>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

23 Σεπ 2014

Insurance Market: Εννέα στα δέκα συμβόλαια αποστέλλονται ηλεκτρονικά

Το σύγχρονο ηλεκτρονικό ασφαλιστικό γραφείο, που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του παραδοσιακού ασφαλιστή και των διαδικτυακών πωλήσεων και αναπτύσσεται, έχοντας ως βασικό γνώμονα την ποιότητα στην εξυπηρέτηση, πρεσβεύουν ο Μ. Μαρσέλος και ο Σωτήρης Παπαντωνόπουλος, επικεφαλής του Insurance Market. Μαζί με τον τρίτο της παρέας, Φ. Ζάντζα, συνδύασαν πολύχρονη εμπειρία στο χρηματοοικονομικο-ασφαλιστικό χώρο και in house τεχνολογίες, όπως η πλατφόρμα Insurance Pro και δικό τους CRM που οι ίδιοι δημιούργησαν για να βελτιώσουν την επαφή τους με τον πελάτη πριν και μετά την πώληση. Όπως αναφέρουν στο iw:
-Στα τρία χρόνια λειτουργίας τους το insurance market έχει εξυπηρετήσει 120.000 πελάτες, ενώ καθημερινά στο κέντρο εξυπηρέτησης απαντώνται 4.500 κλήσεις
- Όλη η διαδικασία για την πώληση και την έκδοση του συμβολαίου απαιτεί τρία λεπτά
- Στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας εντάσσονται περισσότεροι από 60 πιστοποιημένοι σύμβουλοι, που παρέχουν εξυπηρέτηση 24 ώρες τη μέρα και 7 μέρες την εβδομάδα
- Στο 90% της παραγωγής τα συμβόλαια αποστέλλονται ηλεκτρονικά
- Ένα από τα επόμενα project της εταιρείας είναι η αξιολόγηση της και των ασφαλιστικών εταιρειών, έτσι ώστε οι επόμενοι χρήστες να έχουν μια αντικειμενική αξιολόγηση για την επιλογή τους, πέραν της τιμής
iw? Πότε ξεκίνησε το Insurance Market και πώς προέκυψε η δημιουργία του;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Βλέποντας την άνοδο των aggregators στην Ευρώπη, το 2006 αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το moneymarket, το οποίο μέσα στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια έγινε ο μεγαλύτερος διαμεσολαβητής δανείων στην ελληνική αγορά.

Εν συνεχεία, έχοντας αποκτήσει την εμπειρία από το εγχείρημα αυτό, λανσάραμε τον Μάρτιο του 2010 το Live Insurance και στην πορεία, μαζί με τον τρίτο συνεργάτη μας, τον Φώτη Ζάντζα, τον επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης, εφαρμογών και τεχνολογίας, σχεδιάσαμε το Insurance Market, το οποίο βγήκε στον αέρα τον Αύγουστο του 2011.

Σήμερα αναπτυσσόμαστε με υψηλούς ρυθμούς, έχουμε εξυπηρετήσει συνολικά 120.000 πελάτες και αυτόν τον μήνα έχουμε 6.000 νέους πελάτες.
iw? Γιατί να έρθει ο καταναλωτής σε εσάς; Τι έχετε να του προσφέρετε, πού διαφοροποιείστε έναντι του ανταγωνισμού;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Ο καταναλωτής έρχεται σε εμάς γιατί μπορεί εύκολα, γρήγορα και απλά –μέσα σε ένα λεπτό– να συγκρίνει ασφαλιστικά συμβόλαια και να επιλέξει το προϊόν που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Η πλατφόρμα του insurancemarket.gr έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε ακόμα και ένα παιδί δέκα χρόνων να μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία της τιμολόγησης.
Αντιλαμβάνεστε ότι σε μια αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται 50 εταιρείες –όταν σε χώρες αντίστοιχου μεγέθους όπως στην Πορτογαλία είναι 26, στην Αυστρία είναι 25, στην Κροατία είναι 14– γίνεται δύσκολο για τον καταναλωτή να επιλέξει πάροχο και πρόγραμμα.

Στο insurancemarket.gr μέσα σε ένα λεπτό βρίσκεις εξατομικευμένες προσφορές από 18 ασφαλιστικές εταιρείες, ώστε να επιλέξεις το πρόγραμμα, τις καλύψεις και το τιμολόγιο που σου ταιριάζει.

Στην ουσία οι καταναλωτές απευθύνονται σε εμάς για δύο βασικούς λόγους:
πρώτον επειδή θα λάβουν την καλύτερη προσφορά και δεύτερον λόγω του άρτιου επιπέδου εξυπηρέτησης, κομμάτι στο οποίο έχουμε επενδύσει σε μεγάλο βαθμό.
Στο ανθρώπινο δυναμικό μας εντάσσονται περισσότεροι από 60 πιστοποιημένοι σύμβουλοι, που παρέχουν εξυπηρέτηση 24 ώρες τη μέρα και 7 μέρες την εβδομάδα.
iw? Τα παραδοσιακά δίκτυα αντιμετωπίζουν συχνά αρνητικά το διαδίκτυο. Ποια είναι η δική σας άποψη; Υστερεί σε κάτι η συγκεκριμένη μέθοδος πωλήσεων;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Θεωρούμε ότι έχουμε όλα τα πλεονεκτήματα του on-line και του ασφαλιστή. Είναι λογικό να υπάρχει δυσαρέσκεια όταν υπάρχουν αθέμιτες διαδικασίες, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό δεν ισχύει. Στη δική μας περίπτωση υπάρχουν οι ίδιες διαδικασίες και τα ίδια προβλήματα, το μοναδικό στοιχείο που αλλάζει είναι το κέντρο επιρροής.
Σε επίπεδο υπηρεσιών θεωρούμε ότι, σε σχέση με τον μέσο ασφαλιστή, οι υπηρεσίες που παρέχουμε είναι πιο ποιοτικές. Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι εξυπηρετούμε 4.500 κλήσεις την ημέρα, έχουμε δημιουργήσει αυτοματοποιημένες διαδικασίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και έχουμε τμήμα ζημιών, που έρχεται συνεχώς σε επαφή με τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Διαβάζουμε ένα-ένα τα e-mail των πελατών και σε κάθε παράπονο φεύγει ερωτηματικό στον υπεύθυνο, ελέγχεται το αίτημα, η ηχογραφημένη κλήση, η έκθεση από το CRM κ.λπ.
Δίνουμε μεγάλη σημασία στην εξυπηρέτηση και την ικανοποίηση του πελάτη και γι’ αυτό πρόσφατα δημιουργήσαμε δικό μας CRM, στο οποίο φαίνεται όλη η επικοινωνία με τον πελάτη και η ροή των διαδικασιών.
iw? Ποια είναι η χρονική διάρκεια που απαιτείται για την έκδοση συμβολαίου;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Εάν ο πελάτης μπει στο σύστημα και πληρώσει τα ασφάλιστρά του στις 12.00 την Κυριακή το βράδυ, το συμβόλαιό του θα έχει σταλεί στο e-mail του στις 12.03. Έχουμε καταφέρει σχεδόν στο σύνολο των συνεργασιών μας το συμβόλαιο να εκδίδεται ηλεκτρονικά. Περίπου στο 90% της παραγωγής μας τα συμβόλαια αποστέλλονται ηλεκτρονικά. Αναπτύσσουμε συνεχώς δικές μας τεχνολογίες και ταυτόχρονα οι ασφαλιστικές ανταποκρίνονται στα αιτήματα που έχουμε και αφορούν την ψηφιοποίηση δεδομένων.
iw? Με πόσες ασφαλιστικές συνεργάζεστε;

Μ.Μ. & Σ.Π.: Έχουμε 18 συνεργασίες, οι οποίες αυξάνονται συνέχεια. Στόχος μας είναι να καλύψουμε το σύνολο της αγοράς. Προσπαθούμε να φιλτράρουμε τις εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε, ώστε να είναι όσο πιο αξιόπιστες γίνεται.
iw? Ποια είναι η εικόνα που έχουν για εσάς οι πελάτες σας;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Μέχρι τώρα και με βάση τα στοιχεία από τους δείκτες ακυρωσιμότητας και παραπόνων/πελάτη, η εικόνα που έχουμε είναι θετική.
Θέλω εδώ να σας πω ότι ένα από τα επόμενα project της εταιρείας είναι η αξιολόγηση.
Σε κάθε επαφή θα ζητάμε από τους πελάτες να αξιολογούν και εμάς και την ασφαλιστική εταιρεία σε βασικές παραμέτρους (εξυπηρέτηση, αποζημιώσεις κ.λπ.), έτσι ώστε οι επόμενοι χρήστες να έχουν μια αντικειμενική αξιολόγηση για την επιλογή τους, πέραν της τιμής. Σε κάθε εταιρεία θα βλέπει ο καταναλωτής τα σχόλια και τις βαθμολογίες.
iw? Θα είναι θετικές σε αυτήν την εξέλιξη οι εταιρείες;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Πιστεύουμε ότι θα είναι πολύ θετικές, καθώς πέρα από την ενίσχυση της προβολής των ασφαλιστικών τους προϊόντων, θα έχουν τη δυνατότητα να δουν τι πραγματικά ζητάει ο κόσμος και να λάβουν χρήσιμο feedback για τον σχεδιασμό των υπηρεσιών τους.
Επιπλέον, θα τους δίνουμε το βήμα να απαντούν ώστε να καλλιεργούν περαιτέρω τις πελατειακές τους σχέσεις, δεν θα έχουν δηλαδή μια απρόσωπη παρουσία στο site μας. Άλλωστε, ο στόχος όλων είναι να υπάρχει βελτίωση.
iw? Σκέφτεστε να επεκταθείτε και στο κομμάτι της υγείας ή και σε άλλους κλάδους;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Έχουμε ήδη προγράμματα υγείας και είναι στη στόχευση της εταιρείας να ασχοληθούμε με τα προσωπικά ατυχήματα και την ταξιδιωτική ασφάλιση. Μετά τον Οκτώβρη, θα έχουμε επιπλέον ένα με δύο προϊόντα τον μήνα. Ειδικά όσον αφορά το κομμάτι της υγείας είναι στον σχεδιασμό μας η προώθηση τυποποιημένων, οικονομικών και εύκολα συγκρίσιμων προγραμμάτων, με light underwriting, ώστε να μπορεί να γίνεται εύκολα η πώληση.
Φιλοδοξία μας είναι να δημιουργήσουμε και εδώ μια διαδικτυακή αγορά όπως και στον κλάδο του αυτοκινήτου, κυρίως προς όφελος του καταναλωτή. Ήδη το σχεδιάζουμε με τέσσερις εταιρείες και μέσα στον επόμενο χρόνο θα μπούμε και σε αυτό το κομμάτι.
iw? Σας απασχολεί ο ηλεκτρονικός ανταγωνισμός από διάφορους παρόχους ή ακόμα και ασφαλιστικές;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Η άποψή μας είναι ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν on-line πωλήσεις δημιουργούν αγορά και αυτό είναι θετικό, γιατί μεγαλώνει η ασφαλιστική πίτα στην οποία απευθυνόμαστε.Θέλουμε λοιπόν ανταγωνισμό, γιατί δημιουργεί καταναλωτικό κοινό.
Όσον αφορά τους aggregators θέλουμε και αυτόν τον ανταγωνισμό, γιατί μας κάνει καλύτερους και ωφελεί τον καταναλωτή.
iw? Τι είναι το Insurance Pro και πώς προέκυψε η δημιουργία του;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Όταν ενημερωθήκαμε από τις ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε ότι θα τεθούν σε ισχύ οι Πράξεις 30 και 31 του διοικητή της ΤτΕ, αλλάξαμε όλες τις διαδικασίες της εταιρείας μέσα σε 10 ημέρες!
Δημιουργήσαμε δικό μας σύστημα πληρωμών, το οποίο είναι ανεξάρτητο και προχωρήσαμε στην ψηφιοποίηση όλων των εγγράφων που απαιτούνται από την καινούρια νομοθεσία. Είδαμε ότι υπήρξε ενδιαφέρον για συνεργασίες και έτσι παραμετροποιήσαμε το σύστημά μας για να προσφέρουμε στον συνεργάτη πλήρη τιμολόγηση, με έτοιμο όλο το undewriting, πλήρες CRM και υπηρεσίες είσπραξης και παράδοσης.
iw? Πόσο χρόνο θέλει ο ασφαλιστής για να διεκπεραιώσει όλη τη διαδικασία;
Μ.Μ. & Σ.Π.: Ο χρόνος που χρειάζεται ο ασφαλιστής για να ολοκληρώσει τη διαδικασία είναι –βάσει και του call center μας– τρία λεπτά.
Θέλει 45 δευτερόλεπτα για να δώσει προσφορά, ένα λεπτό να πείσει τον πελάτη και ένα λεπτό να πάρει επιπλέον στοιχεία. Όλα τα άλλα τα αναλαμβάνουμε εμείς.
Εισάγουμε κάτι καινούριο και το κριτήριο των συνεργασιών μας είναι ο σεβασμός στη διαδικασία που έχουμε δημιουργήσει.

(Πηγή: Insuranceworld.gr)

Ανεβαίνει το κόστος στις αποζημιώσεις από τροχαία

Aύξηση του κόστους αποζημιώσεων σε ποσοστό της τάξης του 5%, μεταβολή που προκαλείται τόσο λόγω του αυξημένου αριθμού των τροχαίων, όσο και της σοβαρότητάς τους, διαπιστώνουν στον κλάδο Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, οι εταιρείες τους τελευταίους μήνες.
Όπως δηλώνουν στο IW υψηλόβαθμοι παράγοντες του κλάδου, η τάση αυτή άρχισε να καταγράφεται κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ για το διάστημα που ακολουθεί αναμένουν ένταση του φαινομένου. Ειδικότερα εξηγούν ότι, στην Αθήνα, για παράδειγμα, η κίνηση των οχημάτων έχει πυκνώσει, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις καινούργιων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ είναι αυξημένες φέτος κατά 20% έναντι του 2014, ενώ και τα ατυχήματα που καταγράφει η τροχαία ήταν φέτος το καλοκαίρι αυξημένα κατά 4%.
Προσθέτουν, δε, ότι από το κόστος αποζημιώσεων ανά τροχαίο προκύπτει ότι οι οδηγοί έχουν αυξήσει και τις ταχύτητες με τις οποίες κινούνται.
Στο μεταξύ, η αύξηση του κόστους αποζημιώσεων για τροχαία ατυχήματα είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει κραδασμούς στην κεφαλαιακή επάρκεια όσων ασφαλιστικών εταιρειών επέμειναν τα τελευταία δύο χρόνια σε επιθετική τιμολόγηση ασφαλίστρων. Το κρίσιμο γι΄ αυτές θα είναι τώρα να καλύψουν τις αυξημένες υποχρεώσεις τους έναντι των ασφαλισμένων, είτε επιστρέφοντας στην πολιτική των ανατιμήσεων, είτε προσφεύγοντας σε αυξήσεις κεφαλαίου.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

22 Σεπ 2014

Φάρμακα κατ’ οίκον από τον ΕΟΠΥΥ

Πρόγραμμα κατ' οίκον παράδοσης φαρμάκων σε ασθενείς, με δυσκολία στην πρόσβαση, ξεκινάει ο ΕΟΠΥΥ.

Ανάσα σε χιλιάδες ασθενείς με κινητικά προβλήματα αλλά και σοβαρές παθήσεις, ιδιαίτερα όσους κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές, αναμένεται να δώσει το πρόγραμμα παράδοσης φαρμάκων κατ’ οίκον, που ετοιμάζει το Υπουργέιο Υγείας με τον ΕΟΠΥΥ. 

Το πρόγραμμα θα αφορά στα Φάρμακα Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ), που θα παραδίδονται με υπηρεσία courier στην πόρτα των ασθενών, κυρίως καρκινοπαθών ή ατόμων με σπάνιες παθήσεις, ασθενείς με κινητικές δυσκολίες ή οικονομική αδυναμία ή κατοίκους δυσπρόσιτων περιοχών. 


Όπως ανέφερε και σε ραδιοφωνική του συνέντευξη το Μάκης Βορίδης, σε συνεννόηση με τους ασθενείς που έχουν ανάγκη, τα φάρμακα τους θα παραδίδονται στο σπίτι τους, ιδιαίτερα όταν τα νοσοκομεία δεν έχουν διαθέσιμα αποθέματα, παραπέμποντας ασθενείς είτε σε άλλα νοσοκομεία είτε στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. 


Οι εταιρείες ταχυμεταφορών θα αναλαμβάνουν τη μεταφορά στο σπίτι του ασθενούς του φαρμάκου, από το κοντινότερο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ, όπου και θα εκτελείται η ηλεκτρονική συνταγή. 


Το πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει στο τέλος του χρόνου, σε πιλοτική φάση και σε σημεία που παρατηρείται έντονα το πρόβλημα, ενώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα περισσότερα ΦΥΚ (διαβάστε για τους περιορισμούς 
εδώ) διατίθενται και μέσω ιδιωτικών φαρμακείων. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος της μεταφοράς των φαρμάκων θα αναλάβουν η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) και ο Σύνδεσμος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ), ενώ ο ΕΟΠΥΥ πρόκειται να υπογράψει συμφωνία με εταιρείας ταχυμεταφορών.


(Πηγή: Virus.com.gr)

Οι φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν για την Ασπίς Ασφαλιστική

Οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν τελικά τον τρόπο διαχείρισης της ασφαλιστικής εταιρείας «Ασπίδα». Το Α΄ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) ολοκλήρωσε τη διαβούλευση του σε δίκη-πιλότο, κατόπιν αγωγών από ασφαλισμένους, με τις οποίες ζητούσαν αποζημίωση από το υπουργείο Οικονομικών για το κεφάλαιο και τους τόκους (3,35%) που έχασαν επειδή το κράτος, διά των οργάνων του, άσκησε πλημμελώς τον ρόλο του επόπτη της συγκεκριμένης ασφαλιστικής εταιρείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το ΣτΕ δέχεται τα περισσότερα από τα επιχειρήματα των ζημιωθέντων, σε μία απόφαση επίσης πιλότο, για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει το δημόσιο να ασκεί την εποπτεία του στον αυστηρά ρυθμιζόμενο χώρο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Διαχωρίζει, ωστόσο, τον τρόπο με τον οποίο ασκείται η εποπτεία στις ασφαλιστικές εταιρείες από εκείνη που ασκείται στις τράπεζες.

Πόσοι ζητάνε πόσα

H απόφαση αφορά 12.000 ασφαλισμένους της ασφαλιστικής εταιρείας με απαιτήσεις 140 εκατομμυρίων ευρώ. Οι ασφαλισμένοι της «Ασπίδα» είχαν προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια κατά του δημοσίου, ωστόσο αποφάσισαν να μεταφέρουν την αγωγή τους στο ΣτΕ. Ας σημειωθεί ότι τον Δεκέμβριο συμπληρώνεται ο πέμπτος χρόνος από την αφαίρεση της άδειας της εταιρείας και παραγράφονται πλέον ανάλογες απαιτήσεις...
Ο εκπρόσωπος του Δημοσίου στο δικαστήριο προσπάθησε να αποδείξει ότι με την αγωγή τους οι ζημιωθέντες επιχειρούν να επιβάλουν κανόνες κοινωνικού προστατευτισμού σε μία καπιταλιστική οικονομία. Για να ενισχύσει τη θέση του, ο συνήγορος του Δημοσίου υπογράμμισε ότι οι σχετικές διατάξεις «είναι δημοσίου συμφέροντος» και δεν δίνουν δικαιώματα διεκδίκησης αποζημιώσεων σε τρίτους. Επικαλέστηκε μάλιστα την υπόθεση Peter Paul που είχε φτάσει στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

Advertisement

O συγκεκριμένος πελάτης τράπεζας στράφηκε αστικά με άλλους εναντίον των εποπτικών αρχών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, επειδή στο πλαίσιο της τραπεζικής κρίσης δεν εφάρμοσαν το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο για τις τράπεζες. Το δικαστήριο αποφάσισε ότι η ευθύνη των εποπτικών αρχών έχει αποκλειστικά σχέση, σε ό,τι αφορά τις τράπεζες, με την εφαρμογή του ελαχίστου ορίου προστασίας των καταθέσεων (τότε 20.000 ευρώ).

Το πρώτο τμήμα του ΣτΕ δέχεται ωστόσο ότι ο σκοπός της εποπτείας στις τραπεζικές εργασίες είναι οι συναλλαγές, ενώ στις ασφαλιστικές ο ασφαλισμένος. Ετσι, απασχόλησε το δικαστήριο το αν τα προϊόντα που συνδέονται με συγκεκριμένες αξίες μετοχών, ακινήτων κ.λπ. (unit linked) αποτελούν επενδύσεις με την έννοια που αυτό γίνεται με οποιαδήποτε χρηματοοικονομική τοποθέτηση.

Εγγύηση 100%

Οι νομικοί παραστάτες των ζημιωθέντων στην υπόθεση της «Ασπίδα» επισήμαναν ότι τα προϊόντα αυτά ήταν 100% εγγυημένα και άρα, υπό αυτή την έννοια, είχαν εξισωθεί από τον εκδότη με τα κλασικά ασφαλιστικά συμβόλαια διακινδύνευσης (θανάτου, ασθένειας, αναπηρίας). Ετσι, αν ο κ. Παύλος Ψωμιάδης και οι συνεργάτες του εγγυόνταν για το 30% της τοποθέτησης, θα έπρεπε να επιστρέψουν τουλάχιστον το 30% του κεφαλαίου και τους τόκους, αλλά εγγυόνταν το 100%. Μάλιστα, για την εγγύηση αυτή ο κ. Ψωμιάδης είχε επικριθεί από στενούς του συνεργάτες που την είχαν χαρακτηρίσει «αυτοκτονία».

Η εποπτεία, σύμφωνα με το ανώτατο δικαστήριο, σε αυτή την περίπτωση δεν περιορίζεται σε γενικές υποχρεώσεις που απορρέουν από τον νόμο για τις ανώνυμες εταιρείες, αλλά οφείλει να εξετάζει κάθε χρόνο αν τα διαθέσιμα της ασφαλιστικής εταιρείας αρκούν για να προστατευθεί η σχέση εμπιστοσύνης με τους ασφαλισμένους.
«Κλειδί» ο ρόλος του Παύλου Ψωμιάδη
Ενα από τα μέτρα που θα μπορούσε να λάβει η κρατική εποπτεία, κατά τους ενάγοντες, ήταν να απομακρύνει τον Παύλο Ψωμιάδη από τα κέντρα λήψης των αποφάσεων της εταιρείας. Η επιρροή του ήταν πολύ μεγάλη, σημειώνουν οι συνήγοροι των προσφευγόντων, ένα επιχείρημα που το δέχονται όχι μόνο οι εισηγητές του ΣτΕ αλλά και η Τράπεζα της Ελλάδος, καθώς και στελέχη της ΕΠΕΙΑ που είναι εξοικειωμένα με την υπόθεση. Μάλιστα, πηγές που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα της εποχής εκείνης σημειώνουν ότι οι αποφάσεις της επιτροπής λίγο πριν από το κλείσιμο της ΑΣΠΙΔΑΣ με το πάγωμα των περιουσιακών στοιχείων ήταν στην πράξη κατασταλτικός έλεγχος αφού έφτανε σε ένα είδος «δήμευσης» στοιχείων για να σταματήσει ο Ψωμιάδης «να τα γυρίζει από εδώ και από εκεί ανάλογα με τον ισολογισμό που ήθελε να παρουσιάσει...». Το ΣτΕ δέχεται ότι η εποπτεία έπρεπε να ασκεί παρόμοιο έλεγχο, αλλά πρωτευόντως να μεριμνά για την ακρίβεια της απεικόνισης των στοιχείων, και ότι τα περιθώριά της να δράσει κυμαίνονται ελεύθερα.

(Πηγή: Kathimerini.gr)

Επιστρέφονται οι πινακίδες ανασφάλιστων ΙΧ όταν ασφαλίζονται

Οδηγοί που έχουν εντοπιστεί με ανασφάλιστο όχημα και τους έχουν αφαιρεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας θα μπορούν να πάρουν της πάρουν πίσω εφόσον ασφαλίσουν το όχημά τους και πληρώσουν το διοικητικό πρόστιμο που τους έχει επιβληθεί.Αυτό προβλέπει η διάταξη νόμου που ψηφίστηκε στην Βουλή με πρωτοβουλία με πρωτοβουλία του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Βασίλη Κικίλια.

Στην σχετική διάταξη παραμένει σε ισχύ η προβλεπόμενη διοικητική ποινή περιόδου αφαίρεσης από έξι μήνες έως δύο χρόνια. Πού όμως αίρεται αν προσκομισθούν στην τροχαία το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και η πληρωμή του διοικητικού προστίμου που επιβάλλεται κατά την βεβαίωση της σχετικής παράβασης.


Η ρύθμιση αυτή αν και έχει προκαλέσει ενστάσεις από την πλευρά των ασφαλιστικών εταιριών, που όμως έχουν ζητήσει να μειωθούν οι προβλεπόμενες διατάξεις για την χρονική διάρκεια της αφαίρεσης , έγινε σύμφωνα με το υπουργείο για την διευκόλυνση επαγγελματιών οδηγών, ιδιοκτητών επαγγελματικών οχημάτων, αγροτών αλλά και λοιπών ιδιωτών που χρησιμοποιούν τα οχήματα τους ως αναγκαίο μέσο εξυπηρέτησης των επαγγελματικών τους δραστηριοτήτων.


(Πηγή: Asfalisinet.gr)

19 Σεπ 2014

Τέλος στα stress test των ασφαλιστικών εταιρειών

Εκπνέει σήμερα, 19 Σεπτεμβρίου, η προθεσμία υποβολής στοιχείων για τα stress test όσων ασφαλιστικών εταιρειών είχαν ενταχθεί από την Τράπεζα της Ελλάδος στο δεύτερο κύκλο κατάθεσης σχετικών φακέλων.
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κύριος όγκος των εταιρειών θα υποβάλλουν τα στοιχεία τους εκμεταλλευόμενες ακόμη και τη σημερινή ημέρα, λόγω τόσο της πολυπλοκότητας των δεδομένων τα οποία κλήθηκαν να επεξεργαστούν, όσο και του όγκου τους. Πολλές, δε, υποχρεώθηκαν από τις συνθήκες της δοκιμασίας, να αναζητήσουν εξωτερικό σύμβουλο, στον οποίο έτσι κι αλλιώς θα προσέτρεχαν προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προσαρμογές που επιβάλλει το Solvency II.
Εξάλλου, για την Τράπεζα της Ελλάδος τα stress test αποτελούν «προθάλαμο» και το νέο εποπτικό πλαίσιο, διότι βάσει των αποτελεσμάτων της δοκιμασίας θα διαφανεί ποιες εταιρείες είναι όντως σε θέση θα αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις του Solvency II, το οποίο τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2016 και ποιες όχι.

Υπενθυμίζεται ότι, όσες ασφαλιστικές εταιρείες υπέβαλλαν στοιχεία έως τις 11 Ιουλίου 2014 θα ελεγχθούν απ΄ ευθείας από την EIOPA, ενώ τα στοιχεία των υπολοίπων θα εξεταστούν από την Τράπεζα της Ελλάδος.

(Πηγή: Insuranceworld.gr)

Μπλόκο στις συντάξεις για όσους έχουν οφειλές πάνω από 20.000 ευρώ στα ασφαλιστικά ταμεία


Δεν θα μπορούν να αιτηθούν την συνταξιοδότησή τους από τα ασφαλιστικά ταμεία όσοι έχουν οφειλές πάνω από 20.000 ευρώ προς τον ΟΑΕΕ και 15.000 ευρώ προς τα υπόλοιπα ασφαλιστικά ταμεία.Έτσι για να ξεμπλοκαριστούν οι αιτήσεις συνταξιοδότησης πάνω από αυτά τα ποσά θα πρέπει να πληρώσουν εφάπαξ την διαφορά και τα υπόλοιπα θα συμψηφίζονται και παρακρατούνται σε έως και 40 μηνιαίες δόσεις από τους υποψήφιους συνταξιούχους, ακόμη κι αν έχουν διαδοχική ασφάλιση.

Τις διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθούν οι ασφαλιστικοί οργανισμοί που συμμετέχουν στη διαδικασία καθορίζει υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης.

Σύμφωνα με αυτήν, το οφειλόμενο ποσό θα παρακρατείται από τον φορέα που απονέμει τη σύνταξη, σε έως και 40 μηνιαίες δόσεις, και θα αποδίδεται στα άλλα.

Η υπουργική απόφαση προβλέπει αναλυτικά τη διαδικασία:
α) Η παρακράτηση των οφειλόμενων ποσών γίνεται από τον τελευταίο φορέα, αυτόν δηλαδή που με βάση τη νομοθεσία για τη διαδοχική ασφάλιση απονέμει τη σύνταξη.
β) Το οφειλόμενο ποσό -και έως σε 40 δόσεις- που θα παρακρατείται από το ταμείο που απονέμει τη σύνταξη αποδίδεται σε όλα τα υπόλοιπα ταμεία στα οποία ο ασφαλισμένος έχει χρέη.

Εάν διαπιστωθεί οφειλή της οποίας το ποσό είναι μεγαλύτερο από αυτό που είναι δυνατόν να παρακρατηθεί από τη σύνταξη, τότε θα συντάσσεται έγγραφο οφειλής το οποίο θα κοινοποιείται στον υποψήφιο συνταξιούχο.

Συγκεκριμένα, για οφειλή μεγαλύτερη των 30 μηνιαίων συντάξεων κατώτατων ορίων λόγω γήρατος (μέχρι 20.000 ευρώ στον ΟΑΕΕ και έως 15.000 στα υπόλοιπα ταμεία) ο ασφαλισμένος οφείλει να εξοφλήσει το επιπλέον ποσό εφάπαξ. Στην περίπτωση δε που η συγκεκριμένη οφειλή είναι ληξιπρόθεσμη, πρέπει να καταβληθεί εφάπαξ ολόκληρη.

Η βεβαίωση χρόνου ασφάλισης εκδίδεται μετά την εξόφληση του επιπλέον ποσού οφειλής από αυτό που μπορεί να παρακρατηθεί από τη σύνταξη ή μετά την ολοσχερή εξόφληση της οφειλής εάν αυτή έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη.

Εάν η οφειλή ανέρχεται έως 15.000 ευρώ ή 20.000 όταν συμμετέχων φορέας είναι και ο ΟΑΕΕ, εκδίδεται από τον φορέα στον οποίο υφίσταται η οφειλή απόφαση βεβαίωσης χρόνου ασφάλισης στην οποία αναγράφεται όλος ο χρόνος ασφάλισης, το ποσό της οφειλής και το όριο ηλικίας, τα οποία διαβιβάζονται στον απονέμοντα φορέα.

Στις περιπτώσεις όπου οι συμμετέχοντες φορείς είναι περισσότεροι του ενός και υπάρχει οφειλή, ο απονέμων φορέας μετά τη γνωστοποίηση της οφειλής από κάθε επιμέρους συμμετέχοντα φορέα, σύμφωνα με τις παραπάνω διαδικασίες, ελέγχει εάν η συνολική οφειλή υπερβαίνει το ποσό που μπορεί να παρακρατηθεί. Εάν ναι, ο απονέμων φορέας ζητά από τον οργανισμό στον οποίο υπάρχει η μεγαλύτερη οφειλή από εισφορές να κοινοποιήσει εγγράφως στον υποψήφιο συνταξιούχο το ποσό της οφειλής, το οποίο θα πρέπει να καταβληθεί.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Θα προσφέρουν η Google και η Amazon ασφάλειες με ένα κλικ;

Η Αγορά των Ασφαλειών Ζωής έχει σταθερή παράδοση εδώ και δεκαετίες. Με την πάροδο του χρόνου, η αγορά βασιζόταν σε πατροπαράδοτα συστήματα διανομής με ελάχιστες αλλαγές ως προς τη λειτουργία τους. Αν προσθέσουμε σε αυτό και τη σημαντική έλλειψη νέων προϊόντων, τότε έχουμε μια αγορά που κινείται με ρυθμούς χελώνας. Από την άλλη μεριά, άλλες αγορές είχαν τη δυνατότητα να μετατρέψουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο πλήρως, ιδίως όσον αφορά τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Και δεν χρειάζεται να ψάξουμε πολύ για να εντοπίσουμε αυτές τις αλλαγές. Η Amazon, ο μεγαλύτερος διαδικτυακός λιανοπωλητής στον κόσμο έχει αλλάξει τον κόσμο του λιανικού εμπορίου, ενώ η εταιρεία Quicken Loans, ο μεγαλύτερος διαδικτυακός δανειστής ενυπόθηκων δανείων προς ιδιώτες έχει επαναπροσδιορίσει τη βιομηχανία υποθήκης σπιτιών.
Η καινοτομία είναι κανόνας στις μέρες μας, και οι εταιρείες που το επιδιώκουν ενεργά θα προσανατολιστούν συντομότερα ως προς τους νέους τρόπους στην ασφάλεια Ζωής. Προς το παρόν αυτό που φαίνεται σαν μια δυνατότητα ή ιδέα σήμερα μπορεί να γίνει πραγματικότητα στο μέλλον. Στο εγγύς μέλλον, περίπου πέντε έως δέκα χρόνια από τώρα, μπορεί να βρεθούμε προ εκπλήξεων. Ας πάρουμε μια γεύση του τι μπορεί να συμβεί, αν δεν εστιάσουμε στην καινοτομία.
Η Walgreens, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικού εμπορίου φαρμάκων στις ΗΠΑ, ανοίγει το δρόμο για την αγορά των ιατρικών εξετάσεων με την έναρξη της Medex, μιας υπηρεσίας παροχής ιατρικών εξετάσεων για νέα Ασφαλιστικά Προγράμματα Ζωής. Το συνολικό φάσμα των υπηρεσιών που παρέχονται από τη Medex αποτελείται από μια βασική εξέταση έως μια πλήρη εξέταση για τους πελάτες ενός ασφαλιστικού φορέα σε οποιαδήποτε από τα 12.000 υποκαταστήματά της σε όλη τη χώρα. Οι πελάτες δεν είναι υποχρεωμένοι να προγραμματίσουν ραντεβού ή και να περιμένουν μια εβδομάδα ή δύο για να πάρουν τα αποτελέσματά τους. Χρησιμοποιώντας ένα user name και έναν κωδικό πρόσβασης που δίδεται σε κάθε πελάτη, τα αποτελέσματα μπορούν να ανακτηθούν εύκολα από το διαδίκτυο. Επιπλέον, οι πληροφορίες ενημερώνονται αυτόματα στο σύστημα underwriting της Ασφαλιστικής Εταιρείας Ζωής, διευκολύνοντας με αυτό τον τρόπο τη συλλογή σημαντικών πληροφοριών ως προς τις προβλέψεις τις σχετικά με το ύψος των κινδύνων. Επίσης, ως μέρος της υπηρεσίας, ο πελάτης έχει υπογράψει συμφωνητικό για τη λήψη των γνωματεύσεων του γιατρού, όποτε εκείνος τις χρειαστεί. Χρησιμοποιώντας το ίδιο λογισμικό, το γραφείο ενός γιατρού μπορεί να στείλει τα αρχεία σε μια ασφαλή τοποθεσία στο διαδίκτυο και να ενημερώσει την Ασφαλιστική Εταιρεία ζωής για την απόκτησή τους. Ακόμα, η υπηρεσία Medex προσφέρει στους πελάτες της την ευκαιρία να αξιολογήσουν την υπηρεσία που τους παρέχεται. Όταν κάθε πελάτης λαμβάνει τα αποτελέσματά του, μια φόρμα αξιολόγησης αποστέλλεται για την αναθεώρηση της υπηρεσίας. Με βάση τα σχόλια των πελατών από την αξιολόγηση, η Medex αποζημιώνεται για τις υπηρεσίες της. Για παράδειγμα, εάν λάβει μια υψηλή βαθμολογία 10/10, η Ασφαλιστική Εταιρεία έπειτα από συμφωνία θα την επιβραβεύσει με 10% παραπάνω στο τιμολόγιο παροχής ιατρικών υπηρεσιών. Λόγω αυτής της πρωτοποριακής πρωτοβουλίας, ο κύκλος των ιατρικών εξετάσεων μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε τρεις ημέρες, αρχής γενομένης από την ημέρα της εξέτασης μέχρι την ημέρα παραλαβής των αποτελεσμάτων. Μετά την επιτυχία αυτή, και άλλες εταιρείες του ανταγωνισμού στις Η.Π.Α. δήλωσαν πως θα δημιουργήσουν παρόμοια προγράμματα.

Η Amazon, γίγαντας στις ηλεκτρονικές πωλήσεις λιανικής, διαφοροποιεί τον κλάδο της ασφάλειας ζωής με το λανσάρισμα της Amazon Life (ALife) – μια εταιρεία ασφαλειών ζωής που ασχολείται με ασφαλίσεις  περιοδικών καταβολών. Αυτή η κίνηση θεωρείται πως θα αλλάξει τα δεδομένα του κλάδου, καθώς βασίζεται στον τρόπο σκέψης του πελάτη για την απόκτηση συμβολαίου ασφάλειας ζωής. Μετά από προσεκτική ανάλυση της αγοράς και έλεγχο των διαδικασιών από την αρχή ως το τέλος, η Amazon κατάφερε να αναλύσει ποιες είναι οι ανάγκες του πελάτη. Η εταιρεία, χωρίς να έχει περιορισμούς ή προηγούμενη εμπειρία, δημιούργησε ένα σύστημα φιλικό προς το χρήστη, εύκολο στην κατανόηση και με τη δυνατότητα να προσφέρει ευέλικτη κάλυψη.
Η ασφάλεια ALife είναι αυτοματοποιημένη και έχει εκτεταμένους αλγορίθμους δεδομένων που της δίνουν τη δυνατότητα να διαχειρίζεται λεπτομερή στοιχεία του πελάτη, να έχει πρόσβαση σε ιατρικές βάσεις δεδομένων πιθανών πελατών και να εκδίδει αυτόματα το ασφαλιστικό συμβόλαιο. Αυτή η νέα πολιτική έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσαρμόζει την ασφαλιστική κάλυψη σύμφωνα με τον τωρινό τρόπο ζωής του κάθε πελάτη, το οποίο σημαίνει πως ο πελάτης δεν θα υποβάλει ξανά αίτηση για ασφάλεια ζωής ούτε θα χρειαστεί να ξαναπεράσει από ιατρικές εξετάσεις. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι αυτό της οικογένειας Henderson, οι οποίοι χρησιμοποιούν το βασικό περιοδικό ασφαλιστικό συμβόλαιο εδώ και πέντε χρόνια. Τώρα που έχουν σπίτι και παιδί, το συμβόλαιο αυτόματα τους προτείνει να αυξήσουν την ασφαλιστική τους κάλυψη από 250.000 δολάρια σε 500.000 δολάρια. Με ένα μόνο κλικ η οικογένεια μπορεί να δεχτεί τη συμφωνία και αυτόματα να επεκτείνει τα όρια του συμβολαίου. Δεν υπάρχει καμία άλλη διαδικασία. Απλώς λαμβάνουν μια αυτοματοποιημένη απόδειξη που τους ενημερώνει για τις αλλαγές που έχουν γίνει και πως το συμβόλαιο έχει ανανεωθεί. Πριν στείλει μια πρόταση, η εταιρεία χρησιμοποιεί τους αλγορίθμους στοιχείων για να προσδιορίσει αν οι αλλαγές στην ασφαλιστική κάλυψη θα έχουν επιπτώσεις στην αποδοτικότητα του συμβολαίου.
rock_steady_technologyΆλλο ένα παράδειγμα που αξίζει να αναφερθεί είναι αυτό της οικογένειας Jones. Έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που το ζευγάρι βγήκε στη σύνταξη και προς το παρόν δεν θα χρειαστούν ασφάλεια ζωής που να παρέχει μεγάλη κάλυψη. Τους αποστέλλεται ένα e-mail που τους προτείνει να μειώσουν την κάλυψη του συμβολαίου από 750.000 δολάρια σε 250.000 δολάρια. Αυτό βοηθάει τον πελάτη να περιορίσει το κόστος των ασφαλίστρων και να διατηρήσει το συμβόλαιο ως και τα 100 του χρόνια. Τα δωρεάν άμεσα μηνύματα με προτάσεις που μπορούν να αποσταλούν 24 ώρες το εικοσιτετράωρο και τα online εργαλεία που είναι εύκολα προς τη χρήση, βοηθούν τον πελάτη να αποκτήσει πρόσβαση σε εξατομικευμένες πληροφορίες ανάλογα με το πρόγραμμα και τις ανάγκες του. Η ALife προσφέρει επίσης ομαδική ασφάλεια ζωής για εργοδότες, η οποία μπορεί να συνεχιστεί και αφού κάποιο άτομο συνταξιοδοτηθεί, απαλλάσσοντας έτσι από τον κόπο της εκ νέου ασφάλισης. Το διαδικτυακό σύστημα της ALife προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες των πελατών.
Υπάρχει, επίσης, διαθέσιμο ένα απλοποιημένο συμβόλαιο, διατυπωμένο σε εύκολη προς ανάγνωση μορφή. Το καινοτομικό αυτό σύστημα δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να προσφέρει ένα μέσο χρόνο ολοκλήρωσης μόλις τεσσάρων εργάσιμων ημερών, ξεκινώντας από την ημέρα που έγινε η υποβολή της αίτησης για ασφάλιση μέχρι τη στιγμή που εκδίδεται το συμβόλαιο, και έχει αξιοσημείωτο ποσοστό αποδοχής που αγγίζει το 90%. Το να πάρεις μια προσφορά από μια και μόνο Ασφαλιστική Εταιρεία δεν είναι πλέον η πραγματικότητα. Η γνωστή σε όλους μας Google δουλεύει σε πειραματικό στάδιο και ετοιμάζει την εισαγωγή της Google Direct Life, μιας εφαρμογής που θα λειτουργεί ως aggregator συνδυάζοντας τα προγράμματα Ζωής πολλών Ασφαλιστικών Εταιρειών προσφέροντας πολλές επιλογές, ποικιλία χαρακτηριστικών και καλύτερες καλύψεις άμεσα. Με αρχική λειτουργία σε περίπου 750 σημεία σε εμπορικά κέντρα μεγάλης κυκλοφορίας, η Direct Life αλληλεπιδρά με τους πελάτες της χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο, τηλεφωνικές κλήσεις και πρόσωπο με πρόσωπο συναντήσεις ως μέσο επικοινωνίας. Σχεδιάζοντας την κάλυψη και το προϊόν με βάση τις πληροφορίες που παίρνει από τον πελάτη. Στη συνέχεια μια πλήρης επί τόπου ιατρική εξέταση πραγματοποιείται είτε όταν ο πελάτης κάνει την αίτηση είτε όταν εκείνος το επιλέξει προγραμματίζοντας το ραντεβού όταν η εφαρμογή επεξεργάζεται την αίτησή του. Μόλις τα ιατρικά αποτελέσματα ληφθούν, και οι ανάγκες του πελάτη καθοριστούν, οι πληροφορίες στέλνονται σε μια βάση δεδομένων όπου οι συνεργαζόμενες Ασφαλιστικές Εταιρείες μπορούν να υποβάλλουν προσφορές για την κάλυψη του πελάτη.
Τέλος, όλες οι υπηρεσίες που προσφέρονται από την Direct Life δεν έχουν κρυφές χρεώσεις στη σύναψη του συμβολαίου, ούτε τιμολογούν τον πελάτη. Στην πραγματικότητα, ακόμη και μετά την έκδοση του συμβολαίου, η Direct Life συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες της κρατώντας ενημερωμένο το αρχείο του πελάτη. Με αυτό τον τρόπο οι πελάτες έχουν την άνεση και την ελευθερία επιλογής του προγράμματος που τους συμφέρει μέσα από μια ποικιλία προσφορών, ελευθερώνοντάς τους από τη διαδικασία της έρευνας αγοράς. Ακούγεται ανησυχητικό; Η καινοτομία από σκληρούς ανταγωνιστές με περισσότερους πόρους και μεγαλύτερη εξωστρέφεια μπορεί να εξαλείψει πολλές επιχειρήσεις στον ασφαλιστικό κλάδο ζωής. Προτού αυτό το σενάριο επιστημονικής φαντασίας γίνει πραγματικότητα, καλό θα ήταν οι επιχειρήσεις να επεκτείνουν το όραμά τους, να επανεξετάσουν τις επιλογές τους, να επενδύσουν σε προσπάθειες για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών τους, καθώς και στο σχεδιασμό προϊόντων που θα φέρνουν πρόσθετη αξία στους πελάτες τους.

Δεκάδες υπεραιωνόβιοι συνταξιούχοι «φαντάσματα» σε ΙΚΑ, ΟΓΑ και ΟΑΕΕ

Ενδεικτικό της ανοργανωσιάς και της ανευθυνότητας στα ασφαλιστικά ταμεία είναι το γεγονός ότι ενώ είχαν δεκάδες υπεραιωνόβιους συνταξιούχους …δεν έψαχναν να δουν πως προκύπτει τόσο υψηλό ποσοστό συνταξιούχων άνω των 100 χρόνων!

Έτσι επί χρόνια χορηγούσαν συντάξεις σε υπεραιωνόβιους ασφαλισμένους, που μόνο από την ημερομηνία γέννησής τους θα μπορούσαν να διαπιστώσουν ότι δεν ζουν, αναφέρει σημερινό δημοσίευμα στην εφημερίδα Καθημερινή.


Σύμφωνα με το δημοσίευμα η υπόθεση «αποκαλύφθηκε» το 2011 και αφορούσε ασφαλισμένους που είχαν γεννηθεί την πρώτη 10ετία του 20ού αιώνα. Μάλιστα, στις περισσότερες περιπτώσεις διαπιστωμένα, βάσει δημοτολογίων ή αστυνομίας, οι συνταξιούχοι αυτοί είχαν πεθάνει, όμως τα Ταμεία εξακολουθούσαν να καταβάλλουν τη σύνταξη διότι κανείς δεν είχε δηλώσει σε αυτά το συμβάν. Οι ειδικοί της κοινωνικής ασφάλισης υποστήριζαν το αυτονόητο, ότι δηλαδή δεν χρειάζεται δήλωση διακοπής ή ακόμη και έλεγχος των υποθέσεων, από τη στιγμή που άλλη δημόσια υπηρεσία πιστοποιούσε τον θάνατο του δικαιούχου. Τελικά, οι συντάξεις κόπηκαν με την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου απογραφής στα ασφαλιστικά ταμεία. Μάλιστα, ο έλεγχος έδειξε πως τουλάχιστον 327 συνταξιούχοι «φαντάσματα» λάμβαναν τη σύνταξη για τουλάχιστον 10 χρόνια.


(Πηγή: Asfalisinet.gr)


18 Σεπ 2014

Δύο σε ένα το ΑΦΜ και ο ΑΜΚΑ με την ενοποίηση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών

Ενιαία φορολογική και ασφαλιστική εικόνα για όλους τους φορολογούμενους προωθείται μέσα στο 2017 καθώς το ΑΦΜ θα αντικαταστήσει τον γνωστό Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής ασφάλισης (ΑΜΚΑ).

Το μέτρο προτείνεται από την μελέτη του ΚΕΠΕ για το ασφαλιστικό σύστημα και θεωρείται αναγκαίο για τις διασταυρώσεις περιουσιακών στοιχείων , φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών.


Το σχέδιο της μελέτης, που έχει παραδώσει στην ηγεσία του υπουργείου Eργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και στους διοικητές των Tαμείων, αναφέρει ότι «θα διευκολυνθεί η μετάβαση των πράξεων είσπραξης των ασφαλιστικών εισφορών από τις φορολογικές αρχές, καθώς σε ένα αρχείο θα περιλαμβάνονται όλες οι ατομικές πληροφορίες και δεν θα τίθεται καν ζήτημα διασταύρωσης πληροφοριών ή κοινού λογισμικού»…


AYTOMATEΣ ΔIAΣTAYPΩΣEIΣ


H ενοποίηση του AΦM και του AMKA θεωρείται ότι θα διευκολύνει -και πριν από την τελική φάση της συγχώνευσης της είσπραξης των εισφορών και των φόρων- και άλλες διαδικασίες για την ενίσχυση των εσόδων των Tαμείων στην τρέχουσα δυσμενή οικονομική συγκυρία, όπως:

• Tις διασταυρώσεις με τα στοιχεία που διαθέτουν οι φορολογικές αρχές για το οικονομικό «προφίλ» των οφειλετών. Tο KEΠE υπογραμμίζει σχετικά ότι «είναι αδιανόητο, με τη δικαιολογία των προσωπικών δεδομένων, το κράτος να μην γνωρίζει τα περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών του». Kαι προτείνει τη συστηματική και αυτοματοποιημένη (και όχι κατά περίπτωση, όπως γίνεται σήμερα) διασύνδεση του Kέντρου Eίσπραξης Aσφαλιστικών Oφειλών και των Tαμείων με τις φορολογικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη το φορολογικό απόρρητο.
• Tον αυτόματο συμψηφισμό ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών με επιστροφές φόρων (ΦΠA και ΦMY) ή πληρωμές επιδοτήσεων από τον OΠEKEΠE για τους ασφαλισμένους στον OAEE και τον OΓA. Tο μέτρο, νομοθετημένο από τον Aπρίλιο του 2014, άρχισε να εφαρμόζεται μέσω του KEAO και με τη συνδρομή της HΔIKA, αλλά όχι αυτοματοποιημένα.
• Tην παρακολούθηση των τρεχουσών πληρωμών εργοδοτών για κάθε ασφαλισμένο, όπως και κάθε άλλου υπόχρεου, και τον άμεσο εντοπισμό διαφορών (εισφορο-αποφυγή) και καθυστερήσεων με στόχο την αποτροπή δημιουργίας νέων ληξιπρόθεσμων. Σε αυτή τη βάση, το KEΠE τονίζει τις σημαντικές αλλαγές που έχει κάνει το IKA στο συγκεκριμένο θέμα («μέσω των μηνιαίων στοιχείων μισθοδοσίας είναι πλέον εφικτός ο έλεγχος της ορθότητάς τους με τη διασταύρωση των διαθέσιμων πληροφοριών στο IKA-ETAM και στις φορολογικές αρχές, μέσω της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων»).


(Πηγή: Asfalisinet.gr)