>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

1 Σεπ 2017

Ανασφάλιστα οχήματα: Ζήτημα ημερών η νέα ηλεκτρονική διασταύρωση!

Σε αναμονή για τον τρίτο κύκλο διασταυρώσεων και ελέγχων για τα ανασφάλιστα οχήματα που όπως όλα δείχνουν θα πραγματοποιηθεί εντός του Σεπτέμβρη. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων καθώς οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για νέα ηλεκτρονική διασταύρωση εντός των πρώτων ημερών του μήνα.

Σύμφωνα με άρθρο της Ναυτεμπορικής, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) βάζει στο φουλ τις "μηχανές" για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων και την καταβολή των αναλογούντων προστίμων από τους ιδιοκτήτες που δεν έχουν φροντίσει να ανταποκριθούν στη συγκεκριμένη υποχρέωσή τους.

Οι διασταυρώσεις και οι έλεγχοι είναι συνεχείς και εξονυχιστικοί σε όλα τα αρχεία των συναρμόδιων υπουργείων και της αστυνομίας, προκειμένου να ολοκληρωθεί σύντομα και ο τρίτος κύκλος διασταυρώσεων ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα λάθη και η ταλαιπωρία των πολιτών όπως είχε συμβεί τον περασμένο Ιούνιο με δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων να αναγκάζονται να αποδείξουν είτε ότι έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα, είτε ότι δεν τους ανήκει το όχημα, είτε ότι αυτό έχει κλαπεί.



Ο τρίτος έλεγχος αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου και όσοι εντοπιστούν θα κληθούν να πληρώσουν και τα ανάλογα πρόστιμα που προβλέπει η πρόσφατη νομοθεσία, καθώς στόχος της ΑΑΔΕ παραμένει ο εντοπισμός όλων των ανασφάλιστων οχημάτων και η επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών, μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία που είχαν συλλέξει οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ από τη δεύτερη αλλά άτυπη διασταύρωση, ο αριθμός των ανασφάλιστων ανέρχεται περίπου σε 475.000 οχήματα, έναντι 1,1 εκατ. οχημάτων που περιείχε η πρώτη λανθασμένη «λίστα».

Στο πλαίσιο αυτό η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ) με βάση τα διαθέσιμα και τηρούμενα στην ΑΑΔΕ ηλεκτρονικά αρχεία και το αρχείο του Κέντρου Πληροφοριών, εντατικοποιεί τις διασταυρώσεις και ενέργειες για τον εντοπισμό των οχημάτων που παραμένουν ανασφάλιστα προκειμένου να δημιουργήσει ασφαλές αρχείο βάσει του οποίου θα δημιουργηθεί άμεσα το ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου.

Υπενθυμίζεται ότι τα παράβολα για όσους εντοπίζονται να κυκλοφορούν με ανασφάλιστο όχημα έχουν οριστεί ως εξής:
  • 100 ευρώ για δίκυκλα έως 250 κυβικά εκατοστά,
  • 150 ευρώ για δίκυκλα κυβισμού άνω των 250 κυβικών,
  • 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κυβικά και
  • 250 ευρώ για τα μεγαλύτερου κυβισμού οχήματα.
Επισημαίνεται ότι υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και με τη σύμφωνη γνώμη της ΑΑΔΕ, δεν θα επιβάλλονται τα πρόστιμα - παράβολα σε κατοίκους περιοχών που έχουν υποστεί ζημιές από θεομηνίες. Από την άλλη πλευρά και οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις συνεχίζουν το έργο τους και, μέσω υπηρεσιών (web service) που παρέχονται από τη ΔΗΛΕΔ, προχωρούν άμεσα στους σχετικούς ελέγχους, προκειμένου να ενημερώσουν τη ΔΗΔΕΛ για τυχόν οχήματα που παραμένουν ανασφάλιστα ή και για ασφαλιστήρια συμβόλαια ώστε να μην συμπεριληφθούν στη νέα λίστα με τα ανασφάλιστα.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, εξάλλου, προχώρησε χθες με σχετική απόφαση (ΠΟΛ. 1126/29.8.2017) στη συμπλήρωση και τροποποίηση της αρχικής ΠΟΛ. 1163/3.7.2013 απόφασης που αφορά τους όρους και τη διαδικασία είσπραξης επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παράβολου.

(Πηγή: Naftemporiki.gr)


Σε ενδιαφέρουν:

31 Αυγ 2017

INTERLIFE: Αύξηση Παραγωγής και Κερδοφορίας το Α΄ Εξάμηνο 2017

Σε μια περίοδο επενδυτικής ένδειας και υψηλής ανεργίας η INTERLIFE κατέγραψε κατά το α’ εξάμηνο του 2017 αύξηση του συνόλου της Παραγωγής της κατά 5,67% (28,8 εκατ. € έναντι 27,2 εκατ. € το α’ εξάμηνο του 2016).

Επιπλέον η Εταιρία σημείωσε για 8η συνεχή χρονιά αύξηση Κερδών με τα Κέρδη προ Φόρων να ανέρχονται σε 8,33 εκατ. € έναντι 3,28 εκατ. € το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016, καταγράφοντας αύξηση κατά 153,56%.

Η INTERLIFE, σε αντίθεση με το γενικότερο οικονομικό κλίμα της περιόδου που διανύουμε, κατέγραψε επίσης εντυπωσιακή αύξηση του Ανθρώπινου Δυναμικού της κατά 10,92% σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2016.

Άνοδος σημειώθηκε επίσης και στα υπόλοιπα μεγέθη της Εταιρίας με το σύνολο του Ενεργητικού να αυξάνεται κατά 7,46% (από 161,09 εκατ. € στις 31/12/2016 σε 173,12 εκατ. € την 30/6/2017), το σύνολο των Επενδύσεων & Διαθεσίμων κατά 8,58% (από 149,15 εκατ. € στις 31/12/2016 σε 161,95 εκατ. € την 30/6/2017), ενώ τα Ίδια Κεφάλαια αυξήθηκαν κατά 9,94% (61,16 εκατ. € έναντι 55,63 εκατ. € στις 31/12/2016).

Στους επί μέρους κλάδους, η αύξηση της Αστικής Ευθύνης Οχημάτων ήταν της τάξης του 2,76% ενώ αυτή των Λοιπών Κλάδων Ζημιών ήταν της τάξης του 16,67%.

Οι Καθαρές Αποζημιώσεις (συμπεριλαμβανομένης της μεταβολής Ασφαλιστικών Προβλέψεων) μειώθηκαν κατά 1,56% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2016, ενώ, παρά την αύξηση του Προσωπικού, σταθερό παρέμεινε το σύνολο των Εξόδων (συμπεριλαμβανομένων των εξόδων πρόσκτησης και των αποζημιώσεων περιόδου, πληρωθέντων και μη) επιβεβαιώνοντας για μία ακόμα φορά, τόσο τη συνέπεια της εταιρίας απέναντι στους πελάτες της, όσο και τη συνετή διαχείριση των δαπανών της.



Σε ενδιαφέρουν:

Καλή σχολική χρονιά από την Ευρωκλινική

Η Ευρωκλινική Παίδων πάντα με επίκεντρο το παιδί και την οικογένεια, υποδέχεται στις νέες, σύγχρονες εγκαταστάσεις, στην καρδιά της Αθήνας, τους μικρούς μαθητές λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Καλή σχολική χρονιά με καλή υγεία!

Ενισχύοντας τη φιλοσοφία της, «είσαι στο Κέντρο», η Ευρωκλινική δημιουργεί τις σωστές προϋποθέσεις για φροντίδα και πρόληψη για τους γονείς και τα παιδιά τους, για τη νέα σχολική χρονιά.

Με αναβαθμισμένες υπηρεσίες, σύγχρονες ιατρικές μεθόδους, σεβασμό και υπευθυνότητα προς τις οικογένειες, η Ευρωκλινική Παίδων δημιούργησε ολοκληρωμένα πακέτα εξετάσεων για παιδιά (εξέταση από παίδο-καρδιολόγο, triplexκαρδιάς, ηλεκτροκαρδιογράφημα, οφθαλμολογική εξέταση κά) σε προνομιακές τιμές.

Καλύπτοντας, ένα ευρύ φάσμα παιδιατρικών ειδικοτήτων και υποειδικοτήτων δίνει την ευκαιρία στους γονείς να προγραμματίσουν εγκαίρως ένα checkup και να επιλέξουν ένα πρόγραμμα από αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για το σύνολο των πακέτων εξετάσεων ή να κλείσουν ραντεβού στα τηλέφωνα 210 64.16.800 και 801 ή πατώντας εδώ.

Η Ευρωκλινική Παίδων βρίσκεται σε κομβικό σημείο στο κέντρο της Αθήνας, εύκολα προσβάσιμο απ’ όλη την Αττική, μόλις 50μ από τη στάση Μετρό «Αμπελόκηποι» και δίπλα ακριβώς στην Ευρωκλινική Αθηνών.

Σε ενδιαφέρουν:

AXA: Πόσο ασφαλής είναι η αυτόνομη οδήγηση; [Video]

Η AXA παρουσιάζει στοιχεία ερευνών για το πώς αντιλαμβάνονται οι πολίτες την αυτόνομη οδήγηση και πόσο βοηθά η τεχνολογία σήμερα, ενώ τα πρώτα crash tests από πιθανά σενάρια ατυχημάτων με «πρωταγωνιστές» τα αυτόνομα οχήματα, μας δίνουν εικόνες από το μέλλον.

Στο τρίγωνο «άνθρωπος – όχημα – υποδομές» ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός στον οποίο οφείλεται (με σημαντική διαφορά) η πρόκληση τροχαίων συμβάντων. Με αυτό το δεδομένο, η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να αποτελέσει ακρογωνιαίο λίθο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Έρευνες που έχει πραγματοποιήσει η ΑΧΑ αποδεικνύουν ότι ακόμα και με μερική παρέμβαση της τεχνολογίας στην οδήγηση, το επίπεδο ασφάλειας αυξάνεται σημαντικά. Συγκεκριμένα σε οχήματα που φέρουν αυτόματο σύστημα έκτακτης πέδησης παρατηρούνται 30% - 69% λιγότερες εμπρόσθιες συγκρούσεις, ενώ τα οχήματα που έχουν ESP (electronic stability program) παρουσιάζουν μειωμένα τροχαία κατά 40% (ως αποτέλεσμα μειωμένων πλαγιολισθήσεων ή εσφαλμένων χειρισμών από τους οδηγούς).

Οι χρήστες των οδών είναι ακόμα επιφυλακτικοί στο να εμπιστευθούν ένα πλήρως αυτόνομο όχημα. Έρευνες που πραγματοποίησε η ΑΧΑ στη Γερμανία και την Ελβετία δείχνουν ότι το 50% των οδηγών δεν πιστεύουν ότι ένας υπολογιστής θα είχε την ικανότητα να στρίβει και να κινείται σωστά, ενώ περισσότεροι από 60% των οδηγών (άνδρες και γυναίκες) είπαν ότι δεν θέλουν να αποδεσμευτούν από την ευχαρίστηση της οδήγησης.

1 στους 3 Ελβετούς και 1 στους 4 Γερμανούς πιστεύουν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα οδηγούν με περισσότερη ασφάλεια από τους σημερινούς οδηγούς, ενώ περίπου το 50% των οδηγών ηλικίας 18 – 34 ετών αναφέρουν ότι αντί να οδηγούν, κατά τη μετακίνησή τους, θα προτιμούσαν να διαβάζουν, να κοιμούνται και να ασχολούνται με τα ενδιαφέροντά τους γενικώς.

Οι σημερινοί χρήστες των δρόμων τοποθετούν πολύ ψηλά τον πήχυ για τα αυτόνομα οχήματα σε σχέση με τους σημερινούς οδηγούς λέγοντας ότι για να τα θεωρούν ασφαλή δεν θα πρέπει απλώς να προκαλούν λιγότερα ατυχήματα, αλλά θα πρέπει να μην προκαλούν καθόλου ατυχήματα.

Σε ένα μοναδικό παγκόσμιο event που φιλοξένησε η ΑΧΑ στην Ελβετία (πολεμικό αεροδρόμιο Dübendorf, Ζυρίχη) οι καλεσμένοι είχαν τη δυνατότητα να δουν και να ακούσουν αναλύσεις για τρεις προσομοιώσεις τροχαίων ατυχημάτων, βγαλμένων από τη νέα εποχή, όπου τα οχήματα θα κινούνται αυτόνομα.

Σε αυτή τη νέα εποχή η ασφάλιση θα αφορά νέους κινδύνους, για τους οποίους η ΑΧΑ καταβάλει σημαντική προσπάθεια να είναι προετοιμασμένη, ώστε να προσφέρει τις καλύτερες δυνατές λύσεις. Οι άνθρωποι που παρακολούθησαν το event στη Ζυρίχη, συμμετείχαν σε ανάλυση των τριών σεναρίων που ακολουθούν.

Σενάριο 1 – Hackers εισβάλουν κακόβουλα στο λογισμικό ενός αυτόνομου οχήματος


Ένα αυτόνομο όχημα πλησιάζει άλλο όχημα το οποίο είναι ακινητοποιημένο – πιθανώς σε κάποιο φανάρι ή μποτιλιάρισμα. Υπό κανονικές συνθήκες ο εγκέφαλος του αυτόνομου οχήματος θα έδινε εντολή για επιβράδυνση. Σε αυτή την περίπτωση όμως έχει προσβληθεί από κακόβουλο λογισμικό κάποιου hacker. Το αυτόνομο όχημα, αντί να μειώσει ταχύτητα, αυξάνει και συγκρούεται σφοδρά με το ακινητοποιημένο όχημα προκαλώντας πιθανώς, τραυματισμούς.


Σενάριο 2 – Βράχος 120 κιλών πέφτει από ψηλά, το αυτόνομο όχημα αδυνατεί να τον αναγνωρίσει


Η σημερινή πραγματικότητα λέει πως ένα αυτόνομο όχημα δεν έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει δυνητικούς κινδύνους, όπως ένας βράχος 120 κιλών έτοιμος να κυλήσει από μία πλαγιά, δίπλα στο δρόμο. Στη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε από την ΑΧΑ το όχημα δεν άλλαξε πορεία για να αποφύγει τον βράχο με αποτέλεσμα αυτός να περάσει μέσα από το παρμπρίζ στην καμπίνα των επιβατών.


Σενάριο 3 – Το αυτόνομο όχημα αποφασίζει ότι το να τραυματιστεί (πιθανώς) θανάσιμα ένας άνθρωπος είναι καλύτερο απ’ το να τραυματιστούν βαριά περισσότεροι


Σήμερα, σε περίπτωση που ένα τροχαίο δε μπορεί να αποφευχθεί ο οδηγός καλείται να αντιδράσει με γνώμονα τη συνείδησή του για να προκαλέσει τις μικρότερες δυνατές απώλειες (σε επίπεδο τραυματισμών και ζημιών). Στο μέλλον, τα αυτόνομα οχήματα θα αποφασίζουν, με βάση τον δικό τους «κώδικα», προς τα πού πρέπει να κινηθούν για να προκαλέσουν τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Στη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε στη Ζυρίχη, το αυτόνομο όχημα άλλαξε πορεία, «προτιμώντας» να χτυπήσει ένα ATV, με μεγάλη πιθανότητα να τραυματίσει θανάσιμα τον αναβάτη του (προστατεύοντας όμως έτσι τους δικούς του επιβάτες) και όχι να συγκρουστεί με ένα άλλο αυτοκίνητο και να ρισκάρει να τραυματιστούν περισσότεροι επιβάτες (ελαφρά ή βαριά), στα δύο οχήματα.

Στη διάρκεια της ημέρας οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να κινηθούν σε διαδρομή εντός του αεροδρομίου με αυτόνομο όχημα, λαμβάνοντας μια σημαντική εμπειρία για το πώς θα είναι το μέλλον της μετακίνησης.


Σε ενδιαφέρουν:

NN Hellas - Τράπεζα Πειραιώς: Ανανεώνουν τη συνεργασία τους στο Βancassurance

Η NN Hellas ανακοινώνει ότι η συμφωνία συνεργασίας με την Τράπεζα Πειραιώς στον τομέα του Bancassurance, η οποία επρόκειτο να λήξει στις 31 Δεκεμβρίου 2017, ανανεώνεται για 10 χρόνια με δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης για ακόμη 5 χρόνια. Η Τράπεζα Πειραιώς, η μεγαλύτερη Τράπεζα στην Ελλάδα, θα συνεχίσει να προσφέρει, κατ’ αποκλειστικότητα, στους πελάτες της τα ασφαλιστικά προϊόντα Ζωής και Υγείας της ΝΝ Hellas, μέλους του διεθνούς ασφαλιστικού και επενδυτικού Oμίλου ΝΝ. 

Η αποκλειστική αυτή συνεργασία είναι ευθυγραμμισμένη με τη στρατηγική του Ομίλου ΝΝ παγκοσμίως για κερδοφόρα ανάπτυξη μέσω πολυκαναλικής διάθεσης προϊόντων και παράλληλα θα ενισχύσει περαιτέρω την ηγετική θέση της NN Ηellas στην ελληνική αγορά. 

Η ανανέωση της συνεργασίας θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2018.


Σε ενδιαφέρουν:

Ασφαλιστικά προϊόντα: Νέο τυποποιημένο μορφότυπο παρουσίασης τους

Νέο τυποποιημένο μορφότυπο παρουσίασης του εγγράφου πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν προβλέπει ο Εκτελεστικός Κανονισμός 2017/1469 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 11ης Αυγούστου 2017. 

Ακολουθούν αναλυτικά όλες οι αλλαγές, όπως δημοσιεύθηκαν στην 
Επίσηµη Εφηµερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης: 

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ,
Έχοντας υπόψη τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
Έχοντας υπόψη την οδηγία (ΕΕ) 2016/97 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 20ής Ιανουαρίου 2016, σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων (1), και ιδίως το άρθρο 20 παράγραφος 9,

Εκτιμώντας τα ακόλουθα:
(1) Η οδηγία (ΕΕ) 2016/97 απαιτεί από τους παραγωγούς προϊόντων ασφάλισης ζημιών, όπως απαριθμούνται στο παράρτημα I της οδηγίας 2009/138/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (2) να καταρτίζουν τυποποιημένο έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν ώστε να παρέχονται στους καταναλωτές οι αναγκαίες πληροφορίες σχετικά με τα ασφαλιστικά προϊόντα του κλάδου ασφάλισης ζημιών όπως απαριθμούνται στο παράρτημα I της οδηγίας 2009/138/ΕΚ, προκειμένου να παρέχεται η δυνατότητα στον πελάτη να λάβει ενήμερη απόφαση.
(2) Το άρθρο 20 παράγραφος 8 της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 προσδιορίζει ποιες πληροφορίες θα πρέπει να περιέχει το έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν.
(3) Προκειμένου να παρέχονται στους πελάτες πληροφορίες για τα προϊόντα οι οποίες είναι εύκολο να διαβάζει, να κατανοεί και να συγκρίνει ο πελάτης, θα πρέπει να χρησιμοποιείται κοινό σχέδιο, κοινή δομή και κοινός μορφότυπος κατά την παρουσίαση των πληροφοριών που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 στο τυποποιημένο έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν που αναφέρεται στο άρθρο 20 παράγραφος 5 της εν λόγω οδηγίας, μέσω, μεταξύ άλλων, της χρήσης εικονιδίων ή συμβόλων. Επίσης, οι πληροφορίες σχετικά με πρόσθετα στοιχεία και προαιρετικές καλύψεις, αν υπάρχουν, δεν θα πρέπει να έχουν μπροστά τους σημεία επιλογής, σταυρούς ή θαυμαστικά και οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνονται στο έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν θα πρέπει κανονικά να παρουσιάζονται σε δύο σελίδες Α4 και δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να υπερβαίνουν τις
τρεις σελίδες Α4.
(4) Ο παρών κανονισμός βασίζεται στα σχέδια εκτελεστικών τεχνικών προτύπων που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (ΕΑΑΕΣ) στην Επιτροπή.
(5) Σύμφωνα με το άρθρο 20 παράγραφος 9 της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97, η ΕΑΑΕΣ διεξήγαγε δοκιμές από τους καταναλωτές σχετικά με το τυποποιημένο έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν και ζήτησε τη γνώμη των εθνικών αρχών. Η ΕΑΑΕΣ διενήργησε ανοικτές δημόσιες διαβουλεύσεις σχετικά με τα σχέδια εκτελεστικών τεχνικών προτύπων στα οποία βασίζεται ο παρών κανονισμός, προέβη σε ανάλυση του δυνητικού σχετικού κόστους/οφέλους και ζήτησε τη γνώμη της ομάδας συμφεροντούχων ασφαλίσεων και αντασφαλίσεων που έχει συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 37 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1094/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (3),

ΕΞΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΤΑ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ:

Άρθρο 1
Όνομα και λογότυπος της εταιρείας του παραγωγού
1. Το όνομα του παραγωγού του προϊόντος του κλάδου ασφάλισης ζημιών, το κράτος μέλος στο οποίο έχει καταχωριστεί ο εν λόγω παραγωγός, το κανονιστικό του καθεστώς, και, κατά περίπτωση, ο αριθμός της αδείας του αναγράφονται αμέσως μετά τον τίτλο «Έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν» στο πάνω μέρος της πρώτης σελίδας.
2. Ο παραγωγός μπορεί να προσθέσει τον λογότυπο της εταιρείας του στα δεξιά του τίτλου.

(1) ΕΕ L 26 της 2.2.2016, σ. 19.
(2) Οδηγία 2009/138/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Νοεμβρίου 2009, σχετικά με την ανάληψη και την άσκηση
δραστηριοτήτων ασφάλισης και αντασφάλισης (Φερεγγυότητα II) (ΕΕ L 335 της 17.12.2009, σ. 1).
(3) Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1094/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 24ης Νοεμβρίου 2010, σχετικά με τη σύσταση
Ευρωπαϊκής Εποπτικής Αρχής (Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων), την τροποποίηση της απόφασης 716/2009/ΕΚ
και την κατάργηση της απόφασης 2009/79/ΕΚ της Επιτροπής (ΕΕ L 331 της 15.12.2010, σ. 48).

Άρθρο 2
Αναφορά σε πλήρεις προσυμβατικές και συμβατικές πληροφορίες
Το έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν δηλώνει ρητά ότι πλήρεις προσυμβατικές και συμβατικές πληροφορίες για το προϊόν του κλάδου ασφάλισης ζημιών παρέχονται στον πελάτη σε άλλα έγγραφα. Η δήλωση αυτή πρέπει να τοποθετείται αμέσως κάτω από το όνομα του παραγωγού του προϊόντος του κλάδου ασφάλισης ζημιών.

Άρθρο 3
Μήκος

Το έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν παρουσιάζεται σε δύο σελίδες σε φύλλο Α4 όταν έχει έντυπη μορφή. Κατ' 
εξαίρεση, εάν απαιτείται περισσότερος χώρος, το έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν μπορεί να παρουσιάζεται σε τρεις το πολύ σελίδες Α4. Όταν ο παραγωγός χρησιμοποιεί τρεις σελίδες A4, τότε, όταν το ζητήσει η αρμόδια αρχή, πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει ότι χρειαζόταν περισσότερος χώρος.

Άρθρο 4
Παρουσίαση και σειρά του περιεχομένου

1. Οι πληροφορίες του εγγράφου πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν που παρατίθενται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 
της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 παρουσιάζονται σε διαφορετικά τμήματα και σύμφωνα με τη δομή, τη διαρρύθμιση, τις επικεφαλίδες και την αλληλουχία που ορίζονται στην τυποποιημένη μορφή παρουσίασης στο παράρτημα του παρόντος κανονισμού, χρησιμο­ποιώντας χαρακτήρες μεγέθους γραμματοσειράς με ύψος x τουλάχιστον 1,2 mm.
2. Το μήκος των τμημάτων μπορεί να ποικίλλει, ανάλογα με τον όγκο των πληροφοριών που πρέπει να περιλαμβάνονται σε κάθε τμήμα. Οι πληροφορίες σχετικά με πρόσθετα στοιχεία και προαιρετικές καλύψεις δεν θα πρέπει να έχουν μπροστά τους σημεία επιλογής, σταυρούς ή θαυμαστικά.
3. Όταν το έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν παρουσιάζεται σε σταθερό υπόθεμα πλην του χαρτιού, το μέγεθος των συνιστωσών στην εσωτερική διάταξη μπορεί να αλλάξει, με την προϋπόθεση ότι διατηρούνται η διαρρύθμιση, οι επικεφαλίδες και η αλληλουχία του μορφοτύπου της τυποποιημένης μορφής παρουσίασης, καθώς και η σχετική σπουδαιότητα και το μέγεθος των διαφόρων στοιχείων.
4. Όταν οι διαστάσεις του σταθερού μέσου πλην του χαρτιού είναι τέτοιες ώστε η διάρθρωση με δύο στήλες δεν είναι εφικτή, μπορούν να χρησιμοποιείται παρουσίαση με μία μόνο στήλη, υπό την προϋπόθεση ότι η σειρά των τμημάτων έχει ως εξής:
α) «Τι είναι αυτό το είδος ασφάλισης;»
β) «Τι ασφαλίζεται;»
γ) «Τι δεν ασφαλίζεται;»
δ) «Υπάρχουν περιορισμοί στην κάλυψη;»
ε) «Πού είμαι καλυμμένος;»
στ) «Ποιες είναι οι υποχρεώσεις μου;»
ζ) «Πότε και πώς πληρώνω;»
η) «Πότε αρχίζει και πότε λήγει η κάλυψη;»
θ) «Πώς μπορώ να ακυρώσω τη σύμβαση;».

5. Η χρήση ψηφιακών εργαλείων, συμπεριλαμβανομένης της συσσώρευσης (layering) πληροφοριών και των αναδυόμενων παραθύρων (pop-ups), επιτρέπεται, υπό την προϋπόθεση ότι όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 παρέχονται στο κύριο σώμα του εγγράφου πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν και ότι η χρήση των εργαλείων αυτών δεν αποσπά την προσοχή του πελάτη από το περιεχόμενο του κυρίως κειμένου.
Οι πληροφορίες που παρέχονται μέσω συσσώρευσης (layering) και η λειτουργία αναδυόμενων παραθύρων (pop-ups) δεν πρέπει να περιλαμβάνουν υλικό εμπορικής προώθησης ή διαφημιστικό υλικό. 

Άρθρο 5
Απλή γλώσσα
Το έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν συντάσσεται σε απλή γλώσσα, ώστε να διευκολύνει την κατανόηση του περιεχομένου του εν λόγω εγγράφου από τον πελάτη, και επικεντρώνεται στις βασικές πληροφορίες τις οποίες χρειάζεται ο πελάτης προκειμένου να λάβει ενήμερη απόφαση. Η εξειδικευμένη ορολογία πρέπει να αποφεύγεται.

Άρθρο 6
Επικεφαλίδες και σχετικές πληροφορίες
1. Τα τμήματα του εγγράφου πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν έχουν τις ακόλουθες επικεφαλίδες και τις ακόλουθες πληροφορίες κάτω από κάθε επικεφαλίδα:
α) οι πληροφορίες σχετικά με την ασφάλιση που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο α) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Τι είναι αυτό το είδος ασφάλισης;», στο άνω τμήμα του εγγράφου·
β) οι πληροφορίες σχετικά με τους κύριους ασφαλιζομένους κινδύνους που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο β) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Τι ασφαλίζεται;». Μπροστά από κάθε πληροφορία που αναφέρεται στο παρόν τμήμα πρέπει να εμφανίζεται ένα πράσινο σημείο επιλογής·
γ) οι πληροφορίες σχετικά με το ασφαλιζόμενο ποσό που αναφέρεται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο β) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Τι ασφαλίζεται;»·
δ) οι πληροφορίες σχετικά με το γεωγραφικό πεδίο, αν υπάρχουν, που αναφέρεται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο β) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Πού είμαι καλυμμένος;». Μπροστά από κάθε πληροφορία που αναφέρεται στο παρόν τμήμα πρέπει να εμφανίζεται ένα μπλε σημείο επιλογής·
ε) οι πληροφορίες σχετικά με μια περίληψη των κινδύνων που αποκλείονται, όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο β) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Τι δεν ασφαλίζεται;». Μπροστά από κάθε πληροφορία που αναφέρεται στο παρόν τμήμα πρέπει να εμφανίζεται ένα κόκκινο σύμβολο«Χ»·
στ) οι πληροφορίες σχετικά με τις κύριες εξαιρέσεις που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο δ) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Υπάρχουν περιορισμοί στην κάλυψη;». Μπροστά από κάθε
πληροφορία που αναφέρεται στο παρόν τμήμα πρέπει να εμφανίζεται ένα πορτοκαλί θαυμαστικό·
ζ) οι πληροφορίες σχετικά με τις συναφείς υποχρεώσεις που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχεία ε), στ) και ζ) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Ποιες είναι οι υποχρεώσεις μου;»·
η) οι πληροφορίες σχετικά με τις λεπτομέρειες και τη διάρκεια καταβολής των ασφαλίστρων που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο γ) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Πότε και πώς
πληρώνω;»·
θ) οι πληροφορίες σχετικά με τη διάρκεια της σύμβασης που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο η) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Πότε αρχίζει και πότε λήγει η κάλυψη;»·
ι) οι πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο καταγγελίας της σύμβασης που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο θ) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 περιλαμβάνονται κάτω από την επικεφαλίδα «Πώς μπορώ να ακυρώσω τη σύμβαση;».
2. Η χρήση υποκατηγοριών επιτρέπεται, εφόσον είναι αναγκαίο.

Άρθρο 7
Χρήση εικονιδίων
1. Επιπλέον, στην κορυφή του κάθε τμήματος εμφανίζονται εικονίδια που αναπαριστούν οπτικά το περιεχόμενο του αντίστοιχου τμήματος, ως εξής:
α) οι πληροφορίες σχετικά με τους κύριους ασφαλιζομένους κινδύνους που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο β) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 πρέπει να έχουν στο πάνω μέρος ένα εικονίδιο ομπρέλας, λευκού χρώματος σε πράσινο φόντο ή πράσινου χρώματος σε λευκό φόντο·
β) οι πληροφορίες σχετικά με το γεωγραφικό πεδίο της ασφαλιστικής κάλυψης που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο β) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 πρέπει να έχουν στο πάνω μέρος ένα εικονίδιο υδρογείου σφαίρας, λευκού χρώματος σε κυανό φόντο ή κυανού χρώματος σε λευκό φόντο·
γ) οι πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους που αποκλείονται που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο β) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 πρέπει να έχουν στο πάνω μέρος ένα εικονίδιο συμβόλου Χ εντός τριγώνου, λευκού χρώματος σε κόκκινο φόντο ή κόκκινου χρώματος σε λευκό φόντο·
δ) οι πληροφορίες σχετικά με τις κύριες εξαιρέσεις που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο δ) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 πρέπει να έχουν στο πάνω μέρος ένα θαυμαστικό («!») εντός τριγώνου, λευκού χρώματος σε πορτοκαλί φόντο ή πορτοκαλί χρώματος σε λευκό φόντο·
ε) οι πληροφορίες σχετικά με τις υποχρεώσεις κατά την έναρξη της σύμβασης, κατά τη διάρκεια ισχύος της συμβάσεως, καθώς και σε περίπτωση απαίτησης αποζημίωσης, που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχεία ε), στ) και ζ) της οδηγίας 2016/97, αντίστοιχα, πρέπει να έχουν στο πάνω μέρος ένα εικονίδιο χειραψίας, λευκού χρώματος σε πράσινο φόντο ή πράσινου χρώματος σε λευκό φόντο·
στ) οι πληροφορίες σχετικά με τις λεπτομέρειες και τη διάρκεια καταβολής των ασφαλίστρων που αναφέρονται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο γ) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 πρέπει να έχουν στο πάνω ένα εικονίδιο κερμάτων, λευκού χρώματος σε κίτρινο φόντο ή κίτρινου χρώματος σε λευκό φόντο·
ζ) οι πληροφορίες σχετικά με τη διάρκεια της σύμβασης που αναφέρεται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο η) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 πρέπει να έχουν στο πάνω μέρος ένα εικονίδιο κλεψύδρας, λευκού χρώματος σε κυανό φόντο ή κυανού χρώματος σε λευκό φόντο·
η) οι πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο καταγγελίας της σύμβασης που αναφέρεται στο άρθρο 20 παράγραφος 8 στοιχείο θ) της οδηγίας (ΕΕ) 2016/97 πρέπει να έχουν στο πάνω μέρος ένα εικονίδιο χεριού με ανοιχτή την παλάμη πάνω σε μια ασπίδα, λευκού χρώματος σε μαύρο φόντο ή μαύρου χρώματος σε λευκό φόντο.
2. Όλα τα εικονίδια πρέπει να εμφανίζονται κατά τρόπο σύμφωνο με τον τυποποιημένο μορφότυπο παρουσίασης στο παράρτημα.
3. Τα εικονίδια που αναφέρονται στις παραγράφους 1 και 2 μπορούν να παρουσιάζονται ασπρόμαυρα όταν το έγγραφο πληροφοριών για το ασφαλιστικό προϊόν εκτυπώνεται ή αντιγράφεται σε φωτοτυπικό μηχάνημα ασπρόμαυρο.

Άρθρο 8
Έναρξη ισχύος

Ο παρών κανονισμός αρχίζει να ισχύει την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Ο παρών κανονισμός είναι δεσμευτικός ως προς όλα τα μέρη του και ισχύει άμεσα σε κάθε κράτος μέλος. 


Βρυξέλλες, 11 Αυγούστου 2017. 

Για την Επιτροπή Ο Πρόεδρος Jean-Claude JUNCKER 

Διαβάστε τον κανονισμό εδώ 


30 Αυγ 2017

INTERAMERICAN: "Γνωριμία με την Κληρονομιά μας"

Στο πλαίσιο αναφοράς της INTERAMERICAN στην Κίνηση Πολιτών «Διάζωμα», η εταιρεία έχει δώσει τη δυνατότητα της συμμετοχής σε αυτή την ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία και σε εργαζομένους της, παρέχοντας και φέτος 12 συνδρομές φυσικών μελών.

Το «Διάζωμα», του οποίου η INTERAMERICAN αποτελεί εταιρικό μέλος από το 2013, εστιάζει στην αποκατάσταση, διατήρηση και ανάδειξη των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης, την ένταξη και λειτουργία τους στη σύγχρονη ζωή, τη χάραξη πολιτισμικών διαδρομών και τη συμβολή στη σύνθεση εθνικού «προϊόντος» που μπορεί να ενσωματώνει και άλλα τοπικά χαρακτηριστικά (φυσικό περιβάλλον, πρωτογενή παραγωγή κ.λπ.). Ειδικότερα η εταιρεία, ως μέλος, έχει συνδράμει στην υλοποίηση της μελέτης του ολοκληρωμένου προγράμματος ανάδειξης του ευρύτερου περιβάλλοντος του Ασκληπιείου της Επιδαύρου - μελέτη που στις αρχές του έτους άνοιξε την «πόρτα» στην ένταξη του σχετικού περιβαλλοντικού έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος.

Η παροχή συμμετοχής στο «Διάζωμα», εκ μέρους της ΙΝΤERAMERICAN, σε εργαζομένους της εγγράφεται στην εταιρική πρωτοβουλία υπευθυνότητας «Γνωριμία με την Κληρονομιά μας», στον άξονα του πολιτισμού και της παιδείας. Στόχο αυτού του προγράμματος αποτελεί η ισορροπία της προσωπικής και της εργασιακής ζωής των εργαζομένων. Για την επαφή τους με τον πλούτο του ελληνικού πολιτισμού, η εταιρεία οργανώνει τακτικά επισκέψεις ξενάγησης σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, με πιο πρόσφατη την ημερήσια εκδρομή στους Δελφούς ως «ημέρα εναλλακτικής εργασίας». Ανάλογες εκδρομές έχουν πραγματοποιηθεί κατ’ επανάληψη στην αρχαία Επίδαυρο και την αρχαία Μεσσήνη, με φιλοξενία και ξενάγηση από τους επικεφαλής των έργων αρχαιολόγους, καθηγητές Β. Λαμπρινουδάκη και Π. Θέμελη αντιστοίχως. Ξεναγήσεις έχουν οργανωθεί για το προσωπικό και στα Μουσεία Ακροπόλεως, Αρχαιολογικό, Νομισματικό, Κυκλαδικής Τέχνης, Βυζαντινό, Μπενάκη και Ισλαμικής Τέχνης.

«Στο δόγμα υπευθυνότητας της INTERAMERICAN, ο πολιτισμός αναγνωρίζεται ως πηγή διαχρονικών αξιών για τη συνέχεια του «νήματος» και την πρόοδο στην κοινωνική ζωή, που μπορεί να τροφοδοτεί τη δημιουργία, την ανάπτυξη και την ευημερία και να υποστηρίζει, σε εταιρικό επίπεδο και στην πράξη, τις σχέσεις συνοχής στην κοινωνία των εργαζομένων, την κουλτούρα και την ποιότητα στο καθημερινό εργασιακό περιβάλλον» τονίζει ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής δημοσίων σχέσεων και εταιρικής υπευθυνότητας του ομίλου. Ο πολιτισμός αντανακλάται ευδιάκριτα στην κοινωνική ταυτότητα της INTERAMERICAN και μέσα από άλλες πρωτοβουλίες για τα Γράμματα, τις Τέχνες και την Παράδοση.


Σε ενδιαφέρουν:

INTERLIFE: Χορηγός σε πρόγραμμα πρόληψης και αντιμετώπισης σχολικού & διαδικτυακού εκφοβισμού

Το Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού (ΚΜΟΠ) και το πρόγραμμα «Live Without Bullying» που υλοποιεί στηρίζει ως χορηγός η INTERLIFE Ασφαλιστική.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα πρόληψης και αντιμετώπισης του σχολικού και 
διαδικτυακού εκφοβισμού που απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους αλλά και σε ενηλίκους (γονείς και εκπαιδευτικούς).

Στον πυρήνα των υπηρεσιών του προγράμματος βρίσκεται η διαδικτυακή πλατφόρμα 
www.livewithoutbullying.com (και η εφαρμογή για κινητά) μέσω της οποίας παρέχονται δωρεάν και ανώνυμα, υπηρεσίες συμβουλευτικής από ειδικά εκπαιδευμένους εθελοντές ψυχολόγους. Τα παιδιά 10-18 ετών μπορούν να μπουν στο chat και να μιλήσουν ζωντανά με έναν εξειδικευμένο σύμβουλο της επιλογής τους, ενώ οι ενήλικες μπορούν να ζητήσουν τη βοήθεια συμβούλων του
προγράμματος μέσω της υπηρεσίας messaging.

Οι υπηρεσίες συμβουλευτικής υποστήριξης πλαισιώνονται από καμπάνιες ενημέρωσης και 
ευαισθητοποίησης, όπως και από εκπαιδευτικά προγράμματα που διοργανώνονται σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα (με την έγκριση του Υπ. Παιδείας) ή/και ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-learning του ΚΜΟΠ.

Η INTERLIFE υποστηρίζει τη λειτουργία και ανάπτυξη του προγράμματος «Live Without Bullying» 
στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Προσφέρω…αλλιώς» που υλοποιεί.


Σε ενδιαφέρουν:

Συνήγορος του Πολίτη: Διευκρινίσεις για το παράβολο στα ανασφάλιστα οχήματα

Η πρόσφατη ηλεκτρονική διασταύρωση για τα ανασφάλιστα οχήματα, με την αποστολή ειδοποίησης για καταβολή ηλεκτρονικού παράβολου στους ιδιοκτήτες, προκάλεσε μεγάλο αριθμό αναφορών στον Συνήγορο του Πολίτη.

Όπως αναφέρεται  στην ανακοίνωση του Συνηγόρου του Πολίτη, με τις αναφορές τους, οι πολίτες αμφισβητούν πρωτίστως τη νομιμότητα της επιβολής του εν λόγω παράβολου (το οποίο συχνά παρερμηνεύουν ως πρόστιμο) ενώ επανέρχεται στο προσκήνιο το φλέγον πρόβλημα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος οχημάτων, που δεν βρίσκονται στην κατοχή των ιδιοκτητών τους (θέμα το οποίο έχει απασχολήσει επανειλημμένα τον Συνήγορο του Πολίτη στο παρελθόν).

Για τη διευκόλυνση και πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών η Ανεξάρτητη Αρχή θέλει να διευκρινίσει τα παρακάτω:

Όσον αφορά τη νομιμότητα της επιβολής του εν λόγω παράβολου, επισημαίνεται ότι οι σχετικές διατάξεις (άρθρα 2 και 5 του Π.Δ. 237/1986) προβλέπουν ότι κάθε όχημα που κυκλοφορεί στην Ελλάδα πρέπει να έχει ασφαλιστική κάλυψη. Σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, προβλέπονται για τον κύριο ή τον κάτοχο αυτού διοικητικές και ποινικές κυρώσεις, ανάμεσα στις οποίες είναι και η αφαίρεση άδειας ικανότητας οδηγού, η αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και χρηματικό πρόστιμο, το οποίο κυμαίνεται από 250 έως 1.000 ευρώ. Μάλιστα οι διατάξεις ρητά ορίζουν ότι η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή λειτουργία του αυτοκινήτου, εκτός αν έχει τηρηθεί η διαδικασία της ακινησίας.


Η υποχρέωση, συνεπώς, ασφάλισης ενός οχήματος παύει μόνο στην περίπτωση που αυτό τεθεί σε ακινησία, κατά τη διαδικασία του άρθρου 22 Ν.2367/1953 (αίτηση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. με ταυτόχρονη κατάθεση της άδειας και των πινακίδων αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος).

Όσον αφορά τη διαδικασία εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων (παρ. 3, άρθρο 26, Ν. 4141/2013 δια του οποίου προστέθηκε το άρθρο 5α στο Π.Δ. 237/1986) σε αυτήν προβλέπεται, ανάμεσα στα άλλα ότι:

1. Ο έλεγχος και εντοπισμός ανασφάλιστων οχημάτων και η επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών τους, μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων και ποινών, διενεργείται από τις αστυνομικές αρχές με επιτόπιους ελέγχους και ηλεκτρονικά με επιμέλεια της διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Α.Α.Δ.Ε.

2. Σε περίπτωση εντοπισμού οχήματος χωρίς ασφαλιστική κάλυψη, η Δ.ΗΛΕ.Δ. αποστέλλει (ηλεκτρονικά ή ταχυδρομικά) ειδοποιητήρια επιστολή προς τον ιδιοκτήτη του οχήματος, με την οποία τον καλεί να προβεί άμεσα και το αργότερο εντός οκτώ ημερών από την παραλαβή αυτής, σε ασφάλιση του οχήματος.

3. Για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, πρέπει να προσκομιστεί στην ασφαλιστική επιχείρηση η ειδοποιητήρια επιστολή και παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, ύψους 250 ευρώ.

4. Σε περίπτωση που ένα όχημα έχει λανθασμένα περιληφθεί στον κατάλογο των μη ασφαλισμένων (π.χ. είναι ήδη ασφαλισμένο ή απαλλάσσεται από την υποχρέωση ασφάλισης ή τεκμηριώνεται η ακινησία του ή έχει διαπιστωθεί λάθος στα στοιχεία ασφάλισης ή κυκλοφορίας), ο κύριος αυτού απευθύνεται στις αρμόδιες υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Ασφαλιστική Επιχείρηση, Αστυνομία) για την ενημέρωση των δεδομένων τους και τον αποχαρακτηρισμό του οχήματος ως ανασφάλιστου. (η ειδοποίηση της Α.Α.Δ.Ε. περιέχει ακριβείς οδηγίες)

5. Σε περίπτωση που ο κύριος του οχήματος δεν συμμορφωθεί με την παραπάνω διαδικασία, η Δ.ΗΛΕ.Δ. αποστέλλει τα στοιχεία του ανασφάλιστου οχήματος και του ιδιοκτήτη του στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή, για την σε βάρος του επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων και ποινών.

Σε συνέχεια της ευρείας δημοσιότητας που έλαβε το θέμα, το Υπουργείο Οικονομικών, έδωσε παράταση μέχρι τις 14 Ιουλίου 2017 για τη ρύθμιση των εκκρεμοτήτων των πολιτών, ενώ με την ΠΟΛ 1090/2017 ανεστάλη η διαδικασία εντοπισμού ανασφάλιστων οχημάτων μέχρι τις 14.7.2017 και ακυρώθηκαν τα τυχόν εκδοθέντα παράβολα.

Τέλος, με τον πολύ πρόσφατο νόμο 4484/2017 (ΦΕΚ Α 110/01.08.2017) προβλέπεται αναλογικότερος προσδιορισμός του παραβόλου, με βάση τον κυβισμό του οχήματος (άρθρο 31), ακύρωση των παραβόλων που εκδόθηκαν μέχρι την κατάθεσή του σχετικού νομοσχεδίου και επιστροφή τυχόν καταβληθέντων ποσών (άρθρο 50).

Ο Συνήγορος του Πολίτη παρακολουθεί, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, το θέμα, ενώ στο πλαίσιο διερεύνησης σχετικών αναφορών, ενημερώνει τους πολίτες για τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις και παρεμβαίνει όταν χρειάζεται.

Σε περίπτωση νέων ρυθμίσεων ή εξελίξεων ο Συνήγορος του Πολίτη θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωσή του.


Σε ενδιαφέρουν: