Το σύστημα Autonomous Emergency Braking (Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Αναγκης) είναι μια από τις πιο πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες ασφάλειας, που γνωρίζει ολοένα αυξανόμενη εφαρμογή στα σύγχρονα επιβατικά αυτοκίνητα.
Η εκδοχή του για χαμηλές ταχύτητες (Low Speed AEB) συνίσταται από μια λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος που ενεργοποιείται σε ταχύτητες έως 30 km/h ή 50 km/h. Προηγούμενες μελέτες είχαν προβλέψει σημαντικά αναμενόμενα οφέλη από την τεχνολογία ΑΕΒ στις οπίσθιες συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα, αλλά μέχρι τώρα δεν υπήρχαν αποδείξεις ότι πραγματικά αποδίδει.
Η αξιολόγηση προηγμένων συστημάτων ασφάλειας σε πραγματικές συνθήκες συχνά περιορίζεται από τους χαμηλούς ρυθμούς υιοθέτησης των συστημάτων, τα ανεπαρκή στοιχεία ατυχημάτων και τα μειωμένα ποσοστά συγκρούσεων των νέων, ασφαλέστερων οχημάτων. Ο EuroNCAP, με την υποστήριξη του αυστραλιανού ANCAP, συνέστησε την ομάδα VVSMA (Validating Vehicle Safety through Meta-Analysis) που αποτελείται από ειδικούς προερχόμενους από κυβερνήσεις, τη βιομηχανία, φορείς καταναλωτών και ασφαλιστικούς οργανισμούς. Η ομάδα συγκέντρωσε δεδομένα από πέντε ευρωπαϊκές χώρες συν την Αυστραλία, χρησιμοποιώντας τόσο τις καθιερωμένες μεθόδους ανάλυσης, όσο και μια καινοτόμο προσέγγιση μετά-ανάλυσης. Μέθοδοι επιβεβλημένης έκθεσης υιοθετήθηκαν για τον έλεγχο των τυχόν εξωτερικών επιρροών.
Η αξιολόγηση προηγμένων συστημάτων ασφάλειας σε πραγματικές συνθήκες συχνά περιορίζεται από τους χαμηλούς ρυθμούς υιοθέτησης των συστημάτων, τα ανεπαρκή στοιχεία ατυχημάτων και τα μειωμένα ποσοστά συγκρούσεων των νέων, ασφαλέστερων οχημάτων. Ο EuroNCAP, με την υποστήριξη του αυστραλιανού ANCAP, συνέστησε την ομάδα VVSMA (Validating Vehicle Safety through Meta-Analysis) που αποτελείται από ειδικούς προερχόμενους από κυβερνήσεις, τη βιομηχανία, φορείς καταναλωτών και ασφαλιστικούς οργανισμούς. Η ομάδα συγκέντρωσε δεδομένα από πέντε ευρωπαϊκές χώρες συν την Αυστραλία, χρησιμοποιώντας τόσο τις καθιερωμένες μεθόδους ανάλυσης, όσο και μια καινοτόμο προσέγγιση μετά-ανάλυσης. Μέθοδοι επιβεβλημένης έκθεσης υιοθετήθηκαν για τον έλεγχο των τυχόν εξωτερικών επιρροών.
Τα αποτελέσματα έδειξαν μια μείωση 38% στις οπίσθιες συγκρούσεις, σε πραγματικές συνθήκες, για τα οχήματα τα εφοδιασμένα με σύστημα Low Speed AEB, σε σύγκριση με ένα δείγμα αντίστοιχων οχημάτων χωρίς ΑΕΒ. Δεν βρέθηκε στατιστική διαφορά ανάμεσα στις αστικές (έως 60 km/h) και τις επαρχιακές (πάνω από 60 km/h) ζώνες.
Ο Dr Anders Lie, πρόεδρος της ομάδας, από το Σουηδικό Υπουργείο Μεταφορών, σχολίασε: «Η μετά-αναλυτική προσέγγιση που εφαρμόστηκε στην ανάλυση αυτή αποτελεί μια μοναδική συμβολή της επιστήμης στην αξιολόγηση τεχνολογιών ασφάλειας οχημάτων, σε παγκόσμια κλίμακα, και αποδείχθηκε αξιόπιστη με ισχυρά αποτελέσματα. Είναι ξεκάθαρο ότι, με αυτό το επίπεδο αποτελεσματικότητας, το AEB χαμηλής ταχύτητας είναι μια εν δυνάμει σημαντική τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας και η ευρεία εφαρμογή της στον στόλο οχημάτων θα πρέπει να ενθαρρυνθεί».
Ο Dr Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του EuroNCAP, είπε: «Τα αποτελέσματα αυτά υποστηρίζουν την απόφασή μας να καταστήσουμε την τεχνολογία ΑΕΒ βασικό διαφοροποιητικό παράγοντα στην αξιολόγηση ασφάλειας των νέων αυτοκινήτων. Μέσω της VVSMA, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την αποτελεσματικότητα που έχουν τα προηγμένα συστήματα που προωθούνται, στη μείωση των πραγματικών ατυχημάτων, έτσι ώστε να επικυρώσουμε και να βελτιώσουμε τη συνολική βαθμολογία με αστέρια».
Σημειώνουμε ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι απόλυτα ασφαλές στα crash-test του EuroNCAP, αλλά να μην πάρει πέντε αστέρια επειδή στον εξοπλισμό του δεν περιλαμβάνονται συστήματα όπως το ΑΕΒ.
(Πηγή: Drive.gr)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου