Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.
Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH
Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας
Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της
Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη
Ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας και της ασφάλισης των αεροσκαφών συζητούν αναλυτικά οι αεροπορικές εταιρείες, οι κατασκευάστριες εταιρείες αλλά και η ασφαλιστική αγορά. Αφορμή στάθηκε το γεγονός της πρόσφατης πειρατείας σε αεροσκάφος προηγμένης τεχνολογίας από τον ερευνητή ασφαλείας Chris Roberts, που έγινε πρωτοσέλιδο τον περασμένο μήνα, όταν τον συνέλαβε το FBI.
Ο Roberts προσπάθησε να ελέγξει ηλεκτρονικά από τη θέση του το σύστημα επικοινωνίας του αεροπλάνου, προκειμένου να αποδείξει ότι υπάρχουν κενά ασφαλείας τα οποία μπορούν να εκμεταλλευτούν οι hackers.
Στο παρελθόν ο Roberts είχε προκαλέσει ηλεκτρονικά πάλι την πλάγια κίνηση του αεροπλάνου κατά τη διάρκεια πτήσης με στόχο να δείξει ότι όσο τα συστήματα αυτά εξελίσσονται και είναι ηλεκτρονικά γίνονται τρωτά και είναι αναγκαίο για την προστασία των πολιτών να δημιουργηθούν δικλείδες ασφαλείας.
Όσο λοιπόν η βιομηχανία των αερομεταφορών υιοθετεί πρωτόκολλα επικοινωνίας παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο Internet για συνδέεται με πιλοτήρια και καμπίνες, μπορεί να αποτελέσει στόχο ηλεκτρονικών εγκληματιών όπως οι υπόλοιπες βιομηχανίες.
Κλασική διένεξη όταν έρχεται η συζήτηση στο θέμα: ποιοί είναι καλύτεροι οδηγοί, το ισχυρό ή το αδύναμο (λέμε τώρα...) φύλο;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταργήσει τις διαφορετικές χρεώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών στα ΙΧ αυτοκίνητα ανάλογα με το φύλο από τον Δεκέμβριο του 2012, επειδή έκρινε ότι αντίκειται στην πολιτική της ισότητας.
Μέχρι τότε οι γυναίκες είχαν μια μικρή έκπτωση (τουλάχιστον στη χώρα μας) επειδή θεωρούντο ασφαλέστερες πίσω από το τιμόνι, συνεπώς και κόστιζαν λιγότερο στις εταιρείες.
Στις ΗΠΑ, ωστόσο, η πρακτική αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα οι άνδρες να πληρώνουν υψηλότερα ασφάλιστρα.
Η κρατική υπηρεσία οδικής ασφάλειας NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) συλλέγει κάθε χρόνο δεδομένα για τρεις τύπους ατυχημάτων: θανατηφόρα, με τραυματισμούς και με υλικές μόνο ζημιές.
Από το 1975, όταν και ξεκίνησε η έρευνα, μέχρι και το 2012, την πιο πρόσφατη χρονιά με διαθέσιμα στοιχεία, οι άνδρες έχουν τις διπλάσιες πιθανότητες να εμπλακούν σε θανατηφόρο τροχαίο. Ο αριθμός και για τα δύο φύλα μειώνονται σταθερά εδώ και χρόνια, κυρίως λόγω της χρήσης ζωνών ασφαλείας, των αερόσακων και της μείωσης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
Η αναλογία, όμως, παραμένει η ίδια, με κύρια αιτία το ότι οι άνδρες πιάνουν πιο εύκολα το τιμόνι όταν έχουν πιει, με αποτέλεσμα ο αριθμός όσων εμπλέκονται σε θανατηφόρα που ξεπερνά το νόμιμο όριο που ισχύει στις περισσότερες πολιτείες να είναι σχεδόν διπλάσιος από τον αντίστοιχο των γυναικών.
Από την άλλη πλευρά, οι γυναίκες εμπλέκονται σε λίγο περισσότερα ατυχήματα με τραυματισμούς ή υλικές μόνο ζημιές, και μάλιστα με την ίδια σχεδόν διαφορά και στις δύο κατηγορίες.
Σημειώνουμε και πάλι πως τα στοιχεία αφορούν μία περίοδο 37 ετών στις ΗΠΑ. Τώρα, μπορείτε να συνεχίσετε τη διαμάχη ελεύθερα...
Ποιος θα χρειάζεται ασφάλεια αυτοκινήτου όταν δεν γίνονται ατυχήματα; Το σενάριο μπορεί να μοιάζει επιστημονικής φαντασίας και βγαλμένο από το μακρινό μέλλον, όμως αρμόδιοι φορείς και εταιρείες του κλάδου έχουν αρχίσει ήδη τις μελέτες για το πως θα μοιάζει το ασφαλιστικό τοπίο όταν τα αυτοκινούμενα οχήματα κατακλύσουν τους δρόμους των ανεπτυγμένων πόλεων.
Σε αυτό το σημείο θα μπορούσε – και πολύ σωστά – να πει κάποιος ότι η Ελλάδα απέχει πολύ από τις ανεπτυγμένες χώρες, όμως έχει ενδιαφέρον να καταλάβουμε πόσο πολύ μπορεί να αλλάξει η έννοια της ασφάλισης στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας, κάτι που αργά ή γρήγορα θα αγγίξει και τη δική μας αγορά.
Ας δούμε λοιπόν τι βλέπουν Βρετανοί αναλυτές για τις τεράστιες αλλαγές που αναμένονται τα επόμενα χρόνια. Εκτιμούν ότι τα ασφάλιστρα των ασφαλειών αυτοκινήτου – όπως τις ξέρουμε σήμερα – θα είναι ελάχιστα σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα. Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, αν αναλογιστεί κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αποζημιώσεων αφορά σε θανάτους και τραυματισμούς που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα. Στη Μ. Βρετανία, για παράδειγμα, αντιστοιχούν στο 94% και κοστίζουν στις ασφαλιστικές 3 δισ. στερλίνες το χρόνο.
Τι θα γίνει λοιπόν, όταν η τεχνολογία δώσει στα αυτοκίνητα ικανότητες, όπως να παρκάρουν μόνα τους, να φρενάρουν μόνα τους και να αποφεύγουν πεζούς και ποδηλάτες; Τα πρώτα τέτοια αυτοκίνητα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους μέσα στην επόμενη πενταετία και σίγουρα μέχρι το 2020, σύμφωνα πάντα με όσα προβλέπουν οι ειδικοί.
Στο πλαίσιο αυτό, πολύ σημαντικά ήταν τα ευρήματα του ετήσιου συνεδρίου της Ένωσης Βρετανών Μεσιτών Ασφαλίσεων (Biba) που πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Μάντσεστερ και τα οποία παραθέτει η βρετανική Telegraph.
Τι αφορά η εν λόγω τεχνολογία και τι κερδίζουν οι ασφαλισμένοι;
Τα αυτοκινούμενα οχήματα σκοπεύουν να εκμηδενίσουν τα ανθρώπινα λάθη στους δρόμους. Ήδη, σχεδόν ένα στα τέσσερα καινούρια αυτοκίνητα έχουν εγκατεστημένα διάφορα συστήματα υποβοήθησης, τα οποία αναλαμβάνουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου στο παρκάρισμα, ταρακουνούν τις θέσεις του οδηγού όταν μπαίνουν σε λάθος λωρίδα ή φρενάρουν για να αποτρέψουν τη σύγκρουση. Μόνο τα συστήματά αυτόματης πέδησης μειώνουν τα ατυχήματα κατά 25%, ενώ το ποσοστό μπορεί να φτάσει ακόμη και στο 45% στα πιο εξελιγμένα συστήματα, σύμφωνα με την εταιρεία Thatcham, η οποία διενεργεί τεστ ασφάλειας.
Οι ασφαλιστικές στη Μ. Βρετανία προσφέρουν 10% έκπτωση για τα αυτοκίνητα με συστήματα ρομποτικής τεχνολογία. Η εγκατάσταση των συστημάτων αυτών κοστίζει σήμερα από 300 έως 1.000 στερλίνες.
Επανάσταση
Τα πλήρως αυτοκινούμενα οχήματα αναμένεται να αντιστοιχούν στο 90% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους βρετανικούς δρόμους το 2020. Σύμφωνα με τον διευθυντή ασφαλείας της Thatcham, Matthew Avery, η μεγάλη αλλαγή θα ξεκινήσει το 2018, όταν εταιρείες όπως οι Tesla, Nissan και Mercedes σχεδιάζουν να λανσάρουν αυτοκινούμενα οχήματα σε πόλεις της Βρετανίας, για την κίνηση των οποίων δεν θα χρειάζονται πια τα χέρια και τα πόδια σας!!! Σύμφωνα, μάλιστα, με μελέτη της KPMG, τα αυτοκινούμενα οχήματα θα σώζουν πάνω από 2.500 ζωές και θα αποτρέπουν πάνω από 25.000 σοβαρά ατυχήματα το χρόνο στους βρετανικούς δρόμους έως το 2030.
Ποιος θα ευθύνεται σε περίπτωση ατυχήματος;
Σήμερα, το 71% των αποζημιώσεων ασφαλειών αυτοκινήτου οφείλεται σε περιπτώσεις κίνησης με την όπισθεν, ενώ το 23% σε… ιστορίες παρκαρίσματος. Και οι δύο περιπτώσεις εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν παρελθόν με τα αυτοκινούμενα.
Στο μέλλον, λοιπόν, οι καταστροφικές συγκρούσεις θα οφείλονται σε «δυσλειτουργία» του αυτοκινήτου και όχι σε ανθρώπινα λάθη. Μέχρι σήμερα ο οδηγός ευθύνεται για τη ζημιά που προκαλεί στο εαυτό του και στους άλλους. Για το μέλλον, δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί το ποιος θα κληθεί να… πληρώσει το μάρμαρο, όταν ο ιδιοκτήτης δεν οδηγεί. Αυτό σημαίνει ότι οι αρμόδιες Αρχές έχουν πολύ δρόμο στο να θέσουν τα όρια και το πλαίσιο λειτουργίας των ασφαλίσεων, όταν τα οχήματα θα είναι αυτοκινούμενα.
Ο Graeme Trudgill, στέλεχος της Biba σημειώνει: Η ευθύνη είναι ένα από τα πολύ ενδιαφέρονται αινίγματα της υπόθεσης. Αν εκμηδενίσουμε τα ατυχήματα που προκαλούνται από ανθρώπινα λάθη, ίσως οδηγηθούμε σε ένα μοντέλο κατά το οποίο οι άνθρωποι πληρώνουν πολύ χαμηλότερα ασφάλιστρα καθώς το κόστος μετακυλίεται προς τον κατασκευαστή. Παρ’ όλα αυτά, αν οι κατασκευαστές πληρώνουν για τα ατυχήματα, θα υποχρεωθούν να μετακυλήσουν, με τη σειρά τους, το κόστος στον καταναλωτή. Επομένως, τα αυτοκινούμενα θα είναι πολύ πιο ακριβά».
Μετά βέβαια, μπαίνουν και άλλα ερωτήματα για το θέμα, όπως τι θα γίνει κατά τη μεταβατική περίοδο, μέχρι δηλαδή να χρησιμοποιούν όλοι αυτοκινούμενα. Επίσης, εγείρονται θέματα ασφάλειας των εν λόγω οχημάτων, ερωτήματα για τις πιθανότητες παραβίασης και πρόκλησης δυσλειτουργιών μέσω διαδικτύου, καθώς και θέματα ιδιωτικότητας, καθώς ήδη η τηλεματική έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι.
Για τον Σεπτέμβριο τοποθετούνται χρονικά οι αλλαγές στη φορολογία αγοράς νέων αυτοκινήτων, οι οποίες μάλιστα δεν πρόκειται να επηρεάσουν τις τιμές των ΙΧ, σημείωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης, μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη και αναπληρώτρια υπουργό Νάντια Βαλαβάνη.
Στη συνάντηση εκτός από τις αλλαγές στη φορολογία των νέων αυτοκινήτων ήταν και ο αποτελεσματικότερος έλεγχος όσων ήδη κυκλοφορούν. Δεν ετέθη το θέμα των τελών κυκλοφορίας, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη.
Η συνάντηση ήταν η πρώτη στο πλαίσιο του διαλόγου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών με τους φορείς της αγοράς αυτοκινήτου και, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, υπήρξε εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων, ενώ ο Σύνδεσμος θα καταθέσει γραπτώς τις προτάσεις του.
Σημειώνεται ότι θα ακολουθήσουν συναντήσεις με τους εκπροσώπους των άλλων φορέων της αγοράς.
Σχετικά με το θέμα του αποτελεσματικότερου ελέγχου των παλαιών αυτοκινήτων που δεν περνούν από τον έλεγχο των ΚΤΕΟ, το οποίο ετέθη στη συνάντηση, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι: «Ο έλεγχος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων θα μπορούσε να τονώσει την αγορά».
Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι στη συνάντηση συζητήθηκε το πλαίσιο ελέγχων της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, καθώς και η φορολογία αγοράς νέων αυτοκινήτων.
Όπως είπε, στόχος είναι η δημιουργία ενός δικαιότερου συστήματος φορολόγησης της αγοράς αυτοκινήτου, βάσει της τελικής τιμής τους. Σημείωσε δε από τις αλλαγές, που τοποθετούνται χρονικά για το Σεπτέμβριο, δεν θα επηρεαστούν οι τιμές των ΙΧ.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Βασιλάκη, στη συνάντηση δεν συζητήθηκε το θέμα των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Οικονομικών, στις αρχές της εβδομάδας, προανήγγειλε αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των νέων ΙΧ, προκειμένου να έχει ως βάση τη λιανική τιμή πώλησής τους και όχι τον κυβισμό τους. (Πηγή: In.gr)
Την παρέμβαση του Ιατρικού Συλλόγου Χανίων προκάλεσαν καταγγελίες για απαίτηση αμοιβής από γιατρούς συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ, όπου με σχετική ανακοίνωση του επισημαίνει μεταξύ άλλων τα παρακάτω:«Ενόψει καταγγελιών που μας γνωστοποιήθηκαν από ασθενείς, σχετικά με τις επισκέψεις σε ιατρούς συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ και προκειμένου να διευκρινιστούν θέματα που προκύπτουν σχετικά με το πλαφόν των επισκέψεων θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι: Με την διαδικτυακή υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ υπάρχει η δυνατότητα να μαθαίνουν οι ασφαλισμένοι που ενδιαφέρονται να επισκεφθούν γιατρό συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ, αν έχει διαθεσιμότητα σε επισκέψεις σε σχέση με το πλαφόν που του έχει χορηγηθεί. Επίσης οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να μαθαίνουν αν ο γιατρός που ενδιαφέρονται να επισκεφτούν, τόσο για συνταγογράφηση όσο και για εξέταση, έχει ακόμη διαθέσιμους αριθμούς επισκέψεων ώστε να τηλεφωνήσουν και να πάνε στο ιατρείο του για επίσκεψη ΔΩΡΕΑΝ. Διευκρινίζεται ότι ο ασθενής δεν έχει καμία υποχρέωση να καταβάλει χρηματικό αντίτιμο επίσκεψης ή συνταγογράφησης στον ιατρό που είναι συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ εφόσον έχει ακολουθήσει την διαδικασία που προβλέπεται και καθορίσει ραντεβού εντός των ορίων πλαφόν επισκέψεων του ιατρού. Στην επίσκεψη περιλαμβάνεται τόσο η κλινική εξέταση, όσο και η συνταγογράφηση. Εφόσον ζητηθεί χρηματικό αντίτιμο, θεωρείται παράνομο και ο ασθενής δεν υποχρεούται να το καταβάλει». (Πηγή: Asfalisinet.gr)
Το φθινόπωρο αναμένεται να ανακοινωθεί ο οριστικός κατάλογος των δικαιούχων ασφαλίσματος από τον όμιλο της Ασπίς. Ωστόσο θα πρέπει στο διάστημα που θα μεσολαβήσει να υπάρξει από την πλευρά της πολιτείας σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο, το οποίο θα διαμορφώσει τις συνθήκες, προκειμένου να μπορέσουν να αποζημιωθούν οι πρώην ασφαλισμένοι στην εταιρεία.
Επισημαίνεται ότι αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη διαδικασίες ώστε και οι τελευταίοι δικαιούχοι –που σύμφωνα με πληροφορίες είναι αριθμητικά λίγοι-να δηλώσουν τις απαιτήσεις τους.
Αναλυτική γνωμάτευση, στην οποία θα αναφέρεται η πάθηση του ασθενούς και θα εξηγείται ο λόγος νοσηλείας, απαιτείται πλέον για εισαγωγή ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ σε ιδρύματα χρονίων παθήσεων.
Με εγκύκλιό του προς τις υπηρεσίες, ο πρόεδρος του Οργανισμού Δημήτρης Κοντός τροποποιεί παλαιότερο έγγραφο (34642/2012), το οποίο καθόριζε τη διαδικασία εισαγωγής.
Στο εξής, οι ασφαλισμένοι πρέπει να υποβάλλουν αίτηση - δήλωση επιθυμίας εισαγωγής του ασθενούς ή ατόμου του άμεσου οικογενειακού περιβάλλοντος, όταν ο ασθενής, λόγω των προβλημάτων υγείας του, είναι ανίκανος να διαχειριστεί τον εαυτό του.
Απαιτείται, επίσης, γνωμάτευση από θεράποντα γιατρό του νοσοκομείου όπου νοσηλεύεται ο ασθενής ή από γιατρό δομής πρωτοβάθμιας φροντίδας (Κέντρα Υγείας, πολυϊατρεία, αγροτικά ιατρεία και ΠΕΔΥ) ή από συμβεβλημένο ή πιστοποιημένο γιατρό του ΕΟΠΥΥ, σχετικό με την πάθηση του ασφαλισμένου.
Αναγκαιότητα
Στη γνωμάτευση θα αναγράφεται η πάθηση του ασθενούς και θα αναλύεται η αναγκαιότητα εισαγωγής σε Κλινική Χρόνιων Παθήσεων.
Οι συγγενείς του ασφαλισμένου θα πρέπει να υποβάλλουν και βεβαίωση από κοινωνικό λειτουργό, στην οποία θα αναγράφεται η αναγκαιότητα εισαγωγής του ασθενούς σε κλινική και Ίδρυμα Χρόνιων Παθήσεων.
Αρμόδιοι Κοινωνικοί Λειτουργοί που συντάσσουν την έκθεση Κοινωνικής Έρευνας και χορηγούν την βεβαίωση, είναι οι κοινωνικοί λειτουργοί των νοσοκομείων για τα περιστατικά που νοσηλεύονται ή των μονάδων του ΠΕΔΥ ή των Κέντρων Υγείας ή των Δήμων.
Δικαίωμα χορήγησης της έκθεσης έχουν γενικά κοινωνικοί λειτουργοί δημόσιου φορέα, οι οποίοι παρακολουθούν – γνωρίζουν την κοινωνικοοικονομική κατάσταση του ασθενούς και του οικογενειακού περιβάλλοντος του.
Έλεγχος
Η έκθεση Κοινωνικής Έρευνας μένει σε ξεχωριστό φάκελο στο Γραφείο της Κοινωνικής Υπηρεσίας που υπηρετούν οι κοινωνικοί λειτουργοί και είναι στη διάθεση του ΕΟΠΥΥ σε ενδεχόμενο έλεγχο.
Για την εισαγωγή σε κέντρο χρονίων παθήσεων απαιτείται και αντίγραφο του εκκαθαριστικού εφορίας του ασθενούς, του προηγούμενου χρόνου, το οποίο μένει, επίσης, στην Κοινωνική Υπηρεσία.
Στην έκθεση Κοινωνικής Έρευνας θα λαμβάνονται υπόψη όλες οι παραπάνω προϋποθέσεις.
Θετικά μηνύματα στέλνει στην ασφαλιστική αγορά και το 2015 η Εθνική, η οποία έκλεισε το α΄ τρίμηνο του έτους πετυχαίνοντας άνοδο σε όλα τα βασικά οικονομικά της μεγέθη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του IW, στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2015 η Εθνική Ασφαλιστική φέρεται να έχει εξασφαλίσει κερδοφορία κοντά στα επίπεδα των 25 εκατ. ευρώ και σίγουρα πάνω από τα 22,9 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2014.
Στο ίδιο διάστημα, πάντα κατά πληροφορίες, η παραγωγή της σε σύνολο κινήθηκε οριακά κάτω από τα επίπεδα των 200 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας σημαντική άνοδο σε σχέση με πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα, οπότε τα έσοδά της από ασφαλιστικές εργασίες είχαν διαμορφωθεί στα 174 εκατ. ευρώ.
Η ανοδική πορεία της παραγωγής της οφείλεται στον κλάδο Ζωής, όπου τα έσοδά της ξεπέρασαν τα 140 εκατ. ευρώ, όταν το α΄ τρίμηνο του 2014 είχαν διαμορφωθεί στα 112 εκατ. ευρώ.
Σε δύο παραμέτρους φαίνεται πως αποδίδεται η σημαντική βελτίωση της παραγωγής που πέτυχε η Εθνική στις ασφαλίσεις Ζωής. Στην έντονα ανοδική τάση του bank assurance, κυρίως σε ότι αφορά τα επενδυτικά προγράμματα, η ζήτηση των οποίων φαίνεται ότι τονώθηκε από την παρατεταμένη πολιτική αβεβαιότητα και στην πολύ θετική πορεία η οποία σημειώθηκε στις ασφαλίσεις Υγείας.
Πληγή για την Εθνική Ασφαλιστική, όπως εξάλλου και για το σύνολο του κλάδου, αποτέλεσαν οι Ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης Οχημάτων. Ο πόλεμος τιμών στην κατηγορία έριξε τα έσοδα από ασφαλιστικές εργασίες με αποτέλεσμα η παραγωγή Γενικών Ασφαλειών α΄ τριμήνου 2015 να κλείσει χαμηλότερα από τα 61 εκατ. ευρώ του 2014.
Σχεδόν μετά από τρία χρόνια, αμφιταλαντευόμενων μέτρων και εξαγγελιών για την εξάλειψη του φαινομένου των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, φαίνεται πολιτεία και ασφαλιστικές εταιρίες να θέτουν σε πλήρη εφαρμογή τις διασταυρώσεις και τον εντοπισμό των κατόχων ανασφάλιστων αυτοκινήτων.
Ήδη από πλευράς εταιριών έχει μπει σε κανονική λειτουργία από το Κέντρο Πληροφοριών ,μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου, με καταγραφή όλων των ασφαλισμένων οχημάτων, με πρόσβαση για την σχετική διασταύρωση και των ίδιων των ενδιαφερόμενων κατόχων αυτοκινήτων.
Ενώ από την πλευρά της πολιτείας το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές που θα αφορούν από την φορολογία και τον τεχνικό έλεγχο, μέχρι και την ασφαλιστική κάλυψη.
Σε αυτό που φαίνεται να χωλαίνει το όλο σύστημα είναι η συνεργασία μεταξύ ασφαλιστικών εταιριών και της πολιτείας για την ενημέρωση όλων όσων έχουν ανασφάλιστα αυτοκίνητα και την επιβολή των προστίμων, εφόσον δεν προχωρήσουν στην ασφάλιση τους.
Μάλιστα για την προσεχή Τετάρτη η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών παρουσία και της γενικής γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Κατερίνα Σαββαΐδου, θα προβεί σε ανακοινώσεις .
Σύμφωνα, με κύκλους της ασφαλιστικής αγοράς το θέμα ανασφάλιστα αυτοκίνητα έπρεπε να είχε λυθεί, καθώς κοστίζει πολλαπλά σε κράτος και ασφαλιστικές . Όπως, έχει επισημανθεί κατά καιρούς τα έσοδα από τον ΦΠΑ που χάνει το κράτος εξαιτίας του φαινομένου των ανασφάλιστων αυτοκινήτων αγγίζουν και τα 100 εκ ευρώ το χρόνο, ενώ επιβαρύνεται και το Επικουρικό Κεφάλαιο της Ασφάλισης Αυτοκινήτου που καταβάλει αποζημιώσεις για τροχαία ατυχήματα από ανασφάλιστα.
Αλλαγές στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων φέρνει το Solvency II. Το Υπουργείο Οικονομικών στον υπό κατάθεση νόμο με τον οποίο εισάγεται στη χώρα μας η κοινοτική οδηγία SolvencyII περιλαμβάνει και διατάξεις με τις οποίες «σπάει» το Επικουρικό Κεφάλαιο σε δυο τμήματα. Το ένα που αφορά στις καλύψεις που προσφέρει στους ασφαλισμένους εταιρειών που έκλεισαν μεταβιβάζεται σε ένα νέο οργανισμό Εγγυητικών Κεφαλαίων, μαζί με το Εγγυητικό κεφάλαιο Ζωής και το άλλο που αφορά τα ανασφάλιστα και άγνωστα οχήματα παραμένει ως έχει.
Με τον τρόπο αυτό η ελληνική νομοθεσία σε ότι αφορά το Επικουρικό Κεφάλαιο προσαρμόζεται κοντά στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Επίσης οι αλλαγές αυτές ήταν αναγκαίες καθώς με τη νέα νομοθεσία περί SolvencyII οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν διαθέτουν αποθέματα, στην λογική που περιγράφει η ισχύουσα νομοθεσία, τα οποία στην περίπτωση που έκλειναν μεταβιβάζονταν στο Επικουρικό Κεφάλαιο. Συνεπώς το Επικουρικό δεν θα λαμβάνει αποθέματα από μία εταιρεία της οποίας ανακαλείται η άδεια λειτουργίας.