26 Ιουν 2014
Η «άγνωστη» υποχρεωτική ασφάλιση των κοινόχρηστων χώρων των πολυκατοικιών !
26.6.14
Αστική ευθύνη πολυκατοικίας, Ασφάλιση Κατοικίας, Διαχειριστής, Κοινόχρηστοι χώροι
No comments
Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι διαχειριστές των πολυκατοικιών, καθώς, όπως αναφέρουν στελέχη της κτηματαγοράς, η ασφάλιση των κοινόχρηστων χώρων είναι μια υποχρέωση που συχνά αμελούν να εκπληρώσουν, με σημαντικές συνέπειες.
Όπως εξηγούν, πρόκειται για μια υποχρεωτική ασφάλιση που προβλέπεται στους περισσότερους κανονισμούς πολυκατοικιών και για την οποία θα πρέπει να μεριμνά ο διαχειριστής του κτηρίου, ο οποίος είναι υπόλογος και για αστικές ευθύνες στους κοινόχρηστους χώρους. Δεν είναι λίγες οι δικαστικές αποφάσεις που έχουν υποχρεώσει τον διαχειριστή της πολυκατοικίας να πληρώσει ένα πολύ μεγάλο πόσο ως αποζημίωση για ζημιές που προκλήθηκαν σε τρίτους.
Προσθέτον επίσης ότι ναι μεν η ασφάλιση κατοικίας μπορεί να εξασφαλίσει σημαντική βοήθεια στους ιδιοκτήτες διαμερισμάτων σε περίπτωση ζημιάς ή τυχαίου γεγονότος, ωστόσο κανένα κτήριο δεν είναι εξασφαλισμένο αν δεν έχουν ασφαλιστεί οι κοινόχρηστοι χώροι του. Έτσι, θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπ' όψιν, όπως ακριβώς συμβαίνει για την ασφάλιση από σεισμό, αλλά και τις ασφάλειες των πολύτιμων αντικειμένων. Ουσιαστικά δηλαδή εξηγούν ότι η ασφάλιση των κοινόχρηστων χώρων πρέπει να συγκαταλέγεται στις βασικές ασφαλιστικές καλύψεις της κάθε κατοικίας.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι στους κοινόχρηστους χώρους μιας πολυκατοικίας περιλαμβάνονται η είσοδος, το κλιμακοστάσιο, οι διάδρομοι, το μηχανοστάσιο, οι εγκαταστάσεις (λέβητας, καυστήρας, σωληνώσεις κλπ) της κεντρικής θέρμανσης, ύδρευσης, αποχέτευσης, οι ανελκυστήρες, το δώμα, αλλά επίσης και όλοι οι εξωτερικοί τοίχοι, η στέγη/ταράτσα, οι καπνοδόχοι, και ο σκελετός της πολυκατοικίας. Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το οικόπεδο κ,αθώς και τα θεμέλια, που αν και αποτελούν συνιδιοκτησία, εντούτοις δεν περιλαμβάνονται στα προς ασφάλιση κατά της πυρκαγιάς στοιχεία, αφού στερούνται τέτοιου κινδύνου.
Ασφάλιση περιουσίας
Σύμφωνα με τους παλαιότερους κανονισμούς πολυκατοικιών, η υποχρεωτική ασφάλιση που πρέπει να έχουν οι κοινόχρηστοι χώροι αφορά τον κίνδυνο της πυρκαγιάς, ενώ η πλειοψηφία των νέων κανονισμών αναφέρει και τον κίνδυνο του σεισμού. Όπως και για κάθε κατοικία, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο θα πρέπει να αφορά το σύνολο των τετραγωνικών μέτρων κοινόχρηστων χώρων που θα πρέπει να είναι ασφαλισμένα σε αξία κατασκευής για να αποφύγουμε το ενδεχόμενο η αποζημίωση που θα λάβουμε μετά από μια ζημιά να είναι χαμηλότερη σε αξία από το κόστος ανακατασκευής.
Οι κοινόχρηστοι χώροι κάθε οικοδομής αναφέρονται λεπτομερώς στη σύσταση της, ωστόσο επειδή η λεπτομερής καταγραφή των εν λόγω χώρων είναι σε πολλές περιπτώσεις πολύ δύσκολη οι εταιρείες θεωρούν ότι το εμβαδόν των κοινόχρηστων χώρων μιας πολυκατοικίας φτάνει κατά μέσο όρο το 20% με 25% του συνολικού εμβαδού της. Εκτός, όμως των καλύψεων πυρκαγιάς και σεισμού τα προγράμματα ασφάλισης κοινόχρηστων χώρων μπορούν να περιλαμβάνουν και άλλες καλύψεις αντίστοιχες με αυτές που εντοπίζουμε και σε προγράμματα ασφάλισης κατοικίας, όπως:
- Φωτιά προερχόμενη από δάσος ή συστάδες δέντρων
- Ζημιές από τρομοκρατικές ενέργειες, στάσεις, απεργίες και πολιτικές ταραχές
- Ζημιές από πλημμύρα, θύελλα, καταιγίδα, χιόνι
- Ζημιές από θραύση σωληνώσεων ύδρευσης, θέρμανσης, κλιματισμού κ.λ.π.
- Ζημιές από πρόσκρουση οχήματος και πτώση αεροσκαφών
- Ζημιές από πτώση δέντρων, στύλων κ.λ.π.
- Ζημιές από βραχυκύκλωμα
- Ζημιές από έκρηξη στον ίδιο το λέβητα
- Ζημιές στον κεντρικό ηλιακό θερμοσίφωνα ή στην κεντρική δορυφορική κεραία, από καλυπτόμενους κινδύνους
- Θραύση υαλοπινάκων κεντρικής εισόδου και κλιμακοστασίου
- Αστική ευθύνη τρίτων από μετάδοση φωτιάς ή νερών
- Κάλυψη εξόδων εκκαθάρισης εδάφους
- Κάλυψη χαρτοσήμου αποζημίωσης
- Κάλυψη σε αξία καινούργιου
Αστική ευθύνη
Η ασφάλιση αστικής ευθύνης κοινόχρηστων χώρων προς τρίτους καλύπτει τον διαχειριστή της πολυκατοικίας για υλικές ζημιές ή και σωματικές βλάβες που έχουν προκληθεί στους κοινόχρηστους χώρους του κτηρίου ή από την λειτουργία των εγκαταστάσεων των κοινόχρηστων χώρων. Τρίτοι στην ασφάλιση αυτή θεωρούνται τόσο οι επισκέπτες όσο και όλοι οι ένοικοι και ιδιοκτήτες διαμερισμάτων του κτηρίου εκτός του διαχειριστή και της οικογένειας του.
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική κάλυψη καθώς κατά καιρούς δικαστήρια έχουν εκδώσει αποφάσεις βάσει των οποίων ο διαχειριστής κλήθηκε να αποζημιώσει με αρκετές χιλιάδες ευρώ ζημιές που προκλήθηκαν σε τρίτους. Για παράδειγμα διαχειριστής πολυκατοικίας κλήθηκε να πληρώσει ένα πολύ μεγάλο ποσό ως αποζημίωση σε ένοικο ο οποίος του άσκησε αγωγή γιατί έσπασε το πόδι του γλιστρώντας σε διαφημιστικά έντυπα που βρίσκονταν στο πάτωμα της εισόδου. Το δικαστήριο έκρινε ότι έπρεπε να είχε φροντίσει να είναι ο χώρος της εισόδου καθαρός. Συνήθως, τα προγράμματα ασφάλισης αστικής ευθύνης κοινόχρηστων χώρων έχουν χωριστά κεφάλαια για κάθε περίπτωση ατυχήματος, δηλαδή σωματικές βλάβες κατ’ άτομο, σωματικές βλάβες ανά γεγονός, υλικές ζημίες ανά γεγονός και ένα ανώτατο όριο ευθύνης για όλη τη διάρκεια του συμβολαίου.
(Πηγή: in.gr)
25 Ιουν 2014
Δικαίωμα προσφυγής εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου έως 21/09 για την Ασπίς Πρόνοια
25.6.14
Αγωγές, Ασπίς Πρόνοια, Σύλλογος Ζημιωθέντων, Συμβούλιο της Επικρατείας, Commercial Value
No comments
Ο Σύλλογος Ζημιωθέντων από την Ασπίς Πρόνοια ενημερώνει τα μέλη του, ότι στις 21/09/2014 λήγει το δικαίωμα προσφυγής στην δικαιοσύνη κατά του Ελληνικού Δημοσίου για την πλημμελή εποπτεία των ασφαλιστικών εταιρειών του Ομίλου Ασπίς, η οποία οδήγησε στην ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους.
Το αντίστοιχο δικαίωμα για τους ασφαλισμένους της Commercial Value λήγει στις 26/02/2015.
Ο Σύλλογός από την πρώτη στιγμή, πίστεψε, πάλεψε και θα συνεχίσει να παλεύει, για την πολιτική επίλυση του ζητήματος, αφού οι διαχρονικές ευθύνες των κρατικών μηχανισμών εποπτείας είναι αυταπόδεικτες και πανθομολογούμενες. Ταυτόχρονα όμως από την πρώτη στιγμή επιλέξαμε μια ομάδα κορυφαίων νομικών παραστατών οι οποίοι στήριξαν τον αγώνα μας, αλλά και τεκμηρίωσαν με τον πλέον ικανοποιητικό τρόπο -συλλέγοντας εξαιρετικά σημαντικά αποδεικτικά στοιχεία - τις προσφυγές κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
Χιλιάδες ζημιωθέντες έχουν ήδη καταθέσει από πολύ νωρίς τις αγωγές τους.
Επίσης ενημερώνουμε τα μέλη μας ότι σύντομα αναμένουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις ευθύνες του Ελληνικού Δημοσίου η οποία θα δρομολογήσει σημαντικές εξελίξεις στο ζήτημα.
Το αντίστοιχο δικαίωμα για τους ασφαλισμένους της Commercial Value λήγει στις 26/02/2015.
Ο Σύλλογός από την πρώτη στιγμή, πίστεψε, πάλεψε και θα συνεχίσει να παλεύει, για την πολιτική επίλυση του ζητήματος, αφού οι διαχρονικές ευθύνες των κρατικών μηχανισμών εποπτείας είναι αυταπόδεικτες και πανθομολογούμενες. Ταυτόχρονα όμως από την πρώτη στιγμή επιλέξαμε μια ομάδα κορυφαίων νομικών παραστατών οι οποίοι στήριξαν τον αγώνα μας, αλλά και τεκμηρίωσαν με τον πλέον ικανοποιητικό τρόπο -συλλέγοντας εξαιρετικά σημαντικά αποδεικτικά στοιχεία - τις προσφυγές κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
Χιλιάδες ζημιωθέντες έχουν ήδη καταθέσει από πολύ νωρίς τις αγωγές τους.
Επίσης ενημερώνουμε τα μέλη μας ότι σύντομα αναμένουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις ευθύνες του Ελληνικού Δημοσίου η οποία θα δρομολογήσει σημαντικές εξελίξεις στο ζήτημα.
Νέο διαδραστικό site για την Axa Ασφαλιστική
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ψηφιακής κατεύθυνσης του Ομίλου ΑΧΑ, με στόχο την εξυπηρέτηση των νέων αναγκών των ασφαλισμένων της, η ΑΧΑ Ασφαλιστική επανασχεδίασε, σε συνεργασία με την EXUS, τον εταιρικό της ιστότοπο, www.axa.gr.
Υιοθετώντας την καινοτόμο πρακτική του responsive design, η εταιρεία δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα πλοήγησης στον ιστότοπό της μέσω υπολογιστή, tablet και κινητού τηλεφώνου.
Κύριος στόχος της ΑΧΑ είναι η ενίσχυση της διαδραστικής επικοινωνίας με τους υφιστάμενους ή δυνητικούς της πελάτες, ελληνόφωνους ή αγγλόφωνους. Συγκεκριμένα, μέσω του νέου site, η ΑΧΑ Ασφαλιστική μειώνει τον αριθμό των χρονοβόρων τηλεφωνικών κλήσεων μέσα από 4 διαδραστικές φόρμες επικοινωνίας με τον πελάτη: τη φόρμα ενδιαφέροντος, τη φόρμα επικοινωνίας, την επιλογή άμεσης κλήσης στην Εταιρεία «Click to Call» και τη φόρμα υποβολής παραπόνων. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα γρήγορου υπολογισμού ασφαλίστρων στους Κλάδους Αυτοκινήτου, Υγείας, Επιχείρησης και Κατοικίας.
Παράλληλα, μέσω του www.axa.gr, προβάλει επιλεγμένους Συνεργάτες του Αποκλειστικού της Δικτύου, αφενός παρέχοντας στον επισκέπτη τα στοιχεία επικοινωνίας τους και πρόσβασης στα Γραφεία τους και το Βιογραφικό τους Σημείωμα, αφετέρου περιγράφοντας την επαγγελματική τους φιλοσοφία και τις υπηρεσίες που παρέχουν αναλυτικά.
Ασφάλεια Ζωής Μy Family First από τη Eurolife ERB!
Στα πλαίσια της στρατηγικής της εταιρείας για έμφαση στην ανάπτυξη του κλάδου Ζωής, η Eurolife ERB Ασφαλιστική δημιούργησε το προϊόν προστασίας οικογένειας ‘My Family First – Ασφάλεια Απώλειας Ζωής’, με το οποίο ο πελάτης μπορεί να εξασφαλίσει την οικογένειά του στην περίπτωση της απώλειας ζωής από ασθένεια ή ατύχημα, με πολύ χαμηλό κόστος εκκίνησης. Το προϊόν αποτελεί λύση για τον πελάτη που αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει ανάγκη να εξασφαλίσει την οικογένειά του, ειδικά στη δύσκολη συγκυρία που ζούμε, από αιφνίδια μεταβολή εισοδημάτων, λόγω απώλειας της ζωής του.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Eurolife ERB Ασφαλιστικής, κύριος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, ανέφερε στην εναρκτήρια ομιλία του: «Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, ο επαγγελματίας ασφαλιστής έχει αποδείξει ότι είναι και θα είναι πάντα εκεί χτίζοντας μακροχρόνιες σχέση με τον πελάτη του και υποστηρίζοντάς τον στη διαχείριση κίνδυνου της οικογένειάς του. Η Eurolife ERB Ασφαλιστική, έχει αποδείξει πως βρίσκεται πάντα δίπλα στους συνεργάτες της, με ανταγωνιστικές και σύγχρονες ασφαλιστικές λύσεις όπως το My Family First, παρέχοντας τους τα εργαλεία και τα μέσα για να κάνουν πιο εύκολο και αποτελεσματικό το έργο τους.»
Στη συνέχεια ο Διευθυντής Δικτύων κύριος Λεωνίδας Σίδερης, παρουσίασε στους συνεργάτες το προϊόν και τη χρησιμότητά του, ενώ οι κυρίες Ευτυχία Κουσκούνα και Μελίνα Τσικογιαννοπούλου, επικεντρώθηκαν στα χαρακτηριστικά της αγοράς ασφαλειών ζωής στη χώρα μας και σε τεχνικές πωλήσεων για τα προϊόντα αυτής της κατηγορίας. Η Διευθύντρια Μarketing και Ανάπτυξης Εργασιών κα Τατιάνα Δικαστοπούλου, παρουσίασε τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία με στόχο την ποιοτική αξιολόγηση του προϊόντος και την προώθησή του.
Την εκδήλωση έκλεισε ο Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων και Εκπαίδευσης, κύριος Νίκος Δελένδας, ο οποίος αναφέρθηκε στην ανάγκη προστασίας της οικογένειας ιδιαίτερα στις σημερινές οικονομικές συνθήκες, στο σημαντικό ρόλο του διαμεσολαβητή στη διαδικασία διερεύνησης αναγκών, στο προφίλ των υποψηφίων πελατών και στη φιλοσοφία της προτεινόμενης ασφαλιστικής λύσης.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Eurolife ERB Ασφαλιστικής, κύριος Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, ανέφερε στην εναρκτήρια ομιλία του: «Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, ο επαγγελματίας ασφαλιστής έχει αποδείξει ότι είναι και θα είναι πάντα εκεί χτίζοντας μακροχρόνιες σχέση με τον πελάτη του και υποστηρίζοντάς τον στη διαχείριση κίνδυνου της οικογένειάς του. Η Eurolife ERB Ασφαλιστική, έχει αποδείξει πως βρίσκεται πάντα δίπλα στους συνεργάτες της, με ανταγωνιστικές και σύγχρονες ασφαλιστικές λύσεις όπως το My Family First, παρέχοντας τους τα εργαλεία και τα μέσα για να κάνουν πιο εύκολο και αποτελεσματικό το έργο τους.»
Στη συνέχεια ο Διευθυντής Δικτύων κύριος Λεωνίδας Σίδερης, παρουσίασε στους συνεργάτες το προϊόν και τη χρησιμότητά του, ενώ οι κυρίες Ευτυχία Κουσκούνα και Μελίνα Τσικογιαννοπούλου, επικεντρώθηκαν στα χαρακτηριστικά της αγοράς ασφαλειών ζωής στη χώρα μας και σε τεχνικές πωλήσεων για τα προϊόντα αυτής της κατηγορίας. Η Διευθύντρια Μarketing και Ανάπτυξης Εργασιών κα Τατιάνα Δικαστοπούλου, παρουσίασε τα αποτελέσματα της ποιοτικής έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία με στόχο την ποιοτική αξιολόγηση του προϊόντος και την προώθησή του.
Την εκδήλωση έκλεισε ο Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων και Εκπαίδευσης, κύριος Νίκος Δελένδας, ο οποίος αναφέρθηκε στην ανάγκη προστασίας της οικογένειας ιδιαίτερα στις σημερινές οικονομικές συνθήκες, στο σημαντικό ρόλο του διαμεσολαβητή στη διαδικασία διερεύνησης αναγκών, στο προφίλ των υποψηφίων πελατών και στη φιλοσοφία της προτεινόμενης ασφαλιστικής λύσης.
24 Ιουν 2014
Glassfit: Συμβουλές για την ασφάλεια του αυτοκινήτου και τη δική σας
8 πολύτιμες συμβουλές από την Glassfit για την ασφάλεια του αυτοκινήτου και τη δική σας...
• Δεν αφήνουμε ποτέ σπρέι και αναπτήρες στο ταμπλό του οχήματος. Προκαλούνται εκρήξεις και αναφλέξεις ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
• Κάνουμε αλλαγή ελαστικών ή υαλοκαθαριστήρων σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τα εντελώς ξηρά ελαστικά δημιουργούν στο παρμπρίζ ψιλές αμιχές που το αντιλαμβανόμαστε το βράδυ με ισχυρή διάθλαση.
• Χρησιμοποιούμε συνδυασμό αντιπαγωτικού με καθαριστικού υγρού πάντοτε στο δοχείο πλύσης του παρμπρίζ.
• Με την έναρξη βροχής πρέπει να ξεπλένουμε με άφθονο νερό το κρύσταλλο ώστε να απομακρύνουμε μικροσώματα και σκόνη. Εάν δεν απομακρυνθούν άμεσα από το κρύσταλλο θα λειτουργήσουν σαν σμυρίδι καταστρέφοντας την επιφάνεια.
• Δεν χρησιμοποιούμε ξύστρες ή ζεστό νερό για την απομάκρυνση πάγου από τα κρύσταλλα. Με τις ξύστρες χαράζουμε την επιφάνεια και με το ζεστό νερό δημιουργούμε θερμικό σοκ και σπάσιμο του κρυστάλλου. Πριν ή μετά μπορούμε να ψεκάσουμε την γυάλινη επιφάνεια με ειδικά αντιπαγωτικά σπρέι.
• Κρατάμε μεγάλη απόσταση από αυτοκίνητα μεγάλου όγκου ή προσπερνάμε γρήγορα. Υπάρχουν πολλές μικρές πέτρες σφηνομένες στα πέλματα και ο κίνδυνος να πεταχτεί πέτρα και να σπάσει το κρύσταλλό μας είναι υψηλός.
• Δεν σκουπίζουμε ποτέ με γυμνό χέρι εσωτερικά το κρύσταλλο. Το ανθρώπινο σμίγμα σε συνδυασμό με τις σκόνες δημιουργούν σκιές με υψηλή διαθλαστικότητα.
• Η κακή συνήθεια να αφήνουμε αντικείμενα αξίας στα καθίσματα ή σε εμφανή σημεία μέσα στο αυτοκίνητο ίσως αποβεί μοιραία. Μέσα στην πόλη οδηγούμε πάντα με κλειδωμένες τις πόρτες. Η γρήγορη κλοπή «hit and run» είναι συχνό φαινόμενο στα μεγάλα κέντρα.
www.glassfit.gr
www.glassfit.gr
Μέσω εκχώρησης του μάνατζμεντ οι συνεργασίες ΕΣΥ με ασφαλιστικές και ιδιωτικούς φορείς υγείας
Σε προχωρημένες συζητήσεις με ιδιωτικούς φορείς υγείας και ασφαλιστικές εταιρίες βρίσκονται στο υπουργείο Υγείας με στόχο τις συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στο χώρο της υγείας και των υποδομών του ΕΣΥ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, η προαναγγελία του γάμο Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στην Υγεία είναι πιο κοντά από ποτέ.
Σύμφωνα το δημοσίευμα «κλειδί» της συνεργασίας είναι η εκχώρηση είτε του Μάνατζμεντ είτε μονάδων νοσοκομείων του ΕΣΥ σε ιδιώτες.
Ειδικά για τις ασφαλιστικές εταιρίες αναφέρει ότι συζητούν το θέμα της εκμετάλλευσης κλινών ορισμένων νοσοκομείων του ΕΣΥ και πανεπιστημιακών προκειμένου να νοσηλεύουν ασφαλισμένους τους με χαμηλότερο κόστος. Αυτές, με τη σειρά τους, θα αναλάβουν τη διαχείριση συγκεκριμένων κλινικών και τη συντήρηση της ξενοδοχειακής υποδομής.
Ήδη ως σήμερα έχουν γίνει συζητήσεις με τους αρμοδίους αρκετών νοσοκομείων της Αττικής, όπως οι «Αγιοι Ανάργυροι» (για την ογκολογική κλινική), το Κρατικό της Αθήνας «Γ. Γεννηματάς», το «Λαϊκό», το «Σωτηρία», ο «Ερυθρός» και το «Αττικόν».
Ως προς το ερώτημα αν είναι δυνατή η συνύπαρξη των ιδιωτικών νοσοκομείων και των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών στο ΕΣΥ, δεδομένου ότι θα υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα το δημοσίευμα επισημαίνει : «Κανένα πρόβλημα» απαντούν παράγοντες του χώρου της Υγείας. «Αν τα ιδιωτικά νοσοκομεία αναλάβουν το μάνατζμεντ των δημοσίων και πανεπιστημιακών νοσοκομείων, το “πάντρεμα” των δύο πλευρών είναι εφικτό».
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
Σύμφωνα το δημοσίευμα «κλειδί» της συνεργασίας είναι η εκχώρηση είτε του Μάνατζμεντ είτε μονάδων νοσοκομείων του ΕΣΥ σε ιδιώτες.
Ειδικά για τις ασφαλιστικές εταιρίες αναφέρει ότι συζητούν το θέμα της εκμετάλλευσης κλινών ορισμένων νοσοκομείων του ΕΣΥ και πανεπιστημιακών προκειμένου να νοσηλεύουν ασφαλισμένους τους με χαμηλότερο κόστος. Αυτές, με τη σειρά τους, θα αναλάβουν τη διαχείριση συγκεκριμένων κλινικών και τη συντήρηση της ξενοδοχειακής υποδομής.
Ήδη ως σήμερα έχουν γίνει συζητήσεις με τους αρμοδίους αρκετών νοσοκομείων της Αττικής, όπως οι «Αγιοι Ανάργυροι» (για την ογκολογική κλινική), το Κρατικό της Αθήνας «Γ. Γεννηματάς», το «Λαϊκό», το «Σωτηρία», ο «Ερυθρός» και το «Αττικόν».
Ως προς το ερώτημα αν είναι δυνατή η συνύπαρξη των ιδιωτικών νοσοκομείων και των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών στο ΕΣΥ, δεδομένου ότι θα υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα το δημοσίευμα επισημαίνει : «Κανένα πρόβλημα» απαντούν παράγοντες του χώρου της Υγείας. «Αν τα ιδιωτικά νοσοκομεία αναλάβουν το μάνατζμεντ των δημοσίων και πανεπιστημιακών νοσοκομείων, το “πάντρεμα” των δύο πλευρών είναι εφικτό».
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
Ο ΕΟΠΥΥ …επιβιώνει
Απορρίπτει τους ισχυρισμούς περί κατάρρευσης του ΕΟΠΥΥ, η Διοίκηση του Οργανισμού, δίνοντας στη δημοσιότητα την εικόνα των ληξιπρόθεσμων οφειλών του.
Χωρίς νέα ελλείματα υλοποιεί ο ΕΟΠΥΥ τον προϋπολογισμό του 2014, ενώ έκλεισε τον αντίστοιχο του 2013, όπως υποστηρίζει σε ανακοίνωση της η διοίκηση του Οργανισμού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του οι οφειλές των Ασφαλιστικών Ταμείων αθροιστικά το 2012-2014 ανέρχονται σε 421,4 εκατ. ευρώ, ενώ αμφισβητούνται κρατήσεις των ταμείων ύψους, 150 εκατ. ευρώ, καθώς έχουν γίνει χωρίς κανένα νομοθετικό έρεισμα.
Επιπλέον, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΟΠΥΥ τον Απρίλιο του 2014 ανέρχονταν σε 1,9 δισ. ευρώ. Από αυτά τα 733 εκατ. ευρώ είναι οι παλιές ληξιπρόθεσμες οφειλές (μέχρι 31/12/2011) των Ταμείων που ενοποιήθηκαν για την δημιουργία του ΕΟΠΥΥ και θα πληρωθούν από τον ειδικό λογαριασμό του Υπουργείου Οικονομικών και δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ. Από το συνολικό ποσό επίσης δεν έχει αφαιρεθεί το ποσό των 553 εκτ. ευρώ, που είναι η επιστροφή και η έκπτωση (rebate- clawback) από τις απαιτήσεις των παροχών. Άρα το καθαρό σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τρίτους είναι 658 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του οι οφειλές των Ασφαλιστικών Ταμείων αθροιστικά το 2012-2014 ανέρχονται σε 421,4 εκατ. ευρώ, ενώ αμφισβητούνται κρατήσεις των ταμείων ύψους, 150 εκατ. ευρώ, καθώς έχουν γίνει χωρίς κανένα νομοθετικό έρεισμα.
Επιπλέον, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΟΠΥΥ τον Απρίλιο του 2014 ανέρχονταν σε 1,9 δισ. ευρώ. Από αυτά τα 733 εκατ. ευρώ είναι οι παλιές ληξιπρόθεσμες οφειλές (μέχρι 31/12/2011) των Ταμείων που ενοποιήθηκαν για την δημιουργία του ΕΟΠΥΥ και θα πληρωθούν από τον ειδικό λογαριασμό του Υπουργείου Οικονομικών και δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ. Από το συνολικό ποσό επίσης δεν έχει αφαιρεθεί το ποσό των 553 εκτ. ευρώ, που είναι η επιστροφή και η έκπτωση (rebate- clawback) από τις απαιτήσεις των παροχών. Άρα το καθαρό σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τρίτους είναι 658 εκατ. ευρώ.
Στους ασφαλισμένους οφείλονται λιγότερα από 100 εκατ. ευρώ, που αποπληρώνονται, αλλά με καθυστέρηση 4-5 μηνών. Την ίδια ώρα, οι ονομαστικές απαιτήσεις των νοσοκομείων, χωρίς υποβολή παραστατικών και έλεγχο για την ακρίβεια τους , ανέρχονται σε 4,8 δισ. ευρώ και είναι υπερκοστολογημένες (με τιμές κρατικού τιμολογίου, ενώ ο ΕΟΠΥΥ αποζημιώνει με ασφαλιστικές τιμές). Έναντι των οφειλών αυτών ο κρατικός προϋπολογισμός επιχορηγεί κατ΄ έτος τα νοσοκομεία για την εύρυθμη λειτουργία τους.
«Η εικόνα των πραγματικών ληξιπρόθεσμων οφειλών του ΕΟΠΥΥ σε συνδυασμό με την υστέρηση απόδοσης των εσόδων του δεν δημιουργούν σε καμία περίπτωση δημοσιονομικούς κινδύνους στον κρατικό προϋπολογισμό και καμία ανησυχία για την βιωσιμότητα του Οργανισμού στους ασφαλισμένους του», τονίζεται στην ανακοίνωση.
Από την πλευρά του, ο Μάκης Βορίδης μιλώντας στον ΑΝΤ1 τόνισε ότι ο ΕΟΠΥΥ έχει τις δυσκολίες του αλλά δεν υπάρχει βάσιμος λόγος ανησυχίας, από τη στιγμή που συνεχίζει να παρέχει υπηρεσίες.
«Η κατάσταση του ΕΟΠΥΥ δεν διαμορφώθηκε ούτε τον τελευταίο μήνα, ούτε το τελευταίο εξάμηνο. Η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη με την έννοια ότι αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη διαφάνεια και με μεγαλύτερη καθαρότητα τα ζητήματα, μεταξύ των οποίων και τα οικονομικά. Αλλά προφανώς είναι και ένας χώρος στον οποίο υπάρχει πολύ δουλειά για να γίνει», κατέληξε.
(Πηγή: Virus.com.gr)
Από την πλευρά του, ο Μάκης Βορίδης μιλώντας στον ΑΝΤ1 τόνισε ότι ο ΕΟΠΥΥ έχει τις δυσκολίες του αλλά δεν υπάρχει βάσιμος λόγος ανησυχίας, από τη στιγμή που συνεχίζει να παρέχει υπηρεσίες.
«Η κατάσταση του ΕΟΠΥΥ δεν διαμορφώθηκε ούτε τον τελευταίο μήνα, ούτε το τελευταίο εξάμηνο. Η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη με την έννοια ότι αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη διαφάνεια και με μεγαλύτερη καθαρότητα τα ζητήματα, μεταξύ των οποίων και τα οικονομικά. Αλλά προφανώς είναι και ένας χώρος στον οποίο υπάρχει πολύ δουλειά για να γίνει», κατέληξε.
(Πηγή: Virus.com.gr)
704 εκατ. έδωσε το Επικουρικό για τις εταιρείες που έκλεισαν
Το ποσό των 704,2 εκατ. ευρώ έχει καταβάλλει από το 1981 έως και σήμερα το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων για αποζημιώσεις, έξοδα και αμοιβές υποθέσεων που αφορούν στην ανάκληση συνολικά 61 (!) ασφαλιστικών εταιρειών. Στο ίδιο διάστημα οι αποδεσμεύσεις αποθεματικών περιορίσθηκαν στα 92,6 εκατ. ευρώ.
Από τα ιστορικά στοιχεία του Επικουρικού προκύπτει επίσης ότι η Εγνατία ήταν η ασφαλιστική εταιρεία η οποία κόστισε στο φορέα τα περισσότερα. Για τις υποθέσεις της εν λόγω εταιρείας ο φορέας κατέβαλλε συνολικά το ποσό των 97 εκατ. ευρώ. Ακολούθησαν η General Union με αποζημιώσεων 85 εκατ. ευρώ, η Ασπίς Πρόνοια ΑΕΑΖ με 59 εκατ. ευρώ, η Αργοναυτική με 44 εκατ. ευρώ και η Commercial Value με 40 εκατ. ευρώ, με την οποία συμπληρώνεται η πρώτη πεντάδα των ποιο ζημιογόνων ασφαλιστικών.
Στις θέσεις 6 έως 10 βρίσκονται η Άστρα με 38 εκατ. ευρώ, η ECON με 28 εκατ. ευρώ, η EOS με 26 εκατ. ευρώ, η Πανελλαδική με 21 εκατ. ευρώ, η Γαλαξίας με 20 εκατ. ευρώ και η Εστία με 19 εκατ. ευρώ.
Όσο για τις εκκρεμείς ζημιές που αφορούν στις 32 από τις 71 ασφαλιστικές εταιρείες που παραμένουν με ανοικτά υπόλοιπα για αποζημιώσεις, αυτές ανέρχονται σε σύνολο στα 466,7 εκατ. ευρώ, με τα μεγαλύτερα ποσά να έχουν να κάνουν με τις General Union (85 εκατ. ευρώ), Ασπίς Πρόνοια ΑΕΑΖ (48 εκατ. ευρώ), Commercial Value (61 εκατ. ευρώ), Διεθνή Ένωση (58 εκατ. ευρώ), και EVIMA (46 εκατ. ευρώ).
23 Ιουν 2014
Απογοητευμένοι οι Έλληνες από το Σύστημα Υγείας
Χαμηλής ποιότητας θεωρούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες του συστήματος υγείας οι Έλληνες, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο. Στην 27η θέση η Ελλάδα.
Αποθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου για την εικόνα των δημόσιων δομών, καθώς μόνο το 26% έκρινε καλό το Σύστημα Υγείας, ποσοστό που μας τοποθετεί στην προτελευταία θέση μεταξύ 28 ευρωπαϊκών χωρών, στη σχετική κατάταξη. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ρουμανία, την πρωτιά έχει το Βέλγιο με 97% και ακολουθεί η Αυστρία με 96%, ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος ανέρχεται στο 71%...
Ελάχιστη είναι η εμπιστοσύνη τους και στα δημόσια νοσοκομεία, αφού σε ποσοστό 78% πιστεύουν ότι υπάρχει κίνδυνος να υποστούν βλάβη κατά τη νοσηλεία τους στο ΕΣΥ. Μάλιστα, 2 στους 10 δήλωσαν ότι κατά την παροχή υπηρεσιών υγείας υπέστησαν βλάβη, οι ίδιοι ή κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο, αν και μόνο το 40% εξ αυτών το ανέφερε. Αντίστοιχα, ένα ποσοστό 71% (ίδιο με την Πορτογαλία, με την Κύπρο μόνο να συγκεντρώνει το 75%) να δηλώνει πως είναι πιθανόν να υποστεί βλάβη και από εξωνοσοκομειακές υπηρεσίες υγείας.
Δεν προκαλεί, λοιπόν, εντύπωση που το 73% των ερωτηθέντων εκτιμάει ότι το σύστημα υγείας στην Ελλάδα είναι χειρότερο από τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ.
Σε ό,τι αφορά τα κριτήρια για υπηρεσίες υγείας υψηλής ποιότητας, οι ευρωπαίοι πολίτες φαίνεται να αναδεικνύουν σημαντικότερη την αποτελεσματικότητα της θεραπείας (40%), αλλά κυρίως το καλά εκπαιδευμένο προσωπικό (53%).
Ακολουθεί ο σύγχρονος ιατρικός εξοπλισμός (25%), 24% αναφέρουν το σεβασμό της αξιοπρέπειας του ασθενούς, την κοντινή απόσταση νοσοκομείου και γιατρού, την καθαριότητα και τις μηδενικές λίστες αναμονής. 23% ανέφερε υπηρεσίες υγείας που προστατεύουν από τις βλάβες, ένας στους δέκα την ελεύθερη επιλογή γιατρού, 13% την ελεύθερη επιλογή νοσοκομείου και 7% ένα θετικό και φιλικό περιβάλλον.
Στην Ελλάδα και την Πορτογαλία (34% και στις δύο), τη Μάλτα (37%) και την Κύπρο (35%) ένα από τα τρία σημαντικότερα κριτήρια είναι ο σεβασμός στην αξιοπρέπεια του ασθενούς.
«Κύρια αιτία της κακής γνώμης των πολιτών είναι οι τεράστιες αναμονές για ραντεβού, η αδυναμία εξυπηρέτησης λόγω των τεράστιων ελλείψεων σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και οι κακές κτιριακές υποδομές», υποστηρίζει σε ανακοίνωση του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), Δ. Βαρνάβας.
«Αν δεν αλλάξει η ροή των πραγμάτων πιθανόν η επόμενη έρευνα του ευρωβαρόμετρου μας κατατάσσει στην επίζηλη θέση της τελευταίας χώρας ως προς την ικανοποίηση των πολιτών της από το σύστημα υγείας», προέβλεψε ο κ. Βαρνάβας.
(Πηγή: virus.com.gr)
Αποθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα του Ευρωβαρόμετρου για την εικόνα των δημόσιων δομών, καθώς μόνο το 26% έκρινε καλό το Σύστημα Υγείας, ποσοστό που μας τοποθετεί στην προτελευταία θέση μεταξύ 28 ευρωπαϊκών χωρών, στη σχετική κατάταξη. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ρουμανία, την πρωτιά έχει το Βέλγιο με 97% και ακολουθεί η Αυστρία με 96%, ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος ανέρχεται στο 71%...
Ελάχιστη είναι η εμπιστοσύνη τους και στα δημόσια νοσοκομεία, αφού σε ποσοστό 78% πιστεύουν ότι υπάρχει κίνδυνος να υποστούν βλάβη κατά τη νοσηλεία τους στο ΕΣΥ. Μάλιστα, 2 στους 10 δήλωσαν ότι κατά την παροχή υπηρεσιών υγείας υπέστησαν βλάβη, οι ίδιοι ή κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο, αν και μόνο το 40% εξ αυτών το ανέφερε. Αντίστοιχα, ένα ποσοστό 71% (ίδιο με την Πορτογαλία, με την Κύπρο μόνο να συγκεντρώνει το 75%) να δηλώνει πως είναι πιθανόν να υποστεί βλάβη και από εξωνοσοκομειακές υπηρεσίες υγείας.
Δεν προκαλεί, λοιπόν, εντύπωση που το 73% των ερωτηθέντων εκτιμάει ότι το σύστημα υγείας στην Ελλάδα είναι χειρότερο από τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ.
Σε ό,τι αφορά τα κριτήρια για υπηρεσίες υγείας υψηλής ποιότητας, οι ευρωπαίοι πολίτες φαίνεται να αναδεικνύουν σημαντικότερη την αποτελεσματικότητα της θεραπείας (40%), αλλά κυρίως το καλά εκπαιδευμένο προσωπικό (53%).
Ακολουθεί ο σύγχρονος ιατρικός εξοπλισμός (25%), 24% αναφέρουν το σεβασμό της αξιοπρέπειας του ασθενούς, την κοντινή απόσταση νοσοκομείου και γιατρού, την καθαριότητα και τις μηδενικές λίστες αναμονής. 23% ανέφερε υπηρεσίες υγείας που προστατεύουν από τις βλάβες, ένας στους δέκα την ελεύθερη επιλογή γιατρού, 13% την ελεύθερη επιλογή νοσοκομείου και 7% ένα θετικό και φιλικό περιβάλλον.
Στην Ελλάδα και την Πορτογαλία (34% και στις δύο), τη Μάλτα (37%) και την Κύπρο (35%) ένα από τα τρία σημαντικότερα κριτήρια είναι ο σεβασμός στην αξιοπρέπεια του ασθενούς.
«Κύρια αιτία της κακής γνώμης των πολιτών είναι οι τεράστιες αναμονές για ραντεβού, η αδυναμία εξυπηρέτησης λόγω των τεράστιων ελλείψεων σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και οι κακές κτιριακές υποδομές», υποστηρίζει σε ανακοίνωση του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), Δ. Βαρνάβας.
«Αν δεν αλλάξει η ροή των πραγμάτων πιθανόν η επόμενη έρευνα του ευρωβαρόμετρου μας κατατάσσει στην επίζηλη θέση της τελευταίας χώρας ως προς την ικανοποίηση των πολιτών της από το σύστημα υγείας», προέβλεψε ο κ. Βαρνάβας.
(Πηγή: virus.com.gr)
Απόφαση του ΣτΕ για τους ασφαλισμένους της Ασπίς
Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να βγει, σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με την ευθύνη του δημοσίου στην υπόθεση της Ασπίς, και ειδικότερα της τότε εποπτεύουσας αρχής, για το γεγονός ότι δεν πρόλαβε τα χειρότερα, «επιτρέποντας» τη διόγκωση του όλου προβλήματος, αναμένεται, όπως αναφέρουν πηγές του IW, μέσα στις επόμενες ημέρες.
Η θέση την οποία θα λάβει το ΣτΕ θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την τύχη που θα έχουν στο δικαστήρια οι αγωγές που έχουν υποβάλλει κατά του δημοσίου περίπου 5.000 ζημιωθέντες του ομίλου Ασπίς, όπως και τη στάση την οποία ενδεχομένως θελήσουν να τηρήσουν όσοι εκ των ασφαλισμένων δεν έχουν μέχρι και σήμερα στραφεί κατά του δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι απαιτήσεις από τον όμιλο Ασπίς έχουν περισσότεροι από 200.000 κάτοχοι ασφαλιστηρίων συμβολαίων, και όποιοι θελήσουν να στραφούν κατά του δημοσίου έχουν προθεσμία υποβολής σχετικής αγωγής έως και τις 9 Σεπτεμβρίου 2014, καθότι την ημέρα αυτή συμπληρώνονται πέντε έτη από την ανάκληση της άδειας λειτουργίας των εταιρειών του ομίλου, και άρα αρχίζει η περίοδος παραγραφής κάθε σχετικού αδικήματος.
Πάντως, νομικοί κύκλοι με τους οποίους συνομίλησε το IW δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο η απόφαση του ΣτΕ να ληφθεί το Σεπτέμβριο. Σε αυτή την περίπτωση όποια κι αν είναι η θέση του ανώτατου δικαστηρίου δεν θα επηρεάσει τη μεγάλη μάζα των ασφαλισμένων του ομίλου, καθότι λόγω παρέλευσης της πενταετίας δεν θα μπορούν να ασκηθούν άλλες αγωγές σε βάρος του δημοσίου.
Οι ίδιοι κύκλοι πρόσθεσαν ότι, ακόμη κι αν το ΣτΕ βάλει αρνητική απόφαση δικαιώνοντας το δημόσιο, υπάρχει πάντα το δικαίωμα προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, όπου σε αυτή την περίπτωση αναμένεται να μεταφερθεί η δικαστική διαμάχη.
Υπενθυμίζεται ότι απαιτήσεις από τον όμιλο Ασπίς έχουν περισσότεροι από 200.000 κάτοχοι ασφαλιστηρίων συμβολαίων, και όποιοι θελήσουν να στραφούν κατά του δημοσίου έχουν προθεσμία υποβολής σχετικής αγωγής έως και τις 9 Σεπτεμβρίου 2014, καθότι την ημέρα αυτή συμπληρώνονται πέντε έτη από την ανάκληση της άδειας λειτουργίας των εταιρειών του ομίλου, και άρα αρχίζει η περίοδος παραγραφής κάθε σχετικού αδικήματος.
Πάντως, νομικοί κύκλοι με τους οποίους συνομίλησε το IW δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο η απόφαση του ΣτΕ να ληφθεί το Σεπτέμβριο. Σε αυτή την περίπτωση όποια κι αν είναι η θέση του ανώτατου δικαστηρίου δεν θα επηρεάσει τη μεγάλη μάζα των ασφαλισμένων του ομίλου, καθότι λόγω παρέλευσης της πενταετίας δεν θα μπορούν να ασκηθούν άλλες αγωγές σε βάρος του δημοσίου.
Οι ίδιοι κύκλοι πρόσθεσαν ότι, ακόμη κι αν το ΣτΕ βάλει αρνητική απόφαση δικαιώνοντας το δημόσιο, υπάρχει πάντα το δικαίωμα προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, όπου σε αυτή την περίπτωση αναμένεται να μεταφερθεί η δικαστική διαμάχη.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)