Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.
Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH
Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας
Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της
Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη
Για σοβαρές παραβιάσεις των κανονισμών τεχνικού ελέγχου αλλά και της εργατικής νομοθεσίας κάνει λόγο το Πανελλαδικό Σωματείο Εργαζομένων στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ με ανακοίνωσή του. Όπως, μάλιστα, αναφέρει "υπάρχουν περιπτώσεις όπου ακόμη και το 1/5 των οχημάτων που ελέγχονται σε ορισμένα ιδιωτικό ΚΤΕΟ, λαμβάνουν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου με πλαστή υπογραφή ελεγκτή". Ενημερώνουν ακόμη τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. και δικύκλων πως ακόμη κι αν δεν προλάβουν τις ημερομηνίες ευνοϊκής ρύθμισης, η επιπλέον του κόστους ελέγχου επιβάρυνση τους, είναι 32 ευρώ για επιβατικό (σύνολο 65) και 21 ευρώ για μοτοσυκλέτες (σύνολο 41), εφόσον πραγματοποιήσουν τεχνικό έλεγχο μέχρι 31/12/2015.
Η ανακοίνωση
"Ενημερώνουμε ότι την καλοκαιρινή περίοδο, εκτός από την αύξηση των ελεγχόμενων οχημάτων στα ΚΤΕΟ, αυξάνεται κατακόρυφα η παραβίαση εργατικών δικαιωμάτων, στοιχειωδών όρων τεχνικού ελέγχου και προϋποθέσεων λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Συγκεκριμένα, υπάρχουν περιπτώσεις όπου ακόμη και το 1/5 των οχημάτων που ελέγχονται σε ορισμένα ιδιωτικό ΚΤΕΟ, λαμβάνουν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου με πλαστή υπογραφή ελεγκτή. Οι εργαζόμενοι στα ΙΚΤΕΟ υποχρεώνονται από τους εργοδότες τους, να "υπογράφουν”, χρησιμοποιώντας την υπογραφή άλλων συναδέλφων τους που είτε απουσιάζουν εκείνη την ώρα, επειδή εργάζονται σε άλλη βάρδια ή βρίσκονται σε άδεια, είτε επειδή εκείνη την ώρα εργάζονται λόγω αυξημένου φόρτου στη γραμματεία.
H πρόσφατη ρύθμιση έλεγχου εκπρόθεσμων οχημάτων με μειωμένο παράβολο, εντός Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου, επιδεινώνει τις συνθήκες, λόγω της αυξημένης προσέλευσης οχημάτων.
Η παράνομη χρήση υπογραφών ελεγκτών, πέρα από τα προφανή ερωτήματα για το αποτέλεσμα του τεχνικού ελέγχου, δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ με μειωμένο προσωπικό από αυτό που είναι αναγκαίο, συνυπολογίζοντας νόμιμο ωράριο εργασίας, ρεπό, άδειες κλπ. Στερεί από άνεργους συναδέλφους τη δυνατότητα να βρουν εργασία, από τα ασφαλιστικά ταμεία εισφορές κλπ. Σημειώνουμε, πως τα ΙΚΤΕΟ οφείλουν την δραστηριότητα τους, στην υποχρεωτικότητα του τεχνικού έλεγχου των οχημάτων.
Ήδη εδώ και ένα χρόνο, έχουμε ζητήσει από το υπουργείο μεταφορών και την επιθεώρηση εργασίας, να επεξεργαστούν στοιχεία για τις ώρες υπογραφών των ελεγκτών, τα οποία υπάρχουν στο υπουργείο αλλά και σε κάθε ιδιωτικό ΚΤΕΟ, ώστε να ελέγξουν τις πραγματικές συνθήκες εργασίας και να σταματήσουν την παράνομη, και αντεργατική πρακτική των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Η πρακτική που ακολουθείται από το υπουργείο, είναι να ελέγχονται οι ελάχιστοι χρόνοι ελέγχου και να επιβάλλονται ποινές στους ελεγκτές, σα να θεωρεί πως "βιάζονται” με δική τους πρωτοβουλία, να τελειώσουν τον έλεγχο.
Η δε επιθεώρηση εργασίας ελέγχει μόνο το πρόγραμμα εργασίας και τους κατά δήλωση τους παρόντες εργαζόμενους την στιγμή που πραγματοποιεί επιτόπιο έλεγχο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τα εκτυπωμένα δελτία και χωρίς να ελέγχει με βάση αυτά, αδήλωτες πολλές φορές υπερωρίες άλλων ημερών.
Δημιουργούνται έτσι ψεύτικες εντυπώσεις ελέγχου των επιχειρήσεων, ενώ στην πραγματικότητα οι παρανομίες συνεχίζουν και αυξάνονται.
Το Πανελλαδικό Σωματείο Εργαζομένων στα ΙΚΤΕΟ, το οποίο καλύπτει όλες τις ειδικότητες εργαζομένων στα ΙΚΤΕΟ, πιστεύει και δηλώνει οτι μόνο η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία θα περιέχει αξιοπρεπείς όρους εργασίας και αμοιβής, μπορεί να βάλει φρένο στην ασυδοσία καταπάτησης των δικαιωμάτων και της αξιοπρέπειας των εργαζόμενων, αλλά και να αποτελέσει εργαλείο για την κατοχύρωση της ανεξαρτησίας του αποτελέσματος ελέγχου από εκβιασμούς και πιέσεις.
Άμεσα, να πραγματοποιηθούν οι νομοθετημένοι επιτόπιοι και εξ'αποστάσεως έλεγχοι που απαιτούνται για να μπει φρένο στην ασυδοσία και τους πλαστούς ελέγχους. Να τροποποιηθούν οι όροι ελάχιστης στελέχωσης των ΙΚΤΕΟ, ώστε να ανταποκρίνονται στην πραγματική προσέλευση οχημάτων και οι όροι του "ποινολογίου” που θεωρούν ως κύριους υπεύθυνους τους ελεγκτές. Να προστατευτεί η ακεραιτότητα τους, ώστε να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια για όλους και να μειωθούν τα ρυπογόνα οχήματα.
Σχετικά με την κατάσταση που επικράτησε την Τετάρτη 30/09/2015:
α) είναι αυτονόητο πως οι έλεγχοι που διενεργήθηκαν ειδικά την Τετάρτη 30/09/2015, απέχουν από πολλούς κανόνες της νομοθεσίας και της τεχνικής αρτιότητας, λόγω της υπερβολικής κούρασης (μέχρι και 18 ώρες συνεχούς εργασίας) που επιπλέον, διέλυε κάθε αντίσταση σε πιέσεις.
β) είναι απαραίτητη η εκλογίκευση των προθεσμιών, καθώς είναι αδύνατο σε δύο χρόνια από σήμερα, να προσκληθούν για περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε βδομάδα των τελευταίων τεσσάρων μηνών του 2017, τόσα οχήματα, όσα σχεδόν η μηνιαία κίνηση των ΚΤΕΟ το υπόλοιπο έτος.
γ) ενημερώνουμε τους ιδιοκτήτες οχημάτων, πως ακόμη κι αν δεν προλάβουν τις ημερομηνίες ευνοϊκής ρύθμισης, η επιπλέον του κόστους ελέγχου επιβάρυνση τους, είναι 32 ευρώ για επιβατικό (σύνολο 65) και 21 ευρώ για μοτοσυκλέτες (σύνολο 41), εφόσον πραγματοποιήσουν τεχνικό έλεγχο μέχρι 31/12/2015.
Τους καλούμε -ως εργαζόμενοι κι οι ίδιοι- να προγραμματίσουν τον τεχνικό έλεγχο του οχήματός τους, έχοντας υπόψη τους και τον χρόνο αναμονής, που είναι αρκετά μεγαλύτερος του συνηθισμένου και την πρόσθετη επιβάρυνση της γραμματείας λόγω των παραβόλων.
δ) ήδη το σωματείο μας έχει προσφύγει ξανά στα υπουργεία μεταφορών και εργασίας, ζητώντας να ελεγχθεί η δήλωση και πληρωμή υπερωριών, νυχτερινών κλπ τουλάχιστο για τις 30/09".
Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες βρίσκονται σε κίνδυνο, την ίδια στιγμή που η έρευνα αποκαλύφθηκε μόνο αφού οι ερευνητές κέρδισαν τη δίκη με τη VW (που έχει 29 «ευάλωτα» μοντέλα) η οποία προσπάθησε να σταματήσει τη δημοσίευσή της.
Οι τρεις ερευνητές,Flavio Garciaαπό το Πανεπιστήμιο του Birmingham, και οι συνεργάτες τουBaris Egeκαι Roel Verdultαπό το Πανεπιστήμιο τουNijmegenστην Ολλανδία, υποστηρίζουν στην έρευνά τους ότι διαπίστωσαν πως το λογισμικό στα ασύρματα κλειδιά 138 διαφορετικών μοντέλων, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνονται καιFerrari, Porscheκαι Audiείναι πολύ εύκολο ναπαραβιαστούν. Συνολικά 26 αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν κλειδιά τα οποία οι ερευνητές θεωρούν ότι έχουνυπερβολικά απλούςκώδικες, που παραβιάζονται με ευκολία.
Οι τρεις ερευνητές υποστηρίζουν ότι οι κώδικες είναι τόσοαπλοίπου ουσιαστικά είναιπαιχνιδάκιγια κάποιον με στοιχειώδεις γνώσεις λογισμικού να τους σπάσει. Αν γίνει αυτό το μόνο που χρειάζεται είναι ένας πομπόςκαι οποιοσδήποτε από τα εν λόγω μοντέλα είναι στοέλεοςτων κλεφτών. ΟFlavio Garciaλέει χαρακτηριστικά «είναι σαν ο κωδικός σου να έχει το όνομα...κωδικός». Και συνεχίζει: «θέλουμε να τονίσουμε πόσο σημαντικό είναι για την αυτοκινητοβιομηχανία να ξεφύγει απόαδύναμους αλγόριθμουςκαι να αρχίζει να χρησιμοποιεί πολύ πιο ισχυρούς και δοκιμασμένους». Εκτός από τηVolkswagen, ηSkoda, η Citroen, ηFiatκαι ηVolvoείναιμόνο κάποιεςαπό τις εταιρείες που αυτή τη στιγμή πουλάνε αυτοκίνητα με αδύναμους κωδικούς.
Τα 138 μοντέλα που είναι πιο ευάλωτα στην αποκωδικοποίηση των αλγορίθμων των κλειδιών τους
Όπως είπαμε η Volkswagen μήνυσε και τα δύο Πανεπιστήμια όταν δημοσίευσαν τα συμπεράσματά τους. Ωστόσο ύστερα από δύο χρόνια δικαστικών αγώνων συμφώνησε στη δημοσίευση της έρευνας, αφού πρώτα απαλείφθηκε από αυτήν η περιγραφή του απλού τρόπου με τον οποίο έσπαγε ο κωδικός.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο αδύναμος κρίκος στον οποίο στοχεύει η «διάρρηξη» είναι το τσιπάκι του κλειδιού, γνωστό ως πομπός Megamos Crypto. Αυτοί χρησιμοποιούνται στα κλειδιά των περισσότερων σύγχρονων αυτοκινήτων για να ξεκλειδώσουν τις πόρτες και να βάλουν μπροστά τον κινητήρα. Ο πομπός επικοινωνεί με τον εγκέφαλο του οχήματος, ο οποίος επιβεβαιώνει την ταυτότητά του όταν πιέζεις το κουμπί. Ο δυαδικός κώδικάς δίνει τη δυνατότητα δισεκατομμυρίων συνδυασμών. Παρόλα αυτά οι τρεις ερευνητές ανακάλυψαν ότι όταν επενέβαιναν στην επικοινωνία μεταξύ κλειδιού και οχήματος μόλις δύο φορές, μπορούσαν να περιορίσουν τους πιθανούς κωδικούς σε μόλις 200.000. Κατόπιν, ειδικά προγράμματα σπασίματος μπορούσαν να δοκιμάσουν έναν έναν αυτούς τους 200.000 συνδυασμούς σε μόλις μισή ώρα. Αφού λοιπόν έβρισκαν τελικά τον κωδικό η κλοπή ήταν «ένα κομμάτι τούρτα».
Οι ερευνητές εξέφρασαν βάσιμους φόβους ότι με αυτό το know how οι επίδοξοι κλέφτες θα μπορούσαν άνετα να χτίσουν έναν ολόκληρο στόλο κλεμμένων ακριβών αυτοκινήτων. Ο κ. Garcia και οι συνεργάτες του παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στην Washington τον περασμένο Αύγουστο. Μετά έδωσαν στην ελβετική EM Microelectonic, την εταιρεία που κατασκευάζει τον πομπό Megamos Crypto εννέα μήνες για να διορθώσει το ελάττωμα, διαφορετικά θα δώσουν όλες τις λεπτομέρειες της έρευνας στη δημοσιότητα.
Η Volkswagen από τη μεριά της ανακοίνωσε ότι το σπάσιμο του κώδικα προϋποθέτει σημαντική και περίπλοκη προσπάθεια που είναι απίθανο να εφαρμοστεί εκτός κι αν μιλάμε για ένα πολύ οργανωμένο και άρτιο τεχνολογικά «συνδικάτο εγκλήματος». Και προσέθεσε: «Δίνουμε μεγάλο βάρος στην ασφάλεια των οχημάτων μας, τόσο στα μηχανικά όσο και στα ηλεκτρονικά μέρη και επενδύουμε μεγάλα ποσά για να διασφαλίσουμε την όσο το δυνατόν καλύτερη προστασία τους από εξωτερικές κακόβουλες επιθέσεις.»
Tη δεινή εικόνα στην οποία βρίσκεται στην παρούσα φάση ο ΕΟΠΥΥ παρουσίασε χθες η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού στους Οργανισμούς Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΟΠΟΚΠ).
Τα έσοδα του Οργανισμού από το έτος 2012 έχουν διαμορφωθεί ως εξής:
2012
2013
2014
2015
(έως και 8o/2015)*
ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΑΣΦ/ΝΩΝ
3.058.664.750 €
3.781.973.913 €
3.461.653.404 €
1.687.993.070 €*
ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ
1.023.000.000 €
1.008.000.000 €
656.347.648 €
347.100.000 €*
ΣΥΝΟΛΟ
4.081.664.750 €
4.789.913.973 €
4.118.001.052 €
2.035.093.070 €*
Η ΠΟΠΟΚΠ παρατηρεί ότι η κρατική επιχορήγηση εμφανίζει δραματική μείωση κατ’ έτος.
Μεγάλο πρόβλημα αποτελούν οι οφειλές των φορέων που δεν έχουν αποδοθεί στον ΕΟΠΥΥ και οι οποίες είναι:
2012
2013
2014
2015
(έως 8ο/2015)
ΣΥΝΟΛΟ ΟΦΕΙΛΩΝ
ΙΚΑ ΕΤΑΜ
85.997.103 €
138.318.581 €
79.126.573 €
503.459.876 €
806.902.133 €
ΤΑΥΤΕΚΩ
(μέσω ΙΚΑ)
15.894.383 €
37.200.000 €
53.094.383 €
ΟΑΕΕ
35.978.230 €
277.435.947 €
257.987.277 €
571.401.454 €
ΕΤΑΑ
92.210.836,54 €
-23.244.959 €
481.123 €
69.447.000 €
ΓΕΝ. ΣΥΝΟΛΟ
1.500.844.970 €
Οι λοιπές απαιτήσεις που έχουν παρακρατηθεί από το ΙΚΑ (για έξοδα διαχείρισης – διοίκησης και εισφορά υπέρ ΤΕΑΥΕΟ) και δεν έχουν αποδοθεί στον ΕΟΠΥΥ ανέρχονται στο ποσό των 265.972.593. Συνολικά οι οφειλές των φορέων ανέρχονται στο ποσό των 1.766.817.563, σημειώνεται από την ΠΟΠΟΚΠ.
Αν ο ΕΟΠΥΥ δεν λάβει άμεσα ποσό άνω των 900 εκατομμυρίων ευρώ (από τα ποσά που έχουν εισπραχθεί από τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης αλλά δεν έχουν αποδοθεί , 1,767 δισ. ευρώ περίπου) κινδυνεύει το επόμενο διάστημα να προβεί σε στάση πληρωμών προς τους παρόχους και προς τους ασφαλισμένους του, οι οποίες μέχρι και τον Αύγουστο 2015 διαμορφώνονται ως εξής:
Προς ιδιώτες παρόχους
2.471.610.666 €
Προς ασφαλισμένους
>100.000.000 €
Προς φορείς γενικής κυβέρνησης (νοσοκομεία κ.λ.π.)