Έτσι οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν και φέτος, τα ίδια τέλη κυκλοφορίας με πέρυσι. Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Οικονομικών, κρίθηκε σκόπιμο να μην γίνουν βεβιασμένες κινήσεις αλλαγής των τελών, πριν ολοκληρωθεί η επεξεργασία δεδομένων για τη μετάβαση σε ένα πιο αποτελεσματικό και δίκαιο σύστημα υπολογισμού τους.
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α' | Έως 300 | 22 | |
Β' | 301-785 | 55 | |
Γ' | 786-1.071 | 120 | |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε' | 1.358-1.548 | 225 | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 250 | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 280 | |
Η' | 1.929-2.357 | 615 | |
Θ' | 2.358-3.000 | 820 | |
Ι' | 3.001-4.000 | 1.025 | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.230 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α' | Έως 300 | 22 | |
Β' | 301-785 | 55 | |
Γ' | 786-1.071 | 120 | |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε' | 1.358-1.548 | 240 | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 265 | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 300 | |
Η' | 1.929-2.357 | 630 | |
Θ' | 2.358-3.000 | 840 | |
Ι' | 3.001-4.000 | 1.050 | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.260 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε ευρώ) |
Α' | Έως 300 | 22 | |
Β' | 301-785 | 55 | |
Γ' | 786-1.071 | 120 | |
Δ' | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε' | 1.358-1.548 | 255 | |
ΣΤ' | 1.549-1.738 | 280 | |
Ζ' | 1.739-1.928 | 320 | |
Η' | 1.929-2.357 | 690 | |
Θ' | 2.358-3.000 | 920 | |
Ι' | 3.001-4.000 | 1.150 | |
Κ' | 4.001 και άνω | 1.380 |
β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (Α’ 132). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών."
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ.C02 ανα χιλιόμετρο) ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝC02 (σε ευρώ)0-90 0 91-100 0,90 101-120 0,98 121-140 1,20 141-160 1,85 161-180 2,45 181-200 2,78 201-250 3,05 Άνω των 251 3,72 Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα,
ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα):140 ευρώ
"Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων".
(Πηγή: Capital.gr)