>

Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

3 Νοε 2015

AXA Ασφαλιστική: Έκπτωση 10% στους νέους πελάτες σε όλα τα προγράμματα Υγείας

Η AXA επιβραβεύει τους νέους πελάτες της, προσφέροντας έκπτωση 10% σε όλα τα Προγράμματα Υγείας έως 30 Νοεμβρίου!

Αποκτήστε έως 30.11.15 πρόγραμμα Mediσυν Classic/Extra ή Mediσυν Care με έκπτωση 10% στα ασφάλιστρα του 1ου έτους.
 
Η έκπτωση αφορά νέους πελάτες, εφαρμόζεται στα συνολικά ασφάλιστρα και μειώνεται στο 5% στο 2ο έτος της ασφάλισης. 

Η έκπτωση 10% συμπεριλαμβάνεται στα ασφάλιστρα του υπολογισμού.





Έως και 35% μειωμένο το κόστος ασφάλισης στην υγεία

Έως και 35% έχει κατέβει ο πήχης των ασφαλίστρων στον κλάδο Υγείας μετά την επικράτηση των προγραμμάτων ετήσιας διάρκειας και ανανέωσης. Όπως αναφέρουν στο IW υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς, η στροφή την οποία έκανε σταδιακά ο κλάδος προς τα ετησίως ανανεούμενα προϊόντα μείωσε το κόστος ασφάλισης από 15 έως και 35% σε σχέση με τα ισόβια προγράμματα, των οποίων στο μεταξύ τα τιμολόγια, λόγω της παρατεταμένης ύφεσης, δεν παρουσίασαν ουσιαστικές μεταβολές.
Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, από το 2009, οπότε η κρίση άρχισε να επηρεάζει την ελληνική οικονομία, έως και σήμερα το κόστος των ισοβίων προγραμμάτων αυξήθηκε σωρευτικά μόλις κατά 5% και αυτό παρά το γεγονός ότι η χώρα παραμένει για περίπου μια τριετία με αρνητικό πληθωρισμό. Η μικρή αυτή αύξηση στα ασφάλιστρα αποδίδεται στη μη εκτόνωση του κόστους νοσηλείας στα ιδιωτικά θεραπευτήρια.
Σε ότι αφορά τη γενικότερη τάση της αγοράς, εκπρόσωποι εταιρειών αναφέρουν ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στην «πρόταση» του κλάδου για οικονομικότερα ασφάλιστρα στον τομέα της Υγείας μέσω των ετησίως ανανεούμενων προγραμμάτων. Τα πολύ σκληρά μέτρα τα οποία έλαβαν οι τελευταίες κυβερνήσεις σε βάρος των νοικοκυριών μείωσαν κατά 40% σε μέσα επίπεδα το ετήσιο εισόδημά τους και σε συνδυασμό με την απαξίωση του δημόσιου συστήματος περίθαλψης, έστεψαν καταναλωτές και εργαζόμενους στη λύση της ιδιωτικής ασφάλισης.

Πάντως, σήμερα, στο σύνολό τους οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια Υγείας, ενώ μόλις τρεις εξ αυτών διατηρούν στο πορτοφόλιό τους και τα ισόβια προγράμματα, προσφέροντας μια ακόμη, αλλά ακριβή, εναλλακτική στους πελάτες τους.

(Πηγή: Insuranceworld.gr)

2 Νοε 2015

Ιδιωτική σύνταξη = Ισόβια σύνταξη. Πόσοι Έλληνες το γνωρίζουν;

Ο μέσος Έλληνας πολίτης δεν γνωρίζει με σαφήνεια τα οφέλη που προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση σε πολλούς τομείς της ζωής.
Όπως επίσης δεν μπορεί να αντιληφθεί, ούτε να υπολογίσει, τις οικονομικές απαιτήσεις για την επιβίωσή του στα χρόνια της συνταξιοδότησης.
Σε προηγούμενο άρθρο του Underwriter έχει γίνει εκτενής αναφορά στην Συμπεριφορική Επιστήμη, νέο, σχετικά, επιστημονικό πεδίο που στόχο έχει να βοηθήσει τον άνθρωπο να αντιλαμβάνεται την οικονομική του κατάσταση στο μέλλον.
Για παράδειγμα, πώς η αύξηση του προσδόκιμου ζωής επηρεάζει τα οικονομικά κάθε πολίτη και πώς ο συγκεκριμένος κίνδυνος, της αύξησης δηλαδή των ετών επιβίωσης, μπορεί να τον θέσει εκτός οικονομικού προγραμματισμού.
Η ιδιωτική ασφάλιση μπορεί να δώσει λύση (και) στο συγκεκριμένο πρόβλημα.
Ας φανταστούμε έναν άντρα 30-40 ετών σήμερα, ο οποίος με βάση τα ισχύοντα θα συνταξιοδοτηθεί στα 67.
Πόσα χρήματα θα πρέπει άραγε να βάλει στην άκρη, προκειμένου να συμπληρώσει το όποιο ποσό σύνταξης θα λαμβάνει από το κράτος και να ζήσει αξιοπρεπώς;
Ας πούμε ότι η σύνταξή του θα είναι 800 ευρώ το μήνα και θεωρεί ότι για να ζήσει αξιοπρεπώς χρειάζεται 1500 ευρώ το μήνα.
Αυτό σημαίνει ότι ως συνταξιούχος θα χρειάζεται 700 ευρώ επιπλέον κάθε μήνα από αυτά που θα του δίνει η σύνταξη. Τα 700 ευρώ το μήνα είναι 8400 ευρώ το χρόνο.
Για να μπορέσει ο πολίτης αυτός να ξέρει πόσα πρέπει να έχει βάλει στην άκρη μέχρι τα 67 ώστε να είναι εξασφαλισμένος, θα πρέπει να πολλαπλασιάσει τα όσα χρειάζεται το χρόνο (8400 ευρώ) με τα χρόνια που θα είναι ζωντανός (;)
Εφόσον αυτό δεν μπορεί να το ξέρει, ας πούμε ότι παίρνει το μέσο όρο επιβίωσης: για έναν άνθρωπο 67 ετών το σημερινό προσδόκιμο ζωής είναι κατά μέσο όρο άλλα 17 χρόνια.
Αυτό σημαίνει ότι ο πολίτης του παραδείγματός μας θα πρέπει μέχρι τα 67 του χρόνια να έχει μαζέψει στην άκρη 8400 x 17 = 142.800 ευρώ.
Σημαντικό ποσό που ακόμη και αν καταφέρει να το μαζέψει, πάλι δεν είναι σίγουρος ότι θα του φτάσει, πολύ απλά γιατί μπορεί να ξεπεράσει τον μέσο όρο επιβίωσης και να ζήσει πάνω από τα 84! Τότε θα δει τον λογαριασμό του να μηδενίζεται και να πρέπει ξαφνικά να ζήσει μόνο με τα χρήματα της κρατικής του σύνταξης.
Δυστυχώς καμία επένδυση, είτε κινητή είτε ακίνητη, δεν μπορεί να δώσει απάντηση στο πόσο θα ζήσει κανείς και άρα δεν μπορεί να δώσει ούτε λύση στο πρόβλημα του οικονομικού προγραμματισμού.
Ο μόνος κλάδος που μπορεί, είναι η ασφαλιστική βιομηχανία.
Διότι είναι ο μόνος κλάδος που από τη δομή του και από το κανονιστικό και νομικό πλαίσιο που τον διέπει, μπορεί να αναλάβει τον κίνδυνο του προσδόκιμου καταβάλλοντας ισόβια σύνταξη.
Κανονίζοντας το πόσο που έχει μαζέψει ο πελάτης με τέτοιο τρόπο ώστε να μην τελειώσει παρά μόνο όταν φύγει από τη ζωή.
Είτε με την απόκτηση σήμερα συνταξιοδοτικού συμβολαίου, είτε, αν είναι κοντά στην ηλικία συνταξιοδότησης και έχει μαζέψει ένα ποσό, μετατρέποντας το ποσό αυτό σε ισόβια σύνταξη, με βάση την τιμή που θα του προτείνει η ασφαλιστική.
Σε ισόβια σύνταξη εγγυημένης περιόδου, η οποία μεταβιβάζεται και σε δικό του πρόσωπο αν αυτός το επιθυμεί.
Εξασφαλίζεται έτσι η λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται μαζί με το ευτυχές γεγονός της μακροημέρευσης: να φτάσουν τα λεφτά.
Μπορεί τα παραπάνω να φαίνονται απλά ή χιλιοειπωμένα για τους Διαμεσολαβητές, η αλήθεια όμως είναι ότι η γνώση του τι πραγματικά επιλύει η ιδιωτική σύνταξη επιπλέον της κοινωνικής, δεν είναι ευρέως γνωστή και κατανοητή.
Ο περισσότερος κόσμος αντιμετωπίζει τα ασφαλιστήρια συμβόλαια σύνταξης ως ασφαλιστήρια αποταμίευσης, μην γνωρίζοντας την πραγματική τους μεγάλη αξία: ότι δηλαδή μπορούν να μετατραπούν σε ισόβια σύνταξη!
(Πηγή: Underwriter.gr)

Από "κόσκινο" οι συνταγές για φάρμακα

Από το μικροσκόπιο θα περνούν πλέον οι συνταγές που δίνουν οι γιατροί στους ασφαλισμένους, με τις δαπάνες για το φάρμακο να τίθενται υπό στενή παρακολούθηση. Ποιος γιατρός συνταγογραφεί ποιο φάρμακο, για ποιο λόγο και σε ποια συχνότητα σε ασθενείς θα βρίσκονται υπό επιτήρηση από το επιτελείο του υπουργείου Υγείας, με σκοπό, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, να παρακολουθηθεί γιατί ενώ μετά από τόσους περιορισμούς στη συνταγογράφηση, ο όγκος των συνταγών που γράφονται στους ασφαλισμένους παραμένει σταθερά πολύ υψηλός, κοντά στα 5,5 εκατ. συνταγές κάθε μήνα, γεγονός που επιβαρύνει συνολικά τις δαπάνες της περίθαλψης.
Στόχος είναι, όπως επισημαίνουν από το υπουργείο Υγείας, να περιοριστούν φαινόμενα προκλητής ζήτησης που εξακολουθούν να υφίστανται παρά τα ασφυκτικά όρια στο ετήσιο κονδύλι του φαρμάκου, που για τα επόμενα τρία χρόνια, όπως ορίζει το μνημόνιο, δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τα 1,94 δισ. ευρώ. Στο κόκκινο βρίσκονται τα ακριβά σκευάσματα που δίνονται σε χρόνιους ασθενείς και τα οποία αναλογικά αποτελούν το υψηλότερο ποσοστό της δαπάνης για το φάρμακο.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως η αναδιοργάνωση του ΕΟΠΥΥ, τα χρέη του οποίου σύμφωνα με τη διοίκησή του, ξεπερνούν τα 1,8 δισ. ευρώ, χαρακτηρίζεται ως το πιο κρίσιμο πρόβλημα αυτή τη στιγμή από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας, με την ενίσχυση των εσόδων του να αποτελεί το μεγαλύτερο "πονοκέφαλο" στο χώρο της περίθαλψης.
Την ίδια ώρα εξάλλου, στο πλαίσιο της μείωσης της συνεχόμενης υπέρβασης της φαρμακευτικής δαπάνης, που όπως εξηγούν από το περιβάλλον του υπουργού Υγείας θα γίνει σε πρώτη φάση μέσω της αύξησης των γενοσήμων, τίθενται σε ισχύ αυστηροί κανόνες και ελάχιστοι ποσοστιαίοι στόχοι συνταγογράφησης γενοσήμων φαρμάκων κατά όγκο, ώστε μέχρι το Δεκέμβριο το μερίδιο των γενοσήμων να φτάσει το 40% (ποσοστό που αποτελεί μνημονιακή δέσμευση), από το 32% που είναι σήμερα. 
Όπως περιγράφεται ειδικότερα στη σχετική απόφαση του υπουργείου Υγείας που μπαίνει σε εφαρμογή, σε περίπτωση επανειλημμένης και αδικαιολόγητης απόκλισης από τα όρια που έχουν οριστεί ανά ειδικότητα, τότε οι γιατροί θα πρέπει να δώσουν εξηγήσεις για τη συνταγογράφησή τους, που αν δεν είναι επαρκείς, θα βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμο από 1.000 έως 5.000 ευρώ. Η απόφαση αυτή θεωρείται, όπως εξηγούν φορείς από τον τομέα της Υγείας, ότι θα αλλάξει άρδην το περιεχόμενο των συνταγών, καθώς η στροφή στα γενόσημα είναι πλέον επιβεβλημένη, και αν οι ασθενείς προτιμούν διαφορετικό σκεύασμα, είτε γενόσημο είτε πρωτότυπο, τότε θα πρέπει να επιβαρυνθούν οι ίδιοι τη διαφορά στην τιμή.
Πέρα από τη δέσμευση για αύξηση της κατανάλωσης γενοσήμων όμως, η επιτήρηση των δαπανών για το φάρμακο έρχεται σε μια περίοδο που ο ΕΟΠΥΥ έχει κυριολεκτικά στερέψει από πόρους, αφού τελικά ούτε τα χρήματα από την αύξηση στις συντάξεις για εισφορές υπέρ Υγείας (εισφορά 6% στις επικουρικές συντάξεις και αύξηση της εισφοράς από 4% σε 6% υπέρ ΕΟΠΥΥ στις κύριες συντάξεις) φαίνεται να καταλήγουν στον Οργανισμό. Η υστέρηση αυτή εκτιμάται πως μόνο για φέτος μπορεί να στερήσει από τα ταμεία του ΕΟΠΥΥ περίπου 400 εκατ. ευρώ, γεγονός που τινάζει στον αέρα όλο τον προϋπολογισμό του.
(Πηγή: Capital.gr)

"Χαράτσι" από 30 έως 200 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας του 2016

Αντιμέτωποι με ένα ακόμη «χαράτσι» θα βρεθούν εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας. Το μεγαλύτερο σοκ θα υποστούν όσοι τα τελευταία χρόνια αγόρασαν Ι.Χ. αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ποντάροντας στο γεγονός ότι δεν πληρώνουν τέλη ή αυτά είναι ελάχιστα.

Πλέον η κυβέρνηση σχεδιάζει να επιβαρύνει και αυτά, δηλαδή υβριδικά, ηλεκτροκίνητα ή όσα εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους όπως επίσης και τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών με κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Ελεύθερου Τύπου οι επιβαρύνσεις θα κυμαίνονται από 30 έως 300 ευρώ ενώ εξετάζεται η επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Οι επιβαρύνσεις θα επιβληθούν άμεσα, με την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2016.


Η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει από φέτος τις απαλλαγές από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν για τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα I.X. αυτοκίνητα που εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους. Επιπλέον, προτίθεται να αυξήσει τα τέλη για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα που είναι ακριβά, όπως για παράδειγμα τα καινούργια μεγάλου κυβισμού ή τα μεταχειρισμένα μεγάλου κυβισμού που εξακολουθούν να πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές.

Τα σχέδια αυτά συνεπάγονται αυτόματα και την κατάργηση των απαλλαγών από τα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν σήμερα για όλα τα υβριδικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καθώς επίσης και για τα πετρελαιοκίνητα και λοιπά οχήματα που τέθηκαν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία μετά τον Οκτώβριο του 2010 και εκπέμπουν πολύ χαμηλούς ρύπους, μέχρι 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Δηλαδή, το σχέδιο στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Αλεξιάδης προβλέπει να πληρώνουν όλοι τέλη κυκλοφορίας, ακόμα και οι κάτοχοι υβριδικών, ηλεκτροκινήτων και νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων, οι οποίοι σήμερα απαλλάσσονται.

Επιπλέον, το σχέδιο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα προκαλέσει επιβαρύνσεις και στα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και «ηλικίας» μέχρι 5 ετών, δεδομένου ότι πολλά από τα οχήματα αυτά έχουν ενταχθεί στο ευνοϊκό καθεστώς υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων.
(Πηγή: Imerisia.gr)

Τι θα γίνει με τις ασφαλιστικές των τραπεζών;

Στα… χέρια των μητρικών τους τραπεζών θα παραμείνουν, όπως όλα δείχνουν – και μέχρι νεωτέρας, ήτοι την πλήρη επιστροφή στην οικονομική και πολιτική ομαλότητα – μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες στη χώρα. Ο λόγος κυρίως για την Εθνική Ασφαλιστική και τη Eurolife ERB, ενώ πιο θολό είναι το τοπίο για την ΑΤΕ Ασφαλιστική.
Για την τελευταία, μάλιστα, πληροφορίες του Insurancedaily.gr αναφέρουν ότι όλα θα ξεκαθαρίσουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες, τόσο αναφορικά με τη συμφωνία της Τρ. Πειραιώς με την Ergo, όσο και με τη συνολικότερη στρατηγική για την ιστορική ασφαλιστική.
Το σίγουρο είναι ότι οι τρεις αυτές εταιρείες θα πρωταγωνιστήσουν στις εξελίξεις και στο καινούργιο περιβάλλον που διαμορφώνεται μετά τις πρόσφατες εκλογές αλλά και μετά την ολοκλήρωση των τραπεζικών stress tests, τα αποτελέσματα των οποίων κρίνονται “πλήρως διαχειρίσιμα”.
Τα ερωτηματικά πολλά. Θα ολοκληρωθεί η εξαγορά της ΑΤΕ Ασφαλιστικής από τη γερμανική ERGO; Θα επανέλθει το σχέδιο εισαγωγής της Eurolife ERB στο χρηματιστήριο με στόχο την πώληση του μεγαλύτερου μετοχικού μεριδίου της Εταιρείας; Θα πείσει η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν (DGComp) ότι το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί – έστω και ανεπίσημα – από ξένους παίκτες, δεν κρίνεται ουσιαστικό και συμφέρον; Τι ρόλο θα διαδραματίσουν οι μεγάλες ξένες ασφαλιστικές που δεδομένα βλέπουν ευκαιρίες ανάπτυξης στην ελληνική αγορά;
Για να απαντηθούν τα ανωτέρω ερωτήματα θα πρέπει πρώτα να εξετάσουμε τους παράγοντες που θα καθορίσουν στο εξής τις εξελίξεις. Επίσης, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι τράπεζες είναι «κλινήρεις». Και είναι αναγκαίο πρώτα να… πάρουν εξιτήριο και μετά να δουν τι θα κάνουν με τα ασφαλιστικά «τέκνα» τους, τα οποία αρχικά είχαν συμφωνήσει να αποδεσμεύσουν στο πλαίσιο των σχεδίων αναδιάρθρωσης.

Πωλητήρια
Η έλευση του επικεφαλής της DGComp, Γκερτ Κούπμαν, τον περασμένο Μάρτιο στην Αθήνα μόνο τυπική δεν ήταν. Η ελληνική κυβέρνηση έδειχνε αποφασισμένη να… τα σπάσει με τους δανειστές και η Κομισιόν έτρεμε στην ιδέα να «παγώσουν» εντελώς τα σχέδια αναδιάρθρωσης, τα οποία είχαν συμφωνηθεί μέσα στο 2014 και οριστικοποιήθηκαν μετά τα stress tests του Οκτωβρίου του ίδιου έτους.
Σε αυτά, εξέχουσα θέση στη λίστα με τα πωλητήρια που θα έπρεπε να βάλουν οι τράπεζες μέσα στο 2015 – με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί οι πωλήσεις μέχρι το 2016 – ήταν των ασφαλιστικών τους θυγατρικών.
Η περίπτωση της ΑΤΕ Ασφαλιστικής και η καταρχήν συμφωνία της Τράπεζας Πειραιώς με τους Γερμανούς της ERGO έδειξε ότι οι τράπεζες ήθελαν να τηρήσουν πιστά το σχέδιο. Στη συνέχεια ήρθε η απόφαση της διοίκησης της Eurobank να κάνει δημόσια τη Eurolife ERB, ήτοι να την εισάγει στο χρηματιστήριο, όπου και θα μπορούσε να γίνει η διάθεση πλειοψηφικού ποσοστού σε επενδυτές.
Όμως και για την Εθνική Ασφαλιστική ακούγονταν ψίθυροι από… το City του Λονδίνου, που έκαναν λόγο για ισχυρό ενδιαφέρον ξένων παικτών που ήθελαν να μπουν στο μετοχολόγιο της μεγαλύτερης ελληνικής ασφαλιστικής. Άλλωστε η καθ’ όλα επιτυχημένη διοίκηση υπό τον κ. Σπύρο Μαυρόγαλο είχε εξαρχής στόχο να ισχυροποιήσει την Εταιρεία και να την προετοιμάσει για παν ενδεχόμενο.
Όλα αυτά το 2014, γιατί με την αλλαγή της κυβέρνησης τον περασμένο Ιανουάριο και τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις με τους δανειστές, η αβεβαιότητα άλλαξε άρδην το κλίμα. Γι’ αυτό και η έλευση του Κούπμαν.
Σήμερα, στελέχη του κλάδου σημειώνουν με νόημα ότι «ζήσαμε το μαρτύριο της σταγόνας, πήγαμε ένα χρόνο πίσω και όμως όλα αυτά θα μπορούσαμε να τα ξεπεράσουμε αν οι επενδυτές δεν είχαν κουραστεί με την Ελλάδα».
Τώρα, το πώς ακριβώς θα μεταφραστεί αυτή η κούραση, θα το δούμε στις επικείμενες αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών. Εκεί θα κριθούν πολλά. Σημειώνεται ότι οι επενδυτές –παλαιοί και νέοι μέτοχοι– διέθεσαν 3 δισ. ευρώ το 2013, στην πρώτη φάση ανακεφαλαιοποίησης και 8,5 δισ. ευρώ στη δεύτερη φάση το 2014.
Μέχρι τότε είναι δύσκολο να έχει γίνει κάποια κίνηση ουσίας γιατί πολύ απλά οι επενδυτές θέλουν να σιγουρευτούν ότι δεν θα ξαναρίξουν χρήματα σε ένα πηγάδι χωρίς πάτο, αυτό της ελληνικής οικονομίας. Ο δρόμος μεγάλος και οι προσπάθειες που πρέπει να γίνουν ακόμη μεγαλύτερες.
Πρωταγωνιστές
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο «ελεύθερες» τραπεζικές ασφαλιστικές – υπό την έννοια ότι η ΑΤΕ έχει συμφωνήσει με τους Γερμανούς – έχουν δεχτεί ισχυρές πιέσεις για να αποτελέσουν τους δύο μεγάλους πυλώνες της συγκέντρωσης του κλάδου.
Με άλλα λόγια, επειδή οι μικρότερες ασφαλιστικές που δεν θα καταφέρουν να σηκώσουν το βάρος του Solvency II και κυρίως των κεφαλαιακών απαιτήσεων της νέας οδηγίας εκτιμάται ότι θα είναι πολλές, πρέπει να υπάρξει ένα οργανωμένο σχέδιο. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα ο όρος «οργανωμένο σχέδιο» ακούγεται σαν ανέκδοτο, όμως πρέπει να υπάρξει.
Σημειώνεται ότι ο αριθμός των δυνητικών ασφαλιστικών λουκέτων μεγαλώνει όσο στο Solvency II προστίθενται και άλλοι αρνητικοί παράγοντες, όπως η αύξηση της φορολογίας και τα capital controls.
Η εφαρμογή ενός σχεδίου «ομαλής μετάβασης» της ασφαλιστικής αγοράς στην εποχή του Solvency II μπορεί να… σκοντάψει σε δύο εμπόδια:
1. Το πρώτο ονομάζεται «σχέδιο ανάκαμψης» και είναι οι ενέργειες «έκτακτης ανάγκης» στις οποίες θα πρέπει άμεσα – και όχι σε βάθος χρόνου – να προχωρήσουν οι τράπεζες στην περίπτωση που οι αυξήσεις κεφαλαίου δεν έχουν ικανοποιητική κατάληξη. Και ίσως σε αυτές τις ενέργειες συμπεριληφθούν και άμεσες πωλήσεις ασφαλιστικών.
2. Το δεύτερο εμπόδιο σχετίζεται με τη στάση των μεγάλων ξένων παικτών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά (π.χ. Interamerican, Allianz, MetLife). Αυτή θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις επιδόσεις της νέας ελληνικής κυβέρνησης και κατά συνέπεια την πορεία της οικονομίας. Ευκαιρίες υπάρχουν και είναι σίγουρο πως τουλάχιστον τρεις ξένες ασφαλιστικές… καλοβλέπουν την απορρόφηση χαρτοφυλακίων και την ενίσχυση του μεριδίου τους στην ελληνική αγορά. Πόσο μάλλον, αν φανεί έστω και ένα μικρό φως στο βάθος του τούνελ μέσα στους επόμενους μήνες.
Συνολική Παραγωγή ΑσφαλίστρωνΚέρδη προ φόρωνΣύνολο Ενεργητικού
Εθνική Ασφαλιστική565,5 εκατ. ευρώ105,5 εκατ. ευρώ3,2 δισ. ευρώ
Eurolife ERB380 εκατ. ευρώ71,86 εκατ. ευρώ2,22 δισ. ευρώ
ΑΤΕ Ασφαλιστική134,5 εκατ. ευρώ19,7 εκατ. ευρώ581 εκατ. ευρώ
*Σημειώνεται ότι το παρόν άρθρο αποτελεί τελευταία ενημέρωση του άρθρου με τίτλο “Τι θα γίνει με τις ασφαλιστικές των τραπεζών;” που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Ασφαλιστικό Marketing” στο τεύχος Οκτωβρίου. Στον ανωτέρω πίνακα αναφέρονται τα οικονομικά μεγέθη των τριών ασφαλιστικών εταιρειών για το 2014, καθώς στον αντίστοιχο πίνακα στο δημοσιευμένο άρθρο στο περιοδικό υπήρξαν τυπογραφικά λάθη.

(Πηγή: Insurancedaily.gr)

Μάχη για τα χαμηλότερα ασφάλιστρα στην αγορά

Δύο εταιρείες μια ελληνική και μια πολυεθνική διεκδικούν τα σκήπτρα των χαμηλότερων ασφαλίστρων στον κλάδο ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, και κατά συνέπεια μεγαλύτερα μερίδια σε μια αγορά που έχει πλέον εξαντλήσει τα τιμολογιακά της όρια.
Από έρευνα ανταγωνισμού που διενήργησε ένας εκ των ισχυρότερων παικτών του κλάδου προκύπτει ότι οι δύο αυτές εταιρείες έχουν επί της ουσίας χτυπήσει τις χαμηλότερες τιμές ασφαλίστρων η μια στα Τρίκαλα, την Ορεστιάδα, τη Ναύπακτο, την Κατερίνη, τα Λεχαινά, τη Λάρισα, την Καρδίτσα, την Καλαμπάκα, το Βόλο και το Άστρος και η δεύτερη στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, το Αγρίνιο, τα Ιωάννινα, την Καβάλα, την Καλαμάτα, την Κόρινθο, τη Ρόδο και τη Σπάρτη.
Αξίζει να τονιστεί επίσης ότι, στη μάχη για τα φθηνότερα τιμολόγια της αγοράς στον κλάδο Αυτοκινήτου, δύο ακόμη ασφαλιστικές εταιρείες «κερδίζουν» η κάθε μια από μια περιοχή. Η πρώτη το Ηράκλειο Κρήτης και η δεύτερη τη Βέροια. Σημειώνεται  ότι και οι δύο εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.
Το ζητούμενο βέβαια είναι, βάσει ποιων παραμέτρων έχουν τιμολογηθεί τόσο χαμηλά όλες οι προαναφερόμενες περιοχές, διότι σε κάθε περίπτωση ανάλογα ασφάλιστρα  τραβούν προς τα κάτω το σύνολο της αγοράς σε μια περίοδο κατά την οποία ο κλάδος γραφεί ζημιές από τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

31 Οκτ 2015

Νέος διαγωνισμός Allianz Direct: Κέρδισε ένα σετ υαλοκαθαριστήρων Bosch

Βρέχει και οι υαλοκαθαριστήρες σου δεν κάνουν δουλειά; Μήπως ήρθε η ώρα να τους αλλάξεις;

H Allianz Direct σε συνεργασία με την Carglass® σου δίνουν την ευκαιρία να κερδίσεις εντελώς δωρεάν ένα καινούργιο ζευγάρι υαλοκαθαριστήρων Bosch τύπου Eco! 

Μπες στη σελίδα του διαγωνισμού της Allianz Direct να πληροφορηθείς γιατί είναι σημαντικό να λειτουργούν σωστά οι υαλοκαθαριστήρες σου ώστε να οδηγείς με ασφάλεια στη βροχή! Στο τέλος της ενημέρωσης, συμπλήρωσε τα στοιχεία σου και μπες στην κλήρωση για να κερδίσεις 1 από τα 50 σετ υαλοκαθαριστήρων Bosch! 


Για να λάβεις μέρος στην κλήρωση πάτα εδώ.

Καλή επιτυχία!

30 Οκτ 2015

Πώς θα προετοιμάσουμε το σπίτι μας για το χειμώνα

Κάθε σπίτι χρειάζεται φροντίδα για να λειτουργεί σωστά. Από τα βασικότερα ζητήματα της πρόληψης και της προετοιμασίας για ένα σπίτι εντός αστικού ιστού είναι η θέρμανση και η μόνωση, ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες, δηλαδή και λιγότερα έξοδα.


Πρώτα απ’ όλα πρέπει να  συντηρήσουμε τον καυστήρα μας. Έτσι μια φορά το χρόνο πρέπει να καλέσουμε κάποιον ειδικό για να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες εργασίες, ώστε να έχουμε καλύτερη θέρμανση και μικρότερη κατανάλωση. Αν προβλέπεται από τον κατασκευαστή, πριν ξεκινήσουμε τη λειτουργία των καλοριφέρ κάνουμε επίσης εξαερισμό των σωμάτων.

Σε περίπτωση που έχουμε τζάκι, πρέπει να φροντίσουμε να καθαρίσουμε την καμινάδα και να προμηθευτούμε εγκαίρως καυσόξυλα, προσέχοντας πρώτον τί είδους ξύλα θα είναι και δεύτερον να είναι στεγνά πριν την πρώτη χρήση τους, ώστε πέρα απ’ τη θαλπωρή να μας προσφέρουν ικανοποιητική ζέστη.

Φυσικά, οι παραπάνω ενέργειες πρέπει να συνδυαστούν με ένα συνολικότερο έλεγχο στο σπίτι μας, αναζητώντας σημεία που μπορούν να προκαλέσουν απώλειες θερμότητας. Η βασικότερη πηγή απώλειας θερμότητας είναι τα κουφώματα. Εάν έχουμε νέου τύπου κουφώματα, ελέγχουμε με προσοχή τα λάστιχα και εφόσον εντοπίσουμε φθορές καλούμε έγκαιρα κάποιον ειδικό. Εάν πάλι έχουμε παλαιού τύπου, επιλέγουμε κάποια διορθωτική λύση, όπως η αυτοκόλλητη ταινία.


Ελέγχουμε επίσης τη μόνωση του σπιτιού μας. Καθώς στις αρχές του φθινοπώρου η ηλιοφάνεια είναι ακόμα μεγάλη και οι βροχές πιο περιορισμένες σε σχέση με το χειμώνα, είναι ευκαιρία να προχωρήσουμε στις εργασίες που θα χρειαστούν, ώστε να στεγνώσουν καλά τα σημεία τα οποία θα μπορούσαν προκαλέσουν υγρασίες.


Παράλληλα, φροντίζουμε να τακτοποιήσουμε την αποθήκη μας, κάνοντάς μια ανακατανομή ώστε να είναι πιο λειτουργική. Προωθούμε στο βάθος τα είδη του καλοκαιριού και φέρνουμε πιο μπροστά τα είδη που θα χρειαστούμε άμεσα το επόμενο διάστημα.


Το ίδιο ισχύει και για το μπαλκόνι μας, που λίγο θα χρησιμοποιήσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα. Κάνουμε ένα καλό καθάρισμα, απομακρύνουμε τυχόν φύλλα ή σκουπίδια απ’ τις υδρορροές και σκεπάζουμε τα έπιπλα για να μειώσουμε τυχόν φθορές τους από τις καιρικές συνθήκες.

(Πηγή: Interamerican.gr)

Πρόστιμο (!) 450 ευρώ σε όσους καταθέτουν πινακίδες και δεν έχουν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας

Στο απόσπασμα μπαίνουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων μεσαίου και μεγάλου κυβισμού οι οποίοι καλούνται να βγάλουν το φίδι από την τρύπα και να ξελασπώσουν την κυβέρνηση και την ανικανότητά της να συλλέξει έσοδα για τα κρατικά ταμεία. Τώρα λοιπόν σχεδιάζεται και... πρόστιμο για όσους δεν έχουν να εξοφλήσουν τα τέλη κυκλοφορίας.
Τα τελευταία χρόνια κάθε τέλος του έτους στις εφορίες γινόταν ένα λαϊκό προσκύνημα από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι αδυνατώντας να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας τους, παρέδιδαν πινακίδες. Αυτό φέτος ίσως αποφευχθεί καθώς η κυβέρνηση σκέφτεται ένα ρηξικέλευθο τρόπο προκειμένου να μην μειωθούν τα οχήματα στους ελληνικούς δρόμους. Πολύ απλά όποιος θέλει να καταθέσει πινακίδες θα πληρώνει... πρόστιμο!
Ναι, καλά διαβάζετε. Μπροστά στο ενδεχόμενο τρύπας στον στόχο της συλλογής 300-350 εκατ. ευρώ που έχει θέσει η κυβέρνηση, τώρα θέτει αντικίνητρα για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Έτσι όποιος έχει την δυνατότητα, θα πληρώσει τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, ενώ όποιος δεν έχει, θα πληρώσει ένα πρόστιμο της τάξεως 300-450 ευρώ προκειμένου να μπορέσει να καταθέσει τις πινακίδες του.
Έτσι για ένα δίλιτρο αυτοκίνητο (έως 1.928 κ.εκ.) θα πρέπει να επιλέξει κανείς εάν θα πληρώσει ένα τέλος 300-450 ευρώ για να καταθέσει τις πινακίδες ή να πληρώσει τα αυξημένα τέλη κατά 200-300 ευρώ (πλέον των 660 ευρώ που ίσχυαν για το 2015) αλλά και αυξημένο φόρο πολυτελείας (άνω των 440 ευρώ).
Κοινώς ένα δίλιτρο αυτοκίνητο για να κυκλοφορήσει στην ελληνική επικράτεια θα πληρώσει τέλος κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας ένα ποσό κοντά στα 1.400 ευρώ!

(Πηγή: Koolnews.gr)