Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.
Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH
Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας
Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της
Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη
Εξιχνιάστηκε ύστερα από τις έρευνες των αστυνομικών του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας, υπόθεση απάτης σε βάρος ασφαλιστικής εταιρείας.
Για την υπόθεση αυτή, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος δύο ημεδαπών, ενός 54χρονου και μιας 48χρονης, για τα κατά περίπτωση αδικήματα της απάτης, της ψευδορκίας και της υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης.
Ειδικότερα, την 16-5-2015 το πρωί, αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. της Διεύθυνσης Αστυνομίας Δράμας εντόπισαν τον 54χρονο να οδηγεί ένα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, το οποίο δεν έφερε πινακίδες κυκλοφορίας.
Ακολούθως, από την έρευνα που πραγματοποίησε το Τμήμα Ασφάλειας Δράμας, προέκυψε ότι ο δράστης, την 5-1-2012, κατήγγειλε ψευδώς σε αστυνομική υπηρεσία την κλοπή του παραπάνω οχήματος, ιδιοκτησίας της 48χρονης.
Στη συνέχεια, αφού υφάρπαξε σχετική βεβαίωση κλοπής, την προσκόμισε στην ασφαλιστική εταιρεία, στην οποία ήταν ασφαλισμένο το όχημα, λαμβάνοντας από αυτήν, αποζημίωση, ύψους 8.000 ευρώ, για την υποτιθέμενη κλοπή.
Κατασχέθηκε το παραπάνω όχημα.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Δράμας, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Δράμας.
Η Υδρόγειος δημιούργησε το BESTHOME, ένα νέο, πρωτοποριακό ασφαλιστικό πρόγραμμα για όσους επιθυμούν ασφάλιση υψηλών προδιαγραφών για ό,τι πιο πολύτιμο, το σπίτι τους, σε ιδιαίτερα προνομιακό κόστος.
To νέο πρόγραμμα παρέχει την πλέον ολοκληρωμένη προστασία της κατοικίας, με πλήθος διευρυμένων καλύψεων για κάθε είδους ζημιές σε κτίριο και περιεχόμενο καθώς και μία σειρά καλύψεων προστιθέμενης αξίας που διασφαλίζουν την ευρύτερη οικογενειακή ισορροπία και γαλήνη, για να είστε απολύτως ήσυχοι, ό,τι και αν συμβεί. Ενδεικτικά, το πρόγραμμα BESTHOME εξασφαλίζει:
Αποζημίωση για ζημιές σε κτίριο και περιεχόμενο της κατοικίας από κάθε κίνδυνο, όπως πυρκαγιά, φυσικά φαινόμενα, διαρροή νερών, βραχυκύκλωμα, ζημιές σε τζάμια, ηλεκτρικές συσκευές και εγκαταστάσεις, ακόμη και αντικείμενα εκτός της οικίας όπως θερμοσίφωνα, κεραίες, τέντες, κ.α.
Κάλυψη εξόδων που προκύπτουν μετά από ζημιά, όπως έξοδα προσωρινής μεταστέγασης ή μετακόμισης, αποκομιδής ερειπίων, αδειών μηχανικών, διερευνητικών εργασιών για την αποκατάσταση διαρροής νερών, κ.α.
Πλήρες πακέτο αστικών ευθυνών, για πυρκαγιά (προς τρίτους και ιδιοκτήτη), από διαρροή νερών, ακόμα και οικογένειας για ατυχήματα τρίτων εντός και εκτός της ασφαλισμένης κατοικίας.
Κλοπή με Διάρρηξη ή Ληστεία.
Σειρά επιπλέον καλύψεων για την ευρύτερη προστασία της οικογένειας, π.χ. κάλυψη προσωπικού ατυχήματος, φοιτητικής στέγης, ασφάλιση κατοικίδιου, προστασία περιεχομένου τραπεζικής θυρίδας, κ.α.
Αποζημίωση σε αξίας αντικατάστασης με καινούριο, για ζημιές τόσο στο κτίριο όσο και στο περιεχόμενο της κατοικίας.
Στα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα του BESTHOME περιλαμβάνονται επίσης:
Η παροχή επιδόματος οικονομικής υποστήριξης αλλά και προκαταβολής αποζημίωσης, σε περίπτωση ολικής καταστροφής της κατοικίας.
Η δυνατότητα να επιλεγεί το πρόγραμμα και χωρίς απαλλαγές, διασφαλίζοντας ότι με μία μικρή προσαύξηση στο ασφάλιστρο, αποζημιώνεται εξολοκλήρου η ζημιά, από το πρώτο ευρώ, ό,τι και αν συμβεί.
Το εξαιρετικά προνομιακό ασφάλιστρο. Ενδεικτικά, το ετήσιο ασφάλιστρο για μία κατοικία με ασφαλιζόμενη αξία κτιρίου €100.000 και περιεχομένου €35.000, ανέρχεται στα €135 ετησίως, για το πρόγραμμα με απαλλαγές, και €148,5, για το πρόγραμμα χωρίς απαλλαγές.
Το BESTHOME μπορεί να εμπλουτισθεί προαιρετικά με συμπληρωματικές καλύψεις όπως σεισμός, οικογενειακή νομική προστασία, επεκτάσεις καλύψεων αστικής ευθύνης και προσωπικού ατυχήματος, ασφάλιση ειδικών κατασκευών όπως πισίνες, κιόσκια, κ.α, εξασφαλίζοντας επιπλέον προστασία, ανάλογα με τις ανάγκες σας.
Το πρόγραμμα παρέχεται για την ασφάλιση της μόνιμης κατοικίας και διατίθεται ήδη από το δίκτυο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της Υδρογείου σε όλη την Ελλάδα.
Σταθεροποιητικές προς οριακά ανοδικές τάσεις καταγράφουν φέτος τα έσοδα από ασφαλιστικές εργασίες για την Ergo Ασφαλιστική, εξασφαλίζοντας στην εταιρεία αύξηση των μεριδίων αγοράς, κυρίως στον κλάδο Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, όπου καταγράφονται και το 2015 έντονα πτωτικές τάσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες του IW, η παραγωγή της Ergo Ασφαλιστική «τρέχει» φέτος με άνοδο της τάξης του 2 με 3%, δίχως την ίδια στιγμή η εταιρεία να θυσιάζει μέρος της κερδοφορίας της προκειμένου να καταστεί περισσότερο ανταγωνιστική τιμολογιακά.
Σημειώνεται ότι, η Ergo κράτησε οριακά ανοδικά το τζίρο της και το 2014, χρονιά κατά την οποία τα έσοδά της από ασφαλιστικές εργασίες αυξήθηκαν κατά 3%, ενώ ανοδικά κατά 22% κινήθηκε ο αριθμός των ασφαλιστηρίων συμβολαίων. Κατά τα στελέχη της εταιρείας, στη θετική πορεία της Ergo Ασφαλιστική επέδρασε καθοριστικά φέτος ο Κανονισμός Πωλήσεων, ο οποίος, όπως τονίζεται προσφέρει ισχυρά κίνητρα, μεγάλη ευελιξία και υψηλές αμοιβές στο δίκτυο συνεργατών.
Σημειώνεται, τέλος, ότι η διοίκηση της Ergo Ασφαλιστική οργανώνει τα πλάνα της για τη νέα σεζόν, αυτή που θα αρχίσει από το Σεπτέμβριο, καθότι όπως εκτιμάται εν μέσω καλοκαιριού θα ολοκληρωθεί η συμφωνία για την εξαγορά της ΑΤΕ Ασφαλιστική. Μόλις ανάψει το «πράσινο φως», η εταιρεία να κινήσει τις διαδικασίες συντονισμού των δύο δικτύων πώλησης, ενώ στις προτεραιότητές της θα τεθεί και το άνοιγμά της στους κλάδους Ζωής και Υγείας.
Σύμφωνα με συμπληρωματικές οδηγίες του ΕΟΠΥΥ για την κάλυψη εξόδων προγραμματισμένης περίθαλψης ασφαλισμένων σε κράτη-μέλη Ευρωπαϊκής Ένωσης ή εκτός, ισχύουν τα παρακάτω:
Η αίτηση ασφαλισμένου για την έγκριση μετάβασης για νοσηλεία σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή εκτός αυτής οφείλει να διαβιβάζεται από τις κατά τόπον αρμόδιες ΠΕ.ΔΙ ΕΟΠΥΥ στην Κεντρική Υπηρεσία, προκειμένου να υποβληθεί προς εξέταση στην αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή (ΑΥΣ), πλήρης προβλεπόμενων δικαιολογητικών και στοιχείων (π.χ. ασφαλιστικός φορέας του αιτούντος με αντίστοιχο αριθμό μητρώου ασφάλισης) ως αυτά προβλέπονται σε κάθε περίπτωση με τις γενικές οδηγίες και με ειδικότερα έγγραφα της Υπηρεσίας, με την ευθύνη των αντίστοιχων Τμημάτων των Περιφερειακών Διευθύνσεων».
Για λόγους ορθής εκτέλεσης και τήρησης του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ καθώς και πλήρους ενημέρωσης των αρμοδίων οργάνων σχετικά με την ανάληψη δαπανών προγραμματισμένης περίθαλψης εντός ή εκτός Ε.Ε. εκ μέρους του Οργανισμού, οι ΠΕ.ΔΙ. ΕΟΠΥΥ υποχρεούνται με τη διαβίβαση της αίτησης του ασφαλισμένου να αποστέλλουν, παράλληλα, εκτίμηση της πιθανής δαπάνης συγκεντρώνοντας τα αντίστοιχα σχετικά στοιχεία.
Ειδικότερα, για την περίπτωση όπου νοσηλευτικό κέντρο σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. αποδέχεται τη νοσηλεία ασθενούς με χρήση εντύπου Ε112/S2 απαιτείται έγγραφο του νοσοκομείου της χώρας μετάβασης με ρητή αναφορά αποδοχής του εντύπου, γνωμάτευση θεράποντος ιατρού με περιγραφή ιατρικών πράξεων που πρόκειται να παρασχεθούν στον ασθενή και αντίστοιχη προ-τιμολόγηση των υπηρεσιών αυτών (ενδεχόμενο ποσό χρέωσης που αντιστοιχεί στο έντυπο S2 και λοιπές δαπάνες που δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτό), πιθανή διάρκεια νοσηλείας και ακριβή ημερομηνία εισαγωγής στο νοσηλευτικό κέντρο ή ραντεβού προγραμματισμένης επίσκεψης, καθώς και κάθε άλλη απαραίτητη για τη νοσηλεία του ασθενούς πληροφορία.
Στην περίπτωση προγραμματισμένης περίθαλψης σε ιδιωτικά νοσηλευτικά κέντρα ή σε ιδιωτικές πτέρυγες δημοσίων νοσηλευτικών ιδρυμάτων ή όπου δεν γίνεται αποδεκτή η χρήση του ευρωπαϊκού εντύπου Ε112/S2, απαιτείται έγγραφο του εν λόγω νοσοκομείου όπου θα προσδιορίζεται εκ των προτέρων το πιθανό κόστος νοσηλείας ή άλλη αναγκαία πιθανή επιβάρυνση δαπάνης, γνωμάτευση θεράποντος ιατρού με περιγραφή ιατρικών πράξεων που πρόκειται να παρασχεθούν στον ασθενή, πιθανή διάρκεια νοσηλείας και ακριβή ημερομηνία εισαγωγής στο νοσηλευτικό κέντρο ή ραντεβού προγραμματισμένης επίσκεψης, καθώς και κάθε άλλη απαραίτητη για τη νοσηλεία του ασθενούς πληροφορία.
Οι δαπάνες που αφορούν σε μετάβαση ασθενούς ή/και συνοδού στη χώρα περίθαλψης οφείλουν να προσδιορίζονται εκ των προτέρων ως προς το μέσο μετακίνησης (δέον να αναφέρεται αιτιολογημένα στην ιατρική γνωμάτευση που προσκομίζει ο ασφαλισμένος) και ως προς τις αντίστοιχες δαπάνες (είτε ο ασφαλισμένος αιτείται προκαταβολής των δαπανών αυτών είτε όχι) με την κατάθεση εκ μέρους του σχετικής βεβαίωσης.
Οι ΠΕ.ΔΙ. ΕΟΠΥΥ έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν με σαφήνεια τους ασφαλισμένους για τα δικαιολογητικά που αυτοί οφείλουν να προσκομίσουν προκειμένου να λάβουν έγκριση μετάβασης για προγραμματισμένη περίθαλψη κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ΑΥΣ.
Σε κάθε περίπτωση, οι σχετικές αιτήσεις των ασφαλισμένων οφείλουν να διαβιβάζονται στην Κεντρική Υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ τουλάχιστον 20 ημέρες – έναν μήνα προ της προγραμματισμένης ημερομηνίας για νοσηλεία του ασθενούς (ραντεβού), προκειμένου να υπάρξει ικανός χρόνος για τη γνωμάτευση του υγειονομικού οργάνου, την ολοκλήρωση των διοικητικών διαδικασιών και την έκδοση των σχετικών αποφάσεων από τα αρμόδια όργανα εκτός των περιπτώσεων που χρήζουν επείγουσας αντιμετώπισης και πιθανή καθυστέρηση εγκυμονεί κίνδυνο για τη ζωή ή την υγεία του ασθενούς, και οι οποίες πιστοποιούνται από πλήρως αιτιολογημένη ιατρική γνωμάτευση.
Οι εν λόγω αιτήσεις θα διαβιβάζονται παράλληλα προς τη Διεύθυνση Διεθνών Ασφαλιστικών Σχέσεων – Τμήμα Προγραμματισμένης Περίθαλψης στην Ε.Ε. και σε λοιπές χώρες και προς το αρμόδιο Υγειονομικό Όργανο (ΑΥΣ) που εδρεύει και λειτουργεί στην Κεντρική Υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ.
Τέλος, επισημαίνεται ότι οι ΠΕ.ΔΙ. ΕΟΠΥΥ, όταν εκδίδουν έντυπο Ε112/S2 κατόπιν σχετικής εγκριτικής απόφασης προγραμματισμένης περίθαλψης, οφείλουν να αποστέλλουν άμεσα αντίγραφο αυτού στη Διεύθυνση Διεθνών Ασφαλιστικών Σχέσεων – Τμήμα Προγραμματισμένης Περίθαλψης στην Ε.Ε. και σε λοιπές χώρες, καθώς και κάθε μεταγενέστερου εντύπου Ε112/S2 που εκδίδεται για τον ίδιο ασφαλισμένο (παρατάσεις, νεότερη νοσηλεία κ.ά.) και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο για την τήρηση ιστορικότητας του φακέλου του ασφαλισμένου και την πλήρη ενημέρωση της Κεντρικής Υπηρεσίας.
Όταν ο ρυθμός των παλμών της καρδιάς δεν είναι φυσιολογικός, είναι πιθανό να πάσχετε από αρρυθμίες.
Οι γρήγοροι, ακανόνιστοι χτύποι της καρδιάς αποτελούν ένα κοινό σύμπτωμα που συνδέεται με διάφορες καταστάσεις όπως άγχος και άσκηση και ως εκ τούτου να μην είναι κάτι ανησυχητικό.
Υπάρχουν δύο είδη αρρυθμιών: Οι βραδυκαρδίες (αργός ρυθμός καρδιάς) και οι ταχυκαρδίες (γρήγορος ρυθμός καρδιάς).
-Ζαλάδα -Απώλεια αισθήσεων -Ακανόνιστος καρδιακός ρυθμός -Πόνος στο λαιμό ή στο στήθος -Λαχάνιασμα
Αν παράλληλα με τις αρρυθμίες νιώσετε δυσφορία, ζαλάδες, τάση για εμετό ή αν έχετε συχνές και αδικαιολόγητες αρρυθμίες, πρέπει να απευθυνθείτε άμεσα στο γιατρό.
Ο Kostas Cheliotis αναλαμβάνει το τιμόνι μιας νέας ασφαλιστικής εταιρείας και με έδρα τη Νέα Υόρκη στοχεύει να φέρει τα πάνω κάτω στην ασφαλιστική βιομηχανία.
Η ίδρυση μίας νέας ασφαλιστικής εταιρείας στην απόλυτα ανταγωνιστική και ανατρεπτική αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών δεν αποτελεί είδηση. Όταν όμως στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκεται ένας Έλληνας, έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει κεφάλαια ύψους 750 εκατ. δολαρίων μόνο για το ξεκίνημα, τότε το θέμα αρχίζει να αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Η Nassau Reinsurance Group είναι μία νέα οντότητα στο αμερικανικό ασφαλιστικό σύμπαν που στοχεύει να αναδιαμορφώσει τον ασφαλιστικό κλάδο, εισερχόμενη (δυναμικά στο χώρο των ασφαλίσεων (προϊόντων σταθερού εισοδήματος και των ασφαλίσεων ζωής), αντασφαλίσεων και διαχείρισης κεφαλαίων.
Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Εταιρείας είναι ο Kostas Cheliotis, ένας ελληνικής καταγωγής απόφοιτος νομικής, επενδυτής και στέλεχος εταιρειών της Wall Street, που έχει σκοπό να αναπτύξει τη Nassau και να την καταστήσει μακροπρόθεσμο ισχυρό παίκτη της αγοράς. “Θέλουμε να αναμορφώσουμε τον ασφαλιστικό κλάδο”, είναι το μότο της Εταιρείας.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν αμερικανικά μέσα, ο Cheliotis μαζί με ένα ακόμη νεαρό και ταλαντούχο στέλεχος των ασφαλειών και των επενδύσεων, τον Phillip Gas, αναλαμβάνουν να διοικήσουν το νέο αυτό οργανισμό στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά των ΗΠΑ.
Η Nassau έχει ήδη εξασφαλίσει κεφάλαια ύψους 750 εκατ. δολαρίων από το επενδυτικό fund Golden Gate Capital που εδρεύει στο San Francisco και διαθέτει «επενδυτική ισχύ» της τάξης των 12 δισ. δολαρίων.
Τόσο ο Cheliotis, όσο και ο Gas διαθέτουν σημαντικά βιογραφικά με εμπειρία σε καίριες θέσεις σε εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείες, όπως η HRG Group και η Fidelity & Guaranty Life.
Στόχος της Nassau είναι να αποκτήσει και να λειτουργήσει «onshore» και «offshore» πλατφόρμες με μακροπρόθεσμα συμβόλαια που θα εστιάζουν κατά κύριο λόγο στους κλάδους της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και των προϊόντων σταθερού εισοδήματος.
Όπως σημειώνει ο ίδιος ο Cheliotis, «με μεγάλη εμπειρία τόσο στη Wall Street όσο και ως επενδυτές – στελέχη ασφαλιστικών, αντασφαλιστικών και εταιρειών διαχείρισης κεφαλαίων, πιστεύουμε ότι έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην απόκτηση και ανάπτυξη δραστηριοτήτων με μακροπρόθεσμη προοπτική».
Πρόκειται για ένα ακόμη deal που δείχνει ότι μεγάλα επενδυτικά κεφάλαια (hedge funds, συνταξιοδοτικά ταμεία, private equity) στρέφουν ολοένα περισσότερο το βλέμμα στον ασφαλιστικό κλάδο τα τελευταία χρόνια.
Τα 750 εκατ. δολάρια θα δαπανηθούν τόσο για την εκκίνηση και αρχική ανάπτυξη της εταιρείας, όσο και για πιθανές μελλοντικές εξαγορές.
Ο Phillip Gass είναι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nassau, ενώ στο παρελθόν έχει διατελέσει πρόεδρος της Fidelity & Guaranty Life, διευθύνων σύμβουλος της επενδυτικής HRG Group Inc. Ο Cheliotis ήταν διευθυντής και πρόεδρος της Επιτροπής Αποζημιώσεων της Fidelity & Guaranty και σύμβουλος της HRG Group.
Πριν την HRG ο Cheliotis ήταν senior associate της Mibank, Tweed, Hadley & McCloy στον τομέα των εξαγορών και συγχωνεύσεων. Αποφοίτησε από το St. John’s University με bachelor, ενώ έλαβε J.D. από το New York Law School.
Η INTERAMERICAN επιβραβεύει τους ανθρώπους που την εμπιστεύονται με ένα μεγάλο Διαγωνισμό. Δημιουργεί αποκλειστικά για τους ασφαλισμένους πελάτες της, το INTERAMERICAN Club και τους προσφέρει προνομιακές εκπτώσεις και προσφορές, σε συνεργασία με πολλές επώνυμες εταιρίες στην Ελλάδα.
Οι πελάτες της εταιρίας, μπορούν να γίνουν μέλος στο INTERAMERICAN Club και να λάβουν μέρος στο μεγάλο διαγωνισμό για να κερδίσουν δώρα της επιλογής τους:
Συνδεθείτε στην υπηρεσία my interamerican και μπείτε στο INTERAMERICAN Club.
Μπείτε στην ενότητα "Διαγωνισμός".
Συμπληρώστε τα στοιχεία σας, επιλέξτε τη δωροεπιταγή που θέλετε να κερδίσετε και μπείτε στην κλήρωση!
Ο διαγωνισμός έχει διάρκεια 4 εβδομάδες και τα μέλη μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή κάθε εβδομάδα. Στο τέλος του διαγωνισμού, συγκεντρώνουν αντίστοιχο πλήθος συμμετοχών για τη μεγάλη κλήρωση!
Καθημερινά, πολλοί αναρωτιούνται σχετικά με τις Εταιρίες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ), τι είναι και πως λειτουργούν. Ακολουθεί ενημέρωση για όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν αναφορικά με τη συγκεκριμένη κατηγορία εταιριών.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ΤτΕ, σύμφωνα με το άρθρο 42β του ν.δ. 400/1970, ασφαλιστικές επιχειρήσεις με έδρα σε κράτος-μέλος της ΕΕ ή του ΕΟΧ μπορούν να ασκούν δραστηριότητα στην Ελλάδα με τη μορφή της Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών(ΕΠΥ) χωρίς εγκατάσταση στη χώρα μας.
Υπεύθυνη για τη χρηματοοικονομική εποπτεία των επιχειρήσεων αυτών είναι αποκλειστικά η εποπτική αρχή της χώρας προέλευσης (της χώρας όπου έχουν την έδρα τους), ενώ η Τράπεζα της Ελλάδος δύναται να παρέμβει αποκλειστικά για λόγους προστασίας δημοσίου συμφέροντος.
Η διαδικασία για την δραστηριοποίηση επιχείρησης ως ΕΠΥ στην Ελλάδα
Πριν μια επιχείρηση δραστηριοποιηθεί ως ΕΠΥ στην Ελλάδα, πρέπει να τηρηθεί η εξής διαδικασία: να υποβληθούν στην Τράπεζα της Ελλάδος εκ μέρους της εποπτικής αρχής της καταγωγής της ενδιαφερόμενης ασφαλιστικής επιχείρησης τα εξής δικαιολογητικά:
α) Γνωστοποίηση της επωνυμίας και της διεύθυνσης της έδρας της ενδιαφερόμενης ασφαλιστικής επιχείρησης.
β) Πιστοποιητικό φερεγγυότητας συντεταγμένο σύμφωνα με το υπόδειγμα Ι του πρωτοκόλλου συνεργασίας των εποπτικών αρχών των κρατών-μελών.
γ) Γνωστοποίηση της φύσεως των κινδύνων ή των ασφαλιστικών υποχρεώσεων που η ασφαλιστική επιχείρηση προτίθεται να ασκήσει στην Ελλάδα.
Εάν πρόκειται για άσκηση του κλάδου 10 (Αστική Ευθύνη από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα πλην της ευθύνης του μεταφορέα), η επιχείρηση επιπλέον των ανωτέρω υποβάλλει και τα εξής δικαιολογητικά στην Τράπεζα της Ελλάδος:
πληρεξούσιο διορισμού του ειδικού αντιπροσώπου, φυσικού ή νομικού προσώπου, με κατοικία ή έδρα την Ελλάδα, με τις ειδικές εξουσίες και τα ειδικότερα αναφερόμενα στο αρ. 42δ παρ. Α1 δ) του ν.δ. 400/1970,
δήλωση εγγραφής της ασφαλιστικής επιχείρησης στο Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων (ΕΚ) και στο Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης (ΓΔΑ).
Τέλος προσκομίζεται δήλωση της επιλογής του τρόπου ασκήσεως του κλάδου 17 "Νομική Προστασία" σύμφωνα με το άρθρο 13β παρ. 5 του ν.δ. 400/1970, εφ' όσον η ασφαλιστική επιχείρηση προτίθεται να ασκήσει τον κλάδο 17.
Επισημαίνεται ότι η δήλωση της πρόθεσης μιας ασφαλιστικής επιχείρησης να δραστηριοποιηθεί ως ΕΠΥ στην Ελλάδα δεν σημαίνει απαραιτήτως άμεση έναρξη δραστηριότητας.
Σύμφωνα με το άρθρο 50 του ν.δ. 400/1970, η Τράπεζα της Ελλάδος υποχρεούται να δημιουργεί και να τηρεί προσβάσιμα στο κοινό μητρώα των επιχειρήσεων που έχουν δηλώσει πρόθεση να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα με τη μορφή ΕΠΥ. Τα στοιχεία των επιχειρήσεων αυτών μπορούν να αναζητηθούν στην Τράπεζα της Ελλάδος, πατώντας στο πεδίο «Είδος Ασφαλιστικής Επιχείρησης» και στη συνέχεια επιλέγετε «Ελευθ Παρ Υπηρ».
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται με ΕΠΥ στον κλάδο 10, δηλαδή είναι μέλη του ΓΔΑ και του ΕΚ, μπορούν να αναζητηθούν στις ιστοσελίδες http://www.mib-hellas.gr/και http://www.epikef.gr αντίστοιχα.
Στη σύναψη μιας ιδιαίτερα σημαντικής συνεργασίας με την Greek Flying Doctors προχώρησε η ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική, στον τομέα της επείγουσας αερομεταφοράς σε περίπτωση τραυματισμού από τροχαίο ατύχημα, καθώς και στην παροχή αντικατάστασης οχήματος συνεπεία τροχαίου ατυχήματος.
Μέσω του συντονιστικού κέντρου βοήθειας, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ώρο 365 μέρες το χρόνο, παρέχεται η άμεση επέμβαση σε περίπτωση έκτακτων περιστατικών τροχαίων ατυχημάτων, που απαιτείται η τάχιστη μεταφορά τραυματισμένων και συγγενικών τους προσώπων σε νοσηλευτικά ιδρύματα μακριά από τον τόπο του ατυχήματος. Επιπλέον, οι ασφαλισμένοι θα έχουν τη δυνατότητα παροχής οχήματος αντικατάστασης σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος. Οι νέες υπηρεσίες θα είναι στη διάθεση των ασφαλισμένων της ΟΡΙΖΩΝ από την 1η Ιουνίου 2015.
Επιπλέον, η ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική σχεδίασε ένα νέο πρόγραμμα προσωπικού ατυχήματος που σε συνδυασμό με την παροχή επείγουσας αερομεταφοράς και μεταφοράς με ασθενοφόρο, τόσο σε περίπτωση ατυχήματός όσο και σε περίπτωση ασθένειας, στοχεύει να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις στους ασφαλισμένους της και ειδικά σε ανθρώπους που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. Το νέο αυτό προϊόν μπορεί να συνδυαστεί με το πρόγραμμα εξωνοσοκομειακής περίθαλψης ‘ΥΓΕΙΑΣ ΜΕΤΡΟΝ’ & ‘ΜΕΤΡΟΝ ΙΑΤΡΙΚΟ’, γεγονός που προσφέρει στους πελάτες της εταιρείας μια ολοκληρωμένη πρόταση για την υγεία της οικογένειάς τους.
«Η νέα συνεργασία μας με την Greek Flying Doctors δείχνει έμπρακτα την προσπάθεια της ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστικής να βελτιώνει καθημερινά τις υπηρεσίες της προς τους ασφαλισμένους της, αλλά ταυτόχρονα και την αφοσίωσή μας στην παροχή καινοτόμων εργαλείων προς τους συνεργάτες μας, ώστε να μπορούν και εκείνοι με τη σειρά τους να ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών τους, σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη και άκρως ανταγωνιστική αγορά», δήλωσε ο Υπεύθυνος Πωλήσεων & Μάρκετινγκ της ΟΡΙΖΩΝ, κ. Χρήστος Αχής.
Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό είναι ήδη εδώ και μαζί τους ο προβληματισμός. Ποιος φταίει όταν ένα τέτοιο όχημα συγκρούεται με ένα άλλο; Μπορεί η ευθύνη ενός τροχαίου να αποδοθεί στην τεχνολογία; Αυτή η γκρίζα ζώνη συγκεντρώνει τώρα το ενδιαφέρον των ασφαλιστών.
«Σήμερα περίπου το 90% όλων των τροχαίων προκαλούνται από ανθρώπινο λάθος, με μόνο το 10% να μπορούν να αποδοθούν σε τεχνικές αστοχίες» λέει ο Alexander Vollert, πρόεδρος της Allianz Γερμανίας. Κι όμως, με την ολοένα μεγαλύτερη υποστήριξη του οδηγού από διάφορα γκάτζετ και συστήματα, ο βαθμός στον οποίο μπορούν να του αποδοθούν ευθύνες ήδη αλλάζει.
Εν αρχή ην το σύστημα υποβοήθησης
«Η αστική ευθύνη μεταφέρεται από τον άνθρωπο στο τιμόνι που κάνει ένα λάθος στους ανθρώπους που ανέπτυξαν το σύστημα» συνεχίζει ο A. Vollert και εξηγεί ότι ήδη η υποβοήθηση της οδήγησης επηρεάζει τα ασφάλιστρα• αυτά, π.χ., θα είναι χαμηλότερα για αυτοκίνητα με σύστημα που ρίχνει την ταχύτητα κάτω από τα 30 χλμ./ώρα, αν αντιληφθεί ότι κινδυνεύουν να χτυπήσουν το προπορευόμενο όχημα.
Δυστυχώς, δεν υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν όντως να μειώσουν τον κίνδυνο για οδηγούς και μη επιβάτες, όπως πεζούς και δικυκλιστές. Μάλιστα ο Wolfgang Weiler, πρόεδρος της γερμανικής αλληλασφαλιστικής HUK-Coburg, επισημαίνει ότι συχνά δεν ξέρουν καν αν υπήρχε τέτοιο σύστημα στο αυτοκίνητο – εξού και προτείνει οι σχετικές πληροφορίες να ενσωματώνονται στον σειριακό αριθμό.
Μικροτροχαία στην πόλη μπορεί και να αποδειχθούν πιο ακριβά, αφού ο προηγμένος εξοπλισμός υποβοήθησης του οδηγού εύκολα καταστρέφεται με μια ελαφρά σύγκρουση στο πάρκινγκ ή στο μποτιλιάρισμα. Επίσης, παρ’ όλους τους αυτοματισμούς, οι άσχημες καιρικές συνθήκες ή η κλοπή εξακολουθούν να συνιστούν κίνδυνο και να συγκρατούν ψηλά τα ασφάλιστρα.
Οχήματα του αύριο, κανόνες του… προχθές
O W. Weiler πιστεύει ότι τα εντελώς αυτόνομα αυτοκίνητα «ανήκουν στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας». Κανείς δεν ξέρει ακόμα πότε οχήματα σαν εκείνα της Google θα κάνουν την εμφάνισή τους στους γερμανικούς δρόμους.
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Alexander Dobrindt υπολογίζει ότι θα συμβεί σε λίγα χρόνια, ωστόσο επιμένει ότι πρώτα πρέπει να μπουν κάποιοι κανόνες. Γι’ αυτό έχει ήδη συγκροτήσει επιτροπή για την επεξεργασία ενός νέου νομικού πλαισίου και θέλει να έχει έτοιμο προσχέδιο των βασικών σημείων του πριν από την έκθεση αυτοκινήτου της Φραγκφούρτης τον Σεπτέμβριο. Επίσης, εξήγγειλε προέκταση του αυτοκινητόδρομου Α9 στη Βαυαρία με σκοπό να γίνουν εκεί δοκιμές αυτοκινήτων ρομπότ.
Η Allianz, πάλι, ετοιμάζεται ήδη να επεκτείνει την κάλυψη σε οδηγούς που αξιοποιούν τη βοήθεια υπολογιστών. «Λογικά θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στις περιπτώσεις χωρίς οδηγό το κατάλληλο επίπεδο ασφαλιστικής κάλυψης» λέει ο A. Vollert, o οποίος ωστόσο αμφιβάλλει αν τέτοια οχήματα θα αφεθούν ποτέ ελεύθερα στους δρόμους της Γερμανίας.
Η Σύμβαση της Βιέννης για την Οδική Κυκλοφορία του 1968, την οποία έχουν υπογράψει 73 χώρες, ουσιαστικά απαγορεύει τα αυτόνομα ή ρομποτικά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι ο οδηγός πρέπει να έχει μόνιμο έλεγχο του οχήματος ή των ζώων του. Αυτή η τελευταία αναφορά σε κάρα που τα σέρνουν άλογα ή γαϊδούρια είναι ενδεικτική του πόσο παρωχημένοι είναι πλέον αυτοί οι κανονισμοί, επισημαίνει ο πρόεδρος της Allianz.
Ό,τι κανονισμοί κι αν ισχύσουν πάντως, ένας οδηγός πρέπει να μπορεί να παρακάμψει ή να σταματήσει οποιοδήποτε σύστημα έχει τον έλεγχο του οχήματος. Αυτό ίσως να μην επιτρέπει στον οδηγό να πάρει έναν υπνάκο, οι δημιουργικές εναλλακτικές ωστόσο είναι πολλές… Η McKinsey το έψαξε και κατέληξε σε εντυπωσιακά νούμερα. Για παράδειγμα: «Κάθε επιπλέον λεπτό σε κινούμενο αυτοκίνητο, κατά τη διάρκεια του οποίου οι επιβάτες μπορούν να πλοηγηθούν κατά βούληση στο διαδίκτυο, δύναται να παραγάγει 5 δισ. ευρώ παγκόσμιο τζίρο ετησίως».
Σε αναμμένα κάρβουνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Και μιλώντας για τζίρο, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν χρόνια τώρα πάνω στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και περιμένουν τα πρώτα μοντέλα να διατεθούν στο εμπόριο ως το 2020. Παράλληλα, ανησυχούν για τον ανταγωνισμό από την Google και ζητούν η Γερμανία να παραμείνει όχι μόνο ανεξάρτητη, αλλά και μπροστά από τους υπολοίπους.
Το 2014 η Mercedes Benz παρουσίασε το Future Truck 2025, ένα όχημα χωρίς οδηγό που μπορεί να τρέξει μέχρι 80 χλμ./ώρα, ενώ το αντίστοιχο RS7 της Audi έπιασε τα 240 χλμ. όταν δοκιμάστηκε στην πίστα της Φόρμουλα 1 στο Χόκενχαϊμ.