Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με δύο βασικούς παράγοντες που αξιολογούνται για την ασφάλιση. Ο ένας παράγοντας είναι το αυτοκίνητο και ο δεύτερος ο οδηγός του αυτοκινήτου.
Στον παράγοντα αυτοκίνητο οι ασφαλιστικές προκειμένου να τιμολογήσουν τα ασφάλιστρα χρησιμοποιούν τα στοιχεία που έχουν σχέση με το μοντέλο, την μάρκα, τον κυβισμό, την παλαιότητα, και την περιοχή της κατοικίας που μένει αυτός που το ασφαλίζει.
Έτσι, πχ αν ο κάτοχος μένει σε μεγάλες πόλεις τα ασφάλιστρα αυξάνονται καθώς αυξάνονται και οι κίνδυνοι που αναλαμβάνει η ασφαλιστική ( σε σχέση με την συχνότητα των ατυχημάτων από την μεγαλύτερη κυκλοφορία οχημάτων ) ενώ αντίθετα μειώνονται όταν ο κάτοχος μένει σε μικρότερες επαρχιακές πόλεις ή χωριά.
Μάλιστα στην ίδια γεωγραφική περιοχή (πχ Αττική) διαφοροποιούνται τα ασφάλιστρα με βάση την πυκνοκατοίκητη η την αραιοκατοίκηση των δήμων που δηλώνεται ως μόνιμη κατοικία του κατόχου οδηγού.
Στον παράγοντα του οδηγού του αυτοκινήτου η παραμετροποίηση της τιμολόγησης λαμβάνει υπόψη την ηλικία του οδηγού, τα χρόνια που έχει το δίπλωμα οδήγησης κλπ.
Όσο πιο μικρές είναι οι ηλικίες των οδηγών και η απειρία στην οδήγηση (δηλαδή με λίγα χρόνια κατοχής διπλώματος οδήγησης) αυξάνονται τα ασφάλιστρα όσο και σε πολύ μεγάλες ηλικίες. Επίσης αυξάνονται τα ασφάλιστρα και στην περίπτωση που δηλώνεται οδηγός που δεν είναι κάτοχος του αυτοκινήτου ή δηλώνεται και δεύτερος οδηγός.
Όπως επίσης, από ορισμένες εταιρίες, λαμβάνεται υπόψη και το ιστορικό του ασφαλισμένου οδηγού που δεν έχει δηλώσει ατυχήματα ή έχει ιστορικό με συχνά ατυχήματα.
Όλα αυτά πρέπει να τα έχουν υπόψη τους οι οδηγοί που αναζητούν συχνά πολλές τιμολογήσεις ανάμεσα σε εταιρίες και δεν βρίσκουν μεγάλες διαφορές ή προσπαθούν να κάνουν συγκρίσεις με τα ασφάλιστρα που πληρώνει ένας φίλος τους ή γνωστός τους.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)