>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

30 Μαρ 2016

Το μέλλον δείχνει δρόμους χωρίς φανάρια!

Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων (κι όχι μόνο αυτοί) έχουν ρίξει αρκετό από το βάρος και το budget της έρευνας κι εξέλιξης τους στην εξέλιξη, αλλά και την κατασκευή των αυτόνομων οχημάτων, όπου θεωρούν ότι αυτά θα είναι τα οχήματα του μέλλοντος.

Όμως αυτή η εξέλιξη θα φέρει και σωρεία αλλαγών στον τρόπο που κινούμαστε ως τώρα. Μια βασική αλλαγή που θεωρούν οι ερευνητές ότι θα επέλθει, είναι πως οι δρόμοι πλέον δεν θα έχουν τους χαρακτηριστικούς φωτεινούς σηματοδότες. Κι αυτό γιατί τα αυτόνομα οχήματα θα είναι πιο ασφαλή και θα μπορούν να οριοθετούν μόνα τους τη θέση τους στο οδόστρωμα και μάλιστα σε συνδυασμό με την κίνηση και των υπόλοιπων αυτόνομων οχημάτων.

Η ιδέα αυτή βασίζεται στο γεγονός πως κάθε όχημα θα είναι συνδεδεμένο, με τη ροή της κυκλοφορίας να ελέγχεται από ένα δίκτυο στα γύρω κτίρια, το οποίο θα δίνει την απαραίτητη πληροφόρηση σχετικά με την κίνηση των υπολοίπων οχημάτων. Όλα τα παραπάνω γίνονται με γνώμονα τις ασφαλείς και προπαντός άνευ ατυχημάτων μετακινήσεις, οι οποίες κατά κύριο λόγο οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα. Ακόμα ένα όφελος που θα προέκυπτε από κάτι τέτοιο ήταν η μείωση των εκπομπών ρύπων, καθώς και η μείωση των μποτιλιαρισμάτων στους δρόμους.

(Πηγή: Nextdeal.gr)

ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική: Ο κος Γεώργιος Τσακατούρας νέος Διευθυντής Εκπαίδευσης & Ανάπτυξης

Στο ανθρώπινο δυναμικό της ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστικής εντάχθηκε ο κύριος Γεώργιος Τσακατούρας, ο οποίος αναλαμβάνει καθήκοντα Διευθυντή Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης της εταιρείας.  Ο κύριος Τσακατούρας έχει διατελέσει επί σειρά ετών στέλεχος της ασφαλιστικής αγοράς, ως Διευθυντής Στελέχωσης, Υποστήριξης, Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας κύριες δραστηριότητες του κυρίου Τσακατούρα είναι η εκπαίδευση των συνεργατών της εταιρείας και η ανάπτυξη του Δικτύου Πωλήσεων.

O Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστικής Κύριος Θεόδωρος Αχής , δήλωσε ότι «η κατάρτιση και η εμπειρία του κ. Γεώργιου Τσακατούρα θα συμβάλλουν σημαντικά στην άρτια εκπαίδευση των συνεργατών της εταιρείας, αλλά και στην περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών της σε υγιείς βάσεις.


29 Μαρ 2016

Η MetLife στην Πρώτη Ημέρα Καριέρας Ατόμων με ειδικές Ανάγκες

Η MetLife, επιβεβαιώνοντας στην πράξη τoν κοινωνικό της ρόλο, συμμετείχε στο Career Fair.4all, την Πρώτη Ημέρα Καριέρας για άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) στην Ελλάδα. Το Career Fair.4all έχει στόχο την προσωπική επαφή των ΑμεΑ με στελέχη επιχειρήσεων, μέσω της πραγματοποίησης συνεντεύξεων και της ενδυνάμωσης των βιογραφικών τους.

Στελέχη εταιρειών, φορείς των ΑμεΑ, υποστηρικτές και ειδικοί έδωσαν το παρόν στην εκδήλωση, η οποία αποτέλεσε το πρώτο βήμα επικοινωνίας για θέματα επαγγελματικής κατάρτισης ατόμων με αναπηρία και πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Επίσης, στην Πρώτη Ημέρα Καριέρας Ατόμων με ειδικές Ανάγκες παρουσιάστηκαν επιστημονικές απόψεις, καλές πρακτικές και εντοπίστηκαν οι αναγκαίες ενέργειες για την αντιμετώπιση ενός κρίσιμου κοινωνικού θέματος.

Η MetLife, με ηγετική πορεία στις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, στέκεται δίπλα στα κοινωνικά προβλήματα της χώρας και στηρίζει τις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες. Με τη συμμετοχή της στο Career Fair.4all, η MetLife παρουσίασε τις ευκαιρίες καριέρας που παρέχει η εταιρεία και επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της για την προώθηση λύσεων σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΑμεΑ.

Πρωταρχικός στόχος της MetLife, μέσα από τη συμμετοχή της σε παρόμοιες δράσεις, είναι να συνεργαστεί με όλους τους φορείς που αναπτύσσουν συστηματικά ευκαιρίες ώστε να προωθηθούν στην πράξη τα ίσα δικαιώματα στην αγορά εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα άτομα με αναπηρία είναι περίπου το 10% του πληθυσμού της Ελλάδας, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι εκτός αγοράς εργασίας.

Ενέργειες όπως αυτή αναδεικνύουν τη φιλοσοφία της MetLife σχετικά με τον κοινωνικό ρόλο των επιχειρήσεων και την ενεργό συμμετοχή τους στην προώθηση των ίσων δικαιωμάτων στην αγορά εργασίας.

Η νοσηλεία δεν είναι πολυτέλεια


Όταν οι αγελάδες ήταν…παχύτερες, είχα κάνει ένα νοσοκομειακό πρόγραμμα που, αν ποτέ χρειαζόταν, θα μπορούσα να επικεντρωθώ στο να γίνω καλά, χωρίς να ανησυχώ για τον λογαριασμό…

Ξεκίνησα να εργάζομαι προ δεκαπενταετίας, με πολύ καλές συνθήκες, εργασίας και μισθού, και ένιωσα πως είχα κάνει το πρώτο βήμα προς μια πετυχημένη καριέρα. Στο πλαίσιο αυτό, και έχοντας καταλάβει κι από τους γονείς μου τότε πως καλό ήταν να μην εξαρτώμαι αποκλειστικά από τις παροχές του ασφαλιστικού μου ταμείου, θεώρησα σωστό και λογικό να κάνω κι ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα υγείας, νοσοκομειακό. 

Δυστυχώς οι συνθήκες τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει. Η εταιρία στην οποία εργάζομαι αναγκάστηκε να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα, κάνοντας απαραίτητες αλλαγές, μεταξύ των οποίων και τρεις μειώσεις μισθών. Εκεί που θεωρούσα τον εαυτό μου καλά αμειβόμενο και απολύτως αυτάρκη, βρέθηκα να πρέπει να αλλάξω αρκετά στον τρόπο ζωής μου και να περιορίσω κατά πολύ τα έξοδά μου. Δεν ξέρω πραγματικά τι πρέπει να κάνω με το νοσοκομειακό μου πρόγραμμα. Μπορώ να το προσαρμόσω, πρέπει να το καταργήσω, τι προβλέπεται για αυτές τις περιπτώσεις;

Ρώτησα και έμαθα. Κατέληξα σε μια λύση, που μπορεί να μην είναι η ιδανική, είναι όμως η καλύτερη δεδομένων των συνθηκών. Εξακολουθώ να νιώθω την ασφάλεια που χρειάζομαι, σήμερα περισσότερο από ποτέ, ενώ ταυτόχρονα δεν παθαίνω κρίση πανικού κάθε φορά που πλησιάζει η ημερομηνία πληρωμής της δόσης των ασφαλίστρων μου. 

Τα νοσοκομειακά προγράμματα δεν είναι όλα ίδια, όπως δεν είναι και οι εναλλακτικές λύσεις:

• Τα ισόβιας διάρκειας όπως και τα ετήσια προγράμματα επιδέχονται τροποποιήσεις  –όπως π.χ. τη θέση νοσηλείας ή τον τρόπο κάλυψης-  που οδηγούν στη μείωση του ασφαλίστρου, ή μπορείς να επιλέξεις ένα πρόγραμμα χαμηλότερου κόστους, ή να αυξήσεις τη συμμετοχή σου στα έξοδα νοσηλείας.

• Είναι σημαντικό να γνωρίζεις πως όποιες τροποποιήσεις κι αν τελικά κάνεις, όταν τα οικονομικά βελτιωθούν κάποια στιγμή, μπορείς να ζητήσεις αναβάθμιση των καλύψεων υπό κάποιους όρους.

• Υπάρχει η δυνατότητα να αλλάξεις τη συχνότητα πληρωμής των ασφαλίστρων, επιμερίζοντάς τα σε περισσότερες δόσεις, γεγονός που βοηθά στη ρευστότητα. 

• Μπορείς να αφαιρέσεις από το συμβόλαιό σου συμπληρωματικές καλύψεις, που είναι ωραίο να τις έχεις, αλλά λιγότερο  απαραίτητες, στην παρούσα φάση.

Καλό είναι να ξέρεις ότι ακυρώνοντας ένα νοσοκομειακό πρόγραμμα δεν χάνεις χρήματα, γιατί το πρόγραμμα δεν είναι μεν επενδυτικό όπως κάποια άλλα, αλλά  καλύπτει παροχές υγείας για συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Αυτό όμως που μπορεί να συμβεί είναι, στο μεσοδιάστημα, όσο έχεις διακόψει το πρόγραμμα, να προκύψει κάποιο πρόβλημα υγείας που, στη συνέχεια, όταν αποφασίσεις και πάλι να ασφαλιστείς, ενδέχεται να σε εξαιρεί από καλύψεις για το συγκεκριμένο πρόβλημα, ή να μην είσαι ασφαλίσιμος γενικά.

Σε κάθε περίπτωση, κι επειδή ούτε είμαστε όλοι ίδιοι, ούτε έχουμε το ίδιο πρόγραμμα ή τις ίδιες δυσκολίες «ρευστότητας», η καλύτερη λύση είναι να κάνεις αυτό που έκανα κι εγώ: να ρωτήσεις απευθείας τον ασφαλιστικό σου σύμβουλο ή την εξυπηρέτηση πελατών της ασφαλιστικής σου εταιρίας.

(Πηγή: As-milisoume.gr)



Ευρωπαϊκή Πίστη: Αύξηση όλων των οικονομικών μεγεθών για έβδομη συνεχόμενη χρονιά

Συνεχίζοντας την αναπτυξιακή πορεία των τελευταίων ετών, η Ευρωπαϊκή Πίστη ΑΕΓΑ παρουσίασε αύξηση του συνόλου των οικονομικών της μεγεθών για το 2015, σε μία περίοδο όπου η παραγωγή του ασφαλιστικού κλάδου, εκτιμάται ότι υποχώρησε κατά 5,8%.

Πιο συγκεκριμένα η Εταιρία σημείωσε:
  • Αύξηση των προ φόρων κερδών κατά 6,6% στα 16,1 εκ. ευρώ, έναντι 15,1 εκ. ευρώ το 2014.
  • Αύξηση των δεδουλευμένων ασφαλίστρων κατά 3,8% στα 172,7 εκ. ευρώ, έναντι 166,3 εκ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
  • Διαμόρφωση της καθαρής θέσης στα 81,1 εκ. ευρώ, αυξημένη κατά 13,3% ή 9,5 εκ. ευρώ σε σχέση με την 31/12/2014.
  • Αύξηση του Ενεργητικού της κατά 7,6% στα 355,0 εκ. ευρώ, έναντι 329,8 εκ. ευρώ της χρήσης 2014.
  • Αύξηση των ασφαλιστικών προβλέψεών της κατά 7,0% στα 250,8 εκ. ευρώ, έναντι 234,3 εκ. ευρώ της προηγουμένης χρήσης.
  • Αύξηση των επενδύσεων στα 271,1 εκ. ευρώ, έναντι 253,1 εκ. ευρώ το 2014.
  • Αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού της κατά 1,5%, με τις συνολικές θέσεις απασχόλησης να ανέρχονται στις 405 έναντι 399 τον Δεκέμβριο του 2014. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή Πίστη, από το 2009 έως και σήμερα, έχει πετύχει θεαματική αύξηση της παραγωγής της κατά 50% και διπλασιασμό του μεριδίου αγοράς της. Επιπρόσθετα, έχει υψηλή ρευστότητα, γεγονός που της επιτρέπει να έχει μηδενικό δανεισμό και σημαντικά ελεύθερα αποθεματικά.

Η εισηγμένη στο ΧΑ Ασφαλιστική Εταιρία διαθέτει όλες τις απαιτούμενες υποδομές για την εφαρμογή της «Φερεγγυότητα ΙΙ», υπερκαλύπτοντας τα απαιτούμενα κεφαλαιακά κριτήρια της σχετικής οδηγίας.

Για τη χρήση 2015 το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας προτείνει τη διανομή μερίσματος 0,06 ευρώ ανά μετοχή. 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αντλήσουν περισσότερες πληροφορίες στο site της εταιρίας, www.europaikipisti.gr στην ενότητα Επενδυτικές Σχέσεις.


28 Μαρ 2016

Allianz: Νέα προϊόντα Υγείας προσαρμοσμένα στις ανάγκες των καταναλωτών

Δύο νέα ασφαλιστικά προγράμματα δημιουργεί η Allianz Ελλάδος, ανταποκρινόμενη στις σημερινές ασφαλιστικές ανάγκες των καταναλωτών που αναδεικνύουν την ασφάλιση υγείας ως ανάγκη υψηλής προτεραιότητας.

My First HealthCare

Το νέο πρόγραμμα My First HealthCare, είναι μία ειδικά σχεδιασμένη λύση, για εκείνους που επιθυμούν να ασφαλίσουν την υγεία τους έγκαιρα από τα νεανικά τους χρόνια και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Το πρόγραμμα παρέχει πρόσβαση σε υπηρεσίες Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης και η ηλικία έναρξης ασφάλισης σε αυτό είναι έως 40 ετών. Η κάλυψη των εξόδων νοσηλείας που προσφέρει ανέρχεται μέχρι ένα ανώτατο όριο που ανταποκρίνεται στα κόστη νοσηλείας αυτών των ηλικιακών ομάδων και δίνει πρόσβαση σε ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας μέσα από ένα ελκυστικό ασφάλιστρο. Πρόσθετα πλεονεκτήματα είναι η ευελιξία στην επιλογή της θέσης νοσηλείας και η μηδενική συμμετοχή σε περίπτωση χρήσης και ασφαλιστικού φορέα. Παράλληλα, μέσω του My First HealthCare εξασφαλίζονται σημαντικές εκπτώσεις, στα μέλη της οικογένειας του ασφαλισμένου που επιθυμούν να ασφαλιστούν στο ίδιο πρόγραμμα.

Ιατρική Βοήθεια Med24


Μέσω του πρωτοποριακού προγράμματος υγείας, Ιατρική Βοήθεια Med24, οι ασφαλισμένοι έχουν πρόσβαση στο συμβεβλημένο με την Allianz δίκτυο διαγνωστικών κέντρων, ιατρών, ιατρείων και νοσοκομείων, όπου μπορούν να λάβουν σημαντικές υπηρεσίες υγείας σε προνομιακό κόστος, όπως: Ιατρικές και διαγνωστικές παροχές, ειδικές τιμές σε ειδικευμένα κέντρα, ιατρούς και θεραπευτές, ιδιωτικά νοσοκομεία και κλινικές ενηλίκων και παίδων, καθώς και ιατρικές και νοσηλευτικές υπηρεσίες, διακομιδή με ασθενοφόρο και υπηρεσία εξυπηρέτησης και βοήθειας.

Τα δύο νέα προϊόντα υγείας λειτουργούν συμπληρωματικά στα προγράμματα My Health, που διαθέτει η εταιρεία, τα οποία αποτελούν μία αξιόπιστη και μακροχρόνια λύση για όλους τους βαθμούς της νοσοκομειακής περίθαλψης.

Τα προϊόντα υγείας της Allianz, πλαισιώνονται από τον Οδηγό Ασφάλισης στον οποίο ο ασφαλισμένος θα βρει όλους τους όρους του συμβολαίου του διατυπωμένους με εύκολο και κατανοητό τρόπο καθώς και όλες τις χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές για την ασφάλιση της υγείας του.

Στόχος της εταιρείας είναι όχι μόνο να καλύψει αποτελεσματικά κάθε επιθυμία για πρόληψη και αντιμετώπιση, αλλά και να εξυπηρετήσει όσους επιθυμούν να ασφαλιστούν με αξιοπιστία και έως σήμερα δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στα κόστη της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας.

Η INTERAMERICAN για την οδική ασφάλεια συντάσσεται με την τεχνολογία

Με αφορμή την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας και εν όψει του τριήμερου με τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, που θα αυξήσει την εκδρομική κίνηση εκτός πόλεων, η ΙΝΤERAMERICAN υπενθυμίζει κάποιες βασικές αρχές που πρέπει να τηρούν οδηγοί και συνεπιβαίνοντες.

Η εταιρεία επισημαίνει την ατομική ευθύνη σε δύο τομείς: στον τεχνικό έλεγχο του αυτοκινήτου και στον έλεγχο της συμπεριφοράς κατά την οδήγηση.

Ειδικότερα, υποδεικνύει δώδεκα σημεία-«κλειδιά» για την ασφάλεια. Ως προς το αυτοκίνητο, οι τεχνικοί της ΙΝΤERAMERICAN Βοήθειας εφιστούν την προσοχή στη σωστή ρύθμιση της θέσης οδήγησης και της στάσης του οδηγού, στη λειτουργικότητα των καθρεπτών, στον έλεγχο των ελαστικών για φθορά και πίεση, των φρένων για φθορά και ρύθμιση, του συστήματος διεύθυνσης και της επάρκειας των λιπαντικών – των υγρών. Aυτονόητα επιβάλλεται το τακτικό, περιοδικό service, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Ως προς την οδηγική συμπεριφορά και με βάση τα στατιστικά στοιχεία για τα αίτια των δυστυχημάτων που καθιστούν τους δρόμους στη χώρα μας «πεδίο πολέμου», η εταιρεία υποδεικνύει πειθαρχία στη σήμανση και τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, κατ’ απόλυτη προτεραιότητα χρήση της ζώνης τόσο από τον οδηγό όσο και από τους συνεπιβαίνοντες αλλά και του κράνους από τους μοτοσικλετιστές, αποχή από την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών, απενεργοποίηση του κινητού τηλεφώνου, αμυντική οδήγηση με σταθερή συγκέντρωση και ιδιαίτερη προσοχή σε πεζούς που είναι παιδιά και ηλικιωμένοι, καθώς και στους δικυκλιστές.

Η ΙΝΤERAMERICAN, με επίγνωση της ιδιαίτερης σημασίας της κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς επίσης του βάθους χρόνου και της δομικής εκπαιδευτικής οργάνωσης που απαιτείται για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής κουλτούρας -στην οποία, άλλωστε, έχει επενδύσει επί πολλά χρόνια με ενημερωτική εκστρατεία- στρέφει πλέον το ενδιαφέρον της σε «έξυπνες» εφαρμογές της τεχνολογίας για την ασφαλέστερη οδήγηση και το αυτοκίνητο.

Η προδιαγραφόμενη, ταχύτατη τεχνολογική εξέλιξη της αυτοκίνησης, καθώς και εφαρμογών που εισάγουν τον οδηγό σε διαφορετικές λογικές χρήσης και διαχείρισης του μέσου, απασχολούν έντονα την εταιρεία. Ήδη, ορισμένες εφαρμογές πάνω στο αυτοκίνητο ή και σε κινητά τηλέφωνα συνδέονται με νέα, καινοτόμα ασφαλιστικά προγράμματά της, ενώ η τηλεματική περνά και στην οδική βοήθεια με γνώμονα την πρόληψη και την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση αναγκών υποστήριξης σε περιστατικά δυστυχημάτων.

Προς αυτή την κατεύθυνση, η ΙΝΤERAMERICAN είναι παρούσα και σε καινοτόμες πρωτοβουλίες, όπως αυτή της ασφάλισης του πιλοτικού έργου CityMobil2 στα Τρίκαλα από την Anytime, που ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία πρόσφατα και αποτέλεσε μια δοκιμασία της χρήσης προηγμένων, αυτοκινούμενων (χωρίς οδηγό) μικρών λεωφορείων μέσα στον αστικό ιστό για την μετακίνηση των κατοίκων. Η εν λόγω εξέλιξη, προβλέπεται να περιορίσει δραστικά τα τροχαία δυστυχήματα και τις συνέπειές τους μέσα στις πόλεις: θανάτους, τραυματισμούς, οικονομικό κόστος καθώς και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος - την ατμοσφαιρική ρύπανση.



Πετρέλαιο κίνησης στην ίδια τιμή με τη βενζίνη;


Την εξίσωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στα ίδια επίπεδα με την τιμή της βενζίνης, μέσω αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξηθεί ο ειδικός φόρος στο πετρέλαιο κίνησης από 330 ευρώ/χιλιόλιτρο που είναι σήμερα, στα 670 ευρώ/χιλιόλιτρο όπως ισχύει ήδη για τη βενζίνη. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, αυτόματα η τιμή του ντίζελ κίνησης στα πρατήρια θα αυξηθεί από 1 ευρώ ανά λίτρο που ισχύει σήμερα, στα 1,35 ευρώ ανά λίτρο που είναι η τιμή της βενζίνης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών, με την αύξηση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, υπολογίζει να έχει επιπλέον έσοδα της τάξης των 400 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς ωστόσο να λαμβάνει υπόψη για μια ακόμα φορά την μείωση στην κατανάλωση που θα έχει το μέτρο αυτό ως αντίδραση.

Εάν τελικά προχωρήσει το μέτρο αυτό, ζημιωμένοι θα βγουν κυρίως οι χιλιάδες κάτοχοι πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και ειδικά όσοι τα τελευταία χρόνια αντικατέστησαν το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που είχαν με καινούριο αυτοκίνητο με σύγχρονο κινητήρα ντίζελ.

Επιπλέον, το μέτρο αυτό θα φέρει ένα ακόμα χτύπημα στην πολύπαθη αγορά αυτοκινήτου, ενώ θα αυξηθούν και οι τιμές στα προϊόντα καθώς θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος μεταφοράς τους.

Τέλος, δεν αποκλείεται να υπάρξει αντίστοιχη αύξηση και στην τιμή του υγραερίου κίνησης.


24 Μαρ 2016

Allianz: Έρευνα "Ασφάλεια και Ναυτιλία 2016"

Ναυτιλία: Οι ζημιές συνεχίζουν τη μακρόχρονη πτωτική τους τάση, όμως οι οικονομικές πιέσεις, οι κυβερνοεπιθέσεις και οι πολύ δυνατές καταιγίδες αποτελούν πρόκληση για την πρόοδο στον τομέα της ασφάλειας.

  • Το 2015, καταγράφηκαν 85 ολικές απώλειες μεγάλων πλοίων παγκοσμίως, μειωμένες κατά 45% την τελευταία δεκαετία.
  • Οι διαφορές σε τοπικό επίπεδο παραμένουν. Οι ζημιές σε παγκόσμια hotspot όπως η Νότια Κίνα & Νοτιοανατολική Ασία αυξήθηκαν από το 2014, ενώ στην Ανατολική Μεσόγειο & Μαύρη Θάλασσα παρουσίασαν μικρή μείωση.
  • Η συμπίεση του κόστους, λόγω των συνθηκών της αγοράς, εγείρει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια. 
  • Η έκθεση στον κυβερνοχώρο, καθοδηγούμενη από το “Internet των πραγμάτων”, την ηλεκτρονική πλοήγηση και την πειρατεία, τα ζητήματα διάσωσης μεγάλων πλοίων, οι σφοδρές καταιγίδες και η αύξηση των ατυχημάτων στην Αρκτική έχουν εντείνει το περιβάλλον κινδύνου.
Λονδίνο / Νέα Υόρκη / Μόναχο, 21 Μαρτίου 2016: Οι ζημιές στον τομέα της ναυτιλίας συνέχισαν τη μακρόχρονη πτωτική τάση τους με 85 καταγεγραμμένες ολικές απώλειες σε όλο τον κόσμο το 2015, σύμφωνα με την τέταρτη ετήσια έκθεση της Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) “Ασφάλεια και Ναυτιλία 2016”, η οποία αναλύει καταγεγραμμένες ζημιές σε πλοία άνω των 100 gross tons.

Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ζημιών παρέμεινε σχεδόν σταθερός, με μείωση μόλις 3% συγκριτικά με το 2014 (88), το 2015 ήταν το ασφαλέστερο έτος της δεκαετίας για τη ναυτιλία. Οι ζημιές έχουν μειωθεί κατά 45% από το 2006, γεγονός που οφείλεται στο αυξανόμενο επίπεδο ασφάλειας και αυτορρύθμισης του ναυτιλιακού τομέα. Ωστόσο, οι διαφορές ανά περιοχή και τύπο πλοίου παραμένουν.

Περισσότερο από το 25% όλων των ζημιών συνέβησαν στην περιφέρεια της Νότιας Κίνας, Ινδοκίνας, Ινδονησίας και Φιλιππινών (22 ολικές απώλειες πλοίων). Σε αντίθεση με τις άλλες μεγάλες περιφέρειες, οι ζημιές σε αυτή την περιοχή αυξάνονταν χρόνο με το χρόνο. Η Ανατολική Μεσόγειος & Μαύρη Θάλασσα ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 11 απώλειες πλοίων, μειωμένες μόλις κατά 1 περιστατικό από το 2014.   


Εμπορικά πλοία και αλιευτικά σκάφη αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των απωλειών σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις απώλειες των εμπορικών πλοίων να παρουσιάζουν για πρώτη φορά αύξηση μέσα στα τρία τελευταία χρόνια. Το 75% των ολικών απωλειών οφείλονται στη βύθιση, συχνά λόγω κακών καιρικών συνθηκών. Τα περιστατικά βύθισης παρουσίασαν 25% αύξηση από το προηγούμενο έτος.

Συνολικά αναφέρθηκαν 2.687 ναυτικά συμβάντα παγκοσμίως (ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των ολικών απωλειών) κατά τη διάρκεια του 2015, μειωμένα κατά 4%. Παρόλο που τα περιστατικά μπορεί να συμβαίνουν όλες τις ημέρες της εβδομάδας, τα περισσότερα συμβάντα λαμβάνουν χώρα την Πέμπτη και τα λιγότερα το Σάββατο. Η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου & Μαύρης Θάλασσας (484) παραμένει το κορυφαίο hotspot παγκοσμίως σε ναυτικά ατυχήματα. Τρία πλοία μοιράζονται την πρώτη θέση του πιο επιρρεπούς σε ατυχήματα – ένα πλοίο ro-ro στην περιοχή των Μεγάλων Λιμνών, ένα ιπτάμενο δελφίνι στην Ανατολική Μεσόγειο & Μαύρη Θάλασσα και ένα ferry boat στις Βρετανικές Νήσους - με 19 περιστατικά κατά την τελευταία δεκαετία.


Η οικονομική πίεση πρόκληση για την πρόοδο στον τομέα της ασφάλειας

Ενώ η μακροπρόθεσμη πτωτική τάση των ζημιών στη ναυτιλία είναι ενθαρρυντική, η συνεχιζόμενη αδυναμία της αγοράς, η μείωση των τιμών των βασικών εμπορευμάτων και μία υπερπροσφορά πλοίων, δημιουργούν την ανάγκη περιορισμού του λειτουργικού κόστους, εγείροντας με αυτόν τον τρόπο ανησυχίες γύρω από το θέμα της ασφάλειας. Η AGCS παρατηρεί μια αύξηση της συχνότητας των ζημιών κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, που μπορεί πιθανώς να αποδοθεί έως κάποιο βαθμό σε αυτό το περιβάλλον.

“Η οικονομική ύφεση - και οι επιπτώσεις της στον τομέα της ναυτιλίας - είναι πιθανό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια”, λέει ο Καπετάνιος Rahul Khanna, Global Head Marine Consulting Risk της AGCS. “Πολλοί τομείς, όπως των Γενικών Εμπορευμάτων, Bulk και Offshore, διατρέχουν ήδη κίνδυνο και κάθε υποβάθμιση των προτύπων ασφάλειας θα είναι μια σοβαρή περίπτωση ανησυχίας”. Είναι ζωτικής σημασίας ότι οι οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν να αναπτυχθεί μία νοοτροπία αναβλητικότητας, προειδοποιούν οι ειδικοί της AGCS. Ορισμένοι πλοιοκτήτες ήδη εκτείνουν τα χρονικά διαστήματα ανάμεσα στις εργασίες συντήρησης στο μέγιστο δυνατό, ενώ άλλοι παροπλίζουν τα σκάφη. “Επαναδραστηριοποίηση των σκαφών αυτών σε μια αγορά που έχει μετακινηθεί τεχνολογικά μπορεί να αποβεί μια επώδυνη διαδικασία. Υπάρχει ανάγκη για τυποποιημένες διαδικασίες παροπλισμού.”, αναφέρει ο Kαπετάνιος Jarek Klimczak, Senior Marine Risk Consultant της AGCS.

Καθώς επηρεάζει τις επενδύσεις στον τομέα της συντήρησης των σκαφών, η πίεση στα κόστη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επάνδρωση του πλοίου, την ασφάλεια των επιβατών του και την διάσωση σκάφους και επιβατών. Η AGCS παρατηρεί μία αύξηση στις ασφαλιστικές αξιώσεις ως απόρροια της κόπωσης του προσωπικού, την τελευταία δεκαετία. Με τον αριθμό μελών του πληρώματος ήδη να βρίσκεται συχνά στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο και μία αναμενόμενη μελλοντική μείωση προσωπικού, οι μεγαλύτερες σε διάρκεια βάρδιες θα μπορούσαν να οξύνουν το πρόβλημα. Παράλληλα, η κατάρτιση παραμένει κάτω του μετρίου σε ορισμένους τομείς, όπως τα ηλεκτρονικά συστήματα πλοήγησης που θα έπρεπε να θεωρούνται όχι πανάκεια αλλά συμπληρωματικό εργαλείο.

Παρά το γεγονός ότι σημαντική πρόοδος έχει σημειωθεί στην ασφάλεια των επιβατηγών πλοίων, οι ανησυχίες παραμένουν, ιδιαίτερα γύρω από μη διεθνή δρομολόγια. Ορισμένα τμήματα του εσωτερικού εμπορίου της Ασίας είναι χρόνια πίσω από τα διεθνή πρότυπα, όπως αποδεικνύεται από μια σειρά πρόσφατων απωλειών πλοίων στα ύδατα της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η πίεση του κέρδους μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για τον προγραμματισμό των εργασιών συντήρησης.

Θέματα διάσωσης “γιγαντιαίων” πλοίων και ναυάγια πλοίων σε σφοδρές καταιγίδες

Η τάση για όλο και μεγαλύτερα φορτηγά πλοία έχει οδηγήσει σε αύξηση κατά 70% της χωρητικότητας των  μεγαλύτερων πλοίων μέσα σε 10 χρόνια, σε 19.000+ container. Δύο “γιγαντιαία” πλοία, το “CSCL Indian Ocean” και το “APL Vanda” προσάραξαν τον Φεβρουάριο του 2016, δημιουργώντας ανησυχία για την πιθανότητα ενός πιο σοβαρού περιστατικού. Υπάρχουν ανησυχίες ότι στον επιχειρηματικό τομέα της διάσωσης, οι πιέσεις της αγοράς έχουν περιορίσει την εύκολη πρόσβαση στους ειδικούς που απαιτούνται για τις εργασίες αποκατάστασης αυτής της κλίμακας. Η βιομηχανία ενδεχομένως να χρειάζεται να προετοιμαστεί για ένα σενάριο ζημιών $ 1 δις+.

Η έκθεση επισημαίνει επίσης ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα αποτελούν όλο και πιο σύνηθες φαινόμενο, φέρνοντας επιπλέον κινδύνους και ρήξη στις αλυσίδες εφοδιασμού. Αυτό το έτος, το αποτέλεσμα ενός “σούπερ” Ελ Νίνιο αναμένεται να οδηγήσει σε ακόμα πιο ακραίες καιρικές συνθήκες. Οι κακές καιρικές συνθήκες ήταν μία σημαντική παράμετρος σε τρεις από τις πέντε απώλειες των μεγαλύτερων πλοίων πέρυσι, συμπεριλαμβανομένου και του El Faro, μια από τις χειρότερες εμπορικές ναυτικές καταστροφές των ΗΠΑ, των τελευταίων δεκαετιών. “Το γεγονός ότι πολύ δυνατές καταιγίδες προκαλούν τη βύθιση πλοίων είναι ανησυχητικό”, αναφέρει ο Sven Gerhard, Global Product Leader Hull & Marine Liabilities της AGCS. “Βλέπουμε όλο και εντονότερα φαινόμενα φυσικών καταστροφών. Η επιλογή της διαδρομής σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες θα συνεχίσει να είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την ασφαλή πλοήγηση των πλοίων”.

Οι κίνδυνοι από τον κυβερνοχώρο εξελίσσονται, όσο η απειλή της πειρατείας μεγαλώνει

Η εξάρτηση του κλάδου της ναυτιλίας από την τεχνολογία διασύνδεσης εγκυμονεί και κινδύνους. Η έκθεση σε κινδύνους του κυβερνοχώρου εκτείνεται πέρα από την απώλεια δεδομένων. Ένα πλήθος αξιοσημείωτων περιστατικών στον κυβερνοχώρο και τεχνολογικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένου του “Internet των Πραγμάτων”(IoT) και της ηλεκτρονικής πλοήγησης σημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να έχει μόνο λίγα χρόνια στη διάθεσή της για να προετοιμαστεί για τον κίνδυνο απώλειας πλοίου. "Οι πειρατές ήδη εκμεταλλεύονται “κενά” στην ασφάλεια του κυβερνοχώρου με στόχο την κλοπή συγκεκριμένων εμπορικών πλοίων" λέει ο Καπετάνιος Andrew Kinsey, Senior Marine Risk Consultant της AGCS. “Ο κίνδυνος του κυβερνοχώρου δεν πρέπει να υπερεκτιμάται. Στην πραγματικότητα, κανένας δεν μπορεί να παραβιάσει έναν εξάντα”.

Το 2015, ήταν η πρώτη χρονιά της τελευταίας πενταετίας, που οι επιθέσεις πειρατείας δε μειώθηκαν. Στη Νοτιοανατολική Ασία οι επιθέσεις αυξήθηκαν και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των συμβάντων. Οι επιθέσεις στο Βιετνάμ επίσης αυξήθηκαν από έτος σε έτος.

Άλλοι κίνδυνοι που επισημαίνονται στην έκθεση:

Απειλή για την ασφάλεια των χαμηλότερων εκπομπών ρύπων:
Υπήρξαν απροσδόκητες συνέπειες από την προσπάθεια του κλάδου ναυτιλίας να μειώσει τις εκπομπές ρύπων των πλοίων, η οποία οδήγησε στην αυξημένη χρήση καυσίμων εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, απ’ όπου και προέκυψαν προβλήματα στην τροφοδοσία. Η AGCS παρατηρεί μια αύξηση των ζημιών μηχανημάτων σχετικών με τα καύσιμα.

Αυξανόμενες απώλειες στην Αρκτική: Περισσότερα από 70 ναυτικά συμβάντα καταγράφηκαν στα νερά της Αρκτικής κατά τη διάρκεια του 2015 – αύξηση σχεδόν 30% από το προηγούμενο έτος και ο υψηλότερος αριθμός της δεκαετίας. Ο νέος Πολικός Κώδικας είναι ευπρόσδεκτος, αλλά ζητήματα ασφάλειας σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές και την απορρύπανση παραμένουν ανοικτά.

Κατέβασε ολόκληρη την έρευνα (pdf)


Απολογισμός για το καινοτόμο έργο CityMobil2 στα Τρίκαλα

Σημαντικά στοιχεία της εμπειρίας από την πιλοτική εφαρμογή στα Τρίκαλα του ευρωπαϊκού έργου CityMobil2 παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου, που οργανώθηκε τη Δευτέρα 15 Μαρτίου στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Το έργο, που ολοκληρώθηκε στις 29 Φεβρουαρίου, αφορά στη δοκιμασία της λειτουργικής ένταξης "έξυπνων" οχημάτων που κινούνται αυτόνομα -χωρίς οδηγό- στην αστική κυκλοφορία, υπό πραγματικές συνθήκες. Η εφαρμογή έδωσε την ευκαιρία και στην ΙΝΤΕRAMERICAN, που ενεπλάκη ως χορηγός στην ασφαλιστική προσέγγιση του έργου με την Αnytime, να έχει μια πρωτοποριακή εμπειρία από την ασφάλιση του μέλλοντος στον κλάδο οχημάτων.

Η διερεύνηση των νέων συνθηκών που διαμορφώνει η σύγχρονη τεχνολογία στα οχήματα και την οδική κυκλοφορία ενδιαφέρει ιδιαίτερα την INTERAMERICAN, καθώς εξετάζει και παραμετροποιεί κάθε καινοτομία και στην ασφάλιση αυτοκινήτων.

Όπως τονίστηκε κατά την εκδήλωση, η αρχική επιφύλαξη της τοπικής κοινωνίας μετετράπη γρήγορα σε αποδοχή και αναγνώριση του οφέλους, που είναι πολλαπλό και συνδέεται με την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της επιβάρυνσης του αστικού περιβάλλοντος, το κόστος της μετακίνησης και την αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος.

Κατά το διάστημα της πιλοτικής εφαρμογής πραγματοποιήθηκαν 1.490 δρομολόγια, διανύθηκαν 3.580 χιλιόμετρα, μεταφέρθηκαν περισσότεροι από 12.000 επιβάτες και ο λεωφορειόδρομος έγινε ποδηλατόδρομος. Ήδη, η πόλη είναι έτοιμη να υποδεχθεί το πρόγραμμα CityMobil3, το οποίο η ΙΝΤΕRAMERICAN έχει την πρόθεση να υποστηρίξει. 

Η διάρκεια του προγράμματος ήταν εξαμηνιαία και τα Τρίκαλα είχαν επιλεγεί ως μια από τις ευρωπαϊκές πόλεις στις οποίες αναπτύχθηκε ή πρόκειται να αναπτυχθεί, εκ περιτροπής, η εφαρμογή: εκτός της Ελλάδος (Τρίκαλα), στο Βέλγιο (Βρυξέλλες), την Ιταλία (Μιλάνο, Οριστάνο, Καλαβρία), την Ισπανία (Σαν Σεμπαστιάν, Λεόν), τη Φινλανδία (Βάνταα), τη Γαλλία (Αντίμπ, Λα Ροσέλ) και την Ελβετία (Λωζάνη, πειραματικό κέντρο CERN). Εταίροι του προγράμματος για το έργο στα Τρίκαλα είναι η Αναπτυξιακή ΑΕ ΟΤΑ του Δήμου Τρικκαίων (e-trikala) και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ).

Φωτογραφία:
Από αριστερά, Οδυσσέας Ράπτης, διευθύνων σύμβουλος της e-trikala, η Χριστίνα Καραμπέρη, στέλεχος της e-trikala, Πάνος Κούβαλης, διευθυντής  underwriting αυτοκινήτου και ο Χάρης Καλλιάρας, υπεύθυνος επικοινωνίας και προβολής e-trikala.