4 Φεβ 2016
Η τεχνολογία EyeSight μειώνει τα ατυχήματα
Την εν λόγω τεχνολογία έχει εξελίξει η Subaru, η οποία ενσωματώνει όλα τα απαραίτητα βοηθήματα για την ενεργητική ασφάλεια οδηγού και επιβατών.
Το συγκεκριμένο συμπέρασμα περί της μείωσης των ατυχημάτων, προέκυψε έπειτα από μια μελέτη που διεξήχθη στην Ιαπωνία γύρω από τα τροχαία ατυχήματα. Αυτό που έχει τόσο κοινωνικό, όσο και ασφαλιστικό ενδιαφέρον είναι πως το EyeSight της Subaru έχει κατορθώσει να μειώσει κατά 61% τα τροχαία ατυχήματα.
Για όσους δεν γνωρίζουν, το EyeSight της ιαπωνικής εταιρείας, διαθέτει ενεργό cruise control, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, Pre-Collision Braking, εντοπισμό αντικειμένου στη τυφλή γωνία των πλαϊνών καθρεπτών, αλλά και το Rear Cross Traffic Alert. Μάλιστα στην τρίτη γενιά, το εύρος, αλλά και η απόσταση που επεξεργάζεται το σύστημα τα δεδομένα από τις κάμερες, είναι αυξημένο κατά 40%.
Όλα τα παραπάνω συνδράμουν στην αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας, μειώνοντας έτσι τις συγκρούσεις. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με την μελέτη, τα αυτοκίνητα που διέθεταν το σύστημα EyeSight, είχαν 80% λιγότερα ατυχήματα προπορευόμενο όχημα και 50% λιγότερα ατυχήματα με συμμετοχή πεζών.
Όλα αυτά μας έκαναν να αναρωτηθούμε το εξής: μήπως πλέον στα ασφαλιστήρια συμβόλαια θα πρέπει να συνυπολογίζονται αυτά τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας; Μήπως αυτό θα φέρει ειδικά τιμολόγια στα ασφαλιστήρια συμβόλαια για αυτοκίνητα που φέρουν τέτοια συστήματα;
ΑΙG: Χορηγός του "2nd Governance Enterprise Risk & Compliance Conference"
Η AIG ήταν χορηγός του συνεδρίου «2nd Governance Enterprise Risk & Compliance Conference» που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016, από την Boussias Conferences, με στόχο την ανάδειξη και τη διαχείριση των κινδύνων που αφορούν την «διευρυμένη» επιχείρηση στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Στο συνέδριο παρευρέθησαν υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων από διάφορους κλάδους της οικονομίας, έχοντας την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ομιλητές από τον επιχειρηματικό και ακαδημαϊκό κόσμο. Μεταξύ των ομιλητών του συνεδρίου ήταν και η κα Μαργαρίτα Γκολφινοπούλου, Head of Client Engagement, Risk Champion της AIG.
Στη διάρκεια της ομιλίας της με θέμα «Managing the emerging risks in the contemporary business environment: the role of the insurance market», η κα Γκολφινοπούλου μίλησε για τους ανερχόμενους κινδύνους και τους τρόπους αλληλεξάρτησης και αλληλεπίδρασης τους στη σύγχρονη οικονομία. Στη συνέχεια, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους κινδύνους που σχετίζονται με την τεχνολογία, εξηγώντας πώς μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία και την εξέλιξη μιας επιχείρησης, ενώ παράλληλα παρουσίασε τις ασφαλιστικές λύσεις που προσφέρει η AIG, μέσω των προγραμμάτων της.
Η κα Γκολφινοπούλου ανέφερε σχετικά: «Αναμφίβολα, οι νέες τάσεις στην αγορά σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές μεταβολές, μας επιτρέπουν να μιλάμε για μια «τεχνολογική επανάσταση», που δημιουργεί αναδυόμενους κινδύνους όσο και ευκαιρίες. Η ασφαλιστική αγορά οφείλει να προσφέρει βέλτιστες επιλογές, με σκοπό να περιορίσει τους επερχόμενους κινδύνους και να διευκολύνει τις επιχειρήσεις να επενδύσουν και να επεκταθούν σε νέες αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, η AIG επιδιώκει να διαχειρίζεται τους κινδύνους από κοινού με τους ασφαλισμένους της. Για να επιτευχθεί αυτό, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην τεχνολογία, δημιουργούμε προϊόντα που ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες και προσφέρουμε «πέρα από ασφάλιση» υπηρεσίες.»
Ασφάλεια στο διαδίκτυο: Ημερίδα από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στην Εθνική Ασφαλιστική
4.2.16
Διαδίκτυο, Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Εθνική Ασφαλιστική, Ημερίδα, Κυβερνοεπιθέσεις, Προστασία
No comments
Το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και την εταιρεία Εθνική Ασφαλιστική, διοργάνωσε την 01/02/2016 και ώρα 11:30 στο Συνεδριακό Κέντρο της εταιρίας Εθνική Ασφαλιστική, ημερίδα με θέμα την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Η ημερίδα απευθυνόταν σε στελέχη της εταιρείας που επιθυμούσαν να μάθουν περισσότερα για τους τρόπους αντιμετώπισης των προκλήσεων του ψηφιακού κόσμου και την προσαρμογή στα νέα δεδομένα.
Ομιλητές της ημερίδας ήταν εξειδικευμένοι αξιωματικοί της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Οι θεματολογίες που αναπτύχθηκαν κατά τη διεξαγωγή της ημερίδας αυτής, ήταν:
- Η αποστολή της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
- Ο σκοπός διοργάνωσης των ημερίδων.
- Βιομηχανική κατασκοπεία.
- Διαδικτυακές Απειλές και μέτρα προστασίας.
- Τα αδικήματα και τον τρόπο που αυτά διαπράττονται μέσω διαδικτύου, καθώς και σε πρακτικές πρόληψης.
- Τα φαινόμενα διαδικτυακής βίας, οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και γενικά η πρόληψη και η αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες.
Allianz Ελλάδος: Αύξηση μεριδίου αγοράς το 2015
4.2.16
Αύξηση, Θεοδώρα Σταθούρου, Μερίδια αγοράς, Φιλίππα Μιχάλη, Allianz, Allianz Ελλάδος
No comments
«Σε γερές βάσεις και με την έμπρακτη στήριξη ενός ισχυρού Ομίλου ξεκινάμε τη διαδρομή μας στο 2016, έχοντας σαφή προσανατολισμό: Την εξυπηρέτηση και την εμπιστοσύνη των πελατών μας. Ο πήχης παραμένει, όπως πάντα, ψηλά για την Allianz Ελλάδος και το 2016».
Στις προτεραιότητες και τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Allianz Ελλάδος για το νέο έτος αλλά και στα επιτεύγματα της χρονιάς που μας πέρασε, αναφέρθηκε η Γενική Διευθύντρια και Εντεταλμένη Σύμβουλος της Allianz Ελλάδος κ. Φιλίππα Μιχάλη, στην καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση για την έναρξη της νέας χρονιάς. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν Συνεργάτες Πωλήσεων της εταιρείας από όλη την Ελλάδα.
Στις προτεραιότητες και τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Allianz Ελλάδος για το νέο έτος αλλά και στα επιτεύγματα της χρονιάς που μας πέρασε, αναφέρθηκε η Γενική Διευθύντρια και Εντεταλμένη Σύμβουλος της Allianz Ελλάδος κ. Φιλίππα Μιχάλη, στην καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση για την έναρξη της νέας χρονιάς. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν Συνεργάτες Πωλήσεων της εταιρείας από όλη την Ελλάδα.
«Kοιτώντας πίσω, το 2015, υπήρξε μία πολύ ξεχωριστή χρονιά. Παραμείναμε ισχυροί μέσα σε ένα κλίμα συνεχών ανατροπών και πρωτόγνωρων προκλήσεων που πρωταγωνίστησαν αυτή την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο: η ύφεση της οικονομίας , το ασταθές πολιτικό σκηνικό, οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων, ο ακραίος ανταγωνισμός στις Γενικές Ασφαλίσεις και φυσικά η προετοιμασία για την εφαρμογή του πλαισίου Solvency II, διαμόρφωσαν το σκηνικό του 2015. Κάτω από τις αντίξοες συγκυρίες και το απαιτητικό περιβάλλον, επιτύχαμε όχι μόνο ικανοποιητικά επίπεδα κερδοφορίας αλλά και ενισχυμένο μερίδιο αγοράς», τόνισε η κ. Φ. Μιχάλη.
Μετά από πολλά χρόνια στην οικογένεια της Allianz, και πλέον ασκώντας τα νέα της καθήκοντα στην ηγεσία της Allianz Ελλάδος, ευχαρίστησε το δυναμικό πωλήσεων της εταιρείας για τη σκληρή δουλειά και το ζήλο που επέδειξε αυτή την ιδιαίτερη χρονιά.
Το πλαίσιο των σχεδιασμών της εταιρείας για τη νέα χρονιά παρουσίασε η κ. Φ. Μιχάλη στους Συνεργάτες Πωλήσεων. «Το ασφαλιστικό προϊόν παλεύει να σταθεί στη θέση που του αξίζει σε μία αγορά που συρρικνώνεται κι εμείς οφείλουμε να το διαφυλάξουμε αλλά και να μεταδώσουμε στους πελάτες μας τη σπουδαιότητά του ιδιαίτερα σε μία εποχή που η θωράκιση του οικονομικού προγραμματισμού των νοικοκυριών, έναντι απρόσμενων γεγονότων, είναι επιβεβλημένη», επεσήμανε η κ. Μιχάλη. «Σαφής στόχος του νέου έτους», πρόσθεσε, «είναι η περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς, τόσο στις Γενικές Ασφαλίσεις όσο και στις Ασφαλίσεις Ζωής».
H κ. Θεοδώρα Σταθούρου, Διευθύντρια Πωλήσεων της Allianz Ελλάδος, ευχαρίστησε θερμά τους Συνεργάτες Πωλήσεων της εταιρείας για τη στήριξή τους, η οποία αποκτά ιδιαίτερη σημασία κάτω από τη σημερινή οικονομική συγκυρία, «Σε μία περίοδο οικονομικής αστάθειας και κοινωνικής ευαισθησίας, βασιζόμαστε στην υψηλή ποιότητα των ασφαλιστικών μας συμβούλων για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων μας», ανέφερε χαρακτηριστικά. Η κ. Θ. Σταθούρου δεν παρέλειψε επίσης να προτρέψει τους συνεργάτες της εταιρείας να αξιοποιήσουν και τη νέα χρονιά τις σύγχρονες προϊοντικές λύσεις και τις υπηρεσίες που τέθηκαν στη διάθεσή τους το 2015, «Είναι εργαλεία δουλειάς, ικανά να κάνουν την καθημερινότητα ενός επαγγελματία πιο εύκολη, αφήνοντάς του περιθώριο να ασχοληθεί με τις πιο ουσιαστικές και στρατηγικές του δράσεις».
Απευθυνόμενη στους Συνεργάτες Πωλήσεων, η κ. Θ. Σταθούρου έδωσε το μήνυμα του νέου έτους για ομαδικότητα, θετικό πνεύμα και όρεξη για δουλειά, «Παραμένουμε ισχυροί και ξεπερνούμε τις δυσκολίες. Θέλουμε, μπορούμε και οφείλουμε να δουλέψουμε σκληρά για να ενισχύσουμε τη θέση μας στην αγορά και να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών».
3 Φεβ 2016
Σε κούρεμα 65% συμφώνησαν οι κλινικές για τις οφειλές της Ασπίς
Σε win – win συμφωνία ήλθαν οι ιδιωτικές κλινικές και η πάλαι ποτέ κραταιά Ασπίς Πρόνοια, συμφωνία βάσει της οποίας οι όποιες οφειλές της ανακληθείσας εταιρείας μηδενίσθηκαν με την καταβολή μέρους αυτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιδιωτικές κλινικές δέχθηκαν, προκειμένου να μην προσφύγουν στα δικαστήρια διεκδικώντας τα οφειλόμενα, να λάβουν το 35% των απλήρωτων τιμολογίων που είχαν εκδώσει σε ασφαλισμένους της Ασπίς Πρόνοια. Με το γενναίο αυτό κούρεμα ουσιαστικά έκλεισαν κάθε ανοικτό λογαριασμό με τον εκκαθαριστή της ασφαλιστικής, αποδεχόμενες την αδυναμία είσπραξης περισσότερων χρημάτων ακόμη και στην περίπτωση εκποίησης όλων των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.
Πρόκειται για διαπραγμάτευση, στην οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, συμμετείχαν όλες οι ιδιωτικές κλινικές που είχαν στα χέρια τους απλήρωτα τιμολόγια.
Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι, οι ιδιωτικές κλινικές προηγήθηκαν έναντι των ασφαλισμένων σε ότι αφορά την είσπραξη των απαιτήσεών τους, όμως την ίδια στιγμή οι ίδιες δέχθηκαν να μην προσφύγουν στα δικαστήρια διεκδικώντας, όπως θα μπορούσαν να κάνουν, τα υπόλοιπα των τιμολογίων που είχαν εκδώσει από τους ασφαλισμένους.
Όσο για τους ασφαλισμένους, όπως έχει ήδη γράψει το iw, βρίσκονται πλέον πολύ κοντά στο να εισπράξουν μέρος των ποσών που διεκδικούν από την Ασπίς Πρόνοια. Εκτιμάται, ωστόσο, ότι με βάση τα διαθέσιμα της εταιρείας θα καλυφθούν μόλις στο περίπου 10% των διεκδικούμενων αποζημιώσεων.
Σχετικά άρθρα:
Σενάριο πτώχευσης εξετάζει το Επικουρικό Κεφάλαιο
3.2.16
αποζημιώσεις, Αυτοκίνητο, Εκκαθάριση, Επικουρικό, Σενάριο πτώχευσης, Τράπεζα της Ελλάδος, Solvency II
No comments
Ακόμη και το σενάριο πτώχευσης του Επικουρικού Κεφαλαίου φέρεται να εξετάζει η διοίκηση του φορέα μετά την αρνητική τροπή που υπήρξε κατά τη διάρκεια ψήφισης του νόμου για το Solvency II σχετικά με την ρύθμιση για τις εκκαθάρισης εταιρειών των οποίων οι άδειες θα ανακαλούνται στο μέλλον.
Το γεγονός ότι το Επικουρικό περνά πέμπτο στο δικαίωμα αποζημίωσης μετά την εκκαθάριση της εταιρείας που βάζει λουκέτο, πέρα από το ότι ζημιώνει τον ασφαλισμένο, φέρνει σε οικονομικό αδιέξοδο το ταμείο του, με αποτέλεσμα η διοίκηση του Επικουρικού να θεωρεί κάτι περισσότερο από ένα αρνητικό σενάριο το ενδεχόμενο να δηλώσει πτώχευση αμέσως μετά την πρώτη ανάκληση άδειας την οποία θα αποφασίσει η Τράπεζα της Ελλάδος.
Αν το υπουργείο οικονομικών δεν δράσει άμεσα, δεν συγκροτήσει νέα νομοπαρασκευαστική επιτροπή, και δεν προωθήσει σε πρώτο χρόνο νέο νομοσχέδιο στη Βουλή που θα καλύπτει τα οικονομικά δικαιώματα του Επικουρικού, τότε ο δρόμος της πτώχευσης θεωρείται δεδομένος από υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν, στους κόλπους του φορέα σχολιάζεται ως δεδομένο ότι στο άκουσμα της ανάκλησης θα συγκληθεί γενική συνέλευση του Επικουρικού προκειμένου να ληφθεί η σχετική απόφαση, και σε αυτή την περίπτωση η ευθύνη λειτουργίας του Επικουρικού περνά αυτόματα στην Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία και θα αναλάβει να διευθετήσει τις υποχρεώσεις του φορέα που σήμερα φθάνουν τα 500 εκατ. ευρώ και μετά την επόμενη ανάκληση θα τα έχουν ξεπεράσει κατά πολύ.
AXA: Στοχευμένη τιμολόγηση και συνεχής παροχή αξίας για τους ασφαλισμένους αυτοκινήτου
3.2.16
Ασφάλεια αυτοκινήτου, Αυτοκίνητο, μείωση ασφαλίστρων, Νέο τιμολόγιο, Στοχευμένη τιμολόγηση, AXA
No comments
Από την 1η Φεβρουαρίου 2016 η ΑΧΑ Ασφαλιστική προχώρησε σε μία σειρά σημαντικών αναπροσαρμογών στο τιμολόγιό της στον Κλάδο Αυτοκινήτου, πιστή στην πολιτική της να επιβραβεύει στοχευμένα τους ασφαλισμένους της. Σε συνέχεια της παροχής σημαντικών εκπτώσεων, πρώτον, για τους πιστούς της πελάτες και, δεύτερον, για εκείνους που διανύουν λίγα χιλιόμετρα ετησίως, η Εταιρεία συνεχίζει να αναλύει με προσήλωση τα δεδομένα της αγοράς και να επιστρέφει αξία σε όσους την εμπιστεύονται για την προστασία τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ΑΧΑ προχωρά σε μείωση των ασφαλίστρων για οδηγούς ιδιωτικών οχημάτων που δεν έχουν ιστορικό ζημιών τα τελευταία 3 χρόνια, για οδηγούς που ανήκουν στην ηλικιακή κλίμακα μεταξύ 40 και 69 ετών καθώς και για οδηγούς που είναι κάτοικοι: ΒΑ Αιγαίου (Λέσβος, Χίος, Σάμος), Μακεδονίας & Θράκης (Γρεβενά, Καστοριά, Πέλλα, Κιλκίς, Έβρος, Ροδόπη), Ηπείρου (Θεσπρωτία, Άρτα, Πρέβεζα), Πελοποννήσου (Αρκαδία, Ηλεία), Θεσσαλίας (Τρίκαλα, Καρδίτσα). Το νέο μειωμένο τιμολόγιο ισχύει για τα αντίστοιχα οχήματα που είναι ασφαλισμένα με το πρόγραμμα AXA Flexi.
Παράλληλα, η Εταιρεία διασφαλίζει το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις υπηρεσίες που παρέχει σε περίπτωση ατυχήματος, στην ευέλικτη, άμεση και προστατευμένη ψηφιακή διαχείριση συμβολαίων από τους πελάτες της, καθώς και στην ευελιξία πληρωμής ασφαλίστρων (μηνιαίες άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών, web banking, πάγιες εντολές), η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική στο σημερινό, δυσχερές οικονομικό περιβάλλον.
Η μεγαλύτερη ασφαλιστική επωνυμία παγκοσμίως συνεχίζει δυναμικά την πορεία κατάκτησης της προτίμησης των ασφαλισμένων της, μαζί με τους συνεργάτες της, οι οποίοι αποτελούν τους διαχρονικούς πρεσβευτές της πελατοκεντρικής στρατηγικής της.
2 Φεβ 2016
Ευρωπαϊκή Πίστη: Υποστηρικτής της 34ης Γιορτής του ΠΣΑΠ
Η Ευρωπαϊκή Πίστη, αναγνωρίζοντας την αξία των Ποδοσφαιριστών και στηρίζοντας το Ελληνικό Ποδόσφαιρο, ήταν Υποστηρικτής της 34ης Γιορτής του Ποδοσφαιριστή που πραγματοποιήθηκε από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αμειβομένων Ποδοσφαιριστών (ΠΣΑΠ) τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου στο ACS.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης βραβεύτηκαν οι πρωταγωνιστές του Ποδοσφαίρου, οι Ποδοσφαιριστές που αγωνίστηκαν στη σεζόν 2014-2015 στη Super League και στην Football League.
Υπενθυμίζεται ότι τα τελευταία χρόνια, η Ευρωπαϊκή Πίστη καλύπτει τόσο τους επαγγελματίες Ποδοσφαιριστές όσο και τα προστατευόμενα μέλη τους μέσω Ασφαλιστηρίων Ζωής, Ατυχημάτων και Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης.
Ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της εταιρίας και Γενικός Διευθυντής Χαρτοφυλακίου, κύριος Νίκος Χαλκιόπουλος, δήλωσε για τη συγκεκριμένη συνεργασία: «Η Ευρωπαϊκή Πίστη, αντιλαμβανόμενη πλήρως την αξία της ασφαλιστικής κάλυψης κάθε Ποδοσφαιριστή, θα συνεχίσει να στηρίζει τις προσπάθειες του ΠΣΑΠ μέσα από το υψηλό επίπεδο συνεργασίας και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της, καθώς πρωταρχικός μας στόχος είναι η αφοσίωση και ο σεβασμός σε κάθε ασφαλισμένο μας. Επιπρόσθετα, θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε το Ελληνικό Ποδόσφαιρο και τις ενέργειες του ΠΣΑΠ, που έχουν ως στόχο τη διάδοση του κοινωνικού μηνύματος του αθλητισμού».
Μιλάς στο κινητό και βγάζεις selfies ενώ οδηγείς; Διάβασε αυτό το άρθρο!
2.2.16
Αυτοκίνητο, Επικινδυνότητα, ΙΟΑΣ, Κινητό τηλέφωνο, Οδήγηση, Οδική Ασφάλεια, Συμβουλές, Drivine Selfies
No comments
Τον επικίνδυνο συνδυασμό κινητού τηλεφώνου και οδήγησης υπενθυμίζει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη νέα μόδα των driving selfies και στο πόσο επικίνδυνα αποσπούν την προσοχή κατά την οδήγηση.
Για το λόγο αυτό το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και η COSMOTE, μέλος της Συμμαχίας «Δρόμοι στο Μέλλον», ενημερώνουν τους οδηγούς για την οδήγηση και το κινητό τηλέφωνο.
Για το λόγο αυτό το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» και η COSMOTE, μέλος της Συμμαχίας «Δρόμοι στο Μέλλον», ενημερώνουν τους οδηγούς για την οδήγηση και το κινητό τηλέφωνο.
Κινητό τηλέφωνο και οδήγηση
Τα τελευταία 20 χρόνια η χρήση των νέων τεχνολογιών αυξάνεται διαρκώς στη χώρα μας, γεγονός που αποτυπώνεται σε όλες τις εκφάνσεις της προσωπικής και επαγγελματικής μας ζωής. Ειδικότερα, τα πιο σύγχρονα κινητά τηλέφωνα (smartphones), χάρη στο μικρότερο μέγεθός τους, τις προηγμένες οθόνες αφής που διαθέτουν, τη δυνατότητα πλοήγησης στο διαδίκτυο και τις χρήσιμες εφαρμογές που τα συνοδεύουν, έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας για την πλειονότητα των συμπολιτών μας.
Όλη αυτή η τεχνολογική έκρηξη, με την άμεση πρόσβαση στην πληροφορία και την επικοινωνία, αποτελεί ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο, εφόσον γίνεται συνετή και ασφαλής χρήση της. Όταν όμως η χρήση κινητού τηλεφώνου πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, τότε δύναται να δημιουργήσει προβλήματα, καθώς αποσπά την προσοχή του οδηγού, αυξάνοντας –έως και 4 φορές– τις οι πιθανότητες πρόκλησης τροχαίου συμβάντος.
Αυτό συμβαίνει γιατί, όταν οι οδηγοί χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο, τις περισσότερες φορές έχουν:
- μειωμένα αντανακλαστικά σε πιθανό κίνδυνο (περίπου κατά μισό δευτερόλεπτο)
- μειωμένη αντίληψη των συνθηκών περιβάλλοντος
- δυσκολία διατήρησης του οχήματος στη σωστή πορεία
- συνεχείς αυξομειώσεις στην ταχύτητα κίνησης του οχήματος.
Πρωταθλητές στη χρήση κινητού οι Έλληνες οδηγοί
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2015 από τον γαλλικό οργανισμό Vinci Autoroutes, οι Έλληνες αναδεικνύονται πρωταθλητές στη χρήση κινητού τηλεφώνου και μάλιστα κατά πολύ πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα καταγεγραμμένα στοιχεία που καταδεικνύουν ότι οι Έλληνες κατανοούν απόλυτα το μέγεθος του κινδύνου που διατρέχουν. Μάλιστα, θεωρούν τη χρήση κινητού πιο σημαντική από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την ταχύτητα, την κόπωση ή άλλους παράγοντες, ενώ παράλληλα κατατάσσουν την αποστολή γραπτών μηνυμάτων (sms) κατά την οδήγηση και την πραγματοποίηση τηλεφωνημάτων μέσα στις πέντε πιο επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές.
Οι επιπτώσεις της χρήσης κινητού κατά την οδήγηση
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση δημιουργεί προϋποθέσεις για να προκληθεί κάποιο τροχαίο συμβάν, καθώς η προσοχή του οδηγού αποσπάται και στα 3 επίπεδά της:
- Απασχόληση των χεριών. Τη στιγμή που ο οδηγός απομακρύνει το ένα του χέρι από το τιμόνι προκειμένου να πιάσει το κινητό, να σχηματίσει τον αριθμό στην οθόνη του κινητού ή να συντάξει κάποιο μήνυμα δυσκολεύεται στη διατήρηση ελέγχου του οχήματος. Επιπλέον, πολλές φορές ο οδηγός αποφεύγει να χρησιμοποιήσει βασικά χειριστήρια του οχήματος, όπως η ένδειξη αλλαγής κατεύθυνσης (φλας), προκαλώντας έτσι πολλές φορές σύγχυση στους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
- Οπτική απόσπαση. Αν σκεφτείτε πως με ταχύτητα 60 χλμ./ώρα το όχημά μας διανύει μια απόσταση περίπου 17 μέτρων το δευτερόλεπτο, εύκολα γίνεται αντιληπτό τι μπορεί να συμβεί σε περίπτωση που αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού από το δρόμο για 2,3 ή περισσότερα δευτερόλεπτα, ή και με μεγαλύτερες ταχύτητες (καθυστερημένη ακινητοποίηση του οχήματος σε περίπτωση κινδύνου).
- Νοητική απόσπαση. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως ο εγκέφαλός μας δυσκολεύεται να ανταποκριθεί σε δυο ταυτόχρονες εργασίες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εάν λάβουμε υπόψη το είδος, την ένταση της κουβέντας και πιθανότατα την ψυχολογική φόρτιση που ενδεχομένως προκύψει από αυτή, τότε η χρήση κινητού μπορεί να αποβεί μοιραία.
H μόδα των driving selfies
Η εδώ και χρόνια ενσωμάτωση φωτογραφικού φακού στα κινητά τηλέφωνα έχει οδηγήσει και σε μια ακόμα παγκόσμια μόδα, η οποία έχει υιοθετηθεί και από τους πολίτες της χώρας μας. Αυτή δεν είναι άλλη από τις driving selfies, τη λήψη φωτογραφιών του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Συνήθεια που κυρίως υιοθετείται από άτομα νεαρής ηλικίας και είναι άκρως επικίνδυνη, καθώς η διαδικασία λήψης μιας τέτοιας φωτογραφίας (ποζάρισμα, πάτημα χειριστηρίων, ελέγχου της φωτογραφίας στην οθόνη του κινητού) μπορεί να διαρκέσει ακόμα και πάνω από 10 δευτερόλεπτα, κατά τα οποία ο οδηγός με το αυτοκίνητό του διασχίζει, όπως προείπαμε, μια μεγάλη απόσταση έχοντας πάρει το βλέμμα του από το δρόμο.
Κινητό τηλέφωνο και νομοθεσία (ΚΟΚ)
Πέρα από το γεγονός πως η γενικότερη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση δύναται να έχει σημαντικές συνέπειες στη σωματική ακεραιότητα όχι μόνο του οδηγού που κάνει το λάθος, αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, η μη προβλεπόμενη χρήση μπορεί να κοστίζει άμεσα στην τσέπη του παραβάτη, ενώ διαταράσσει και την καθημερινότητά του (επαγγελματική και προσωπική).
Πιο αναλυτικά, σε περίπτωση που κάποιος οδηγός αποφασίσει να παραβιάσει το Άρθρο 13 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που προβλέπει πως «η εν κινήσει χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας», τότε έρχεται αντιμέτωπος με σημαντικές συνέπειες. Ποιες είναι αυτές; Για την αντικανονική χρήση κινητού τηλεφώνου, εφόσον αυτή διαπιστωθεί, προβλέπεται από τον ΚΟΚ για τον παραβάτη πρόστιμο 100 € και αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες. Στο διάγραμμα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τις βεβαιωμένες παραβάσεις της Ελληνικής Αστυνομίας για την αντικανονική χρήση κινητού τηλεφώνου.
Συμβουλές για ασφαλή χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
- Παρά το γεγονός πως η ομιλία στο κινητό κατά την οδήγηση, μέσω Bluetooth ή ανοιχτής ακρόασης, είναι νόμιμη στην Ελλάδα, εντούτοις καλό είναι να αποφεύγεται.
- «Κατεβάστε» τις ειδικές εφαρμογές για smartphones οι οποίες μέσω μπλοκαρίσματος των εισερχόμενων κλήσεων και μηνυμάτων (με παράλληλη αποστολή sms ή mail που αναφέρουν ότι εκείνη τη στιγμή οδηγείτε) αποτρέπουν την απόσπαση προσοχής του οδηγού.
- Σε περίπτωση που θέλετε να καλέσετε κάποιον (ή να απαντήσετε σε εισερχόμενη κλήση), σταματήστε με ασφάλεια σε έναν προβλεπόμενο χώρο στάθμευσης. Υπενθύμιση: Ποτέ δεν σταματάμε στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) για να μιλήσουμε στο κινητό τηλέφωνο, καθώς οφείλουμε να την αφήνουμε ελεύθερη για επείγουσες περιπτώσεις.
- Σε περίπτωση που καλέσετε κάποιον στο κινητό του και σας αναφέρει ή αντιληφθείτε πως οδηγεί, ζητήστε του να σας καλέσει αργότερα, μόλις σταματήσει το όχημά του σε κάποιο ασφαλές σημείο.
Αυξημένα κρούσματα κλοπών αυτοκινήτων 10ετίας λόγω έλλειψης ανταλλακτικών!
Κατακόρυφη αύξηση σημείωσαν οι κλοπές αυτοκινήτων στο δεύτερο εξάμηνο του 2015 εξαιτίας της έλλειψης μεταχειρισμένων ανταλλακτικών που προκάλεσαν τα capital controls σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr.
Ειδικότερα η αύξηση που σημείωσαν οι κλοπές αυτοκινήτων στο δεύτερο εξάμηνο σε ποσοστό 10% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 ωστόσο τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων που κλάπηκαν άλλαξαν άρδην καθώς στο στόχαστρο των κλεφτών είχαν εισέλθει πλέον φθηνά αυτοκίνητα και κυρίως παλιά (10ετίας) στα οποία καταγράφηκε μεγάλη έλλειψη ανταλλακτικών εξαιτίας των capital controls.
Η βασική αιτία της έλλειψης ανταλλακτικών κυρίως σε αυτοκίνητα 10ετίας εστιάζεται στο γεγονός πως από τη μία μεριά οι εισαγωγικές εταιρείες μεταχειρισμένων ανταλλακτικών δεν μπορούν να εισάγουν αυτοκίνητα για ανταλλακτικά από το εξωτερικό εξαιτίας των capital controls ενώ από την άλλη μεριά τα κέντρα ανακύκλωσης δεν έχουν ανταλλακτικά από οχήματα 10ετίας καθώς τέτοια οχήματα δεν αποσύρονται.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς τα «κυκλώματα» δέχονται «παραγγελίες» αυτοκινήτων στα οποία έχει καταγραφεί έλλειψη ανταλλακτικών τα οποία μεταφέρονται σε ειδικούς χώρους διάλυσης και πωλούνται με το κομμάτι.
Επίσης στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης πληθαίνουν καθημερινά οι αναρτήσεις ιδιοκτητών αυτοκινήτων που έχουν χάσει τα οχήματά τους και τα αναζητούν και τα περισσότερα αφορούν σε αυτοκίνητα χαμηλής αξίας με ηλικία 10 ετών.
Να τονίσουμε πως τα περισσότερα αυτοκίνητα που έχουν κλαπεί δεν είναι ασφαλισμένα για κλοπή καθώς είναι παλιά και χαμηλής αξίας και οι κάτοχοί τους δεν έχουν να λαμβάνουν κανένα ποσό αποζημίωσης.
Αύξηση 6% σημείωσαν οι κλοπές ΙΧ το 2015
Αύξηση 6% σημείωσαν οι κλοπές αυτοκινήτων το 2015 σε σχέση με το 2014 σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr καθώς ο αριθμός των οχημάτων που έχουν κλαπεί ξεπέρασε τις 26.400 οχήματα έναντι 24.986 αυτοκινήτων το 2014.
Κανονικά καταβάλλονται οι δόσεις δανείων των κλεμμένων ΙΧ
Σε αδιέξοδο βρίσκονται χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι έχουν πέσει θύμα κλοπής και τα έχουν αποκτήσει μέσω τραπεζικού δανεισμού καθώς από την μία δεν μπορούν να εισπράξουν την αποζημίωση κλοπής από τις ασφαλιστικές εταιρείες και από την άλλη είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν τις δόσεις κανονικά προς το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που έχουν λάβει το δάνειο.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από την επιβολή των Capital Controls η οποία απαγορεύει την εξόφληση των δανείων ακόμη και αν πρόκειται για κλοπή.
Ειδικότερα χιλιάδες ιδιοκτήτες καινούριων αυτοκινήτων που τα απέκτησαν μέσω τραπεζικού δανεισμού αναγκάζονται να καταβάλλουν κανονικά τις δόσεις αποπληρωμής ακόμη και αν έχει παρέλθει το τρίμηνο που ορίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες για την καταβολή της αποζημίωσης καθώς τα capital controls δεν επιτρέπουν την εξόφληση του δανείου.
Ωστόσο πέραν της καταβολής των δόσεων πολλές ασφαλιστικές παραχωρούν όχημα αντικατάστασης σε περίπτωση κλοπής το οποίο δίδεται για περίπου 3 μήνες, δηλαδή μέχρι να παρέλθει ο χρόνος καταβολής της αποζημίωσης.
Ομως εξαιτίας των capital controls η αποπληρωμή του δανείου μπορεί να γίνει μόνο με την καταβολή μετρητών οπότε οι ιδιοκτήτες των κλεμμένων ΙΧ μένουν χωρίς μεταφορικό μέσο, χωρίς αποζημίωση και παράλληλα καταβάλουν κανονικά τις δόσεις...
Στελέχη από τον ασφαλιστικό κλάδο επισημαίνουν στο Enikonomia πως αν δεν υπάρξει εξαίρεση της εξόφλησης δανείων για τα κλεμμένα ΙΧ τότε το πρόβλημα θα διογκωθεί δημιουργώντας περαιτέρω δυσλειτουργίες τόσο στον κλάδο του αυτοκινήτου όσο και στις ασφάλειες.
Πάντως μέχρι να υπάρξει τροποποίηση στα capital controls για τα κλεμμένα ΙΧ που έχουν αποκτηθεί μέσω τραπεζικού δανεισμού οι πρώην κάτοχοί τους θα πρέπει να αποπληρώνουν κανονικά τις δόσεις του δανείου τους...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)