>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

19 Ιαν 2016

Allianz Project M: Ένα διαδραστικό ταξίδι στον κόσμο των συντάξεων

H Allianz παρουσιάζει τον Παγκόσμιο Άτλα Συντάξεων σχετικά με τη δημογραφική αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο.
  • Ο Παγκόσμιος Άτλας Συντάξεων απεικονίζει την τεχνογνωσία της Allianz σχετικά με τη δημογραφική αλλαγή.
  • “Ένα ολοκληρωμένο, και πάνω απ’ όλα διασκεδαστικό στη χρήση του, on-line εργαλείο έρευνας”.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, το 1970, το προσδόκιμο ζωής στην Ελλάδα ήταν περίπου 74 έτη ενώ η μέση ηλικία συνταξιοδότησης ήταν τα 66 έτη. Συνεπώς, τα χρόνια συνταξιοδότησης που μπορούσε να προσβλέπει ο Έλληνας πολίτης ήταν 8 περίπου. Το 2012, τα αντίστοιχα χρόνια είχαν αυξηθεί σε 20, κατά προσέγγιση. Ωστόσο, είναι αυτά τα επιπλέον χρόνια πραγματικά κάτι για να ανυπομονούμε - ή θα μετατραπούν σε επιβάρυνση; Θα είναι το κρατικό εισόδημα της σύνταξης ποτέ αρκετό; Πώς είναι το συνταξιοδοτικό μας σύστημα σε σύγκριση με εκείνα των γειτονικών χωρών; Και τελικά, οι πολυάριθμες μεταρρυθμίσεις στη χώρα μας, έχουν επιτύχει την αναδόμηση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης;

Τα συνταξιοδοτικά συστήματα σε όλο τον κόσμο πλέουν σε μη χαρτογραφημένα ύδατα - σε τέτοιο βαθμό, ώστε ακόμη και οι ίδιοι οι ειδικοί μπορεί να χαθούν. Παρουσιάζοντας ένα διαδραστικό παγκόσμιο χάρτη, με πλούσιες πληροφορίες στο υπόβαθρό του, το Project Μ Παγκόσμιος Άτλας Συντάξεων (http://projectm-online.com/demographics/pension-atlas/) προσφέρει καθοδήγηση στο παγκόσμιο τοπίο της συνταξιοδότησης.

Συγκρίνετε χώρες και χρονικές περιόδους με μερικά μόνο κλικ

Οι χρήστες, όχι μόνο μπορούν να μελετήσουν μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία, αλλά και να δημιουργήσουν μια λεπτομερή ανάλυση των διαφόρων χωρών και χρονικών περιόδων, συμπεριλαμβάνοντας και την επίδραση της αύξησης του προσδόκιμου ζωής και τη συνεχιζόμενη μετατόπιση από καθορισμένες παροχές σε καθορισμένες εισφορές. Μπορούν, επίσης, να χρησιμοποιήσουν το χάρτη για να ορίσουν και να βρουν απαντήσεις σε περίπλοκα ζητήματα που σχετίζονται μεταξύ τους, όπως για παράδειγμα αν το συνταξιοδοτικό σύστημα σε μια χώρα είναι οικονομικά βιώσιμο και ταυτόχρονα αν είναι σε θέση να παρέχει στους συνταξιούχους επαρκές εισόδημα.

“Ο Παγκόσμιος Άτλας Συντάξεων συγκεντρώνει όλη την τεχνογνωσία της ερευνητικής ομάδας του Ομίλου Allianz για τις Διεθνείς Συντάξεις”, δήλωσε η επικεφαλής της ομάδας Brigitte Miksa. “Σας προσφέρουμε μια διαδραστική περιπέτεια σε όλο τον κόσμο, με τον άνεμο της δημογραφικής αλλαγής να είναι η πυξίδα σας και ο Παγκόσμιος Άτλας Συντάξεων, ο οδηγός σας. Ο Άτλας είναι ένα ολοκληρωμένο, και πάνω απ’ όλα διασκεδαστικό στη χρήση του, on-line εργαλείο έρευνας.”

Κατανοήστε τις δραματικές αλλαγές στα παγκόσμια συστήματα με μια ματιά

Μεταξύ άλλων ερευνών, ο Άτλας βασίζεται στο Δείκτη Αναγκαιότητας Ασφαλιστικών Μεταρρυθμίσεων του Ομίλου Allianz (Pension Sustainability Index-PSI, http://bit.ly/ps-index). Ο Δείκτης αναλύει την κατάσταση των συνταξιοδοτικών συστημάτων σε όλο τον κόσμο, μετά από χρόνια, ακόμα και δεκαετίες, εκτεταμένων μεταρρυθμίσεων.

Ο Δείκτης εξετάζει βασικούς παράγοντες, όπως τις δημογραφικές τάσεις, την κατάσταση της δημόσιας οικονομίας, τη δομή του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης και απεικονίζει την ανάγκη για ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις. Για παράδειγμα, η Γερμανία πρόσφατα έπεσε σε χαμηλότερη θέση στην κατάταξη του Δείκτη, αν μη τι άλλο επειδή ο πληθυσμός της γηράσκει πιο γρήγορα από το αναμενόμενο. Αυτό είναι, επίσης, πιθανό να οδηγήσει σε αύξηση των συνταξιοδοτικών δαπανών.

Μελετώντας την άλλη πλευρά της βιωσιμότητας, ο Δείκτης Επάρκειας Συνταξιοδοτικού Εισοδήματος (Retirement Income Adequacy-RIA, http://bit.ly/ria-indicator) του Ομίλου Allianz, αξιολογεί πηγές εισοδήματος για τους συνταξιούχους, συμπεριλαμβάνοντας δημόσιες και ιδιωτικές συνταξιοδοτικές παροχές, χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία και ακίνητα. Επιπλέον, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον προσδιορισμό των δαπανών λόγω γήρανσης, όπως αυτών για την ιατρική περίθαλψη.

“Κανένας Άτλας δεν μπορεί να μας δείξει πώς θα είναι πραγματικά η συνταξιοδότηση. Μπορεί, ωστόσο, να δώσει περισσότερη διαφάνεια σε αυτό το πολύπλοκο θέμα”, αναφέρει η Brigitte Miksa.























Κατεβάστε το γράφημα σε μορφή pdf


MetLife: Διευρύνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά

Παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά σήμερα, και παρά την ύφεση, την ανεργία, τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος, και τους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων, η MetLife διευρύνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά.

Η νέα παραγωγή ασφαλίστρων της MetLife για το 2015 παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξης του 19%, ενώ ο συνολικός κύκλος εργασιών της εταιρίας αυξήθηκε κατά 8,5%.

Αυτή η επίδοση της MetLife έχει σαν αποτέλεσμα τη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της στη περιοχή του 13,7% από 11.8% που ήταν το 2014.

Ο Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της MetLife, Δημήτρης Μαζαράκης, δήλωσε σχετικά «Αυτή η δυναμική πορεία είναι το αποτέλεσμα των στρατηγικών μας επιλογών οι οποίες έχουν δημιουργήσει εκείνες τις προϋποθέσεις που μας επιτρέπουν να ξεπερνάμε με επιτυχία τις δυσκολίες, να εκμεταλλευόμαστε τις ευκαιρίες, και τελικά να διευρύνουμε τον ηγετικό μας ρόλο στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά. Καθοριστικός παράγοντας σε αυτά τα εξαιρετικά αποτελέσματα είναι οι άνθρωποι μας. Ιδιαίτερα όμως θέλω να συγχαρώ τους ασφαλιστές μας οι οποίοι επιδεικνύουν σταθερή προσαρμοστικότητα σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται συνεχώς, γεγονός το οποίο μας διαφοροποιεί από τις επικρατούσες τάσεις ύφεσης και συρρίκνωσης και μας επιτρέπει να συνεχίζουμε δυναμικά να παρέχουμε εξελιγμένα καινοτόμα προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ασφαλισμένων μας».

18 Ιαν 2016

Τρόποι να μετακινηθείς με ασφάλεια σε κακοκαιρία με το αυτοκίνητο


Λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών που αναμένονται τις επόμενες ώρες, έχει σημασία να είμαστε προετοιμασμένοι για απρόοπτα περιστατικά κατά τις μετακινήσεις μας και πως θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε.

Η Ελληνική Αστυνομία για τις περιπτώσεις που χρειάζεται να μετακινηθούμε με ιδιαίτερα άσχημες καιρικές συνθήκες, συνιστά να λαμβάνονται τα παρακάτω μέτρα προφύλαξης:

  • Να φροντίσω το όχημά μου να έχει αντιολισθητικές αλυσίδες.
  • Να χρησιμοποιώ πάντα τις αντιολισθητικές αλυσίδες όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός, κλπ.).
  • Να φορώ πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
  • Να ενημερώνομαι για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου πριν ξεκινήσω.
  • Να ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.
  • Να φροντίζω ώστε να είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο με αρκετά καύσιμα.
  • Να μειώνω ταχύτητα και να αφήνω αρκετή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα για να μπορώ να σταματήσω με ασφάλεια.
  • Να μη φρενάρω απότομα γιατί υπάρχει κίνδυνος να εκτραπώ της πορείας μου. Με τον ίδιο τρόπο να λειτουργώ και όταν πρόκειται να επιταχύνω ή να στρίψω.
  • Να έχω αναμμένα τα φώτα πορείας για να γίνομαι πιο εύκολα αντιληπτός, ιδιαίτερα όπου δεν υπάρχει μεγάλη ορατότητα.
  • Να διατηρώ τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες του οχήματός μου πάντα καθαρούς.
  • Να οδηγώ με χαμηλή ταχύτητα για να έχω τη δυνατότητα ελέγχου του οχήματός μου.
  • Να είμαι ιδιαίτερα προσεκτικός όταν διασχίζω γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις και δρόμους που δεν είναι πολυσύχναστοι.
  • Αν οδηγώ σε επαρχιακό δρόμο, να αποφεύγω τους χιονισμένους χωματόδρομους.
  • Να έχω στο νου μου ότι ενδεχομένως χρειαστεί πολύ μεγαλύτερος χρόνος για να ακινητοποιήσω το όχημά μου όταν οδηγώ σε παγωμένο δρόμο.
- Εάν ακινητοποιηθεί το όχημά μου:
  • Να μην προσπαθήσω να «γκαζώσω» για να απεγκλωβιστώ, γιατί οι τροχοί κινδυνεύουν να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά ειδικά σε πολύ χιονισμένα σημεία.
  • Να μετακινήσω δεξιά και αριστερά τους τροχούς μερικές φορές προκειμένου να διώξω το χιόνι από τους τροχούς.
  • Να ειδοποιήσω αμέσως τις αστυνομικές αρχές.
  • Να παραμείνω στο αυτοκίνητό μου και να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα, ελέγχοντας ότι η εξάτμιση είναι καθαρή από χιόνι.
- Σε περίπτωση που μετακινηθώ εκτός πόλεως:
  • Φροντίζω, πριν ξεκινήσω, να ενημερωθώ για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου.
  • Προγραμματίζω το ταξίδι μου, έτσι ώστε να μη συμπέσει με την αιχμή των καιρικών φαινομένων.
  • Ελέγχω την καλή λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου μου.
  • Βεβαιώνομαι ότι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου είναι γεμάτο καύσιμα.
  • Φροντίζω να έχω μαζί μου κουτί πρώτων βοηθειών.
- Σε περίπτωση που μετακινούμαι μέσα στην πόλη:
  • Προτιμώ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Κινούμαι με ιδιαίτερη προσοχή και ακολουθώ τις υποδείξεις των Τροχονόμων.
  • Αποφεύγω τις άσκοπες μετακινήσεις.
- Σε περίπτωση που αποκλειστώ:
  • Παραμένω στο αυτοκίνητό μου και φροντίζω να ανάβω τη μηχανή για 10 λεπτά ανά ώρα.
  • Τοποθετώ στην κεραία του ραδιοφώνου ένα ύφασμα με έντονο χρώμα για τον ευκολότερο εντοπισμό μου από τις διασωστικές ομάδες.
  • Εξοπλισμός όπως αδιάβροχα, ομπρέλες, σφυρίχτρα, γαλότσες, φακός, κουβέρτες, νερό, πρόχειρο φαγητό, σταφίδες, σοκολάτες μπορεί να φανεί χρήσιμος.

ΚΕΕΛΠΝΟ: Πως να προστατευτείς από την έξαρση της εποχικής γρίπης

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα επιδημιολογικά δεδομένα του ΚΕ.ΕΛ.ΠΝ.ΝΟ, η χώρα βρίσκεται σε φάση αυξημένης δραστηριότητας της γρίπης. Μέχρι τις 14 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 14:30, έχουν καταγραφεί 35 σοβαρά κρούσματα γρίπης με νοσηλεία σε Μ.Ε.Θ., και 5 θάνατοι από εργαστηριακά επιβεβαιωμένη γρίπη.

Χαρακτηριστικά η πλειοψηφία των περιστατικών που νοσηλεύονται σε ΜΕΘ πάσχουν από γρίπη Α και κυρίως από το πανδημικό στέλεχος της γρίπης A(H1N1)pdm09. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άτομα που δεν έχουν εμβολιαστεί παρά το γεγονός ότι ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου για σοβαρή νόσηση από γρίπη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ, η δραστηριότητα της νόσου θα εξακολουθεί να αυξάνεται στην χώρα για τις επόμενες εβδομάδες και κατά συνέπεια αναμένεται να συνεχιστεί η εμφάνιση σοβαρών κρουσμάτων.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι σε όλη την Ευρώπη επικρατεί μέχρι αυτή τη στιγμή το πανδημικό στέλεχος της γρίπης A(H1N1)pdm09 και αυτό θεωρείται αναμενόμενο, λόγω του ότι κατά την περσινή περίοδο γρίπης επικράτησαν τα στελέχη A(H3N2) και B του ιού της γρίπης.

Υπενθυμίζουμε ότι η μετάδοση του ιού ευνοείται από τις ψυχρές κλιματικές συνθήκες και επιβάλλεται ιδιαίτερη προσοχή όσον αφορά την εφαρμογή προληπτικών μέτρων.

Τονίζεται εκ νέου ότι τα κύρια μέτρα για την αντιμετώπιση της έξαρσης της γρίπης είναι:

  1. Η τήρηση των μέτρων υγιεινής, όπως συχνό πλύσιμο των χεριών, αναπνευστική υγιεινή με κάλυψη του βήχα και του φτερνίσματος.
    Επισημαίνουμε την ανάγκη οικειοθελούς απομόνωσης και αποφυγής συγχρωτισμού για τα άτομα που έχουν σύμπτωμα γρίπης για την αποφυγή μετάδοσης του ιού.
  2. Η έγκαιρη χρήση των αντι-ιικών φαρμάκων κατά της γρίπης με τις πρώτες εκδηλώσεις (μέσα σε 2 ημέρες) κατά την κρίση των θεραπόντων ιατρών, χωρίς να είναι απαραίτητη η εργαστηριακή επιβεβαίωση της νόσου ή σε άτομα με σοβαρές εκδηλώσεις γρίπης. Υπενθυμίζουμε ότι η σωστή χρήση των αντι-ιικών στις κλινικές ομάδες υψηλού κινδύνου του πληθυσμού (ακόμα και σε ήπια συμπτώματα από τη γρίπη) προστατεύει από τις επιπλοκές. (περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ www.keelpno.gr). Λόγω της κυκλοφορίας του πανδημικού στελέχους οι ιατροί καλούνται να είναι ευαισθητοποιημένοι για την έγκαιρη χορήγηση θεραπείας.
  3. Η συνέχιση του εμβολιασμού κατά της γρίπης για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Ο εμβολιασμός ενθαρρύνεται καθ' όλη τη διάρκεια του χειμώνα. Οι ομάδες υψηλού κινδύνου για τη σοβαρή νόσο από γρίπη παραμένουν οι ίδιες εφέτος (περισσότερες πληροφορίες για γρίπη στην ιστοσελίδα του ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ www.keelpno.gr).
    Επιπρόσθετα, συστήνεται ιδιαιτέρως ο εμβολιασμός του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού με κύριο στόχο την προστασία των ασθενών τους.
Το ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ θα συνεχίσει να επιτηρεί τη δραστηριότητα της γρίπης και ενημερώνει ότι δεν υπάρχει κυκλοφορία μεταλλαγμένου στελέχους γρίπης αλλά πρόκειται για τα κλασικά στελέχη εποχικής γρίπης που κυκλοφορούν κάθε χρόνο σε άλλοτε άλλη συχνότητα.

15 Ιαν 2016

Τι θα συμβεί αν με πιάσουν με ανασφάλιστο όχημα;

Πολλοί από εσάς ρωτάτε συχνά για το ποιες είναι οι συνέπειες αν σας πιάσουν να οδηγείτε ανασφάλιστο όχημα, ή ακόμα χειρότερα αν εμπλακείτε σε ατύχημα και το όχημα σας είναι ανασφάλιστο.

Ας δούμε αρχικά τι προβλέπει ο νόμος και ποιες είναι οι διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Πρόστιμο και κυρώσεις

Ο νόμος 489/76 προβλέπει τις εξής διοικητικές και ποινικές κυρώσεις:

Διοικητικές κυρώσεις
  • Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες
  • Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο (2) χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία (3) χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής
  • Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, €500 για τα επιβατικά και €250 για τα δίκυκλα
Η άδεια ικανότητας οδηγού μπορεί να επιστραφεί στον οδηγό πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, αν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής. Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον κάτοχο ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος, πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, αν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής καθώς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα.

Ποινικές κυρώσεις
  • Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και
  • Χρηματική ποινή μέχρι €3.000
Σε εκκρεμότητα παραμένει η ολοκλήρωση της διαδικασίας ταυτοποίησης των στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος, μετά την οποία θα σταλεί ειδοποιητήριο από τη Γ.Γ.Π.Σ. σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου για:
  • να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες ή να δώσει εξηγήσεις
  • να πληρώσει παράβολο €250 για να ασφαλιστεί
Αν ο ιδιοκτήτης δεν κάνει τα παραπάνω, θα του επιβληθεί νέο πρόστιμο €500, καθώς και οι παραπάνω διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

Τρόποι εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων

Τα ανασφάλιστα οχήματα εντοπίζονται κυρίως στους ελέγχους της τροχαίας και όταν εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες μπορούν να εντοπιστούν άμεσα μέσω του κεντρικού συστήματος του Επικουρικού 
Κεφαλαίου Ασφάλισης Αυτοκινήτων και μένει σε εκκρεμότητα το πότε θα γίνει η επίσημη ηλεκτρονική διασταύρωση για να σταλούν ειδοποιητήρια και στη συνέχεια πρόστιμα σε όσους παραμείνουν ανασφάλιστοι. 





Ποιες είναι οι συνέπειες όταν ένα ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα

Αν ένα ανασφάλιστο όχημα προκαλέσει μόνο υλικές ζημιές
: το Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει να αποζημιώσει εκείνους που υπέστησαν υλικές ζημιές, και στη συνέχεια στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος που προκάλεσε το ατύχημα για να απαιτήσει το ποσό που κατέβαλε ως αποζημίωση. Η αποζημίωση που καλύπτει το Επικουρικό είναι έως 1.000.000€ ανά ατύχημα.

Αν ένα ανασφάλιστο όχημα προκαλέσει σωματικές βλάβες σε τρίτους: το Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει να αποζημιώσει εκείνους που υπέστησαν σωματικές βλάβες και στη συνέχεια
στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος που προκάλεσε το ατύχημα για να απαιτήσει το ποσό που κατέβαλε ως αποζημίωση. Ανάλογα με τη σοβαρότητα του τραυματισμού ο παθών μπορεί, ενδεικτικά να απαιτήσει: ιατρικές δαπάνες, δαπάνες για αποκλειστική νοσοκόμα-οικιακή βοηθό, απώλεια εισοδημάτων, αποζημίωση λόγω τυχόν αναπηρίας, αποζημίωση ηθικής βλάβης κλπ. Το ποσό που μπορεί να καλύψει το Επικουρικό Κεφάλαιο φτάνει το €1.000.000 ανά θύμα.

Αν ένα ανασφάλιστο όχημα προκαλέσει θάνατο: Σε αυτή την περίπτωση η απαίτηση αποζημίωσης υποβάλλεται από τα μέλη της οικογένειας του ανθρώπου που έχασε τη ζωή του. Το Επικουρικό Κεφάλαιο αναλαμβάνει α αποζημιώσει τους δικαιούχους. Στη συνέχεια, στρέφεται κατά του ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου οχήματος που προξένησε το ατύχημα για να διεκδικήσει το ποσό που κατέβαλε. Κάθε δικαιούχος μπορεί ενδεικτικά να απαιτήσει αποζημίωση για: ιατρικές δαπάνες, δαπάνες για αποκλειστική νοσοκόμα-οικιακή βοηθό, απώλεια εισοδημάτων, αποκατάσταση τυχόν αναπηρίας, ηθική βλάβη κλπ. Το συνολικό ποσό που μπορεί να καλύψει το Επικουρικό Κεφάλαιο φτάνει το €1.000.000 ανά θύμα.

Τρόποι να μη μείνει ανασφάλιστο το αυτοκίνητό μας

Σίγουρα η οικονομική κρίση στη χώρα μας έχει δημιουργήσει προβλήματα και στην έγκαιρη εξόφληση των ασφαλίστρων, καθώς οι ασφαλισμένοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να ανταπεξέλθουν σε όλες τις οικονομικές υποχρεώσεις τους.

Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι που μπορεί ο καθένας να προσαρμόσει το ποσό των ασφαλίστρων στα δικά του δεδομένα, είτε μειώνοντας την αξία και τις καλύψεις του οχήματος, είτε επιλέγοντας να 'σπάσει' το ποσό σε άτοκες δόσεις, είτε να μειώσει την διάρκεια ασφάλισης ακόμα και σε τρίμηνη ή με το μήνα, ώστε να μειωθεί αντίστοιχα και το προς πληρωμή ποσό των ασφαλίστρων.


Αρκεί μόνο να αναλογιστούμε πως στις περισσότερες περιπτώσεις τα ασφάλιστρα ενός αυτοκινήτου είναι της τάξεως των 100-200 ευρώ το εξάμηνο, ενώ το πρόστιμο της τροχαίας ανέρχεται στα 500 ευρώ!


Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, καθένας από εμάς μπορεί να αντιληφθεί και να αξιολογήσει το τεράστιο ρίσκο και τους κινδύνους που εμπεριέχει το να κυκλοφορεί με ανασφάλιστο όχημα. Μη ξεχνάμε πως σε έναν τραυματισμό ή θάνατο λόγω ενός ατυχήματος που μπορεί να προκαλέσει ο καθένας από εμάς λόγω μιας άτυχης στιγμής, τα ποσά που πρέπει να δοθούν ως αποζημίωση είναι σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα και αν δεν έχεις ασφάλεια ώστε να τα καλύψει, μπορεί να σου καταστρέψουν όλη την υπόλοιπη ζωή. Αξίζει αυτό το ρίσκο;

14 Ιαν 2016

Η INTERAMERICAN για τα παιδιά του κόσμου, μαζί με την ActionAid και την UNICEF

Τη σταθερή υποστήριξή της στο έργο των οργανισμών παγκοσμίου βεληνεκούς ActionAid και UNICEF συνεχίζει η INTERAMERICAN, με δύο σημαντικές πρωτοβουλίες της κατά την αλλαγή του έτους. Η εταιρεία, στο πλαίσιο της δέσμευσής της για την έμπρακτη υπεράσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού έναντι του Global Compact (Oικουμενικού Συμφώνου) του ΟΗΕ, του οποίου αποτελεί ιδρυτικό μέλος για την Ελλάδα, ανανέωσε πρόσφατα 101 αναδοχές παιδιών συνεργαζόμενη με την ActionAid. Επίσης, η INTERAMERICAN ήταν χορηγός της ετήσιας διαπολιτισμικής γιορτής που οργάνωσε η εθνική επιτροπή για την Ελλάδα της UNICEF στην Αθήνα, πριν τα Χριστούγεννα. Οι πρωτοβουλίες υπογραμμίζουν τη συνέπεια και συνέχεια της εταιρείας στην υλοποίηση του σχεδίου ΕΚΕ "Πράξεις Ζωής", στο πεδίο των ενεργειών ανθρωπιστικού χαρακτήρα.

Οι ετήσιες αναδοχές που η εταιρεία έχει αναλάβει, στη βάση του προγράμματος "Αναδοχή Παιδιού" της ActionAid, από το 2011 έως σήμερα ανέρχονται σε 480 με διάθεση πόρων της τάξεως των 127.000 ευρώ. Η επαναλαμβανόμενη ενέργεια εκφράζει το εύρος της εταιρικής κουλτούρας για την κοινωνική υπευθυνότητα, δεδομένου ότι κινητοποιούνται και συνεισφέρουν στο πρόγραμμα περί τις 40 διευθύνσεις, τμήματα και γραφεία πωλήσεων της INTERAMERICAN. Οι αναδοχές της εταιρείας εντοπίζονται, κυρίως, στην εστιασμένη δραστηριότητα της ActionAid στο Αφγανιστάν, την Καμπότζη, τη Ρουάντα, τη Νιγηρία, την Παλαιστίνη.

Παράλληλα, για έβδομη χρονιά η εταιρεία με την υποστηρικτική παρουσία της στη μεγάλη γιορτή της UNICEF Ελλάδος, ενίσχυσε το μήνυμα των προσδοκιών για έναν καλύτερο κόσμο, με ίσα τα δικαιώματα των παιδιών στα βασικά αγαθά της ζωής. Η διαπολιτισμική συνάντηση αποτελεί θεσμό αδελφοποίησης και κατάλυσης κάθε είδους διάκρισης μεταξύ των παιδιών, με ψυχαγωγικό περιεχόμενο. Στην εκδήλωση, που φιλοξενείται σταθερά στο κλειστό γυμναστήριο του Μετς, συμμετείχαν και φέτος αντιπροσωπευτικές ομάδες παιδιών από άπορες ελληνικές οικογένειες, ιδρύματα, σχολεία και οικογένειες προσφύγων και μεταναστών.

Είναι αξιοσημείωτο πως, σύμφωνα με την έκθεση της UNICEF για τα παιδιά στην Ελλάδα (στοιχεία 2013), η φτώχεια πλήττει το 28,8% του συνόλου του παιδικού πληθυσμού στις ελληνικές οικογένειες, ενώ στα παιδιά με ξένη υπηκοότητα γονέων φθάνει το 61,1%. Η αύξηση που έχει καταγραφεί από το 2009 υπολογίζεται σε 5 και 20 ποσοστιαίες μονάδες, αντιστοίχως. Η ηλικιακή ομάδα που επηρεάζεται περισσότερο από τη φτώχεια στη σίτιση, τη στέγαση, την υγεία και την εκπαίδευση ορίζεται μεταξύ 12-17 ετών. Εκτιμάται ότι το ήμισυ των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που ζουν υπό συνθήκες ακραίας φτώχειας και εξαθλίωσης είναι παιδιά και τοπικά, συνδέονται με μειωμένη παραγωγικότητα και ανύπαρκτη οικονομική ανάπτυξη.

Έρχονται τέλη κυκλοφορίας ανά τρίμηνο!

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να δούμε μέσα στο 2016 τέλη κυκλοφορίας με το... τρίμηνο, καθώς το υπουργείο Οικονομικών αναζητεί τρόπους να παρακινήσει τους κατόχους ΙΧ που έχουν καταθέσει πινακίδες, να τις ξαναπάρουν πίσω καταβάλλοντας αναλογικά τέλη κυκλοφορίας και να καταφέρει με αυτό τον τρόπο να δημιουργήσει έσοδα για τα κρατικά ταμεία.

Τον προηγούμενο μήνα χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων προκειμένου να γλιτώσουν τα τέλη κυκλοφορίας και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης, κατέθεσαν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα σημαντική απώλεια εσόδων για το κράτος. 

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, στο υπουργείο Οικονομικών με εισηγήσεις που έχουν γίνει στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδη, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να δώσουν τη δυνατότητα σε κατόχους ΙΧ που έχουν καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας, να μπορούν να τις πάρουν πίσω καταβάλλοντας τέλη που θα αντιστοιχούν σε λίγους μήνες και όχι σε ολόκληρο το έτος.

Αν ισχύσει αυτό το σενάριο, ένας κάτοχος ΙΧ που έχει καταθέσει πινακίδες, θα μπορεί για παράδειγμα να καταβάλλει μόνο το 1/4 των τελών κυκλοφορίας και να το κυκλοφορήσει για ένα τρίμηνο. Ειδικά στην περίπτωση των αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού, θα μπορεί ένας κάτοχος που είχε να καταβάλλει π.χ. 2000 ευρώ να πληρώσει για τέλη κυκλοφορίας 500 ευρώ και να κυκλοφορήσει το όχημα για ένα τρίμηνο. 

Εξάλλου, ήδη αρκετές ασφαλιστικές εταιρίες προσφέρουν τη δυνατότητα τρίμηνης ασφάλισης αυτοκινήτου, κάτι που διευκολύνει και την άρση ακινησίας, καθώς θα πρέπει πρώτα να προσκομιστεί στην αρμόδια ΔΟΥ ασφαλιστήριο σε ισχύ.

Το μέτρο αυτό αν τελικά εφαρμοστεί, θα έχει ισχύ μόνο για φέτος.

Τι συμβαίνει με την ασφάλιση αυτοκινήτων;

Αυτό πάντως που συμβαίνει με την ασφάλιση αυτοκινήτου είναι άξιο εμπεριστατωμένης έρευνας από την πλευρά της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος. Ενώ ο στόλος αυξάνεται, η παραγωγή ασφαλίστρων βαίνει συνεχώς μειούμενη και μάλιστα με υψηλούς ρυθμούς.
Αναλυτικότερα, τα επίσημα στοιχεία από το Υπουργείο Οικονομιών δείχνουν ότι το 2015 προστέθηκαν στο ενεργό στόλο των αυτοκινήτων περισσότερα από 100.000 οχήματα τα οποία έφθασαν τα 5.412.900 σε όλη τη χώρα.
Την ίδια στιγμή τα στοιχεία παραγωγής για το δεκάμηνο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος δείχνουν ότι η παραγωγή του κλάδου «Αστική ευθύνη χερσαίων οχημάτων» μειώθηκε κατά 15,3% στα 675.245.335,95 ευρώ ενώ η παραγωγή του κλάδου «Χερσαία οχήματα» μειώθηκε κατά 9,3% στα 154.445.898,73 ευρώ.
Με άλλα λόγια η αύξηση του αριθμού του ενεργού στόλου αυτοκινήτων δεν αντικατοπτρίζεται στην παραγωγή ασφαλίστρων.
Η σύγκριση αυτή δείχνει ότι αφενός συνεχίζεται η πολιτική μειωμένου ασφαλίστρου, ενώ επίσης εκτιμάται ότι ένα μέρος του στόλου που αυξάνεται μάλλον στρέφεται σε εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ) η παραγωγή των οποίων δεν περιλαμβάνεται στα στοιχεία της ΕΑΕΕ.
Επίσης ένα άλλο μέρος παραμένει ανασφάλιστο...
Εν κατακλείδι, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, προμηθεύτηκαν τέλη κυκλοφορίας επιπλέον (ως προς το 2014) 100.578 οχήματα και εισπράχθηκαν επιπλέον 8,283 εκατομμύρια ευρώ. Αντιθέτως, τα οχήματα που προμηθεύτηκαν τέλη κυκλοφορίας για το 2014 (σε σχέση με το 2013), ήταν κατά 59.874 λιγότερα και υπήρξε μείωση στα δημόσια έσοδα κατά 17,227 εκατομμύρια ευρώ.
Τέλη κυκλοφορίας

(Πηγή: Nextdeal.gr)

Σταματάει τις αποζημιώσεις το Επικουρικό;

Παραμερίζουν χωρίς αιτία το Επικουρικό Κεφάλαιο από τις αποζημιώσεις καθώς παραμένει στον αέρα ακόμα και χωρίς σαφείς κατευθύνσεις η "χαμένη" αρμοδιότητά του να πληρώνει ζημιές εταιρειών που ανακαλείται η άδεια λειτουργίας τους. 

Λόγω της solvency καθολικός διάδοχος της περιουσίας της εταιρείας που θα ανακληθεί η άδεια λειτουργίας της είναι πλέον ο εκκαθαριστής χωρίς όμως και αυτός να έχει την αρμοδιότητα αποζημιώσεων. Αυτό σημαίνει ότι  το Επικουρικό Κεφάλαιο δεν μπορεί να πάρει όπως στο παρελθόν τα αποθεματικά της εταιρείας που ανακαλείται η άδειά της και να αποζημιώσει δικαιούχους πληρώνοντας ζημιές. Η ασφαλιστική τοποθέτηση αποδίδεται ολοκληρωτικά στον εκκαθαριστή.

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια επιπλέον αλλαγή στα όσα ισχύουν έως σήμερα. Όμως επί της ουσίας το θέμα είναι πρακτικό καθώς η παρεμβολή του Επικουρικού αποτελούσε αφενός αποφόρτιση του εκκαθαριστή από μια επιπλέον υποχρέωση και παράλληλα είχε και χρηστική σημασία καθώς κάποιοι ασφαλισμένοι αποζημιώνονταν άμεσα. Τώρα με τα νέα δεδομένα υπάρχει μετατόπιση των υποχρεώσεων στον εκκαθαριστή με όλες τις προφανείς συνέπειες στην ευελιξία των διαδικασιών.

Ο αποκλεισμός του Επικουρικού από το μέχρι σήμερα έργο του στην αποζημίωση ζημιών μπορεί να αρθεί με νομοθετική ρύθμιση η οποία και θα του αναθέτει σαφώς σε περιβάλλον solvency το έργο της αποζημίωσης όπως το είχε. Διαφορετικά επίσης κατά τις πληροφορίες με νομοθετική ρύθμιση μπορεί να ανατεθεί και στον εκκαθαριστή η υποχρέωση της πληρωμής αποζημιώσεων. 

(Πηγή: Insurance-eea.gr)

13 Ιαν 2016

Βραβεύσεις για την ΕΚΕ και το ΙΤ της INTERAMERICAN

Αναγνώριση της ηγετικής δραστηριότητας της INTERAMERICAN στους τομείς της Υπευθυνότητας και των Ψηφιακών Λειτουργιών συνιστούν οι βραβεύσεις της εταιρείας στην ετήσια εκδήλωση "Φίλιππος Μωράκης" των εκδόσεων MORAX, στο πλαίσιο του πρόσφατου Money Show 2016.

Κεντρική ιδέα της εκδήλωσης, που έφθασε στην 24η χρονιά, αποτελεί η θέση ότι "η ασφάλιση είναι η πολυτιμότερη τεκμηριωμένη Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη". Ιδέα που, κατά την παραλαβή του βραβείου της κορυφαίας εταιρείας της ασφαλιστικής αγοράς σε συνολική υπευθυνότητα, υπογράμμισε εκ μέρους της INTERAMERICAN ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής PR & CSR, τονίζοντας ότι η έμπρακτη υπευθυνότητα αποτελεί το πιο ισχυρό κριτήριο αξιοπιστίας, σε μια περίοδο που για τις ασφαλιστικές εταιρείες η αξιοπιστία θα πρέπει να είναι στόχος προτεραιότητας.

Επίσης, βραβεύτηκε ως κορυφαίο στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς στον τομέα του ΙΤ ο Φώντας Λιαπάκης, CIO της Εταιρείας, σε αναγνώριση της πρωτοπορίας και του ευρύτατου φάσματος ψηφιακών συστημάτων και εφαρμογών στις λειτουργίες της INTERAMERICAN. Ο κ. Λιαπάκης, που διευθύνει ομάδα 180 ατόμων –τη μεγαλύτερη της ασφαλιστική αγοράς στην πληροφορική, διαχείριση ψηφιακών έργων - υπογράμμισε ότι η τεχνολογία θα κρίνει, εφεξής, τη βιώσιμη ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα και στον ασφαλιστικό κλάδο.

Στο θέμα που παρουσιάστηκε κατά την εκδήλωση για νέους ασφαλιστές, δεδομένου του ενδιαφέροντος της INTERAMERICAN για την ανάπτυξη του Δικτύου Πωλήσεων και τον διπλασιασμό των συνεργατών της κατά την τριετία 2016-2018, συμμετείχε εκ μέρους της εταιρείας ο Ασφαλιστικός Σύμβουλος Αντώνης Φώσκολος. Σημειώνεται ότι η INTERAMERICAN διαθέτει "νέο αίμα" συνεργατών τριετίας σε ποσοστό 40% του Δικτύου Πωλήσεων και ενθαρρύνει, με τον νέο Κανονισμό Πωλήσεων, την ασφαλιστική σταδιοδρομία των νέων με σημαντικά κίνητρα. Σε αυτή τη βάση άλλωστε, η εταιρεία έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας "European Pact for Youth" του CSR Europe και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία επαγγελματικών ευκαιριών για νέους και για την αύξηση της απασχόλησης.