9 Ιαν 2015
ΚΕΕΛΠΝΟ: Αναμένεται έξαρση της εποχικής γρίπης τις επόμενες εβδομάδες
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία του Κέντρου, μέχρι χθες είχαν αναφερθεί οκτώ σοβαρά κρούσματα εργαστηριακά επιβεβαιωμένης γρίπης, τα οποία έχουν νοσηλευθεί σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, ενώ έχουν καταγραφεί συνολικά τέσσερις θάνατοι.
Φέτος στην Ελλάδα, αναμένεται να κυκλοφορήσουν στελέχη της γρίπης τύπου Α(Η3Ν2), Α(H1N1)pdm09, καθώς και στελέχη τύπου Β.
Mέτρα πρόληψης
Οι ειδικοί υπενθυμίζουν ότι τα κύρια μέτρα για την αντιμετώπιση της γρίπης είναι:
- Η τήρηση των μέτρων υγιεινής των χεριών και αναπνευστικής υγιεινής (πχ κάλυψη του βήχα και του φτερνίσματος). Επισημαίνεται η ανάγκη οικειοθελούς απομόνωσης (πχ από το σχολείο και την εργασία) για τα άτομα που έχουν συμπτώματα γρίπης για την αποφυγή μετάδοσης του ιού.
- Η έγκαιρη χρήση των αντι-ιικών φαρμάκων κατά της γρίπης με τις πρώτες εκδηλώσεις (μέσα σε 48 ώρες) κατά την κρίση των θεραπόντων ιατρών, ακόμη και χωρίς την εργαστηριακή επιβεβαίωση της γρίπης. Υπενθυμίζεται ότι η σωστή χρήση των αντι-ιικών στις κλινικές ομάδες αυξημένου κινδύνου του πληθυσμού και σε άτομα με σοβαρή νόσο προστατεύει από τις επιπλοκές. Τα αντι-ιικά φάρμακα κατά της γρίπης μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για την πρόληψη της εμφάνισης συμπτωμάτων γρίπης, κατά τη κρίση του θεράποντα ιατρού και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΚΕΕΛΠΝΟ. Υπενθυμίζεται ότι τα αντι-ιικά φάρμακα χορηγούνται με απλή ιατρική συνταγή.
- Η συνέχιση του εμβολιασμού για την εποχική γρίπη στις ομάδες αυξημένου κινδύνου του πληθυσμού καθ' όλη τη διάρκεια του εφετινού κύματος γρίπης.
Πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και την Ευρώπη αναφέρουν την σε αυξημένο ποσοστό κυκλοφορία στελέχους γρίπης Α(Η3Ν2) που είναι διαφορετικό από το στέλεχος Α(Η3Ν2) που εμπεριέχεται στο κυκλοφορούν εμβόλιο εποχικής γρίπης.
Το ΚΕΕΛΠΝΟ ενημερώνει ότι παρά την πιθανή αυτή αστοχία του, το εμβόλιο παραμένει το καλύτερο προληπτικό μέτρο για τη γρίπη επειδή καλύπτει και τα στελέχη Α(Η1Ν1)pdm09, τα στελέχη γρίπης τύπου Β και ενδεχομένως μέσω της παραγωγής αντισωμάτων με διασταυρούμενη ανοσία να προστατεύει από σοβαρή νόσο και επιπλοκές και από το διαφοροποιημένο στέλεχος Α(Η3Ν2). Ως εκ τούτου συνιστάται η συνέχιση του εμβολιασμού με το υπάρχον αντιγριπικό εμβόλιο καθόλη τη διάρκεια του κύματος της εποχικής γρίπης για τις ομάδες αυξημένου κινδύνου. Ο εμβολιασμός συνιστάται για συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού σε αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση επιπλοκών από τη γρίπη (σσ: βλ. πιο κάτω) και γίνεται με μία δόση του εμβολίου για τα άτομα που έχουν εμβολιαστεί στο παρελθόν με το αντιγριπικό εμβόλιο. Δύο δόσεις αντιγριπικού εμβολίου συνιστώνται σε απόσταση 4-6 εβδομάδων στα άτομα που εμβολιάζονται για πρώτη φορά κατά την φετινή περίοδο. Η ανοσία από τον αντιγριπικό εμβολιασμό παραμένει για αρκετούς μήνες.
- Η αναζήτηση ιατρικής συμβουλής σε περίπτωση παρατεταμένων ή σοβαρών συμπτωμάτων γρίπης ακόμη και σε άτομα που δεν ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για σοβαρή γρίπη και επιπλοκές.
Αυξημένη παθογένεια διαφοροποιημένου στελέχους γρίπης
Λόγω επιστημονικών αναφορών για αυξημένη παθογένεια του διαφοροποιημένου στελέχους γρίπης Α(Η3Ν2) οι γιατροί καλούνται από το ΚΕΕΛΠΝΟ να είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι για την έγκαιρη χορήγηση αντι-ιικής θεραπείας στις κλινικές ομάδες αυξημένου κινδύνου του πληθυσμού και σε άτομα με σοβαρή νόσο.
Υπενθυμίζεται ότι η γρίπη μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές, ιδιαίτερα σε άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου.
Τον χειμώνα 2013/14 καταγράφηκαν 329 σοβαρά κρούσματα εργαστηριακά επιβεβαιωμένης γρίπης που είχαν νοσηλευθεί σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, και από αυτούς τους ασθενείς οι 145 έχασαν τελικά τη ζωή τους, αν και υπολογίζεται ότι τα περιστατικά είναι στην πραγματικότητα πολύ περισσότερα καθώς δεν ανιχνεύονται και δεν καταγράφονται όλα από τις υγειονομικές Αρχές.
Οι ομάδες υψηλού κινδύνου για επιπλοκές
Οι ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή νόσο και επιπλοκές από γρίπη παραμένουν οι ίδιες:
- Άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω.
- Παιδιά και ενήλικες που παρουσιάζουν έναν ή περισσότερους από τους παρακάτω επιβαρυντικούς παράγοντες ή χρόνια νοσήματα:
* Σακχαρώδη διαβήτη ή άλλο χρόνιο μεταβολικό νόσημα.
* Άσθμα ή άλλες χρόνιες πνευμονοπάθειες
* Χρόνια νεφροπάθεια.
* Καρδιακή νόσο με σοβαρές αιμοδυναμικές διαταραχές.
* Ανοσοκαταστολή (κληρονομική ή επίκτητη εξαιτίας νοσήματος ή θεραπείας).
* Μεταμόσχευση οργάνων.
* Δρεπανοκυτταρική νόσο (και άλλες αιμοσφαιρινοπάθειες).
* Νευρομυϊκά νοσήματα.
- Έγκυες γυναίκες ανεξαρτήτως ηλικίας κύησης.
- Άτομα με νοσογόνο παχυσαρκία, με δείκτη μάζας σώματος ≥ 40kgm/m2
- Παιδιά που παίρνουν ασπιρίνη μακροχρόνια (π.χ. νόσος Kawasaki, ρευματοειδής αρθρίτιδα κ.α.) για τον πιθανό κίνδυνο εμφάνισης συνδρόμου Reye μετά από γρίπη.
- Άτομα που βρίσκονται σε στενή επαφή με βρέφη<6 μηνών ή φροντίζουν άτομα με υποκείμενο νόσημα, τα οποία διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο επιπλοκών από τη γρίπη.
- Οι κλειστοί πληθυσμοί (προσωπικό και εσωτερικοί σπουδαστές γυμνασίων-λυκείων, στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών, ειδικών σχολείων ή σχολών, τρόφιμοι και προσωπικό ιδρυμάτων κ.ά.).
- Εργαζόμενοι σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας (ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και λοιποί εργαζόμενοι με κλινικό έργο).
Το νέο καθεστώς για τα μέλη των επιμελητηρίων που ισχύει από το 2015
Νέο καθεστώς για τα μέλη των Επιμελητηρίων ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2015. Συγκεκριμένα, καταργήθηκε η υποχρεωτική συνδρομή και στη θέση της θεσπίζεται ενιαία, ανταποδοτική συνδρομή των μελών σε όλα τα Επιμελητήρια της χώρας.
Επίσης, με αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις καθορίστηκαν ενιαία ειδικά τέλη Γ.Ε.ΜΗ. προβλεπόμενων επιμελητηριακών υπηρεσιών, καθώς και ενιαίο ετήσιο τέλος διατήρησης μερίδας Γ.Ε.ΜΗ. Παράλληλα, προσδιορίστηκαν τα ενιαία ανταποδοτικά τέλη ανά παρεχόμενη υπηρεσία στα μέλη των Επιμελητηρίων και το ενιαίο ποσό ετήσιας συνδρομής για την παροχή ανταποδοτικών υπηρεσιών στα μέλη.
Επίσης, με αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις καθορίστηκαν ενιαία ειδικά τέλη Γ.Ε.ΜΗ. προβλεπόμενων επιμελητηριακών υπηρεσιών, καθώς και ενιαίο ετήσιο τέλος διατήρησης μερίδας Γ.Ε.ΜΗ. Παράλληλα, προσδιορίστηκαν τα ενιαία ανταποδοτικά τέλη ανά παρεχόμενη υπηρεσία στα μέλη των Επιμελητηρίων και το ενιαίο ποσό ετήσιας συνδρομής για την παροχή ανταποδοτικών υπηρεσιών στα μέλη.
Ειδικότερα, η ετήσια συνδρομή ορίζεται ως εξής:
-Ανώνυμες εταιρείες, υποκαταστήματα αλλοδαπών Α.Ε. και ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού θα καταβάλουν 50 -100 ευρώ.
-Εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες, συνεταιρισμοί περιορισμένης ευθύνης και υποκαταστήματα αλλοδαπών Ε.Π.Ε. θα καταβάλουν 40-70 ευρώ.
-Ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες, υποκαταστήματα αλλοδαπών Ο.Ε. και Ε.Ε., αστικές εταιρείες και κοινοπραξίες θα καταβάλουν 30-50 ευρώ.
-Ατομικές επιχειρήσεις και υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων θα καταβάλουν 10 -20 ευρώ.
-Τα υποκαταστήματα ημεδαπών επιχειρήσεων μπορούν να καταβάλουν σχετική ετήσια συνδρομή, ανάλογα με τον αριθμό τους.
-Ανώνυμες εταιρείες, υποκαταστήματα αλλοδαπών Α.Ε. και ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού θα καταβάλουν 50 -100 ευρώ.
-Εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες, συνεταιρισμοί περιορισμένης ευθύνης και υποκαταστήματα αλλοδαπών Ε.Π.Ε. θα καταβάλουν 40-70 ευρώ.
-Ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες, υποκαταστήματα αλλοδαπών Ο.Ε. και Ε.Ε., αστικές εταιρείες και κοινοπραξίες θα καταβάλουν 30-50 ευρώ.
-Ατομικές επιχειρήσεις και υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων θα καταβάλουν 10 -20 ευρώ.
-Τα υποκαταστήματα ημεδαπών επιχειρήσεων μπορούν να καταβάλουν σχετική ετήσια συνδρομή, ανάλογα με τον αριθμό τους.
Επιπλέον, για την παροχή στα μέλη των Επιμελητηρίων των κατωτέρω ανταποδοτικών υπηρεσιών, κάθε μέλος υποχρεούται να καταβάλει στο οικείο Επιμελητήριο ενιαίο τέλος υπηρεσίας, που ορίζεται ως εξής:
• Χορήγηση πιστοποιητικού εγγραφής, 5 ευρώ.
• Χορήγηση ξενόγλωσσου πιστοποιητικού εγγραφής, 10 ευρώ.
• Χορήγηση πιστοποιητικού άσκησης εμπορικής δραστηριότητας (για χρήση στα ασφαλιστικά Ταμεία), 10 ευρώ.
• Βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής των μελών τους, 5 ευρώ.
• Χορήγηση πιστοποιητικού καταγωγής προϊόντων, 10 ευρώ.
• Θεώρηση στοιχείων (τιμολογίου ή άλλου στοιχείου) που συνοδεύουν το πιστοποιητικό καταγωγής, 5 ευρώ.
• Χορήγηση καρνέ ΑΤΑ, 10 ευρώ.
• Χορήγηση πιστοποιητικού εγγραφής, 5 ευρώ.
• Χορήγηση ξενόγλωσσου πιστοποιητικού εγγραφής, 10 ευρώ.
• Χορήγηση πιστοποιητικού άσκησης εμπορικής δραστηριότητας (για χρήση στα ασφαλιστικά Ταμεία), 10 ευρώ.
• Βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής των μελών τους, 5 ευρώ.
• Χορήγηση πιστοποιητικού καταγωγής προϊόντων, 10 ευρώ.
• Θεώρηση στοιχείων (τιμολογίου ή άλλου στοιχείου) που συνοδεύουν το πιστοποιητικό καταγωγής, 5 ευρώ.
• Χορήγηση καρνέ ΑΤΑ, 10 ευρώ.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
8 Ιαν 2015
Αυτοκίνητο: Το δεύτερό μας σπίτι!
Όλοι μας έχουμε ταυτίσει την ασφάλιση του αυτοκινήτου μας με την υποχρεωτική ασφάλιση που προβλέπει ο νόμος έναντι των τρίτων. Ασφαλιζόμαστε δηλαδή για να αποζημιώσει η ασφαλιστική μας εταιρεία τους… άλλους, που ούτε γνωρίζουμε, ούτε θα ενδιαφερόμασταν ποτέ γι αυτούς, αν δεν τους είχαμε προκαλέσει ζημιά!
Χρήσιμη, απαραίτητη και καλώς είναι υποχρεωτική η ασφάλιση αυτή γιατί δεν είναι μόνο οι υλικές ζημιές που μπορεί να προξενήσουμε και για το κόστος των οποίων θα βρίσκαμε ίσως τα χρήματα. Σε μια κακιά στιγμή μπορεί να προκαλέσουμε και σωματικές βλάβες ή και το θάνατο ενός ή περισσότερων ανθρώπων. Και στην περίπτωση αυτή, αν δεν υπήρχε η ασφάλιση, οι τεράστιες αποζημιώσεις που θα επιδικαζόταν σε βάρος μας θα κατέστρεφαν τη ζωή μας, θα μας υποχρέωναν δηλαδή να πουλήσουμε το σπίτι μας ή οτιδήποτε άλλο περιουσιακό στοιχείο έχουμε για να αποκαταστήσουμε τη ζημιά. Κι αν έφταναν. Σωστά λοιπόν είναι υποχρεωτική η ασφάλιση αυτή.
Γιατί όμως περιορίζουμε την σκέψη μας μόνο σε αυτά, τις υποχρεώσεις μας δηλαδή έναντι των άλλων; Καλώς ή κακώς, το αυτοκίνητο είναι… το δεύτερο σπίτι μας! Μετρήσατε πόσο χρόνο περνάτε σε αυτό; Μετρήσατε πόσες οικογενειακές… συγκεντρώσεις πραγματοποιείτε στο αυτοκίνητό σας; Μετρήσατε τι έξοδα θα είχατε, αν δεν είχατε αυτοκίνητο; Πώς θα πηγαίνατε στο super market, πώς θα πηγαίνατε τα παιδιά στο γιατρό, στο σχολείο, στα μαθήματα ξένων γλωσσών ή στη γυμναστική; Πώς θα πηγαίνατε μια βόλτα την Κυριακή ή στους φίλους σας που γιορτάζουν;
Υπερβολές; Θα μπορούσατε να πάτε με τη συγκοινωνία; Ναι σίγουρα, αλλά σε όλα; Και σε πόσο χρόνο; Ο χρόνος δεν έχει αξία; Ακόμα και για να πάτε στον πλησιέστερο σταθμό Μετρό ίσως χρειάζεστε το αυτοκίνητο! Ας μη γελιόμαστε, το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο, κάτι σαν το ρεύμα του σπιτιού μας. Όχι το δεύτερο και το τρίτο αυτοκίνητο που κάποτε είχαμε, ένα όμως αυτοκίνητο ανά οικογένεια είναι απαραίτητο!
Και αυτό το απαραίτητο εργαλείο, αυτό το δεύτερο σπίτι μας, αυτή τη φωλιά που μας φιλοξενεί συνεχώς και ιδιαίτερα σε ασυνήθιστες ώρες και… όταν βιαζόμαστε, συνήθως το έχουμε ανασφάλιστο! Ναι, δεν ασφαλίζουμε ούτε το ίδιο το αυτοκίνητο ούτε τα πρόσωπα της οικογένειας που μεταφέρουμε.
Γιατί άραγε; Το ξέρουμε ότι όλα αυτά είναι ανασφάλιστα ή νομίζουμε ότι τα έχουμε ασφαλισμένα; Ρωτήσαμε τον Ασφαλιστή μας, τον συμβουλευθήκαμε ή αγοράσαμε το πιο φθηνό συμβόλαιο που βρήκαμε στην αγορά, χωρίς να ρωτήσουμε τίποτα άλλο;
Τελικά, ενδιαφερόμαστε πιο πολύ για τους άλλους, τους άγνωστους ή για τους δικούς μας ανθρώπους, την οικογένειά μας και την περιουσία μας; Ή πιστεύουμε ότι σε μας δεν θα τύχει ποτέ τίποτα;
Ας μην ξεχνάμε ότι και στην πιο προστατευμένη φωλιά, μερικές φορές, κάποια αυγά σπάνε… πριν την ώρα τους.
(Πηγή: Insurancedaily.gr)
(Πηγή: Insurancedaily.gr)
7 Ιαν 2015
Μείον 130.000 αυτοκίνητα από τις ασφαλιστικές εταιρίες
Στις 130.000 είναι τα αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους δήλωσαν ακινησία και κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας μέχρι και την περασμένη Δευτέρα που ήταν η καταλυτική ημερομηνία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για το 2015.
Μάλιστα τις δύο τελευταίες ημέρες της παράτασης κατατέθηκαν περίπου 30.000 πινακίδες και συνολικά ο αριθμός των αυτοκινήτων που τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας, από το υπουργείο Οικονομικών, υπολογίζεται ότι είναι αντίστοιχος του 2013.
Η απόσυρση των αυτοκινήτων από την κυκλοφορία πέρα από τις απώλειες εσόδων για τα κρατικά ταμεία έχει επιπτώσεις και στα έσοδα των ασφαλιστικών εταιριών αφού απώλεσαν από τον στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων αντίστοιχο αριθμό αυτοκινήτων που κατέθεσαν τις πινακίδες τους .
Βέβαια για τις ασφαλιστικές και για το κράτος υπάρχει κάποιο αντιστάθμισμα από τις νέες κυκλοφορίες αυτοκινήτων.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι όσοι κατέθεσαν τις πινακίδες τους και θέλουν να επανακυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητα τους θα πρέπει να πληρώσουν για το 2015 ακέραιο το ποσό των τελών κυκλοφορίας , ενώ θα πρέπει να προσκομίσουν στην εφορία και ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
Μάλιστα τις δύο τελευταίες ημέρες της παράτασης κατατέθηκαν περίπου 30.000 πινακίδες και συνολικά ο αριθμός των αυτοκινήτων που τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας, από το υπουργείο Οικονομικών, υπολογίζεται ότι είναι αντίστοιχος του 2013.
Η απόσυρση των αυτοκινήτων από την κυκλοφορία πέρα από τις απώλειες εσόδων για τα κρατικά ταμεία έχει επιπτώσεις και στα έσοδα των ασφαλιστικών εταιριών αφού απώλεσαν από τον στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων αντίστοιχο αριθμό αυτοκινήτων που κατέθεσαν τις πινακίδες τους .
Βέβαια για τις ασφαλιστικές και για το κράτος υπάρχει κάποιο αντιστάθμισμα από τις νέες κυκλοφορίες αυτοκινήτων.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι όσοι κατέθεσαν τις πινακίδες τους και θέλουν να επανακυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητα τους θα πρέπει να πληρώσουν για το 2015 ακέραιο το ποσό των τελών κυκλοφορίας , ενώ θα πρέπει να προσκομίσουν στην εφορία και ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
6 Ιαν 2015
Υπό έλεγχο αλλά και ανάπτυξη οι ΕΠΥ στην ελληνική αγορά
Η μέχρι σήμερα παρουσία τους στην ελληνική αγορά, πέρα από την ενόχληση που έχει προκαλέσει στην υφιστάμενη διάρθρωση των ασφαλιστικών επιχειρηματικών δυνάμεων, συνεχίζεται χωρίς εμπόδια αφού η ύπαρξη των ΕΠΥ είναι θεσμοθετημένη και καλύπτεται από ένα σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Έτσι η δραστηριότητά τους ενισχύεται ολοένα και περισσότερο και σαφώς έχει επιφέρει μετακινήσεις χαρτοφυλακίων ενώ σταδιακώς αποδεικνύεται ότι μπορεί να λειτουργούν κερδίζοντας θέση στην αγορά.
Ταυτόχρονα επιφέρουν και νέους όρους στον ανταγωνισμό καθώς πλέον οι συντελεστές της αγοράς προσμετρούν και την ύπαρξη των ΕΠΥ στα σχέδια και τις κινήσεις τους. Η τάση αυτή έχει προκαλέσει ερωτήματα κατά πόσο συμφέρει τις υφιστάμενες ασφαλιστικές δυνάμεις να αναπτυχθούν (αυτόνομα, ή και παράλληλα με την σημερινή τους δραστηριότητα) στην πορεία των ΕΠΥ. Στο πλαίσιο αυτό είναι δεδομένος ο προβληματισμός που περιβάλλει το θέμα των ΕΠΥ ενώ παράλληλα ίδιος προβληματισμός επικρατεί και ευρύτερα.
Η λειτουργία των σχημάτων αυτών Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών βρίσκεται στο στόχαστρο των θεσμικών φορέων και των αρχών (εποπτικών, ρυθμιστικών κ.α) καθώς κατά πληροφορίες έχουν γίνει κινήσεις ενημέρωσης των ευρωπαϊκών αρμοδίων. Επίσης κατά τις ίδιες πληροφορίες και εκεί διερευνάται σε βάθος το θέμα λειτουργίας των ΕΠΥ και η νομοθεσία που τις διέπει.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες –ελληνικές- πηγές εντοπίζονται και είναι υπό έλεγχο κάποια νομοθετικά κενά και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία τα οποία και αφορούν την εποπτεία των ΕΠΥ. Αυτά είναι που απασχολούν σε πρώτη φάση τους αρμοδίους στο πλαίσιο της θωράκισης της ασφαλιστικής αγοράς από αυθαιρεσίες που μπορεί να πλήξουν τον θεσμό αλλά και τους καταναλωτές.
Να σημειωθεί ότι αυτό που ενδιαφέρει ευρωπαϊκές και εθνικές Αρχές είναι η διασφάλιση της ομαλότητας στην ασφαλιστική αγορά, η διασφάλιση της αξιοπιστίας των παραγωγών ασφαλίσεων, και αρμονία των σχέσεων μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και πολιτών.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
5 Ιαν 2015
Ρυθμίσεις για όσους έχασαν τα οχήματά τους στο Norman Atlantic
Υπεγράφη απόφαση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλου, σύμφωνα με την οποία ρυθμίζονται θέματα αντικατάστασης και οριστικής διαγραφής των αυτοκινήτων που βρίσκονταν εντός του Norman Atlantic.
Ειδικότερα, για τα φορτηγά δημόσιας χρήσης επιτρέπεται η αντικατάσταση χωρίς την υποχρέωση υποβολής αποτυπωμάτων των αριθμών πλαισίων και χωρίς την υποχρέωση καταβολής των παραβόλων που απαιτούνται για την αντικατάσταση των πινακίδων. Επίσης, για τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης επιτρέπεται η αντικατάστασή τους χωρίς την υποχρέωση υποβολής ανάλογου με το μεικτό βάρος ύψος ακαθαρίστων εσόδων. Για τα επιβατικά και φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 4000 χιλιόγραμμα αυτοκίνητα επιτρέπεται η οριστική διαγραφή αυτών με μόνο δικαιολογητικό την υποβολή του αποδεικτικού επιβίβασης του αυτοκινήτου επί του οχήματος.
Επίσης ο υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος απέστειλε επιστολή προς τον υφυπουργό Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, με την οποία του ζητεί την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων αυτών, ή σε περίπτωση καταβολής την επιστροφή τους.
2 Ιαν 2015
30 Δεκ 2014
Προβληματισμός για την υποτιμολόγηση στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου
30.12.14
Ασφάλεια αυτοκινήτου, Ασφαλιστικές Εταιρίες, Ασφαλιστική αγορά, Αυτοκίνητο, ΕΠΥ, Φθηνά Ασφάλιστρα
No comments
Οι πρακτικές υποτιμολογήσεων αρχίζουν να τρώνε τις σάρκες αυτών που τις εφάρμοσαν και διογκώνουν τις απαιτήσεις κεφαλαίων, ρευστότητας και παρεμβάσεων προκειμένου να διατηρηθούν σύννομα εν λειτουργία και χωρίς μαύρες τρύπες οι εταιρείες. Οι υποθέσεις αυτές σε συνδυασμό με τις εταιρείες ΕΠΥ που τείνουν να γίνουν “μόδα” και αποτελούν τάση της αγοράς τελούν υπό τον έλεγχο -του ανταγωνισμού και του επόπτη- και ανα πάσα στιγμή ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωπές με τις ίδιες τους τις πρακτικές.
Επίσης και από την πλευρά των πελατών η συνεχιζόμενη πρακτική κατάθεσης πινακίδων παραμένει διαρροή που συρρικνώνει την ασφαλιστέα ύλη.
Στον αντίποδα βέβαια υπάρχει και αισιόδοξη προοπτική ότι ο κλάδος Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων θα στηριχθεί μερικώς το 2015 από τη διατήρηση του μέτρου της απόσυρσης οχημάτων και όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς η μέση ηλικία του στόλου με τα κυκλοφορούντα οχήματα θα μειωθεί περαιτέρω και ότι έτσι θα μειωθεί και η συχνότητα των ατυχημάτων.
Η ψήφιση της σχετικής τροπολογίας εν μέσω εορτών από τη βουλή φαίνεται ότι αλλάζει μερικώς τα δεδομένα στον κλάδο, όπου λόγω της κρίσης και της μείωσης έως και το 2013 των πωλήσεων των καινούργιων οχημάτων κατέγραψε αύξηση της μέσης ηλικίας των αυτοκινήτων.
Aίσθηση της αγοράς είναι πώς οι κάτοχοι νέων οχημάτων κινούνται με μεγαλύτερη προσοχή στους δρόμους προκαλώντας έτσι λιγότερα σε αριθμό και σοβαρότητα ατυχήματα.
Επίσης αισιόδοξο είναι και το γεγονός ότι οι πωλήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν αισθητά. Πρόκειται για τάση που λόγω του μέτρου της απόσυρσης εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το 2015.
Βέβαια, όλα αυτά δεν αναιρούν τα βασικά δομικά προβλήματα της αγοράς με κύριο αυτό της υποτιμολόγησης των ασφαλίστρων, αλλά και των ανασφάλιστων οχημάτων, που λόγω των εκλογών για μια ακόμη φορά είναι ξεκάθαρο ότι ο περιορισμός τους μεταφέρεται και πάλι για αργότερα.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
29 Δεκ 2014
Ιατρική περίθαλψη στην χώρα της επιλογής μας!
Εδώ και ένα χρόνο όλοι οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουμε πλέον τη δυνατότητα περίθαλψης σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τους ίδιους όρους και με την ίδια επιβάρυνση που έχουν και οι μόνιμοι κάτοικοί της.
Ωστόσο, είναι μια πληροφορία που οι περισσότεροι ευρωπαίοι πολίτες αγνοούν και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσής τους, στην οποία συμμετέχει και η ΕΚΠΟΙΖΩ.
Αν λοιπόν, χρειαστείτε περίθαλψη σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε. επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ. Εκεί θα βρείτε όλες τις σχετικές πληροφορίες, οι οποίες είναι απαραίτητες όχι μόνο για τον προγραμματισμό της νοσηλείας σας, αλλά και για την περίπτωση απρόβλεπτης ασθένειας κατά την διάρκεια ταξιδιού σας, τους τρόπους διεκδίκησης των δικαιωμάτων σας ως ασθενών εφ’ όσον παραβιαστούν κλπ.
Μπορείτε να ενημερωθείτε με τις βασικές πληροφορίες από το φυλλάδιο του ΕΟΠΥΥ κάνοντας κλικ εδώ
Επιπλέον, μπορείτε να κατεβάσετε το πρότυπο έντυπο συνταγής με ισχύ σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., κάνοντας κλικ εδώ.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση στο ίντερνετ μπορείτε να τηλεφωνήσετε, να στείλετε φαξ ή να κλείσετε προσωπικό ραντεβού. Τα στοιχεία επικοινωνίας με τον ΕΟΠΥΥ είναι:
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΟΠΥΥ
Ταχ. Διεύθυνση: Λ. Κηφισίας 39, 151 23 Μαρούσι
Γραφεία: Αποστόλου Παύλου 12, 151 23 Μαρούσι
Τηλέφωνα: 2108110700-702
Αρ. τηλεομοιοτυπίας (Fax): 2108110710
E-mail: ncp_gr @ eopyy.gov.gr
Ταχ. Διεύθυνση: Λ. Κηφισίας 39, 151 23 Μαρούσι
Γραφεία: Αποστόλου Παύλου 12, 151 23 Μαρούσι
Τηλέφωνα: 2108110700-702
Αρ. τηλεομοιοτυπίας (Fax): 2108110710
E-mail: ncp_gr @ eopyy.gov.gr
(Πηγή: Ekpizo.gr)
Σε χρήση από σήμερα 29/12 το ψηφιακό ασφαλιστικό βιογραφικό 5,35 εκατομμύριων ασφαλισμένων
Από σήμερα Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου, 5,35 εκατομμύρια ασφαλισμένοι αποκτούν εύκολη πρόσβαση από τον προσωπικό τους υπολογιστή στις ημέρες ασφάλισης που τους αντιστοιχούν από το σύνολο των 22,8 δισεκατομμυρίων ημερών ασφάλισης των τελευταίων 21 ετών.
Αρκεί μόνο να επισκεφθούν την ηλεκτρονική διεύθυνση www.atlas.gov.gr να επιλέξουν «Ασφαλιστικό Βιογραφικό» και να καταχωρήσουν τους κωδικούς τους στο Τaxis και τον ΑΜΚΑ τους. Θα εμφανιστούν στην οθόνη τους συνοπτικά τα διαστήματα ασφάλισης σε κάθε φορέα και με την επιλογή εκτύπωση θα δουν αναλυτικά την πλήρη ανάλυση του χρόνου ασφάλισης. Μπορούν έτσι να εκτιμήσουν το συνολικό χρόνο ασφάλισης τους , να διαπιστώσουν έγκαιρα πιθανές ελλείψεις ή σημεία που χρήζουν διόρθωσης αλλά και να παρακολουθούν από εδώ και στο εξής κάθε μήνα την απρόσκοπτη ενημέρωση του λογαριασμού τους.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)