Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

28 Μαρ 2016

Πετρέλαιο κίνησης στην ίδια τιμή με τη βενζίνη;


Την εξίσωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στα ίδια επίπεδα με την τιμή της βενζίνης, μέσω αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης εξετάζει το Υπουργείο Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξηθεί ο ειδικός φόρος στο πετρέλαιο κίνησης από 330 ευρώ/χιλιόλιτρο που είναι σήμερα, στα 670 ευρώ/χιλιόλιτρο όπως ισχύει ήδη για τη βενζίνη. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, αυτόματα η τιμή του ντίζελ κίνησης στα πρατήρια θα αυξηθεί από 1 ευρώ ανά λίτρο που ισχύει σήμερα, στα 1,35 ευρώ ανά λίτρο που είναι η τιμή της βενζίνης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών, με την αύξηση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, υπολογίζει να έχει επιπλέον έσοδα της τάξης των 400 εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς ωστόσο να λαμβάνει υπόψη για μια ακόμα φορά την μείωση στην κατανάλωση που θα έχει το μέτρο αυτό ως αντίδραση.

Εάν τελικά προχωρήσει το μέτρο αυτό, ζημιωμένοι θα βγουν κυρίως οι χιλιάδες κάτοχοι πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και ειδικά όσοι τα τελευταία χρόνια αντικατέστησαν το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο που είχαν με καινούριο αυτοκίνητο με σύγχρονο κινητήρα ντίζελ.

Επιπλέον, το μέτρο αυτό θα φέρει ένα ακόμα χτύπημα στην πολύπαθη αγορά αυτοκινήτου, ενώ θα αυξηθούν και οι τιμές στα προϊόντα καθώς θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος μεταφοράς τους.

Τέλος, δεν αποκλείεται να υπάρξει αντίστοιχη αύξηση και στην τιμή του υγραερίου κίνησης.


24 Μαρ 2016

Allianz: Έρευνα "Ασφάλεια και Ναυτιλία 2016"

Ναυτιλία: Οι ζημιές συνεχίζουν τη μακρόχρονη πτωτική τους τάση, όμως οι οικονομικές πιέσεις, οι κυβερνοεπιθέσεις και οι πολύ δυνατές καταιγίδες αποτελούν πρόκληση για την πρόοδο στον τομέα της ασφάλειας.

  • Το 2015, καταγράφηκαν 85 ολικές απώλειες μεγάλων πλοίων παγκοσμίως, μειωμένες κατά 45% την τελευταία δεκαετία.
  • Οι διαφορές σε τοπικό επίπεδο παραμένουν. Οι ζημιές σε παγκόσμια hotspot όπως η Νότια Κίνα & Νοτιοανατολική Ασία αυξήθηκαν από το 2014, ενώ στην Ανατολική Μεσόγειο & Μαύρη Θάλασσα παρουσίασαν μικρή μείωση.
  • Η συμπίεση του κόστους, λόγω των συνθηκών της αγοράς, εγείρει ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια. 
  • Η έκθεση στον κυβερνοχώρο, καθοδηγούμενη από το “Internet των πραγμάτων”, την ηλεκτρονική πλοήγηση και την πειρατεία, τα ζητήματα διάσωσης μεγάλων πλοίων, οι σφοδρές καταιγίδες και η αύξηση των ατυχημάτων στην Αρκτική έχουν εντείνει το περιβάλλον κινδύνου.
Λονδίνο / Νέα Υόρκη / Μόναχο, 21 Μαρτίου 2016: Οι ζημιές στον τομέα της ναυτιλίας συνέχισαν τη μακρόχρονη πτωτική τάση τους με 85 καταγεγραμμένες ολικές απώλειες σε όλο τον κόσμο το 2015, σύμφωνα με την τέταρτη ετήσια έκθεση της Allianz Global Corporate & Specialty SE (AGCS) “Ασφάλεια και Ναυτιλία 2016”, η οποία αναλύει καταγεγραμμένες ζημιές σε πλοία άνω των 100 gross tons.

Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ζημιών παρέμεινε σχεδόν σταθερός, με μείωση μόλις 3% συγκριτικά με το 2014 (88), το 2015 ήταν το ασφαλέστερο έτος της δεκαετίας για τη ναυτιλία. Οι ζημιές έχουν μειωθεί κατά 45% από το 2006, γεγονός που οφείλεται στο αυξανόμενο επίπεδο ασφάλειας και αυτορρύθμισης του ναυτιλιακού τομέα. Ωστόσο, οι διαφορές ανά περιοχή και τύπο πλοίου παραμένουν.

Περισσότερο από το 25% όλων των ζημιών συνέβησαν στην περιφέρεια της Νότιας Κίνας, Ινδοκίνας, Ινδονησίας και Φιλιππινών (22 ολικές απώλειες πλοίων). Σε αντίθεση με τις άλλες μεγάλες περιφέρειες, οι ζημιές σε αυτή την περιοχή αυξάνονταν χρόνο με το χρόνο. Η Ανατολική Μεσόγειος & Μαύρη Θάλασσα ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 11 απώλειες πλοίων, μειωμένες μόλις κατά 1 περιστατικό από το 2014.   


Εμπορικά πλοία και αλιευτικά σκάφη αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των απωλειών σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις απώλειες των εμπορικών πλοίων να παρουσιάζουν για πρώτη φορά αύξηση μέσα στα τρία τελευταία χρόνια. Το 75% των ολικών απωλειών οφείλονται στη βύθιση, συχνά λόγω κακών καιρικών συνθηκών. Τα περιστατικά βύθισης παρουσίασαν 25% αύξηση από το προηγούμενο έτος.

Συνολικά αναφέρθηκαν 2.687 ναυτικά συμβάντα παγκοσμίως (ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των ολικών απωλειών) κατά τη διάρκεια του 2015, μειωμένα κατά 4%. Παρόλο που τα περιστατικά μπορεί να συμβαίνουν όλες τις ημέρες της εβδομάδας, τα περισσότερα συμβάντα λαμβάνουν χώρα την Πέμπτη και τα λιγότερα το Σάββατο. Η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου & Μαύρης Θάλασσας (484) παραμένει το κορυφαίο hotspot παγκοσμίως σε ναυτικά ατυχήματα. Τρία πλοία μοιράζονται την πρώτη θέση του πιο επιρρεπούς σε ατυχήματα – ένα πλοίο ro-ro στην περιοχή των Μεγάλων Λιμνών, ένα ιπτάμενο δελφίνι στην Ανατολική Μεσόγειο & Μαύρη Θάλασσα και ένα ferry boat στις Βρετανικές Νήσους - με 19 περιστατικά κατά την τελευταία δεκαετία.


Η οικονομική πίεση πρόκληση για την πρόοδο στον τομέα της ασφάλειας

Ενώ η μακροπρόθεσμη πτωτική τάση των ζημιών στη ναυτιλία είναι ενθαρρυντική, η συνεχιζόμενη αδυναμία της αγοράς, η μείωση των τιμών των βασικών εμπορευμάτων και μία υπερπροσφορά πλοίων, δημιουργούν την ανάγκη περιορισμού του λειτουργικού κόστους, εγείροντας με αυτόν τον τρόπο ανησυχίες γύρω από το θέμα της ασφάλειας. Η AGCS παρατηρεί μια αύξηση της συχνότητας των ζημιών κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, που μπορεί πιθανώς να αποδοθεί έως κάποιο βαθμό σε αυτό το περιβάλλον.

“Η οικονομική ύφεση - και οι επιπτώσεις της στον τομέα της ναυτιλίας - είναι πιθανό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια”, λέει ο Καπετάνιος Rahul Khanna, Global Head Marine Consulting Risk της AGCS. “Πολλοί τομείς, όπως των Γενικών Εμπορευμάτων, Bulk και Offshore, διατρέχουν ήδη κίνδυνο και κάθε υποβάθμιση των προτύπων ασφάλειας θα είναι μια σοβαρή περίπτωση ανησυχίας”. Είναι ζωτικής σημασίας ότι οι οικονομικές συνθήκες δεν επιτρέπουν να αναπτυχθεί μία νοοτροπία αναβλητικότητας, προειδοποιούν οι ειδικοί της AGCS. Ορισμένοι πλοιοκτήτες ήδη εκτείνουν τα χρονικά διαστήματα ανάμεσα στις εργασίες συντήρησης στο μέγιστο δυνατό, ενώ άλλοι παροπλίζουν τα σκάφη. “Επαναδραστηριοποίηση των σκαφών αυτών σε μια αγορά που έχει μετακινηθεί τεχνολογικά μπορεί να αποβεί μια επώδυνη διαδικασία. Υπάρχει ανάγκη για τυποποιημένες διαδικασίες παροπλισμού.”, αναφέρει ο Kαπετάνιος Jarek Klimczak, Senior Marine Risk Consultant της AGCS.

Καθώς επηρεάζει τις επενδύσεις στον τομέα της συντήρησης των σκαφών, η πίεση στα κόστη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την επάνδρωση του πλοίου, την ασφάλεια των επιβατών του και την διάσωση σκάφους και επιβατών. Η AGCS παρατηρεί μία αύξηση στις ασφαλιστικές αξιώσεις ως απόρροια της κόπωσης του προσωπικού, την τελευταία δεκαετία. Με τον αριθμό μελών του πληρώματος ήδη να βρίσκεται συχνά στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο και μία αναμενόμενη μελλοντική μείωση προσωπικού, οι μεγαλύτερες σε διάρκεια βάρδιες θα μπορούσαν να οξύνουν το πρόβλημα. Παράλληλα, η κατάρτιση παραμένει κάτω του μετρίου σε ορισμένους τομείς, όπως τα ηλεκτρονικά συστήματα πλοήγησης που θα έπρεπε να θεωρούνται όχι πανάκεια αλλά συμπληρωματικό εργαλείο.

Παρά το γεγονός ότι σημαντική πρόοδος έχει σημειωθεί στην ασφάλεια των επιβατηγών πλοίων, οι ανησυχίες παραμένουν, ιδιαίτερα γύρω από μη διεθνή δρομολόγια. Ορισμένα τμήματα του εσωτερικού εμπορίου της Ασίας είναι χρόνια πίσω από τα διεθνή πρότυπα, όπως αποδεικνύεται από μια σειρά πρόσφατων απωλειών πλοίων στα ύδατα της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η πίεση του κέρδους μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για τον προγραμματισμό των εργασιών συντήρησης.

Θέματα διάσωσης “γιγαντιαίων” πλοίων και ναυάγια πλοίων σε σφοδρές καταιγίδες

Η τάση για όλο και μεγαλύτερα φορτηγά πλοία έχει οδηγήσει σε αύξηση κατά 70% της χωρητικότητας των  μεγαλύτερων πλοίων μέσα σε 10 χρόνια, σε 19.000+ container. Δύο “γιγαντιαία” πλοία, το “CSCL Indian Ocean” και το “APL Vanda” προσάραξαν τον Φεβρουάριο του 2016, δημιουργώντας ανησυχία για την πιθανότητα ενός πιο σοβαρού περιστατικού. Υπάρχουν ανησυχίες ότι στον επιχειρηματικό τομέα της διάσωσης, οι πιέσεις της αγοράς έχουν περιορίσει την εύκολη πρόσβαση στους ειδικούς που απαιτούνται για τις εργασίες αποκατάστασης αυτής της κλίμακας. Η βιομηχανία ενδεχομένως να χρειάζεται να προετοιμαστεί για ένα σενάριο ζημιών $ 1 δις+.

Η έκθεση επισημαίνει επίσης ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα αποτελούν όλο και πιο σύνηθες φαινόμενο, φέρνοντας επιπλέον κινδύνους και ρήξη στις αλυσίδες εφοδιασμού. Αυτό το έτος, το αποτέλεσμα ενός “σούπερ” Ελ Νίνιο αναμένεται να οδηγήσει σε ακόμα πιο ακραίες καιρικές συνθήκες. Οι κακές καιρικές συνθήκες ήταν μία σημαντική παράμετρος σε τρεις από τις πέντε απώλειες των μεγαλύτερων πλοίων πέρυσι, συμπεριλαμβανομένου και του El Faro, μια από τις χειρότερες εμπορικές ναυτικές καταστροφές των ΗΠΑ, των τελευταίων δεκαετιών. “Το γεγονός ότι πολύ δυνατές καταιγίδες προκαλούν τη βύθιση πλοίων είναι ανησυχητικό”, αναφέρει ο Sven Gerhard, Global Product Leader Hull & Marine Liabilities της AGCS. “Βλέπουμε όλο και εντονότερα φαινόμενα φυσικών καταστροφών. Η επιλογή της διαδρομής σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες θα συνεχίσει να είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την ασφαλή πλοήγηση των πλοίων”.

Οι κίνδυνοι από τον κυβερνοχώρο εξελίσσονται, όσο η απειλή της πειρατείας μεγαλώνει

Η εξάρτηση του κλάδου της ναυτιλίας από την τεχνολογία διασύνδεσης εγκυμονεί και κινδύνους. Η έκθεση σε κινδύνους του κυβερνοχώρου εκτείνεται πέρα από την απώλεια δεδομένων. Ένα πλήθος αξιοσημείωτων περιστατικών στον κυβερνοχώρο και τεχνολογικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένου του “Internet των Πραγμάτων”(IoT) και της ηλεκτρονικής πλοήγησης σημαίνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να έχει μόνο λίγα χρόνια στη διάθεσή της για να προετοιμαστεί για τον κίνδυνο απώλειας πλοίου. "Οι πειρατές ήδη εκμεταλλεύονται “κενά” στην ασφάλεια του κυβερνοχώρου με στόχο την κλοπή συγκεκριμένων εμπορικών πλοίων" λέει ο Καπετάνιος Andrew Kinsey, Senior Marine Risk Consultant της AGCS. “Ο κίνδυνος του κυβερνοχώρου δεν πρέπει να υπερεκτιμάται. Στην πραγματικότητα, κανένας δεν μπορεί να παραβιάσει έναν εξάντα”.

Το 2015, ήταν η πρώτη χρονιά της τελευταίας πενταετίας, που οι επιθέσεις πειρατείας δε μειώθηκαν. Στη Νοτιοανατολική Ασία οι επιθέσεις αυξήθηκαν και αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των συμβάντων. Οι επιθέσεις στο Βιετνάμ επίσης αυξήθηκαν από έτος σε έτος.

Άλλοι κίνδυνοι που επισημαίνονται στην έκθεση:

Απειλή για την ασφάλεια των χαμηλότερων εκπομπών ρύπων:
Υπήρξαν απροσδόκητες συνέπειες από την προσπάθεια του κλάδου ναυτιλίας να μειώσει τις εκπομπές ρύπων των πλοίων, η οποία οδήγησε στην αυξημένη χρήση καυσίμων εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, απ’ όπου και προέκυψαν προβλήματα στην τροφοδοσία. Η AGCS παρατηρεί μια αύξηση των ζημιών μηχανημάτων σχετικών με τα καύσιμα.

Αυξανόμενες απώλειες στην Αρκτική: Περισσότερα από 70 ναυτικά συμβάντα καταγράφηκαν στα νερά της Αρκτικής κατά τη διάρκεια του 2015 – αύξηση σχεδόν 30% από το προηγούμενο έτος και ο υψηλότερος αριθμός της δεκαετίας. Ο νέος Πολικός Κώδικας είναι ευπρόσδεκτος, αλλά ζητήματα ασφάλειας σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές και την απορρύπανση παραμένουν ανοικτά.

Κατέβασε ολόκληρη την έρευνα (pdf)


Απολογισμός για το καινοτόμο έργο CityMobil2 στα Τρίκαλα

Σημαντικά στοιχεία της εμπειρίας από την πιλοτική εφαρμογή στα Τρίκαλα του ευρωπαϊκού έργου CityMobil2 παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου, που οργανώθηκε τη Δευτέρα 15 Μαρτίου στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Το έργο, που ολοκληρώθηκε στις 29 Φεβρουαρίου, αφορά στη δοκιμασία της λειτουργικής ένταξης "έξυπνων" οχημάτων που κινούνται αυτόνομα -χωρίς οδηγό- στην αστική κυκλοφορία, υπό πραγματικές συνθήκες. Η εφαρμογή έδωσε την ευκαιρία και στην ΙΝΤΕRAMERICAN, που ενεπλάκη ως χορηγός στην ασφαλιστική προσέγγιση του έργου με την Αnytime, να έχει μια πρωτοποριακή εμπειρία από την ασφάλιση του μέλλοντος στον κλάδο οχημάτων.

Η διερεύνηση των νέων συνθηκών που διαμορφώνει η σύγχρονη τεχνολογία στα οχήματα και την οδική κυκλοφορία ενδιαφέρει ιδιαίτερα την INTERAMERICAN, καθώς εξετάζει και παραμετροποιεί κάθε καινοτομία και στην ασφάλιση αυτοκινήτων.

Όπως τονίστηκε κατά την εκδήλωση, η αρχική επιφύλαξη της τοπικής κοινωνίας μετετράπη γρήγορα σε αποδοχή και αναγνώριση του οφέλους, που είναι πολλαπλό και συνδέεται με την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της επιβάρυνσης του αστικού περιβάλλοντος, το κόστος της μετακίνησης και την αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος.

Κατά το διάστημα της πιλοτικής εφαρμογής πραγματοποιήθηκαν 1.490 δρομολόγια, διανύθηκαν 3.580 χιλιόμετρα, μεταφέρθηκαν περισσότεροι από 12.000 επιβάτες και ο λεωφορειόδρομος έγινε ποδηλατόδρομος. Ήδη, η πόλη είναι έτοιμη να υποδεχθεί το πρόγραμμα CityMobil3, το οποίο η ΙΝΤΕRAMERICAN έχει την πρόθεση να υποστηρίξει. 

Η διάρκεια του προγράμματος ήταν εξαμηνιαία και τα Τρίκαλα είχαν επιλεγεί ως μια από τις ευρωπαϊκές πόλεις στις οποίες αναπτύχθηκε ή πρόκειται να αναπτυχθεί, εκ περιτροπής, η εφαρμογή: εκτός της Ελλάδος (Τρίκαλα), στο Βέλγιο (Βρυξέλλες), την Ιταλία (Μιλάνο, Οριστάνο, Καλαβρία), την Ισπανία (Σαν Σεμπαστιάν, Λεόν), τη Φινλανδία (Βάνταα), τη Γαλλία (Αντίμπ, Λα Ροσέλ) και την Ελβετία (Λωζάνη, πειραματικό κέντρο CERN). Εταίροι του προγράμματος για το έργο στα Τρίκαλα είναι η Αναπτυξιακή ΑΕ ΟΤΑ του Δήμου Τρικκαίων (e-trikala) και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ).

Φωτογραφία:
Από αριστερά, Οδυσσέας Ράπτης, διευθύνων σύμβουλος της e-trikala, η Χριστίνα Καραμπέρη, στέλεχος της e-trikala, Πάνος Κούβαλης, διευθυντής  underwriting αυτοκινήτου και ο Χάρης Καλλιάρας, υπεύθυνος επικοινωνίας και προβολής e-trikala.


Ευρωπαϊκή Πίστη: Χορηγός στον 3ο Ημιμαραθώνιο Μαραθώνα

Η Ευρωπαϊκή Πίστη ανακοινώνει την υποστήριξή της, ως Χορηγός, στον 3ο Ημιμαραθώνιο Μαραθώνα, αναγνωρίζοντας την αξία του αθλητισμού και του ευ αγωνίζεσθαι. 

Ο 3ος Ημιμαραθώνιος Μαραθώνα θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Απριλίου 2016 από τον Δήμο Μαραθώνα, σε συνεργασία με την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Μαραθώνα (ΚΕΔΜΑ), τους Συλλόγους Α.Π.Σ. ΤΕΛΜΗΣΣΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ και Α.Π.Σ. ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ και υπό την Αιγίδα της ΕΟΣΛΜΑ.

Για την Ευρωπαϊκή Πίστη αποτελεί ιδιαίτερη τιμή η υποστήριξη του μεγάλου αυτού γεγονότος, καθώς η εκκίνηση και ο τερματισμός θα πραγματοποιηθούν στην ιστορική αφετηρία του Κλασικού Μαραθωνίου Δρόμου, με διέλευση από το μνημείο του Τύμβου.

Μία διαδρομή η οποία αναδεικνύει την ιστορία και την αθλητική κληρονομιά του Δήμου Μαραθώνα.

Η διοργάνωση, εκτός της διαδρομής του Ημιμαραθώνιου, περιλαμβάνει και τους παράλληλους αγώνες της Σκυταλοδρομίας Ημιμαραθώνιου, τον Λαϊκό Αγώνα Δρόμου 3.000 μέτρων και τον Αγώνα 1.000 μέτρων για παιδιά Δημοτικού Δ, Ε, και ΣΤ τάξης.

Στις 17 Απριλίου η Ευρωπαϊκή Πίστη θα βρίσκεται εκεί, με εκπλήξεις και διαγωνισμούς τόσο για τους μικρούς αθλητές όσο και για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, θα έχει τη δυνατότητα να είναι κοντά στους δρομείς, στηρίζοντας και εμπνέοντας τους να αγωνιστούν σε αυτό που αγαπούν, ενώ παράλληλα η ομάδα των εργαζόμενων της ετοιμάζεται να δώσει δυναμικό παρών και να τρέξει στηρίζοντας το έργο του Δήμου Μαραθώνα. 

Η Ευρωπαϊκή Πίστη τόσο με τη συγκεκριμένη ενέργεια, όσο και ως Υποστηρικτής της Ελληνικής Ολυμπιακής αποστολής στο Ρίο αλλά και ως χορηγός των Παγκόσμιων Πρωταθλητριών Κωπηλασίας Νικολαϊδου – Ασουμανάκη, έχει ως στόχο τη διάδοση του κοινωνικού μηνύματος του αθλητικού ιδεώδους.

Tips για Ασφαλή Οδήγηση σε Δυνατό Άνεμο


Η Prime Insurance δίνει ορισμένα χρήσιμα tips για ασφαλή οδήγηση σε δυνατό άνεμο.
Αρχικά, οδηγούμε μόνον αν είναι εντελώς αναγκαίο αφού ενημερωθούμε από τα δελτία για τον καιρό και την κατάσταση των δρόμων. Όταν η οδήγηση δυσκολέψει, σταματάμε σε ασφαλές σημείο του δρόμου και τηλεφωνούμε σε κάποιον δικό μας για να ενημερώσουμε.
  • Οδηγούμε αργά γιατί οι ριπές του ανέμου που μπαίνουν κάτω από το αυτοκίνητο δυσκολεύουν το φρενάρισμα και τον έλεγχο του οχήματος.
  • Να είμαστε προετοιμασμένοι ότι σε ανοιχτές τοποθεσίες το όχημα θα χτυπηθεί από ριπές ανέμου (π.χ. πάνω σε γέφυρες).
  • Κρατάμε γερά το τιμόνι γιατί συχνά ο άνεμος χτυπά απροσδόκητα.
  • Προσέχουμε ιδιαίτερα τους μοτοσυκλετιστές, τους ποδηλάτες, τα φορτηγά και τα λεωφορεία δίνοντάς τους περισσότερο χώρο, μιας και παρασύρονται πιο εύκολα από τον δυνατό άνεμο. Ειδικά οι μοτοσυκλετιστές πρέπει να αποφεύγουν την οδήγηση σε δυνατό άνεμο που μπορεί να προκαλέσει την απώλεια ελέγχου της μηχανής.
  • Κρατάμε πολύ μεγαλύτερη από την απαιτούμενη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα.
  • Παρκάρουμε σε προστατευμένο μέρος, μακριά από δέντρα, στύλους.
  • Δεν τοποθετούμε φορτίο στην οροφή του αυτοκινήτου μιας και οι πλάγιοι άνεμοι εύκολα μπορούν να το παρασύρουν δημιουργώντας αστάθεια στο όχημα.

23 Μαρ 2016

Ορίζων Ασφαλιστική: Δες στο Επικινδυνόμετρο αν είσαι δεινός ή ... επικίνδυνος οδηγός!


Η Ορίζων Ασφαλιστική υποδέχεται την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας με ένα τέστ οδηγικής... επικινδυνότητας.

Για να κάνεις το τεστ και να ανακαλύψεις αν και πόσο είσαι επικίνδυνος πίσω από το τιμόνι, το μόνο που χρειάζεται είναι να επισκεφθείς την ειδική σελίδα και να παίξεις στο Επικινδυνόμετρο! Απάντησε τις ερωτήσεις, συγκέντρωσε πόντους και δες αν τελικά είσαι δεινός ή... επικίνδυνος οδηγός.

Μη ξεχνάς όμως πως ο δρόμος δεν είναι ... παιχνίδι!

Κάνε το τεστ στο Επικινδυνόμετρο εδώ.


Με ποιες προϋποθέσεις μπορούν οι ανασφάλιστοι να βγάλουν βιβλιάριο υγείας

Δωρεάν νοσοκομειακής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης με ειδικό βιβλιάριο δικαιούνται όσοι είναι ανασφάλιστοι και το οικογενειακό ετήσιο εισόδημά τους δεν ξεπερνά το ποσό των 6.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 20% για τη σύζυγο και για κάθε ανήλικο ή προστατευόμενο παιδί. Προϋπόθεση είναι το εισόδημα αυτό να μην προέρχεται από επαγγελματική δραστηριότητα τέτοια, που να του παρέχει τη δυνατότητα ασφάλισης.

Σε περιπτώσεις ατόμων με αναπηρία από 67% και άνω, το εισόδημα αυτό αυξάνεται κατά 50%.

Όπως διευκρινίζεται σε σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την έκδοση βιβλιαρίου για τους ανασφάλιστους και όσους ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες απαιτούνται τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

1. Αίτηση επί εντύπου που χορηγείται από την αρμόδια υπηρεσία της Ν.Α., στην οποία θα επισυνάπτεται φωτοτυπία ταυτότητας ή διαβατηρίου ή ταυτότητα ανιθαγενούς, δύο (2) φωτογραφίες του μέλους για το οποίο θα εκδοθεί βιβλιάριο και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 στην οποία θα βεβαιώνεται ότι όλα τα στοιχεία που προσκομίζονται είναι αληθή, ότι ο αιτών είναι ανασφάλιστος και δεν δικαιούται ασφάλιση άμεσα ή έμμεσα από άλλο μέλος της οικογένειας και ότι σε περίπτωση που αλλάξει η ασφαλιστική του κατάσταση θα δηλωθεί αμέσως και θα παραδοθεί το βιβλιάριο στην υπηρεσία έκδοσής του. Επιπλέον στην υπεύθυνη δήλωση θα δηλώνεται ότι δεν υπάρχουν εισοδήματα από συντάξεις ή άλλες πηγές του εξωτερικού.

2. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας όπου δεν απαιτείται απόδειξη (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ), όταν δεν υποβάλλεται φορολογική δήλωση ή υπάρχει νέα εγκατάσταση κ.λπ.

3. Άδεια διαμονής για τους υπηκόους των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το οικείο Αστυνομικό Τμήμα της κατοικίας τους.

Για την κατηγορία 1Α εκτός των γενικών δικαιολογητικών, απαιτείται ακόμη:

− Αντίγραφο εντύπων Ε1, Ε2, Ε9 από την εφορία.

− Αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος του προηγούμενου έτους. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος δεν υποχρεούται στη υποβολή φορολογικής δήλωσης, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986, θεωρημένη από την αρμόδια ΔΟΥ.

− Βεβαίωση:

i. Αποδεικτικό πληρωμής Προνοιακού επιδόματος και

ii. Του ΟΓΑ προκειμένου για δικαιούχο που εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 2459/1997 (επίδομα τρίτου παιδιού, πολυτεκνικό επίδομα ή σύνταξη ή ισόβια πολυτεκνική σύνταξη).

iii. Για τους ομογενείς, επικυρωμένο αντίγραφο του ειδικού δελτίου ταυτότητας ομογενούς. Για τους ομογενείς, αλλοδαπούς ή πρόσφυγες, γίνεται έλεγχος του διαβατηρίου για την είσοδο και έξοδο από τη χώρα και κρατούνται επικυρωμένα φωτοαντίγραφα στο σχετικό φάκελο.

Πώς γίνεται η εγγραφή στο Μητρώο Ανασφάλιστων και Οικονομικά Αδυνάτων

Οι δικαιούχοι που εφοδιάζονται με βιβλιάριο ανασφάλιστου, εγγράφονται στο Μητρώο Ανασφάλιστων και Οικονομικά Αδυνάτων που τηρείται στην αρμόδια υπηρεσία Υγείας ή Πρόνοιας κάθε Νομαρχίας.

Σύμφωνα με το νόμο ακολουθείται η κάτωθι διαδικασία:

α) Κατάθεση από τον αιτούντα (ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του) των προβλεπόμενων δικαιολογητικών στην αρμόδια υπηρεσία Πρόνοιας ή Υγείας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης του τόπου μόνιμης κατοικίας του.

β) Έλεγχος των δικαιολογητικών από την υπηρεσία ως προς την πληρότητα και γνησιότητα.

γ) Διαβίβαση των δικαιολογητικών σε ειδική Επιτροπή Κοινωνικής Αρωγής η οποία συγκροτείται με απόφαση του Νομάρχη κατά Νομ/κή Αυτοδ/ση ή Νομ/κό Διαμέρισμα ή Νομ/κό Τομέα και αποτελείται από έναν υπάλληλο της ΔΟΥ κατηγορίας ΠΕ, έναν υπάλληλο (κατά προτίμηση Κοινωνικό Λειτουργό) της αρμόδιας Δ/νσης Πρόνοιας και έναν υπάλληλο της Δ/νσης Υγείας (κατά προτίμηση ιατρικής ειδικότητας ή παραϊατρικού επαγγέλματος) με τους αναπληρωτές τους.

Μετά τη λήξη του χρόνου ισχύος του βιβλιαρίου, η ανανέωσή του γίνεται με την ίδια διαδικασία με την οποία εκδίδεται. Δεν προσκομίζονται εκ νέου δικαιολογητικά που σύμφωνα με την κρίση της αρμόδιας υπηρεσίας υπάρχουν στο φάκελο του αιτούντα. Άλλωστε η νομοθεσία προβλέπει να τηρείται και ηλεκτρονικός φάκελος με όλα τα δικαιολογητικά και στοιχεία των αιτούντων, στα οποία το Υπουργείο έχει επίσης δυνατότητα άμεσης πρόσβασης.

Ποιες παροχές εξασφαλίζει το βιβλιάριο υγείας στους ανασφάλιστους

Στους δικαιούχους βιβλιαρίου δωρεάν ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης παρέχεται:

1. Δωρεάν πλήρης νοσηλεία σε κλίνες Γ’ θέσης.

2. Εξέταση και δωρεάν χορήγηση φαρμάκων (λίστας) στα ιδρύματα που αναφέρονται στην Απόφαση και διενέργεια παρακλινικών ή εργαστηριακών εξετάσεων.

3. Μεταφορά ασθενών με πλωτό ή αεροπορικό μέσο.


(Πηγή: Enikonomia.gr)

MetLife: Οι γυναίκες στο επίκεντρο

Το πρώτο δίκτυο εργαζόμενων γυναικών της (Women’s Business Network – WBN) δημιούργησε πρόσφατα η MetLife. H εταιρεία μένοντας πιστή στη δέσμευσή της για συνεχή ανάπτυξη των γυναικών στο εργασιακό της περιβάλλον, υιοθετεί και στην Ελλάδα αυτό το κανάλι δράσης και επικοινωνίας. Η ιδέα του WBN αποτελεί μέρος της στρατηγικής του Diversity & Inclusion, αλλά και της επίσημης στρατηγικής της MetLife παγκοσμίως.

Στο πλαίσιο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι για ένατη συνεχή χρονιά η MetLife βραβεύτηκε ως μία από τις «Top 50 Companies for Executives Women’’ από το National Association for Female Executives (NAFE) της Νέας Υόρκης. Το βραβείο «Top 50 Companies for Executives Women» απονέμεται σε εταιρείες όπου οι πολιτικές και οι πρακτικές τους ενθαρρύνουν την πρόοδο των γυναικών, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη των ηγετικών ικανοτήτων τους. Η MetLife αποδεικνύει ότι επενδύει στη γυναικεία φύση και στην επιχειρηματικότητα, με σκοπό την ανάπτυξη και την προώθηση των εργαζομένων γυναικών της.

Στις συναντήσεις των μελών του δικτύου WBN στην Ελλάδα ανακοινώθηκε η επίσημη έναρξή του, βραβεύτηκαν γυναίκες της εταιρείας για αξιοσημείωτες επιτυχίες τους, ενώ παρουσιάστηκε έκθεση ζωγραφικής με έργα εργαζομένων, δίνοντας τους την ευκαιρία να ξετυλίξουν το ταλέντο τους ενδυναμώνοντας έτσι τη φιλοσοφία του Diversity & Inclusion.

Η στρατηγική του WBN έχει ως στόχο τη διαρκή ανάπτυξη των γυναικών της εταιρείας μέσα από τη δημιουργία ευκαιριών, ενθαρρύνοντάς τους να επιδιώξουν την εξέλιξη και να φιλοδοξούν να φθάσουν μέχρι την κορυφή.

Χωρίς επιβαρύνσεις πλέον οι πληρωμές με κάρτες





Καμία επιβάρυνση στους καταναλωτές λόγω της χρήσης μέσων πληρωμής, όπως είναι η πιστωτική ή η χρεωστική κάρτα. Αυτό προβλέπεται με το άρθρο 56 του ν. 4370/2016 που τροποποιεί τον ν. 2251/1994 για την προστασία του καταναλωτή.

Επισημαίνεται ότι η απόλυτη απαγόρευση επιβολής τέτοιων επιβαρύνσεων είχε θεσμοθετηθεί ήδη με τον ν. 3862/2010 (άρθρο 49 παρ. 3 εδ. β΄). Ωστόσο, μετά τη θέση σε ισχύ της Υ.Α Ζ1-891/2013 (ΦΕΚ Β΄ 2144), από τις 13.6.2014, η οποία απαγόρευε τη χρέωση των καταναλωτών για τη χρήση ενός συγκεκριμένου μέσου πληρωμής μόνο «για δαπάνη υπερβαίνουσα το κόστος χρήσης αυτού του μέσου», εμφανίστηκαν από ορισμένους προμηθευτές πρακτικές επιβολής χρεώσεων σε καταναλωτές λόγω πληρωμής μέσω κάρτας.

Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή», κατόπιν υποβολής σχετικών αναφορών, είχε επισημάνει το ζήτημα, προβαίνοντας, από το 2014, σε συστάσεις προς προμηθευτές, οι οποίοι είχαν επιβαρύνει με πρόσθετες χρεώσεις καταναλωτές λόγω πληρωμής με κάρτα.


Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι, με τη νέα νομοθετική ρύθμιση, η οποία ισχύει από 7.3.2016 καθίσταται σαφές ότι οι χρεώσεις αυτές απαγορεύονται, όπως άλλωστε, επιτάσσει η σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία. Για τυχόν παραβάσεις μπορούν να απευθύνονται στον Συνήγορο του Καταναλωτή υποβάλλοντας σχετική αναφορά. 

22 Μαρ 2016

AXA: Online Διαγωνισμός για την Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας


Η AXA με αφορμή την Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας διοργανώνει διαγωνισμό μέσω της σελίδας της στο Facebook με τίτλο #AXAsafedriving.

Κάθε επισκέπτης της σελίδας εφόσον απαντήσει σωστά σε ερώτηση που σχετίζεται με την Οδική Ασφάλεια μπορεί να μπει στην κλήρωση για πλούσια δώρα.

Για να λάβετε μέρος και για τους όρους του διαγωνισμού επισκεφθείτε τη σελίδα της AXA στο Facebook.