Ειδικότερα, ενώ το 2012 το Κέντρο Πληροφοριών της ασφαλιστικής αγοράς είχε εγγεγραμμένα περί τα 5,3 εκατ. οχήματα τα οποία το 2013 αυξήθηκαν σε 5,6 εκατ. (+6%), η αύξηση των οχημάτων που εντάχθηκαν στο ΣΑΠ στο ίδιο διάστημα ήταν μικρότερη, 4%, με αποτέλεσμα εκτός συστήματος να βρεθούν περί τα 1 εκατ., που ήταν περισσότερα κατά 15%.
Πρόκειται για εξέλιξη που σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αποδίδεται στη δράση των ΕΠΥ, οι οποίες δεν μετέχουν στο σύστημα φιλικού διακανονισμού και όσο διογκώνουν τη δύναμή τους στον κλάδο τόσο θα περιορίζουν τη διείσδυση του Συστήματος ‘Άμεσων Πληρωμών στο συνολικό στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων.
Πάντως, στόχος της διαχειριστικής Επιτροπής του Φιλικού Διακανονισμού είναι να αυξήσει όσο το δυνατό περισσότερο τον αριθμό των τροχαίων που διακανονίζονται μέσω του ΣΑΠ και, όπως τονίζεται, θετικά προς την κατεύθυνση αυτή επέδρασε η ένταξη στο Σύστημα και των ζημιών με μικρές σωματικές βλάβες από τροχαίο.
Παράγοντες της αγοράς προσθέτουν δε ότι, οι αποζημιώσεις σωματικών βλαβών μέσω ΣΑΠ αποδεικνύουν τα περιθώρια που υπάρχουν για τη θεσμοθέτηση της αντικειμενικοποίησης του ύψους των ζημιών για σωματικές βλάβες
(Πηγή: Insuranceworld.gr)