Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

6 Ιουν 2014

Ασφάλεια ποδηλάτου: Τι καλύψεις σου προσφέρει και γιατί σου χρειάζεται


Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερος κόσμος επιλέγει το ποδήλατο για τις καθημερινές μετακινήσεις του, αφού αποτελεί μια πιο ευέλικτη, οικονομική και οικολογική λύση, ενώ παράλληλα είναι και μέσο άθλησης και αναψυχής. Ωστόσο, τα αυξανόμενα κρούσματα κλοπών και απρόβλεπτων ατυχημάτων είναι δυνατό να στερήσουν σε κάθε ποδηλάτη τη χαρά για άσκηση και την άνεση στη μετακίνηση.

Τη λύση σε όλα τα παραπάνω έρχεται να δώσει το πρωτοποριακό πρόγραμμα ασφάλισης ποδηλάτου AIG ΠΟΔΗΛΑΤώ, το οποίο προσφέρει τις παρακάτω καλύψεις:

Κλοπή ποδηλάτου
Αποζημιώση για την κλοπή του ποδηλάτου από το σπίτι, το αυτοκίνητο, το γκαράζ ή την αποθήκη εφόσον υπάρχουν ίχνη διάρρηξης και έχει γίνει αναφορά του συμβάντος στην αστυνομία.

Ιδίες Ζημιές του ποδηλάτου

Κάλυψη κάθε τύπου ζημιάς που θα υποστεί το ποδήλατο κατά τη χρήση ή τη μεταφορά του και επηρεάζει τη λειτουργία του.

Οδική βοήθεια

Πανελλαδική & 24ώρη κάλυψη σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος, η οποία εξασφαλίζει τη μεταφορά σας σε κάποιο συνεργείο ή στο σημείο έναρξης, π.χ. το σπίτι σας.

Αστική ευθύνη

Σε περίπτωση που προκαλέσετε σωματικές βλάβες ή υλικές ζημιές σε κάποιον τρίτο κατά τη διάρκεια που ποδηλατείτε, υπάρχει κάλυψη της ζημιάς μέχρι και το ποσό των 50.000€.

Προσωπικό ατύχημα



Σε περίπτωση ατυχήματος του ποδηλάτη αποζημιώνεται για:
  • Ιατροφαρμακευτικές δαπάνες έως 1.000€
  • Επισκευή, αντικατάσταση ή αγορά των γυαλιών ή των φακών επαφής σας έως 500€
  • Αποκατάσταση οδοντικής βλάβης έως 500€
  • Επίδομα 2.000€ για τη χρήση του κράνους σε περίπτωση ατυχήματος που θα προκύψει απώλεια ζωής ή μόνιμη ολική ανικανότητα
  • Απώλεια ζωής με 10.000€
  • Μόνιμη ολική ανικανότητα με 10.000€
Ενδεικτικά το κόστος ασφάλισης για ένα ποδήλατο αξίας 150-400€ ξεκινάει από 50€ το χρόνο.

Για να λάβεις προσφορά για το δικό σου ποδήλατο, αλλά και περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείς να επισκεφθείς το site της AIG.

Επιπλέον, μέχρι και τις 27/06/2014, έχεις την ευκαιρία να κερδίσεις μια δωρεάν ασφάλεια ποδηλάτου και μοναδικά αξεσουάρ, δηλώνοντας συμμετοχή στο μεγάλο διαγωνισμό BIKE GUARD της AIG. Κέρδισε τώρα!


Ασφαλιστής στην Δράμα εξαπάτησε 104 πελάτες με πλαστά ασφαλιστήρια αξίας άνω των 40000 ευρώ

Εξιχνιάστηκε ύστερα από πολύμηνες και εμπεριστατωμένες έρευνες των αστυνομικών της Ομάδας Δημόσιας Ασφάλειας του Τμήματος Ασφάλειας Δράμας, υπόθεση απάτης σε βάρος 2 ασφαλιστικών εταιρειών και 104 ιδιωτών.

Για την υπόθεση αυτή, σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα, σε βάρος 50χρονου ημεδαπού, για τα αδικήματα της απάτης, της πλαστογραφίας και της κλοπής.

Όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα, ο 50χρονος, ασκώντας το επάγγελμα του ασφαλιστικού συμβούλου, διέπραξε απάτες σε βάρος δύο ασφαλιστικών εταιρειών και 104 πελατών του, καταρτίζοντας πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτων.

Αναλυτικότερα, ο δράστης, με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, είτε κατάρτιζε πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια, είτε νόθευε γνήσια κενά ασφαλιστήρια συμβόλαια, που είχε αφαιρέσει από τα γραφεία ασφαλιστικής εταιρείας, με την οποία συνεργαζόταν στο παρελθόν και στη συνέχεια τα διέθετε στους ανυποψίαστους πελάτες του ως γνήσια, έναντι χρηματικής αμοιβής.

Στο πλαίσιο της εγκληματικής του δράσης, που προσδιορίζεται από το 2011, ο 50χρονος κατάφερε να εξαπατήσει 104 ιδιώτες, στους οποίους εξέδωσε 146 πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτων των δύο εταιρειών, αποκομίζοντας από αυτούς, διάφορα χρηματικά ποσά.

Το ύψος της ζημίας για τις εταιρείες και τους ιδιώτες ξεπερνάει τις 40.000 ευρώ.

Σε έρευνα που διενεργήθηκε στο γραφείο του δράστη, στη Δράμα, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
  • 1 φορητός ηλεκτρονικός υπολογιστής
  • 1 εκτυπωτής
  • 1 πολυμηχάνημα
  • 146 πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια
  • 26 κενά γνήσια ασφαλιστήρια συμβόλαια
  • 1 πλαστή πράσινη κάρτα
  • 3 μπλοκ αποδείξεων

Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στην κα. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Δράμας, ενώ η προανάκριση και οι έρευνες συνεχίζονται από το Τμήμα Ασφάλειας Δράμας.


5 Ιουν 2014

Εθνική webpay - Online εξόφληση ασφαλίστρων από την Εθνική Ασφαλιστική

Ένα από τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της Εθνικής Ασφαλιστικής, αποτελεί ο διευρυμένος τρόπος εξόφλησης ασφαλίστρων που η Εταιρία έχει εφαρμόσει, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών της, κάνοντας τη διαφορά από τον ανταγωνισμό στο επίπεδο εξυπηρέτησης και των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Μία από τις νέες επιλογές πληρωμής των ασφαλίστρων που παρέχονται, είναι η ηλεκτρονική, on line εξόφλησή τους μέσω της υπηρεσίας πληρωμών «Εθνική Webpay». Οι ασφαλισμένοι μέσω της αρχικής σελίδας του site της εταιρίας (www.ethniki-asfalistiki.gr) μπορούν εύκολα, επιλέγοντας τη σχετική εφαρμογή,να συμπληρώσουν τον αριθμό του ασφαλιστηρίου συμβολαίου ή τον κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής και να εξοφλήσουν τα ασφάλιστρα τους με:
  • Χρέωση τραπεζικού λογαριασμού στην Εθνική Τράπεζα (internet banking).
  • Χρέωση πιστωτικής κάρτας Mastercard ή Visa, εφάπαξ ή σε έως 6 άτοκες δόσεις με χρήση καρτών εκδόσεως Εθνικής Τράπεζας.
  • Χρέωση λογαριασμού Paypal. 
Η συγκεκριμένη υπηρεσία προς το παρόν είναι διαθέσιμη για πληρωμή συμβολαίων του Κλάδου Αυτοκινήτου, ενώ σύντομα σχεδιάζεται να ενταχθούν σε αυτή και οι κλάδοι Ζωής και Πυρός. Η ηλεκτρονική πληρωμή, ενεργοποιεί άμεσα τη διαδικασία ταχυδρομικής αποστολής του συμβολαίου στον ασφαλιζόμενο.

Η νέα υπηρεσία Webpay διευρύνει τους ήδη διαθέσιμους τρόπους εξόφλησης των ασφαλίστρων που είναι:
  • Στις συνεργαζόμενες τράπεζες (στα ταμεία, μέσω ΑΤΜ, μέσω internet banking και phone banking).
  • Στα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ.
  • Στα υποκαταστήματα της Εταιρίας ( με μετρητά ή με χρέωση της πιστωτικής κάρτας) ενώ λειτουργεί ήδη και η δυνατότητα εξόφλησης ασφαλίστρων τηλεφωνικά (καλώντας στο 18189) με χρέωση της πιστωτικής κάρτας.

4 Ιουν 2014

Πότε μπορούν οι ιδιωτικές κλινικές να επιβάλλουν επιπλέον χρεώσεις σε ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ

Ο Συνήγορος του Πολίτη διερεύνησε υπόθεση ασφαλισμένου, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε, επειδή επιβαρύνθηκε με το ποσό των 278 ευρώ για τη νοσηλεία μίας ημέρας σε συμβεβλημένη με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτική κλινική.
Από τον ασθενή ζητήθηκε κατά την εισαγωγή του να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση με την οποία θα αναλάμβανε ο ίδιος την κάλυψη κάποιων δαπανών.
Έπειτα από παρέμβαση του Συνηγόρου η Νομική Υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ αποφάνθηκε ότι οι ιδιωτικές κλινικές μπορούν να επιβάλλουν στους ασφαλισμένους να υπογράψουν υπεύθυνη δήλωση ότι θα καλύψουν εξ ιδίων χρημάτων αποκλειστικά και μόνο παροχές που δεν αποζημιώνονται σύμφωνα με τον ΕΚΠΥ και τη νομοθεσία περί ΚΕΝ (πχ αναβάθμιση θέσης, μη κοστολογημένες πράξεις κλπ). Επίσης, έπειτα από έλεγχο που διενήργησε η αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ επιστράφηκε στον ασφαλισμένο το ποσό που επιβαρύνθηκε και το οποίο δεν αφορούσε τη διαφορά θέσης.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)

EΚΠΟΙΖΩ: Αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Οι πιο σημαντικές αλλαγές του νέου νόμου που ισχύει από τις 5 Μαΐου 2014, είναι οι εξής:
  • Η ασφάλιση ισχύει για όσο χρονικό διάστημα ορίζεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Η περίοδος χάριτος του ενός μηνός παύει να ισχύει.
     
  • Απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου (στον λήπτη της ασφάλισης ή στον ασφαλισμένο) εάν δεν έχει καταβληθεί πλήρως το ασφάλιστρο στην ασφαλιστική εταιρεία.
     
  • Η ασφαλιστική εταιρεία υποχρεούται να παραδώσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο στο λήπτη της ασφάλισης ή στον ασφαλισμένο εντός 5 ημερών από την ημερομηνία της εμπρόθεσμης καταβολής του ασφαλίστρου. Έτσι σε περίπτωση ελέγχου μέχρι την παραλαβή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, ο λήπτης της ασφάλισης ή ο ασφαλισμένος επιδεικνύουν την απόδειξη πληρωμής των ασφαλίστρων στα αρμόδια όργανα που διενεργούν τον έλεγχο.
     
  • Καταργείται η διάταξη της υποχρέωσης έκδοσης προσωρινού σήματος από την Ασφαλιστική εταιρεία μέχρι την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
     
  • Σε περίπτωση απουσίας του ειδικού σήματος του ασφαλιστή αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης, η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες για έξι μήνες.
     
  • Σε περίπτωση εμπλοκής ανασφάλιστου οχήματος σε ατύχημα, γίνεται επί τόπου αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο (2) χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής για τρία (3) χρόνια. Να σημειωθεί ότι οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας δεν επιστρέφονται αν δεν περάσουν τα δύο ή τρία χρόνια αντίστοιχα.
Όλα τα παραπάνω προβλέπονται στα άρθρα 169 και 170 του νόμου «Πρόσβαση στη δραστηριότητα των πιστωτικών ιδρυμάτων και προληπτική εποπτεία πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2013/36/ΕΕ), κατάργηση ν.3601/2007 και άλλες διατάξεις».και επισημαίνονται αναλυτικά από τον Σύνδεσμο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων, με σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του. 

Οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις αναμφίβολα αλλάζουν το τοπίο στο χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης με τον ασφαλιζόμενο – καταναλωτή να βρίσκεται σε δυσχερέστερη θέση πλέον αφού πρέπει ο ίδιος να μεριμνά για την ανανέωση της ασφάλειάς του. Έτσι υπάρχει ο φόβος ότι ένα μεγάλο μέρος των ασφαλιζομένων μπορεί να βρεθεί ασφαλιστικά ακάλυπτο, λόγω της κατάργησης της αυτόματης ανανέωσης της ασφαλιστική του σύμβασης.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ εφιστά την προσοχή στους καταναλωτές αναφορικά με το νέο νομοθετικό πλαίσιο και τους καλεί πριν τη λήξη της ασφαλιστικής τους σύμβασης να επικοινωνούν με την ασφαλιστική τους εταιρεία ώστε να ανανεώσουν έγκαιρα τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους.


3 Ιουν 2014

Θα ρίσκαρες την αξία του σπιτιού σου για 0,40 ευρώ/ημέρα;

Aνήκεις κι εσύ στην κατηγορία όσων θεωρούμε 'πως δεν αισθανόμαστε πουθενά μεγαλύτερη ασφάλεια από ότι στο σπίτι μας';

Για τους περισσότερους από εμάς, το σπίτι αποτελεί το καλύτερο 'καταφύγιο' μας. Πως όμως το προστατεύουμε αυτό;

Σίγουρα πρόκειται για ένα περιουσιακό στοιχείο με μεγάλη οικονομική και συναισθηματική αξία. Ένα περιουσιακό στοιχείο ωστόσο, εκτεθειμένο σε κάθε πιθανότητα ζημιάς που κανείς δεν ξέρει πότε και σε ποιους θα συμβεί, ούτε και με ποιες οικονομικές συνέπειες. Πως μπορούμε να προστατέψουμε την περιουσία μας από την πιο απλή, συνηθισμένη ζημιά, έως και την πιο απρόβλεπτη;

Παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα τόσο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο, ο περισσότερος κόσμος αμελεί ή παραλείπει να το εξασφαλίσει. Ενδεχομένως πολλοί να μην έχουμε αναλογιστεί ακριβώς το μέγεθος του ρίσκου σε έναν ενδεχόμενο κίνδυνο (με κυριότερο αυτόν του σεισμού), αρκετοί από εμάς ίσως να μη γνωρίζουν πως το κόστος ασφάλισης είναι προσιτό, και άλλοι απλά να μην έχουν μεριμνήσει.

Κι όμως, πως θα μας φαινόταν αν γνωρίζαμε πως το κόστος ασφάλισης ενός διαμερίσματος 100 τ.μ. για σεισμό αντιστοιχεί περίπου σε 0,40-1 ευρώ/ημέρα; Αξίζει το ρίσκο για ένα περιουσιακό στοιχείο που αντιστοιχεί σε αξία 100.000 ευρώ (μέση αξία) ;

Η ασφάλιση της κατοικίας για σεισμό, αποτελεί μια εξασφάλιση που αντιστοιχεί σε ένα ιδιαίτερα χαμηλό κόστος αν αναλογιστούμε τη μεγάλη αξία του ασφαλιζόμενου κτιρίου, και την δυνατότητα όταν επέλθει ο κίνδυνος να υπάρξει αποζημίωση σε αξία καινούριου.

Αυτό επιβεβαιώνουν και τα πρόσφατα γεγονότα στην Κεφαλονιά. Μόλις το 10% των κτιρίων ήταν ασφαλισμένα και οι ασφαλιστικές εντός 15 ημερών κατέβαλαν τις πρώτες αποζημιώσεις. Το υπόλοιπο 90% των κτιρίων ήταν χωρίς καμία κάλυψη.

Και για μια τέτοια στιγμή, φθάνει ο καθένας από εμάς να αναλογιστεί: Αξίζει ένα τόσο μεγάλο ρίσκο για ένα κόστος 0,40-1 ευρώ την ημέρα; 


Χειρουργικές επεμβάσεις με αμοιβή το απόγευμα στα νοσοκομεία

Απογευματινά χειρουργεία με αμοιβή θα λειτουργήσουν στα δημόσια νοσοκομεία.
Πρόκειται για επέκταση του μέτρου των ιδιωτικών ιατρείων, το οποίο είχε ξεκινήσει το 2001.
Με διάταξη σε νομοσχέδιο - “σκούπα” που κατέθεσε ο υπουργός Υγείας, δίνεται η δυνατότητα και στους χειρουργούς του ΕΣΥ να ασκούν το απόγευμα ιδιωτικό επάγγελμα στο νοσοκομείο, έπειτα από το τέλος της βάρδιας τους.
Το μέτρο αφορά χειρουργικές επεμβάσεις και άλλες επεμβατικές πράξεις, οι οποίες απαιτούν νοσηλεία σε νοσοκομείο.

Κάλυψη

Σύμφωνα με τον νομοθέτη, με τον τρόπο αυτό θα εξυπηρετούνται οι ασθενείς που είναι ασφαλισμένοι σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες ή μπορούν να πληρώσουν οι ίδιοι τα έξοδα νοσηλείας τους.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις της ολοήμερης λειτουργίας, οι όροι συμμετοχής του προσωπικού και οι αμοιβές των ιδίων και του νοσοκομείου, αναμένεται να καθοριστούν με απόφαση του υπουργού Υγείας.
(Πηγή: iatronet.gr)

2 Ιουν 2014

Σε έξαρση οι κλοπές μικρών αυτοκινήτων

«Πονοκέφαλο» προκαλεί στην Ελληνική Αστυνομία και στις ασφαλιστικές εταιρείες η κατακόρυφη αύξηση στις κλοπές και διαρρήξεις των αυτοκινήτων πόλης και πολυτελών τζιπ.
Ειδικά τον τελευταίο καιρό, το φαινόμενο έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις και έχει εξελιχθεί σε... μάστιγα, αφού οι αριθμοί δείχνουν ότι αυτός ο τύπος αυτοκινήτων τραβάει σαν μαγνήτης τους κλέφτες.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, το περασμένο έτος σημειώθηκαν 15.614 κλοπές και διαρρήξεις ΙΧ αυτοκινήτων. Οι αρχές κατάφεραν να εξιχνιάσουν ένα μικρό ποσοστό των περιπτώσεων και όπως προκύπτει η πλειονότητα των δραστών είναι Έλληνες. Τα συγκεκριμένα νούμερα αφορούν μόνο τη μερική κλοπή ή διάρρηξη ενός αυτοκινήτου. Δηλαδή είτε διέρρηξαν το ΙΧ για να αφαιρέσουν νομίσματα ή άλλα αντικείμενα του ιδιοκτήτη, είτε για να κλέψουν το ραδιόφωνο ή κάποιο ανταλλακτικό του αυτοκινήτου. Οι περιπτώσεις στις οποίες οι δράστες έκλεψαν ολόκληρο το αυτοκίνητο ανήλθαν στις 10.322.
Συνήθεια
Καμία εντύπωση δεν προκαλεί πλέον στους αστυνομικούς η μεγάλη προσέλευση ιδιοκτητών αυτοκινήτων, που σπεύδουν να δηλώσουν την κλοπή του ΙΧ τους. Απεναντίας, οι πολίτες εκπλήσσονται από τις... μαντικές ικανότητες των αστυνομικών, που τους ρωτούν «ήρθατε να δηλώσετε κλοπή αυτοκινήτου πόλης ή τζιπ;».
Την ίδια στιγμή, ολοένα και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες σταματούν να ασφαλίζουν για κλοπή τα έξυπνα αυτοκίνητα πόλης ή τα ασφαλίζουν με υψηλότερο ασφάλιστρο. 
Εμπειροι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. εξηγούν στο «Εθνος» τους λόγους για τους οποίους γίνονται στόχοι τα εν λόγω ΙΧ. Το κέρδος και η μεγάλη ζήτηση είναι η απάντηση που δίνουν. Κι όπου υπάρχει ζήτηση δημιουργείται και η προσφορά. Σύμφωνα με αστυνομικούς που ερευνούν το θέμα, οι κλέφτες αποκομίζουν μεγάλο κέρδος από την πώληση των αυτοκινήτων για ανταλλακτικά. Κι αυτό γιατί έχουν αποσπώμενα μέρη που αλλάζουν εύκολα και γρήγορα, ενώ δέχονται και πολλά εξτρά. Τα κλεμμένα ΙΧ καταλήγουν σε μεγάλες μάντρες ώστε να τα σπάσουν σε κομμάτια. Από τη στιγμή που θα «λυθεί» το αυτοκίνητο, είναι σχεδόν αδύνατον να εντοπισθεί η προέλευση ενός ανταλλακτικού, π.χ. ενός προφυλακτήρα. Αυτή είναι η μία διάσταση του θέματος.
Τα εξαρτήματα
Η δεύτερη είναι ότι σπείρες χτυπούν τα μικρά αυτοκίνητα κλέβοντας μόνο εξαρτήματα. Αρκετά άτομα έχουν βρει το ΙΧ τους χωρίς τιμόνι, όργανα ενδείξεων (στροφόμετρο, ρολόι), προφυλακτήρα, ζάντες, φτερά, κι ό,τι άλλο έχει ζήτηση στη μαύρη αγορά ανταλλακτικών.
Το ίδιο ισχύει και για τα πολυτελή τζιπ. Μάλιστα, στο Διαδίκτυο έχουν δημιουργηθεί ιστοσελίδες στις οποίες ανταλλάσσουν πληροφορίες για κλοπές αυτοκινήτων.
«ΕΞΕΛΙΞΗ»
Σπείρες με λάπτοπ και ειδικό εξοπλισμό
Τα τελευταία χρόνια, οι κλέφτες αυτοκινήτων έχουν εντυπωσιακή «εξέλιξη», όμως και η Αστυνομία έχει να επιδείξει εξαρθρώσεις πολυμελών σπειρών με μεγάλη δράση.
Χαρακτηριστική είναι η υπόθεση με τους ιδιοκτήτες μάντρας αυτοκινήτων στις Αχαρνές, οι οποίοι είχαν εμπλοκή σε σπείρα που έκλεβε και διέλυε ΙΧ και στη συνέχεια τα μεταπωλούσε για ανταλλακτικά.
Είχαν βρεθεί δεκάδες κλεμμένα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά, ακόμα και από τζετ σκι!
Πριν από έναν μήνα η ΕΛ.ΑΣ συνέλαβε τρία άτομα ηλικίας 40, 42 και 26 ετών, οι οποίοι κατηγορούνται για διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπής κατ' εξακολούθηση αυτοκινήτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σπείρες που κλέβουν αυτοκίνητα έχουν αναβαθμιστεί και χρησιμοποιούν ειδικό εξοπλισμό. Παρεμβαίνουν στα ηλεκτρονικά του ΙΧ (εγκέφαλο και immobilizer) με λάπτοπ και το ξεκλειδώνουν με ειδικά κλειδιά πασπαρτού.
Οταν οι δράστες δεν κόβουν τα ΙΧ για να γίνουν ανταλλακτικά, φτιάχνουν πλαστά χαρτιά και παραποιούν τα στοιχεία στο σασί, ώστε να πουληθούν σε χώρες της Ευρώπης και της πρώην Σοβιετικής Ενωσης.
Λ. Μπιντέλας, Μ. Ψαρά

Απόφαση υπέρ της Εθνικής Ασφαλιστικής στην διαμάχη της με την Express Service

Η δικαστική διαμάχη μεταξύ Εθνικής Ασφαλιστικής και Express Service είναι πολύχρονη και με ισχυρά επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές. Ουσιαστικά πρόκειται για ερμηνεία του νόμου ως προς το ποιος είχε δικαίωμα να παρέχει υπηρεσίες Οδικής Βοήθειας στην Ελλάδα και υπό ποιες προϋποθέσεις. Η υπόθεση περιπλέχτηκε ακόμα περισσότερο λόγω διαφορετικών αναφορών της ελληνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Τα διεκδικούμενα ποσά τεράστια (δισ. ευρώ) γιατί η απαίτηση αφορούσε παροχή υπηρεσιών Οδικής Βοήθειας προς χιλιάδες ασφαλισμένους.
Η πρώτη φάση της δικαστικής διαμάχης είχε καταλήξει υπέρ της Express Service, αλλά σύμφωνα με τις πληροφορίες μας η νέα δικαστική απόφαση δικαιώνει την Εθνική Ασφαλιστική. Η μελέτη της απόφασης  θα αποσαφηνίσει το πλαίσιο, αν και είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει συνέχεια σε ανώτερο βαθμό.
Υπενθυμίζουμε ότι είχε εκδοθεί η υπ’αρ. 1645/2013 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, επί αγωγής κατά της Εθνικής Ασφαλιστικής, που άσκησε η εταιρεία οδικής βοήθειας «Express Service» και ο Ιωάννης Ραπτόπουλος, αλλά η απόφαση αυτή ήταν αναγνωριστική και μη εκτελεστή και δεν επιδίκαζε οποιοδήποτε ποσό σε βάρος της Εθνικής Ασφαλιστικής.
(Πηγή: Insurancedaily.gr)

Από αυτοκίνητα με βουλγάρικες και γερμανικές πινακίδες τα περισσότερα ατυχήματα στην Ελλάδα

Αισθητή μείωση παρουσιάζουν μέσα στην τελευταία τετραετία τα ατυχήματα που προκάλεσαν στην Ελλάδα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας κάτι που αντικατοπτρίζει τις επιπτώσεις που έφερε η οικονομική κρίση στη χώρα και στην κίνηση αυτοκινήτων από το εξωτερικό.
Αυτό προκύπτει από στοιχεία που δημοσιοποίησε το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης Αυτοκινήτων και όπως δείχνουν τα στοιχεία πρώτα σε ζημιές είναι αυτοκίνητα από την Βουλγαρία, μετά την Γερμανία .
Ειδικότερα σε 3.828 ανήλθε το 2013 ο αριθμός των ατυχημάτων από αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα που διακανονίστηκαν από το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης και τους διορισμένους ανταποκριτές και διακανονιστές του, έναντι 3.983 το έτος 2012 παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,89 %.
Ο διακανονισμός των 3.631 εξ αυτών των ατυχημάτων ανατέθηκε στους διορισμένους ανταποκριτές των αλλοδαπών ασφαλιστικών εταιριών, ενώ τον διακανονισμό των υπολειπόμενων 197 ζημιών ανέλαβε το Γραφείο δια των υπηρεσιών του ή των διακανονιστών του.

Μια εικόνα της εξέλιξης των ζημιών Πράσινης Κάρτας στην Ελλάδα τα τελευταία 4 χρόνια δίνει την ακόλουθη φθίνουσα πορεία, λόγω της οικονομικής κρίσης:

2013: 3.828
2012: 3.983
2011: 4.773
2010: 5.057


Η μείωση για την τετραετία είναι περίπου 25%

736262
Οι αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν μέσω των ανταποκριτών και του Γραφείου από αλλοδαπές ασφαλιστικές εταιρίες για την αποζημίωση ελλήνων παθόντων από ατυχήματα με αυτοκίνητα με αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας ανήλθαν το 2013 στο ποσόν των € 15.250.000 έναντι €18.000.000 το 2012, παρουσιάζοντας μείωση 15%.

Στα ατυχήματα που προκαλούνται στην Ελλάδα από αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες την πρώτη θέση κατέχουν σταθερά τα ατυχήματα από Βουλγαρικά αυτοκίνητα που ανήλθαν στα 1371 και αποτελούν το 36% του συνόλου ων ατυχημάτων και ακολουθούν τα Γερμανικά αυτοκίνητα με το 14,5 % των ατυχημάτων.
Ατυχήματα στο εξωτερικό 
Σε € 1.103 ανήλθε ο αριθμός των ατυχημάτων από αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες στο εξωτερικό που διακανονίστηκαν από τους ανταποκριτές των ασφαλιστικών εταιριών-μελών του Γ.Δ.Α. και τα αλλοδαπά Γραφεία Διεθνούς Ασφάλισης και τους διακανονιστές τους, με την εγγύηση του Ελληνικού Γραφείου.
Η ακριβής σύγκριση με τα ατυχήματα του 2012 (981ατυχήματα) δεν είναι δυνατή, λόγω του ότι η Αλβανία πέρυσι δεν είχε δώσει στοιχεία. Η εκτίμηση όμως είναι ότι έχουμε περίπου τον ίδιο αριθμό ατυχημάτων στο εξωτερικό το 2013 με το 2012.
Μεταξύ των χωρών, στις οποίες συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα από αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες, στην πρώτη θέση όπως και πέρυσι βρίσκεται η Γερμανία με 227 ατυχήματα (το 21% των ατυχημάτων) και ακολουθεί η Ιταλία με 213 ατυχήματα (το 19% των ατυχημάτων). Σημειώνεται ότι στη Γερμανία η τάση είναι αυξητική. Μεταξύ 2009 και 2013 έχουμε αύξηση του αριθμού των ατυχημάτων κατά 30,5% ( 2009:174 – 2013:227 ατυχήματα.)
Το Γραφείο το 2013 άνοιξε 1.675 φακέλους ζημιών για ατυχήματα στο εσωτερικό και εξωτερικό (έναντι 2.032 το 2012, μείωση 17,6%). Σημαντική είναι η μείωση των αγωγών που δέχθηκε το Γραφείο οι οποίες ανήλθαν στις 479 αγωγές το 2013 έναντι 618 το 2012 (μείωση 22,5%).

Επίσης, συνεχίστηκε από το Γ.Δ.Α. εντός του 2013 η καταβολή αποζημιώσεων στο εξωτερικό για λογαριασμό των εταιριών των οποίων ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας καθώς και για ανασφάλιστα και πλαστές πράσινες κάρτες. Οι καταβληθείσες αποζημιώσεις του Γραφείου εντός του 2013 για εταιρίες των οποίων ανακλήθηκε η άδεια ανήλθαν στα € 832.430,30 (67 ζημιές) έναντι € 355.504,00 (39 ζημίες) το 2012 και για ανασφάλιστα οχήματα στα € 137.103,71 (13 ζημιές) έναντι € 310.424,00 (10 ζημιές) το 2012. Επίσης, για πλαστές πράσινες κάρτες καταβλήθηκαν € 119.224,60 .

Συνολικά οι αποζημιώσεις αυτές ανήλθαν το 2013 στα € 1.088.758,61 έναντι € 665.928,00 το 2012, παρουσιάζοντας αύξηση 63,5%.

Ως προς τις αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν για ατυχήματα του εξωτερικού, το 2013 οι ασφαλιστικές εταιρίες μέλη του Γραφείου κατέβαλαν το ποσόν των € 3.121.000 έναντι € 2.441.000 το 2012, δηλαδή αύξηση 28%. Επίσης το Γραφείο κατέβαλε για υπερβάλλουσες ζημίες (που υπερβαίνουν, δηλαδή, το όριο της ιδίας κράτησης της αντασφαλιστικής σύμβασης του Γραφείου) το ποσό των € 977.076,50 Συνολικά, σε επίπεδο αγοράς, οι αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν στο εξωτερικό, περιλαμβανομένων των αποζημιώσεων που κατέβαλαν οι ασφαλιστικές εταιρίες που λειτουργούν στη χώρα μας και το ΓΔΑ, αυτές ανήλθαν στο ποσόν των € 5.193.807,40 το 2013 έναντι € 3.451.000 το 2012 παρουσιάζοντας αύξηση 50,5%.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)