Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.
Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH
Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας
Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της
Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη
Για μία σειρά ενεργειών από την πλευρά του ΕΟΠΥΥ, οι οποίες ζημιώνουν τον κλάδο με παρακρατήσεις ποσών που δεν δικαιούται να παρακρατά, καταγγέλλουν τη διοίκηση του Οργανισμού οι υπεύθυνοι των ιδιωτικών κλινικών.
Για τον λόγο αυτό, είχαν στείλει εξώδικο τον περασμένο Μάρτιο, ενώ τώρα προχώρησαν και σε μηνυτήρια αναφορά.
Όπως αναφέρει την Τετάρτη η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών (ΠΕΙΚ), στο εξώδικο του Μαρτίου είχε γίνει αναφορά στα ληστρικά μέτρα του “claw - back” και του rebate.
Οι υπεύθυνοι των κλινικών επέδειξαν καλή θέληση για επίλυση των διαφορών, οι οποίες θεωρούν ότι οφείλονται σε παράνομες ενέργειες του ΕΟΠΥΥ, η διοίκηση του οποίου αρνήθηκε να συζητήσει μαζί τους.
Σύμφωνα με το προεδρείο της ΠΕΙΚ, μοναδικό καταφύγιο των αδικούμενων είναι η δικαιοσύνη και σε αυτό το πλαίσιο κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή μηνυτήρια αναφορά, ενώπιον του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Αθηνών, κατά παντός υπευθύνου.
Ζημία
Με την αναφορά της ΠΕΙΚ, καταγγέλλεται η παράνομη εφαρμογή των “συμψηφισμών” από τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, οι οποίες προκαλούν σκοπίμως ζημία για τους εξής λόγους:
Παρακρατάται φόρος εισοδήματος, υπολογιζόμενος και επί των συμψηφισθέντων ποσών τον οποίο παρακρατά από τα λοιπά ποσά που οφείλει να καταβάλλει ο ΕΟΠΥΤ εξαιτίας της παροχής υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους του.
Προβαίνει σε κρατήσεις υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) επί ποσών τα οποία δεν υπόκεινται σε κρατήσεις, ωφελώντας το ανωτέρω ταμείο σε βάρος των κλινικών.
Ματαιώνει τη δυνατότητα αναζήτησης από τις κλινικές του (καταβληθέντος από εκείνες) ΦΠΑ επί των τιμολογίων τους, για ποσά τα οποία δεν έχουν καταβληθεί σε εκείνες και ουδέποτε σκοπεύει ο ΕΟΠΥΥ να καταβάλλει.
Αντίθετα, ο Οργανισμός έχει “συμψηφίσει” (ενώ όφειλε να αναζητήσει και να επιτρέψει την έκδοση πιστωτικών τιμολογίων, προκειμένου να επιστραφεί ο ΦΠΑ που οι κλινικές έχουμε καταβάλλει).
Το προεδρείο της ΠΕΙΚ αναφέρει ότι ο εισαγγελέας, άκουσε προσεκτικά τις αιτιάσεις τους και δεσμεύτηκε για την κατεπείγουσα εξέταση των καταγγελιών.
Η λεγόμενη m-santé ή στα αγγλικά mHealth (mobile health) προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες σε όλους όσους εμπλέκονται στον χώρο της υγείας. Πάνω από 100.000 εφαρμογές υγείας και ευεξίας προσφέρονται παγκοσμίως, ενώ η ΕΕ πιστεύει ότι χάρη σε αυτές θα εξοικονομηθούν πόροι ύψους 99 δισ. ευρώ.
Στη Γαλλία, πρόσφατη έρευνα του ινστιτούτου Viavoice για λογαριασμό της αλληλασφαλιστικής υγείας Pasteur Mutualité διαπιστώνει έντονο και αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τέτοιες εφαρμογές: σε ποσοστό 58% οι ερωτηθέντες τις θεωρούν «πρόοδο για την ιατρική», ενώ το 65% πιστεύει ότι «προωθούν την αυτοθεραπεία και αυτοπαρακολούθηση», έναντι 57% το 2013.
Τέτοιες εφαρμογές μπορούν μεταξύ άλλων να λειτουργήσουν ως πιεσόμετρα ή θερμόμετρα, να χορηγήσουν ινσουλίνη διαβιβάζοντας σήματα στην ειδική αντλία, να υπενθυμίσουν σε ασθενείς ότι πρέπει να πάρουν τα φάρμακά τους, ή ακόμα και να προσφέρουν ιατρικές συμβουλές – παράδειγμα η εφαρμογή Betterise, με τη συνεργασία της ασφαλιστικής Harmonie Mutuelle.
Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ερωτηθέντες και, παραδόξως σε μικρότερο βαθμό, οι κάτοικοι της επαρχίας βλέπουν στις εφαρμογές υγείας κι ένα μέσο αντιμετώπισης των λεγόμενων «ιατρικών ερήμων», δηλαδή της έλλειψης νοσοκομείων και γιατρών, καθώς ιδρύματα κλείνουν, οι παλιοί γιατροί συνταξιοδοτούνται και οι νεότεροι δεν θέλουν να απομακρυνθούν από τα αστικά κέντρα.
Μέσω των κινητών λοιπόν οι καταναλωτές πιστεύουν ότι μπορεί να επεκταθεί η τηλεδιάγνωση – υπηρεσία την οποία ήδη ενέταξε η AXA Assistance στα ομαδικά συμβόλαια υγείας που προσφέρει στη Γαλλία, προσλαμβάνοντας γι’ αυτόν τον σκοπό δικούς της παθολόγους. Ωστόσο η γαλλική ιατρική ένωση CNOM (Conseil National de l'Ordre des Médecins), σε πρόσφατη ανακοίνωσή της με αφορμή τη νέα παροχή της ΑΧΑ, ανησυχεί ότι υπονομεύεται το εθνικό σύστημα υγείας και δημιουργείται περίθαλψη δύο ταχυτήτων.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα, πάλι, θεωρούν τις εφαρμογές των κινητών πρόοδο για την ιατρική, όχι όμως απαραίτητα και για την κοινωνική πρόνοια, αφού εμφανίζονται διχασμένοι (52% και 48%) ως προς το αν αυτές οι εφαρμογές θα μειώσουν τις δαπάνες για την υγεία.
Η ΕΕ πάντως έχει επενδύσει πάνω από 100 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη της mHealth και σκοπεύει να επενδύσει άλλα 95 εκατ. το 2015 και το 2016. Ως το 2017 εκτιμάται πως 3,4 δισ. άνθρωποι σε όλον τον κόσμο θα έχουν έξυπνο κινητό, με τους μισούς από αυτούς να χρησιμοποιούν εφαρμογές υγείας.
Οι υποστηρικτές της mHealth τονίζουν ότι ενθαρρύνει την πρόληψη έναντι της θεραπείας και μειώνει τις δαπάνες, καθώς και ότι οι επαγγελματίες της υγείας μπορούν να εξοικονομήσουν έως και το 30% του απαιτούμενου χρόνου για συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων. Ακριβώς αυτά τα δεδομένα όμως εγείρουν και ανησυχίες, καθώς πολλοί φοβούνται για την προστασία και την εκμετάλλευσή τους σε βάρος των ασθενών...
Νέο καμπανάκι ήχησε από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Ταμείων (ΕΙΟΡΑ) για τις ασφαλιστικές εταιρείες και τη φερεγγυότητά τους, αυτή τη φορά για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στις αποδόσεις και την κερδοφορία των ασφαλιστικών προϊόντων από το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Στην έκθεσή της για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, η ΕΙΟΡΑ αναφέρει ειδικότερα ότι η μακροοικονομική κατάσταση, όπως διαμορφώνεται σήμερα, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους και προκλήσεις για τα μοντέλα ασφάλισης και τα επαγγελματικά συνταξιοδοτικά ταμεία.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της ΕΙΟΡΑ, η ποσοτική χαλάρωση αυξάνει την αξία των μελλοντικών υποχρεώσεων των ασφαλιστικών εταιρειών μειώνοντας, ταυτόχρονα, τις αποτιμήσεις του ενεργητικού τους. Πρόκειται για εξέλιξη που, κατά τους αναλυτές, είναι πιθανό να ασκήσει ισχυρότατες πιέσεις στον ασφαλιστικό κλάδο, με άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στη φερεγγυότητά τους.
Μάλιστα, ο πρόεδρος της ΕΙΟΡΑ, Γκάμπριελ Μπερναντίνιο, ζήτησε από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές να εντείνουν τους ελέγχους που διενεργούν στις ασφαλιστικές εταιρείες τις οποίες εποπτεύουν, και κυρίως σε ασφαλιστικά συγκροτήματα, τα οποία είναι πιθανό να μην αντέξουν τις πιέσεις και τις παρενέργειες που θα ασκηθούν από το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ.
Πάντως, οι ισχυροί ασφαλιστικοί όμιλοι εκτιμάται ότι θα καταφέρουν να αντιμετωπίσουν τις έκτακτες αυτές πιέσεις, ενώ σε κάθε περίπτωση οι ανωτέρω εξελίξεις είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν νέο κύκλο συγχωνεύσεων και εξαγορών στην περιφέρεια του ασφαλιστικού κλάδου.
Από τον Οκτώβριο του 2015 και από το επίπεδο των 260 ευρώ θα καταβληθεί εκ νέου από το υπουργείο Εργασίας η σύνταξη για τους ανασφάλιστους άνω των 67 ετών. Πρόκειται για περίπου 30.000 δικαιούχους οι οποίοι είδαν την σύνταξη των 360 ευρώ να κόβεται από την 1η Ιανουαρίου του 2013, όταν εφαρμόστηκαν τα αυστηρότερα κριτήρια του νόμου 4093/12.
Τώρα, το υπουργείο Εργασίας ετοιμάζει μία νέα διάταξη για την αποκατάσταση των δικαιούχων, βάσει της οποίας η εν λόγω σύνταξη θα επαναχορηγηθεί τον Οκτώβριο του 2016.
Μέχρι τότε, εξετάζεται να δοθεί ένα ποσό της τάξης των 260 ευρώ, το οποίο θα αρχίσει να καταβάλλεται από τον ερχόμενο Οκτώβριο, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει αλλαγή στα σχέδια λόγω διαπραγμάτευσης με τους εταίρους και ανάλογα με τις εξελίξεις στο θέμα της γενικότερης συζήτησης για το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό.
Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, την οποία αποκαλύπτει ο «Ελεύθερος Τύπος», θα ισχύσουν τα εξής κριτήρια για τους ανασφάλιστους:
1. Να έχουν κλείσει το 67ο έτος της ηλικίας τους και να μην ασφαλίζονται ούτε να παίρνουν σύνταξη από άλλο φορέα. 2. Το ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα να μην υπερβαίνει τα 4.320 ευρώ και σε περίπτωση συζύγων, εκ των οποίων ο ένας ή και οι δύο υποβάλλει αίτηση για σύνταξη ανασφάλιστου, τότε το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 8.640 ευρώ. 3. Στο ετήσιο ατομικό ή στο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα δεν θα συνυπολογίζονται τυχόν άλλα προνοιακά βοηθήματα. 4. Από το φορολογητέο εισόδημα δεν θα λαμβάνεται υπόψη το τεκμαρτό εισόδημα διαβίωσης από ιδιοκατοίκηση για κατοικία μέχρι 100 τετραγωνικών μέτρων. 5. Η ελάχιστη υποχρεωτική διάρκεια μόνιμης και νόμιμης διαμονής στην Ελλάδα ορίζεται σε 10 έτη. Η διάρκεια παραμονής είχε οριστεί με το νόμο 4093/12 στα 20 έτη και ήταν το κριτήριο που ουσιαστικά έκοψε δεκάδες χιλιάδες ανασφάλιστους ομογενείς οι οποίοι δεν είχαν κλείσει 20ετία στη χώρα μας. Η 20ετία είχε μπει γιατί η σύνταξη των 360 ευρώ είχε γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από επιτήδειους, μεταξύ αυτών και από ομογενείς οι οποίοι έπαιρναν την παροχή εμφανίζοντας εικονικά ότι διέμεναν στη χώρα μας.
Ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων (ΣΑΔΧ) στα πλαίσια της ενημέρωσης – προστασίας των ασφαλισμένων, επιθυμεί να κάνει γνωστά τα ακόλουθα:
Τέθηκε από την 1η Μαΐου 2015 σε ισχύ η εφαρμογή του Επικουρικού Κεφαλαίου, μέσω της οποίας κάθε κάτοχος αυτοκινήτου μπορεί να εξακριβώσει αν το ασφαλιστήριο του οχήματός του είναι σε ισχύ και σε ποια ασφαλιστική εταιρεία είναι ασφαλισμένος. Πληκτρολογώντας την ηλεκτρονική διεύθυνσηhttp://www.hic.gr στο διαδίκτυο και ακολούθως τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη στα αντίστοιχα πεδία, εμφανίζονται στοιχεία για τη διάρκεια του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και την εταιρεία που έχει ασφαλίσει το αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο είστε σίγουροι ότι το αυτοκίνητό σας είναι ασφαλισμένο και επιπλέον μπορείτε να διορθώσετε τυχόν λανθασμένα στοιχεία, απευθυνόμενοι είτε στον ασφαλιστή σας είτε στην ασφαλιστική σας εταιρεία
Ο Νόμος 4141 του 2013 προβλέπει ότι κάθε όχημα το οποίο φέρει πινακίδες θα πρέπει να είναι ασφαλισμένο ανεξάρτητα εάν κινείται ή όχι. Δεδομένου ότι το ανασφάλιστο όχημα μπορεί να εντοπισθεί είτε από επιτόπιο αστυνομικό έλεγχο, είτε από διασταύρωση της βάσης δεδομένων της Γ.Γ.Π.Σ. με τη βάση δεδομένων των ασφαλιστικών εταιρειών, συνιστούμε άμεση ασφάλιση των ανασφάλιστων οχημάτων. Είναι λάθος η σκέψη ότι επειδή το αυτοκίνητό μου είναι παρκαρισμένο ή κινείται πολύ λίγο δεν οφείλω να το ασφαλίσω. Η οδήγηση και πολύ περισσότερο η εμπλοκή ανασφάλιστου οχήματος σε τροχαίο ατύχημα, εκτός της ψυχικής αναστάτωσης που δημιουργεί στον κάτοχό του εφόσον τραυματίσει συνάνθρωπό του, επιφέρει και βαριά πρόστιμα
Η μόνη έγκυρη πιστοποίηση ασφάλισης είναι το ασφαλιστήριο συμβόλαιο το οποίο φέρει μοναδικό αριθμό και αναγράφει τα στοιχεία του ιδιοκτήτη, του οχήματος, ημερομηνία έναρξης και λήξης. Βεβαίωση ασφάλισης με τα στοιχεία του ασφαλιστή ή χειρόγραφες σημειώσεις πάνω στο ασφαλιστήριο δεν θα πρέπει να γίνονται δεκτές. Σε περίπτωση που ο ασφαλιστής σας δώσει απόδειξη πληρωμής για την ασφαλιστική κάλυψη, θα πρέπει εντός 5 εργάσιμων ημερών να σας σταλεί το συμβόλαιο
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν μεταφορά του οχήματος σε περίπτωση ατυχήματος, ανεξάρτητα του ποιος φταίει και ανεξάρτητα αν υπάρχει η κάλυψη της οδικής βοήθειας. Ελέγξτε την κάλυψη με τον ασφαλιστή σας ούτως ώστε να αποφύγετε άσκοπη χρέωση, σε περίπτωση που επιληφθεί η τροχαία για την απομάκρυνση ακινητοποιημένου οχήματος από τον τόπο του τροχαίου
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν υλικές ζημίες στο όχημά σας, σε περίπτωση εμπλοκής σας σε τροχαίο με υπαιτιότητα ανασφάλιστου οδηγού. Ενημερωθείτε από τον ασφαλιστή σας για το αν καλύπτεστε και σιγουρευτείτε ότι στο δελτίο συμβάντων θα αναγράφεται ότι το άλλο όχημα είναι ανασφάλιστο και όχι αγνώστου εταιρείας. Επίσης θα πρέπει να αναφέρεται η σήμανση στο σημείο του ατυχήματος και η κατά δήλωση των εμπλεκόμενων οδηγών περιγραφή των συνθηκών του ατυχήματος. Αποφεύγετε έτσι άσκοπη ταλαιπωρία κατά τη διαδικασία της αποζημίωσης
Σας θυμίζουμε ότι ο ασφαλιστής σας υπάρχει για να σας παρέχει υπεύθυνη πληροφόρηση κατά την σύναψη της ασφάλισης αλλά και κατά τη διαδικασία της αποζημίωσης. Εμπιστευτείτε τον και θυμηθείτε ότι η ασφάλεια είναι υπηρεσία που αγοράζεται όχι όταν όλα πηγαίνουν καλά αλλά για τη στιγμή της ανάγκης.
Οι γυναικολογικές μολύνσεις παρουσιάζουν μεγάλη άνοδο τους καλοκαιρινούς μήνες και οι γυναικολόγοι προειδοποιούν για τις προφυλάξεις που κάθε γυναίκα πρέπει να λαμβάνει.
Επιστημονικές έρευνες πιστοποιούν ότι τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχει πάντα κατακόρυφη αύξηση μολύνσεων στις γυναίκες, που γίνονται αντιληπτές εβδομάδες ή και μήνες αργότερα.
«Λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις μπορούμε να χαρούμε ανέμελα τις διακοπές μας, χωρίς δυσάρεστες επιπτώσεις» τονίζει ο Δρ Στέφανος Χανδακάς, με αφορμή το καλοκαίρι που πλησιάζει.
«Πολλές γυναίκες αγνοούν το γεγονός ότι ο κίνδυνος μιας μόλυνσης δεν ελλοχεύει μόνο στην ευκαιριακή σεξουαλική επαφή χωρίς προφυλακτικό, αλλά και στην έκθεση στην άμμο, στη θάλασσα, στην πισίνα, αλλά ακόμη και σε μια βρεγμένη πετσέτα», επισημαίνει ο κ. Χανδακάς.
Οι επιπτώσεις των λοιμώξεων αυτών μπορεί να είναι παροδικές αλλά κάποιες φορές έχουν τεράστιο αντίκτυπο στη μελλοντική γονιμότητα αλλά ακόμα και στην ίδια τη ζωή της γυναίκας.
Οι κίνδυνοι που μπορούν να πλήξουν μια γυναίκα του καλοκαιρινούς μήνες είναι:
Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα:
HPV (ιός των ανθρωπίνων θηλωμάτων), Χλαμύδια,
Έρπητας των γεννητικών οργάνων.
Σύφιλη, Γονόρροια ή Βλεννόρροια,
AIDS, Ηπατίτιδες
Ανεπιθύμητη κύηση
Μολύνσεις από την άμμο και τη θάλασσα:
Κολπίτιδες. Με συχνότερη αιτία τους μύκητες από την άμμο και το νερό. Συμπτώματα: αυξημένα κολπικά υγρά, ερεθισμός στην περιοχή των έξω γεννητικών οργάνων, κνησμός (φαγούρα), πιθανή ενόχληση κατά τη σεξουαλική επαφή, οίδημα της περιοχής (πρήξιμο). Απλά μέτρα προστασίας που πρέπει να λαμβάνονται είναι η αντικατάσταση του βρεγμένου μαγιό με ένα στεγνό, αμέσως μετά το μπάνιο, η χρήση βαμβακερών εσωρούχων ώστε να «αναπνέει» η περιοχή των έξω γεννητικών οργάνων, η αποφυγή χημικών και αποσμητικών στην περιοχή καθώς και η αποφυγή καθίσματος απευθείας στην άμμο.
Ουρολοιμώξεις. Η αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ σε συνδυασμό κυρίως με τη μειωμένη πρόσληψη νερού και άλλων υγρών ευνοεί την αφυδάτωση και κατ' επέκταση και την εμφάνιση της ουρολοίμωξης. Ο ρόλος της σωστής τήρησης των κανόνων υγιεινής είναι ίδιος με αυτόν στις κολπίτιδες. Τα συμπτώματα μίας ουρολοίμωξης: ενόχληση ή και πόνος στην ουροδόχο κύστη κατά την ούρηση (δυσουρία), πόνος στην οσφυϊκή περιοχή δεξιά ή/και αριστερά της σπονδυλικής στήλης, δύσοσμα ούρα και εμφάνιση πυρετού. Για την αποφυγή μίας ουρολοίμωξης καλό είναι να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες νερού και να τηρούνται οι κανόνες τοπικής υγιεινής (ταχτικό άλλαγμα μαγιό και εσωρούχων και επιμελής καθαρισμός των έξω γεννητικών οργάνων αμέσως μετά τη θάλασσα. Όταν υποψιαζόμαστε την παρουσία μίας ουρολοίμωξης, η βασικότερη εξέταση είναι η γενική και η καλλιέργεια ούρων, η οποία θα αποκαλύψει ποιο είναι το υπεύθυνο μικρόβιο, ώστε να δοθεί το καταλληλότερο αντιβιοτικό.
Η καλύτερη προστασία για μια γυναίκα είναι να ενημερωθεί πριν φύγει για διακοπές από το γυναικολόγο της για όλους αυτούς τους κινδύνους, ώστε επιστρέφοντας, να φέρει μαζί της μόνο ευχάριστες αναμνήσεις.
Ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας και της ασφάλισης των αεροσκαφών συζητούν αναλυτικά οι αεροπορικές εταιρείες, οι κατασκευάστριες εταιρείες αλλά και η ασφαλιστική αγορά. Αφορμή στάθηκε το γεγονός της πρόσφατης πειρατείας σε αεροσκάφος προηγμένης τεχνολογίας από τον ερευνητή ασφαλείας Chris Roberts, που έγινε πρωτοσέλιδο τον περασμένο μήνα, όταν τον συνέλαβε το FBI.
Ο Roberts προσπάθησε να ελέγξει ηλεκτρονικά από τη θέση του το σύστημα επικοινωνίας του αεροπλάνου, προκειμένου να αποδείξει ότι υπάρχουν κενά ασφαλείας τα οποία μπορούν να εκμεταλλευτούν οι hackers.
Στο παρελθόν ο Roberts είχε προκαλέσει ηλεκτρονικά πάλι την πλάγια κίνηση του αεροπλάνου κατά τη διάρκεια πτήσης με στόχο να δείξει ότι όσο τα συστήματα αυτά εξελίσσονται και είναι ηλεκτρονικά γίνονται τρωτά και είναι αναγκαίο για την προστασία των πολιτών να δημιουργηθούν δικλείδες ασφαλείας.
Όσο λοιπόν η βιομηχανία των αερομεταφορών υιοθετεί πρωτόκολλα επικοινωνίας παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στο Internet για συνδέεται με πιλοτήρια και καμπίνες, μπορεί να αποτελέσει στόχο ηλεκτρονικών εγκληματιών όπως οι υπόλοιπες βιομηχανίες.
Κλασική διένεξη όταν έρχεται η συζήτηση στο θέμα: ποιοί είναι καλύτεροι οδηγοί, το ισχυρό ή το αδύναμο (λέμε τώρα...) φύλο;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταργήσει τις διαφορετικές χρεώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών στα ΙΧ αυτοκίνητα ανάλογα με το φύλο από τον Δεκέμβριο του 2012, επειδή έκρινε ότι αντίκειται στην πολιτική της ισότητας.
Μέχρι τότε οι γυναίκες είχαν μια μικρή έκπτωση (τουλάχιστον στη χώρα μας) επειδή θεωρούντο ασφαλέστερες πίσω από το τιμόνι, συνεπώς και κόστιζαν λιγότερο στις εταιρείες.
Στις ΗΠΑ, ωστόσο, η πρακτική αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα οι άνδρες να πληρώνουν υψηλότερα ασφάλιστρα.
Η κρατική υπηρεσία οδικής ασφάλειας NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) συλλέγει κάθε χρόνο δεδομένα για τρεις τύπους ατυχημάτων: θανατηφόρα, με τραυματισμούς και με υλικές μόνο ζημιές.
Από το 1975, όταν και ξεκίνησε η έρευνα, μέχρι και το 2012, την πιο πρόσφατη χρονιά με διαθέσιμα στοιχεία, οι άνδρες έχουν τις διπλάσιες πιθανότητες να εμπλακούν σε θανατηφόρο τροχαίο. Ο αριθμός και για τα δύο φύλα μειώνονται σταθερά εδώ και χρόνια, κυρίως λόγω της χρήσης ζωνών ασφαλείας, των αερόσακων και της μείωσης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
Η αναλογία, όμως, παραμένει η ίδια, με κύρια αιτία το ότι οι άνδρες πιάνουν πιο εύκολα το τιμόνι όταν έχουν πιει, με αποτέλεσμα ο αριθμός όσων εμπλέκονται σε θανατηφόρα που ξεπερνά το νόμιμο όριο που ισχύει στις περισσότερες πολιτείες να είναι σχεδόν διπλάσιος από τον αντίστοιχο των γυναικών.
Από την άλλη πλευρά, οι γυναίκες εμπλέκονται σε λίγο περισσότερα ατυχήματα με τραυματισμούς ή υλικές μόνο ζημιές, και μάλιστα με την ίδια σχεδόν διαφορά και στις δύο κατηγορίες.
Σημειώνουμε και πάλι πως τα στοιχεία αφορούν μία περίοδο 37 ετών στις ΗΠΑ. Τώρα, μπορείτε να συνεχίσετε τη διαμάχη ελεύθερα...
Ποιος θα χρειάζεται ασφάλεια αυτοκινήτου όταν δεν γίνονται ατυχήματα; Το σενάριο μπορεί να μοιάζει επιστημονικής φαντασίας και βγαλμένο από το μακρινό μέλλον, όμως αρμόδιοι φορείς και εταιρείες του κλάδου έχουν αρχίσει ήδη τις μελέτες για το πως θα μοιάζει το ασφαλιστικό τοπίο όταν τα αυτοκινούμενα οχήματα κατακλύσουν τους δρόμους των ανεπτυγμένων πόλεων.
Σε αυτό το σημείο θα μπορούσε – και πολύ σωστά – να πει κάποιος ότι η Ελλάδα απέχει πολύ από τις ανεπτυγμένες χώρες, όμως έχει ενδιαφέρον να καταλάβουμε πόσο πολύ μπορεί να αλλάξει η έννοια της ασφάλισης στην εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας, κάτι που αργά ή γρήγορα θα αγγίξει και τη δική μας αγορά.
Ας δούμε λοιπόν τι βλέπουν Βρετανοί αναλυτές για τις τεράστιες αλλαγές που αναμένονται τα επόμενα χρόνια. Εκτιμούν ότι τα ασφάλιστρα των ασφαλειών αυτοκινήτου – όπως τις ξέρουμε σήμερα – θα είναι ελάχιστα σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα. Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, αν αναλογιστεί κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αποζημιώσεων αφορά σε θανάτους και τραυματισμούς που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα. Στη Μ. Βρετανία, για παράδειγμα, αντιστοιχούν στο 94% και κοστίζουν στις ασφαλιστικές 3 δισ. στερλίνες το χρόνο.
Τι θα γίνει λοιπόν, όταν η τεχνολογία δώσει στα αυτοκίνητα ικανότητες, όπως να παρκάρουν μόνα τους, να φρενάρουν μόνα τους και να αποφεύγουν πεζούς και ποδηλάτες; Τα πρώτα τέτοια αυτοκίνητα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους μέσα στην επόμενη πενταετία και σίγουρα μέχρι το 2020, σύμφωνα πάντα με όσα προβλέπουν οι ειδικοί.
Στο πλαίσιο αυτό, πολύ σημαντικά ήταν τα ευρήματα του ετήσιου συνεδρίου της Ένωσης Βρετανών Μεσιτών Ασφαλίσεων (Biba) που πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Μάντσεστερ και τα οποία παραθέτει η βρετανική Telegraph.
Τι αφορά η εν λόγω τεχνολογία και τι κερδίζουν οι ασφαλισμένοι;
Τα αυτοκινούμενα οχήματα σκοπεύουν να εκμηδενίσουν τα ανθρώπινα λάθη στους δρόμους. Ήδη, σχεδόν ένα στα τέσσερα καινούρια αυτοκίνητα έχουν εγκατεστημένα διάφορα συστήματα υποβοήθησης, τα οποία αναλαμβάνουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου στο παρκάρισμα, ταρακουνούν τις θέσεις του οδηγού όταν μπαίνουν σε λάθος λωρίδα ή φρενάρουν για να αποτρέψουν τη σύγκρουση. Μόνο τα συστήματά αυτόματης πέδησης μειώνουν τα ατυχήματα κατά 25%, ενώ το ποσοστό μπορεί να φτάσει ακόμη και στο 45% στα πιο εξελιγμένα συστήματα, σύμφωνα με την εταιρεία Thatcham, η οποία διενεργεί τεστ ασφάλειας.
Οι ασφαλιστικές στη Μ. Βρετανία προσφέρουν 10% έκπτωση για τα αυτοκίνητα με συστήματα ρομποτικής τεχνολογία. Η εγκατάσταση των συστημάτων αυτών κοστίζει σήμερα από 300 έως 1.000 στερλίνες.
Επανάσταση
Τα πλήρως αυτοκινούμενα οχήματα αναμένεται να αντιστοιχούν στο 90% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους βρετανικούς δρόμους το 2020. Σύμφωνα με τον διευθυντή ασφαλείας της Thatcham, Matthew Avery, η μεγάλη αλλαγή θα ξεκινήσει το 2018, όταν εταιρείες όπως οι Tesla, Nissan και Mercedes σχεδιάζουν να λανσάρουν αυτοκινούμενα οχήματα σε πόλεις της Βρετανίας, για την κίνηση των οποίων δεν θα χρειάζονται πια τα χέρια και τα πόδια σας!!! Σύμφωνα, μάλιστα, με μελέτη της KPMG, τα αυτοκινούμενα οχήματα θα σώζουν πάνω από 2.500 ζωές και θα αποτρέπουν πάνω από 25.000 σοβαρά ατυχήματα το χρόνο στους βρετανικούς δρόμους έως το 2030.
Ποιος θα ευθύνεται σε περίπτωση ατυχήματος;
Σήμερα, το 71% των αποζημιώσεων ασφαλειών αυτοκινήτου οφείλεται σε περιπτώσεις κίνησης με την όπισθεν, ενώ το 23% σε… ιστορίες παρκαρίσματος. Και οι δύο περιπτώσεις εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν παρελθόν με τα αυτοκινούμενα.
Στο μέλλον, λοιπόν, οι καταστροφικές συγκρούσεις θα οφείλονται σε «δυσλειτουργία» του αυτοκινήτου και όχι σε ανθρώπινα λάθη. Μέχρι σήμερα ο οδηγός ευθύνεται για τη ζημιά που προκαλεί στο εαυτό του και στους άλλους. Για το μέλλον, δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί το ποιος θα κληθεί να… πληρώσει το μάρμαρο, όταν ο ιδιοκτήτης δεν οδηγεί. Αυτό σημαίνει ότι οι αρμόδιες Αρχές έχουν πολύ δρόμο στο να θέσουν τα όρια και το πλαίσιο λειτουργίας των ασφαλίσεων, όταν τα οχήματα θα είναι αυτοκινούμενα.
Ο Graeme Trudgill, στέλεχος της Biba σημειώνει: Η ευθύνη είναι ένα από τα πολύ ενδιαφέρονται αινίγματα της υπόθεσης. Αν εκμηδενίσουμε τα ατυχήματα που προκαλούνται από ανθρώπινα λάθη, ίσως οδηγηθούμε σε ένα μοντέλο κατά το οποίο οι άνθρωποι πληρώνουν πολύ χαμηλότερα ασφάλιστρα καθώς το κόστος μετακυλίεται προς τον κατασκευαστή. Παρ’ όλα αυτά, αν οι κατασκευαστές πληρώνουν για τα ατυχήματα, θα υποχρεωθούν να μετακυλήσουν, με τη σειρά τους, το κόστος στον καταναλωτή. Επομένως, τα αυτοκινούμενα θα είναι πολύ πιο ακριβά».
Μετά βέβαια, μπαίνουν και άλλα ερωτήματα για το θέμα, όπως τι θα γίνει κατά τη μεταβατική περίοδο, μέχρι δηλαδή να χρησιμοποιούν όλοι αυτοκινούμενα. Επίσης, εγείρονται θέματα ασφάλειας των εν λόγω οχημάτων, ερωτήματα για τις πιθανότητες παραβίασης και πρόκλησης δυσλειτουργιών μέσω διαδικτύου, καθώς και θέματα ιδιωτικότητας, καθώς ήδη η τηλεματική έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι.
Για τον Σεπτέμβριο τοποθετούνται χρονικά οι αλλαγές στη φορολογία αγοράς νέων αυτοκινήτων, οι οποίες μάλιστα δεν πρόκειται να επηρεάσουν τις τιμές των ΙΧ, σημείωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, Γιώργος Βασιλάκης, μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη και αναπληρώτρια υπουργό Νάντια Βαλαβάνη.
Στη συνάντηση εκτός από τις αλλαγές στη φορολογία των νέων αυτοκινήτων ήταν και ο αποτελεσματικότερος έλεγχος όσων ήδη κυκλοφορούν. Δεν ετέθη το θέμα των τελών κυκλοφορίας, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη.
Η συνάντηση ήταν η πρώτη στο πλαίσιο του διαλόγου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών με τους φορείς της αγοράς αυτοκινήτου και, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, υπήρξε εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων, ενώ ο Σύνδεσμος θα καταθέσει γραπτώς τις προτάσεις του.
Σημειώνεται ότι θα ακολουθήσουν συναντήσεις με τους εκπροσώπους των άλλων φορέων της αγοράς.
Σχετικά με το θέμα του αποτελεσματικότερου ελέγχου των παλαιών αυτοκινήτων που δεν περνούν από τον έλεγχο των ΚΤΕΟ, το οποίο ετέθη στη συνάντηση, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι: «Ο έλεγχος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων θα μπορούσε να τονώσει την αγορά».
Ο ίδιος επιβεβαίωσε ότι στη συνάντηση συζητήθηκε το πλαίσιο ελέγχων της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, καθώς και η φορολογία αγοράς νέων αυτοκινήτων.
Όπως είπε, στόχος είναι η δημιουργία ενός δικαιότερου συστήματος φορολόγησης της αγοράς αυτοκινήτου, βάσει της τελικής τιμής τους. Σημείωσε δε από τις αλλαγές, που τοποθετούνται χρονικά για το Σεπτέμβριο, δεν θα επηρεαστούν οι τιμές των ΙΧ.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Βασιλάκη, στη συνάντηση δεν συζητήθηκε το θέμα των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ αυτοκινήτων.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Οικονομικών, στις αρχές της εβδομάδας, προανήγγειλε αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των νέων ΙΧ, προκειμένου να έχει ως βάση τη λιανική τιμή πώλησής τους και όχι τον κυβισμό τους. (Πηγή: In.gr)