>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

7 Ιουλ 2016

Υπόθεση Μαρινόπουλος: "Κερδισμένοι" μόνο οι κάτοχοι συμβολαίων ασφάλισης πιστώσεων

Κάποιοι λίγοι, μόλις 15 με 20, από μια λίστα χιλιάδων εταιρειών, θα είναι όλοι κι όλοι οι προμηθευτές του Μαρινόπουλου – κάτοχοι συμβολαίων ασφάλισης πιστώσεων, οι οποίοι τελικά δεν θα χάσουν ούτε ευρώ από το κούρεμα που προαναγγέλλεται για τις υποχρεώσεις της εταιρείας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι, οι εν λόγω προμηθευτές είχαν ασφαλίσει σε μέσα επίπεδα το 40% των χορηγούμενων πιστώσεων και υπό αυτή την έννοια εφόσον το κούρεμα των υποχρεώσεων της αλυσίδας διαμορφωθεί μεταξύ 40 και 50% – όπως λέγεται, οι απώλειες που θα υποστούν θα περιοριστούν σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Τα ανωτέρω στοιχεία δείχνουν ότι το επιχειρείν στην Ελλάδα δεν γνωρίζει τα προσφερόμενα από την ασφαλιστική αγορά εργαλεία και το πόσο αυτά μπορούν να περιορίσουν το ρίσκο των συναλλαγών τους.

Παράγοντες της Atradius με τους οποίους συνομίλησε το InsuranceWorld τόνισαν ότι η ασφαλιστική εταιρεία σαφώς και θα καλύψει τους πελάτες της στο ακέραιο, εφόσον τελικά το deal Μαρινόπουλου – Σκλαβενίτη προβλέπει κούρεμα πιστώσεων.

Διευκρινίζουν, δε, ότι από ασφαλισμένο σε ασφαλισμένο το ποσοστό κάλυψης διαφοροποιείται, βάσει αυτού όμως θα καταβληθούν και οι σχετικές αποζημιώσεις.

(Πηγή: Insuranceworld.gr)

AXA Εβδομάδα Ασφάλειας Πληροφοριών: Η ασφάλεια των πελατών στο επίκεντρο

Με σκοπό την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των ανθρώπων της σε ζητήματα ασφάλειας πληροφοριών,η AXA υλοποίησε - για μία ακόμα χρονιά – την Εβδομάδα Ασφάλειας Πληροφοριών.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε μία σειρά από ενέργειες που περιλάμβαναν:
  • Παρουσιάσεις στο προσωπικό της Εταιρείας σχετικά με τις πολιτικές, διαδικασίες και πρακτικές ασφάλειας που υιοθετεί η AXA.
  • Ειδικά σεμινάρια για τους εργαζομένους σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της διατήρησης της ιδιωτικότητας.
  • Διάχυση μηνυμάτων στους χώρους της Εταιρείας μέσα από γελοιογραφίες για θέματα σχετικά με την ασφάλεια των πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων.
  • Επικοινωνία εκπαιδευτικών video στον εσωτερικό εκπαιδευτικό δικτυακό τόπο της Εταιρείας.

Η συνεχώς αυξανόμενη χρήση των πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων από τις σύγχρονες εταιρείες και οργανισμούς έχει αναδείξει το μείζον ζήτημα της ασφάλειάς τους. Ο όγκος των πληροφοριών που επεξεργάζονται τα συστήματα, η πολυπλοκότητά τους, καθώς και η τεχνογνωσία που απαιτείται για τον ορθό σχεδιασμό, τη συντήρηση και τον χειρισμό τους, καθιστούν τα συστήματα ευάλωτα σε πλήθος απειλών. Αυτές είναι σύνθετες και δεν απευθύνονται μόνο στην τεχνολογική υπόσταση των συστημάτων, αλλά αφορούν στο λογισμικό, στις διαδικασίες, στα υπό επεξεργασία δεδομένα και στους ανθρώπους που τα διαχειρίζονται.

 Η ΑΧΑ, ως πελατοκεντρική Εταιρεία, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία των δεδομένων των πελατών της, υιοθετώντας και υλοποιώντας πρακτικές και ενέργειες που παρέχουν ένα ολιστικό, αποδοτικό και αποτελεσματικό πλαίσιο ασφάλειας των πληροφοριακών και επικοινωνιακών της συστημάτων.

O Δημήτρης Τρανούδης, Chief Information Officer της ΑΧΑ, δήλωσε σχετικά: «Πώς να γίνεις εσύ το στήριγμα των πελατών σου, στη βάση του ότι τους γνωρίζεις προσωπικά και σε βάθος, όταν δεν έχεις διασφαλίσει τη σταθερή σου λειτουργία και την προστασία των πιο προσωπικών δεδομένων που μοιράζονται μαζί σου; Η απάντηση και στα δύο είναι - για όλους μας – η ενσυνείδητη, υψηλής ποιότητας διαχείριση της ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων μας και του ευαίσθητου περιεχομένου τους».

Ο Πάνος Βαρσάμης, Chief Information Security Officer, ανέφερε: «Είναι σημαντικό για εμάς να είμαστε καλά προετοιμασμένοι, έχοντας δώσει την πρέπουσα προσοχή στο θέμα της ασφάλειας πληροφοριών. Γνωρίζουμε καλά πόσο σημαντική είναι η πρόληψη και η προετοιμασία για την αντιμετώπιση των απειλών, που πληθαίνουν καθημερινά. Η ΑΧΑ έχει ήδη ξεκινήσει ένα ολιστικό πρόγραμμα μετασχηματισμού της ασφάλειας πληροφοριών για να ενισχύσει την προστασία των δεδομένων της σε όλα τα επίπεδα ώστε να μειώνει τους κινδύνους και αλλάζει την συμπεριφορά όλων μας στην προστασία των πληροφοριών».


Αύριο τελευταία ημέρα του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας

Αύριο, Παρασκευή 8-7-2016 είναι η τελευταία ημέρα ισχύος του μέτρου της εκ περιτροπής κυκλοφορίας των οχημάτων (μονά-ζυγά) για την περίοδο 2015-2016, στην περιοχή του ΜΙΚΡΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ [Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπ. Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Αμβρ. Φραντζή – Λ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως - Πλ. Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) - Αλεξάνδρας].

Ωστόσο, τα περιοριστικά μέτρα που καθιερώθηκαν με το μέτρο του ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ και αφορούν φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος άνω των 2,2 τόνων και λεωφορεία, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 1−1−1994, τα οποία κυκλοφορούν στη ζώνη του ΜΕΓΑΛΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ [Παραλιακή λεωφόρος - Αλίμου - Βουλιαγμένης - Ελ. Βενιζέλου - Περιμετρική Υμηττού - Κατεχάκη - Μεσογείων - Αγ. Παρασκευής - Χαλανδρίου - Παπανικολή - (Κ. Παλαιολόγου) - Καποδιστρίου - Κύμης - Κασταμονής - Χαλανδρίου - Αναγεννήσεως - Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας - Αθηνών - Θηβών - Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι], εξακολουθούν να ισχύουν.

Κατά συνέπεια όλα τα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τα φορτηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μέχρι 2,2 τόνους μπορούν να κινούνται ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας, μέχρι την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης, που θα ρυθμίζει τα περιοριστικά μέτρα για την περίοδο 2016-2017.

INTERAMERICAN: Χορηγός συναυλίας στο Βραχάτι για τα 91α γενέθλια του Μίκη Θεοδωράκη

Στις 29 Ιουλίου ο Μίκης Θεοδωράκης, ο οικουμενικός εκφραστής του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού μέσα από τη μουσική, συμπληρώνει 91 χρόνια ζωής, έχοντας δημιουργήσει μια ανεκτίμητης αξίας παρακαταθήκη για την Ελλάδα.

Η INTERAMERICAN, τιμώντας τη ζωή, το έργο και την πολυδιάστατη κοινωνική προσφορά του εμβληματικού Μίκη, υποστηρίζει χορηγικά και φέτος τη Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» για την οργάνωση της συναυλίας των γενεθλίων του στο Βραχάτι Κορινθίας, την Κυριακή 17 Ιουλίου. Η εταιρεία είναι κοντά στην Ορχήστρα από το 2007, συνδράμοντας την προσπάθεια διάδοσης του μουσικού έργου του Μίκη Θεοδωράκη στις νεώτερες γενιές, με νέους ερμηνευτές των τραγουδιών του.

Στο Βραχάτι, τόπο με τον οποίο ο Μίκης έχει συνδεθεί ιδιαίτερα εδώ και 52 χρόνια, θα ερμηνεύσουν τραγούδια του η Πέγκυ Ζήνα, ο Παναγιώτης Πετράκης και ο Παναγιώτης Καραδημήτρης. Η συναυλία, που έχει προγραμματιστεί για τις 9 το βράδυ στην παραλία, θα πραγματοποιηθεί με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, με την οργανωτική επιμέλεια του Δήμου Βέλου-Βόχας.

«Ο Μίκης Θεοδωράκης έχει υπερβεί προ πολλού το πεπερασμένο της τιμής ενός εορτασμού, έχει αθανατιστεί εν ζωή. Εμείς, αναζητούμε απλά κάθε ευκαιρία να πιαστούμε από το μέγεθός του και να πάρουμε κουράγιο σε καιρούς δύσκολους. Η τροφοδοσία των πιο θετικών και ανανεωτικών συναισθημάτων και διαθέσεων από τα τραγούδια του και την ποίηση που φέρουν, μας σηκώνει όρθιους και ενθαρρύνει κάθε αντίσταση στην παρακμή» αναφέρει σχετικά ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής δημοσίων σχέσεων και κοινωνικής υπευθυνότητας της INTERAMERICAN.

Θα είμαστε όλοι στο Βραχάτι, στις 17 Ιουλίου!

6 Ιουλ 2016

ΝΝ Οrange First Care: Νέα ολοκληρωμένα προγράμματα πρόληψης και πρωτοβάθμιας φροντίδας


Η NN Hellas παρουσιάζει τα νέα, ολοκληρωμένα προγράμματα πρόληψης και πρωτοβάθμιας φροντίδας, NN Orange First Care, τα οποία προσφέρουν πρόσβαση σε σύγχρονες και αξιόπιστες διαγνωστικές υπηρεσίες στις πλέον ανταγωνιστικές τιμές,.

Απευθύνονται σε όλους όσοι επιθυμούν να ασφαλιστούν οι ίδιοι ή τα μέλη της οικογένειάς τους, καθώς και σε επιχειρήσεις που επιθυμούν να ασφαλίσουν το προσωπικό τους.

Βασικό χαρακτηριστικό των Προγραμμάτων NN Orange First Care είναι η δυνατότητα επιλογής από τον ασφαλιζόμενο ενός από τα δύο μεγαλύτερα Δίκτυα Διαγνωστικών Κέντρων, της Βιοϊατρικής και της Euromedica, τα οποία διακρίνονται τόσο για τις μονάδες υπηρεσιών υγείας που διαθέτουν, όσο και για το υψηλό επίπεδο της επιστημονικής γνώσης που παρέχουν στους τομείς της πρόληψης και της διάγνωσης. 

Όπως αναφέρει η κα Μαριάννα Πολιτοπούλου, Πρόεδρος ΔΣ & Διευθύνουσα Σύμβουλος NN Hellas: 
«Mε τα προγράμματα NN Orange First Care η ΝΝ Ηellas προσφέρει μία ολοκληρωμένη λύση για την πρόληψη και την προστασία της υγείας όλης της οικογένειας.  Φιλοδοξούμε να είμαστε ένας ισχυρός και αξιόπιστος σύμμαχος στην προσπάθεια των ασφαλισμένων μας να διατηρήσουν την υγεία και την ευζωία τους. Επιπρόσθετα, παραμένουμε πάντα πιστοί στη δέσμευσή μας να σχεδιάζουμε προϊόντα, τα οποία προσφέρουν, σε όλους τους Έλληνες καταναλωτές, πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας κορυφαίας ποιότητας σε προσιτές τιμές.»

Ασφάλειαι Μινέττα: Δωρεάν Check up με κάθε ετήσιο ασφαλιστήριο ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΔΗΓΕΙΝ

Η Ευρωπαϊκή Ένωσις-Ασφάλειαι Μινέττα, με  προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, συνεχίζει να εμπλουτίζει τις παροχές της προς αυτούς και προσφέρει με την υπογραφή νέου ή την ανανέωση του ετησίου συμβολαίου ΑΣΦΑΛΩΣ ΟΔΗΓΕΙΝ, τη δυνατότητα πραγματοποίησης ενός γενικού δωρεάν Προληπτικού Ελέγχου Υγείας (Check up).

Οι συγκεκριμένες εξετάσεις περιλαμβάνουν: Γενική αίματος, Γενική ούρων, ΤΚΕ, HDL, LDL, ολική χοληστερόλη, Σάκχαρο αίματος. Η χρήση του Προληπτικού Ελέγχου Υγείας (Check up), μπορεί να πραγματοποιηθεί μια φορά, κατά την διάρκεια του συμβολαίου, με την επίδειξη του δελτίου ταυτότητας και του αντίγραφου του ασφαλιστηρίου.

Η νέα αυτή παροχή έρχεται να προστεθεί στις ήδη υπάρχουσες, δηλαδή την κάρτα προνομίων, τις συνδυαστικές εκπτώσεις στα ασφάλιστρα και την πληρωμή ασφαλίστρων με πιστωτική κάρτα με έως  και 12 άτοκες δόσεις.

Για περισσότερες πληροφορίες, απευθυνθείτε στο τηλεφωνικό κέντρο ΜΙΝΕΤΤΑ 210 9309500, ή επικοινωνήστε με τον ασφαλιστικό σας διαμεσολαβητή.

Στα χέρια της αστυνομίας σπείρα που έκλεβε αυτοκίνητα και τα πουλούσε ως ανταλλακτικά

Εξαρθρώθηκε, από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος και Εμπορίας Ανθρώπων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, εγκληματική ομάδα, που διέπραττε κλοπές οχημάτων τα οποία στη συνέχεια πωλούσε ως ανταλλακτικά.

Συνελήφθησαν, ύστερα από συντονισμένη επιχείρηση, πρωινές ώρες της 1-7-2016 στην Καλλιθέα και στο Αιγάλεω, τρείς (3) ημεδαποί ηλικίας 25, 54 και 66 ετών, μέλη της σπείρας.

Σε βάρος τους, σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία για τα αδικήματα της σύστασης και της συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, της διακεκριμένης κλοπής και της διάθεσης προϊόντων εγκλήματος.


Ύστερα από διερεύνηση υπόθεσης σχετικά με σπείρα που διέπραττε κλοπές οχημάτων, εξακριβώθηκε η εγκληματική δραστηριότητα των ανωτέρω συλληφθέντων και εντοπίσθηκε κλειστός ισόγειος χώρος στην περιοχή της Καλλιθέας.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, οι δράστες από τον περασμένο Μάιο, συγκρότησαν εγκληματική ομάδα, με διακριτούς ρόλους και διέπρατταν κλοπές αυτοκινήτων, τα οποία αποσυναρμολογούσαν με σκοπό την πώλησή τους ως ανταλλακτικά. Συγκεκριμένα, ο 54χρονος αναλάμβανε τον εντοπισμό, την κλοπή και την μεταφορά των αυτοκινήτων σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην Καλλιθέα. Στη συνέχεια, ο 25χρονος αναλάμβανε να τα αποσυναρμολογήσει ώστε να τα διαθέσουν σε συνεργείο, ως ανταλλακτικά ενώ τον υπόλοιπο σκελετό τον μετέφερε ο 66χρονος σε μάντρα-σκραπ στο Αιγάλεω.

Από έρευνες στο χώρο αποθήκευσης, στην μάντρα καθώς και στις οικίες των συλληφθέντων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν πλήθος εξαρτημάτων και σκελετών κλεμμένων αυτοκινήτων καθώς και δύο (2) Ι.Χ Φορτηγά ως μέσα μεταφοράς. Επιπλέον βρέθηκαν εξ ολοκλήρου και δύο (2) κλεμμένα αυτοκίνητα, τα οποία αποδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους. Βρέθηκαν επίσης και κατασχέθηκαν ένα (1) αεροβόλο πιστόλι και το χρηματικό ποσό των -950- ευρώ.

Από την μέχρι στιγμής έρευνα, εξιχνιάσθηκαν έξι (6) περιπτώσεις κλοπών αυτοκινήτων από διάφορες περιοχές της Αττικής.

Οι συλληφθέντες, οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών ο οποίος τους παρέπεμψε σε Τακτικό Ανακριτή, ενώ η έρευνα για την ταυτοποίηση και άλλων παρόμοιων περιπτώσεων συνεχίζεται.


Έρχονται νέες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Στην τελική ευθεία έχει μπει η επεξεργασία σεναρίων για τα τέλη κυκλοφορίας που πρόκειται  να πληρώσουν οι φορολογούμενοι φέτος για να έχουν το δικαίωμα να κυκλοφορήσουν τα οχήματά τους το 2017. Τα σενάρια επεξεργάζεται ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών και σύντομα πρόκειται να παραδώσει το πόρισμα με τις προτάσεις της στο οικονομικό επιτελείο.

Οι βασικές κατευθύνσεις που έχει δώσει η ηγεσία του υπουργείου στα μέλη της επιτροπής είναι η αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στους ελληνικούς δρόμους το 2017 μέσω της παραλαβής των πινακίδων από χιλιάδες φορολογούμενους οι οποίοι λόγω της φορολογίας επέλεξαν τα τελευταία χρόνια να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία. Αυτό αφορά κατά κύριο λόγο όσους έχουν οχήματα μεγάλου κυβισμού καθώς και τις οικογένειες που έχουν δεύτερο ή τρίτο όχημα.

Η δεύτερη κατευθυντήρια γραμμή που έχει δοθεί είναι η πραγματοποίηση παρεμβάσεων που αν δεν αυξήσει τα ετήσια έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας, τουλάχιστον θα τα διατηρήσει στο υφιστάμενο επίπεδο, δηλαδή περίπου στα 1.2- 1,3 δις ευρώ.

Η τρίτη κατευθυντήρια γραμμή που έχει δοθεί είναι να βαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας κάθε όχημα που κυκλοφορεί στην ελληνική επικράτεια, δηλαδή ακόμη και τα οχήματα που έχουν ξένες πινακίδες κυκλοφορίας.

Στο πλαίσιο αυτό τα σενάρια που εξετάζει η επιτροπή για τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπουν:

  • Τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με βάση του ρύπους ακόμη και για παλαιότερα οχήματα από αυτά που ισχύει αυτό σήμερα. Σημειώνεται ότι για οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά τα τέλη υπολογίζεται με βάση τους ρύπους ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό. Ο πρόταση που εξετάζεται προβλέπει τον υπολογισμό με βάση τους ρύπους για οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2007. Η αλλαγή αυτή θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα ηλικίας έως δέκα ετών μεγάλου κυβισμού (π.χ. άνω των 2.500 κυβικών), μικρές αυξομειώσεις τελών για οχήματα μεσαίου κυβισμού  και αυξήσεις τελών για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού.
  • Τη θέσπιση της λεγόμενης "βινιέτας", δηλαδή αυτοκόλλητου το οποίο θα πρέπει να φέρουν υποχρεωτικά όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Η βινιέτα θα περιλαμβάνει και ειδικό τσιπάκι με πληροφορίες για το αν το όχημα είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει ΚΤΕΟ και θα δίνεται δωρεάν στα οχήματα με ελληνικές πινακίδες για τα οποία καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας. Τη βινιέτα θα προμηθεύονται και οι ιδιοκτήτες οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα καταβάλλοντας αντίτιμο που θα αφορά διάφορες χρονικές περιόδους (π.χ εβδομάδα, μήνας).
Τα  τέλη κυκλοφορίας, μαζί με τον ΕΝΦΙΑ και το φόρο εισοδήματος, είναι η τρίτη μεγάλη φορολογική υποχρέωση που θα πρέπει να εκπληρώσουν οι φορολογούμενοι έως το τέλος του έτους.

Με ποιους τρόπους το Brexit θα επηρεάσει τα ασφάλιστρα

Στην άνοδο των ασφαλίστρων θα οδηγήσει η απόφαση των Βρετανών να εξέλθουν από την ΕΕ σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Bought by Many, Steven Mendel.  Δεν είμαι σίγουρος αναφέρει πως θα επηρεάσει την ασφαλιστική βιομηχανία στο σύνολό της αλλά είμαι σίγουρος ότι θα αυξήσει τα ασφάλιστρα που πληρώνουν οι καταναλωτές με τους εξής τρόπους:

1. Οι μειωμένες αποδόσεις για τους ασφαλιστές θα οδηγήσουν σε υψηλότερα ασφάλιστρα για τους καταναλωτές: Οι αγορές μισούν την αβεβαιότητα γιατί μειώνει τη ζήτηση, η οποία με τη σειρά της μειώνει την απόδοση. Επίσης, το βασικό επιτόκιο είναι πιθανό να μειωθεί περαιτέρω. Από τη στιγμή που οι εταιρείες θα έχουν χαμηλότερες αποδόσεις οι ασφαλιστές θα κερδίζουν λιγότερα για τα περιουσιακά τους στοιχεία και θα πρέπει να αυξήσουν τα ασφάλιστρα των πελατών για την αποζημίωση.

2. Οι ασφαλιστικές Offshore θα πρέπει να έρθουν on shore: Πολλοί πάροχοι εκπτωτικής ασφάλισης (σκεφτείτε την ιδιαίτερα φθηνή ταξιδιωτική ασφάλιση που βλέπετε στις εφημερίδες και στα τρένα) έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν το χαμηλό κόστος των προιόντων τους επειδή κανονιστικά διέπονται από τις αρχές της χώρας που έχουν την έδρα τους. Αυτό πλέον δεν θα μπορεί να ισχύει, καθώς δεν θα υφίσταται πλέον η ελεύθερη διακίνηση υπηρεσιών στο πλαίσιο της ΕΕ.

3. Η απόσυρση ασφαλιστικών δυνάμεων που έχουν έδρα σε άλλες ευρωπαικές χώρες θα μειώσουν τον ανταγωνισμό και θα αυξήσουν τις τιμές: Λιγότερες προσφορές σημαίνει λιγότερος ανταγωνισμός και υψηλότερες τιμές.

4. Τα ασφάλιστρα στην Ταξιδιωτική Ασφάλιση θα αυξηθούν καθώς δεν θα ισχύει πλέον ο κανονισμός EHIC & E111: Ένας από τους λόγους για τους οποίους η ευρωπαϊκή ταξιδιωτική ασφάλιση έχει χαμηλό κόστος είναι επειδή εάν κάποιος ασφαλισμένος χρειαστεί να νοσηλευτεί σε κάποια χώρα της ΕΕ μπορεί να έχει τη φροντίδα ενός τοπικού νοσοκομείου και δεν χρειάζονται έξοδα επαναπατρισμού.

5. Η ζήτηση για την κάλυψη απολύσεων είναι πιθανό να αυξηθεί: Λόγω αβεβαιότητας αρκετοί εργαζόμενοι μπορεί να στραφούν σε καλύψεις που αφορούν στην απώλεια της απασχόλησής τους

6. Οι διακρίσεις όσον αφορά την τιμολόγηση με βάση το Φύλο μπορεί να επανέλθουν: Στην ΕΕ έχει με νόμο καταργηθεί η διαφοροποίηση στην ασφάλιση λόγω φύλου. Και από το  τέλος του Δεκεμβρίου 2012, οι ασφαλιστές δεν επιτρεπόταν να χρεώνουν διαφοροποιημένους συντελεστές για τους άνδρες και τις γυναίκες.

(Πηγή: Insurancedaily.gr)

Τι ισχύει στην ασφάλιση αυτόνομων αυτοκινήτων;

Με αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα που έγινε με ένα Tesla S, εγείρονται αρκετά ερωτήματα σε ότι αφορά την ασφαλιστική κάλυψη που πρέπει να προσφέρεται σε τέτοιου είδους οχήματα.

Αρχικά να αναφέρουμε ότι, είτε μιλάμε για συμβατικά αυτοκίνητα, είτε για εκείνα που ενσωματώνουν την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης, η κάλυψη που παρέχεται είναι όμοια, κάτι που δήλωσε κι ο πρόεδρος του Insurance Information Institute, Robert Hartwig, σύμφωνα με όσα δήλωσε στους NY Times. Με βάση αυτό λοιπόν, όταν ολοκληρώνεται η έρευνα ενός ατυχήματος, η ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού που ευθύνεται για το τροχαίο, αποζημιώνει τους παθόντες, σύμφωνα με τους όρους και τα ύψη αποζημίωσης που αναφέρονται στο συμβόλαιο (αυτό ισχύει γενικά και δεν αναφερόμαστε στην περίπτωση του Tesla).

Πάμε τώρα στο ατύχημα με το Tesla. Ακόμα διερευνάτε το ατύχημα, όπου και αναμένουμε από τους πραγματογνώμονες να φτάσουν σε ένα ασφαλές συμπέρασμα για τα αίτια του ατυχήματος: Αν έφταιγε το λειτουργικό πρόγραμμα, ή ο οδηγός! Όπως κι αν έχει όμως η ασφαλιστική εταιρεία έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να αποζημιώσει μεν τους παθόντες, αλλά μπορεί εν συνεχεία να στραφεί είτε ενάντια στον κατασκευαστή, είτε σε οποιοδήποτε άλλο καταλήξει η έρευνα ότι ευθύνεται για το ατύχημα, ώστε να πάρει πίσω την αποζημίωση που κατέβαλε. Προς το παρόν σε καμία ασφαλιστική κάλυψη δεν υπάρχει εξαίρεση για δυσλειτουργία του λογισμικού.

Η Tesla από την μεριά της τοποθετήθηκε επί του θέματος κι ανέφερε δυο δεδομένα. 1ον ότι όντως το σύστημα μπερδεύτηκε με το λευκό χρώμα του φορτηγού και 2ον και κυριότερο, πως το σύστημα Autopilot, σε καμία περίπτωση δεν καθιστά το Tesla αυτόνομο όχημα και πάντοτε ο οδηγός πρέπει να είναι alert κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Επιπρόσθετα αυτό που τόνισε ο κ. Hartwig, είναι πως η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να μην γνωρίζει ότι καλύπτει ένα αυτόνομα κινούμενο όχημα. Κι αυτό γιατί ο ιδιοκτήτης απλά ζητάει από τον ασφαλιστικό του σύμβουλο, ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, με τον ασφαλιστή να μην είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει τις δυνατότητες του οχήματος, όπως και κατά πόσο ο ιδιοκτήτης κάνει χρήση του συστήματος Autopilot, που ενδεχομένως να διαθέτει το υπό ασφάλιση όχημα.

Είναι πολύ πιθανό οι ασφαλιστές να αρχίσουν να ζητάνε αυτά τα δεδομένα στο άμεσο μέλλον ώστε να έχουν μια πλήρη και αναλυτική ανάλυση κινδύνου για το αυτοκίνητο που πρόκειται να ασφαλίσουν.

«Ένα απλό ασφαλιστήριο συμβόλαιο»

Σύμφωνα με το δικηγόρο του οδηγού που έχασε τη ζωή του στο TeslaS, ο ιδιοκτήτης είχε μια απλή ασφαλιστική κάλυψη. Προς το παρόν, σε λιγότερο από δώδεκα πολιτείες των Η.Π.Α. έχει θεσπιστεί ειδική νομοθεσία για τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Άλλωστε είναι ελάχιστα τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα κι αυτά τελούν υπό καθεστώς δοκιμής από τους κατασκευαστές τους. Για αυτά τα αυτοκίνητα ισχύει ειδικό καθεστώς, μιας και τα περισσότερα έχουν ειδικά ασφαλιστήρια συμβόλαια στην περίπτωση ατυχήματος, ή είναι αυτό-ασφαλισμένα από την κατασκευάστρια εταιρεία τους για ότι ζημιά προκαλέσουν. Στο εμπορικό κομμάτι τώρα, τα «αυτόνομα» αυτοκίνητα που διατίθενται στο αγοραστικό κοινό, δεν είναι αμιγώς αυτόνομα, απλά διαθέτουν κάποια έξτρα συστήματα, τα οποία θα πρέπει να θεωρούνται ως υποβοήθηση του οδηγού, με τους κατασκευαστές να αναφέρουν πως, «Ο οδηγός πρέπει να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και τα μάτια του στο δρόμο».

«Είναι νωρίς ακόμα»

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου, κ. Hartwig. Οι συγκεκριμένες τεχνολογίες είναι τρομερά φρέσκιες και σίγουρα ουδείς γνωρίζει πως θα επηρεάσουν τις τιμές των συμβολαίων. Όπως σε κάθε νέο-εισερχόμενη τεχνολογία, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα συγκεντρώσουν τα δεδομένα, θα τα αναλύσουν κι έπειτα θα προβούν στην οποιαδήποτε αλλαγή στις τιμές των συμβολαίων.

Όμως η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης είναι μια ρευστή και προκλητική κατάσταση για τους ασφαλιστές. Κι αυτό γιατί όλα βασίζονται σε έναν υπολογιστή, του οποίου το λογισμικό θα ανανεώνεται συνεχώς, διορθώνοντας τα όποια προβλήματα παρουσιάζει. Κατ’ επέκταση θα αλλάζουν και τα ασφαλιστικά δεδομένα με γοργούς ρυθμούς. Η εφαρμογή των παραπάνω αναμένεται να τελειοποιηθεί εντός μιας δεκαετίας. Τότε, κατά πάσα πιθανότητα στα αυτόνομα αυτοκίνητα θα έχουν ενσωματωθεί και τα μαύρα κουτιά, τα οποία θα καταγράφουν όλα τα δεδομένα κι άρα οι πραγματογνώμονες θα έχουν πλήρη εικόνα των αιτίων του ατυχήματος.

Αυτό όμως που είναι τρομερά σημαντικό και πρέπει να σημειωθεί, είναι πως αυτό που φοβούνται οι ασφαλιστικές εταιρείες, είναι το γεγονός πως μπορεί να αυξηθούν οι αποζημιώσεις αστικής ευθύνης, μιας και για οποιοδήποτε ατύχημα μπορεί να συμβεί, υπάρχει πιθανότητα ο παθών να κατηγορεί την κατασκευάστρια εταιρεία για τη δυσλειτουργία του συστήματος.

Τελικά το μέλλον της αυτοκίνησης και της ασφαλιστικής κάλυψης, δεν είναι όσο ευοίωνο θα θέλαμε να είναι. Σαφέστατα περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν, τα οποία θα τα βλέπουμε να εφαρμόζονται όσο βελτιώνεται η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και μπαίνει πιο καλά στη ζωή μας. 

(Πηγή: Nextdeal.gr)