Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.
Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH
Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας
Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της
Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη
Με την ηλεκτροκίνηση να έχει μπει στη ζωή μας, ένα ερώτημα που κάνουν οι περισσότεροι υποψήφιοι πελάτες στους πωλητές, είναι πόσα χρόνια ζωής έχει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πριν καταστεί άχρηστη.
Η υποβάθμιση της μπαταρίας είναι βέβαιο ότι θα συμβεί κάποια στιγμή, καθώς μια μπαταρία ιόντων λιθίου όταν φορτίζεται και αποφορτίζεται πολλές φορές χάνει μέρος της χωρητικότητάς της. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα κινητά μας τηλέφωνα ή με τους φορητούς υπολογιστές, που μετά από πολλούς μήνες χρήσης και συνεχών φορτίσεων χάνουν μέρος της χωρητικότητάς τους.
Σήμερα έχουμε την εμπειρία να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα για την κατάσταση μιας μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς στους δρόμους κάθε χώρας κυκλοφορούν αρκετά παλιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως τα πρώτα Nissan Leaf και Tesla. Μια έρευνα του 2020 για παράδειγμα του περιοδικού «What» έδειξε ότι οι μπαταρίες δεν υποβαθμίζονται σε τόσο μεγάλο βαθμό που υποβαθμίζονται οι μπαταρίες των φορητών υπολογιστών. Σύμφωνα με τους 1.016 ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην έρευνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλικίας έως και τριών ετών παρουσίασαν μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας μόνο κατά 2%, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία ήταν μέχρι έξι ετών, παρουσίασαν υποβάθμιση έως και 8%. Αυτό σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 400 χιλιόμετρα θα έχανε τα πρώτα τρία χρόνια μέχρι 8 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ στα έξι χρόνια η μείωση της αυτονομίας θα ήταν μέχρι 32 χιλιόμετρα.
Με τη ποιότητα των μπαταριών να βελτιώνεται συνεχώς, αυτά τα μικρά νούμερα γίνονται ακόμη πιο μικρά όσο προοδεύει η τεχνολογία. Το Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας των ΗΠΑ εκτιμά ότι οι μπαταρίες θα μπορούσαν να διαρκέσουν από 12 έως 15 χρόνια σε μέτρια κλίματα. Οι κλιματικές συνθήκες παίζουν σημαντικό ρόλο στη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας, η οποία δεν θέλει ακραίες καιρικές συνθήκες. Υπερβολική ζέστη ή πολύ κρύο μειώνουν αισθητά την χωρητικότητά της. Από την άλλη η Ελλάδα μπορεί να θεωρηθεί ως μια από τις ιδανικότερες χώρες για την χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού το κλίμα της δεν παρουσιάζει πολύ μεγάλες θερμοκρασιακές διαφορές.
Μια άλλη ένδειξη που δεν θα πρέπει να ξεχνάμε είναι οι εγγυήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες παρέχουν, συνήθως, εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιόμετρων. Ωστόσο, πολύ σύντομα αναμένεται να βγουν νέα χρηματοδοτικά προγράμματα για αγορά μπαταρίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έτσι οι ιδιοκτήτες όταν δουν ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι μικρή και επιθυμούν να έχουν το ίδιο αυτοκίνητο, θα μπορούν απλά να την αλλάζουν. Σημαντική παράμετρο αποτελεί το γεγονός ότι τα πρώτα στοιχεία από παλιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνουν μια μέση διάρκεια ζωής της μπαταρίας περίπου στα δέκα χρόνια.
Μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2022 παρατείνεται η προθεσμία για την προμήθεια και εγκατάσταση των ειδικών προστατευτικών μπαρών-αψίδων στους γεωργικούς ελκυστήρες -τρακτέρ, που κατασκευάστηκαν και πήραν άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν τις 22 Μαΐου 1998, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Στύλιος.
«Με την παράταση που δώσαμε επιλύεται ένα σημαντικό πρόβλημα που θα αντιμετώπιζαν πολλοί αγρότες στη χώρα μας σε μία δύσκολη διεθνή συγκυρία και θα είχε ως συνέπεια, αφενός την απαξίωση του καλλιεργητικού τους εξοπλισμού (τρακτέρ) και αφετέρου θα έθετε σε κίνδυνο τη συμμετοχή τους σε κοινοτικά προγράμματα εκσυγχρονισμού και αναδιάρθρωσης των γεωργικών τους εκμεταλλεύσεων», δήλωσε ο κ. Στύλιος.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ «ο σημαντικότερος λόγος που εξακολουθεί να δίνεται η παράταση είναι ότι δεν υπάρχουν στην αγορά εγκεκριμένες ΔΠΕΑ (Διατάξεις προστασίας έναντι ανατροπής για τους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες) για όλους τους τύπους διαξονικών ελκυστήρων που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια».
Τονίζεται ότι η ύπαρξη Διάταξης Προστασίας Έναντι Ανατροπής (ΔΠΕΑ) στους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες, είναι υποχρεωτική. Αρχικά δόθηκε μια περίοδος προσαρμογής έως τις 31-12-1999 και σταδιακά συνεχίστηκαν οι παρατάσεις μέχρι σήμερα.
«Αναγνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι το ζήτημα για την ασφάλεια των αγροτών μας. Για αυτό μελετά με τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου και την ανάπτυξη νέου πληροφοριακού συστήματος που θα ενσωματώνει την υφιστάμενη πληροφορία και θα υποστηρίζει το σύνολο των διαδικασιών που απαιτούνται σχετικά με: τη χρήση, την έγκριση τύπου, την επισκευή, τον τεχνικό έλεγχο, τη μεταβίβαση και γενικά όλο τον κύκλο ζωής των αγροτικών μηχανημάτων» είπε ο κ. Στύλιος και πρόσθεσε ότι «ενεργοποιώντας την απογραφή των αγροτικών μηχανημάτων θα μάθουμε σε ποιους και πόσους ελκυστήρες υπάρχει έλλειψη πιστοποιημένων διατάξεων προστασίας. Επιπλέον είναι ίσως το χρησιμότερο εργαλείο για την εφαρμογή των πολιτικών που αφορούν τα αγροτικά μηχανήματα».
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση για τον τερματισμό των παρατάσεων απαιτείται:
α. Απογραφή των διαξονικών ελκυστήρων
Σήμερα η απογραφή γίνεται στις Περιφέρειες αλλά δεν υπάρχει ενιαίο μηχανογραφικό σύστημα ώστε να υπάρχει εικόνα για το πόσοι και ποιοι τύποι ελκυστήρων κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.
β. Θεσμοθέτηση διαφορετικής διαδικασίας εθνικής έγκρισης τύπου των ΔΠΕΑ
Σήμερα η εθνική έγκριση τύπου (ισχύει μόνο για κυκλοφορία αγροτικών μηχανημάτων στην Ελλάδα) μιας ΔΠΕΑ, απαιτεί ως δικαιολογητικό την έγκριση τύπου ΕΕ.
Στην υπογραφή μνημονίου στρατηγικής συνεργασίας προχώρησαν ο Όμιλος Affidea και «Το Χαμόγελο του Παιδιού», με το οποίο, στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, ο κορυφαίος ιδιωτικός φορέας παροχής ιατρικών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης στην Ευρώπη, παρέχει υπηρεσίες υγείας στα παιδιά που φιλοξενούνται στα σπίτια του Οργανισμού, μέσω του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού του, υποστηρίζοντας και καλύπτοντας τις ανάγκες τους, στο ήδη υπάρχον σύστημα ιατρικής φροντίδας των οικημάτων.
Μια σειρά κοινών δράσεων για την στήριξη και κάλυψη των ιατρικών αναγκών των παιδιών περιλαμβάνεται στο Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ Ομίλου Affidea και Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις συνέργειες μεταξύ των δύο πλευρών. «Το Χαμόγελο του Παιδιού» από το 2002, αναγνωρίζοντας την τεράστια σημασία της πρόληψης, παρέχει προληπτικές ιατρικές εξετάσεις σε όλα τα παιδιά με έμφαση σε όσα ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, δεν έχουν πρόσβαση σε ιατρικά κέντρα, βιώνουν τον κοινωνικό αποκλεισμό και λόγω οικονομικών ή άλλων δυσκολιών και συνεπώς δεν έχουν κατάλληλη ιατρική φροντίδα.
Το Σύμφωνο Συνεργασίας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
παροχή αξιόπιστων και ολοκληρωμένων υπηρεσιών υγείας στα παιδιά που στηρίζει ο Οργανισμός και τα οποία στην πλειοψηφία ανήκουν σε ευάλωτες και ευπαθείς κοινωνικά ομάδες
διάθεση ιατρονοσηλευτικού προσωπικού από πλευράς Ομίλου Affidea για τη στελέχωση υπηρεσιών και δράσεων του Οργανισμού στον τομέα της υγείας
προληπτική Ιατρική σε παιδιά με την εθελοντική παροχή ιατρικών υπηρεσιών
κάλυψη αναγκών σε διαγνωστικές εξετάσεις του εξειδικευμένου προσωπικού του Οργανισμού
Στο πλαίσιο της συνεργασίας τους, ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Θεόδωρος Καρούτζος, δήλωσε: «Είμαι περήφανος που ο Όμιλος Affidea διευρύνει την ήδη στενή συνεργασία του με «Το Χαμόγελο του Παιδιού», έναν σπουδαίο Οργανισμό με 26 χρόνια κοινωνικής προσφοράς. Σκοπός του Συμφώνου Συνεργασίας είναι να στηρίξουμε πιο συστηματικά «Το Χαμόγελο του Παιδιού», υλοποιώντας κοινές δράσεις και συντονισμένες ενέργειες για παιδιά, ενδυναμώνοντας την πρόληψη και την προαγωγή της υγείας τους. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο κ. Κώστα Γιαννόπουλο για την εξαιρετική μας συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια. Ο Όμιλος Affidea δεσμεύεται να στέκεται αρωγός στο «Χαμόγελο του Παιδιού», ένα φορέα με θαυμαστό κοινωνικό έργο».
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» κ. Κώστας Γιαννόπουλος, σε δήλωσή του, επεσήμανε: «Αισθάνομαι χαρά και ικανοποίηση για το Σύμφωνο Συνεργασίας ανάμεσα στον Όμιλο Affidea και στο «Χαμόγελο του Παιδιού» για την ενδυνάμωση των κοινωνικών μας δράσεων. Η προσφορά του Ομίλου διαγνωστικών κέντρων στον τομέα των ιατρικών και κοινωνικών παροχών είναι πολύτιμη και αναμφισβήτητη, και για τη συνεργασία μας λάβαμε υπόψη την πολυετή δραστηριοποίησή του, την τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί, την αξιόπιστη και πολυπληθή εξειδικευμένη ιατρονοσηλευτική ομάδα που απασχολεί. Η Affidea έχει αποδείξει εμπράκτως το ουσιαστικό ενδιαφέρον της για την κάλυψη των αναγκών υγείας των παιδιών μας, και με το παρόν Σύμφωνο επιβεβαιώνουμε τη σταθερή συνεργασία που έχουμε αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια».
________________________________ Eπισυναπτόμενη φωτογραφία: Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Affidea Ελλάδος κ. Θεόδωρος Καρούτζος με τον Πρόεδρο του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» κ. Κώστα Γιαννόπουλο, σε συνάντησή τους στο Πολυϊατρείο του Οργανισμού, όπου συζήτησαν την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας τους.
Για τον Όμιλο Eurolife FFH, μέλος του ομίλου της Fairfax Financial Holdings Limited, το 2021 ήταν μια χρονιά σημαντικών οικονομικών επιδόσεων που επιβεβαιώνουν την ηγετική του θέση στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Για τον Όμιλο, αξία έχει να εξελίσσεται κάθε ημέρα, ακολουθώντας ένα σταθερό πλάνο ανάπτυξης που αποδίδει, με στόχο να προσφέρει περισσότερα σε κάθε άνθρωπο που τον εμπιστεύεται και στην κοινωνία ευρύτερα.
Αξία έχει να προοδεύουμε κάθε ημέρα
Ο Όμιλος Eurolife FFH έχει δεσμευθεί να βρίσκεται στο πλευρό των ανθρώπων, αναπτυσσόμενος συνεχώς, με προϊόντα και υπηρεσίες που απαντούν σε πραγματικές τους ανάγκες. Αυτή η δέσμευσή του αποτυπώνεται στα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα, τα οποία, για πρώτη φορά στην ιστορία του, ξεπέρασαν το φράγμα των €600 εκατ., αγγίζοντας τα €606,8 εκατ.[1], ποσό αυξημένο κατά 35% σε σχέση με το 2020. Αύξηση ύψους 12% σημειώθηκε και στα Ισοδύναμα Ετησιοποιημένα Ασφάλιστρα (APE), τα οποία ξεπέρασαν τα €317 εκατ. Αντίστοιχα, ενίσχυση των μεγεθών σημειώθηκε και στις αποζημιώσεις του 2021 προς πελάτες και ασφαλισμένους, οι οποίες ανήλθαν σε €381,6 εκατ. και αφορούν, αθροιστικά, ασφαλιστικές αποζημιώσεις ζωής και γενικών ασφαλίσεων και πληρωμές ασφαλισμάτων λήξης και εξαγοράς ασφαλιστηρίων δημιουργίας κεφαλαίου, σε Ελλάδα και Ρουμανία. Τα συνολικά κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €86,9 εκατ., ενώ τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων του Ομίλου έφτασαν τα €79,7 εκατ. Ο Όμιλος Eurolife FFH χαρακτηρίζεται από υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια και είναι πάντα σε θέση να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις απέναντι στους ασφαλισμένους του, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα υψηλά ποσοστά φερεγγυότητας (solvency ratios), τα οποία αγγίζουν το 180% και το 142% για τις Ασφάλειες Ζωής και τις Γενικές Ασφάλειες, αντίστοιχα[2].
Το 2021 ήταν, επίσης, μια χρονιά κατά την οποία ο Όμιλος Eurolife FFH συνέχισε τις διαχρονικά υψηλές αποδόσεις του στα προγράμματα διαχείρισης επενδυτικών χαρτοφυλακίων. Συγκεκριμένα, εξασφάλισε αποδόσεις για τους ασφαλισμένους του ύψους 3,30% στα ατομικά προγράμματα δημιουργίας κεφαλαίου, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα ομαδικά συνταξιοδοτικά προγράμματα άγγιξε το 1,95%. Παράλληλα, συνεχίστηκαν οι υψηλές επενδύσεις του Ομίλου για την ανάπτυξη και την αναβάθμισή του, με έργα υποδομής που ανήλθαν στα €3,5 εκατ.
Το συνολικό ενεργητικό για το 2021 έφτασε στα €3,6 δισ. και τα ίδια κεφάλαια ξεπέρασαν τα €702 εκατ. Σε υψηλά επίπεδα κινήθηκαν και τα μερίδια αγοράς (13% συνολικά για εργασίες ζωής και γενικών ασφαλίσεων στην Ελλάδα) και συγκεκριμένα 20% στις Ασφάλειες Ζωής και 3% στις Γενικές Ασφάλειες[3].
Αξία έχει να επενδύουμε στους ανθρώπους μας
Για τον Όμιλο Eurolife FFH, αξία έχει να βρίσκεται στο πλευρό των συνεργατών του, υποστηρίζοντάς τους, εκτός από σύγχρονα προϊόντα και υπηρεσίες, και με εκπαιδεύσεις για την ανάπτυξη και την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους. Μέσα στο 2021, ο Όμιλος πραγματοποίησε περισσότερες από 590 εκπαιδευτικές συναντήσεις με τους συνεργάτες του, με 1.230 ώρες εκπαίδευσης και πάνω από 11.300 συμμετοχές για όλα τα δίκτυα πωλήσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των συναντήσεων αυτών, το 65% πραγματοποιήθηκε με live τηλεκπαίδευση σε εικονική αίθουσα (virtual class), το 20% με e-learning ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με τη μορφή της αυτοδιδασκαλίας, και το 15% δια ζώσης.
Ταυτόχρονα, μέσα στο 2021 ολοκληρώθηκε και ο 10ος κύκλος του Advanced Program in Management for Insurance Executives, σε συνεργασία με το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Συνολικά, οι συμμετέχοντες πήραν μέρος σε 38 εκπαιδευτικές συναντήσεις, με 200 ώρες εκπαίδευσης, ενώ στο πρόγραμμα προστέθηκαν δύο νέες ενότητες: «Βασικές Αρχές Management και Αποτελεσματικής Διοίκησης» για στελέχη ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και «Training Program for Business Leadership Development» για στελέχη πωλήσεων εταιρειών διαμεσολάβησης.
Επίσης, ο Όμιλος υλοποίησε μια ξεχωριστή πρωτοβουλία, για το σύνολο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης της χώρας, μέσα από το Eurolife Business Academy, την πρώτη ακαδημία ανάπτυξης digital skills για επαγγελματίες ασφαλιστές. Συγκεντρώνοντας πάνω από 700 συμμετοχές σε 34 εκπαιδευτικούς κύκλους, το Eurolife Business Academy προσέφερε πολύτιμες γνώσεις σε τρεις θεματικές ενότητες: «Ψηφιακός Μετασχηματισμός: η νέα επιτακτική ανάγκη», «Κατακτώντας την απομακρυσμένη εργασία» και «Εισαγωγή στα ψηφιακά εργαλεία marketing».
Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, ο Όμιλος συνέχισε και το 2021 να δίνει έμφαση στην εκπαίδευση και την κατάρτισή τους. Στο πλαίσιο αυτό υλοποίησε πάνω από 3.700 ώρες εκπαίδευσης, σε συνεργασία με 57 εκπαιδευτικούς φορείς, καθώς και περισσότερες από 1.100 ώρες εκπαίδευσης για την ισότητα & τη διαφορετικότητα και πάνω από 330 ώρες εκπαίδευσης για wellness, ψυχική υγεία και ευεξία (cyber talks & coaching). Παράλληλα, με στόχο να δίνει ευκαιρίες στους επαγγελματίες του αύριο, προσέφερε σε συνεργασία με 3 ακαδημαϊκά ιδρύματα πάνω από 3.000 ώρες πρακτικής άσκησης τελειόφοιτων.
Αξία έχει να είμαστε καταλύτης για θετική αλλαγή
Για τον Όμιλο Eurolife FFH, αξία έχει να αποτελεί καταλύτη για θετική αλλαγή. Γι’ αυτό, πέρα από την ανάπτυξη ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, σχεδιάζει και υλοποιεί στοχευμένες δράσεις και πρωτοβουλίες που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Πιο συγκεκριμένα, μέσα στο 2021 προχώρησε στις παρακάτω ενέργειες:
Μέσα από τη συνεργασία με τη HOPEgenesis, σε ένα πρόγραμμα υποστήριξης των γυναικών που κατοικούν σε απομακρυσμένες ακριτικές και νησιωτικές περιοχές και θέλουν να αποκτήσουν παιδιά, δεσμεύθηκε να υποστηρίξει 10 περιοχές της χώρας ως το 2023 (Πάτμος, Άγραφα, Λειψοί, Ανάφη, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Κάσος, Άνω Κουφονήσι, Καστελλόριζο) και να δημιουργήσει από έναν παιδικό σταθμό σε κάθε μία. Μέχρι στιγμής, μέσω της δράσης, έχουν γεννηθεί 73 μωρά, ενώ άλλα 28 αναμένονται τους επόμενους μήνες. Επιπλέον, σε συνεργασία με το Δήμο Αγράφων και τη HOPEgenesis, ο Όμιλος Eurolife FFH δημιούργησε και εγκαινίασε τον παιδικό σταθμό της Παλαιοκατούνας Αγράφων, για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Πρόκειται για τον 2ο παιδικό σταθμό που δημιουργεί, έπειτα από την Πάτμο, ενώ συνεχίζονται κανονικά οι εργασίες για την κατασκευή των υπόλοιπων 8.
Συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή, ως Πάγιος Χορηγός των εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων της. Επίσης, το 2021 ήταν ο αποκλειστικός χορηγός της παράστασης, «Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει», την οποία παρακολούθησαν πάνω από 4.000 παιδιά και οικογένειες στην Αθήνα. Μέσα στους επόμενους μήνες, η παράσταση αυτή θα ταξιδέψει και σε πόλεις της περιφέρειας, φέρνοντας τους ανθρώπους πιο κοντά στο πολιτιστικό έργο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Περισσότεροι από 1.100 μαθητές απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες στη ρομποτική και το game development μέσα από την Ψηφιακή Ακαδημία: Student Edition (5 εκπαιδευτικοί κύκλοι), σε συνεργασία με το Cyber Security International Institute (CSIi), ενώ πάνω από 1.400 γονείς παρακολούθησαν τα μαθήματα της Ψηφιακής Ακαδημίας: Parent Edition (6 εκπαιδευτικοί κύκλοι) για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, το cyber bullying και το online phishing.
Ως Στρατηγικός Συνεργάτης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης υποστηρίζει όλες του τις πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες για παιδιά, οικογένειες και ενήλικες. Στο πλαίσιο αυτό, μέσα στο 2021, πάνω 40.000 παιδιά πήραν μέρος με τις δημιουργίες τους στον Παιδικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής, ενώ περισσότεροι από 4.000 μαθητές και παιδιά συμμετείχαν στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Μουσείου.
Υποστήριξη του Πανεπιστημίου Τρίτης Ηλικίας που υλοποιείται από την People Behind, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους από 200 συμμετέχοντες άνω των 65 ετών να εκπαιδευτούν σε 7 διαφορετικές θεματικές ενότητες, μέσα από τη διοργάνωση βιωματικών εργαστηρίων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Σε συνεργασία με την ομάδα των Global Shapers Athens Hub, συμμετείχε στο διάλογο για την κλιματική αλλαγή στην Αθήνα, υποστηρίζοντας τη διοργάνωση του Athens Climate Lab. Πρόκειται για μια σειρά από 4 workshops, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, που ανέδειξε τις βασικές προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής στην πρωτεύουσα και πρότεινε τους βασικούς άξονες των μέτρων για την αντιμετώπισή τους.
Με τη δέσμευση να εφαρμόζει την ισότητα των ευκαιριών και της διαφορετικότητας στο εσωτερικό του, έγινε Founding Member της Χάρτας Διαφορετικότητας.
Σε μια ανασκόπηση του 2021, ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, δήλωσε σχετικά: «η χρονιά που πέρασε ήταν ιδιαίτερα σημαντική για εμάς, από όλες τις απόψεις. Συνεχίσαμε να αναπτυσσόμαστε δυναμικά και να καταγράφουμε υψηλές επιδόσεις, εδραιώνοντας την κορυφαία θέση μας στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Για τον Όμιλό μας, αξία έχει να είμαστε στο πλευρό των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται, των πελατών και των συνεργατών μας, οι οποίοι, με την προτίμηση και την αφοσίωσή τους, μας δείχνουν ξεκάθαρα την κατεύθυνση προς την οποία θέλουν να κινούμαστε. Δίνουμε έμφαση στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, αναβαθμίζουμε τον τρόπο που εργαζόμαστε και είμαστε ενεργοί στην κοινωνία, με στόχο να αποτελούμε καταλύτη για θετική αλλαγή στις ζωές των ανθρώπων».
[1] Εγγεγραμμένα ασφάλιστρα για εποπτικούς σκοπούς (IFRS: €605 εκατ.)
[2]
Ο ασφαλιστικός όμιλος Eurolife FFH δεν χρησιμοποιεί την προσαρμογή λόγω
αντιστοίχισης (matching adjustment), ούτε άλλα μεταβατικά μέτρα
(transitional measures), όπως περιγράφονται στα άρθρα 274 & 275
αντίστοιχα του Ν. 4364/2016.
Δημιουργία υψηλής αξίας για πελάτες, συνεργάτες, εργαζόμενους και την κοινωνία
Υψηλή λειτουργική κερδοφορία 28,6 εκ. ευρώ, η υψηλότερη των τελευταίων ετών
Σημαντική αύξηση στα μικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα κατά 6,3% και διαμόρφωση στα 395,5 εκ. ευρώ.
Αποζημιώσεις ύψους 226,9 εκ. ευρώ στο σύνολο των προϊοντικών γραμμών
Ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά Φερεγγυότητας που φθάνουν το 239% στην εταιρία Ζημιών
Σε κορυφαία επίπεδα οι δείκτες ικανοποίησης πελατών (έως 92%) και σύστασης ΝPS (71)
Στα 178,1 εκ. ευρώ το σύνολο του κοινωνικού προϊόντος
Ολοκλήρωση οργανωσιακού μετασχηματισμού και υιοθέτηση ενός από τα πλέον σύγχρονα μοντέλα εργασίας
Επενδύσεις στην ψηφιοποίηση και τις υποδομές του Ομίλου που συνεχίζονται και το 2022
Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και κερδοφορία
Σημαντική αύξηση των μικτών εγγεγραμμένων ασφαλίστρων κατά 6,3%
παρουσίασε ο Όμιλος Interamerican το 2021, φθάνοντας στο ύψος των 395,5
εκ. ευρώ από 372,0 εκ. ευρώ το 2020. Εξαιρουμένων των unit linked
προϊόντων, η εταιρία είχε αύξηση 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 2,1%
της αγοράς, εμφανίζοντας 2,4 φορές μεγαλύτερη ανάπτυξη από τον μέσο όρο
της αγοράς στα αμιγώς ασφαλιστικά προϊόντα. Κύριος μοχλός ανάπτυξης του
Ομίλου αποτέλεσαν οι Γενικές Ασφαλίσεις οι οποίες συμμετείχαν στην
αύξηση των ασφαλίστρων κατά 66%, ενώ το υπόλοιπο προήλθε από τους
κλάδους Υγείας και Ζωής.
Βάσει των αποτελεσμάτων του 2021, ο Όμιλος Interamerican
πρωταγωνίστησε σε σημαντικούς ασφαλιστικούς κλάδους κατέχοντας υψηλά
μερίδια αγοράς στην Υγεία 20,3% (κλάδος 2 ζημιών), στις Ασφαλίσεις
Ζημιών 12,8% συνολικά, στις Ασφαλίσεις Αυτοκινήτου 12,3% (κλάδοι 3 και
10 ζημιών) και στο χώρο της Βοηθείας 18,3% (κλάδος 18).
Το συνολικό ύψος των αποζημιώσεων που καταβλήθηκε σε 400.998
περιπτώσεις πελατών μας το 2021 έφθασε το ύψος των 226,9 εκ ευρώ. Ο
μεγαλύτερος όγκος αποζημιώσεων αφορούσε στον κλάδο Ζημιών με 79,9 εκ
ευρώ (35%), ενώ το μεγαλύτερο πλήθος αποζημιώσεων αφορούσε στον κλάδο
Υγείας (212.762 περιπτώσεις).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Interamerican κατέβαλε ένα σημαντικό ύψος
αποζημιώσεων οι οποίες αφορούσαν σε φυσικές καταστροφές. Ενδεικτικά, το
ύψος των αποζημιώσεων για τις πυρκαγιές σε Β. Εύβοια και Αττική ανήλθε
στα 4 εκ ευρώ.
Για μια ακόμη χρονιά η Interamerican παρουσίασε ιδιαίτερα υψηλά
επίπεδα Φερεγγυότητας κατά Solvency II, τα οποία κινήθηκαν από 58% έως
139% πάνω από το απαιτούμενο επίπεδο, φθάνοντας στην Εταιρία Ζημιών το
239%.
Ένα ισορροπημένο και πετυχημένο μοντέλο διανομής
Στρατηγική της εταιρίας είναι η ικανοποίηση των αναγκών των πελατών
μέσω ενός πολυκαναλικού μοντέλου διανομής, αξιοποιώντας το δίκτυο των
1.871 διαμεσολαβητών αλλά και την ηγετική θέση του Ομίλου στην απευθείας
ψηφιακή ασφάλιση μέσω της Anytime. Ειδικότερα, το εταιρικό δίκτυο
Agency συμμετείχε στην παραγωγή το 2021 με ποσοστό 33,3%, το δίκτυο
Πρακτόρων και Μεσιτών με 31,1%, η Anytime με 23,1% και τα λοιπά δίκτυα
π.χ. bankassurance, Ομαδικά, κ.λπ. με 12,5%. H Anytime συνέχισε την
ανάπτυξή της το 2021 με τα μικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα να φθάνουν τα
83,3 εκ (86,5% αυτοκίνητο και 13.5% κατοικία), ενώ στην Κύπρο το μερίδιο
αγοράς της Anytime, στην ασφάλιση Αυτοκινήτου, διαμορφώθηκε στο 4%.
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι δείκτες Iκανοποίησης και Σύστασης (NPS - >NetPromoter Score)
Ο δείκτης σύστασης των πελατών της Interamerican (NPS) διαμορφώθηκε
στο 71 για τα προϊόντα και 59 στις υπηρεσίες, γεγονός το οποίο αποτελεί
την καλύτερη επίδοση για την εταιρία όλων των ετών. Σημειώνεται ότι σε
διεθνές επίπεδο ο δείκτης κυμαίνεται μεταξύ 27 και 41. Αντίστοιχα οι
δείκτες ικανοποίησης και για τα δύο brands (Interamerican, Anytime)
έφθασαν έως και το 92%. Επιπλέον αύξηση παρουσίασαν οι αντίστοιχοι
δείκτες σε όλα τα δίκτυα διαμεσολαβητών και διαμορφώθηκαν στα υψηλότερα
επίπεδα των τελευταίων 8 ετών.
Έμφαση σε ένα νέο σύγχρονο μοντέλο εργασίας και στην ψηφιοποίηση
Το 2021 ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο οργανωσιακός μετασχηματισμός της
Interamerican. Υιοθετήθηκε ένα νέο σύγχρονο μοντέλο εργασίας το οποίο
δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη και την ενδυνάμωση των ανθρώπων,
καθώς και στον ομαδικό τρόπο εργασίας, με λιγότερες ιεραρχικές βαθμίδες.
Παράλληλα προσφέρει σε κάθε εργαζόμενο την ελευθερία να εργαστεί εξ
αποστάσεως ή με φυσική παρουσία (υβριδικό μοντέλο εργασίας).
Επίσης, συνεχίστηκε με εντατικούς ρυθμούς η ψηφιοποίηση της
εταιρίας, με καινοτόμες mobile εφαρμογές και ψηφιακές πλατφόρμες κυρίως
στο χώρο της υγείας και του αυτοκινήτου παρέχοντας νέες υπηρεσίες και
δυνατότητες στους ασφαλισμένους.
Ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Interamerican
παρουσίασε τα αποτελέσματα της εταιρίας για το 2021 σε εκδήλωση που
πραγματοποιήθηκε στα Κεντρικά Γραφεία του Ομίλου, τα οποία έχουν πλήρως
ανακαινισθεί και ευθυγραμμιστεί με το νέο σύγχρονο τρόπο εργασίας που
έχει υιοθετηθεί. Ειδικότερα δήλωσε «Το 2021 ήταν, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε, μια από τις καλύτερες χρονιές των τελευταίων ετών για την Interamerican
σε κάθε επίπεδο. Νιώθω περήφανος όχι μόνο για τα εξαιρετικά
αποτελέσματα αλλά και για τη νέα Interamerican που κτίζουμε,
προσφέροντας αξία στους πελάτες μας, τους συνεργάτες μας, τους
εργαζομένους μας και την κοινωνία. Το 2022 συνεχίζουμε με σημαντικές
επενδύσεις, δίνοντας έμφαση στους τομείς της ψηφιοποίησης και ενίσχυσης
των υποδομών μας, στη δημιουργία καινοτόμων λύσεων για τους πελάτες μας,
καθώς και στη στρατηγική ένταξη της βιωσιμότητας σε κάθε τομέα της
δραστηριότητάς μας».
Η Υδρόγειος Ασφαλιστική συνεχίζει να εμπλουτίζει τις λύσεις και υπηρεσίες της στην ασφάλιση οχημάτων ενώ ταυτόχρονα προχώρησε σε βελτιώσεις ασφαλίστρων, προσφέροντας έτσι περισσότερη αξία στους ασφαλισμένους της.
Δημιουργήθηκε νέο πρόγραμμα ασφάλισης για αυτοτελώς ασφαλιζόμενες ρυμούλκες Ε.Ι.Χ.
Δημιουργήθηκε νέα προαιρετική κάλυψη «Εγγύηση Αξίας Νέου Οχήματος», για καινούρια οχήματα με τιμολογιακή αξία έως €50.000, τα οποία ασφαλίζονται με τα προγράμματα Auto Extra Plus Eco, Auto Extra Plus Basic και Premium Auto.
Η κάλυψη Θραύσης Κρυστάλλων χωρίς Απαλλαγή επεκτάθηκε και καλύπτει πλέον, χωρίς επιπρόσθετο ασφάλιστρο, και τους αισθητήρες (μηχανισμούς και βαθμονόμηση/παραμετροποίηση) επί των τζαμιών. Η κάλυψη αυτή παρέχεται προαιρετικά στις χρήσεις Επιβατικά ΙΧ, Φορτηγά ΙΧ και Αγροτικά Φορτηγά ΙΧ.
Παράλληλα με τον εμπλουτισμό των προγραμμάτων της, η Υδρόγειος Ασφαλιστική συνεχίζει να αναβαθμίζει την εμπειρία και εξυπηρέτηση των πελατών της.
Σύντομα θα είναι διαθέσιμες νέες ψηφιακές υπηρεσίες όπως ο έξυπνος προασφαλιστικός έλεγχος για την κάλυψη θραύσης κρυστάλλων και η δυνατότητα ετεροχρονισμένης δήλωσης ατυχήματος από το κινητό του πελάτη.
Η μη σωστή εφαρμογή των βασικών κανόνων οδικής ασφάλειας αποτελούν σημαντικό εμπόδιο στην προσπάθεια μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, σύμφωνα με νέα έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC).
Αυτή η έκθεση εξετάζει την κατάσταση επιβολής συγκεκριμένων ορίων ταχύτητας, τη σωστή χρήσης της ζώνης ασφαλείας στα πίσω καθίσματα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και τη χρήση κινητών συσκευών κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί μεταξύ των ετών 2010 - 2019 σε ολόκληρη την Ευρώπη, δείχνουν ότι οι έλεγχοι για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώθηκαν σε οκτώ χώρες, ενώ αντίθετα αυξήθηκαν σε πέντε. Ωστόσο, 13 χώρες δεν συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τον αριθμό των ελέγχων, με αποτέλεσμα το ETSC να δυσκολεύεται να συλλέξει πληροφορίες για να βγάλει χρήσιμα συμπεράσματα για τα θέματα της οδικής ασφάλειας. Άλλωστε, μια έρευνα του 2018 είχε δείξει ότι μόλις το 23% των Ευρωπαίων πίστευαν ότι ήταν πιθανό να ελεγχθούν κατά τη διάρκεια της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Αυτή η έρευνα τότε είχε δείξει ότι η επιβολή των προστίμων ήταν αποτελεσματική μόνο όταν οι άνθρωποι είχαν την αντίληψη ότι κινδυνεύουν να συλληφθούν και να χάσουν το δίπλωμά τους.
Η μεγάλη ταχύτητα έχει άμεση επίδραση στην πιθανότητα και τη σοβαρότητα ενός τροχαίου. Οι άνθρωποι που συγκέντρωσαν τα στοιχεία διαπίστωσαν ότι υπάρχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ των χωρών. Η Σουηδία για παράδειγμα έχει 100 φορές περισσότερες κάμερες ταχύτητας ανά εκατομμύριο κατοίκους από αυτές που έχει η Τσεχία. Στοιχεία που λειτουργούν αποτρεπτικά στο να τρέξουν άνω του ορίου οι οδηγοί.
Επίσης, το ETSC να ζητά από την ΕΕ να βελτιώσει τους κανόνες για τη διασυνοριακή παρακολούθηση των τροχαίων παραβάσεων, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι σε ορισμένες χώρες της ΕΕ πληρώνονται λιγότερο από τα μισά πρόστιμα από αλλοδαπούς οδηγούς. Οι νέοι κανόνες θα πρέπει να καταστήσουν υποχρεωτικό για τις χώρες να παρακολουθούν τις παραβιάσεις και τα κράτη-μέλη να διασφαλίσουν την παρακολούθηση των μη καταβληθέντων προστίμων. Τους επόμενους μήνες αναμένεται να υπάρξει πρόταση της ΕΕ για νέους κανόνες για τη διασυνοριακή επιβολή.
Όσον αφορά τα ποσοστά χρήσης ζώνης ασφαλείας διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας στα πίσω καθίσματα προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία. Στην Γερμανία το ποσοστό χρήσης ζώνης ασφαλείας για τους πίσω επιβάτες αγγίζει το 99%, ενώ στην Ιταλία αυτό το ποσοστό είναι μόνο το 11%. Μετά από εισηγήσεις το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ζητά να υπάρχουν υποχρεωτικά προηγμένα συστήματα υπενθύμισης χρήσης των πίσω ζωνών σε όλα τα νέα αυτοκίνητα. Ήδη από το 2019, απαιτούνται συστήματα υπενθύμισης χρήσης των πίσω ζωνών ασφαλείας στα νέα αυτοκίνητα.
Η επιβολή των κανόνων για την οδήγηση με κινητό τηλέφωνο μειώθηκε επίσης σε 14 χώρες και αυξήθηκε μόνο σε 11. Η αυξητική τάση χρήσης του κινητού προβληματίζει τους ειδικούς, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι έχει αυξηθεί η διαδικασία αποστολής γραπτών μηνυμάτων κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
«Χιλιάδες ζωές θα μπορούσαν να σωθούν στην ΕΕ κάθε χρόνο εάν οι οδηγοί τηρούσαν τους ισχύοντες κανόνες για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την υπερβολική ταχύτητα, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κινητού τηλεφώνου. Η καλή επιβολή είναι απολύτως κρίσιμη για αυτό. Η Ευρώπη δεν θα επιτύχει το στόχο της να μειώσει στο μισό τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα και τους σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2030. Οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να δράσουν άμεσα και η ΕΕ μπορεί να διαδραματίσει το ρόλο της διασφαλίζοντας τη διασυνοριακή κυκλοφορία καθώς και το ότι τα αδικήματα παρακολουθούνται τακτικά», αναφέρει η διευθύντρια πολιτικής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, Ellen Townsend.
Μείωση της ταχύτητας και εργασία από το σπίτι είναι δύο λύσεις που προτείνει η Διεθνής Αρχή Ενέργειας (ΙΕΑ) για τις επιχειρήσεις προκειμένου να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων. Ήδη οι τιμές της βενζίνης και του ντίζελ έχουν εκτοξευθεί σε υψηλά επίπεδα μετά τον πόλεμο της Ουκρανίας και όλοι πλέον αναζητούν λύσεις για να μειώσουν το κόστος μετακίνησης.
Η IEA σε έκθεσή της αναφέρει ότι η ζήτηση για πετρέλαιο θα μπορούσε να μειωθεί κατά 2,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (που ισοδυναμεί με τη ζήτηση πετρελαίου όλων των αυτοκινήτων στην Κίνα) εάν οι στόλοι και οι ιδιώτες οδηγοί εφαρμόσουν μια πολιτική που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση χρήσης καυσίμων. Παράλληλα προτείνει τρόπους εξοικονόμησης καυσίμου, αυτή την περίοδο όπου η τιμή του είναι ιδιαίτερα υψηλή.
Το πρώτο ζήτημα που τίθεται στο τραπέζι είναι η μείωση της ταχύτητας, καθώς μόλις 10 χλμ/ώρα μπορεί να ρίξει αρκετά την κατανάλωση ενός αυτοκινήτου. Ένα επίσης μέτρο μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου είναι η εργασία στο σπίτι τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα.
Επίσης προτείνει η πρόσβαση των αυτοκινήτων στα κέντρα των πόλεων να περιοριστούν σε συγκεκριμένες ημέρες (ζυγοί αριθμοί κυκλοφορίας τη μια μέρα, μονοί αριθμοί την επόμενη). Μέτρο που εφαρμόζεται με επιτυχία σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις. Οι Κυριακές θα πρέπει να είναι χωρίς αυτοκίνητα στις πόλεις. Οι δημόσιες συγκοινωνίες θα πρέπει να είναι φθηνότερες και οι αρχές πρέπει να δώσουν κίνητρα στη μικροκινητικότητα, το περπάτημα και το ποδήλατο. Μια τάση που για να αναπτυχθεί χρειάζονται υποδομές και οδηγική παιδεία.
Η Διεθνής Αρχή Ενέργειας προτείνει την κοινή χρήση αυτοκινήτου, η οποία πρέπει να αυξηθεί ώστε να υπάρξει μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ενώ για τους επαγγελματίες θα πρέπει να προωθηθεί η αποτελεσματική οδήγηση για παραδόσεις φορτίου και τελευταίου μιλίου.
Η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να ενθαρρυνθεί και να συνεχίσουν να δίνονται τα κίνητρα για την απόκτησή τους, ενώ και τα επαγγελματικά αεροπορικά ταξίδια θα πρέπει να αποφεύγονται ή, αν είναι δυνατόν, να περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα.
Ευκολότερος είναι από σήμερα Τρίτη 12 Απριλίου ο υπολογισμός και η πληρωμή των τελών για τη μεταβίβαση οχήματος. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την υπηρεσία «Υπολογισμός τελών για μεταβίβαση επιβατικού ή δίκυκλου», την οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν είτε στο gov.gr στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις», είτε απευθείας, στην πλατφόρμα https://drivers-vehicles.services.gov.gr/public/ipologismos-telon-metavivasis.
Με τη νέα υπηρεσία οι πολίτες μπορούν πλέον να υπολογίζουν τα τέλη (άδειας και μεταβίβασης) που απαιτούνται για τη μεταβίβαση οχήματος. Επιπλέον, μπορούν να εντοπίσουν σε ένα και μόνο σημείο συγκεντρωμένους τους περίπου 80 τραπεζικούς λογαριασμούς όλων των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας στους οποίους πληρώνονται τα τέλη, ανάλογα με την υπηρεσία μεταφορών της επιλογής τους, ώστε να ολοκληρώσουν τη μεταβίβαση του οχήματος.
Η διαδικασία για τον υπολογισμό των τελών μεταβίβασης άδειας κυκλοφορίας και μεταβίβασης οχήματος είναι ιδιαίτερα απλή. Αρχικά ο πολίτης καλείται να συμπληρώσει τα ακόλουθα στοιχεία:
- ΑΦΜ ιδιοκτήτη
- αριθμό κυκλοφορίας του υπό μεταβίβαση οχήματος
- ποσοστό κυριότητας που θα μεταβιβαστεί
- έκδοση παραστατικού
- υπηρεσία που θα πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση
Στη συνέχεια, τα τέλη άδειας και μεταβίβασης υπολογίζονται αυτόματα και, μαζί με το ποσό, στην οθόνη εμφανίζονται και τα IBAN των τραπεζικών λογαριασμών, στους οποίους μπορεί να γίνει την κατάθεση. Σημειώνεται ότι, για κάθε περιφέρεια που θα εντάσσεται στο σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών της ΔΙΑΣ με κωδικούς RF (αντί των IBAN), θα εμφανίζεται ο κωδικός RF, ώστε η πληρωμή να μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε τράπεζα με φυσική παρουσία ή ηλεκτρονικά.
Ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών άδειας κυκλοφορίας και μεταβίβασης οχήματος, διευκολύνει σημαντικά τους πολίτες, καθώς πλέον δεν απαιτείται η διπλή μετάβαση του ενδιαφερόμενου σε ΚΕΠ ή στην περιφέρεια και την τράπεζα για τον υπολογισμό και την πληρωμή των τελών αντίστοιχα, προτού ολοκληρωθεί η διαδικασία της μεταβίβασης οχήματος.
Η πλατφόρμα αποτελεί το πρώτο βήμα για την ψηφιακή μεταβίβαση οχήματος, η οποία πρόκειται να ολοκληρωθεί το προσεχές διάστημα. Στόχος είναι η διαδικασία να ολοκληρώνεται αμιγώς ψηφιακά, χωρίς να προσκομίζεται κανένα δικαιολογητικό (χειρόγραφη αίτηση, Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ, βεβαίωση περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας κλπ).
Πρόκειται για την υλοποίηση ενός ακόμα έργου από την προγραμματική συμφωνία μεταξύ των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Μεταφορών και Υποδομών, με βάση τις κατευθύνσεις των υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη και Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή. Η πλατφόρμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών υπό την εποπτεία του γενικού γραμματέα Λεωνίδα Χριστόπουλου, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ).