>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

10 Δεκ 2014

Αναλογικά τέλη κυκλοφορίας με το μήνα

Σε ένα νέο μέτρο προτίθεται να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών για να βρει έσοδα και επιπλέον να δώσει την ευκαιρία σε κατόχους ΙΧ σε ακινησία να τα θέσουν σε κυκλοφορία ανάλογα με τις ανάγκες τους, χωρίς να καταβάλουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα πρόκειται για διόρθωση προηγούμενης ρύθμισης που επιτρέπει αναλογική πληρωμή τελών κυκλοφορίας αν κάποιος ιδιοκτήτης ΙΧ θέσει σε κυκλοφορία ενδιάμεσα του έτους ακινητοποιημένο ΙΧ.

Τώρα στα σχέδια μπαίνει η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας να γίνεται με το μήνα και όχι για του επόμενους μήνες μετά την άρση της ακινησίας μέχρι την λήξη του χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι για φέτος όπως και κάθε χρόνο οι πινακίδες κυκλοφορίας εφόσον οι κάτοχοι ΙΧ δεν πληρώσουν για τα τέλη κυκλοφορίας για την νέα χρονιά πρέπει να καταθέσουν πινακίδες μέχρι της 31 Δεκεμβρίου.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Τράπεζες, ασφαλιστικές και direct aσφαλίσεις στη μάχη των στεγαστικών

Οξύνεται ο ανταγωνισμός στην ασφάλιση κατοικίας από όλους αυτούς που αναπτύσσουν δραστηριότητα στη συγκεκριμένη αγορά. Με νέα ή ανανεωμένα προγράμματα και μειωμένα τιμολόγια οι ασφαλιστικές προσπαθούν να προσεγγίσουν τους καταναλωτές και να διευρύνουν το πελατολόγιο τους, παρακολουθώντας «στενά» και τις εξελίξεις στην αγορά και τις υπηρεσίες που παρέχονται μέσω του bancassurance και των απευθείας ασφαλίσεων.
Στο πλαίσιο αυτό οι ασφαλιστικές ενημερώνουν τους συνεργάτες τους για τα πακέτα που υπάρχουν. Επίσης, άλλες εταιρείες έχουν επενδύσει διαφημιστικά, μέσα από διάφορα «κανάλια» επικοινωνίας, στη διεύρυνση των εργασιών τους στον κλάδο.
Στην επιδίωξη προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων μέσα από τις προαναφερόμενες διαδικασίες, πληθαίνουν οι ανησυχίες για αθέμιτες πρακτικές, που πλήττουν το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης και αποσκοπούν στην αφαίρεση εργασιών.
Αυτό που πάντως υπενθυμίζουν οι ασφαλιστικές στους συνεργάτες τους είναι πως σύμφωνα με εγκύκλιο της ΤτΕ οι υπάλληλοι των πιστωτικών ιδρυμάτων που προωθούν ασφαλιστήρια συμβόλαια πρέπει να έχουν την απαραίτητη πιστοποίηση και πως όταν ο δανειολήπτης προσκομίσει ασφαλιστήριο συμβόλαιο που πληροί τις αναγκαίες από τη σύμβαση καλύψεις πρέπει να γίνεται δεκτό από την τράπεζα χωρίς καμία καθυστέρηση.
Επίσης ορίζεται ότι κατά την προώθηση σε δανειολήπτη ασφάλισης ο αρμόδιος υπάλληλος οφείλει να διευκρινίζει ότι:

– δεν είναι υποχρεωμένος ο δανειολήπτης να ασφαλιστεί σε συνεργαζόμενη με την τράπεζα ασφαλιστική εταιρεία
– μπορεί να επιλέξει το διαμεσολαβητή του και δεν επιτρέπεται ο υπάλληλος να τον παραπέμψει υποχρεωτικά σε διαμεσολαβητή στο πλαίσιο της δανειακής σύμβασης
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

9 Δεκ 2014

Ασφάλιση και… ασφάλεια για χειμερινά σπορ: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Τα κρύα άργησαν αλλά ήρθαν, οι διακοπές των Χριστουγέννων πλησιάζουν, τα χιονοδρομικά κέντρα έχουν ανοίξει τις πύλες τους και περιμένουν τις… ορδές όσων επιζητούν την περιπέτεια και την επαφή με τη χειμωνιάτικη φύση.
Έτσι, λοιπόν, η βρετανική ένωση τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων ABTA και το Υπουργείο Εξωτερικών και Κοινοπολιτείας της χώρας καλούν εκείνους που θα επιδοθούν στα αγαπημένα τους χειμερινά σπορ επ’ αφορμή των χριστουγεννιάτικων διακοπών να βεβαιωθούν ότι διαθέτουν την ανάλογη ασφαλιστική κάλυψη για ταξιδιώτες.
Ένα εκατομμύριο Βρετανοί, για παράδειγμα, αναμένεται να επισκεφθούν χιονοδρομικά κέντρα φέτος τον χειμώνα, ωστόσο εκατοντάδες χιλιάδες (29%) είναι ανασφάλιστοι. Γι’ αυτό η ABTA και το βρετανικό υπουργείο εξέδωσαν οδηγίες προς τους σκιέρ, μαζί με ένα σύντομο βίντεο:


Οι οδηγίες συνοπτικά έχουν ως εξής:
1. Βεβαιωθείτε ότι έχετε την κατάλληλη ασφάλεια ταξιδίου – που περιλαμβάνει δηλαδή και κάλυψη για χειμερινά σπορ.
2. Να είστε σε καλή φόρμα για σκι. Καλό είναι να έχετε ξεκινήσει γυμναστική τουλάχιστον 8 εβδομάδες πριν από τις διακοπές σας, ώστε να απολαύσετε στο έπακρο το χιόνι και τον φρέσκο αέρα, αλλά και να προλάβετε πιθανούς τραυματισμούς. Σε αυτόν τον σύνδεσμο βρίσκεται σειρά ασκήσεων ειδικά για σκιέρ:
3. Επιλέξτε τον κατάλληλο εξοπλισμό. Μη διστάσετε να τον επιστρέψετε αν κάτι σας προβληματίζει. Πάρτε μαζί αρκετά ειδικά ενδύματα και κράνος, ή βεβαιωθείτε ότι θα υπάρχουν κράνη για να νοικιάσετε.
4. Προσοχή στον ήλιο. Προμηθευτείτε αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας. Μπορείτε να καείτε ακόμα κι όταν έχει συννεφιά, ιδιαίτερα δε πρέπει να προσέξετε τα παιδιά.
5. Κάντε σκι με εκπαιδευτή ή οδηγό, αν δεν είστε πολύ σίγουροι για τον εαυτό σας και οπωσδήποτε αν θέλετε να κάνετε σκι ή σνόουμπορντ εκτός πίστας.
6. Πάρτε μαζί χάρτη πιστών και προσέχετε τα τελεφερίκ. Διαλέξτε πίστες κατάλληλες για το επίπεδό σας, καθώς και της παρέας σας. Έχετε πάντα μαζί σας έναν χάρτη πιστών, ενημερωθείτε για τα δρομολόγια των τελεφερίκ –ώστε να μην ξεμείνετε στο βουνό– και αφήστε αρκετό ελεύθερο χώρο στους άλλους.
Ο Μark Tanzer, διευθυντής της ABTA, σημειώνει χαρακτηριστικά: «Καθώς οι θερμοκρασίες πέφτουν και ο κόσμος αρχίζει να σχεδιάζει τις χειμερινές διακοπές του, τους παροτρύνουμε να κάνουν την κατάλληληασφάλεια ταξιδίου μέρος των προετοιμασιών τους. Οι χειμερινές διακοπές συχνά περιλαμβάνουν δραστηριότητες που ίσως δεν καλύπτονται από τα συνήθη συμβόλαια ταξιδίου, και όσοι κάνουν διακοπές πρέπει να βεβαιωθούν ότι καλύπτονται για οποιαδήποτε δραστηριότητα προγραμματίζουν».
Στην ίδια γραμμή κι ο Martin Redmond, στέλεχος της ομάδας Know Before You Go του υπουργείου, δηλώνει: «Είτε είστε έμπειροι σκιέρ είτε κατεβαίνετε τις πλαγιές για πρώτη φορά, είναι κρίσιμο να έχετε την κατάλληληασφάλιση. Όσοι δεν το κάνουν ρισκάρουν ιατρικά έξοδα χιλιάδων λιρών, οπότε παροτρύνουμε τους πολίτες που θα κάνουν ένα διάλειμμα για χειμερινά σπορ να επιλέξουν συμβόλαιο που τους καλύπτει για οτιδήποτε θέλουν να κάνουν».
«Το Υπουργείο Εξωτερικών και Κοινοπολιτείας» συνεχίζει «παρέχει υποστήριξη στους Βρετανούς πολίτες που θα συναντήσουν δυσκολίες στο εξωτερικό. Ωστόσο, δεν μπορούμε να πληρώσουμε νοσήλια αν νοσηλευτείτε και δεν μπορούμε να κανονίσουμε τη μεταφορά σας με αεροπλάνο πίσω στην πατρίδα. Επομένως, κάντε την έρευνά σας, αποκτήστε κάλυψη και διαβάστε τα ψιλά γράμματα ώστε να βεβαιωθείτε ότι θα θυμάστε (…) τις διακοπές σας για τους σωστούς λόγους».

Απώλειες εκατομμυρίων ευρώ για το ΕΟΠΥΥ από τη νοσηλεία τουριστών


Τεράστια είναι η τρύπα στα ταμεία του ΕΟΠΥΥ από την αδυναμία του να καταγράψει και να εισπράξει από ασφαλιστικά ταμεία του εξωτερικού τα νοσήλια από τους τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα και χρειάζονται νοσηλεία .Έτσι στην ουσία ένας στους τρείς τουρίστες που θα κάνει χρήση υπηρεσιών υγείας στην χώρα μας δεν θα πληρώσει ποτέ.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας “’Εθνος”, το υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΠΥΥ προχωρούν τώρα στη διασύνδεση όλων των πληροφοριακών συστημάτων, ώστε ο Οργανισμός να γνωρίζει ποιός νοσηλεύεται πού και να χρεώνει ανάλογα το Ταμείο του.

Μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου, ο ΕΟΠΥΥ είχε εισπράξει 50 εκατομμύρια ευρώ από νοσηλεία ή παρασχεθείσες υπηρεσίες Υγείας σε τουρίστες.

Το ποσό αναμένεται να φτάσει στα 60 εκατομμύρια έως το τέλος του έτους, αλλά υπολείπεται κατά τουλάχιστον 25 εκατομμύρια από τη χρέωση που έπρεπε να έχει γίνει.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Ασφάλιση Τουριστικών & Υπεραστικών Λεωφορείων από την Υδρόγειο

Η Υδρόγειος είναι μία από τις λίγες εταιρείες στην Ελλάδα που δραστηριοποιούνται στην ασφάλιση τουριστικών και υπεραστικών λεωφορείων Κλάδος Οχημάτων.
Διαθέτοντας υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία καθώς και ισχυρή αντασφαλιστική κάλυψη σε συνεργασία με υψηλού κύρους αντασφαλιστικούς οίκους, η Υδρόγειος είναι σε θέση να παρέχει πλήρη και εξειδικευμένη κάλυψη των ιδιαίτερων ασφαλιστικών αναγκών αυτής της κατηγορίας οχημάτων, πάντα με τη σφραγίδα της ποιοτικής και προσωποποιημένης εξυπηρέτησης καθώς και της άμεσης και δίκαιης αποζημίωσης που τη χαρακτηρίζουν.
Διαβάστε εδώ αναλυτικά το πρόγραμμα ασφάλισης τουριστικών και υπεραστικών λεωφορείων όπως παρουσιάζεται στο τελευταίο τέυχος του περιοδικού VOICE (τεύχος 8, Δεκέμβριος 2014).
(Πηγή: Nextdeal.gr)

8 Δεκ 2014

Allianz: Hackers και drones απειλούν την ασφάλεια των αεροσκαφών


Οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο και η χρήση των drones αυξάνουν τις πιθανότητες αεροπορικών ατυχημάτων σύμφωνα με έρευνα της Allianz. 

Αν και η εξέλιξη της τεχνολογίας στην κατασκευή των αεροσκαφών ενίσχυσε την ασφάλεια και μείωσε τα ατυχήματα στον αέρα, ωστόσο ταυτόχρονα δημιούργησε έδαφος το οποίο μπορούν να εκμεταλλευτούν οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου και κατ’ επέκταση νέους κινδύνους για την ασφαλιστική βιομηχανία.

«Οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο μπορούν να αντικαταστήσουν το φυσικό αεροπειρατή και να γίνει το «όπλο» σε επιθέσεις εναντίον της βιομηχανίας αερομεταφορών» αναφέρει η γερμανική Allianz.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών αναγνωρίζοντας το πρόβλημα προσπαθεί να βελτιώσει τις συνθήκες ασφαλείας και να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες στην αξιολόγηση και το μετριασμό των κινδύνων στα συστήματα πληροφορικής τους.
«Η αερομεταφορές βασίζονται στα συστήματα πληροφορικής καθώς και σε επίγειες και πτητικές λειτουργίες και τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας. Σίγουρα αποτελούν στόχο», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ Tony Tyler σε μια διάσκεψη τον Οκτώβριο.
Νέοι κίνδυνοι από τα drones
Μια άλλη πιθανή απειλή προέρχεται από τα drones, η χρήση των οποίων εκτείνεται από αεροψεκασμούς, μεταφορά δεμάτων, επιθεώρηση περιοχών όπου έχουν συμβεί φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές, στη συγκέντρωση ειδήσεων και αθλητικές εκδηλώσεις μέχρι και την προσωπική χρήση.

«Οι δυνητικοί κίνδυνοι είναι προφανείς» αναφέρει στην έρευνα της η Allianz καθώς «είναι πιθανό η χρήση τους να οδηγήσει σε συγκρούσεις στον αέρα ή στην πρόκληση ζημίας σε τρίτους».
Όπως εκτιμά η ΙΑΤΑ ο αριθμός των επιβατών που χρησιμοποιούν αερομεταφορές σήμερα ανέρχεται περίπου στα 3,3 δις και το 2050 θα φτάσει τα 16 δις.
Η ενίσχυση των κανόνων ασφαλείας είχε ασκήσει πιέσεις στα ασφάλιστρα στον κλάδο, δημιουργώντας καθοδική τάση μέχρι και το 2013, καθώς στο τρέχον έτος οι ζημίες από αεροπορικά δυστυχήματα έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ. Θυμίζουμε ότι τα οι αποζημιώσεις – συμπεριλαμβανομένων και των αξιώσεων για τα δύο Μαλαισιανά αεροσκάφη- αναμένεται ότι θα φτάσουν τα 800.000.000 δολ.
Όπως αναφέρει στην έρευνα της η Allianz η ασφαλιζόμενη αξία στους στόλους των αεροπορικών εταιρειών αναμένεται ότι θα ξεπεράσει το 1 τρις δολ. μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια από 900 δις που είναι σήμερα.
Αξίζει να σημειωθεί πως όλα τα εμπλεκόμενα μέρη ανησυχούν και για την συνεχόμενη αυτοματοποίηση των συστημάτων, ειδικά μετά την συντριβή της πτήσης της Air France 447 2009, που οι πιλότοι ενός Α330 τζετ με κατεύθυνση από τη Βραζιλία προς τη Γαλλία, έχασαν τον έλεγχο του αεροσκάφους. Η Allianz αναφέρει ότι όταν τα συστήματα αποτυγχάνουν, αυτό σημαίνει ότι και οι πιλότοι χρειάζονται περισσότερη εκπαίδευση. Μια γερμανική ομάδα πιλότων και κάνει έκκληση για περισσότερη εκπαίδευση και τους ελέγχους σε «εγχειρίδιο» που φέρουν να εξασφαλίσει πιλότοι έχουν τακτική πρακτική θα πρέπει να αποτύχει υπολογιστές.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

Προς πώληση η Εθνική Ασφαλιστική


Εντολή στη Deutsche Bank και στη Morgan Stanley για την αποτίμηση της Εθνικής Ασφαλιστικής, έδωσε η Εθνική Τράπεζα, δρομολογώντας τις διαδικασίες για την πώληση της κερδοφόρας θυγατρικής της. Η πώληση της θυγατρικής ασφαλιστικής εταιρίας αναμένεται μέσα στο α΄ εξάμηνο του 2015 και εντάσσεται στην υποχρέωση που έχουν αναλάβει μέσω των σχεδίων αναδιάρθρωσης όλες οι τράπεζες να απεμπλακούν από μη αμιγώς τραπεζικές εργασίες. 

Η Εθνική Ασφαλιστική, πλήρως κεφαλαιοποιημένη και κερδοφόρα, αναμένεται να αποτελέσει πόλο έλξης για ισχυρούς ξένους ασφαλιστικούς ομίλους, οι οποίοι μέσα στα επόμενα χρόνια θα κυριαρχήσουν στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά μέσα από ένα γύρο εξαγορών και συγχωνεύσεων που θα αλλάξει πλήρως το τοπίο με τις 67 σήμερα ασφαλιστικές, αντίστοιχα με ό,τι συνέβη στις τράπεζες. Σημειώνεται ότι σε επίπεδο κεφαλαιακής επάρκειας, η Εθνική Ασφαλιστική κάλυψε το 85% των εγγεγραμμένων ασφαλίστρων στο Βασικό Σενάριο (Core Stress Test) που διενεργήθηκε το καλοκαίρι σε σύνολο 167 ασφαλιστικών εταιριών πανευρωπαϊκά. Από την ελληνική ασφαλιστική αγορά συμμετείχαν 12 ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτοντας το 72,28% των εγγεγραμμένων ασφαλίστρων στο Βασικό Σενάριο. 

Η πορεία της Εθνικής Ασφαλιστικής είναι σταθερά ανοδική, ως αποτέλεσμα της δυναμικής που αναπτύσσει το παραγωγικό της δίκτυο, της καλής διαχείρισης των λειτουργικών της εξόδων αλλά και της περαιτέρω ισχυροποίησης της κεφαλαιακής της επάρκειας. 

Η παραγωγή το α’ εξάμηνο του 2014 διαμορφώθηκε στα 360 εκατ. ευρώ έναντι 324 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στον κλάδο Ζωής η παραγωγή αυξήθηκε κατά 19,7% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013 φθάνοντας τα 228 εκατ. ευρώ. 

Εντυπωσιακή άνοδο 27,3% σημείωσε η νέα παραγωγή στον κλάδο Ζωής που διαμορφώθηκε σε 25,2 εκατ. ευρώ για το εξάμηνο 2014 έναντι 19,8 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2013. Η εταιρία έχοντας σταθεροποιηθεί σε κερδοφόρα αποτελέσματα παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, παρουσίασε στο α΄ εξάμηνο κέρδη προ φόρων 52,4 εκατ. ευρώ και προβλέπεται ότι για το σύνολο της χρήσης τα κέρδη της θα κινηθούν στα 100 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το 2013 η εταιρία είχε καταγράψει ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας με προ φόρων κέρδη 111 εκατ. ευρώ, με παραγωγή που διαμορφώθηκε στα 631 εκατ. ευρώ και αποζημιώσεις που έφτασαν τα 400 εκατ. ευρώ. 

Η εξέλιξη της κερδοφορίας είναι αποτέλεσμα και του συνεχούς ελέγχου του κόστους ζημιών ιδιαίτερα στους Γενικούς Κλάδους, όπου ο συγκεκριμένος δείκτης ζημιών (LossRatio) διαμορφώθηκε στο 40,8% το εξάμηνο 2014 από 44,4% την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μία χειμαζόμενη αγορά, η Εθνική Ασφαλιστική έχει καταφέρει να αυξήσει το μερίδιό της από το 17% στο 22,8%, όταν η παραγωγή ασφαλίστρων της συνολικής αγοράς στον κλάδο Ζωής υποχώρησε κατά 15%. 

Παράλληλα με την αύξηση της κερδοφορίας της, η Εθνική Ασφαλιστική βελτιώνει τον δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας, ο οποίος στο α΄ εξάμηνο 2014 διαμορφώθηκε στο 608% έναντι 288% στο α’ εξάμηνο του 2013 και 528% στο τέλος του προηγούμενου έτους.

(Πηγή: Capital.gr)

Διορθωτικές κινήσεις για την κεφαλαιακή επάρκεια των εταιρειών

Μπορεί οι ασφαλιστικές εταιρείες να τα βρήκαν δύσκολα με τα stress tests και, ορισμένες εξ αυτών, να μην πέρασαν με επιτυχία τη δοκιμασία, όμως, όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς, τα κεφαλαιακά τους ελλείμματα, στα υποθετικά σενάρια στρεσαρίσματος που δέχθηκαν, δεν είχαν να κάνουν μόνο με την πραγματική έννοια του όρου «έλλειμμα», αλλά με το γεγονός ότι δεν ήταν έτοιμες να λειτουργήσουν με σύγχρονες δομές και υποδομές.
Οι ίδιοι παράγοντες προσθέτουν ότι, η ανάληψη πλέγματος συντονισμένων δράσεων εν όψει solvency II είναι ικανή να περιορίσει αισθητά τις κεφαλαιακές τους υποχρεώσεις έως την 1η Ιανουαρίου 2016, οπότε και θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο εποπτικό περιβάλλον.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εταιρική διακυβέρνηση, που επιβάλλει στις ασφαλιστικές εταιρείες, μεταξύ άλλων, τον πλήρη διαχωρισμό των αναλογιστών από τους εσωτερικούς ελεγκτές. Όποια εταιρεία δεν μερίμνησε πριν τα τεστ αντοχής, παρουσιάσθηκε ενώπιον των ελεγκτών με αυξημένο ρίσκο, που κοστίζει σε κεφάλαια.
Οι αλλαγές στο οργανόγραμμα και τις λειτουργίες των ασφαλιστικές εταιρειών επίσης επιφέρουν περιορισμό κεφαλαιακών αναγκών, όπως και οι επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες και τη μηχανογράφηση, που επιτρέπουν ταχύτερο έλεγχο της οικονομικής θέσης κάθε εταιρείας, όπως και περισσότερη διαφάνεια στις συναλλαγές.
Τέλος, η ύπαρξη «plan b» για μια σειρά ρίσκων που αναλαμβάνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες μειώνει πιθανές μελλοντικές κεφαλαιακές υποχρεώσεις, ενώ και το Solvency II, προβλέπει, πέραν των προαναφερόμενων, ένα χρόνο παράτασης της προθεσμίας εφαρμογής του για συγκεκριμένες περιπτώσεις κεφαλαιακών προσαρμογών.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

6 Δεκ 2014

Η ΑΧΑ UK στις δοκιμές των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό

Η ΑΧΑ επιλέχτηκε ως ασφαλιστική εμπειρογνώμων για τα 2 από τα 3 πρότζεκτ αυτοκινήτων χωρίς οδηγό που μόλις πήραν το πράσινο φως από τη βρετανική κυβέρνηση.
Έργο της ΑΧΑ θα είναι να καταγράψει και να αξιολογήσει τους κινδύνους που προκύπτουν, ώστε να διευκολύνει αλλαγές στην ισχύουσα νομοθεσία και να προσφέρει ένα συνετό ασφαλιστικό πρότυπο για τη νέα τεχνολογία.
Η ΑΧΑ θα ασχοληθεί με τα πρότζεκτ VENTURER και UK Autodrive. Ο τελευταίος προϋπολογισμός, που παρουσιάστηκε στις 3 Δεκεμβρίου, προβλέπει 9 εκατ. λίρες χρηματοδότηση για τις δοκιμές αυτοκινήτων χωρίς οδηγό και ορίζει ότι οι δοκιμές θα γίνουν από το 2015 στο Μπρίστολ, στο Λονδίνο, στο Μίλτον Κέινς και στο Κόβεντρι.
«Η ΑΧΑ έχει τη χαρά να είναι συνεργάτιδα στην έξοδο των ημιαυτόνομων και αυτόνομων οχημάτων στους βρετανικούς δρόμους» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Chris Evans. «Είμαστε αφοσιωμένοι στην ανάπτυξη ασφαλιστικών λύσεων για νέους και αναδυόμενους κινδύνους, καθώς οι τεχνολογικές καινοτομίες προσπαθούν να βελτιώσουν τη ζωή των πελατών μας, και είμαστε περήφανοι που η ανάμειξή μας θα βοηθήσει να δημιουργηθεί το ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο θα υποστηρίξει τον σημαντικότερο μετασχηματισμό στις οδικές μεταφορές μετά την εμφάνιση της μηχανής εσωτερικής καύσης.
Η ΑΧΑ πιστεύει ότι αυτά τα οχήματα έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν την κοινωνία προς το καλύτερο. Τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του αριθμού των ζωών που χάνονται άδικα σε τροχαία οφειλόμενα σε ανθρώπινο λάθος, και να συνεισφέρουν στην πτώση του κόστους και της κατανάλωσης καυσίμων. Στις πόλεις το εγχείρημα έχει τη δυνατότητα να αλλάξει ριζικά την ιδέα περί ιδιοκτησίας αυτοκινήτου και να βάλει τα περιστατικά κυκλοφοριακής συμφόρησης, που κοστίζουν χρήμα και χρόνο, στο χρονοντούλαπο της ιστορίας».
(Πηγή: Nextdeal.gr)

5 Δεκ 2014

Η τηλεματική θα ελέγχει τον οδηγό και θα διαμορφώνει τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου


Η οδική συμπεριφορά του οδηγού μπορεί να αποτελέσει στο άμεσο μέλλον ένα σημαντικό κριτήριο βάση του οποίου οι ασφαλιστικές εταιρίες, παγκόσμια, θα μπορούν να ελέγχουν τους κινδύνους και να τιμολογούν ανάλογα τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου.
Ασφαλιστικές εταιρίες αλλά και αυτοκινητοβιομηχανίες εφαρμόζοντας τηλεματικές τεχνολογίες και υπό την προϋπόθεση ότι οι οδηγοί και οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα δέχονται τον έλεγχο της οδικής τους συμπεριφοράς , δίνουν την ευκαιρία στον οδηγό να μειώσει το κόστος των ασφαλίστρων.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ο έλεγχος και τα στοιχεία που θα έχει στην διάθεσή της η ασφαλιστική εταιρία, μέσω της τηλεματικής, θα μπορεί να διαμορφώσει αυτόματα από υπολογιστικά συστήματα και τα ασφάλιστρα με βάση την οδική συμπεριφορά.

Eπιπλέον ένα ακόμα τρόπος που μπορεί στο μέλλον, σύμφωνα με τους ασφαλιστές, να διαμορφώνει τo ασφάλιστρo είναι και η χρήση του αυτοκινήτου. Δηλαδή ασφάλιση με το χιλιόμετρο. Όπου το κόστος του ασφαλίστρου μπορεί να διαμορφώνεται και με βάση την χρήση που κάνει ο ασφαλισμένος.

Ωστόσο σημειώνεται ότι οι βασικές παράμετροι μέσω των οποίων οι ασφαλιστικές εταιρίες διαμορφώνουν το ασφάλιστρο, με την αξιολόγηση του κινδύνου, θα παραμένουν σταθερές όπως είναι το μοντέλο του αυτοκίνητου, η περιοχή, το φύλο, η ηλικία του ασφαλισμένου κ.α.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)