Το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων επανέρχεται στο προσκήνιο με τον αριθμό των σχετικών περιπτώσεων να αυξάνεται και πάλι κατακόρυφα και να φθάνει περίπου στο 1 εκατομμύριο. Την ίδια ώρα η πολιτεία αν και μπορεί και έχει και οικονομικό όφελος να βάλει τέλος στην κατάσταση αυτή, τελικώς, δεν παρεμβαίνει προς το παρόν αφήνοντας έτσι περιθώριο να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο ο αριθμός τους.
Πληροφορίες του IW αναφέρουν πως σύμφωνα με στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου, τα οχήματα δίχως σήμα ασφάλισης ενώ τον περασμένο Νοέμβριο είχαν περιοριστεί στα επίπεδα των 600.000, από 1,1 εκατ. που ήταν πέρυσι το καλοκαίρι και περί τα 1,5 εκατ. που ήταν πριν από περίπου μια διετία, τους τελευταίους τρεις με τέσσερις μήνες ξεπέρασαν και πάλι τα επίπεδα του ενός εκατομμυρίου.
Κύκλοι της αγοράς, σχολιάζοντας την ανωτέρω αρνητική εξέλιξη την αποδίδουν στο γεγονός ότι, μετά τη νέα περιπέτεια στην οποία περιήλθε η χώρα με την προσφυγή της σε πρόωρες εκλογές, την αλλαγή της κυβέρνησης και τη σκληρή διαπραγμάτευση με τους εταίρους, όσοι εκ των κατόχων ΙΧ οχημάτων «συνήθιζαν» να μην ασφαλίζονται επέστρεψαν στην κακή αυτή συνήθειά τους, εκτιμώντας ότι οι σχετικοί έλεγχοι της τροχαίας που είχαν συμβάλλει στον περιορισμό του φαινομένου, θα έχουν περιοριστεί. Όπως και να έχει η πραγματικότητα από τα στοιχεία των εταιρειών αποκαλύπτονται απώλειες στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων. Οι ερμηνείες περί κατάθεσης πινακίδων εξαντλήθηκαν και το γεγονός είναι πώς χάνονται συμβόλαια και από τον κλάδο αυτοκινήτου.
Επιπροσθέτως, και σε επίπεδο επικοινωνίας, το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων, όπως και άλλα θέματα της επικαιρότητας προ εκλογών, υποβαθμίσθηκαν, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός κατόχων ΙΧ οχημάτων που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα να αποφασίσουν να περάσουν και πάλι στην… παρανομία.
Απορία προκαλεί στην ασφαλιστική αγορά η καθυστέρηση του υπουργείου Οικονομικών στις διαδικασίες εντοπισμού των ανασφάλιστων. Συγκεκριμένα το υπουργείο Οικονομικών δεν προχωρεί σε διασταυρώσεις στοιχείων μεταξύ των δεδομένων της ασφαλιστικής αγοράς και της λίστας του υπουργείου Μεταφορών που περιλαμβάνει τα κυκλοφορούντα στην εγχώρια αγορά οχήματα, ώστε να διαπιστωθεί ποια εξ αυτών κυκλοφορούν δίχως σήμα ασφάλισης και να σταλεί στους κατόχους τους το πρόστιμο που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου