>

29 Σεπ 2015

Αλλάζει η διαδικασία στην κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας

Νέο τρόπο κατάθεσης των πινακίδων από τους πολίτες προωθεί το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να μην επαναληφθούν οι γνωστές ουρές των τελευταίων ημερών κάθε έτους στις εφορίες. Η μείωση του αριθμού των εφοριών σε συνδυασμό με την προσπάθεια που κάνουν στο υπουργείο Οικονομικών να κλείσουν πολύ σύντομα οι εφορίες για το κοινό και οι επισκέψεις να γίνονται μόνο με ραντεβού και μόνο για συγκεκριμένους λόγους (π.χ. πρόσκληση για φορολογικό έλεγχο) οδηγεί τους επιτελείς του στο να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποία κατατίθενται οι πινακίδες κυκλοφορίας.

Με βάση το σημερινό σύστημα, ο φορολογούμενος με τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός του επισκέπτεται αυτοπροσώπως την εφορία του και υποβάλει χειρόγραφα τη λεγόμενη δήλωση ακινησίας του οχήματός του. Οι πινακίδες παραμένουν στην εφορία για μερικά χρόνια για την περίπτωση που ο φορολογούμενος θέσει ξανά το όχημά του σε κυκλοφορία και αν δεν γίνει αυτό καταστρέφονται.

Η παραπάνω διαδικασία, ωστόσο, δημιουργεί ταλαιπωρία για τους φορολογούμενους αλλά και το αδιαχώρητο στις εφορίες κατά τις τελευταίες ημέρες κάθε έτους. Υπολογίζεται ότι στο τέλος κάθε έτους κατατίθεται στις εφορίες οι πινακίδες περίπου 80.000 οχημάτων, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη λειτουργία των εφοριών.

Για την απλοποίηση του συστήματος, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει δυο λύσεις. Η πρώτη λύση που εξετάζεται είναι αν περάσει όλη η αρμοδιότητα για την κατάθεση στους δήμους. Οι φορολογούμενοι θα επισκέπτονται το δημοτικό κατάστημα και θα καταθέτουν εκεί τις πινακίδες μαζί με τη δήλωση ακινησίας του οχήματος.

Ο δήμος στη συνέχεια θα αναλαμβάνει τη διαδικασία ενημέρωσης του taxisnet για την ακινησία του οχήματος. Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος θα θέλει να παραλάβει εκ νέου τις πινακίδες θα πηγαίνει και πάλι στον δήμο και θα πληρώνει τα τέλη κυκλοφορίας σε τράπεζα.


Εξετάζεται, όμως, και μια δεύτερη λύση, πιο ευρωπαϊκή. Ακολουθείται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα στο Βέλγιο. Ο φορολογούμενος είτε ταχυδρομεί, είτε τοποθετεί τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας  σε ειδική θυρίδα στην εφορία που είναι ανοικτή όλο το 24ωρο.

Στη συνέχεια η διαδικασία ολοκληρώνεται από τον φορολογούμενο με συμπλήρωση ειδικής αίτησης στο taxisnet η οποία επικυρώνεται από την εφορία και πάλι ηλεκτρονικά.

Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι η νέα απλοποιημένη διαδικασία να εφαρμοστεί από φέτος τον Δεκέμβριο.

(Πηγή: Capital.gr)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου