ζημιά που είχε υποστεί ο επιχειρηματίας Άντι Χάουζ.
Το όλο περιστατικό, μιας και η αποζημίωση που έπρεπε να πάρει ο ιδιοκτήτης του υπέροχου αυτού supercar ήταν μεγάλη, έτυχε ενδελεχούς έρευνας από την πλευρά της ασφαλιστικής εταιρίας με έδρα την Φιλαδέλφεια.
Όπως αποδείχθηκε λοιπόν, ο Άντι Χάουζ έριξε στη λίμνη στο Τέξας την πανάκριβη Bugatti Veyron, προκειμένου να διεκδικήσει από την ασφάλεια το ποσό των 2,2 εκατομμυρίων δολαρίων, ως αποζημίωση για την καταστροφή της.
Ο ιδιοκτήτης της κατεστραμμένης Bugatti Veyron αντιμετωπίζει μέχρι και 20 χρόνια στη φυλακή, αφού διαπιστώθηκε ότι το όλο περιστατικό ήταν μια απόπειρα απάτης .
Ο Χάουζ, ισχυρίσθηκε αρχικά ότι ένας πελεκάνος σε ... χαμηλή πτήση, τον έκανε να χάσει τον έλεγχο του οχήματος. Προκειμένου λοιπόν να μην χτυπήσει το πτηνό, πήρε πορεία προς τη λίμνη. Δυστυχώς όμως γι΄ αυτόν, κάποιος περαστικός κατέγραψε το περιστατικό με το κινητό του τηλέφωνο και, όπως αποδείχθηκε, οι ισχυρισμοί του Χάουζ ήταν ψεύτικοι.
Στην πορεία της έρευνας, διαπιστώθηκε επίσης, ότι αρχικά ο Χάουζ είχε επιχειρήσει να δωροδοκήσει κάποιον να κλέψει και να καταστρέψει το πανάκριβο αυτοκίνητο
Τώρα, αντί για τα 2,2 εκάτ. δολάρια, ο Χάουζ βρίσκεται αντιμέτωπος με μήνυση για απάτη, από την πλευρά της ασφαλιστικής εταιρίας, κινδυνεύοντας με φυλάκιση έως και 20 χρόνων!
(Πηγή: News247.gr)
Το τηλεματικό μέλλον του κλάδου αυτοκινήτου θα έρθει μέσω… smartphone
29.8.14
Ασφάλεια αυτοκινήτου, ασφάλιση, Ασφαλιστικές Εταιρίες, Ασφάλιστρα, Αυτοκίνητο, Τηλεματική, Smartphone
No comments
H πρόταση είναι απλή: Εγκαταστήστε μια συσκευή στο αυτοκίνητό σας και επιτρέψτε στην ασφαλιστική σας εταιρεία να παρακολουθεί την οδήγησή σας – πόσο γρήγορα οδηγείτε, πόσο απότομα φρενάρετε, πόσο ξυστά παίρνετε τις στροφές και ούτω καθεξής. Σε αντάλλαγμα, η ασφαλιστική θα σας παρέχει έκπτωση στα ασφάλιστρα.
Αυτό μπορεί να μοιάζει ανησυχητικό, αλλά δεν θα έπρεπε να προκαλεί έκπληξη. Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι χρήστες του διαδικτύου ήδη προσφέρουν μετά χαράς τα δεδομένα τους έναντι δωρεάν υπηρεσιών, η μόνη έκπληξη είναι το γεγονός ότι η ασφάλιση που βασίζεται στην καταγραφή δεδομένων δεν είναι ακόμη πιο διαδεδομένη. Η Progressive Insurance, η μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία που χρησιμοποιεί τέτοιες μεθόδους στις ΗΠΑ, διαπίστωσε μετά την ανάλυση δισεκατομμυρίων μιλίων και σχετικών δεδομένων ότι σημεία κλειδί της οδηγικής συμπεριφοράς –όπως τα πραγματικά μίλια που διανύθηκαν, το φρενάρισμα και η ώρα της ημέρας– δίνουν περισσότερο από τις διπλάσιες δυνατότητες πρόβλεψης σε σχέση με τις παραδοσιακές μεταβλητές, όπως η ηλικία του οδηγού, το φύλο του, καθώς και το έτος, ο κατασκευαστής και το μοντέλο του ασφαλισμένου οχήματος. Η μέση έκπτωση στα ασφάλιστρα για έναν οδηγό πελάτη της Progressive που συμφωνεί να καταγράφεται η συμπεριφορά του ανέρχεται στο 10 με 15%.
Στο μέλλον, όποιος δεν συμφωνεί να καταγράφεται η οδηγική του συμπεριφορά ίσως δεν θα καλείται να πληρώσει απλώς υψηλότερα ασφάλιστρα, αλλά οι περισσότερες εταιρείες δεν θα δέχονται καν να τον ασφαλίσουν. Θα μπορούσε να ισοδυναμεί με ιστορικό αφερεγγυότητας ή άρνηση παροχής των βασικών πληροφοριών που απαιτούνται για το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού. «Στο τέλος, η εξυπηρέτηση όσων λένε όχι μπορεί να εξελιχτεί σε ειδική αγορά για κάποιους παρόχους ασφάλισης» υποστηρίζει πρόσφατη έκθεση της Deloitte για τα ασφαλιστικά προγράμματα με βάση τη χρήση (usage-based insurance, UBI). Και όπου «ειδική αγορά», διάβαζε: πολύ ακριβή.
Χάριν δεδομένων
Η ασφάλιση με βάση τη χρήση ή την τηλεματική δεν είναι κάτι καινούριο. Μια από τις παλαιότερες εταιρείες σε αυτόν τον τομέα, η Octo Telematics, δραστηριοποιείται από το 2002 περίπου. Η ιδέα όμως ποτέ δεν υιοθετήθηκε ευρέως – παρότι η Octo διέπρεψε και πρόσφατα μάλιστα εξαγοράστηκε από μεγάλη ρωσική κοινοπραξία. Στις ΗΠΑ, η Progressive έχει εγγράψει περίπου 2 εκατ. πελάτες στο πρόγραμμά της από το 2008. Αλλά στον δρόμο κυκλοφορούν περισσότερα από 250 εκατ. oχήματα, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία IHS Automotive.
Η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο φάνηκαν πιο ένθερμοι υποστηρικτές, με το 15 έως 18% των συμβολαίων να βασίζονται στην τηλεματική, σύφωνα και πάλι με την Deloitte. Η συμβουλευτική Ptolemus δίνει χαμηλότερα νούμερα, ωστόσο προβλέπει ότι σχεδόν το 40% των βρετανικών συμβολαίων θα είναι... τηλεματικά ως το 2020.
Μερίδια αγοράς για τα ασφαλιστικά προγράμματα που αξιοποιούν την τηλεματική, σε Ευρώπη και ΗΠΑ
Το σημείο καμπής της τηλεματικής
Μια μεγάλη αλλαγή μπορεί όμως να βρίσκεται προ των πυλών, υποστηρίζει ο John Lucker, στέλεχος τηςDeloitte. Η ασφάλιση με βάση την τηλεματική μπορεί τελικά να βρει μεγάλη απήχηση, σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς δεν απαιτούνται πλέον ειδικές συσκευές που εγκαθίστανται στο αυτοκίνητο, αλλά αρκεί το απλό κατέβασμα εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα.
Μια εφαρμογή είναι πιο εύχρηστη για τον πελάτη και φτηνότερη για την ασφαλιστική εταιρεία: η τηλεματική συσκευή κοστίζει γύρω στα 100 δολάρια και ίσως χρειαστεί να επιστραφεί και να δοθεί σε άλλον πελάτη μετά τη λήξη του συμβολαίου. Επιπλέον, τα τηλέφωνα έχουν κατασκευαστεί ειδικά για επικοινωνία, ενώ οι συσκευές αυτοκινήτου χειάζονται κάποιου είδους πομπό. Στο Ηνωμένο Βασίλειο μια εταιρεία ονόματι Marmalade ήδη πουλά ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα που βασίζεται σε εφαρμογή για κινητό τηλέφωνο και απευθύνεται σε νέους οδηγούς οι οποίοι μαθαίνουν να οδηγούν με το αυτοκίνητο των γονιών τους.
H τηλεματική σημαίνει και ένα μεγάλο άλμα για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι ασφάλειες αυτοκινήτου κατά παράδοση βασίζονται σε κατηγοριοποιήσεις: οι νέοι άνδρες οδηγούν πιο επικίνδυνα από τις νέες γυναίκες (παρότι ο προσδιορισμός των ασφαλίστρων με βάση το φύλο είναι παράνομος σε κάποια μέρη του κόσμου), οι νέοι γενικά είναι χειρότεροι οδηγοί από τους μεγαλύτερους σε ηλικία, ενώ άνθρωποι που οδηγούν συγκεκριμένους τύπους σπορ αυτοκινήτων είναι πιο επικίνδυνοι από όσους προτιμούν μοντέλα της εποχής του παππού τους, και ούτω καθεξής. Ωστόσο αυτές οι κατηγορίες αποτελούν παράλληλα γενικεύσεις. «Η δυνατότητα να φτάσουν στο πώς οι οδηγοί οδηγούν είναι κάτι σαν άγιο δισκοπότηρο για τις εταιρείες» επισημαίνει ο J. Lucker.
Επιβεβλημένες συμμαχίες
Δεν θα επωφεληθούν όλες οι ασφαλιστικές από αυτή την αλλαγή. Χρειάζονται αρκετά δισεκατομμύρια ώρες και έως 5 χρόνια εφαρμογή ενός προγράμματος UBI για να εξαγάγουν οι ασφαλιστές συμπεράσματα από τα δεδομένα. Η Progressive, για παράδειγμα, έχει συγκεντρώσει δεδομένα για πάνω από 10 δισ. μίλια και 2 εκατ. οχήματα τα τελευταία 6 χρόνια.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες, που διαθέτουν αρκετούς πελάτες, μπορεί να είναι σε θέση να συγκεντρώσουν αρκετά δεδομένα. Οι μικρότερες όμως δεν μπορούν να ελπίζουν πως θα τις ανταγωνιστούν. Θα αναγκαστούν να μοιραστούν τα δεδομένα τους μεταξύ τους, υποστηρίζει ο Chuck Chamness, επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης αλληλασφαλιστικών εταιρειών, της οποίας τα μέλη εισπράττουν τα μισά από τα ασφάλιστρααυτοκινήτου και κατοικίας στις ΗΠΑ.
Από την άλλη πλευρά, ίσως οι μικρότερες εταιρείες στραφούν στην ασφάλιση όσων δεν επιθυμούν συμβόλαια με βάση την τηλεματική. Μπορεί όμως να δυσκολευτούν να ανταγωνιστούν στις τιμές αντιπάλους που επωφελούνται από πλουσιότερα δεδομένα, ή να διαπιστώσουν ότι οι πελάτες που γυρνούν την πλάτη τους στην τηλεματική δεν το κάνουν από ευαισθησία για τα προσωπικά τους δεδομένα, αλλά γιατί αυτό που θα κατέγραφαν οι αισθητήρες απέχει πολύ από την ενδεδειγμένη οδηγική συμπεριφορά...
Τα δεδομένα για την οδηγική συμπεριφορά που καταγράφηκαν (σε δισ. χιλιόμετρα)
Οι αλλαγές θα φέρουν κι άλλες αλλαγές
Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα για την ασφαλιστική βιομηχανία, αν η ασφάλιση που βασίζεται στην τηλεματική εδραιωθεί, αυτό θα σημαίνει μεγάλες αλλαγές για την οδική ασφάλεια. Η ασφαλιστική εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο μπορεί να σας ειδοποιήσει όταν φρενάρετε πολύ απότομα ή τρέχετε υπερβολικά, και να τιθασεύσει την οδήγησή σας. Αν και σχεδόν τρομακτικό, αποτελεί γεγονός ότι οι άνθρωποι οδηγούν πιο προσεκτικά μόνο και μόνο επειδή γνωρίζουν ότι οι κινήσεις τους καταγράφονται. Τα ακριβότερα ασφάλιστρα λειτουργούν και ως τιμωρία για τις απερισκεψίες.
Οι ασφαλιστικές μπορεί επίσης να αρχίσουν να προσφέρουν «υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας», υποστηρίζει η Deloitte, όπως διαφημίσεις με βάση τη θέση του οχήματος στον χάρτη (σε αυτή την περίπτωση, βέβαια, η προστιθέμενη αξία αφορά μάλλον τον διαφημιστή). Δεν θα αρέσουν σε όλους, όπως όμως έχει δείξει ήδη το διαδίκτυο, οι καταναλωτές ανέχονται αρκετές ενοχλήσεις με αντάλλαγμα εκπτώσεις και δωρεάν παροχές.
Με πίνακες σαν αυτόν ενημερώνονται οι οδηγοί για τις επιδόσεις τους
(Πηγή: Nextdeal.gr)
28 Αυγ 2014
Η ασφαλιστική ικανότητα online
28.8.14
Ασφαλισμένοι, Ασφαλιστικά Ταμεία, Ασφαλιστική ικανότητα, ΑΤΛΑΣ, Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση, online
No comments
Τα στοιχεία ασφαλιστικής κάλυψης κάθε ασφαλισμένου συμπεριλαμβάνονται πλέον στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση.
Όπως αναφέρουν οι Φαρμακοποιοί, τόσο στις οθόνες της εφαρμογής όσο και στα έντυπα έκδοσης συνταγής και έκδοσης παραπεμπτικού εμφανίζονται πλέον τα στοιχεία ασφαλιστικής ικανότητας του Εθνικού Μητρώου Δικαιούχων Περίθαλψης - «ΑΤΛΑΣ» για κάθε ασφαλισμένο.
Στις περιπτώσεις που το αρχείο είναι ελλιπές ο γιατρός καλείται να ελέγξει και το βιβλιάριο του ασθενούς και εφόσον διαπιστώσει ότι έχει θεωρηθεί και είναι σε ισχύ, να προχωρήσει κανονικά στη συνταγογράφηση.
(Πηγή: Virus.com.gr)
Σχετικά άρθρα:
- Πως θα ελέγξεις αν έχει γίνει η ανανέωση βιβλιαρίου ΙΚΑ για το 2016
- Πως θα δεις αν είναι ασφαλισμένο το αυτοκίνητό σου!
- Τι θα συμβεί αν σε πιάσουν με ανασφάλιστο όχημα;
- Ποια είναι η μικρότερη διάρκεια ασφάλισης αυτοκινήτου;
- Ποιες ασφαλιστικές παρέχουν Τρίμηνη ασφάλεια αυτοκινήτου
- Πως θα ασφαλίσεις το αυτοκίνητο σου Online - Αναλυτικός Οδηγός!
- Πως θα δεις αν είναι ασφαλισμένο το αυτοκίνητό σου!
- Τι θα συμβεί αν σε πιάσουν με ανασφάλιστο όχημα;
- Ποια είναι η μικρότερη διάρκεια ασφάλισης αυτοκινήτου;
- Ποιες ασφαλιστικές παρέχουν Τρίμηνη ασφάλεια αυτοκινήτου
- Πως θα ασφαλίσεις το αυτοκίνητο σου Online - Αναλυτικός Οδηγός!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)