16 Αυγ 2022
Τα συνηθέστερα λάθη στις καλοκαιρινές διακοπές και πως να τα αποφύγεις
13 Αυγ 2022
Τραγικό τέλος για κοριτσάκι 8 ετών μέσα σε αυτοκίνητο από θερμοπληξία
Το τραγικό περιστατικό συνέβη στον καταυλισμό Ρομά και συνελήφθησαν η 29χρονη μητέρα και ο 27χρονος πατέρας, κατηγορούμενοι για θανατηφόρα έκθεση ανηλίκου.
Το ερώτημα που ερευνά η αστυνομία είναι πως μπήκε το κοριτσάκι στο αυτοκίνητο και παγιδεύτηκε μέσα στη ζέστη με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, η μητέρα στην κατάθεση της αναφέρει ότι δεν είχε αντιληφθεί ότι έλειπε η κορούλα της γιατί μαγείρευε και όταν βγήκε το μεσημέρι να την φωνάξει για φαγητό δεν την βρήκε πουθενά.
Αμέσως οι γονείς και άλλοι κάτοικοι του καταυλισμού άρχισαν να ψάχνουν το κοριτσάκι και πολύ ώρα αργότερα κάποιος το είδε χωρίς να αντιδρά στο κάθισμα του συνοδηγού του αυτοκινήτου που ήταν λίγα μόνο μέτρα μακριά από το σπίτι.
Το ΙΧ όπως είπαν ανήκε στον παππού του κοριτσιού και ήταν χρόνια εγκαταλειμμένο, ενώ δεν είχε ούτε πόμολα στις πόρτες.
Όταν βρήκαν την 8χρονη οι πόρτες δεν μπορούσαν να ανοίξουν απέξω γι' αυτό έσπασαν το τζάμι και την μετέφεραν γρήγορα στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Γ. Γεννηματάς, όπου όμως απλώς διαπιστώθηκε ο θάνατος της.
Οι γιατροί εξέφρασαν την εκτίμηση ότι ο θάνατος επήλθε από θερμοπληξία, ενώ διατάχτηκε νεκροψία- νεκροτομή, προκειμένου να διευκρινιστούν τα ακριβή αίτια.
Την έρευνα για την υπόθεση ανέλαβε το Τμήμα Ασφαλείας Χαλανδρίου, από το οποίο σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος των γονέων, με την οποία οδηγήθηκαν σήμερα στον εισαγγελέα.
Σε βάρος τους ασκήθηκε ποινική δίωξη και παραπέμφθηκαν σε τακτικό ανακριτή, κρατούνται και θα απολογηθούν την Τρίτη.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
12 Αυγ 2022
Το φαρμακείο των διακοπών: Τι πρέπει να περιλαμβάνει για να αντιμετωπίσετε κάθε περιστατικό!
Το φαρμακείο χρειάζεται συχνά να επικαιροποιείται, να ελέγχουμε αυτά που περιλαμβάνει, τι έχει τελειώσει, τι έχει λήξει και τι χρειάζεται ανανέωση. Έτσι εκτός από τα απαραίτητα φάρμακα που πρέπει κάποιος να έχει μαζί του (πχ παυσίπονα, αντιπυρετικά, για την πίεση, καρδιά, χοληστερίνη κτλ), σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τον εξοπλισμό που χρειάζεται βάσει των νέων δεδομένων.
Έτσι το φετινό φαρμακείο, εκτός από self tests για έλεγχο νόσησης από COVID-19, μάσκες προστασίας και αντισηπτικά, θα πρέπει να περιλαμβάνει εντομοαπωθητικό, μια αντιισταμινική κρέμα και τζελ ή stick για τα τσιμπήματα από μέλισσες ή από μέδουσες, που φέτος είναι ιδιαίτερα έντονη και επικίνδυνη η παρουσία τους, ή ακόμα και από επαφή με φυτά.
Απαραίτητο είναι φυσικά είναι το αντηλιακό και μια καταπραϋντική κρέμα για τα ηλιακά εγκαύματα. Είναι σημαντικό να εφαρμόζουμε συχνά αντηλιακό σε πρόσωπο και σώμα επαναλαμβάνοντας αρκετές φορές τη διαδικασία μέσα στην ημέρα αν η έκθεση μας στον ήλιο είναι πολύωρη και κυρίως τις μεσημεριανές ώρες που είναι η ηλιακή ακτινοβολία είναι πιο έντονη και πιο επιβλαβής.
Είτε ταξιδεύετε με παρέα, είτε με την οικογένειά σας, πρέπει να σιγουρευτείτε πως έχετε τα απαραίτητα προϊόντα για έναν μικροτραυματισμό. Ποια είναι αυτά; υποαλλεργικοί αυτοκόλλητοι επίδεσμοι, αποστειρωμένες γάζες, καθαρό οινόπνευμα, αντισηπτικό, βαμβάκι, οξυζενέ, ιώδιο, αντιβιοτική σκόνη και αλοιφή επούλωσης και ένα ψαλιδάκι είναι ιδανικά για την αποτελεσματικότερη και καλύτερη αντιμετώπιση πιθανών τραυματισμών.
Ιδιαίτερα χρήσιμα μπορεί να φανούν οι οφθαλμικές σταγόνες για ερεθισμούς από τη θάλασσα ή τις βουτιές στην πισίνα και ένα τσιμπιδάκι φρυδιών καθώς μπορεί να αφαιρέσει αγκάθια από αχινό ή το κεντρί από τσίμπημα μέλισσας.
Αν ανήκετε στην κατηγορία των ατόμων που υπάρχει περίπτωση να αισθανθείτε ζάλη ή ναυτία σε μεγάλες αποστάσεις με αυτοκίνητο, αεροπλάνο, τρένο ή πλοίο, είναι καλό να έχετε προμηθευτεί χάπια ή τσίχλες για να μπορέσετε να το αντιμετωπίσετε και να έχετε ένα ταξίδι χωρίς ταλαιπωρία.
Η αλλαγή περιβάλλοντος ωστόσο, φέρνει συχνά και διαταραχές στον οργανισμό μας και κυρίως στο γαστρεντερολογικό. Για να μην βρεθείτε απροετοίμαστοι, μπορείτε να συμβουλευτείτε τον φαρμακοποιό σας και να προμηθευτείτε τα κατάλληλα σκευάσματα ώστε να τα έχετε μαζί σας σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε διάρροια, δυσκοιλιότητα, εμετό, δυσπεψία και πόνο στην κοιλιά.
Άλλο ένα σημαντικό θέμα για το οποίο θα πρέπει να μεριμνήσετε είναι η ασφαλής μεταφορά και αποθήκευση των φαρμάκων σε δροσερό περιβάλλον. Ειδικά αν έχετε να κάνετε πολύωρο ταξίδι, τα φάρμακα που χρειάζονται ψυγείο θα πρέπει να μεταφέρονται είτε σε φορητά ψυγειάκια 12v αν ταξιδεύετε με αυτοκίνητο, είτε σε ισοθερμική τσάντα ή τσάντα με παγοκύστες για να εξασφαλίσετε ότι θα παραμείνουν σε ιδανική θερμοκρασία. Δεν πρέπει να αμελήσετε με το που φτάσετε στον προορισμό σας να τα τοποθετήσετε αμέσως σε ψυγείο και να έχετε υπόψη σας πως η θερμοκρασία που βρίσκονται τα φάρμακα δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 25 βαθμούς κελσίου. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τα αφήνετε εκτεθειμένα στον ήλιο και την ζέστη στην παραλία ή μέσα στο αυτοκίνητο.
Τέλος, αν βρεθείτε σε περιστατικό πυρκαγιάς για να αποφύγετε δυσάρεστες επιπτώσεις, θα πρέπει να έχετε μαζί σας παυσίπονα, αλοιφές εγκαυμάτων, pulvo, γάζες για τυχόν εγκαύματα και ορούς για προβλήματα στα μάτια.
Αν θεωρείς ότι ξεχάσαμε κάτι που πρέπει να περιλαμβάνει το φαρμακείο των διακοπών, συμπλήρωσέ το στα σχόλια ώστε να το προσθέσουμε στη λίστα!
10 Αυγ 2022
Αυξημένα μέτρα της Τροχαίας για την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου
Αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης, από την Ελληνική Αστυνομία ενόψει του εορτασμού του Δεκαπενταύγουστου 2022, για την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας.
Ο σχεδιασμός των μέτρων πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ειδικότερων εντολών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για πλήρη και συνεχή δραστηριοποίηση, συντονισμό και εποπτεία όλων των Υπηρεσιών Τροχαίας, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι συνθήκες ομαλής και ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας στο σύνολο του οδικού δικτύου της Χώρας.
Ειδικότερα, τα μέτρα περιλαμβάνουν:
- αστυνόμευση του οδικού δικτύου κατά τομείς, βάσει των ιδιαίτερων κυκλοφοριακών συνθηκών κάθε περιοχής,
- αυξημένη αστυνομική παρουσία και στοχευμένη αστυνόμευση στα σημεία του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων,
- εντατικά μέτρα τροχαίας αστυνόμευσης στις εισόδους-εξόδους μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται αυξημένη ροή διέλευσης,
- ειδικές δράσεις και αυξημένα μέτρα τροχαίας εντός των πόλεων,
- αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική συγκέντρωση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί, κ.λπ.),
- συγκρότηση συνεργείων γενικών και ειδικών τροχονομικών ελέγχων, εστιάζοντας την προσοχή στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων, καθώς και παραβάσεων που βάσει στατιστικών στοιχείων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων (υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση, μη χρήση προστατευτικού κράνους κλπ),
- έγκαιρη εξασφάλιση συνεργασίας και συντονισμού με όλους τους συναρμόδιους φορείς – Υπηρεσίες, όπου αυτό απαιτείται,
- ενημέρωση των πολιτών μέσω των αρμοδίων Υπηρεσιών επικοινωνίας του Σώματος, σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η ευρεία πληροφόρηση του κοινού για την ύπαρξη τυχόν κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.
Επιπλέον, καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων, θα βρίσκονται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα τόσο το προσωπικό, όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας, κυρίως των Υπηρεσιών Τροχαίας. Συγκεκριμένα, θα διατεθούν περιπολικά, μοτοσικλέτες και συμβατικά οχήματα, με το ανάλογο προσωπικό και εξοπλισμό για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:
- Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
- Να είναι ιδιαιτέρα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
- Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
- Να μη χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
- Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
- Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
- Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
- Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
- Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.
9 Αυγ 2022
Συνεχίζονται οι έλεγχοι της τροχαίας και τα πρόστιμα σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας
Συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι τροχονομικοί έλεγχοι της Τροχαίας σε όλη τη χώρα, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό οδηγών ακολουθούν τη... νοοτροπία των καλοκαιρινών διακοπών και στην οδήγηση.
Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 97.387 τροχονομικοί έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 22.962 παραβάσεις το διάστημα από 31 Ιουλίου έως 6 Αυγούστου 2022.
Το 71% των παραβάσεων
αφορούσαν σε υπερβολική ταχύτητα, παράνομη στάθμευση, μη χρήση
προστατευτικού κράνους, στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης και μη χρήση
ζώνης ασφαλείας
Οι έλεγχοι συνεχίζονται με βάση τις πάγιες εντολές της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ. σε όλη την ελληνική επικράτεια.
Συγκεκριμένα το διάστημα από 31 Ιουλίου έως 6 Αυγούστου 2022, διενεργήθηκαν 97.387 τροχονομικοί έλεγχοι οδηγών και οχημάτων και βεβαιώθηκαν 22.962 παραβάσεις.
Πιο αναλυτικά, παραβάσεις βεβαιώθηκαν ανά περιφέρεια, ως ακολούθως:
- 4.171 στην Αττική,
- 3.243 στην Κρήτη,
- 2.109 στη Θεσσαλία,
- 1.954 στην Κεντρική Μακεδονία,
- 1.674 στη Δυτική Ελλάδα,
- 1.620 στο Νότιο Αιγαίο,
- 1.333 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη,
- 1.313 στην Πελοπόννησο,
- 1.166 στα Ιόνια Νησιά,
- 1.127 στη Στερεά Ελλάδα,
- 1.096 στην Ήπειρο,
- 1.064 στη Θεσσαλονίκη,
- 619 στο Βόρειο Αιγαίο και
- 473 στη Δυτική Μακεδονία.
Ειδικότερα, οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν αφορούν:
- 4.488 για υπερβολική ταχύτητα,
- 7.866 για παράνομη στάθμευση,
- 1.650 για οδήγηση χωρίς άδειας ικανότητας οδήγησης,
- 1.559 για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
- 798 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
- 519 για Κ.Τ.Ε.Ο.,
- 483 για οδήγηση σε κατάσταση μέθης,
- 385 για χρήση κινητού τηλεφώνου,
- 384 ανασφάλιστα οχήματα,
- 221 για παραβίαση σηματοδότη,
- 208 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας,
- 188 για αντικανονικούς ελιγμούς,
- 166 για αντικανονικό προσπέρασμα,
- 132 μη τήρηση απόστασης ασφαλείας,
- 98 για φθαρμένα ελαστικά,
- 81 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων,
- 75 για αντίθετη κίνηση σε μονόδρομο,
- 61 για απόσπαση προσοχής οδηγού,
- 23 για παραβίαση προτεραιότητας,
- 23 για αντικανονική χρήση φώτων,
- 12 για έλλειψη ζώνης ασφαλείας και
- 3.542 λοιπές παραβάσεις.
Η
Ελληνική Αστυνομία, αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στα θέματα οδικής
ασφάλειας και στο πλαίσιο αυτό οι έλεγχοι θα συνεχισθούν με αμείωτη
ένταση με σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Ειδικές τροχονομικές δράσεις της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής στην παραλιακή Ε.Ο. Αθηνών-Σουνίου
Πραγματοποιήθηκαν 442 έλεγχοι οχημάτων και βεβαιώθηκαν 280 παραβάσεις
Στοχευμένες δράσεις και εξειδικευμένοι τροχονομικοί έλεγχοι της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, πραγματοποιήθηκαν σε καθημερινή βάση καθόλη τη διάρκεια της εβδομάδας 1 Αυγούστου έως 7 Αυγούστου 2022, στην περιοχή της παραλιακής Ε.Ο. Αθηνών-Σουνίου, με σκοπό την αντιμετώπιση των αυτοσχέδιων αγώνων, καθώς και άλλων επικίνδυνων παραβάσεων που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα, διαταράσσουν την ασφάλεια των συγκοινωνιών και την ομαλή και ασφαλή κίνηση των πολιτών.
Συνολικά διενεργήθηκαν 442 τροχονομικοί έλεγχοι οδηγών και οχημάτων και βεβαιώθηκαν 280 παραβάσεις, για τις οποίες επιβλήθηκαν τα ανάλογα διοικητικά πρόστιμα.
Πιο αναλυτικά, οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν ήταν:
- 55 για υπερβολική ταχύτητα
- 18 για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος
- 9 για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης
- 6 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας
- 15 για μη χρήση κράνους
- 4 για αντικανονικούς ελιγμούς
- 3 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- 3 για επίδειξη ικανοτήτων
- 3 για αυτοσχέδιους αγώνες
- 1 για χρήση κινητού τηλεφώνου
- 84 για λοιπές παραβάσεις
Επιπρόσθετα, αφαιρέθηκαν 13 ζεύγη πινακίδων, 24 άδειες κυκλοφορίας οχημάτων, καθώς και 41 άδειες ικανότητας οδήγησης.
Τέλος, μεταφέρθηκε 1 όχημα.
Οι
έλεγχοι θα συνεχισθούν με την ίδια ένταση και σε άλλες περιοχές της
Αττικής, που παρουσιάζουν αυξημένη και επικίνδυνη παραβατικότητα.
Στους δρόμους της δυτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία
Στην Αχαΐα σημειώθηκαν τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα το πρώτο πεντάμηνο του 2022 και στην Αιτωλοακαρνανία καταγράφηκαν, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, οι περισσότεροι νεκροί, σε επίπεδο Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τα οποία παρουσιάζει το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Όσον αφορά στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα και ο μεγαλύτερος αριθμός των θυμάτων το πρώτο πεντάμηνο του 2022, καταγράφηκαν στην Κορινθία και στη Μεσσηνία, ενώ στη Λακωνία σημειώθηκαν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα οκτώ τροχαία, χωρίς κανένα από αυτά να είναι θανατηφόρο.
Στοιχεία για τα τροχαία στη δυτική Ελλάδα
Ειδικότερα, στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σημειώθηκαν το πρώτο πεντάμηνο του 2022, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, 183 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, όπου έχασαν τη ζωή τους 23 άτομα, ενώ 20 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και άλλα 191 τραυματίστηκαν ελαφρά.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τα περισσότερα τροχαία σημειώθηκαν τον Μάιο και τα λιγότερα τον Μάρτιο.
Πιο αναλυτικά, τα στοιχεία ανά περιφερειακή ενότητα έχουν ως εξής:
*Στην Αιτωλοακαρνανία, σημειώθηκαν 66 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους εννέα άτομα και να τραυματιστούν σοβαρά αλλά επτά, ενώ οι ελαφρά τραυματίες έφθασαν τους 75.
*Στην Αχαΐα, καταγράφηκαν 89 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, όπου έχασαν την ζωή τους οκτώ άτομα, ενώ 10 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και άλλα 88 τραυματίστηκαν σοβαρά.
*Στην Ηλεία, σημειώθηκαν 28 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, στα οποία έχασαν την ζωή τους έξι άτομα και τραυματίστηκαν σοβαρά άλλα τρία, ενώ οι ελαφρά τραυματίες έφθασαν τους 28.
Στοιχεία για τα τροχαία στην Πελοπόννησο
Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, σημειώθηκαν το πρώτο πεντάμηνο του 2022, 125 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, όπου έχασαν την ζωή τους 15 άτομα, ενώ 11 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και άλλα 128 τραυματίστηκαν ελαφρά.
Σύμφωνα πάντα με τα ίδια στοιχεία, τα περισσότερα τροχαία σημειώθηκαν τον Απρίλιο και τα λιγότερα τον Ιανουάριο.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία των τροχαίων ανά περιφερειακή ενότητα έχουν ως εξής:
*Στην Αργολίδα, καταγράφηκαν 28 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, στα οποία έχασαν την ζωή τους δύο άτομα και τραυματίστηκε σοβαρά ένα, ενώ οι ελαφρά τραυματίες έφθασαν τους 32.
*Στην Αρκαδία, σημειώθηκαν 29 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα και καταγράφηκε ένας νεκρός, ενώ τραυματίστηκαν ελαφρά πέντε άτομα.
*Στην Κορινθία, καταγράφηκαν 43 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, όπου έχασαν την ζωή τους επτά άτομα, ενώ τραυματίστηκαν σοβαρά έξι άτομα και οι ελαφρά τραυματίες έφθασαν τους 42.
*Στην Λακωνία, συνέβησαν οκτώ τροχαία ατυχήματα, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ελαφρά οκτώ άτομα.
*Στην Μεσσηνία, καταγράφηκαν 18 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα και οι νεκροί έφθασαν τους πέντε, ενώ τραυματίστηκαν σοβαρά τρία άτομα και άλλα 13 τραυματίστηκαν ελαφρά.
Οι επικίνδυνες παραβάσεις
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομίας, το πρώτο πεντάμηνο του 2022 καταγράφηκαν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, περίπου 14.700 επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα καταγράφηκαν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου περισσότερες από 13.000 επικίνδυνες παραβάσεις.
Όσον αφορά στις κυριότερες αιτίες πρόκλησης των τροχαίων, όπως προέκυψε από τις έρευνες της αστυνομίας, αυτές ήταν, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, το αντικανονικό προσπέρασμα, η παραβίαση της προτεραιότητας, η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, κ.α.
6 Αυγ 2022
Ολυμπία Οδός: Με Βλέμμα στην Πράσινη Ανάπτυξη
Σε μια περίοδο που η Ελλάδα περνά αλλεπάλληλες κρίσεις, οι οποίες δημιουργούν ένα αίσθημα αβεβαιότητας στους κόλπους της κοινωνίας, η Ολυμπία Οδός επιδεικνύει προσήλωση στην παροχή υπηρεσιών που στοχεύουν στην πρόοδο και αειφόρο ανάπτυξη για ένα καλύτερο μέλλον. Αναγνωρίζει το ρόλο της ως διαχειριστή μιας υποδομής υψίστης σημασίας για τη χώρα και επενδύει διαρκώς στην καινοτομία και την τεχνολογική πρόοδο, αφουγκραζόμενη ταυτόχρονα τις εξατομικευμένες ανάγκες των πολιτών. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ολυμπία Οδός έχει φέρει μια πραγματική επανάσταση με στοχευμένες δράσεις που βελτιώνουν την ταξιδιωτική εμπειρία, πάντα με γνώμονα την ασφάλεια και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
1. Νερό από τον αέρα - “Water from the air”
Παροχή φρέσκου, καθαρού πόσιμου νερού στους ταξιδιώτες, το οποίο παράγεται από την υγρασία του αέρα με τη βοήθεια του ήλιου. Η εγκατάσταση έχει τοποθετηθεί στον χώρο στάθμευσης στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας (50,8χλμ. στην κατεύθυνση προς Αθήνα) και αναμένεται να τοποθετηθεί σε ακόμη δέκα χώρους υγιεινής και στάθμευσης. Το σύστημα, που διαθέτει ψύκτη για τις ζεστές μέρες του ελληνικού καλοκαιριού, είναι πλήρως αυτόνομο, καθώς λειτουργεί αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια. Έχοντας μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, το σύστημα καταφέρνει να δημιουργήσει 12-13 λίτρα νερό καθημερινά, ενώ ετησίως μειώνει κατά 11.000 τα πλαστικά μπουκάλια νερού που θα κατέληγαν στα σκουπίδια.
2. Φωτισμός LED σε 17 σήραγγες
Πρόκειται για έργο αντικατάστασης συμβατικών λαμπτήρων με υψηλής απόδοσης φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED σε 17 σήραγγες στην Κακιά Σκάλα και την Περιμετρική Πατρών. Χάρη σε αυτή τη δράση επιτυγχάνεται ομοιομορφία και άριστη διασπορά φωτισμού που προσεγγίζει το ηλιακό φως, ενώ αυξάνεται το επίπεδο ασφαλείας για τους χρήστες και τους εργαζόμενους του αυτοκινητόδρομου. Το ενεργειακό και ανθρακικό αποτύπωμα των συγκεκριμένων σηράγγων έχει μειωθεί κατά 60%, ενώ το έργο συμβάλλει ετησίως στην εξοικονόμηση περισσότερων από 8 εκατ. kWh και στην έκλυση σχεδόν 4.000 λιγότερων τόνων ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα.
3. Κατασκευή του πρώτου πρατηρίου Φυσικού Αερίου Κίνησης στη Δυτική Ελλάδα
Χάρη στην Ολυμπία Οδό, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας απέκτησε το πρώτο της πρατήριο φυσικού αερίου στο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Ψαθόπυργου, ενώ αποτέλεσε το πρώτο σημείο σε αυτοκινητόδρομο που παρέχει ένα φιλικότερο προς το περιβάλλον καύσιμο. Πρόκειται για μια μεγάλη επένδυση ύψους 500.000 ευρώ η οποία χάρισε στον ΣΕΑ Ψαθόπυργου μία ακόμα πρωτιά, αφού μέχρι πρότινος ήταν το μοναδικό σημείο στη χώρα όπου προσφέρονται όλοι οι τύποι διαθέσιμων καυσίμων: βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο (LPG), φυσικό αέριο (CNG) και ηλεκτροφόρτιση.
4. Διαρκής βελτιστοποίηση του φωτισμού σε σήραγγες και lane cover
Η Ολυμπία Οδός επενδύει σε έρευνες που εξυπηρετούν για την καλύτερη απόκριση στις περιβαλλοντικές και κοινωνικές ανάγκες. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε έρευνα για τα Lane Covers και Cut & Cover του αυτοκινητόδρομου, ώστε να εξεταστεί αν είναι δυνατόν να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας του φωτισμού της οδού κατά τη διάρκεια της ημέρας. Σε έξι από τα σημεία που εξετάστηκαν επιτεύχθηκε η μείωση του «φωτισμού ημέρας» ή και η κατάργηση του. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα απέφερε μείωση ενέργειας που φτάνει στο 70% σε σχέση με την προηγούμενη κατανάλωση.
5. Σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης “Hybrid”
Ένα καινοτόμο, σύγχρονο σύστημα υπολογισμού διοδίων σε πραγματικό χρόνο συστήνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την Ολυμπία Οδό. Με το Hybrid αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά το θέμα της αναλογικής χρέωσης, εξασφαλίζοντας ότι οι χρήστες πληρώνουν αποκλειστικά και μόνο για την απόσταση που έχουν διανύσει. Ως εκ τούτου, η Ολυμπία Οδός συνέβαλε στη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας στις μετακινήσεις, βελτιώνοντας την οδηγική εμπειρία και συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων με σταθερό στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος
6. Green certificate
Η Ολυμπία Οδός προμηθεύεται ηλεκτρική ενέργεια από 100% ανανεώσιμες πηγές (green certificate) για το σύνολο των ενεργειακών αναγκών του αυτοκινητόδρομου, σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες (2003/54/EC και 2009/72/EC) και την Ελληνική νομοθεσία για το σύνολο των ενεργειακών αναγκών του αυτοκινητόδρομου. Αυτό συνεπάγεται περίπου 16.300 (tCO2) λιγότερους τόνους ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα ανά έτος.
Η εμπιστοσύνη στο όραμα και το έργο της Ολυμπίας Οδού οδήγησαν πρόσφατα στη βράβευση της εταιρείας με δυο χρυσά βραβεία για τα προγράμματα «Νερό από τον αέρα» και «Προσαρμοζόμενος στην φωτισμός στην Ολυμπία Οδό». Αυτές οι περιβαλλοντικές καινοτομίες ευθυγραμμίζονται με την περιβαλλοντική στρατηγική της VINCI Highways, που προωθεί «πράσινες» οδικές μεταφορές σε 16 χώρες. Οι διακρίσεις αυτές αποτελούν μια σημαντική επιβράβευση των δράσεων και επενδύσεων της εταιρείας και ενισχύουν τη συνέχεια του έργου της.
4 Αυγ 2022
Το εταιρικό Παραγωγικό Δίκτυο της Εθνικής Ασφαλιστικής ταξιδεύει στο Παρίσι!
Την μαγευτική πόλη του φωτός είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν οι συνεργάτες του εταιρικού δικτύου της Εθνικής Ασφαλιστικής που διακρίθηκαν για τα παραγωγικά αποτελέσματα του προηγούμενου χρόνου. Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε το διάστημα 18-24 Ιουλίου και συμμετείχαν σε αυτό περίπου 40 άτομα.
Ένας από τους διαχρονικά δημοφιλείς προορισμούς στον κόσμο, με εντυπωσιακά αξιοθέατα, τα οποία είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οι συνεργάτες. Η Champs Elysees, η Αψίδα του Θριάμβου, ο Πύργος του Άιφελ, το Quartier Latin, το Πάνθεον και η Μονμάρτη ήταν στο πρόγραμμα των ξεναγήσεων που κέρδισε τις εντυπώσεις των συμμετεχόντων.
Στο παλάτι των Βερσαλλιών, με τους μαγευτικούς κήπους, το δίκτυο απόλαυσε το γεύμα του στο εστιατόριο Petite Venise ενώ, την επόμενη ημέρα, οι συνεργάτες της Εταιρίας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα εντυπωσιακό show στο πιο διάσημο cabaret του κόσμου το Moulin Rouge!
Στιγμές διασκέδασης απόλαυσαν οι συμμετέχοντες καθώς επισκέφτηκαν ένα από τα πιο φημισμένα θεματικά πάρκα, τη Disneyland, ζώντας μια φανταστική περιπέτεια στον μαγικό κόσμο των πιο λατρεμένων παιδικών ηρώων!
Τέλος, το δείπνο στο Buddha Bar, το πιο κοσμοπολίτικο μπαρ του Παρισιού, έκλεισε το ταξίδι στο Παρίσι!
Το ταξίδι, συνόδευαν οι κ.κ. Δήμητρα Διαμαντοπούλου, Υποδ/ντρια Πωλήσεων Agency, Μαρία Κόρακα, Υποδ/ντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, Παναγιώτης Ανδρουτσόπουλος, Τομέας Πωλήσεων Agency.
Με εξαιρετικές αναμνήσεις και εικόνες από το ταξίδι, ιδιαίτερα μετά από δύο χρόνια αποχής, εξαιτίας της πανδημίας, η ξεχωριστή ομάδα της Εθνικής Ασφαλιστικής, έβαλε στόχο νέες υψηλότερες επιδόσεις κατακτώντας την κορυφή.
Allianz SE: Σε 97,16% ανέρχεται η συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή Πίστη Α.Ε.Γ.Α.
Η Allianz SE απέκτησε μέσω της Προαιρετικής Δημόσιας Πρότασης ποσοστό 8,55% της Ευρωπαϊκής Πίστης ή 2.270.192 μετοχές και μέσω της Αγοράς Αξιών του Χρηματιστηρίου Αθηνών, συνολικά 4.334.108 Μετοχές της Εταιρείας, που αντιπροσωπεύουν ποσοστό περίπου 16,33% του συνολικού καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της Ευρωπαϊκής Πίστης, σε τιμή € 7,80 ανά Μετοχή. Τα ποσοστά αυτά προστίθενται στο ποσοστό 72,27% της Ευρωπαϊκής Πίστης που απέκτησε η Allianz με την εκτέλεση των Συμβάσεων Αγοραπωλησίας Μετοχών
Η μεταβίβαση των μετοχών της Προαιρετικής Δημόσιας Πρότασης θα εκτελεστεί στις 5 Αυγούστου 2022.
Με βάση τη διαχρονική διεθνή στρατηγική της, στόχος της Allianz SE είναι να προχωρήσει στην εξαγορά όλων των υπόλοιπων μετοχών που δεν προσφέρθηκαν ούτε άλλως αποκτήθηκαν στα πλαίσια της Προαιρετικής Δημόσιας Πρότασης, μέσω διαδικασίας είτε υποχρεωτικής εξαγοράς ή υποχρεωτικής αγοράς κατόπιν ασκήσεως δικαιώματος εξόδου, και ακολούθως να προχωρήσει σε διαγραφή της Ευρωπαϊκής Πίστης από το Χρηματιστήριο Αθηνών κατά το συντομότερο χρόνο ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία νομικής συγχώνευσης μεταξύ της Allianz Ελλάδος Μ.Α.Α.Ε και της Ευρωπαϊκής Πίστης Α.Ε.Γ.Α.
[1] Αποτελέσματα Προαιρετικής Δημόσιας Πρότασης
3 Αυγ 2022
O θόρυβος των οχημάτων επιβαρύνει την υγεία των πολιτών
Οι επιπτώσεις του θορύβου στην υγεία των πολιτών σχετίζονται με τις συχνότητες από τις οποίες συνίσταται, την ένταση, τη διάρκεια και την επαναληπτικότητά του.
Έτσι μπορεί να παρατηρηθούν από απλή ενόχληση μέχρι άγχος, δυσκολία πνευματικής συγκέντρωσης, διαταραχή του ύπνου, υπέρταση, μόνιμες ή παροδικές ακουστικές βλάβες, δυσκολία στην ομιλία, μείωση της παραγωγικότητας στον εργασιακό τομέα κ.ά.
Μελέτες έδειξαν ότι άνθρωποι που ζουν μόνιμα σε θορυβώδες περιβάλλον παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά κατανάλωσης αντιόξινων φαρμάκων, υπνωτικών και ηρεμιστικών.
Ο θόρυβος σχετίζεται, επίσης, με εργατικά και τροχαία ατυχήματα. Σε πολλές περιπτώσεις είναι αιτία για την οικονομική υποβάθμιση οικιστικών και εμπορικών κέντρων.
Ως μέρος της πολιτικής μείωσης του περιβαλλοντικού θορύβου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις εκπομπές ήχου των οχημάτων.
Το 2021, η Επιτροπή ενέκρινε το σχέδιο δράσης της ΕΕ «Προς μηδενική ρύπανση για τον αέρα, το νερό και το έδαφος». Αυτό στοχεύει στη μείωση της ρύπανσης σε επίπεδα που δεν θεωρούνται πλέον επιβλαβή για την υγεία και τα φυσικά οικοσυστήματα. Περιλαμβάνει μία σειρά βασικών στόχων για το 2030 που έχουν σχεδιαστεί για τη μείωση της ρύπανσης στην πηγή. Ένα από αυτά είναι η μείωση του ποσοστού των ανθρώπων που εκτίθενται χρόνια στον θόρυβο των μεταφορών κατά 30%.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχει δεσμευτεί για τους στόχους αυτού του σχεδίου δράσης. Προκειμένου να εξετάσει πώς μπορεί να μειωθεί η ηχορύπανση από τις μεταφορές, η ACEA ανέθεσε στην ATEEL τη διεξαγωγή μελέτης σχετικά με τις «Μελλοντικές οριακές τιμές ήχου για έγκριση τύπου για οχήματα κατηγορίας M&N».
Αυτή η μελέτη, που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του 2022, παρέχει μία εις βάθος ανάλυση του τρόπου με τον οποίο μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι που σχετίζονται με τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις θορύβου, που αφορούν τις μεταφορές. Εξετάζει τις τιμές έγκρισης τύπου οχήματος και ορίζει σενάρια που διερευνούν τον αντίκτυπο και την αποτελεσματικότητα των μειωμένων οριακών τιμών ήχου σε ένα ευρύ φάσμα περιβαλλοντικών συνθηκών. Κατ' επέκταση, εξετάζει, ακόμη, τη θέσπιση εναλλακτικών και συμπληρωματικών μέτρων για τη μείωση του περιβαλλοντικού θορύβου υπό πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Τα κύρια συμπεράσματα της μελέτης:
Η μείωση της επιβάρυνσης του περιβαλλοντικού θορύβου για τους Ευρωπαίους πολίτες είναι μία μακροπρόθεσμη διαδικασία και έχει καθοριστεί ένας σαφής οδικός χάρτης μέσω του σχεδίου δράσης για τη μηδενική ρύπανση.
Λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο διείσδυσης νέων οχημάτων στην αγορά, ο περιβαλλοντικός θόρυβος θα συνεχίσει να μειώνεται, ακόμη και χωρίς περαιτέρω νομοθεσία.
Ο θετικός αντίκτυπος των νέων οχημάτων μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω με πρόσθετα μέτρα, όπως επιφάνειες δρόμων χαμηλού θορύβου, ειδικά για περιοχές hotspot, και την ενσωμάτωση άλλων στοιχείων, όπως παράθυρα που προσφέρουν ηχομόνωση και θερμομόνωση.
Η ηλεκτροκίνηση θα έχει θετικό αποτέλεσμα, αλλά κυρίως για τους θορύβους που παράγουν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Απαιτείται μείωση των πηγών θορύβου μεμονωμένων γεγονότων, συμπεριλαμβανομένου του συνεπούς ελέγχου των παράνομων τροποποιήσεων των οχημάτων ή/και των εξαρτημάτων τους και της αντικοινωνικής οδήγησης.
Τα μέτρα που μειώνουν τον περιβαλλοντικό θόρυβο θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται στα εργαλεία αξιολόγησης του περιβαλλοντικού θορύβου.
ΑΠΕ-ΜΠΕ