Οι Έλληνες αύξησαν περίπου κατά 10% τον αριθμό των κατηγοριών στις οποίες πραγματοποίησαν online αγορές ενώ σταθερά στις πρώτες θέσεις με αύξηση των online αγορών είναι οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, οι ασφάλειες, η αγορά εισιτηρίων εκδηλώσεων.
Τα συμπεράσματα προκύπτουν από την ετήσια έρευνα (επαναλαμβάνεται τα τελευταία 5 χρόνια) για τους Έλληνες Online καταναλωτές, που διεξήγαγε την περίοδο Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου 2014 το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε δείγμα 1197 online αγοραστών.
Από τα ευρήματα της έρευνας ξεχωρίζουν τα εξής:
-Οι Έλληνες online καταναλωτές, αύξησαν περίπου κατά 10% τον αριθμό των κατηγοριών, από τις οποίες πραγματοποίησαν αγορές το 2014. Η ανάπτυξη είναι εμφανής και από τον αριθμό των online αγορών τους, αφού από μια κάθε μήνα του 2013 αυξήθηκε σε τρεις κάθε δυο μήνες το 2014.
-Καταγράφεται σημαντική αύξηση της χρήσης του διαδικτύου μέσω κινητών για το μέσο χρήστη, από 77% το 2013 στο 86% το 2014.
-Το 74% των χρηστών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν συχνά το διαδίκτυο για έρευνα αγοράς, κάτι που αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελεί την 5η συχνότερη ενασχόληση, μετά το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, την ενημέρωση για τη δουλειά τους, τις ειδήσεις και τα κοινωνικά δίκτυα.
-Στις προτιμήσεις του κοινού που αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, δημοφιλέστερες κατηγορίες είναι οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ξενοδοχεία κλπ.), και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και ψηφιακές συσκευές ενώ ακολουθούν είδη ρουχισμού, φαγητό, βιβλία κ.α.
-Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2014 είναι οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, οι ασφάλειες, η αγορά εισιτηρίων εκδηλώσεων αλλά και τα είδη σουπερμάρκετ.
-Ο πρώτος λόγος πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών είναι η εύρεση καλύτερης τιμής αλλά και η δυνατότητα σύγκρισης προϊόντων.
-Βασικό κριτήριο για να εμπιστευθεί κανείς ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η παροχή από το ηλεκτρονικό κατάστημα ασφαλών μεθόδων πληρωμής.
-Οι κύριες επιφυλάξεις που καταγράφονται είναι σε ορισμένες περιπτώσεις το αυξημένο κόστος αποστολής, οι καθυστερήσεις στην παράδοση και ο φόβος ότι σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος δε θα υπάρχει νομική προστασία.
-Το 50% επιλέγει να πληρώσει με την παράδοση (αντικαταβολή).
-Τα 2/3 των Ελλήνων χρηστών επιλέγουν ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα από του εξωτερικού.
-Η επίδραση των social media στην αγοραστική συμπεριφορά δεν είναι ακόμα εμφανής στους Έλληνες online αγοραστές
-Οι προβλέψεις για το 2015 είναι θετικές αφού αναμένεται 6 στους 10 Online καταναλωτές να αυξήσουν την αξία των online αγορών τους και μόνο 1 στους 10 να μειώσουν.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου