14 Νοε 2014
Σειρά επαφών με πολιτικούς παράγοντες για το Σύλλογο των Ζημιωθέντων της Ασπίς
Σε συνεχείς επαφές βρίσκεται το διάστημα αυτό ο Σύλλογος Ζημιωθέντων της Ασπίς με πολιτικά πρόσωπα και φορείς, προκειμένου να επικοινωνήσει την πρόταση του για την επίλυση του ζητήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πρώτες ενδείξεις από τις συζητήσεις που έχει πραγματοποιήσει δείχνουν ότι η εξέλιξη μπορεί να ειναι για τους χιλιάδες ασφαλισμένους θετική. Σύντομα αναμένεται να ανακοινωθεί και η πρόταση την οποία έχει δομήσει ο Σύλλογος.
Ταυτόχρονα ο Σύλλογος ετοιμάζεται για κινητοποιήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
13 Νοε 2014
Καθοριστική για την Creta Farm η ταχύτατη αποζημίωση από την ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες
Η πρόσφατη πυρκαγιά στις αποθήκες του εργοστασίου της Creta Farms στο Ρέθυμνο, θα μπορούσε να απειλήσει τη βιωσιμότητα της μεγαλύτερης εταιρείας του κλάδου, εάν δεν υπήρχε η πρόνοια της διοίκησης για την ενδεδειγμένη ασφαλιστική κάλυψη.
Συγχρόνως, καθοριστικός παράγοντας στη γρήγορη ανάκαμψη της εταιρείας από την πυρκαγιά, υπήρξε ο σωστός συντονισμός όλων των μερών που εμπλέκονται στην αποζημίωση, δηλαδή των ασφαλιστικών εταιρειών, των πραγματογνωμόνων και των τεχνικών συμβούλων, αλλά και των αρμοδίων διευθύνσεων και λειτουργιών της ίδιας της επιχείρησης.
Το συντονισμό όλων των παραπάνω είχε η εταιρεία ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες AEMA, η οποία, σε συνεργασία με τους δυο επιχειρηματίες Μάνο και Τάκη Δομαζάκη, αλλά και τις 5 ασφαλιστικές εταιρίες που ασφαλίζουν το Εργοστάσιο Groupama, Εθνική, Ευρώπη,Generali και Αγροτική, κατάφεραν η ζημιά να αποζημιωθεί στο χρόνο ρεκόρ των 3 μηνών και στο ποσό των 9.150.000€.
Ο κος Μάνος Δομαζάκης μετά την εκταμίευση της αποζημίωσης και αφού ευχαρίστησε τις ασφαλιστικές εταιρίες για την άμεση ανταπόκρισή τους, σχολίασε: «Στην περίπτωσή μας, επιβεβαιώθηκε ότι τα ασφάλιστρα που πληρώναμε τόσα χρόνια ήταν επένδυση, που τώρα απέδωσε τα μέγιστα» ενώ ο κος Τάκης Δομαζάκης πρόσθεσε «είμαστε ευτυχώς προνοητικοί που σε συνεργασία με την ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες AEMA ασφαλίσαμε την απώλεια των κερδών μας».
Η κυρία Άννυ Τρύφων, Διευθύνουσα Σύμβουλος ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες AEMA, δήλωσε: «Σε μια σωστή ασφάλιση είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρχει συνεχής και εποικοδομητική συνεργασία του πελάτη με τον μεσίτη του. Στην περίπτωση της CretaFarms, αυτή ήταν εξαιρετική. Χρειάζεται από την πλευρά του επιχειρηματία η διορατικότητα να αντιληφθεί τις επιπτώσεις μιας σοβαρής ζημιάς, στο μέλλον της επιχείρησής του, ώστε να αξιοποιήσει σωστά τις συμβουλές και προτάσεις του μεσίτη του και να αγοράσει τα κατάλληλα ασφαλιστικά προϊόντα, που θα τον προστατεύσουν πραγματικά στα δύσκολα».
Συγχρόνως, καθοριστικός παράγοντας στη γρήγορη ανάκαμψη της εταιρείας από την πυρκαγιά, υπήρξε ο σωστός συντονισμός όλων των μερών που εμπλέκονται στην αποζημίωση, δηλαδή των ασφαλιστικών εταιρειών, των πραγματογνωμόνων και των τεχνικών συμβούλων, αλλά και των αρμοδίων διευθύνσεων και λειτουργιών της ίδιας της επιχείρησης.
Το συντονισμό όλων των παραπάνω είχε η εταιρεία ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες AEMA, η οποία, σε συνεργασία με τους δυο επιχειρηματίες Μάνο και Τάκη Δομαζάκη, αλλά και τις 5 ασφαλιστικές εταιρίες που ασφαλίζουν το Εργοστάσιο Groupama, Εθνική, Ευρώπη,Generali και Αγροτική, κατάφεραν η ζημιά να αποζημιωθεί στο χρόνο ρεκόρ των 3 μηνών και στο ποσό των 9.150.000€.
Ο κος Μάνος Δομαζάκης μετά την εκταμίευση της αποζημίωσης και αφού ευχαρίστησε τις ασφαλιστικές εταιρίες για την άμεση ανταπόκρισή τους, σχολίασε: «Στην περίπτωσή μας, επιβεβαιώθηκε ότι τα ασφάλιστρα που πληρώναμε τόσα χρόνια ήταν επένδυση, που τώρα απέδωσε τα μέγιστα» ενώ ο κος Τάκης Δομαζάκης πρόσθεσε «είμαστε ευτυχώς προνοητικοί που σε συνεργασία με την ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες AEMA ασφαλίσαμε την απώλεια των κερδών μας».
Η κυρία Άννυ Τρύφων, Διευθύνουσα Σύμβουλος ERB Ασφαλιστικές Υπηρεσίες AEMA, δήλωσε: «Σε μια σωστή ασφάλιση είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρχει συνεχής και εποικοδομητική συνεργασία του πελάτη με τον μεσίτη του. Στην περίπτωση της CretaFarms, αυτή ήταν εξαιρετική. Χρειάζεται από την πλευρά του επιχειρηματία η διορατικότητα να αντιληφθεί τις επιπτώσεις μιας σοβαρής ζημιάς, στο μέλλον της επιχείρησής του, ώστε να αξιοποιήσει σωστά τις συμβουλές και προτάσεις του μεσίτη του και να αγοράσει τα κατάλληλα ασφαλιστικά προϊόντα, που θα τον προστατεύσουν πραγματικά στα δύσκολα».
Ζητείται ασφαλιστής για το αεροσκάφος του Πούτιν
Η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για το προσωπικό αεροσκάφος του Βλαντίμιρ Πούτιν ανακοίνωσε ότι επιθυμεί να ασφαλίσει τον στόλο του Ρώσου προέδρου.
O λόγος για τη Rossiya Airlines με έδρα την Αγία Πετρούπολη, η οποία διαχειρίζεται 62 αεροσκάφη για λογαριασμό του Κρεμλίνου, συμπεριλαμβανομένου του ειδικά διαμορφωμένου Il-96 του Πούτιν –αντίπαλον δέος του Boeing 747 «Air Force One» του Μπαράκ Ομπάμα–, καθώς και διάφορα άλλα μικρότερα αεροπλάνα και ελικόπτερα.
Η Rossiya Airlines προσφέρει περί τα 800 εκατ. ρούβλια (18 εκατ. δολάρια), ενώ η σύμβαση θα πρέπει να καλύπτει την απώλεια αεροσκάφους –είτε συντριβεί είτε απλώς χαθεί– και τις υλικές ζημιές σε αυτό.
Με βάση τις απαιτήσεις της σύμβασης, τα διεθνή μέσα θεωρούν επικρατέστερους διεκδικητές τις μεγαλύτερες ρωσικές ασφαλιστικές εταιρείες SOGAZ, VTB Insurance και Rosgosstrakh.
(Πηγή: Nextdeal.gr)
ΙΚΑ: Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία για τον υπολογισμό δόσεων ρύθμισης
Μία νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, που απευθύνεται τόσο στους οφειλέτες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όσο και στους οφειλέτες των λοιπών Φορέων που έχουν ενταχθεί στο Κ.Ε.Α.Ο., είναι πλέον διαθέσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (www.ika.gr).
Πρόκειται για την ηλεκτρονική υπηρεσία “Υπολογισμός Δόσεων Ρύθμισης”, μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες να εξετάσουν εναλλακτικά σενάρια ρύθμισης των οφειλών τους, ανάλογα με τις διατάξεις στις οποίες εμπίπτουν αυτές. Ειδικότερα, επιλέγοντας κάθε εναλλακτικό τρόπο ρύθμισης, καθορίζουν τον αριθμό των δόσεων που επιθυμούν και προβαίνουν σε υπολογισμό του ύψους αυτών, καθώς και των τυχόν εκπτώσεων που δικαιούνται.
Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία γίνεται μέσω της διαδρομής www.ika.gr > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες και προϋποθέτει την πιστοποίηση του οφειλέτη στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για την απόκτηση μοναδικού κωδικού χρήστη και συνθηματικού.
Πρόκειται για την ηλεκτρονική υπηρεσία “Υπολογισμός Δόσεων Ρύθμισης”, μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες να εξετάσουν εναλλακτικά σενάρια ρύθμισης των οφειλών τους, ανάλογα με τις διατάξεις στις οποίες εμπίπτουν αυτές. Ειδικότερα, επιλέγοντας κάθε εναλλακτικό τρόπο ρύθμισης, καθορίζουν τον αριθμό των δόσεων που επιθυμούν και προβαίνουν σε υπολογισμό του ύψους αυτών, καθώς και των τυχόν εκπτώσεων που δικαιούνται.
Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία γίνεται μέσω της διαδρομής www.ika.gr > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες > Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Οφειλέτες και προϋποθέτει την πιστοποίηση του οφειλέτη στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για την απόκτηση μοναδικού κωδικού χρήστη και συνθηματικού.
Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση που θα επιλέξουν οι οφειλέτες θα υποβάλλεται υποχρεωτικά στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Κ.Ε.Α.Ο. ή στην Ταμειακή Υπηρεσία Υποκ/τος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ανήκει ο οφειλέτης και συνεπάγεται την ταυτόχρονη καταβολή της πρώτης δόσης ή την εφάπαξ εξόφληση της οφειλής και την έκδοση της απόφασης ρύθμισης.
Σημειώνεται, επίσης, ότι σε συνδυασμό με την ήδη ενεργοποιημένη υπηρεσία για την άντληση των στοιχείων του “Πίνακα Χρεών Οφειλέτη”, καθώς και τη δυνατότητα “Ηλεκτρονικής Συναλλαγής μέσω Τράπεζας”, η οποία θα ενεργοποιηθεί στο άμεσο μέλλον, πρόκειται να δημιουργηθεί μία ολοκληρωμένη ηλεκτρονική διαδικασία υπαγωγής σε καθεστώς ρύθμισης. Η διαδικασία θα περιλαμβάνει την υποβολή της αίτησης ρύθμισης, τη λήψη της απόφασης ρύθμισης και την πληρωμή των δόσεων μέσω πάγιας τραπεζικής εντολής, χωρίς να είναι πλέον υποχρεωτική η προσέλευση των οφειλετών στις Υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του Κ.Ε.Α.Ο.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
12 Νοε 2014
Επικουρικό Κεφάλαιο: Τι ισχύει για την κάλυψη των ασφαλιστικών συμβολαίων
Διευκρινίσεις για την κάλυψη των ασφαλιστικών συμβολαίων παρέχει το Επικουρικό Κεφάλαιο με επιστολή του προς τις εταιρίες – εγγεγραμμένα μέλη του Ε.Κ., τονίζοντας ότι μεταξύ των στοιχείων του ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα παρουσιάζεται η ημερομηνία και η ώρα ενημέρωσης του Κέντρου Πληροφοριών, ώστε να μην υπάρχει οποιαδήποτε παρεξήγηση μεταξύ των εμπλεκομένων μερών (Κέντρο Πληροφοριών, Αστυνομία, Ασφαλιστική Επιχείρηση), ως προς την παρεχόμενη πληροφορία.
Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή του Επικουρικού Κεφαλαίου
Ως γνωστό, σύμφωνα με το άρθρο 27β του π.δ. 237/1986, όπως ισχύει, «Σκοπός του κέντρου πληροφοριών είναι να παρέχει πληροφόρηση σε οποιοδήποτε εμπλεκόμενο μέρος σε τροχαίο ατύχημα: α) που προκλήθηκε από όχημα με ελληνικές πινακίδες ή β) εφόσον το τροχαίο ατύχημα συνέβη σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και ΕΟΧ ή συνέβη σε τρίτη χώρα, της οποίας το εθνικό γραφείο ασφαλίσεως έχει προσχωρήσει στο σύστημα πράσινης κάρτας από την κυκλοφορία οχημάτων ασφαλισμένων και συνήθως σταθμευόντων σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. και ΕΟΧ.
Επίσης, το κέντρο πληροφοριών, μπορεί να δίνει πληροφορίες για οχήματα, που έχουν τόπο συνήθους στάθμευσης την Ελλάδα και έχουν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα, προκειμένου οι έχοντες έννομο συμφέρον τρίτοι ζημιωθέντες να διευκολύνονται για την απαίτηση της αποζημίωσής τους». Το Κέντρο Πληροφοριών, σύμφωνα με την παρ. 8 του άρθρου 27β του π.δ. 237/1986, όπως ισχύει, λειτουργεί ως «κεντρική μονάδα αποθήκευσης», η οποία θα διαθέτει εγκαίρως στα θύματα τροχαίων ατυχημάτων, στους ασφαλιστές ή στους νομίμους εκπροσώπους τους τα βασικά στοιχεία που απαιτούνται για τη διευθέτηση των αξιώσεων. Επίσης, με την παρ. 9 του ιδίου άρθρου: «Το Κέντρο Πληροφοριών υποχρεούται να θέτει τις πληροφορίες που τηρεί στο αρχείο του στη διάθεση της Γ.Γ.Π.Σ.».Άρα, το Κέντρο Πληροφοριών οφείλει να παρέχει πληροφόρηση σε τρίτους που έχουν έννομο συμφέρον, στην Γ.Γ.Π.Σ. και στην Αστυνομία που κάνει ελέγχους στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της.
Με βάση τα ανωτέρω, σας υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 2 του π.δ. 237/19856, όπως αντικαταστάθηκε με το Ν. 4261/2014, «η ασφαλιστική κάλυψη αρχίζει με την καταβολή ολόκληρου του ασφαλίστρου στον ασφαλιστή, πριν από την οποία απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη της ασφάλισης».
Συνεπώς, αφού η ασφάλιση δεν μπορεί να αρχίζει πριν την καταβολή του ασφαλίστρου, η ημερομηνία έναρξης της ασφάλισης δεν μπορεί να είναι προγενέστερη της ημερομηνίας καταβολής του ασφαλίστρου, παρά μόνο με την ημερομηνία καταβολής του ασφαλίστρου ή μεταγενέστερη της ημερομηνίας καταβολής. Αποδεικτικό στοιχείο της ασφαλιστικής κάλυψης, για την περίπτωση που δεν έχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο ο ασφαλισμένος ή ο λήπτης της ασφάλισης, αποτελεί η απόδειξη καταβολής ολοκλήρου του ασφαλίστρου από τον ασφαλιστή ή η απόδειξη κατάθεσης στην τράπεζα σε λογαριασμό της ασφαλιστικής επιχείρησης.
Με βάση τα παραπάνω, μεταξύ των στοιχείων του ασφαλιστηρίου συμβολαίου θα παρουσιάζεται η ημερομηνία και η ώρα ενημέρωσης του Κέντρου Πληροφοριών, ώστε να μην υπάρχει οποιαδήποτε παρεξήγηση μεταξύ των εμπλεκομένων μερών (Κέντρο Πληροφοριών, Αστυνομία, Ασφαλιστική Επιχείρηση), ως προς την παρεχόμενη πληροφορία. Σε ό,τι αφορά την ακύρωση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, ως ημερομηνία ακύρωσης θα παρουσιάζεται η ημερομηνία και ώρα ενημέρωσης του Κέντρου Πληροφοριών.
Σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 5 του άρθρου 11α του π.δ. 237/ 1986, όπως ισχύει, στην περίπτωση που η ασφαλιστική επιχείρηση καταγγείλει την ασφαλιστική σύμβαση για παράβαση ουσιώδους όρου αυτής από τον λήπτη της ασφάλισης ή τον ασφαλισμένο, «η ενημέρωση του Κέντρου Πληροφοριών δεν μπορεί να γίνει νωρίτερα από την 30η ημέρα από την αποστολή της σχετικής επιστολής», που αναφέρει η παρ. 3 του άρθρου 11α του π.λδ. 237/1986, όπως ισχύει. Όταν όμως την ακύρωση την κάνει ο λήπτης της ασφάλισης ή/και ο ασφαλισμένος τότε τα αποτελέσματα της καταγγελίας ως προς τα συμβαλλόμενα μέρη επέρχονται άμεσα από την περιέλευση αυτής στην ασφαλιστική επιχείρηση (παρ. 2, άρθρο 11α π.δ. 237/ 1986, όπως ισχύει), η οποία ενημερώνει το Κέντρο Πληροφοριών άμεσα.
Το αυτό ισχύει και όταν, σύμφωνα με την παρ. 3, του άρθρου 8 του ν. 2496/1997, ο λήπτης της ασφάλισης υπαναχωρήσει από τη σύμβαση εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών από την παράδοση του ασφαλιστηρίου. Από τα παραπάνω συνάγεται ότι ενημερώσεις του Κέντρου Πληροφοριών με ημερομηνίες ακύρωσης μεταγενέστερες ή προγενέστερες της ενημέρωσης αυτού, δεν θα λαμβάνονται υπόψη κατά την ενημέρωση της Αστυνομίας ή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων παρά μόνο η ημερομηνία ενημέρωσης του Κέντρου Πληροφοριών.
(Πηγή: Nextdeal.gr)
Ημέρα Ασφάλισης - Πώς η ασφάλιση τονώνει την ανάπτυξη
12.11.14
Ανάπτυξη, ασφάλιση, Ασφαλισμένοι, Ασφαλιστές, Ασφαλιστικές Εταιρίες, Ημέρα Ασφάλισης, Insurance Europe
No comments
Πώς οι ασφαλιστές τονώνουν την οικονομική ανάπτυξη και προασπίζουν την χρηματοπιστωτική σταθερότητα;
Οι ασφαλιστές επιτελούν μια σειρά σημαντικών ρόλων στην κοινωνία μας:
- Προωθούν την καλύτερη διαχείριση κινδύνων στην κοινωνία και προστατεύουν τους ασφαλισμένους όταν συμβεί το χειρότερο.
- Αυτή η προστασία παρέχει σε ιδιώτες και επιχειρήσεις τη σιγουριά ώστε να δραστηριοποιηθούν οικονομικά, κι έτσι οδηγεί στην ανάπτυξη.
- Οι ασφαλιστές τονώνουν επίσης την οικονομική ανάπτυξη και σταθερότητα κάνοντας μακροπρόθεσμες επενδύσεις, οι οποίες ανήλθαν σε περίπου 8.500 δισ. ευρώ το 2013.
Μια υγιής ασφαλιστική βιομηχανία αποτελεί, συνεπώς, προϋπόθεση για την οικονομική ανάπτυξη. Και για να παραμείνει υγιής η ασφαλιστική βιομηχανία χρειάζονται αποτελεσματικοί και κατάλληλοι κανονισμοί.
Για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη οι ασφαλιστικοί κανονισμοί πρέπει να είναι αρκετά ισχυροί ώστε να προστατεύουν τους ασφαλισμένους, αλλά όχι τόσο περιοριστικοί ώστε να μην επιτρέπουν στις ασφαλιστικές εταιρείες να υποστηρίξουν την οικονομική δραστηριότητα μέσω των προϊόντων που παρέχουν και των επενδύσεών τους.
Μπορούν οι κανονισμοί πράγματι να προαγάγουν την οικονομική ανάπτυξη και σταθερότητα;
Μπορούν οι κανονισμοί πράγματι να προαγάγουν την οικονομική ανάπτυξη και σταθερότητα;
Ναι, εφόσον…
… οι διαμορφωτές πολιτικής καταρτίζουν κανονισμούς που προστατεύουν τους ασφαλισμένους και ταυτόχρονα δίνουν στις ασφαλιστικές εταιρείες τη δυνατότητα να αυξήσουν την οικονομική συνεισφορά τους.
Πρέπει επίσης να μην προσπαθούν να επιβάλουν προκρούστειες λύσεις στους ασφαλιστές και στους ασφαλισμένους τους:
- Οι ασφαλισμένοι διαφορετικών χωρών έχουν και διαφορετικές ανάγκες.
- Οι ασφαλιστές, επομένως, πρέπει να είναι ελεύθεροι να προσφέρουν καινοτόμες λύσεις που ταιριάζουν στις εκάστοτε ιδιαίτερες ανάγκες.
Οι διαμορφωτές πολιτικής πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι όποιες πιθανές ανεπιθύμητες επιπτώσεις των νέων κανόνων γίνονται κατανοητές και ελαχιστοποιούνται, καθώς και ότι οι νέοι κανόνες επιτρέπουν στους ασφαλιστικές εταιρείες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ασφαλισμένων και να αυξήσουν τη συνεισφορά τους στην κοινωνία, αντί να τις περιορίζουν.
Μπορούν οι νέοι κανονισμοί να απειλήσουν την οικονομική ανάπτυξη και σταθερότητα;
Ναι, αν…
… οι επιπτώσεις των νέων κανονισμών δεν έχουν ληφθεί πλήρως υπόψη, μπορεί να επιδράσουν αρνητικά σε καταναλωτές, ασφαλιστικές εταιρείες και στην ευρύτερη ευρωπαϊκή οικονομία.
Για παράδειγμα, παρότι χαιρετίζουν πολλά σημεία της Solvency II, οι ασφαλιστές ανησυχούν ότι θα κάνει τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις τους να φαίνονται πιο ριψοκίνδυνες απ’ ό,τι είναι πραγματικά. Ως αποτέλεσμα, οι ασφαλιστές θα πρέπει να διακρατούν δυσαναλόγως υψηλά κεφάλαια για τις εν λόγω επενδύσεις.
- Αυτό κάνει ακόμη πιο ακριβές για τους ασφαλιστές τις επενδύσεις σε κρατικά ομόλογα, επιχειρήσεις και έργα υποδομών.
- Αυτό αποτρέπει τους ασφαλιστές από τέτοιες επενδύσεις – οι οποίες σήμερα αντιστοιχούν σε πάνω από το 50% όλων των θεσμικών επενδύσεων στην ΕΕ.
Προς το παρόν δεν είναι σαφές πώς επηρεάζουν οι υφιστάμενοι ασφαλιστικοί κανονισμοί την ανάπτυξη και τη σταθερότητα, καθώς δεν έχουν διενεργηθεί αξιολογήσεις για να υπολογιστούν οι επιπτώσεις των κανονισμών που ήδη ισχύουν.
Δεδομένου του μεγάλου αριθμού των νέων ρυθμιστικών πρωτοβουλιών που προτείνονται, το λογικό είναι να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα όσων υπάρχουν ήδη, καθώς και οι επιπτώσεις που έχουν για την ανάπτυξη στην ΕΕ.
Τι επιπτώσεις μπορεί να έχουν οι νέοι κανονισμοί για τους καταναλωτές;
Κανόνες που θεσπίστηκαν για να προστατέψουν τους καταναλωτές ενός κλάδου μπορούν, εντελώς απροσδόκητα, να επιδράσουν αρνητικά στους καταναλωτές ενός άλλου κλάδου.
Για παράδειγμα, ενώ η προστασία των προσωπικών δεδομένων οφείλει να είναι θέμα υψίστης σημασίας για κάθε οργανισμό, οι νέοι κανόνες για την προστασία δεδομένων που εξετάζει σήμερα η ΕΕ μπορεί να καταστήσουν δυσκολότερη την καταπολέμηση της απάτης για τους ασφαλιστές και κατ’ αναλογία ακριβότερα τα προϊόντα για τους καταναλωτές. Κι αυτό επειδή οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στα δεδομένα πελατών και επεξεργασίας τους στον βαθμό που χρειάζεται για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.
Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι ασφαλιστικές είτε θα πρέπει να ανεβάσουν κατά πολύ τις τιμές των προϊόντων τους είτε να σταματήσουν να παρέχουν συγκεκριμένα είδη κάλυψης. Έτσι, οι καταναλωτές θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη ή να μείνουν χωρίς οικονομική προστασία.
Ένα άλλο παράδειγμα αφορά τη νομοθεσία κατά των διακρίσεων. Τα ανθρώπινα δικαιώματα για δίκαιη και ισότιμη αντιμετώπιση είναι, βεβαίως, θεμελιώδες στοιχείο της ευρωπαϊκής κοινωνίας. Κάποιοι όμως από τους νέους κανόνες που αποσκοπούν στην προάσπιση των εν λόγω δικαιωμάτων μπορεί εμμέσως να μην επιτρέπουν στις ασφαλιστικές εταιρείες να τιμολογήσουν σωστά τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, σύμφωνα με τους κινδύνους που παρουσιάζει ο εκάστοτε καταναλωτής.
Αυτό δεν μπορεί παρά να σημαίνει υψηλότερο κόστος για όλους, το οποίο δεν συμφέρει κανέναν.
Πηγή: Insurance Europe
Η Insurance Europe είναι η ευρωπαϊκή ασφαλιστική και αντασφαλιστική ομοσπονδία. Μέσω των 34 ενώσεων μελών της –τις εθνικές ενώσεις ασφαλιστών– η Insurance Europe εκπροσωπεί όλους τους τύπους ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών επιχειρήσεων, π.χ. πανευρωπαϊκές εταιρείες, εταιρείες ασφάλισης ομολόγων, αλληλασφαλιστικές και ΜμΕ. Η Insurance Europe, με έδρα τις Βρυξέλλες, εκπροσωπεί επιχειρήσεις που τους αντιστοιχεί περίπου το 95% της ευρωπαϊκής παραγωγής ασφαλίστρων. Οι ασφάλειες συνεισφέρουν σημαντικά στην οικονομική μεγέθυνση και ανάπτυξη της Ευρώπης. Οι ευρωπαϊκές ασφαλιστικές έχουν παραγωγή ασφαλίστρων που ξεπερνά τα 1.110 δισ. ευρώ, απασχολούν σχεδόν 1 εκατ. ανθρώπους και επενδύουν πάνω από 8.500 δισ. ευρώ στην οικονομία.
(Πηγή: Nextdeal.gr)
11 Νοε 2014
Αλλάζει το καθεστώς εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εταιρειών
Αλλάζει, σύμφωνα με την αναθεώρηση του ν.δ. 400/70, το καθεστώς εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εταιρειών που θα τεθούν σε εκκαθάριση μετά την 1η Ιανουαρίου 2016, δεδομένου ότι, καταρχήν, καταργείται η ασφαλιστική τοποθέτηση ανά κλάδο ασφάλισης, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των δικαιωμάτων του Επικουρικού Κεφαλαίου στα περιουσιακά στοιχεία της ασφαλιστικής.
Παράλληλα οι εταιρείες δεν θα έχουν υποχρέωση να τηρούν φάκελο ζημιών για κάθε ζημιά, ενώ οι τεχνικές προβλέψεις θα μπορούν να είναι και αρνητικές, κάτι που στο υφιστάμενο πλαίσιο δεν είναι δυνατόν.
Κατά συνέπεια, με βάσει τα όσα θα ισχύσουν στο νέο εποπτικό περιβάλλον (Solvency II):
- δεν θα ξεχωρίζεται ένα μέρος των περιουσιακών στοιχείων που καλύπτουν τις τεχνικές προβλέψεις, αλλά πλέον το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων μιας επιχείρησης θα διατίθενται για την κάλυψη των ασφαλιστικών υποχρεώσεων
- τα περιουσιακά στοιχεία θα αντιστοιχούν εξ αδιαιρέτου σε όλους τους ασφαλισμένους και δεν διαχωρίζονται σε περιουσιακά στοιχεία για ασφαλισμένους ζωής, ζημιών ή και ζημιών που καλύπτει το Επικουρικό Κεφάλαιο (αστική ευθύνη οχημάτων).
Κατά συνέπεια, με βάσει τα όσα θα ισχύσουν στο νέο εποπτικό περιβάλλον (Solvency II):
- δεν θα ξεχωρίζεται ένα μέρος των περιουσιακών στοιχείων που καλύπτουν τις τεχνικές προβλέψεις, αλλά πλέον το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων μιας επιχείρησης θα διατίθενται για την κάλυψη των ασφαλιστικών υποχρεώσεων
- τα περιουσιακά στοιχεία θα αντιστοιχούν εξ αδιαιρέτου σε όλους τους ασφαλισμένους και δεν διαχωρίζονται σε περιουσιακά στοιχεία για ασφαλισμένους ζωής, ζημιών ή και ζημιών που καλύπτει το Επικουρικό Κεφάλαιο (αστική ευθύνη οχημάτων).
Επομένως, με βάση το νέο πλαίσιο, οι αναγκαίες αλλαγές στη διαδικασία εκκαθάρισης είναι οι ακόλουθες:
- το Επικουρικό Κεφάλαιο δεν θα μπορεί να «διοικεί και διαθέτει όλα τα περιουσιακά στοιχεία που έχουν διατεθεί σε τοποθέτηση ασφαλίσεων αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα. Τίτλοι, ομόλογα και λοιπά παρόμοια και άμεσα ρευστοποιήσιμα περιουσιακά στοιχεία θα εκποιούνται στην τρέχουσα χρηματιστηριακή τους αξία ή στην τρέχουσα ή συνήθη αξία τους στις αγορές χρήματος και κεφαλαίου. Καταθέσεις σε τράπεζες θα περιέρχονται στην άμεση διάθεση και διαχείριση του Επικουρικού Κεφαλαίου», αφού δεν θα υπάρχει πλέον ξεχωριστή ασφαλιστική τοποθέτηση για την αστική ευθύνη αυτοκινήτων.
- το Επικουρικό Κεφάλαιο δεν μπορεί να «διαχειρίζεται από κοινού με τα άλλα αρμόδια όργανα ειδικά το χαρτοφυλάκιο κλάδου αστικής ευθύνης αυτοκινήτων που βρίσκεται σε ασφαλιστική ή κοινή εκκαθάριση ή πτώχευση.»
- μόνο ο εκκαθαριστής θα μπορεί να αναγγέλλει τους ασφαλισμένους αστικής ευθύνης αυτοκινήτων και το αποτέλεσμα της διαδικασίας να το γνωστοποιεί στο Επικουρικό Κεφάλαιο.
- καθώς το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων θα καλύπτουν πλέον τους ασφαλισμένους, δημιουργούνται μητρώα στα οποία καταγράφονται περιουσιακά στοιχεία που χρησιμοποιούνται για το Δημόσιο, τους εργαζόμενους και τα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης.
- το Επικουρικό Κεφάλαιο δεν θα μπορεί να «διοικεί και διαθέτει όλα τα περιουσιακά στοιχεία που έχουν διατεθεί σε τοποθέτηση ασφαλίσεων αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα. Τίτλοι, ομόλογα και λοιπά παρόμοια και άμεσα ρευστοποιήσιμα περιουσιακά στοιχεία θα εκποιούνται στην τρέχουσα χρηματιστηριακή τους αξία ή στην τρέχουσα ή συνήθη αξία τους στις αγορές χρήματος και κεφαλαίου. Καταθέσεις σε τράπεζες θα περιέρχονται στην άμεση διάθεση και διαχείριση του Επικουρικού Κεφαλαίου», αφού δεν θα υπάρχει πλέον ξεχωριστή ασφαλιστική τοποθέτηση για την αστική ευθύνη αυτοκινήτων.
- το Επικουρικό Κεφάλαιο δεν μπορεί να «διαχειρίζεται από κοινού με τα άλλα αρμόδια όργανα ειδικά το χαρτοφυλάκιο κλάδου αστικής ευθύνης αυτοκινήτων που βρίσκεται σε ασφαλιστική ή κοινή εκκαθάριση ή πτώχευση.»
- μόνο ο εκκαθαριστής θα μπορεί να αναγγέλλει τους ασφαλισμένους αστικής ευθύνης αυτοκινήτων και το αποτέλεσμα της διαδικασίας να το γνωστοποιεί στο Επικουρικό Κεφάλαιο.
- καθώς το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων θα καλύπτουν πλέον τους ασφαλισμένους, δημιουργούνται μητρώα στα οποία καταγράφονται περιουσιακά στοιχεία που χρησιμοποιούνται για το Δημόσιο, τους εργαζόμενους και τα ταμεία κοινωνικής ασφάλισης.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
Κάτω από 500.000 τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, έως 40% κάτω τα ασφάλιστρα
11.11.14
Ανασφάλιστα, Ασφάλεια αυτοκινήτου, Αυτοκίνητο, Ηλεκτρονική διασταύρωση, ΚΕΠΥΟ, μείωση ασφαλίστρων, online
No comments
Κάτω από 500.000 εκτιμά ότι έχει μειωθεί ο στόλος των ανασφάλιστων οχημάτων ο πρόεδρος του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Αυτοκινήτων κ Δ Ζορμπάς, ενώ όπως ανέφερε είναι σε πλήρη λειτουργία το σύστημα online διασταυρώσεων με Τροχαία, υπουργείο Μεταφορών και ΚΕΠΥΟ. Ο κ Ζορμπάς μιλώντας σε εκδήλωση των ασφαλιστών στη Θεσσαλονίκη ανέφερε ότι σήμερα ο στόλος των ασφαλισμένων αυτοκινήτων φθάνει τα 5.682.000 από 5.200.000 που ήταν το 2012.
Έτσι εκτιμά ότι ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων έχει μειωθεί κάτω από 500.000 ενώ ανέφερε ότι πλέον είναι σε πλήρη λειτουργία το σύστημα online διασταυρώσεων και είναι εκατοντάδες χιλιάδες οι online έλεγχοι κάθε μήνα από την Τροχαία. Παράλληλα ανέφερε και σε σχέση με το ΚΕΠΥΟ δίνονται όλα τα δεδομένα του συστήματος και είναι θέμα του υπουργείου αν θα προχωρήσει και πότε σε ειδοποιήσεις στους κατόχους των ανασφάλιστων ή στην επιβολή των προστίμων που προβλέπει ο νόμος.
Στην ίδια εκδήλωση αναφέρθηκε επίσης ότι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης και του ανταγωνισμού των εταιριών το κόστος των ασφαλίστρων στο κλάδο του αυτοκινήτου έχει μειωθεί έως και 40%.
Ωστόσο πολλά από τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς που συμμετείχαν στην εκδήλωση επισήμαναν ότι αυτές οι μειώσεις είναι ο «πάτος» της αγοράς και ότι μελλοντικά οι εταιρίες θα αναγκαστούν να αυξήσουν τα τιμολόγια των ασφαλίστρων για τα αυτοκίνητα, καθώς θα μεταβληθούν τα δεδομένα που ως ένα βαθμό επιτρέπουν στις εταιρίες, ειδικά λόγω του ανταγωνισμού και τις οικονομικής κρίσης, να κρατούν χαμηλό το κόστος των ασφαλίστρων.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
Έτσι εκτιμά ότι ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων έχει μειωθεί κάτω από 500.000 ενώ ανέφερε ότι πλέον είναι σε πλήρη λειτουργία το σύστημα online διασταυρώσεων και είναι εκατοντάδες χιλιάδες οι online έλεγχοι κάθε μήνα από την Τροχαία. Παράλληλα ανέφερε και σε σχέση με το ΚΕΠΥΟ δίνονται όλα τα δεδομένα του συστήματος και είναι θέμα του υπουργείου αν θα προχωρήσει και πότε σε ειδοποιήσεις στους κατόχους των ανασφάλιστων ή στην επιβολή των προστίμων που προβλέπει ο νόμος.
Στην ίδια εκδήλωση αναφέρθηκε επίσης ότι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης και του ανταγωνισμού των εταιριών το κόστος των ασφαλίστρων στο κλάδο του αυτοκινήτου έχει μειωθεί έως και 40%.
Ωστόσο πολλά από τα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς που συμμετείχαν στην εκδήλωση επισήμαναν ότι αυτές οι μειώσεις είναι ο «πάτος» της αγοράς και ότι μελλοντικά οι εταιρίες θα αναγκαστούν να αυξήσουν τα τιμολόγια των ασφαλίστρων για τα αυτοκίνητα, καθώς θα μεταβληθούν τα δεδομένα που ως ένα βαθμό επιτρέπουν στις εταιρίες, ειδικά λόγω του ανταγωνισμού και τις οικονομικής κρίσης, να κρατούν χαμηλό το κόστος των ασφαλίστρων.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
Το πρόγραμμα εκπαίδευσης ΑΧΑ & Ι.Ο.ΑΣ. για την οδική ασφάλεια για 4η χρονιά στα σχολεία
Συνεχίζεται για 4η χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Κάντο Σωστά» που έχει δημιουργήσει η ΑΧΑ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την επίσημη έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την αποστολή σχετικής εγκυκλίου σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Η ΑΧΑ έχει προχωρήσει σε στρατηγική συνεργασία με το Ι.Ο.ΑΣ. για την εκπαίδευση των νέων στην πρόληψη των τροχαίων συμβάντων, έχοντας λάβει υπόψη πως τα οδικά δυστυχήματα αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για σοβαρούς και θανάσιμους τραυματισμούς στην ηλικιακή ομάδα 15-29 ετών.
Το «Κάντο Σωστά», ένα αρθρωτό, διαδραστικό πρόγραμμα το οποίο εμβαθύνει σε σημαντικά θέματα για την οδική ασφάλεια, έχει ήδη προσεγγίσει 16.250 μαθητές από όλη την Ελλάδα.
Η πρόληψη μέσα από την εκπαίδευση και την ενημέρωση για την οδική ασφάλεια αποτελεί βασικό πυλώνα στη στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας της ΑΧΑ. Για το σκοπό αυτό, η Εταιρεία συμμετέχει στη Συμμαχία για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο Δρόμο «Δρόμοι στο Μέλλον» του Ι.Ο.ΑΣ., έχει καταθέσει προτάσεις σχετικά με το Σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής για την Εταιρική Υπευθυνότητα και υλοποιεί σειρά από ενέργειες στις οποίες συμμετέχουν εθελοντικά άνθρωποι της Εταιρείας.
Η ΑΧΑ έχει προχωρήσει σε στρατηγική συνεργασία με το Ι.Ο.ΑΣ. για την εκπαίδευση των νέων στην πρόληψη των τροχαίων συμβάντων, έχοντας λάβει υπόψη πως τα οδικά δυστυχήματα αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες για σοβαρούς και θανάσιμους τραυματισμούς στην ηλικιακή ομάδα 15-29 ετών.
Το «Κάντο Σωστά», ένα αρθρωτό, διαδραστικό πρόγραμμα το οποίο εμβαθύνει σε σημαντικά θέματα για την οδική ασφάλεια, έχει ήδη προσεγγίσει 16.250 μαθητές από όλη την Ελλάδα.
Η πρόληψη μέσα από την εκπαίδευση και την ενημέρωση για την οδική ασφάλεια αποτελεί βασικό πυλώνα στη στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας της ΑΧΑ. Για το σκοπό αυτό, η Εταιρεία συμμετέχει στη Συμμαχία για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο Δρόμο «Δρόμοι στο Μέλλον» του Ι.Ο.ΑΣ., έχει καταθέσει προτάσεις σχετικά με το Σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής για την Εταιρική Υπευθυνότητα και υλοποιεί σειρά από ενέργειες στις οποίες συμμετέχουν εθελοντικά άνθρωποι της Εταιρείας.
10 Νοε 2014
Οργανωμένες συμμορίες έχουν τη μερίδα του λέοντος στα στημένα τροχαία
10.11.14
αποζημιώσεις, Ασφαλιστικές Απάτες, Στημένα, Συμμορία, Τροχαία ατυχήματα, Ψευδείς απαιτήσεις, Aviva, Insurance Fraud Bureau
No comments
Σε ιστορικό υψηλό ανήλθε ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων που στήνονται από εγκληματικές συμμορίες προκειμένου να βγάλουν χρήματα από την αποζημίωση για δήθεν αυχενικούς τραυματισμούς, σύμφωνα με τη βρετανική ασφαλιστική Aviva.
Μέχρι στιγμής, το 2014 τα περιστατικά οργανωμένης απάτης είναι ήδη κατά 21% αυξημένα σε σχέση με το σύνολο του 2013, με περισσότερες από το 50% των ψευδών απαιτήσεων για τραυματισμούς λόγω τροχαίου να γίνονται από οργανωμένες συμμορίες.
Crash for cash: Ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα
Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για τακτικές «crash for cash», όπου οι απατεώνες είτε ηθελημένα βάζουν δυο δικά τους οχήματα να συγκρουστούν είτε φρενάρουν απότομα ενώ προπορεύονται ενός αθώου οδηγού, αναγκάζοντάς τον να πέσει πάνω τους.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι συμμορίες στοχοποιούν οχήματα που είναι κατά πάσα πιθανότητα ασφαλισμένα και οδηγούς που δύσκολα θα… τσαμπουκαλευτούν, όπως γονείς με παιδιά, ή ηλικιωμένους.
Το 2013 το Insurance Fraud Bureau –μη κερδοσκοπικός οργανισμό που χρηματοδοτείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες και έχει ως σκοπό την καταγραφή και την πρόληψη των αντίστοιχων περιστατικώναπάτης– υποστήριξε σε έκθεσή του πως το ετήσιο κόστος των εκούσιων συγκρούσεων ανέρχεται σε 392 εκατ. λίρες και ανεβάζει κατά 14 λίρες κάθε ασφάλιστρο.
«Το crash for cash δεν είναι απλώς οικονομικό πρόβλημα – είναι σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα. Καμία άλλη μορφή ασφαλιστικής απάτης δεν βάζει τους πολίτες σε κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού» σχολίασε ο Tom Gardiner, επικεφαλής του τμήματος ψευδών απαιτήσεων της Aviva. «Πέρυσι η Aviva διαπίστωσε ότι τα εν λόγω τροχαία αυξήθηκαν κατά 51%, και συνεχίζουν να αυξάνονται. Μέρος της αύξησης οφείλεται στο ότι οιαπατεώνες αφήνουν τις λίγες συνήθεις τοποθεσίες και επεκτείνουν κατά πολύ την ακτίνα δράσης τους».
Στο παρελθόν, π.χ., οι βορειοδυτικές περιοχές –ειδικά το Μάντσεστερ– ήταν το κέντρο των ψευδών απαιτήσεων. Καθώς όμως πολλές από τις εκεί απάτες αποκαλύφθηκαν και αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς, οι δράστες πλέον προτιμούν το Μπέρμιγχαμ, το Λούτον και το βόρειο Λονδίνο, σύμφωνα τουλάχιστον με τη σχετική λίστα της Aviva.
Η κυβέρνηση παίρνει μέτρα
Νωρίτερα το 2014 η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα μειώσει σε Αγγλία και Ουαλία την ιατρική αμοιβή για όσους υποστηρίζουν ότι υπέστησαν αυχενικό τραυματισμό. Έτσι, χρεώσεις που φτάνουν μέχρι τις 700 λίρες για μια αρχική εκτίμηση θα μειωθούν στις 180 λίρες.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια σειρά μέτρων που εξετάζονται με στόχο να μειωθεί ο αριθμός των ψευδών απαιτήσεων για τροχαία ατυχήματα. Ένα από τα προβλήματα με τον αυχενικό τραυματισμό είναι ότι δύσκολα αποδεικνύεται αν κάποιος πράγματι τον έχει υποστεί ή όχι. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα υποχρεώνονται να μη δέχονται αξιώσεις χωρίς ιατρική έκθεση που θα περιλαμβάνει αποδεικτικά στοιχεία για τον εκάστοτε τραυματισμό.
«Οι ασφαλιστικές αναγνωρίζουν ότι η σύγκρουση οχημάτων με σκοπό το κέρδος είναι σοβαρό ζήτημα, που έχει επιπτώσεις όχι μόνο στα ασφάλιστρα, αλλά και στην ασφάλεια των αθώων οδηγών» δήλωσε εκπρόσωπος της Ένωσης Βρετανών Ασφαλιστών (ABI). «Αυτός είναι ένας απ’ τους λόγους που οι ασφαλιστικές επενδύουν τώρα πάνω από 200 εκατ. λίρες στην αντιμετώπιση της απάτης».
(Πηγή: Nextdeal.gr)
Μέχρι στιγμής, το 2014 τα περιστατικά οργανωμένης απάτης είναι ήδη κατά 21% αυξημένα σε σχέση με το σύνολο του 2013, με περισσότερες από το 50% των ψευδών απαιτήσεων για τραυματισμούς λόγω τροχαίου να γίνονται από οργανωμένες συμμορίες.
Crash for cash: Ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα
Στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για τακτικές «crash for cash», όπου οι απατεώνες είτε ηθελημένα βάζουν δυο δικά τους οχήματα να συγκρουστούν είτε φρενάρουν απότομα ενώ προπορεύονται ενός αθώου οδηγού, αναγκάζοντάς τον να πέσει πάνω τους.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι συμμορίες στοχοποιούν οχήματα που είναι κατά πάσα πιθανότητα ασφαλισμένα και οδηγούς που δύσκολα θα… τσαμπουκαλευτούν, όπως γονείς με παιδιά, ή ηλικιωμένους.
Το 2013 το Insurance Fraud Bureau –μη κερδοσκοπικός οργανισμό που χρηματοδοτείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες και έχει ως σκοπό την καταγραφή και την πρόληψη των αντίστοιχων περιστατικώναπάτης– υποστήριξε σε έκθεσή του πως το ετήσιο κόστος των εκούσιων συγκρούσεων ανέρχεται σε 392 εκατ. λίρες και ανεβάζει κατά 14 λίρες κάθε ασφάλιστρο.
«Το crash for cash δεν είναι απλώς οικονομικό πρόβλημα – είναι σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα. Καμία άλλη μορφή ασφαλιστικής απάτης δεν βάζει τους πολίτες σε κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού» σχολίασε ο Tom Gardiner, επικεφαλής του τμήματος ψευδών απαιτήσεων της Aviva. «Πέρυσι η Aviva διαπίστωσε ότι τα εν λόγω τροχαία αυξήθηκαν κατά 51%, και συνεχίζουν να αυξάνονται. Μέρος της αύξησης οφείλεται στο ότι οιαπατεώνες αφήνουν τις λίγες συνήθεις τοποθεσίες και επεκτείνουν κατά πολύ την ακτίνα δράσης τους».
Στο παρελθόν, π.χ., οι βορειοδυτικές περιοχές –ειδικά το Μάντσεστερ– ήταν το κέντρο των ψευδών απαιτήσεων. Καθώς όμως πολλές από τις εκεί απάτες αποκαλύφθηκαν και αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς, οι δράστες πλέον προτιμούν το Μπέρμιγχαμ, το Λούτον και το βόρειο Λονδίνο, σύμφωνα τουλάχιστον με τη σχετική λίστα της Aviva.
Η κυβέρνηση παίρνει μέτρα
Νωρίτερα το 2014 η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα μειώσει σε Αγγλία και Ουαλία την ιατρική αμοιβή για όσους υποστηρίζουν ότι υπέστησαν αυχενικό τραυματισμό. Έτσι, χρεώσεις που φτάνουν μέχρι τις 700 λίρες για μια αρχική εκτίμηση θα μειωθούν στις 180 λίρες.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε μια σειρά μέτρων που εξετάζονται με στόχο να μειωθεί ο αριθμός των ψευδών απαιτήσεων για τροχαία ατυχήματα. Ένα από τα προβλήματα με τον αυχενικό τραυματισμό είναι ότι δύσκολα αποδεικνύεται αν κάποιος πράγματι τον έχει υποστεί ή όχι. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα υποχρεώνονται να μη δέχονται αξιώσεις χωρίς ιατρική έκθεση που θα περιλαμβάνει αποδεικτικά στοιχεία για τον εκάστοτε τραυματισμό.
«Οι ασφαλιστικές αναγνωρίζουν ότι η σύγκρουση οχημάτων με σκοπό το κέρδος είναι σοβαρό ζήτημα, που έχει επιπτώσεις όχι μόνο στα ασφάλιστρα, αλλά και στην ασφάλεια των αθώων οδηγών» δήλωσε εκπρόσωπος της Ένωσης Βρετανών Ασφαλιστών (ABI). «Αυτός είναι ένας απ’ τους λόγους που οι ασφαλιστικές επενδύουν τώρα πάνω από 200 εκατ. λίρες στην αντιμετώπιση της απάτης».
(Πηγή: Nextdeal.gr)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)