Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

11 Ιαν 2016

Ασφαλιστική απάτη: Οι μπλόφες και οι αποζημιώσεις

Παγκόσμιο φαινόμενο η ασφαλιστική απάτη, περίπου το 5% του τζίρου των ασφαλίστρων παγκοσμίως διατίθεται για την πληρωμή ζημιών αυτής της κατηγορίας, που είτε είναι εικονικές είτε υπερκοστολογημένες, δηλώνει ο Κώστας Βοτσαρίδης Διευθυντής Αποζημιώσεων στην Interlife, σε συνέντευξη του στο Sofokleousin.gr. Εξηγεί ,ανάμεσα στα άλλα την ελληνική πραγματικότητα στο κλάδο ζημιών και τον τρόπο που αντιμετωπίζει η Interlife τον πελάτη, παράλληλα κάνει μία σύντομη αναφορά στο ζήτημα αντικειμενικοποίησης των σωματικών βλαβών.

- Ποια είναι η ελληνική πραγματικότητα στον κλάδο ζημιών και πως αντιμετωπίζεται από την εταιρία σας ο πελάτης που παθαίνει ένα ατύχημα;

Εξαιρετικά πιεστικά και απαιτητικά θα έλεγα οι πελάτες και οι τρίτοι ζημιωθέντες επιζητούν την άμεση εξυπηρέτηση τους, δεδομένου ότι, λόγω και της οικονομικής κρίσης, οι περισσότεροι δυσκολεύονται να εκταμιεύσουν τα χρήματα που είναι απαραίτητα για την αποκατάσταση της ζημίας τους. Κατά συνέπεια, η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε σήμερα ως εταιρία είναι να ανταποκρινόμαστε καθημερινά και με πρακτικούς τρόπους σε αυτή την ανάγκη του καταναλωτικού κοινού, λειτουργώντας με αμεσότητα, ταχύτητα και ποιότητα χωρίς περιττές διαδικασίες από την στιγμή που μας ενημερώνουν για την ζημία τους μέχρι και την αποζημίωση τους.

Στην εταιρία μας έχει τεθεί ως πρώτη προτεραιότητα το παραπάνω ζήτημα και, λειτουργώντας με ευελιξία, έχουμε στην πρώτη γραμμή της καθημερινής μας πρακτικής τα ως άνω ποιοτικά χαρακτηριστικά εξυπηρέτησης, όπως αποδεικνύεται από πληθώρα στοιχείων όπως, φερεγγυότητα, περιορισμένος αριθμός εκκρεμών ζημιών, κορυφαία θέση στο σύστημα του ‘’φιλικού διακανονισμού’’, μεγάλο πανελλαδικό Δίκτυο συνεργαζομένων με την εταιρία μας συνεργείων, σύγχρονο και φιλικό στην χρήση του μηχανογραφικό σύστημα, υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό, κ.λ.π..

- Πώς μεταφράζεται στην πράξη η αρχή της INTERLIFE ‘’πάνω απ’ όλα ο άνθρωπος’’;

Έχετε δίκιο, αλλά αν κοιτάξουμε γύρω μας, η ίδια η ζωή έχει πολλές άσχημες εκφάνσεις. Εμείς που εργαζόμαστε στον τομέα των αποζημιώσεων, στις δύσκολες στιγμές των συνανθρώπων μας, προσπαθούμε να απαλύνουμε τον πόνο που νοιώθουν και να αποκαταστήσουμε την κανονικότητα της ζωής τους, αρωγοί και συμπαραστάτες τους είμαστε όταν μας χρειαστούν και πολύ δε περισσότερο κατά την στιγμή της αποζημιώσεως. Επομένως, θεωρώ ότι μέσα από αυτή την δημιουργική απασχόληση και προσφορά μας, εν κατακλείδι, κυρίως θετικά συναισθήματα εισπράττουμε.

- Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος αντιμετώπισης ζημιών που εμφανίζουν στοιχεία απάτης;

Ασφαλώς και υπάρχουν κριτήρια και πρακτικές τόσο για να αντιληφθούμε σε πρώτο χρόνο, με τις όποιες ενδείξεις έχουμε, ότι κάποιες ζημίες έχουν χαρακτηριστικά ασφαλιστικής απάτης, όσο και συστήματα για να τις αντιμετωπίσουμε, η εφαρμογή των οποίων, είναι επιτυχημένη και αποτελεσματική όπως έχει δείξει η εμπειρία πολλών ετών.

Ενδεικτικά, για τον Κλάδο των Αυτοκινήτων για παράδειγμα, θα μπορούσα να αναφέρω μερικές περιπτώσεις ατυχημάτων που σε οδηγούν σε σκέψεις  διερεύνησης τους, όπως αυτά που έχουν προκληθεί από τον ίδιο οδηγό σε διαφορετικές ημερομηνίες, με διαφορετικά οχήματα ασφαλισμένα σε διαφορετικές ασφαλιστικές εταιρίες, ατυχήματα που έχουν γίνει νυχτερινές ώρες σε ερημικές τοποθεσίες χωρίς εμφανείς στο περιβάλλον ζημίες, ατυχήματα που έχουν γίνει κοντά στην ημερομηνία ασφάλισης, ατυχήματα μετά από πρόσκρουση σε σταθερό σημείο άνευ επαφής των εμπλεκομένων οχημάτων και πολλές άλλες περιπτώσεις που δεν είναι της παρούσης αντικείμενο για να επεκταθώ περαιτέρω.

Όμως, ο κανόνας είναι ότι ποτέ δεν πρέπει να μένουμε σε αυτά που γνωρίζουμε, να μην εφησυχάζουμε και να προσπαθούμε πάντα να διευρύνουμε την σκέψη μας με νέες καινοτόμες ιδέες, με συνεχή αξιολόγηση των κινδύνων, με δημιουργία περιβάλλοντος κατά της απάτης, με επικοινωνία και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ ημών των άλλων Ασφαλιστικών Εταιριών και  των Αρχών, με βελτίωση των διαδικασιών και των δικλείδων ασφαλείας για την αντιμετώπιση της, με συνεχή και εξειδικευμένη εκπαίδευση του προσωπικού μας.

Ως γνωστόν, οι ασφαλιστικές απάτες είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, περίπου το 5% του τζίρου των ασφαλίστρων παγκοσμίως διατίθεται για την πληρωμή ζημιών αυτής της κατηγορίας, που είτε ήταν εικονικές είτε υπερκοστολογημένες. Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση έχει εντείνει αυτό το φαινόμενο, παράλληλα όμως έχουν γίνει και σημαντικά βήματα προόδου για την αντιμετώπιση της τόσο σε επίπεδο ασφαλιστικών εταιριών, όπως η δημιουργία βάσης δεδομένων, κατηγοριοποίηση, όσο και σε επίπεδο διωκτικών αρχών, με αρκετές συλλήψεις ατόμων εμπλεκομένων σε ασφαλιστικές απάτες (επισκευαστών, δικηγόρων, πραγματογνωμόνων, διακανονιστών) και αυτό είναι παρήγορο, διότι επί πολλά έτη και ενώ ήταν γνωστά πολλά τέτοια περιστατικά υπήρχε ατιμωρησία.

- Πώς αντιμετωπίζετε περιστατικά δυσαρεστημένων παθόντων;

Τα αντιμετωπίζω ως ‘’ευκαιρία’’, διότι μας δίδεται η δυνατότητα να εντοπίσουμε και να διορθώσουμε τυχόν εσφαλμένες διαδικασίες μας, οργανωτικά μας ελλείμματα και κακές ή λανθασμένες συμπεριφορές του ανθρώπινου δυναμικού μας.

Είναι δύο οι κατηγορίες αυτών των περιστατικών, στην μια ανήκουν οι δυσαρεστημένοι ζημιωθέντες που έχουν δίκιο και στην άλλη ανήκουν αυτοί που έχουν άδικο και εκ των πραγμάτων είναι πιο δύσκολη η αντιμετώπιση τους.

Κατά την άποψη μου, το ‘’μυστικό’’ αποτελεσματικής διευθέτησης τους, είναι πως και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις,  θα πρέπει οι ζημιωθέντες  να αισθάνονται και να αντιλαμβάνονται άμεσα και σε κάθε επικοινωνία μας μαζί τους, ότι αποτελούμε μέρος της λύσης του προβλήματος τους και όχι η επίταση του, δείχνοντας τους με ψύχραιμο και ευγενικό τρόπο, ενδιαφέρον, προσοχή, κατανόηση, συνέπεια, ταχύτητα και σοβαρότητα στις απαντήσεις μας, οι οποίες, θα πρέπει να είναι θωρακισμένες με ισχυρά επιχειρήματα, με γνώμονα αφενός την επίλυση του θέματος τους και αφετέρου το συμφέρον της εταιρίας.

- H άποψη σας για τις εξελίξεις αλλά και τον μελλοντικό ρόλο του Επικουρικού Κεφαλαίου ;

Το Επικουρικό Κεφάλαιο ιδρύθηκε με σκοπό να λειτουργήσει επιβοηθητικά στην υποχρεωτική ασφάλιση Αστικής Ευθύνης (Ν.489/76) στην καταβολή αποζημιώσεων για ατυχήματα που έχουν γίνει από ανασφάλιστα ή άγνωστα οχήματα.

Δυστυχώς σήμερα μετά από 40 έτη λειτουργίας του ασφυκτιά και δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά, προκειμένου να εκπληρώσει τον ανωτέρω κοινωνικό του ρόλο. Έχει οικονομικές υποχρεώσεις κατά πολύ μεγαλύτερες από τα έσοδα του, με αποτέλεσμα τη δυσχερή εν γένει λειτουργία του, προσδιορίζοντας την εξόφληση των αποζημιώσεων σε απομακρυσμένα χρονικά διαστήματα και ταλαιπωρώντας τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων.

Στην εν λόγω κατάσταση περιήλθε διότι ανέλαβε υποχρεώσεις μεγάλου αριθμού Ασφαλιστικών Εταιριών που σχετικά πρόσφατα ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας τους, καθώς και από την δραματική αύξηση κατά τα τελευταία έτη των κυκλοφορούντων ανασφάλιστων οχημάτων.

Κατά η συνέπεια η λύση που δόθηκε με την τελευταία νομοθετική ρύθμιση ήταν αναγκαία και κατά την γνώμη μου κινείται προς την σωστή κατεύθυνση για την βιωσιμότητα του Επικουρικού Κεφαλαίου, καθότι, αφενός στοχεύει στον περιορισμό των υποχρεώσεων του και αφετέρου στην αύξηση των εσόδων του, με ευεργετικό επακόλουθο την κοινωνική και οικονομική υποστήριξη του μεγαλύτερου μέρους των δικαιούχων αποζημίωσης.

- Tι πιστεύετε για το ζήτημα της αντικειμενικοποίησης των σωματικών βλαβών ;

Μεγάλο και δύσκολο κατά την γνώμη μου ζήτημα, το οποίο αν εφαρμοστεί κάποτε και στην χώρα μας, θα αφορά αυστηρά στον αντικειμενικό προσδιορισμό των αποζημιώσεων των κονδυλίων χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης ή ψυχικής οδύνης και όχι μετρήσιμων οικονομικών μεγεθών που είναι διαφορετικά για κάθε παθόντα (ιατροφαρμακευτικά έξοδα, έξοδα νοσηλίων, δαπάνες αποκλειστικών νοσοκόμων, απώλεια εισοδήματος κ.λ.π.).

Στον παρόντα χρόνο τα βασικά κριτήρια για την αποτίμηση του ύψους των αποζημιώσεων χρηματικής ικανοποίησης είναι ο βαθμός υπαιτιότητας τόσο του ασφαλισμένου οδηγού όσο και του θύματος, το είδος και η σοβαρότητα του τραυματισμού του, ο χρόνος αποθεραπείας του, η ηλικία του και η κοινωνικοοικονομική του κατάσταση και με βάση αυτά, τα δικαστήρια επιδικάζουν διαφορετικά ποσά για το κάθε θύμα που σε πολλές περιπτώσεις έχουν ακραίο χαρακτήρα.

Κατά την γνώμη μου, για να γίνει σωστά η αντικειμενικοποίηση των σωματικών βλαβών, θα πρέπει να προηγηθεί η διαμόρφωση ενός αξιόπιστου πλαισίου, αποδεκτού από όλα τα μέρη ( καταναλωτικό κοινό, αρχές, ασφαλιστικές εταιρίες και δικηγορικοί σύλλογοι), για να μην δοθεί η εντύπωση, κυρίως στους καταναλωτές, ότι δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει αποκλειστικά τις ασφαλιστικές εταιρίες προσδιορίζοντας αυτές τα ποσά των αποζημιώσεων αυθαίρετα και κατά το δικό τους συμφέρον.

Ως εκ τούτου, σε πρώτο χρόνο θα πρέπει να δημιουργηθεί βάση δεδομένων, κατόπιν συνεννόησης και συμφωνίας με την εποπτεύουσα αρχή, στην οποία να καταχωρηθεί από όλη την ασφαλιστική αγορά μεγάλο πλήθος δικαστικών αποφάσεων σχετικών με την χρηματική ικανοποίηση, διαχωρισμένων ανά κατηγορία (πρόσκαιρες ανικανότητες, μόνιμες μερικές ανικανότητες, μόνιμες ολικές ανικανότητες, θανατηφόρες σωματικές βλάβες), σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα ως άνω κριτήρια (υπαιτιότητα, ηλικία, κοινωνικοοικονομική κατάσταση, κ.λ.π. ) και, αφού ληφθεί υπ’ όψιν η διεθνής εμπειρία, να αντληθούν τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία και συμπεράσματα.

Σε δεύτερο χρόνο, να επακολουθήσει σε βάθος ανάλυση τους και διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου, εν τέλει, να συμφωνηθεί ένας δίκαιος, ενιαίος και εφαρμόσιμος πίνακας αποζημιώσεων. 

Με τα δεδομένα αυτά, εκτιμώ ότι η υιοθέτηση ενός τέτοιου συστήματος θα μειώσει σημαντικά τις διενέξεις και τις προσφυγές στην δικαιοσύνη, θα αναβαθμίσει την ποιότητα των συναλλαγών και τη διαφάνεια και θα επιταχύνει τους χρόνους αποζημίωσης, διότι, θα είναι εκ των προτέρων γνωστά και τεκμηριωμένα τόσο τα ποσά αποζημίωσης που θα δικαιούται να λάβει ο παθών ή οι εγγύτεροι συγγενείς του, όσο και τα ποσά αποζημίωσης που θα υποχρεούνται να καταβάλουν οι  ασφαλιστικές εταιρίες.

(Πηγή: Sofokleousin.gr)

ΕΑΕΕ: Μελέτη Αστικής Ευθύνης 2014

Η παραγωγή του Κλάδου Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης εκτιμάται ότι ανήλθε στα € 76.6 εκατ. το 2014 σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ). Σε σχέση με το 2013 η παραγωγή εμφάνισε ελαφρά αύξηση 0,4%.

Οι αποζημιώσεις του Κλάδου το 2014 εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα € 41,7 εκ. (καταβολές και εκκρεμείς).

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης, ο κ. G. Zorgno, Πρόεδρος της Επιτροπής Αστικής Ευθύνης και Επαγγελματικών Ευθυνών της ΕΑΕΕ ανέφερε: «Η ασφάλιση της αστικής ευθύνης αποτελεί έναν κλάδο των Γενικών Ασφαλίσεων που καλύπτει την ευθύνη έναντι τρίτων για επαγγελματίες, εργοδότες, ελαττωματικά προϊόντα, περιβαλλοντικές επιπτώσεις κ.ά. Το ρυθμιστικό πλαίσιο για τις περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες γίνεται αυστηρότερο. Η ασφάλιση της αστικής ευθύνης έρχεται ουσιαστικά να προστατέψει όλες εκείνες τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από το ολοένα πιο σύνθετο νομικό περιβάλλον. Είναι αξιοσημείωτο πως ο δείκτης της ζήτησής της παρουσιάζει οριακή αύξηση σε αντίθεση με τη μείωση που παρουσιάζουν σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι γενικοί ασφαλιστικοί κλάδοι και τη γενικότερη οικονομική ύφεση της χώρας. Συγκεκριμένα να αναφέρουμε πως το 2014, ενώ το σύνολο των Γενικών Ασφαλίσεων σημείωσε μείωση 10,1% σε σχέση με το 2013, το ύψος της παραγωγής των ασφαλίστρων της αστικής ευθύνης παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με θετικό πρόσημο 0,4%».


8 Ιαν 2016

Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες ασφαλιστικές στον κόσμο

Η μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρία στον κόσμο για το 2014, με βάση τα καθαρά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα, είναι η UnitedHealth Group Inc., σύμφωνα με την κατάταξη της A.M. Best για τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές του κόσμου. Η σχετική κατάταξη έχει διαφοροποιηθεί πολύ καθώς στην πρώτη δεκάδα αναρριχήθηκαν εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην ασφάλιση υγείας στις ΗΠΑ, μετά τη μεταρρύθμιση Obama. Έτσι, μεταξύ των κορυφαίων 10 εταιριών με βάση τα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα βρίσκονται οι ασφαλιστικές ζωής Anthem Inc.Kaiser Foundation Group of Health Plans και Aetna Inc., οι οποίες σημείωσαν γρήγορα κέρδη.
Δείτε αναλυτικά, τις 10 κορυφαίες εταιρίες με βάση τα μη τραπεζικά στοιχεία ενεργητικού:
1. AXA SA, Γαλλία
2. Allianz SE, Γερμανία
3. MetLife Inc., Ηνωμένες Πολιτείες
4. Prudential Financial Inc., Ηνωμένες Πολιτείες
5. Japan Post Insurance Co., Ltd., Ιαπωνία
6. Legal & General Group plc, Ηνωμένο Βασίλειο
7. Assicurazioni Generali S.p.A., Ιταλία
8. Prudential plc, Ηνωμένο Βασίλειο
9. Berkshire Hathaway Inc., Ηνωμένες Πολιτείες
10. Nippon Life Insurance Co., Ιαπωνία
Δείτε αναλυτικά, τις 10 κορυφαίες εταιρίες με βάση τα καθαρά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα:
1. UnitedHealth Group Inc., Ηνωμένες Πολιτείες
2. AXA SA, Γαλλία
3. Allianz SE, Γερμανία
4. Assicurazioni Generali S.p.A., Ιταλία
5. Anthem Inc., Ηνωμένες Πολιτείες
6. China Life Insurance (Group) Co., Κίνα
7. State Farm Group, Ηνωμένες Πολιτείες
8. Kaiser Foundation Group of Health Plans, Ηνωμένες Πολιτείες
9. Munich Reinsurance Co., Γερμανία
10. Aetna Inc., Ηνωμένες Πολιτείες
(Πηγή: Nextdeal.gr)

Groupama Ασφαλιστική: Σας εύχεται καλή χρονιά με 15 διπλές προσκλήσεις για σινεμά


Η Groupama Ασφαλιστική σας στέλνει τις θερμότερες ευχές της για ένα δημιουργικό 2016 και σας πάει σινεμά! 

Επισκεφθείτε το groupama-club.gr, συμπληρώστε τα στοιχεία σας μέχρι και την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου και μπείτε στην κλήρωση για να κερδίσετε μία από τις 15 διπλές προσκλήσεις, για τον κινηματογράφο Odeon της περιοχής σας. 

Καλή διασκέδαση!

ΕΕΑΕ: Δεν ευθύνεται η ασφαλιστική διαμεσολάβηση για τα ανασφάλιστα οχήματα

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος σχετικά με την ευθύνη της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης για τα ανασφάλιστα οχήματα:

Στην πρόσφατη συνάντηση της ΕΑΔΕ με την Διεύθυνση της ΔΕΙΑ, όπου συζητήθηκαν όλα τα θέματα που απασχολούν διαχρονικά, αλλά και πάντα επίκαιρα, την Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση, θέματα δηλαδή όπως ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η έλλειψη διαφάνειας και ελέγχου στα εναλλακτικά δίκτυα διανομής και η επαναπιστοποίηση των Διαμεσολαβητών, ετέθη και το φλέγον ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων στην χώρα μας.

Επειδή επεδόθη μερίδιο ευθύνης και συμμετοχής του κλάδου της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης στην συνεχιζόμενη αδικαιολόγητη κατάσταση, εμείς ως Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος – ΕΕΑΕ, εκπροσωπώντας τα Μέλη μας που εμπλέκονται και δραστηριοποιούνται καθημερινά στο χώρο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μετά από ενδελεχή έρευνα επιθυμούμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

Ο Νόμος 4261/2014 (ΦΕΚ 107/Α/5-5-2014) με θέμα: “Πρόσβαση στη δραστηριότητα των Πιστωτικών Ιδρυμάτων και προληπτική εποπτεία Πιστωτικών Ιδρυμάτων και Επιχειρήσεων (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2013/36/ΕΕ), κατάργηση του Ν. 3601/2007 και άλλες διατάξεις.» δεν αφήνει, κανένα περιθώριο για παρερμηνείες.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του ανωτέρω Νόμου:

«Άρθρο 169

Τροποποιήσεις του Π.Δ. 237/1986
1. Το άρθρο 5 παρ. 2 του Π.Δ. 237/1986 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«2. Η κατά το άρθρο 2 ασφαλιστική κάλυψη: Α. Αρχίζει μόνον με την καταβολή ολόκληρου του οφειλομένου ασφαλίστρου στον ασφαλιστή, πριν από την οποία απαγορεύεται η παράδοση του ασφαλιστηρίου στον ασφαλισμένο ή τον λήπτη της ασφάλισης………….
2.β. Ανανέωση της ασφαλιστικής σύμβασης επιτρέπεται μόνον μετά την εμπρόθεσμη καταβολή του ασφαλίστρου της επόμενης ασφαλιστικής περιόδου, το αργότερο έως την λήξη της ισχύουσας ασφαλιστικής σύμβασης.»

Το σύνολο των Ασφαλιστικών Εταιρειών εφαρμόζοντας τον νόμο, τροποποίησαν τα ηλεκτρονικά συστήματα τους με τέτοιον τρόπο, ώστε ακόμη και στην υποθετική περίπτωση που υπήρχε η παραμικρή διάθεση για παρατυπία στο θέμα της έκδοσης συμβολαίων και απόδοσης ασφαλίστρων, αυτή να έχει εκμηδενισθεί.

Ο τρόπος είναι απλός και αυτός εφαρμόζεται σήμερα:

Στα portals των Εταιρειών, τα οποία χρησιμοποιούν οι Διαμεσολαβούντες και μέσω αυτών εκδίδουν ασφαλιστήρια συμβόλαια, η ισχύς του συμβολαίου ξεκινά στην καλύτερη περίπτωση αμέσως μετά την καταχώρησή του και σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει μέχρι την 12η μεσημβρινή της επομένης ημέρας.

Ως εκ τούτου, δυνατότητα εκ προθέσεως παράτυπης καταχώρησης ασφαλιστηρίου συμβολαίου με ημερομηνία προγενέστερη της πληρωμής των ασφαλίστρων εκ μέρους των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών δεν υφίσταται.

Στην υποθετική περίπτωση, που τα ίδια τα portals κάποιας Ασφαλιστικής Εταιρείας «εκ παραδρομής» παρέχουν αυτήν τη δυνατότητα σε εκδόσεις ή ανανεώσεις ασφαλιστηρίων, είναι πασιφανές ότι τουλάχιστον οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές δεν δύνανται να παρέμβουν στη λειτουργία τους, παρά μόνον υποχρεούνται να εκδίδουν ή να ανανεώνουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια μέσω αυτών.

Κατόπιν των ανωτέρω, καθίσταται προφανές ότι τυχόν «φήμες» ή «πληροφορίες» αναφορικά με υποτιθέμενη εμπλοκή Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών σε δήθεν παραβατικές συμπεριφορές σχετικά με την εφαρμογή του ανωτέρω Νόμου, τυγχάνουν ανυπόστατες, αβάσιμες και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Ξεκαθαρίζοντας τα παραπάνω και θεωρώντας ότι η συνδρομή της Εποπτικής αρχής είναι καθοριστική, θα θέλαμε να προτείνουμε σε κάθε αρμόδιο όργανο ή αρχή να προχωρήσει σε εφαρμογή αυτών που κατά καιρούς έχουν εξαγγελθεί και αφορούν στον έλεγχο των ανασφάλιστων οχημάτων.

Δεν κατανοούμε την καθυστέρηση της εφαρμογής και αναμένουμε ότι θα γίνει επιτέλους σύντομα το ουσιαστικό βήμα για την επίλυση του μεγάλου αυτού ζητήματος.

Λήγει σήμερα 8/1 η προθεσμία για τέλη κυκλοφορίας και κατάθεση πινακίδων

Λήγει σήμερα Παρασκευή 8/1/2016 η παράταση που είχε δοθεί στις 31/12/2015 για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας για το 2016, καθώς και για κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας στις αρμόδιες ΔΟΥ.

Το υπουργείο Οικονομικών έχει δηλώσει πως δεν πρόκειται να δοθεί περαιτέρω παράταση καθώς η πλειοψηφία των ιδιοκτητών οχημάτων έχει ήδη καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας.

Η πληρωμή τους μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω των τραπεζών καθώς και μέσω ηλεκτρονικής πληρωμής (internet banking). 

Σε περίπτωση που δεν καταβληθούν τα τέλη κυκλοφορίας εντός της προθεσμίας και δεν έχει γίνει κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο ύψος των τελών.

Advertisement




7 Ιαν 2016

Solvency II: Πότε επιτρέπει το "κούρεμα" ασφαλιστικών αποζημιώσεων

Αρμοδιότητες στην εποπτική αρχή για την ιδιωτική ασφάλιση, για μείωση των απαιτήσεων σε ασφαλιστικές αποζημιώσεις- απαιτήσεις, εκχωρούνται με σχετικό άρθρο στο σχέδιο νόμου για την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της κοινοτικής οδηγίας Solvency II.

Το Solvency II είναι η κοινοτική οδηγία που έχει τεθεί σε εφαρμογή από την 1/1/2016 και εισάγει νέες αυστηρές ρυθμίσεις για την κεφαλαιακή επάρκεια των ασφαλιστικών εταιριών και κυρώνεται από την χώρα μας με καθυστέρηση, καθώς το σχετικό σχέδιο νόμου εισήχθη την περασμένη Δευτέρα για συζήτηση και ψήφιση από την Βουλή.

Στόχος της ρύθμισης είναι αυτής είναι η προστασία των ασφαλισμένων σε περιπτώσεις που μια ασφαλιστική εταιρία δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις κεφαλαιακές απαιτήσεις που θέτουν οι νέοι εποπτικοί κανόνες και πρέπει είτε να μπει είτε σε καθεστώς εξυγίανσης, είτε να οδηγηθεί σε εκκαθάριση.

Έτσι το "κούρεμα" των απαιτήσεων σε ασφαλιστικές αποζημιώσεις, σύμφωνα με την σχετική ρύθμιση, μπορεί να αποφασιστεί από την εποπτική αρχή αν κρίνει οτι είναι προτιμότερο να τεθεί σε καθεστώς εξυγίανσης η εταιρία από το να τεθεί σε εκκαθάριση, που συνεπάγεται μεγαλύτερες απώλειες για τον ασφαλισμένο.


Το "κούρεμα" των αποζημιώσεων ή απαιτήσεων θα διαφοροποιείται ανα κλάδο ασφάλισης και θα αφορά είτε τις εκκρεμείς αποζημιώσεις είτε τις ασφαλιστικές συμβάσεις που είναι σε ισχύ. Οι όποιες μεταβολές στις πιο πάνω περιπτώσεις θα γνωστοποιούνται εγγράφως σε κάθε έναν κάτοχο ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

Τέλος να σημειώσουμε ότι με τις νέες ρυθμίσεις που εισάγει το Solvency II πέρα των αυστηρών ελέγχων οι εποπτικές αρχές έχουν την δυνατότητα θέτουν σε καθεστώς επιτροπείας ασφαλιστικές εταιρίες όταν διαπιστώνουν κενά σε θέματα κεφαλαιακής επάρκειας των εταιριών.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)

5 Ιαν 2016

15 συμβουλές για να προστατέψεις το αυτοκίνητο σου από κλοπή


Οι κλοπές αυτοκινήτων παρουσιάζουν μείωση σχεδόν σε όλες τις χώρες ενώ σε κάποιες, όπως στη Γαλλία, έχουν μειωθεί σε πρωτόγνωρα επίπεδα για τα τελευταία 50 χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι γλυτώσαμε από τη μάστιγα αυτή. Οι κλέφτες χρησιμοποιούν πλέον νέες τεχνικές για να "βάλουν στο χέρι" το αυτοκίνητό σου και ας δούμε μερικά κόλπα για να είσαι σίγουρος πως αύριο θα βρεις το αυτοκίνητό σου εκεί που το πάρκαρες σήμερα το βράδυ.

1. Κλείδωσε!





Αυτό μπορεί να σου φαίνεται γελοίο αλλά θα μείνεις έκπληκτος αν μάθεις το ποσοστό των ανθρώπων εκείνων που ξεχνούν να κλειδώσουν το αυτοκίνητό τους. Τα ηλεκτρονικά συστήματα κλειδώματος από απόσταση είναι εν μέρει υπεύθυνα, γιατί δεν μπορείς να είσαι πάντα 100% σίγουρος ότι κλείδωσες το αυτοκίνητο. Βεβαιώσου πως είδες τα “αλάρμ” να ανάβουν και σε περίπτωση που έχεις αμφιβολία, δοκίμασε και την πόρτα.

2. Συναγερμός

Η τεχνολογία των αντικλεπτικών συστημάτων αυτοκινήτου εξελίσσεται συνεχώς και αναγκάζει τους κλέφτες να αλλάζουν τακτική. Καλό θα ήταν να τοποθετήσεις συναγερμό στο αυτοκίνητο σου και αν έχεις κάποιο παλιό αντικλεπτικό σύστημα, ίσως θα ήταν καλύτερο να το αλλάξεις με ένα νέο.

3. Παλιές λύσεις


Μην διστάσεις να χρησιμοποιήσεις παλαιότερες μηχανικές μεθόδους. Οι κλέφτες των αυτοκινήτων είναι από τη φύση τους φυγόπονοι και ψάχνουν τις εύκολες λύσεις. Το λεγόμενο “μπαστούνι” που κλειδώνει το τιμόνι ή που συνδέει το τιμόνι με το φρένο μπορεί να μην σταματήσουν τον κλέφτη αλλά θα τον καθυστερήσουν, αυξάνοντας τις πιθανότητες να τον δει κάποιος.

4. Κάμερα



Ένας έμπειρος ληστής μπορεί να κλέψει το αυτοκίνητό σου και να φύγει όχι μέσα σε 30 δευτερόλεπτα, αλλά σε μόλις 10 δευτερόλεπτα! Ένα σύστημα παρακολούθησης αυξάνει τις πιθανότητες εκείνες, αν κάποιος σου κλέψει αυτοκίνητο, να το βρεις, μιας και οι κάμερες θα έχουν καταγράψει τα πρόσωπα των κλεφτών.

5. Κλείδωμα



Με τα περιστατικά εκείνα που οι ληστές αρπάζουν το αυτοκίνητο, ενώ ο οδηγός βρίσκεται μέσα σε αυτό, να αυξάνονται, καλό θα ήταν να ενεργοποιήσεις στο όχημά σου το σύστημα αυτόματου κλειδώματος.

6. Παρκάρισμα



Δώσε μεγάλη σημασία στο μέρος που θα παρκάρεις το αυτοκίνητο σου. Εάν είναι δυνατόν, επέλεξε ένα δρόμο καλά φωτισμένο ή με κίνηση, κοντά σε μαγαζιά ή καφετέριες. Ο κλέφτης θέλει την ησυχία του για να κάνει τη δουλειά του. Επιπλέον, εάν είσαι σε πάρκινγκ, μην επιλέξεις τις απομακρυσμένες θέσεις.

Τι κάνεις όμως στις περιπτώσεις εκείνες που είναι αδύνατον να παρκάρεις σε ένα κεντρικό σημείο και αναγκάζεσαι να το αφήσεις σε κάποιο απομονωμένο σημείο; Το καλύτερο που έχεις να κάνεις, είναι να στρέψεις τους τροχούς προς το πεζοδρόμιο, να σβήσεις και αφήσεις σχέση στο κιβώτιο. Κατ’ αυτό τον τρόπο είναι πιο δύσκολο να στο πάρουν.

7. Γκαράζ



Ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται παρκαρισμένο σε γκαράζ διατρέχει 40% μικρότερο κίνδυνο να κλαπεί ή να παραβιαστεί. Εάν έχεις γκαράζ, φρόντισε πάντα να το βάζεις μέσα. Άλλωστε αφού το έχεις, γιατί να μην το χρησιμοποιείς;

8. Σπίτι



Αν δεν έχεις γκαράζ, μπορείς τουλάχιστον να το παρκάρεις μπροστά στο σπίτι σου. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, τοποθέτησε κάποιο αντικείμενο που να εμποδίζει την έξοδο ή την μετακίνηση του, ή ακόμη καλύτερα τοποθέτησε φώτα με αισθητήρες κίνησης.

9. Χρόνος




Στην καθημερινή σου ζωή καλό είναι να μην δίνεις ενδείξεις σχετικά με την ώρα που θα επιστρέψεις στο παρκαρισμένο αυτοκίνητό σου.

10. Αντικείμενα
Το ξέρω, πως το ξέρεις, αλλά πολλές φορές σου έχει τύχει να βλέπεις μέσα σε αυτοκίνητα κάποιο ξεχασμένο GPS, ένα σακάκι, μια τσάντα. Τα αντικείμενα αυτά προσελκύουν τους κλέφτες. Κρύψε όλα όσα φαίνονται, ακόμη κι εάν δεν είναι αξίας, όπως ένα CD ή ένα παλτό, μιας και αυτά μπορεί και να έχουν αξία για τον κλέφτη. Καλό θα ήταν, να μην τα κρύβεις αφού έχεις παρκάρει γιατί μπορεί να σε παρακολουθούν. Το πιο απλό θα ήταν να αφήσεις τα αντικείμενα αξίας στο σπίτι.


Επίσης ένα καλώδιο για GPS, ένας φορτιστής smartphone και διάφορα άλλα καλώδια, αποτελούν ενδείξεις ότι μπορεί να υπάρχουν ηλεκτρονικά είδη στο αυτοκίνητο. Η περιέργεια είναι έμφυτη στον άνθρωπο και δεν θέλεις να προκαλέσεις κανέναν. Ακόμη κι εάν δεν έχεις αφήσει τίποτα μέσα, ένα τζάμι του αυτοκινήτου σου θα έχει σπάσει.

11. Ταυτότητα



Οι απάτες σε βάρος ατόμων με χρήση της ταυτότητάς τους ή άλλων εγγράφων αυξάνεται συνέχεια. Γι’ αυτό το λόγο βεβαιώσουν ότι δεν έχεις αφήσει εκτεθειμένα προσωπικά έγγραφα μέσα στο αυτοκίνητο.

12. Κλειδιά




Τι και να έχεις τον καλύτερο συναγερμό; Αυτός δεν θα σε χρησιμεύσει σε τίποτα εάν σου κλέψουν τα κλειδιά του αυτοκινήτου σου. Βεβαιώσου ότι δεν το έχεις σε κοινή θέα όταν είσαι στο γραφείο, στο σπίτι ή στο καφέ. Το να το αφήνεις επίσης στο τραπεζάκι δίπλα στην πόρτα δεν είναι και η καλύτερη ιδέα.

Καλή ιδέα δεν είναι και αυτή το να το έχεις στο υπνοδωμάτιό σου. Ένας κλέφτης που βρίσκεται σε απόγνωση μπορεί να σε απειλήσει εάν δεν βρίσκει αυτό που ψάχνει και να χάσεις το αυτοκίνητό σου, είναι προτιμότερο από το να πάθουν κάτι τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Το αυτοκίνητο μπορείς να το αντικαταστήσεις, την οικογένειά σου όμως όχι.

13. Κινητήρας

Μην αφήνεις τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου ανοικτό, όταν π.χ πηγαίνεις στο περίπτερο. Επίσης μην βάζεις μπροστά και μετά βγαίνεις έξω για να καθαρίσεις τα τζάμια από τον πάγο ή το χιόνι. Μπορεί κάποιος να σε παρακολουθεί και έτσι τον βάζεις σε πειρασμό.

14. Καταλύτης

Η άνοδος των τιμών των μετάλλων έχει οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των κλοπών των καταλυτών. Τα SUV και τα crossovers κινδυνεύουν περισσότερο καθώς το ύψος του οχήματος επιτρέπει την πρόσβαση στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Ένα αντικλεπτικό σύστημα θα βοηθούσε να προστατέψεις τον καταλύτη σου.

15. Άσχημο αυτοκίνητο



Εάν έχεις δοκιμάσει όλα τα παραπάνω και εξακολουθείς να πέφτεις θύμα κλοπής, ή εάν θέλεις να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο, τότε επέλεξε κάποιο μοντέλο που δεν είναι δημοφιλές και το οποίο ακόμα κι ένας κλέφτης θα προτιμούσε “να πεθάνει” από το να το κλέψει. Όσο παράξενη μπορεί να σου φαίνεται η ιδέα αυτή, έχει λογική. Πολλά αυτοκίνητα, ιδιαίτερα τα πολυτελή και τα δημοφιλή κλέβονται πολλές φορές κατά παραγγελία. Εάν δεν υπάρχει όμως ζήτηση, δεν διατρέχεις και κίνδυνο να σου κλέψουν το αυτοκίνητο.

(Πηγή: Autoblog.gr)

Η ΑΙG στηρίζει τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση PRAKSIS

Η AIG στηρίζει τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση PRAKSIS, προχωρώντας σε δωρεά χρηματικού ποσού, με στόχο να ενισχύσει το πρόγραμμα «Υποστήριξη στους Μαθητές», το οποίο αναλαμβάνει να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών και φοιτητών των οποίων οι οικογένειες βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση. Το πρόγραμμα «Υποστήριξη στους Μαθητές», αποτελεί μέρος του προγράμματος της PRAKSIS «ΣΥΝ στο ΠΛΗΝ», το οποίο έχει σαν κύριο στόχο την ανακούφιση των νοικοκυριών με ανήλικα παιδιά που έχουν υποστεί μείωση στο εισόδημά τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ικανοποιήσουν βασικές καθημερινές τους ανάγκες.

Στο πλαίσιο αυτό, η AIG με τη συγκεκριμένη δωρεά έχει στόχο να καλύψει τα εκπαιδευτικά έξοδα για ορισμένο χρονικό διάστημα σε τουλάχιστον 25 παιδιά και φοιτητές. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες αφορούν την κάλυψη των διδάκτρων σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης αλλά και ξένων γλωσσών, τα εξέταστρα για τις πιστοποιήσεις ξένων γλωσσών καθώς και τα έξοδα διαβίωσης για φοιτητές που σπουδάζουν σε πανεπιστήμια μακριά από τη γονική τους κατοικία.

Ο κ. Giuseppe Zorgno, Διευθύνων Σύμβουλος της AIG Ελλάς Α.Ε. σχολίασε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που έχουμε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε χρηματικά το έργο του οργανισμού PRAKSIS και πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα «Υποστήριξη στους Μαθητές». Δεδομένου των οικονομικών συνθηκών, το αίσθημα της κοινωνικής υπευθυνότητας εντείνεται και η ανάγκη για υποστήριξη τέτοιων ενεργειών γίνεται επιτακτική. Η πρωτοβουλία αυτή, έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά στην προσπάθεια που επιτελεί ο οργανισμός όλα αυτά τα χρόνια, ώστε οι οικονομικές δυσκολίες να σταματήσουν να είναι εμπόδιο στη μόρφωση των νέων παιδιών».

INTERAMERICAN Βοήθειας: Ολοκληρωμένη ψηφιακή διαχείριση με το "ΟnE"

Στο καινοτόμο, ενιαίο σύστημα λογισμικού "Operations 'n' Excellence" (OnE), που έχει αναπτύξει η INTERAMERICAN, εντάχθηκε και η διαχείριση των ασφαλιστικών εργασιών της εταιρείας Βοήθειας και συγκεκριμένα τα ατομικά και ομαδικά συμβόλαια της οδικής, της άμεσης ιατρικής βοήθειας και της ταξιδιωτικής ασφάλισης. Έτσι, διευρύνεται περαιτέρω η λειτουργική του "ΟnE", του πρώτου συστήματος στην Ελλάδα που έχει πιστοποιηθεί για την υψηλή τεχνική ποιότητά του με το "Trusted Product Maintainability Certificate" της SIG και του Γερμανικού Ινστιτούτου Πιστοποίησης TϋViT.

Η υποστήριξη της INTERAMERICAN Βοήθειας από την πλατφόρμα "ΟnE" σημαίνει ταχύτερες διαδικασίες έκδοσης συμβολαίων και επεξεργασίας-αξιολόγησης κινδύνων στα ομαδικά συμβόλαια, αναθεώρηση της τιμολόγησης όλων των προϊόντων βοήθειας, δυνατότητα ταχύτατης δημιουργίας νέων προϊόντων και ανάπτυξης εργασιών, αυτοματοποιημένη υποστήριξη αποζημιώσεων και μείωση λειτουργικού κόστους. Το συνολικό όφελος που αποδίδεται στους πελάτες, τόσο στη τιμολόγηση όσο και στην ποιότητα των υπηρεσιών, είναι σημαντικό.

Το έργο "ΟnE", που ξεκίνησε το 2010, ελαχιστοποιεί τους κινδύνους διαχείρισης για την INTERAMERICAN, ενώ είναι ανοιχτό σε προσαρμογές που θα καλύπτουν οποιεσδήποτε μελλοντικές ανάγκες της εταιρείας. Η πλατφόρμα υποστηρίζει τη διαχείριση των κλάδων αυτοκινήτου, πυρός, νομικής προστασίας, μεταφορών, τεχνικών ασφαλίσεων, γενικών ατυχημάτων, αστικής ευθύνης και πλέον της βοήθειας. Στόχος της INTERAMERICAN είναι να αποτελεί σε δύο χρόνια τη μοναδική ασφαλιστική εταιρεία στην Ευρώπη που θα διαχειρίζεται εκδόσεις συμβολαίων, αποζημιώσεις, αντασφαλίσεις και δημιουργία προϊόντων σε όλους τους κλάδους ζημιών, ζωής και βοήθειας μέσα από ένα ενιαίο σύστημα, το "ΟnE". Ως ένα ακόμη βήμα της εταιρείας προς τη στρατηγική κατεύθυνση του απόλυτου digital insurer, χαρακτηρίζει την ένταξη της διαχείρισης των εργασιών της βοήθειας ο Γιάννης Καντώρος, γενικός διευθυντής ασφαλιστικών εργασιών της INTERAMERICAN.

4 Ιαν 2016

Ποιο το κόστος για τις ασφαλιστικές από τις καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας

Ετήσια έσοδα που ξεπερνούν σε αξία ακόμη και τα 240 εκατ. ευρώ στερεί, δυνητικά, η παρατεταμένη ύφεση από τον κλάδο ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων.

Η απόσυρση από την κυκλοφορία πάνω από 1,2 εκατ. αυτοκινήτων από την αρχή της κρίσης έως και την 31η Δεκεμβρίου 2015, καταδεικνύει το μέγεθος των προβλημάτων που προκαλούνται στην ασφαλιστική αγορά, δίχως σε αυτά να προσμετρούνται οι συνέπειες από τα capital controls, την αρνητική ψυχολογία στην αγορά και τις γενικότερες περικοπές στις δαπάνες των νοικοκυριών στις οποίες περιλαμβάνονται και τα κόστη ασφάλισης.

Κύκλοι της αγοράς θεωρούν ότι όσο κι αν αυξάνεται τους τελευταίους μήνες ο αριθμός των ταξινομήσεων, δεν ισοφαρίζονται οι απώλειες από την κατάθεση πινακίδων, αλλά και από τον εμφύλιο πόλεμο που έχει ξεσπάσει μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών για την τιμολόγηση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων.

Ήδη ένα μεγάλο μέρος των συμβολαίων τιμολογούνται για το εξάμηνο σε επίπεδα χαμηλότερα των 100 ευρώ, οδηγώντας πολλές από τις εταιρείες σε ζημιογόνα αποτελέσματα.

Κι όλα αυτά ενώ το υπουργείο Οικονομικών επιμένει να μην δίνει λύση στο ζήτημα των εκατοντάδων χιλιάδων ανασφάλιστων οχημάτων, ο εντοπισμός των οποίων θα μπορούσε να αποτελέσει τη μοναδική – ουσιαστική λύση για την αντιμετώπιση της χρόνιας διαρροής εσόδων από τον κλάδο Αστικής Ευθύνης Οχημάτων.

Όλα δείχνουν ότι πολύτιμος χρόνος θα χαθεί και το 2016, αφού η χρονιά άλλαξε, δίχως να αλλάζει τίποτε στις προθέσεις του υπουργείου Οικονομικών και ειδικότερα της γενικής γραμματείας Δημοσίων Εσόδων που φέρει την κύρια ευθύνη για το όλο θέμα.

(Πηγή: Insuranceworld.gr)

Προσοχή πλαστά ασφαλιστήρια αυτοκινήτου! Συμβουλές από την Ελληνική Αστυνομία


H αστυνομική διεύθυνση της Κεντρικής Μακεδονίας προειδοποιεί τους πολίτες για έξαρση του φαινομένου πλαστών ασφαλιστήριων συμβολαίων αυτοκινήτου από επιτήδειους που εμφανίζονται ως ασφαλιστικοί πράκτορες μεγάλων ασφαλιστικών εταιρειών που διαφημίζουν διαδικτυακά.

Οι επιτήδειοι, που εμφανίζονται ως ασφαλιστικοί πράκτορες μεγάλων ασφαλιστικών εταιρειών, διαφημίζουν διαδικτυακά φθηνά συμβόλαια με πολλαπλές παροχές, έλκοντας πολίτες που δεν έχουν μεγάλες οικονομικές δυνατότητες και σε πολλές περιπτώσεις είχαν ανασφάλιστα οχήματα.

Οι απατεώνες χρησιμοποιούν συγκεκριμένη μεθοδολογία, προκειμένου να παραπλανήσουν τους υποψήφιους πελάτες και να τους προμηθεύσουν με πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια του οχήματος τους.

Αρχικά μέσω της ψηφιοποίησης ενός έγκυρου συμβολαίου, προχωρούν στην αντικατάσταση των αρχικών στοιχείων με άλλα (μετατροπή αριθμού κυκλοφορίας, στοιχείων ταυτότητας, περίοδο ασφάλισης κ.α.) και στη συνέχεια εκτυπώνουν το επεξεργασμένο συμβόλαιο και εισπράττουν τα χρήματα από τον ανυποψίαστο πελάτη, χωρίς στις περισσότερες περιπτώσεις να παραδίδουν αποδείξεις είσπραξης χρημάτων.

Σε περιπτώσεις εμπλοκής του οχήματος σε τροχαίο ατύχημα, προσπαθούν να αποτρέψουν την αστυνομική συνδρομή και προτρέπουν τους πελάτες τους, να προχωρήσουν σε ιδιωτική διευθέτηση της προκληθείσας ζημίας. Αποτέλεσμα αυτής της παραβατικής δραστηριότητας είναι οι ανυποψίαστοι πολίτες αφενός μεν να ζημιώνονται οικονομικά, αφετέρου δε να κινδυνεύουν με ποινικές και διοικητικές κυρώσεις, που σχετίζονται με την χρήση πλαστού ασφαλιστήριου συμβολαίου του οχήματος τους.

Συμβουλές από την Ελληνική Αστυνομία

Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., προτρέπουν τους πολίτες να ζητούν πάντοτε την απόδειξη πληρωμής των ασφαλίστρων και να παρατηρούν σχολαστικά το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, για τυχόν ενδείξεις παραποίησης.

Παράλληλα μπορούν να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά απευθείας με τις ασφαλιστικές τους εταιρείες και να ζητούν την επαλήθευση της εγκυρότητας του συμβολαίου τους, και να απευθύνονται στις αστυνομικές Αρχές, όταν αμφιβάλλουν ή διαπιστώνουν την μη εγκυρότητα του ασφαλιστήριου συμβολαίου τους.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)

ERGO: Τρέχουν οι εξελίξεις για την εξαγορά της ATE Ασφαλιστική

Από την προηγούμενη εβδομάδα οι επαφές των στελεχών του Ομίλου Πειραιώς με ξένους εντεταλμένους ήταν πολλές και το αντικείμενο της συμφωνίας "ξεσκονιζόταν" προκειμένου να ξεφύγει από την μακρόχρονη στασιμότητα που εν πολλοίς συνδυάστηκε με την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας.

Οι συζητήσεις εστιάζονται στην καταγραφή τυχόν αξιοσημείωτων θεμάτων τα οποία χρήζουν υποστήριξης καθώς και στην ανταλλαγή εγγράφων που είναι διευκρινιστικά σε σημαντικά σημεία της συμφωνίας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει θετικό κλίμα το οποίο θα διευκολύνει την εξέλιξη και θα υπάρξουν σύντομα αποτελέσματα και ανακοινώσεις.

Ανάμεσα στις συζητήσεις είναι και η αξιοσημείωτη εξέλιξη της ΑΤΕ σε παραγωγή και γενικά ανάπτυξη στοιχείο που την αναδεικνύει σε πρωταγωνιστική θέση στην ελληνική αγορά. Εντός των ημερών αναφέρουν αρμόδιοι παράγοντες θα δοθούν κάποια εμφανή δείγματα για την προσδοκώμενη ολοκλήρωση των θεμάτων που εξετάζονται και θα υπάρξουν αποτελέσματα.

Προφανώς η ολοκλήρωση της συμφωνία βρίσκεται σε ένα τελικό στάδιο το οποίο και θεωρείται σημαντικό για την πορεία των δύο εταιρειών το 2016.

(Πηγή: Insurance-eea.gr)

1 Ιαν 2016

Καλή Χρονιά με ένα Ευτυχισμένο 2016!








Ο Asfalistroulis σας εύχεται το 2016 να φέρει σε όλους υγεία, να έχει μόνο θετικές στιγμές και να γίνει η αρχή για την πραγματοποίηση κάθε μικρής ή μεγάλης επιθυμίας σας! 

Σε αυτή τη νέα χρονιά που υποδεχόμαστε, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για να βελτιώσουμε τις συνθήκες στον ασφαλιστικό κλάδο και προσφέρουμε σε όλους και όλες εσάς εντελώς δωρεάν τη νέα μας υπηρεσία και δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε μέσα στο νέο έτος και άλλες καινοτόμες υπηρεσίες για εσάς! 

Καλή Χρονιά!